Ποδήλατο

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.194
Reaction score
53.955
Δεν έχω κάμερα Σώτο, έτσι και βάλω φοβάμαι σε κάτι δυνατές καταβάσεις πως θα σκοτωθώ... Θέλοντας ίσως να αποτυπωθεί η υπέρβαση.
Πάντως πολύ θα ήθελα να έχω αρχεία από κάτι τέτοιες περιπτώσεις.
 

Μηνύματα
26.469
Reaction score
20.853
Αυτός είναι κι ο βασικός λόγος που έχω την κάμερα (όχι πάντα όμως, τώρα τελευταία την ξανάβαλα), έχω αρκετά αρχεία, λίγα από αυτά έχω ανεβάσει στο youtube... Τώρα όμως με την καινούρια κάρτα γραφικών η επιτάχυνση στην επεξεργασία στο davinci resolve βοηθά να τα φτιάχνω πιο γρήγορα, ώστε να μην μένουν μόνο στο αρχείο...
 


Μηνύματα
26.469
Reaction score
20.853
Η κάμερα καταγράφει απλά το βίντεο, αλλά και κάποια πρόσθετα όπως θέση gps (το οποίο βοηθά μετά στον συγχρονισμό του βίντεο με τις σωστές συντεταγμένες). Τα περισσότερα όμως δεδομένα προέρχονται από το κομπιουτεράκι, ένα garmin edge 530 (είχα πριν το 520 άλλα "έμεινε" από οθόνη).

Όλα αυτά τα δεδομένα τα περνάω στο virb edit, επιλέγω το template για τα όργανα (custom, μπορείς να κάνεις όσους συνδυασμούς θέλεις), μαζί με ένα green screen βίντεο, το οποίο κάνω export (μπορώ φυσικά να βάλω και το κανονικό βίντεο από την κάμερα, αλλά το virb edit δεν έχει ούτε τόσες επιλογές επεξεργασίας, ούτε ταχύτητα στην εξαγωγή του βίντεο, και συνήθως βγάζει και πολύ μεγάλα αρχεία).

Όλα αυτά τα συνδυάζω μετά στο davinci resolve (έχει πολύ γρήγορη εξαγωγή βίντεο), αλλά φυσικά μπορεί να γίνει και σε άλλο πρόγραμμα (adobe premiere πχ) και σώζω το βίντεο (σε μορφή H265).

Η κάμερα είναι μία sony fdr x3000, έχει πολύ καλή σταθεροποίηση εικόνας... αν και είναι ήδη μοντέλο 4 ετών. Τα ίδια αποτελέσματα φυσικά μπορείς να έχεις και με άλλη κάμερα, πχ gopro (με μικροαλλαγές ίσως στη διαδικασία συγχρονισμού).
 
Last edited:



xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.793
Να συμπληρώσω για τους τροχούς ότι το βάρος τους δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο όσο έχει διαδοθεί στην ποδηλατική κοινότητα. Σίγουρα έχουν μικρότερη στροφορμή (αδράνεια περιστροφής) αλλά στην πράξη η διαφορά είναι αμελητέα.

Ακόμα και στα σιρκουί (criteriums) με τις συνεχείς επιταχύνσεις είναι προτιμότερη η χρήση αεροδυναμικών τροχών που είναι βαρύτεροι αλλά το όφελος σε Watt είναι πολλαπλάσιο.

Με λίγα λόγια, μας ενδιαφέρει το συνολικό βάρος του ποδηλάτου μαζί με τους τροχούς.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.194
Reaction score
53.955
Εδώ ρε συ Άλεξ οι ειδικοί που έχουν κάνει μόδα τους προφιλάτους αεροδυναμικούς τροχούς, έχουν αποφανθεί πως κάνουν και για σκαρφάλωμα και γίνεται χαμός εκεί έξω...
Ασε δε πόσο επικυνδυνο γίνεται το σύνολο σε πλάγιους ανέμους, αυτό δεν το λέει κανένας, είχα 52mm τροχούς και δεν ήταν λίγες οι φορές που πήγα να σκοτωθώ σε καταβάσεις.
 


