Το δικό μου ηχοσύστημα (spiros62)

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.128
Reaction score
18.914
Το 1.90μ πρέπει να είναι η καθαρή απόσταση των ηχείων ή κάνω λάθος;

Οπότε αν βάλουμε και άλλα 20εκ από το κέντρο των ηχείων πάμε στα 2.10μ.

Άρα τα ηχεία χρειάζονται να πάνε λίγο ποιο κοντά στη θέση ακρόασης αν υπάρχει δυνατότητα γιατί είναι μικρά και μετακινούνται εύκολα, ενώ ο καναπές λιγουλάκι δυσκολότερα συνήθως.
Ιδανικα δημιουργεις το τριγωνο που περιεγραψε ο ear και αλλοι. Θα σου προτεινα (και πιστεψε με ξερω ότι είναι το πιο δυσκολο) να φερεις και τον καναπε αν γινεται λιγο προς τα ηχεια ώστε να αποκτησεις λιγο περισσοτερο ''αερα'' και πισω.
 

Μηνύματα
3.664
Reaction score
5.497
Τώρα θα γίνω καλός και γραφικός σα κάτι αλλες ψυχές του φόρουμ.
1.rt60
2.αγοραζεις umik1 και βάζεις rew στο pc.
3. Από τις μετρήσεις στη θέση ακρόασης εξετάζεις ώστε να μη κάθεσαι σε σημείο ακύρωσης και μετακινείς το ηχείο προς τα πίσω η μπροστα ώστε να παίξεις πονηρά με τις ανακλάσεις του τοίχου πίσω από τα ηχεία
4.dirac
5.διαχυση απορρόφηση (η διαχυση στο τοίχο πίσω από τα ηχεία είναι ίσως το πιο βασικό κατά τη γνώμη μου)
6.mini dsp και δύο σαμπ τουλάχιστον.
 

Μηνύματα
683
Reaction score
296
Αν νομίζεις ότι το δικό μου ηχοσύστημα-χώρος "ενοχλεί" κάπου, νομίζεις .. λάθος.:gotcha:

Καλύτερο υπάρχει. Για να μη παρεξηγούμαι. Να ενοχλεί όμως; :lol::lol::lol:
Οι απαντησεις ειναι κοινες και για τον νηματοθέτη και για εσενα.

καλύτερο υπάρχει; ΝΑΙ
σε ενοχλεί αυτό που ακούς στο σπίτι σου; ΟΧΙ

end of story.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.379
Reaction score
125.484
επισυνάπτω τις τεχνικές προδιαγραφές των ηχείων για τυχόν σχόλια
Όπως ειπώθηκε, το ηχείο είναι λίαν επιεικώς 4-ωμο, δηλαδή 3-ωμο.
Η απαιτούμενη ισχύς για το εν λόγω ηχείο, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ώστε να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του (στιγμιαία δυναμικά, όχι υψηλές μέσες στάθμες - είναι ακατάλληλο για τέτοιες) είναι 150 βατ.
Δηλαδή, αν έχεις ενισχυτή που βγάζει έως 150 βατ στα 4 ωμ, θα τον τερματίσεις με αυτό το ηχείο, άρα θα φτάσει στα υψηλά του επίπεδα ολικής αρμονικής παραμόρφωσης και μπορεί να ψαλιδίσει, οπότε, για λόγους ασφαλείας, συνιστάται η χρήση ενισχυτή υψηλότερης ισχύος.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η ελάχιστη ισχύς για αυτό το ηχείο, είναι 25 βατ στα 4 ωμ. Στα 3 πες εσύ για να είσαι μέσα.
Με αυτή την ισχύ, οριακά θα καταφέρει να παίξει το ηχείο, και φυσικά δε θα ακούσεις αυτά που μπορεί να βγάλει, θα ακούς απλώς ένα δείγμα αυτών, ας πούμε το 50% των ικανοτήτων του σε μέση στάθμη, και κατ'επέκταση σε απόδοση δυναμικών.
Το 50% είναι ολίγον τι "αυθαίρετο", ώστε να μη σε κακοκαρδίσω.
Παρόλα αυτά, θα σε κακοκαρδίσω με τον ενισχυτή σου, ο οποιος μετρημένα βγάζει μόλις 20 βατ στα 4ωμ, σε 3% παραμόρφωση, τιμή που δεν είναι αποδεκτή σε όρους Hi-fi, όπου το 0,1% αποτελεί την υψηλότερη αποδεκτή ολική αρμονική παραμόρφωση.

Εν ολίγοις, ακόμα και με τα 2 λόγια του κατασκευαστή του ηχείου, κρίνεται ακατάλληλος ο ενισχυτής που τα οδηγεί.

