Το δικό μου ηχοσύστημα (spiros62)

Μηνύματα
3.652
Reaction score
5.462
Ναι μόνο που κάνετε και οι δύο λάθος.
Δεν είναι χαιενταδικος όρος, αντίθετα μάλιστα.
Ένα τυχαίο λινκ...
https://www.lifewire.com/intermodulation-distortion-explained-3134703
Στην τελευταία παράγραφο είναι το πιο ενδιαφέρον. Παντως είχαμε δεν είχαμε πάλι στις αρμονικές το ρίξαμε. Ευχαριστώ για το λινκ.
 





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Κάποτε, τα παλιά τα χρόνια, υπήρξε όντως μια φουρνιά ενισχυτικών βαθμίδων με σχετικά υψηλό ποσοστό ενδοδιαμόρφωσης και χαμηλές αρμονικές παραμορφώσεις. Αυτό στη συνέχεια, ώθησε μια παραφιλολογία στους κύκλους των απανταχού όντιοφιλς περί της "κακής" παραμόρφωσης, φυσικά πλήρως αβάσιμης.:roflmao:

Τες πα, η προϊστορία δεν μας πολυενδιαφέρει, πλέον δεν κυκλοφορούν σύγχρονες συσκευές με υψηλά επίπεδα THD ή IMD, με μόνη εξαίρεση τον ευρύτερο χώρο του χάι εντ και ειδικότερα της λυχνίας, όπου η παραμόρφωση ζει και βασιλεύει, ενάντια σε κάθε λογική..:lol:

Το αλαϊαζινγκ είναι κάτι αντίστοιχο, και φυσικά πλήρως αντιμετωπίσημο με τα γνωστά φίλτρα.

Η κουβέντα τείνει να στριφογυρίζει γύρω από το τζίτερ, και μόνο γέλιο βγάζει στο τέλος..:p:D
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.924
Η κουβέντα τείνει να στριφογυρίζει γύρω από το τζίτερ, και μόνο γέλιο βγάζει στο τέλος..:p
Ξέχασες το γρέζι.
Μου άλλαξε και το όνομα ο παταφιξικιστής και θα ξεχαστεί από όλους.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.137
Reaction score
26.696
Ναι μόνο που κάνετε και οι δύο λάθος.
Δεν είναι χαιενταδικος όρος, αντίθετα μάλιστα.
Ένα τυχαίο λινκ...
https://www.lifewire.com/intermodulation-distortion-explained-3134703
Όχι μόνο δεν είναι χαϊεντάδικος όρος, μα είναι και πολύ παλιός. Πριν 40 χρόνια όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές την ανέφεραν στα χαρακτηριστικά των μηχανημάτων τους. Και ναι, οι (τότε) συντάκτες του (τότε) «Ήχου» την θεωρούσαν σημαντικότερη από την ολική αρμονική παραμόρφωση.

Δεν είχα (ούτε θα έχω ποτέ) τη δυνατότητα κρίνω εγώ ποια απ’ τις δύο είναι πιο σημαντική, όμως όταν διαβάζω σήμερα ολική αρμονική παραμόρφωση 3% (!!!) μού σηκώνεται η τρίχα. Κάτι τέτοια νούμερα δίνει ακόμα και ο πολύς Νέλσον Παςς (εκτιμούμε ασφαλώς την ειλικρίνειά του, μα είμαι περίεργος αν δεν είχε την ασφάλεια του θρυλικού του μπραντ νέιμ…?)

Εδώ κι ενάμιση περίπου χρόνο επανέκαμψα, μετά απουσία 10ετιών, στο χόμπυ ως αδηφάγος νεανίας αναγνώστης (φάτε μάτια ψάρια δυστυχώς…) και δεν βλέπω κανέναν κατασκευαστή να αναφέρει αυτό το στοιχειώδες (τότε) χαρακτηριστικό. Άραγε να το έφαγε ο χαϊεντισμός και τούτο το νεότερο, για μένα τουλάχιστον, αουντιοφίλ (κατά το σινεφίλ υποθέτω)?