Μηνύματα
26.469
Reaction score
20.853
Εδώ ρε συ Άλεξ οι ειδικοί που έχουν κάνει μόδα τους προφιλάτους αεροδυναμικούς τροχούς, έχουν αποφανθεί πως κάνουν και για σκαρφάλωμα και γίνεται χαμός εκεί έξω...
Ασε δε πόσο επικυνδυνο γίνεται το σύνολο σε πλάγιους ανέμους, αυτό δεν το λέει κανένας, είχα 52mm τροχούς και δεν ήταν λίγες οι φορές που πήγα να σκοτωθώ σε καταβάσεις.
Κατεβαίνεις με προφιλάτους όταν φυσά, και το συνδυάζεις με το "φτερό στον άνεμο" (la donna e mobile) του Βέρντι στα ακουστικά... Πετάς κυριολεκτικά (εδώ και χωρίς προφιλάτος πετάς όταν φυσά...) :geek: 🚴‍♂️ :gamer:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.194
Reaction score
53.955
Σώτο στη παραλιακή οι 7/10 έχουν 60-80mm τροχούς, τρώνε σφαλιάρα ανέμου από τη θάλασσα και πάνε στη άλλη μεριά του δρόμου :roflmao:
Ασε που τρίζουν τα καψούλια πάνω στο κάρπον επειδή θέλουν συνέχεια ακτινολόγο μετά από συγκεκριμένα χλμ. Κάνουν τα ποδήλατα σαν κάρα φορτωμένα με πατάτες!!
Η δική μου εμπειρία πάντως αλλά και το χρονόμετρο δείχνουν μεγάλες διαφορές από τροχό σε τροχό ειδικά στα υψομετρικά.
 

Μηνύματα
26.469
Reaction score
20.853
Δεν αμφιβάλλω καθόλου! Στην κατηφόρα στην Ακρωτηρίου (πλέον Κ. Μητσοτάκη... χμμμμ...) στο τελευταίο βίντεο πόσες φορές ο ανεμος με πετά αριστερά (όχι πολύ ευτυχώς, ελέγχεται) όταν κατεβαίνω... και δεν έχω παρά τροχούς 23mm, όχι 60 και 80! :geek: Κανονικά ιστία είναι αυτοί οι τροχοί, θα έπρεπε να ζητούν και δίπλωμα καπετάνιου για όσους τους χρησιμοποιούν... :gamer:
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.194
Reaction score
53.955
Αυτοί που φοράω τελευταία και τους έχω αγαπήσει σε όλα τα τερέν είναι 24mm ο μπροστά και 30mm ο πίσω όπου πέφτει και το βάρος του αναβάτη.
Δεν έχω αντιμετωπίσει το παραμικρό από πλάγιο άνεμο, δεν ξέρω πως το κάνουν πάντως λειτουργούν υποδειγματικά.
Έχω καταλήξει πως οι Ιταλοί στους τροχούς είναι πολύ μπροστά, οι 6800 που είχα πριν από αυτούς έδειχναν μεγαλύτερη αντίσταση στους ανέμους και ας ήταν 24mm το ζευγάρι.
 

Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
δε θυμάμαι , το έχω ξαναρωτήσει λογικά , υπάρχει ιδανικό στροφάρισμα;
εγώ πχ (χωρίς όργανο) γενικά είμαι χαμηλά (50-60rpm) τι κερδίζω και τι χάνω σε σχέση με τα 70-80;
προφανώς πατάω πιο δυνατά με μεγαλύτερες σχέσεις, θα έπρεπε να διαλέξω άλλη σχέση ώστε να ανεβάσω ρυθμό; όσες φορές το δοκίμασα με κουράζει περισσότερο πάντως, αξίζει τον κόπο να το προσπαθήσω;
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.793
δε θυμάμαι , το έχω ξαναρωτήσει λογικά , υπάρχει ιδανικό στροφάρισμα;
εγώ πχ (χωρίς όργανο) γενικά είμαι χαμηλά (50-60rpm) τι κερδίζω και τι χάνω σε σχέση με τα 70-80;
προφανώς πατάω πιο δυνατά με μεγαλύτερες σχέσεις, θα έπρεπε να διαλέξω άλλη σχέση ώστε να ανεβάσω ρυθμό; όσες φορές το δοκίμασα με κουράζει περισσότερο πάντως, αξίζει τον κόπο να το προσπαθήσω;
Κάθε άνθρωπος έχει το στροφάρισμα που του ταιριάζει. Αυτό κυμαίνεται από 75 έως 90 rpm.

