Προτάσεις για καλώδιο ηχειων;


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.814
Reaction score
44.461
καλημερα χερ ντοκτορ, περιμενω απαντηση απο τον Μεσιε Μπουτια μετα θα κανω αναλυση του θεματος :gamer: ;):wink:;)
κατα φωνη .... και η αναλυση του θεματως... 8-)
Εμβόλιο που να πιάνει τας χρειαζόμαστε.

Δι άμπσολουτ σάουντ μάι ας.
ή tan(μαυρισμα αγγλιστι) ...ή επι τας?! 8-)
 

gid

Μηνύματα
8.910
Reaction score
10.202
Για να είσαι οκ, χρειάζεται να τηρούνται απλοί κανόνες, απλές βασικές αρχές:
Ναι, αλλά αυτές που παραθέτεις είναι μπακαλίστικες.

Παίζει μεγάλο ρόλο η απόσταση, καθώς και η εμπέδηση του ηχείου.

Άλλο 100 βατ ενισχυτής σε ηχείο 4Ω στα 4 μέτρα, κι άλλο 100 βατ ενισχυτής σε 8Ω ηχείο στα 2 μέτρα

Φυσικά και στις δύο περιπτώσεις δεν χρειάζονται παρά λίγα ευρώ ανά μέτρο για να γίνει η δουλειά σωστά και χωρίς χαϊεντικούς παραλογισμούς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.529
Reaction score
144.413
Ναι, αλλά αυτές που παραθέτεις είναι μπακαλίστικες.

Παίζει μεγάλο ρόλο η απόσταση, καθώς και η εμπέδηση του ηχείου.
Σωστά.

Ας συμπληρώσω λοιπόν τις βασικές αρχές:

1. Αν το μήκος του καλωδίου ηχείων είναι μεγαλύτερο των 5-6 μέτρων, βάλτε μια διάσταση πάνω.

2. Αν η εμπέδηση του ηχείου είναι μεταξύ 2-3ωμ, βάλτε μια διάσταση πάνω, αλλά αν η εμπέδηση του ηχείου είναι γτπκ, κάψτε στο τζάκι το ηχείο, πρόκειται για ντουλάπι με μεγάφωνα.
Μπορείτε να το κάψετε και στην παραλία, χορεύοντας γύρω γύρω από τη φωτιά και βγάζοντας ήχους Ινδιάνων Σιού.

3. Αν η αντίσταση εξόδου του ενισχυτή σας είναι υψηλή, οπότε έχει νταμπινγκ φακτορ γτπκ, ρίξτε τον από το μπαλκόνι σημαδεύοντας ένα κάδο σκουπιδιών, πρόκειται περί ανέκδοτου.

Ευχαριστώ θερμά για τις χρήσιμες παρατηρήσεις.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.463
Reaction score
22.549
Ναι, αλλά αυτές που παραθέτεις είναι μπακαλίστικες.

Παίζει μεγάλο ρόλο η απόσταση, καθώς και η εμπέδηση του ηχείου.

Άλλο 100 βατ ενισχυτής σε ηχείο 4Ω στα 4 μέτρα, κι άλλο 100 βατ ενισχυτής σε 8Ω ηχείο στα 2 μέτρα

Φυσικά και στις δύο περιπτώσεις δεν χρειάζονται παρά λίγα ευρώ ανά μέτρο για να γίνει η δουλειά σωστά και χωρίς χαϊεντικούς παραλογισμούς.
Είμαι με την εντύπωση ότι ακόμα και στις περιπτώσεις που αναφέρεις οι διαφορές (εάν υφίστανται) είναι μη αντιληπτές.

Ο @costas EAR ξέρει περισσότερα. Το μόνο που ξέρω εγώ είναι ότι το καλύτερο καλώδιο ηχείων είναι το καθόλου καλώδιο ηχείων. Μετά, όσο πιο κοντό γίνεται.

Edit: Ουπς! Με πρόλαβε!
 