Πριν 40 χρόνια οι σοβαροί κατασκευαστές είχαν αρχίσει σιγά σιγά να αναφέρουν στα χαρακτηριστικά των μηχανημάτων τους και άλλους δείκτες, διόλου ασήμαντους κατά την ταπεινή μου άποψη. Slew rate, Rise time κ.ά. Πάνε αυτά σήμερις… Μόνο τον Bryston βλέπω να αναφέρει το πρώτο και τον Linnenberg το δεύτερο. Τι να πω? Μερικοί δεν αναφέρουν ούτε τον συντελεστή απόσβεσης (!!), κάποιοι μάλιστα ούτε τον S/N...!!!
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
Για να εκτιμηθεί ένα τετοιο ηχειο (κουδουνιστρα) πρεπει να παιξει σε σπιτι με british style decoration...:D.
http://homewalldecor.us/modern-english-interior-design/modern-english-interior-design-img084/
Οποιος ακουει σε minimal περιβάλλον
http://www.home-designing.com/two-modern-minimalist-homes-that-indulge-in-lots-of-white
είναι καταδικασμένος σε αποτυχια… Ουτε μετρήσεις χωρου βοηθουν, ουτε ισοσταθμιση, ουτε τιποτα… :D
Εγω ακουω αριστα… χαχαχ..
R0003843g.jpg
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Δε με λέτε ρε μάγκες ( που σας σηκώνεται η τρίχα όταν η παραμόρφωση ξεπερνά το 0,1% ), έχετε ιδέα που φτάνουν οι παραμορφώσεις των μεγαφώνων σας; Και όταν ξεφύγουμε από τη στάθμη του 1W, όπου (συνήθως) αναφέρονται οι δημοσιοποιούμενες μετρήσεις, και αρχίσουμε να ανεβαίνουμε σε ισχύ, έχετε ιδέα που πάνε; Και όταν αρχίζουν να ζεσταίνονται τα πηνία φωνής (τότε που παίρνει ο διάολος ΚΑΙ τις TS); Και το πάρτυ που γίνεται στα άκρα του συχνοτικού εύρους που καλείται να παίξει το κάθε μεγάφωνο (ακόμα και μετά το κροσσάρισμα), ΙΔΙΩΣ στις υψηλές στάθμες, το έχετε υπ' όψιν σας; Ε;

...Μερικοί δεν αναφέρουν ούτε τον συντελεστή απόσβεσης (!!), κάποιοι μάλιστα ούτε τον S/N...!!!
μικρό το κακό, ο πρώτος την σήμερον ημέραν επαρκεί και το κυριότερο, δεν έχει σχέση με αυτόν της πραγματικότητας (εκτός αν δεν παρεμβάλλεται κροςς και το καλώδιο προς το ηχείο είναι ΠΟΛΥ μικρού μήκους), ο δε δεύτερος επαρκεί επίσης
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Δηλαδή, η χμ χμ ας πούμε "διαφωνία" μου, είναι στην ονομαστική συχνότητα που θα ορίσουμε το -3db της απόκρισης.
Η "πεπατημένη" του επαγγελματικού ήχου, έχει καταλήξει ότι αυτή η τιμή βρίσκεται στα 60 Hz.
Αρκεί να υπάρχουν μεγάλα μεγάφωνα, μπόλικα και μεγάλα, κι ας βρίσκεται στα -3db στους 60 κύκλους, δεν έχεις παράπονο στο μπάσο, δε θα νιώσεις να σου λείπει τίποτα, σου κουνιούνται τ'άντερα μια χαρά και με το παραπάνω της μιας χαράς, μπορεί και δγιό χαρές και τρείς ίσως, τελοσπάντων περισσότερες χαρές από την χαρά σου με το σαμπάκι σου στο σπίτι που βγάζει 20 κύκλους.
+1

Οπότε ένα ηχείο σαν του κου Σπύρου με F3 55Ηz, συχνοτικά τουλάχιστον είναι επαρκές.


