Πως,Ποτε,Γιατι,Απο Που,Απο Ποιον κολλησατε το μικροβιο του Ηome Cinema?

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.550
Reaction score
37.786
το θεμα ειναι για σινεμα οχι για ηχο...
εγω παντως δεν κολλησα κανενα μικροβιο γιατι εχω ανοσια... 🐒
 

jag

Μηνύματα
9.247
Reaction score
27.544
Με το πρωτο βιντεο saba κολλησα ασχημα με ταινιες καρατε στα τελη του 80 η αρχες του 90 δε θυμαμαι.. μετα απο λιγα χρονια πηγα στο σπιτι ενος φιλου και ειχε τιβι σονυ και συστημα ηχειων σονυ με γουφερ και ειδαμε καποιες ταινιες, ειπα μεσα μου πρεπει να παρω και γω ηχεια να απολαμβανω καλυτερα ταινιες και βιντεογκειμς της εποχης.. ε σιγα σιγα ξεκινησα και απο τοτε εχω αλλαξει αρκετα ηχεια ενισχυτες τιβι κτλ. Συνεχιζω να ονειρευομαι κατι πιο καλο φυσικα.
 
Last edited:

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Administrator
Μηνύματα
46.964
Reaction score
23.739
Εγώ δεν πολυκόλλησα , έχω μόλις ένα 5.2 κι ένα 5.1 ,αλλά η πρώτη μου επαφή με σοβαρό home cinema ήταν αυτή που μ έκανε να κατανοήσω το μέλλον.
Μόλις είχα πρωτοπάει τo 1995 στην LYRIC και είχαμε στήσει σε μια αίθουσα του Intercontinental , ένα κορυφαίο για την εποχή σύστημα.
Jbl synthesis II .

Aρκετοί εκ των καλεσμένων σχολίαζαν: ''Μα καλά ποιός θα βάλει τόσα ηχεία στο σπίτι του?''
 


Μηνύματα
4.544
Reaction score
3.085
Συνεχίζω από εκεί που το άφησα.

Το 1973 πήρα το δίπλωμα του Β' Μηχανικού. Ήταν η περίοδος των μεγάλων αναταράξεων στην ελληνική κοινωνία, όταν η χούντα είχε αρχίσει να πνέει τα λοίσθια. Είχε προηγηθεί η εξέγερση των φοιτητών στη Νομική, ενώ εγώ ήμουν ακόμα μπαρακαρισμένος. Όταν ξεμπαρκάρισα το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, επακολούθησαν το "δημοψήφισμα" του Παπαδόπουλου, τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και η ανατροπή του Παπαδόπουλου από τον Ιωαννίδη.

Στη συνέχεια μπαρκάρισα πρωτοδεύτερος σε ένα μεγάλο γκαζάδικο του Ωνάση (τα ονομάζανε σούπερ τάνκερς, τότε), όπου έμεινα ένα χρόνο, χωρίς να προσεγγίσω λιμάνι ούτε για δείγμα (έτσι δουλεύανε τα σούπερ τάνκερς εκείνη την περίοδο - φόρτωμα και ξεφόρτωμα μακριά από λιμάνια ή σε λιμάνια που δεν επιτρεπόταν η έξοδος στη στεριά, όπως π.χ. η Ραστανούρα στη Σαουδική Αραβία).

Γύρισα στην Ελλάδα τον Δεκέμβρη του 1974, όταν πια είχε πέσει η χούντα, είχε προηγηθεί η προδοσία της Κύπρου και η εισβολή, και είχαν γίνει οι πρώτες μεταπολιτευτικές εκλογές και το δημοψήφισμα για το πολιτειακό. Έμεινα για περίπου ένα εξάμηνο, πήρα το δίπλωμα του Α' Μηχανικού, παντρεύτηκα και ξαναμπαρκάρισα πρώτος σε ένα φορτηγό, παρέα με τη γυναίκα μου. Έμεινα πάνω του περίπου 8 επεισοδιακούς και επίπονους μήνες (ήταν πολύ ζημιάρικο το άτιμο), ξεμπαρκάρισα τον Απρίλη του 1976 και το καλοκαίρι ξαναμπαρκάρισα σε ένα άλλο φορτηγό το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου.

Ήταν εκείνο το βαπόρι που μου ξανάδωσε πολλές ευκαιρίες να ξαναεπισκεφθώ μέρη που ανθούσε η αγορά των ηλεκτρονικών, την Ιαπωνία κυρίως, αλλά και το Χονγκ-Κονγκ και τη Σιγκαπούρη.