Μηνύματα
7.641
Reaction score
12.626
Εγώ είχα κάποια σχετικά ακριβούτσικα καλώδια ηχείων, τα πούλησα και παίζω με τα καρναβάλια της Chord ( chord carnival, θωρακισμένα, νομίζω 2.5άρια ). Θα μπορούσα να αγόραζα και τα μογκάμια, αλλά πιστεύω ότι το ίδιο πράγμα είναι. Μετάνιωσα που πούλησα τα Audioquest indigo+ βέβαια, ήταν όμορφα έτσι μπλε και χοντρούτσικα.
 


Μηνύματα
7.641
Reaction score
12.626
Εγώ μετάνιωσα που έφαγα 2 πιάτα ρεβύθια χθες βράδυ.
Κλάνω δίχως αύριο.
Σε νιώθω. Όποτε έχει ρεβίθια το μενού, τα κατατροπώνω. Με μπόλικο λεμονάκι και πιπεράκι, μμμμμ. Θα κάνω παραγγελιά στη παντοφλοκρατούσα.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Επιδιωκωμενες τιμές βασικών παραμέτρων για καλώδια παθητικών ηχείων:

ωμική αντίσταση σειράς < 10 mΩ/m

αυτεπαγωγή < 0.66 μH/m

χωρητικότητα < 80 pF/m
 

Μηνύματα
7.641
Reaction score
12.626
Παρέθεσα το παρακάτω και σε άλλο νήμα ( νομίζω ), αλλά πιστεύω ότι αξίζει το κόπο να το παραθέσω κι εδώ. Τι λέει η Bryston σχετικά με τα καλώδια:
"


Part of the problem with choosing cables is that there is an awful lot of marketing going on and not much science. The 'elaborate packaging' of these interconnects and speaker cables may make you feel warm and fuzzy but the electrical characteristics are still the primary issue of concern. Simply stated, the geometry (where the plus is relative to the minus) of a cable determines the inter-relationship between the measured performance of a specific cable. These measured performance criteria's are called the 'Primary Constants'. They are R-resistance, L-inductance, C-shunt capacitance and G-shunt conductance. You can play around with all the different types of exotic packaging and add-on appendages you like but ultimately the measured performance (primary constants) tell the tale.

Bryston does not think cables should be 'voiced' to sound a specific way. The best cable is no cable at all, so we contend that the best cable is the cable that changes the signal the least.

COAX INTERCONNECT CABLES:

An analogue Preamp/Amplifier connection is a 'high impedance interface' therefore; you are looking for low measured Capacitance. An interconnect cable acts like a capacitor in the signal path so the better that capacitor the better the interconnect. We use an interconnect wire with (very low capacitance) and the RCA connectors are made for us in Switzerland. The RCA cables 'make and break ground' first and last when connecting and disconnecting. This prevents ugly pops and bangs from going through your system with possible negative results.

XLR INTERCONNECT CABLES:

The XLR cables we use are also very low in capacitance. Actually the XLR cable we are currently using is in fact low noise balanced microphone cable with 100% shield coverage against RF. The advantage of Balanced XLR cables is that they have a noise canceling effect know as 'common mode noise reduction'. This helps prevent noise and hum from affecting your system. With today's complexity of audio and video surround systems this is a big plus, so if you 'got em - use em'.

DIGITAL INTERCONNECT CABLES:

With 'Digital' interconnects things are a lot different. The wavelengths of digital signals are 'very short' (same for FM) so the lengths and terminations are much more critical than with the analogue signals previously discussed. When the wavelength of the signal the cable is used for approaches 1/30th of the length of the cable then transmission line effects start to appear and much more attention has to be paid to the connection and termination. If not, then reflections and cancellation of data is a real possibility. For instance the AES/EBU digital connection on the back of the Bryston SP1 should be used with a cable having an impedance of 110 ohms.

VIDEO CABLES:

Video cables also operate at very high frequencies - typically 5-6 MHz for Composite and S-Video and 8-30 MHz for Component Video depending on the scan rate and resolution. So again understanding the wavelengths of the signals and interfaces involved is important.