Αν μάθεις στα δυναμικά, είναι δρόμος χωρίς επιστροφή. Είναι η μαγεία του δυναμικού αληθινού ακούσματος.
Η μαγεία του αληθινού ακούσματος είναι συνυφασμένη κυρίως με ακούσματα από συναλίες, δηλαδή μέσα από ηχοσυστήματα PA με χρήση EQ που σημαίνει ότι παίζουν όπως τα έχει κουρδίσει ο ηχολήπτης.

Ιδανικά θα έπρεπε να είναι συνυφασμένη μόνο με τα αυτούσια φυσικά όργανα χωρίς να παρεμβάλεται καμία μορφή επερξεργασίας ή ενίσχυσης, Unplugged δηλαδή.

Συμφωνώ για τα δυναμικά αλλά οι υψηλές εντάσεις θέλουν προσοχή.
https://hearinghealthfoundation.org/musicians/

 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.137
Reaction score
26.696
έχετε ιδέα που φτάνουν οι παραμορφώσεις των μεγαφώνων σας;
Αυτό είναι γνωστό. Όμως παραμόρφωση 3% σε ηλεκτρονικά κυκλώματα είναι αδικαιολόγητη τον 21ο αιώνα.
Τώρα, αν είναι καλό ή αδιάφορο ή κακό η δεδομένη παραμόρφωση των ηχείων να προστίθεται σε ήδη παραμορφωμένο σήμα, ας το απαντήσουν όσοι είναι καλύτερα κατατοπισμένοι από τεχνικής απόψεως. Εγώ πάντως, που δεν έχω τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις το θεωρώ μάλλον κακό, εντελώς θεωρητικά. Η πρόσθεση δύο σφαλμάτων δεν αποφέρει ορθό αποτέλεσμα παρά μόνο κατά τύχη. Η ξερή στατιστική λέει ότι οι αναλογίες πιθανότητας καλύτερου/χειρότερου είναι 25/75.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
+1

Οπότε ένα ηχείο σαν του κου Σπύρου με F3 55Ηz, συχνοτικά τουλάχιστον είναι επαρκές.
...μέχρι να συνδέσεις ένα ταπεινό σαμπάκι που κατεβαίνει σωστά ως τους 35, και αντιληφθείς τι έχανες.
Ιδίως σε μερικά είδη μουσικής όπως η τζαζ (η ΤΖΑΖ είπα, όχι ο Σινάτρα και η Κραλλ) όπου συχνά όλο το γκρουπ και η σύνθεση ΠΑΤΑΕΙ πάνω στις βασικές νότες του όρθιου μπάσου. Το ίδιο και στα μεγάλα συμφωνικά έργα.
Ναι, με "δυνατή" περιοχή από 60 μόνο έως 200, το τσερβέλο αναπλάθει στο περίπου τι γίνεται πιο χαμηλά, αλλα το feeling που θέλει να μεταδώσει ο συνθέτης, χωρίς σωστή κάτω οκτάβα υστερεί, ενίοτε χοντρά.

Τώρα αν σου αρκεί απλώς να σου κουνιώνται τα'ντερα... πάσο, υποκειμενικά είναι αυτά :)
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
...Η πρόσθεση δύο σφαλμάτων δεν αποφέρει ορθό αποτέλεσμα παρά μόνο κατά τύχη. Η ξερή στατιστική λέει ότι οι αναλογίες πιθανότητας καλύτερου/χειρότερου είναι 25/75.
0,3 (που είναι μεγαλύτερο του 0,1) + 5% = 5,3%
( αντί για πχ : 0,05 + 5% = 5,05% ) :)

3% + 10% (ο γιες, συμβαίνει) = 13%
( αντί για πχ: 0,05 + 10% = 10.05% )
εδώ κάτι γίνεται, αλλά και πάλι όχι τραγικό - τι 10 τι 13%. Αλλά αν λες για τον Pass, ισχυρίζεται οτι το 3% αντισταθμίζεται και με το παραπάνω, από την απόδοση στα πρώτα 1~5 πολύ κρίσιμα βατ.
Δεν έχω κατασταλαγμένη αποψη, το θέμα της ακουστότητας της παραμόρφωσης έχει μεγάλο βάθος.
 