Από την Ιαπωνία αγόρασα τον προναφερθέντα ραδιοενισχυτή της JVC, το μοντέλο JR-S300. Ήταν μια σημαντική αναβάθμιση στο υπάρχον σύστημα, αφού ο ραδιοενισχυτής παρείχε σχεδόν διπλάσια ισχύ RMS ανά κανάλι (50W RMS στα 8 Ohm, και με τα δύο κανάλια οδηγούμενα, 20Hz-20kHz, 0.1% THD) από την πενιχρή ισχύ των 30W RMS του Marantz 1060.

Επιπλέον, διέθετε και κάποια πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά, όπως γραμμικά συρόμενα ποτενσιόμετρα, ένα για κάθε κανάλι, γραφικό ισοσταθμιστή 5 περιοχών, μεγάλο περιστρεφόμενο με τον αντίχειρα επιλογέα σταθμών FM/AM, που παλιότερα τον είχε πατεντάρει η Marantz στους κλασσικούς ραδιοενισχυτές της (αν και λίγο διαφορετικής "υφής"), πλήθος εισόδων και εξόδων συμπεριλαμβανόμενων και των Pre In-Out, μπόρνες για δυο ζευγάρια ηχείων, μεγάλα και όμορφα μπλε βιουόμετρα και ενδεικτικά σήματος FM, κλπ.

JVC JR-S300 Stereo Receiver

JR-S300-4.jpg



Μαζί του αγόρασα και ένα κασσεττόφωνο (deck) της ίδιας σειράς και εμφάνισης, το JVC CD-S200, με φάτσα παρόμοια με αυτήν του ραδιοενισχυτή, με σύστημα αποθορυβοποίησης ANRS, πατέντα της JVC, ανατγωνιστικό προς το Dolby NR, και άλλα καλούδια.

JVC CD-S200 Stereo Cassette Deck

CD-S200-2.jpg

Πακέτο με τα παραπάνω, πήρα και ένα δεύτερο κασσεττόφωνο της JVC, περίπου ίδιων χαρακτηριστικών, αλλά άλλης εμφάνισης, το CD-1920.

JVC CD-1920 Stereo Cassette Deck

CD-1920_1.jpg

Εκείνη την περίοδο, είχε αρχίσει να με απασχολεί και το θέμα της εικόνας. Η προβολή των τηλεοπτικών εκπομπών στις τηλεοράσεις ήταν "φτωχή" ως εκδοχή εικόνας, ενταγμένης στην οικιακή διασκέδαση. Ο όρος Home Cinema (ή Home Theater, επί το αμερικανικότερον) δεν είχε ακόμα μπει στο λεξιλόγιό μας. Έτσι, περνώντας από τη Σιγκαπούρη, έκανα μια βόλτα στην αχανή αγορά των ηλεκτρονικών της και αγόρασα μια κινηματογραφική μηχανή λήψης Super 8mm με ήχο, την Canon 514 XL-S, μαζί με μια μηχανή προβολής, την Elmo SC-18, που πέραν των άλλων διαθέτει ενσωματωμένο ηχειάκι και μικρή ενσωματωμένη οθόνη, πάνω στην οποία μπορεί ο χρήστης να προβάλει την τανία με το καπάκι του φακού προβολής κλειστό.

Μαζί με αυτά τα δύο, αγόρασα και πλήθος έτοιμων ταινιών 8mm, καθώς και ένα κάρο αξεσουάρ για τη μηχανή λήψης, φίλτρα, εξωτερικό μικρόφωνο, θήκες κλπ.

Elmo SC-18 + Canon 514 XL-S (με εξωτερικό μικρόφωνο πάνω της)

SC-18 + Canon 514 XL-S.jpg

Ερχόμενος στην Ελλάδα, έβαλα μπροστά να κατασκευάσω ένα ζευγάρι ηχεία με drivers της Philips, ένα 12ιντσο woofer, ένα 5ιντσο midrange και ένα tweeter 2 ιντσών, μαζί με το κατάλληλο crossover τους, όλα μέσα σε δυο ευμεγέθεις καμπίνες από καπλαντισμένο νοβοπάν 25 χιλιοστών, με εσωτερική μόνωση υαλοβάμβακα, σχεδίασης ακουστικής ανάρτησης (δηλαδή, χωρίς αγωγό-θυρίδα ανάκλασης χαμηλών [bass reflex duct-port]), που οδηγούμενα από τον ραδιοενισχυτή της JVC, με συνόδεψαν αρκετά χρόνια στις ακροάσεις μου, πολύ μουσικά και σε ικανοποιητικές στάθμες. Μέχρι που όλα μαζί μεταφερθήκανε στο εξοχικό μας, όπου μετά από παρέλευση περίπου 10 ετών λειτουργίας εκεί, παρέδωσαν το πνεύμα.

Εδώ σταματώ πάλι για σήμερα. Θα επανέλθω αργότερα με τη συνέχεια του "μυθιστορήματος".

Καλή συνέχεια σε όλους.

 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.178
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top