Αν βέβαια νομίζεις ότι ξέρεις περισσότερα από τον κατασκευαστή του ηχείου για το ηχείο του, και επιμένεις ότι το ηχείο παίζει άριστα με αυτόν τον ενισχυτή, εμένα δε με χρειάζεσαι άλλο να σου εξηγώ τεχνικές προδιαγραφές. :)

Αν τυχόν συμφωνείς, μπορούμε στο επόμενο βήμα να δούμε την απόκριση πλάτους του ηχείου σου, και τις δυνατότητες στάθμης, ώστε να κατανοήσουμε γιατί χρειάζεται αυτά που χρειάζεται.

Το πρόβλημα που παραμονεύει στο επόμενο βήμα των κινήσεων προς την σωστή (τεχνικά) κατεύθυνση, είναι το ξεβράκωμα των αδυναμιών του συστήματος. Διότι, με απανωτά (πιθανώς εσκεμμένα) "λάθη", καλύπτονται τα προβλήματά του (πχ το λάθος τρίγωνο ακρόασης και η απόσταση από τον πίσω τοίχο, δίνουν ένα συνολικό μπουστ στο μπάσο που κουκουλώνει την πραγματικότητα της άμεσης ακτινοβολίας του ηχείου, πράγμα που συνεπικουρείται από τον χαμηλό συντελεστή απόσβεσης του ενισχυτή).
Δηλαδή, αν τα κάνεις όλα σωστά, θα δεις πόσο λάθος παίζει. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.379
Reaction score
125.484
Δηλαδή, υπάρχουν 2 δρόμοι για να φτάσεις σε αποδεκτό (από το αυτί) αποτέλεσμα.

Ο ένας τρόπος είναι ο εμπειρικός του χάι εντ, όπου βρίσκεσαι τώρα, όπου εφαρμόζεται υψηλή μέση παραμόρφωση από τον ενισχυτή, από έναν ενισχυτή χαμηλής ισχύος που δουλεύει με χαμηλό συντελεστή απόσβεσης, με λάθος τοποθέτηση και με πονηρή επιλογή απόστασης από τον πίσω τοίχο, αλλά και με προσεκτικά επιλεγμένα καλώδια, ώστε συνολικά να τονιστούν οι περιοχές του φάσματος που χρειάζεται να τονίσουμε για να είναι αποδεκτό το άκουσμα, γλυκόηχο και ευχάριστο.

Ο άλλος τρόπος είναι ο τεχνικά άρτιος, όπου ελέγχεται ο χώρος και η συμβολή της έμμεσης ακτινοβολίας, όπου υπάρχει ικανή οδήγηση, όπου εφαρμόζεται ψηφιακή ισοσταθμιση απόκρισης και φάσης, όπου ελέγχεται διεξοδικά η απόκριση στις 2 πρώτες οκτάβες, κι όπου εφαρμόζεται η ψυχοακουστική στα τάργκετ κερβς (του λαουντνες συμπεριλαμβανομένου), ώστε και πάλι τελικά να είναι αποδεκτό το άκουσμα, γλυκόηχο και ευχάριστο, γεμάτο και δυναμικό.

Που διαφέρουν τα άνωθεν 2 παραδείγματα; Στο ότι το 2ο (μπορεί να) δίνει περισσότερα σε δυναμικά και φυσικές στάθμες, και συνδυάζεται με μετρήσιμα χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις, δηλαδή ακολουθεί τις προϋποθέσεις του Hi Fi.

Αν μάθεις στα δυναμικά, είναι δρόμος χωρίς επιστροφή. Είναι η μαγεία του δυναμικού αληθινού ακούσματος.

Ο πρώτος δρόμος είναι αυτός που ξέρεις. Παίζεις με καλώδια και λάμπες όποτε θες να αλλάξεις μια ρύθμιση "ισοσταθμισης". Τα γνωστά. Σε επίπεδο Hi Fi, κόβεται λόγω παραμορφώσεων και απόκρισης. Μια χαρά παίζει, ξέρω. ;)
 


Rosinante

Dark Nιάου
Μηνύματα
1.506
Reaction score
5.606
Αγαπητέ Σπύρε,
(και κάθε αναγνώστη)

Οι βασικές αρχές του χάι φάι, σύμφωνα με τις οποίες γίνονται όλες μα όλες οι ηχογραφήσεις (βινύλιο ή πσηφιακά, δεν έχει διαφορά), απαιτούν την ορθή τοποθέτηση των ηχείων σε ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης με τα ηχεία να σε κοιτάζουν στα μάτια (30° γωνία προς τα έσω), ώστε να μπορέσεις να ακούσεις την ηχογραφημένη έκταση της μουσικής σκηνής και την τοποθέτηση των μουσικών οργάνων στην ορχήστρα.