Μηνύματα
400
Reaction score
370
Όχι μόνο δεν είναι χαϊεντάδικος όρος, μα είναι και πολύ παλιός. Πριν 40 χρόνια όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές την ανέφεραν στα χαρακτηριστικά των μηχανημάτων τους. Και ναι, οι (τότε) συντάκτες του (τότε) «Ήχου» την θεωρούσαν σημαντικότερη από την ολική αρμονική παραμόρφωση.

Δεν είχα (ούτε θα έχω ποτέ) τη δυνατότητα κρίνω εγώ ποια απ’ τις δύο είναι πιο σημαντική, όμως όταν διαβάζω σήμερα ολική αρμονική παραμόρφωση 3% (!!!) μού σηκώνεται η τρίχα. Κάτι τέτοια νούμερα δίνει ακόμα και ο πολύς Νέλσον Παςς (εκτιμούμε ασφαλώς την ειλικρίνειά του, μα είμαι περίεργος αν δεν είχε την ασφάλεια του θρυλικού του μπραντ νέιμ…?)

Εδώ κι ενάμιση περίπου χρόνο επανέκαμψα, μετά απουσία 10ετιών, στο χόμπυ ως αδηφάγος νεανίας αναγνώστης (φάτε μάτια ψάρια δυστυχώς…) και δεν βλέπω κανέναν κατασκευαστή να αναφέρει αυτό το στοιχειώδες (τότε) χαρακτηριστικό. Άραγε να το έφαγε ο χαϊεντισμός και τούτο το νεότερο, για μένα τουλάχιστον, αουντιοφίλ (κατά το σινεφίλ υποθέτω)?

Πριν 40 χρόνια οι σοβαροί κατασκευαστές είχαν αρχίσει σιγά σιγά να αναφέρουν στα χαρακτηριστικά των μηχανημάτων τους και άλλους δείκτες, διόλου ασήμαντους κατά την ταπεινή μου άποψη. Slew rate, Rise time κ.ά. Πάνε αυτά σήμερις… Μόνο τον Bryston βλέπω να αναφέρει το πρώτο και τον Linnenberg το δεύτερο. Τι να πω? Μερικοί δεν αναφέρουν ούτε τον συντελεστή απόσβεσης (!!), κάποιοι μάλιστα ούτε τον S/N...!!!
Στην εξελικτικη πορεια του χα'ι'φάι ειναι πολυ πιθανο ορισμενοι κατασκευαστες να διαπιστωσαν οτι μια σημαντικη μεριδα προχωρημενων και απαιτητικων μουσικοφιλων διαθέτουν μια συγκεκριμένη προσωπικη αντιληψη, η οποια διαμορφωνεται οσο βαθαινει κανεις στον μαγικο κοσμο της μουσικης ακροασης, εμπλουτιζεται αναλογα με τις ακουστικες εμπειριες, τα κριτηρια στην πορεια εκλεπτυνονται και οι απαιτησεις αλλαζουν αναλογα και με την εμπειρια του ηχητικου εξοπλισμου. Το γεγονος οτι οι ανθρωποι εχουμε διαφορετικη ακουστικη αντιληψη ειναι σε μεγαλο βαθμο, μαλλον θεμα εξασκησης και καλλιεργειας, ισως ηλικιας και πολιτιστικων καταβολων, παρα θεμα βιολογικης ικανοτητας και ετσι αυτοι οι κατασκευαστές δεν δινουν τοση σημασια στα τεχνικά χαρακτηριστικα, οσο σε συγκεκριμενο μουσικο χαρακτηρα που θέλουν να εχουν τα μηχανηματα τους, στοχεύοντας αυτο ακριβως το αγοραστικο κοινο. Ειναι γνωστο επισης πως μια μεριδα ακροατων προτιμουν τον Ηχο στρογγυλεμενο, γλυκο και χαλαρωτικο, ενω αλλοι θελουν το ηχοσυστημα τους υπεραναλυτικο και ακραια εμφαντικο, και παει λεγοντας. Το προβλημα εδω ειναι οτι οι ανθρωποι, με βαση το τρεχον γουστο τους και την συνηθεια, θεωρουν το συστημα της αρεσκειας τους υπερτερο αλλων.
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.012
Όχι μόνο δεν είναι χαϊεντάδικος όρος, μα είναι και πολύ παλιός. Πριν 40 χρόνια όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές την ανέφεραν στα χαρακτηριστικά των μηχανημάτων τους. Και ναι, οι (τότε) συντάκτες του (τότε) «Ήχου» την θεωρούσαν σημαντικότερη από την ολική αρμονική παραμόρφωση.