SPEAKER CABLES:

The Amplifier/Speaker interface is a 'low impedance' connection. Therefore, in a speaker cable you are looking for low 'self inductance' (because inductance rolls off the top end) as opposed to 'low capacitance' required in the RCA or XLR analogue interconnect. For speaker cables we use a stranded 9 gauge linear crystal copper with 'Heavily Gold plated' Spade lugs or Expandable Banana plugs specially made for Bryston.

A/C POWER CABLES:

When you plug your power cord into the wall outlet you are in 'SERIES' with all the wire on the other side of the wall all the way back to the power source. The small length of power cord from the wall to the amp is insignificant compared to the miles of wire it is connected to. As long as the power cord can deliver the current and voltage required to drive the amplifier to full power it is as good as it can get.

There are 4 basic things to remember about these issues:
  1. The connection should be of similar metals (preferably gold) and be airtight. If not airtight it will break down molecularly over time and begin to rectify or produce a diode effect on the signal.
  2. With all the RF floating around today the better the 'Shield' on the interconnect the less intrusive the RF will be.
  3. The connection between your analogue Source components (Preamplifier, CD Player, Tuner, DVD Player etc.) is a 'High Impedance' connection and the interface between your power amplifier and your speakers is a 'Low Impedance' connection. So, the requirements are totally different for optimizing these interfaces.
  4. Digital and Video cables are much more susceptible to reflection/phase/cancellation problems because of their short wavelengths relative to cable length.
As you can see from the above, it's no surprise that people hear differences in cables when connected to the variety of equipment in the market today. Given the differences in input and output impedance's between transistor and tube gear, the lack of understanding of the high impedance and low impedance interfaces, the world of RF, and the digital/video connection issues, its no wonder we have these differences of opinion.

RECOMMENDATIONS:

I highly recommend keeping the speaker wires as short as possible and utilizing XLR balanced lines if available. Given the choice of long interconnects and short speaker leads or short interconnects and long speaker leads - choose long interconnects (preferably Balanced) and short speaker leads. With digital and video cables finding the sending and termination requirements is very important due to the very short wavelengths relative to cable lengths involved. The cables Bryston recommends represent a scientific approach to these issues and are the cables we use in all our professional studio installations. All of these cables are available in "Other Products" and "Cables"."
 


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.387
Reaction score
15.612
Το λοιπο χερ ντοκτορ,διαβασα και το λινκ που εβαλες , αριστο καθ ολα ευγε ;)
τι κουγω εγω στα υπερεκπαιδευμενα;) αυτια μου που ακουγαν ζωντανη μουσικη απο οταν ειμαι 5 χρονων μεχρι 52 που απεστρατευθην εκ των ταξεων του στρατευματος:)
ακουγωνται απειροελαχιστες των απειροελαχιστων ''διαφορες'' απο πολυκλωνο σε μονοκλωνο
αυτες της ''διαφορες'' της κουγω εγω οχι εσυ:gamer:πως ειναι δυνατον αλλωστε:p
Τουτων δοθεντων, απορια ψαλτου βηξ:drinks:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.529
Reaction score
144.413
χωρίς χαϊεντικούς παραλογισμούς
Προσωπικά είμαι αθεράπευτα χαϊεντάς, δυστυχώς δε κόβεται το χούι. :redface:

Δεν παίρνω ούτε για πλάκα παθητικό ηχείο, κυρίως για να μην έχω ..καλώδια ηχείων. :lol:

Αν τυχόν είχα παθητικό ηχείο κι έπρεπε να πάρω καλώδιο ηχείων, θα έπαιρνα μόνο χαϊενδική επιλογή, δηλαδή μπλελντενάκι και 4-αρι, σα μ@λάκας χαϊεντάς που είμαι, ενώ γνωρίζω ότι δεν έχει κανένα νόημα το 2*4mm στα ελάχιστα βατ των οικιακών ηχείων, ενώ ξέρω ότι το καλώδιο τροφοδοσίας του ενισχυτή είναι 3*1.5mm, τόσο χαϊεντάς παραμένω, η ντροπή της κοινωνίας. :redface:

Τες πα, αγαπάμε Χάι Ενδ.:drinks:

Μόνο που αγαπάμε όλες τις πτυχές του Χάι Ενδ, κι όχι απλώς τα καβλώδια, δηλαδή αγαπάμε μεγάλο δυναμικό εύρος, στάθμες αναφοράς και δώσε κι άλλο, απόκριση συχνότητας πλήρη χωρίς συμβιβασμούς, φτύνουμε τα σεταπ χωρίς πολλαπλά σαμπ και χωρίς σοβαρή ισοσταθμιση, απαιτούμε χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις ολοβερ, θέλουμε άριστη τοποθέτηση ηχείων στις σωστές γωνίες και αποστάσεις ακρόασης, απαιτούμε ηχείο άριστης και ομοιογενούς απόκρισης ον αξις και οφ αξις, απαιτούμε χώρο σοβαρού RT 60, θέλουμε άψογη αντιμετώπιση πρώτων ανακλάσεων, θέλουμε το ταβάνι να μην αποτελεί ανακλαστική επιφάνεια, δε θέλουμε χαλί στο δάπεδο ούτε τραπεζάκι μπροστά στη θέση ακρόασης, και όλα τα υπόλοιπα του Χάι Ενδ.

Είμαστε χαϊεντάδες, αντικοινωνικοί και αθεράπευτοι. Σχωρέστε μας, αλλά ένα μπελντενάκι 4-αρι θα το βάλουμε - συνοδεύοντας όλα τα ανωτέρω, έχουμε κολλήματα ρε φίλε, να, τέτοιοι άνθρωποι είμαστε, τρελοκομεία.

Τώρα αυτοί που βάζουν απλώς ένα χοντρό Χάι Ενδ καλώδιο ηχείων χωρίς τα υπόλοιπα προαπαιτούμενα του Χάι Ενδ, είναι απλώς κωμικές προσωπικότητες, τα Μάπετ σόου του όντιοφιλ.:gotcha:
 
Last edited:



Μηνύματα
7.641
Reaction score
12.626
Μας έχεις ζαλίσει τα ουμπαλα λιγουλάκι με το τι λέει η Bryston, ή είναι η ιδέα μου; :tongue:
Σε λίγο θα βάλεις λινκ για το τι λέει η Bryston για τους βαθμούς ψησίματος του μοσχαριού!!
Όταν μια σοβαρή high end εταιρεία που προσπαθεί να δώσει στα μηχανήματά της τον χαρακτήρα του να μην έχουν χαρακτήρα βγαίνει και λέει εμμέσως πλην σαφώς ότι τα high end καλώδια και οι μύθοι γύρω απο αυτά είναι για τον @@@τσο καβάλα, ενώ παράλληλα σου λέει τί ακριβώς πρέπει να κοιτάξεις για να λειτουργούν σωστά τα μηχανήματα σε κάθε ρόλο ξεχωριστά, πιστεύω ότι αξίζει την αναφορά.
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.387
Reaction score
15.612
χωρίς σοβαρή ισοσταθμιση,
εδω εχουμε λιγο θεματακι, σε ολα τα αλλα συμφωνω, ο χειρισμος της ισοσταθμισης ειναι μεγαλο θεμα και αν δεν ξερς να την κανεις γινεται του κουτρουλη ο γαμος ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.529
Reaction score
144.413
Όσοι κοροϊδεύετε τα καλά και ακριβά καλώδια, δεν έχετε ακούσει
Μέχρι 1 μύριο δραχμές για 1μ καλώδια ηχείων έχω δώσει.
Επί εποχής δραχμής.

Επί εποχής γιούρο;
Μέχρι 3,5 χιλιάδες γιούρο έχω δώσει για μερικά μέτρα αγωγών για να φτιάξω μόνος μου καλώδια ηχείων.

Μη μου τους κύκλους ταρρατε.