Με τέτοια τοποθέτηση ηχείων που δείχνεις, είναι απολύτως βέβαιο ότι δε μπορείς να ακούσεις αυτές τις πληροφορίες χώρου που εμπεριέχει η ηχογράφηση, τις οποίες κάποιος μηχανικός ήχου επιμελήθηκε ώστε να τις απολαμβάνεις εσύ στο σπίτι σου, εφόσον τηρείς τις βασικές αρχές που διέπουν την υψηλή πιστότητα αναπαραγωγής, το γνωστό Hi Fi.

ΥΓ. 1. Δεν αναφέρομαι σε προσωπικές εκτιμήσεις, προτιμήσεις ή εμπειρίες.
ΥΓ. 2. Απόσταση ακρόασης είναι η απόσταση αυτιού - τουίτερ. Απόσταση ηχείων είναι η απόσταση μεταξύ των κέντρων των τουίτερ. Για να συννενοούμαστε.
Κοιταξε γιατρε μου...ολα αυτα καλα,σωστα και αγια ειναι...χρυσαφι τα λογια σου αλλά...
Εγω παλι ειμαι παντοκατευθυντικιά! :gamer: Κινουμαι δηλαδη σε ελευθερη τροχια γυρω απ' το χαι-φαι...
Εσεις οι κοινοι θνητοι με τα κοινα ηχειακια εχετε προβληματα!! Σας αφηνω λοιπον με τους χαρακες, τα μοιρογνωμονια τα μικρομετρα, τα συγκλισιομετρα και τα αλλα ματζουνια να βρειτε θεση ακροασης με την ησυχια σας. Α...και μην κουνηθειτε απ' το κεντρο του καναπεως και χαλασει η στερεοφωνικη εικονα.:laugh::laugh::laugh::laugh: Once omni-for ever omni.!!!
 

Μηνύματα
3.664
Reaction score
5.497
Κοιταξε γιατρε μου...ολα αυτα καλα,σωστα και αγια ειναι...χρυσαφι τα λογια σου αλλά...
Εγω παλι ειμαι παντοκατευθυντικιά! :gamer: Κινουμαι δηλαδη σε ελευθερη τροχια γυρω απ' το χαι-φαι...
Εσεις οι κοινοι θνητοι με τα κοινα ηχειακια εχετε προβληματα!! Σας αφηνω λοιπον με τους χαρακες, τα μοιρογνωμονια τα μικρομετρα, τα συγκλισιομετρα και τα αλλα ματζουνια να βρειτε θεση ακροασης με την ησυχια σας. Α...και μην κουνηθειτε απ' το κεντρο του καναπεως και χαλασει η στερεοφωνικη εικονα.:laugh::laugh::laugh::laugh: Once omni-for ever omni.!!!
Εσύ δηλαδή από τι ακούς και τα ελυσες όλα;
 






Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Δηλαδή, υπάρχουν 2 δρόμοι για να φτάσεις σε αποδεκτό (από το αυτί) αποτέλεσμα.

Ο ένας τρόπος είναι ο εμπειρικός του χάι εντ, όπου βρίσκεσαι τώρα, όπου εφαρμόζεται υψηλή μέση παραμόρφωση από τον ενισχυτή, από έναν ενισχυτή χαμηλής ισχύος που δουλεύει με χαμηλό συντελεστή απόσβεσης, με λάθος τοποθέτηση και με πονηρή επιλογή απόστασης από τον πίσω τοίχο, αλλά και με προσεκτικά επιλεγμένα καλώδια, ώστε συνολικά να τονιστούν οι περιοχές του φάσματος που χρειάζεται να τονίσουμε για να είναι αποδεκτό το άκουσμα, γλυκόηχο και ευχάριστο.

Ο άλλος τρόπος είναι ο τεχνικά άρτιος, όπου ελέγχεται ο χώρος και η συμβολή της έμμεσης ακτινοβολίας, όπου υπάρχει ικανή οδήγηση, όπου εφαρμόζεται ψηφιακή ισοσταθμιση απόκρισης και φάσης, όπου ελέγχεται διεξοδικά η απόκριση στις 2 πρώτες οκτάβες, κι όπου εφαρμόζεται η ψυχοακουστική στα τάργκετ κερβς (του λαουντνες συμπεριλαμβανομένου), ώστε και πάλι τελικά να είναι αποδεκτό το άκουσμα, γλυκόηχο και ευχάριστο, γεμάτο και δυναμικό.