Δεν είχα (ούτε θα έχω ποτέ) τη δυνατότητα κρίνω εγώ ποια απ’ τις δύο είναι πιο σημαντική, όμως όταν διαβάζω σήμερα ολική αρμονική παραμόρφωση 3% (!!!) μού σηκώνεται η τρίχα. Κάτι τέτοια νούμερα δίνει ακόμα και ο πολύς Νέλσον Παςς (εκτιμούμε ασφαλώς την ειλικρίνειά του, μα είμαι περίεργος αν δεν είχε την ασφάλεια του θρυλικού του μπραντ νέιμ…?)

Εδώ κι ενάμιση περίπου χρόνο επανέκαμψα, μετά απουσία 10ετιών, στο χόμπυ ως αδηφάγος νεανίας αναγνώστης (φάτε μάτια ψάρια δυστυχώς…) και δεν βλέπω κανέναν κατασκευαστή να αναφέρει αυτό το στοιχειώδες (τότε) χαρακτηριστικό. Άραγε να το έφαγε ο χαϊεντισμός και τούτο το νεότερο, για μένα τουλάχιστον, αουντιοφίλ (κατά το σινεφίλ υποθέτω)?

Πριν 40 χρόνια οι σοβαροί κατασκευαστές είχαν αρχίσει σιγά σιγά να αναφέρουν στα χαρακτηριστικά των μηχανημάτων τους και άλλους δείκτες, διόλου ασήμαντους κατά την ταπεινή μου άποψη. Slew rate, Rise time κ.ά. Πάνε αυτά σήμερις… Μόνο τον Bryston βλέπω να αναφέρει το πρώτο και τον Linnenberg το δεύτερο. Τι να πω? Μερικοί δεν αναφέρουν ούτε τον συντελεστή απόσβεσης (!!), κάποιοι μάλιστα ούτε τον S/N...!!!