Επειδή κάποιοι επαγγελματίες είναι πολύστροφοι (90+),δημιουργήθηκε μια μόδα και όλοι προσπαθούν να τους μοιάσουν χωρίς να υπολογίζουν ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι ούτε έχουμε κοινούς στόχους.

Οι πολλές στροφές ζορίζουν περισσότερο τους slow twitch μυς και το καρδιοαναπνευστικό σύστημα αντίστοιχα. Οι χαμηλές στροφές κουράζουν σε μεγαλύτερο ποσοστό τους fast twitch μυς και θεωρητικά τουλάχιστον απαιτείται μεγαλύτερη περίοδος ανάρρωσης.
Σε έναν μεγάλο Γύρο αυτό είναι σημαντικό αφού κάθε μέρα πρέπει να είναι όσο πιο φρέσκοι γίνεται.

Όμως η αναλογία μυών διαφέρει σημαντικά στους αθλητές, όπως και η χωρητικότητα της "μηχανής" τους (VO2 max).

Ο μέσος όρος Vo2 max στους ερασιτέχνες είναι κάτω από 60 ml/kg/min, όταν οι διάσημοι επαγγελματίες ξεπερνούν τα 85...
 

Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
δηλαδή αν κουράζομαι λιγότερο σε χαμηλές στροφές το αφήνω;
για γόνατα τι ισχύει;
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.834
Reaction score
97.793
δηλαδή αν κουράζομαι λιγότερο σε χαμηλές στροφές το αφήνω;
για γόνατα τι ισχύει;
Αν είσαι γύρω στις 80 στροφές είσαι μια χαρά.

Τα γόνατα ταλαιπωρούνται στα μεγάλα ζόρια, κυρίως στις ανηφόρες όταν οι στροφές πέσουν κάτω από 70.

Αλλα και οι πολλές στροφές κουράζουν όλες τις αρθρώσεις, γι' αυτό και απαιτούν προοδευτική εφαρμογή ακόμα και σε αυτούς που τις "σηκώνουν".

Αν υπάρχει προδιάθεση ή παλιός τραυματισμός στα γόνατα, αποφεύγουμε τα συχνά ζόρια γενικώς.
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.194
Reaction score
53.955
Χωρίς όργανο μέτρησης (cadence) δεν υπάρχει περίπτωση Παναγιώτη να ξέρεις με τη στροφές πας, και ειδικά στα τρεκινκ που έχουν παράλογα μεγάλους δισκοβραχιονες.
Στις ανηφόρες που διαρκούν πρέπει να είσαι πάντα πάνω από 80 στροφές ανά λεπτό.
 

Μηνύματα
17.717
Reaction score
25.503
εγώ θα έλεγα ότι είμαι γύρω στις 60 ...
αλλά είναι μέτρηση στο περίπου χωρίς όργανο.
θα το ξαναψάξω
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
18.194
Reaction score
53.955
εγώ θα έλεγα ότι είμαι γύρω στις 60 ...
αλλά είναι μέτρηση στο περίπου χωρίς όργανο.
θα το ξαναψάξω
Δεν στοιχίζει ακριβά ένας αισθητήρας rpm
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.898
Μηνύματα
3.033.198
Members
38.517
Νεότερο μέλος
DimAster
Top