Στερνή μου γνώση να σ'είχα τότε, θα είχε γλυτώσει το κωλι μου από κάτι χουφτώματα διαστρικά. Ωστόσο, ομολογώ πως πιτσιρικάς, μου άρεσε να μου τονε πχιάνουν σε κάτι τέτοια.
Μετά αγριεψα.
Τώρα, έχω ξεφύγει, δύσκολη η κατάσταση, θα φας κουτουλιά αγαπητέ εμπορε αν μου προτείνεις κάτι τέτοιο.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.977
Reaction score
23.091
Ναι, αλλά αυτές που παραθέτεις είναι μπακαλίστικες.

Παίζει μεγάλο ρόλο η απόσταση, καθώς και η εμπέδηση του ηχείου.

Άλλο 100 βατ ενισχυτής σε ηχείο 4Ω στα 4 μέτρα, κι άλλο 100 βατ ενισχυτής σε 8Ω ηχείο στα 2 μέτρα

Φυσικά και στις δύο περιπτώσεις δεν χρειάζονται παρά λίγα ευρώ ανά μέτρο για να γίνει η δουλειά σωστά και χωρίς χαϊεντικούς παραλογισμούς.
Σωστά.

Ας συμπληρώσω λοιπόν τις βασικές αρχές:

1. Αν το μήκος του καλωδίου ηχείων είναι μεγαλύτερο των 5-6 μέτρων, βάλτε μια διάσταση πάνω.

2. Αν η εμπέδηση του ηχείου είναι μεταξύ 2-3ωμ, βάλτε μια διάσταση πάνω, αλλά αν η εμπέδηση του ηχείου είναι γτπκ, κάψτε στο τζάκι το ηχείο, πρόκειται για ντουλάπι με μεγάφωνα.
Μπορείτε να το κάψετε και στην παραλία, χορεύοντας γύρω γύρω από τη φωτιά και βγάζοντας ήχους Ινδιάνων Σιού.

3. Αν η αντίσταση εξόδου του ενισχυτή σας είναι υψηλή, οπότε έχει νταμπινγκ φακτορ γτπκ, ρίξτε τον από το μπαλκόνι σημαδεύοντας ένα κάδο σκουπιδιών, πρόκειται περί ανέκδοτου.

Ευχαριστώ θερμά για τις χρήσιμες παρατηρήσεις.
Πρώτον, η αντίσταση των ηχείων δεν αποτελεί κριτήριο επιλογής καλωδίου. Δεύτερον, σε απόλυτες τιμές, η χρηματική διαφορά μεταξύ καλωδίων 2x1 καρέ έως 2x6 καρέ είναι αμελητέα. 2x6 καρέ ώλλ όβερ, Παντού. Υπό την προϋπόθεση πως μιλάμε για τυπική εφαρμογή, όπου επαρκούν 2-3 μέτρα ανά κανάλι. Άντε τέσσερα. Αν το μήκος είναι μεγαλύτερο των 4 μέτρων, χρειάζεστε μονομπλόκ τελικό κοντά στο ηχείο με σύνδεση balanced (και δεν το έχετε μάθει ακόμη)...
Επιπροσθέτως, αν δεν σας κάνει το φθηνό, αγνό, χοντρό ηλεκτρολογικό, ή φθηνό μογκαμομπέλντεν ηχειοκαλώδιο, και θέλετε καλώδιο high end, διότι "ό,τι πληρώσεις παίρνεις", καλά σας κάνουν.

Καλά σας κάνουν. ΑΛΥΠΗΤΑ. Εγώ στη θέση τους θα σας είχα πάρει και τα νεφρά.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Τα χαμηλότερης αντίστασης ηχεία θέλουν παχύτερο καλώδιο ή μικρότερου μήκους.

Ο λόγος είναι να μην αποτελέσουν αντιληπτό πρόβλημα οι απώλειες (insertion loss) και η χρονική καθυστέρηση, όπως επίσης στην απόκριση των υψηλότερων συχνοτήτων η χωρητικότητα του καλωδίου.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.975
Μηνύματα
3.036.418
Members
38.524
Νεότερο μέλος
opanamas
Top