Καλά άσε τον PASS να δίνει ότι νούμερα θέλει. Ούτως ή άλλως παραμορφώσεις της τάξης του 3% δεν θα έπρεπε να υπάρχουν την σήμερον ημέρα. Οι κατασκευαστές στην διάρκεια του 90 έδιναν 0,0003% κάποιοι λίγοι και κάποιοι άλλοι μέχρι 0,003%.
Πολύ λογικά νούμερα για σοβαρά μηχανήματα.
Από την άλλη έχει να κάνει και με το πως είναι βαθμονομημένο ένα παραμορφωσίμετρο. Ελάχιστοι έχουν , από τους κοινούς θνητούς η τους ντιούηδες, και ακόμα λιγότεροι από τους επισκευαστές.
Στην ΕΛΙΝΑ είχαμε ένα αρχαίο made by sansui του οποίου το κατώφλι ήταν στο 0,0005% . Σπάνια το χρησιμοποιούσαμε και ακόμη πιο σπάνιοι ήταν οι τεχνικοί που ήξεραν να το δουλεύουν.
Ολοι οι σύγχρονοι ενισχυτές πάντως , class d class ab , ή οτιδήποτε άλλο, εκτός λαμπών, πρέπει να υπάγονται στην κατηγορία του 0,003% ή και χαμηλότερα. Των players συμπεριλαμβανωμένων επίσης.
Για το άλλο που είπε ο TOULOU και έχει πολύ δίκιο , για τις παραμορφώσεις των μεγαφώνων , δεν είδα να απάντησε κανείς και ανησυχώ.
Η αλήθεια είναι ότι στα μεγάφωνα η παραμόρφωση κάνει παρτυ και κανείς δεν δείχνει να ασχολείται , λες και δεν υπάρχει ρε παιδί μου. :tongue:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Οπότε ένα ηχείο σαν του κου Σπύρου με F3 55Ηz, συχνοτικά τουλάχιστον είναι επαρκές.
Είπα:
Αρκεί να υπάρχουν μεγάλα μεγάφωνα, μπόλικα και μεγάλα, κι ας βρίσκεται στα -3db στους 60 κύκλους
Μερικά 15" να σε βαράνε. Όχι ένα 5,5"...
 

Μηνύματα
3.652
Reaction score
5.462
Τα ηχεια που ακουμε στις συναυλιες δηλαδη που τα περισσοτερα στις περιγραφες τους δινουν -10 db στο συχνοτικο ευρος που καλυπτουν ειναι ολα σκουπιδια;
 

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Ένα επαγγελματικό sub με ένα ή και δύο 15-18'' woofer σπάνια κατεβαίνει κάτω από τους 40 κύκλους, παίζει πιο ψηλά δηλαδή από οικιακά 10''. Είναι άλλο το μπάσο που ακούς από ένα μεγάλο woofer κι άλλο από 1-2-3 μικρά ακόμα κι αν το ηχείο κατεβαίνει πιο χαμηλά ή το ίδιο χαμηλά. Είναι άλλη η ατάκα, το punch που θα φας μέσα στα μούτρα. Ο μπάσο είναι άμεσο κι όχι αποτέλεσμα αντηχήσεων, συντονισμών και μεγάλων διαδρομών (δεν ξέρω αν το εκφράζω σωστά). Πιστεύω πως όσοι έχουν ακούσει ακριβά επαγγελματικά ηχεία καταλαβαίνουν τι εννοώ.
 

Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.012
Ένα επαγγελματικό sub με ένα ή και δύο 15-18'' woofer σπάνια κατεβαίνει κάτω από τους 40 κύκλους, παίζει πιο ψηλά δηλαδή από οικιακά 10''. Είναι άλλο το μπάσο που ακούς από ένα μεγάλο woofer κι άλλο από 1-2-3 μικρά ακόμα κι αν το ηχείο κατεβαίνει πιο χαμηλά ή το ίδιο χαμηλά. Είναι άλλη η ατάκα, το punch που θα φας μέσα στα μούτρα. Ο μπάσο είναι άμεσο κι όχι αποτέλεσμα αντηχήσεων, συντονισμών και μεγάλων διαδρομών (δεν ξέρω αν το εκφράζω σωστά). Πιστεύω πως όσοι έχουν ακούσει ακριβά επαγγελματικά ηχεία καταλαβαίνουν τι εννοώ.

Eτσι όπως ακριβώς το περιέγραψες.

Είναι άλλο το μπάσο από μεγάλες μονάδες και πολλές που λέει και ο ear.
Μπορεί ένα μικρό ηχείο να κατέβει πιο χαμηλά από ένα άλλο με μεγαλύτερα woofers αλλά το punch που τρώς είναι διαφορετικό .
Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ένα μικρό μεγάφωνο δεν μπορεί να κατέβει χαμηλά , ακόμα και στους 30 κύκλους. Με επάρκεια.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.297
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top