Που διαφέρουν τα άνωθεν 2 παραδείγματα; Στο ότι το 2ο (μπορεί να) δίνει περισσότερα σε δυναμικά και φυσικές στάθμες, και συνδυάζεται με μετρήσιμα χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις, δηλαδή ακολουθεί τις προϋποθέσεις του Hi Fi.

Αν μάθεις στα δυναμικά, είναι δρόμος χωρίς επιστροφή. Είναι η μαγεία του δυναμικού αληθινού ακούσματος
.

Ο πρώτος δρόμος είναι αυτός που ξέρεις. Παίζεις με καλώδια και λάμπες όποτε θες να αλλάξεις μια ρύθμιση "ισοσταθμισης". Τα γνωστά. Σε επίπεδο Hi Fi, κόβεται λόγω παραμορφώσεων και απόκρισης. Μια χαρά παίζει, ξέρω. ;)

Δεν μπορει να διαφωνησει κανεις με αυτή την ανάλυση.

Ο εμπειρικός τρόπος φαίνεται βασανιστικά αργός κι επίπονος
αλλά ξεκινάει με γκολ από τα αποδυτήρια:
Βάζει από την αρχη στο παιχνίδι ως γνώμονα τον τελικό αποδέκτη του όλου εγχειρηματος: το αυτί.
Με τον "τεχνικά άρτιο" πρώτα στήνεις το σύστημα και ύστερα ελπιζεις να σου αρέσει.

Που διαφέρουν τα άνωθεν 2 παραδείγματα; Στο ότι το 2ο (μπορεί να) δίνει περισσότερα σε δυναμικά και φυσικές στάθμες, και συνδυάζεται με μετρήσιμα χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις, δηλαδή ακολουθεί τις προϋποθέσεις του Hi Fi.
Υπηρχαν και υπάρχουν ενισχυτές με πολύ χαμηλές αρμονικές παραμορφώσεις που δεν ακούγονται.

Πιο σημαντική είναι ή παραμόρφωση ενδοδιαμορφωσης
ή οποία δεν μπορει να μετρηθεί στο σύνολο της.
Είναι σαν να χτίζεις μία πισίνα με ολυμπιακές προδιαγραφές σωστα και στο τέλος
να ανακαλυπτεις ότι κάποιο δομικό υλικό έχει κάνει το χρώμα του νερού κιτρινο.

Οι δύο μέθοδοι δεν είναι απαραίτητο και δεν πρέπει να αποκλείουν ή μια την άλλη.
Δεν υπάρχει σοβαρός κατασκευαστής που να μην ακούει επισταμένως τα προϊόντα του.

Για τα δυναμικά συμφωνω. Είναι ωραία όταν υπάρχουν.
 


Μηνύματα
3.664
Reaction score
5.497
Δεν μπορει να διαφωνησει κανεις με αυτή την ανάλυση.

Ο εμπειρικός τρόπος φαίνεται βασανιστικά αργός κι επίπονος
αλλά ξεκινάει με γκολ από τα αποδυτήρια:
Βάζει από την αρχη στο παιχνίδι ως γνώμονα τον τελικό αποδέκτη του όλου εγχειρηματος: το αυτί.
Με τον "τεχνικά άρτιο" πρώτα στήνεις το σύστημα και ύστερα ελπιζεις να σου αρέσει.



Υπηρχαν και υπάρχουν ενισχυτές με πολύ χαμηλές αρμονικές παραμορφώσεις που δεν ακούγονται.

Πιο σημαντική είναι ή παραμόρφωση ενδοδιαμορφωσης
ή οποία δεν μπορει να μετρηθεί στο σύνολο της.
Είναι σαν να χτίζεις μία πισίνα με ολυμπιακές προδιαγραφές σωστα και στο τέλος
να ανακαλυπτεις ότι κάποιο δομικό υλικό έχει κάνει το χρώμα του νερού κιτρινο.

Οι δύο μέθοδοι δεν είναι απαραίτητο και δεν πρέπει να αποκλείουν ή μια την άλλη.
Δεν υπάρχει σοβαρός κατασκευαστής που να μην ακούει επισταμένως τα προϊόντα του.

Για τα δυναμικά συμφωνω. Είναι ωραία όταν υπάρχουν.
Δε μπορώ να πιστέψω ότι έγραψες όλα τα παραπάνω και ότι όχι απλά ζεις ακόμα. Αλλά δεν απάντησε και κανείς.
 



Μηνύματα
3.664
Reaction score
5.497
Wow. Θα το γράψω αυτό κάπου να το λέω και γω. Χωρίς πλάκα :drinks:
Βάλτο στο λεξικό του χαιεντ μαζί με τις χροιες που μόλις χθες κατάλαβα τι ήθελαν να πουν οι χαιενταδες όταν χρησιμοποιούν τη λέξη.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.324
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top