Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Απόκριση στο πεδίο του χρόνου.Ο βαθμός στον οποίο τα συστατικά του σήματος θα είναι ευθυγραμμισμένα μεταξύ τους κατά την άφιξη από τα ηχεία στη θέση ακρόασης.
Και για την ευθυγραμμιση των συστατικων του σηματος μεχρι τα ηχεια;
Συμπτωματικα η θωρια περι κωφωσης στη φαση, που σημειωτεον αναγεται στον Ohm και στον Helmholtz
απο το 1840 και 1860, βολευει οσους κατασκευαζουν η χρησιμοποιουν λογισμικα επεξεργασιας ηχου.

https://www.researchgate.net/public...of_Human_Hearing_to_Changes_in_Phase_Spectrum

Αν και οι συνεπειες ειναι καπως εντοπισμενες...
The results of the tests confirm that humans are not “phase deaf,” the perceived difference due to randomization of the phase spectrum can be larger than the difference due to randomization of the magnitude spectrum with a standard deviation of 4 dB...
..In addition, even small changes in the phase spectrum within auditory frequency bands have been observed to yield perceivable differences........ Furthermore, changing the phase of even a single component of a harmonic complex signal can be perceivable [16]. The perception of the phase spectrum has also been studied in relation to many topics, such as concert hall acoustics [17,18,19], pitch perception [20], vowel identification [21], masking [22], speech processing [23], and binaural rendering [24]
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τι λέει το...group delay

Αριστερό
1582371851278.png

Δεξί
1582371929037.png



Παρατηρούμε ότι υπό τις επικρατούσες συνθήκες στην εξεταζόμενη ενιαία οντότητα η κατάσταση ελάχιστης φάσης στη θέση ακρόασης δεν έχει μηδενικό group delay.Και κάτι τέτοιο είναι αναμενόμενο εφόσον πρόκειται περί αφρόντιστου οικιακού χώρου με εμπλεκόμενα sub τα οποία απουσία εξειδικευμένου επεξεργαστή δεν θα είναι απολύτως ευθυγραμμισμένα με τους δορυφόρους στην αδιόρθωτη κατάσταση.

Το δεύτερο στοιχείο κιόλας δικαιολογεί και την ανυπαρξία ζωνών ελάχιστης φάσης κάτω των 100 Hz,κάτι που δεν θα ίσχυε με κύρια ηχεία μόνα τους σε δεδομένο τυπικό χώρο.

H επίσης αναμενόμενη διαφοροποίηση μεταξύ των δύο καναλιών στη ζώνη κάτω των 100 Hz φανερώνει γνωστές ασυμμετρίες.

Στόχος μας λοιπόν θα ήταν να πλησιάσουμε όσο δυνατόν περισσότερο την ιδεώδη κατάσταση ελάχιστης φάσης με κάθε αποτέλεσμα ακόμα πιο εξομαλυμένο να συνιστούσε υπερβολική διόρθωση για τις συγκεκριμένες συνθήκες.

Και για την ευθυγραμμιση των συστατικων του σηματος μεχρι τα ηχεια;
Συμπτωματικα η θωρια περι κωφωσης στη φαση, που σημειωτεον αναγεται στον Ohm και στον Helmholtz
απο το 1840 και 1860, βολευει οσους κατασκευαζουν η χρησιμοποιουν λογισμικα επεξεργασιας ηχου.

https://www.researchgate.net/public...of_Human_Hearing_to_Changes_in_Phase_Spectrum

Αν και οι συνεπειες ειναι καπως εντοπισμενες...
The results of the tests confirm that humans are not “phase deaf,” the perceived difference due to randomization of the phase spectrum can be larger than the difference due to randomization of the magnitude spectrum with a standard deviation of 4 dB...
..In addition, even small changes in the phase spectrum within auditory frequency bands have been observed to yield perceivable differences........ Furthermore, changing the phase of even a single component of a harmonic complex signal can be perceivable [16]. The perception of the phase spectrum has also been studied in relation to many topics, such as concert hall acoustics [17,18,19], pitch perception [20], vowel identification [21], masking [22], speech processing [23], and binaural rendering [24]
Έχει ήδη εξηγηθεί από τα αρχικά μηνύματα ότι η εργασία διόρθωσης δεν θα αφορούσε αποκλειστικά στην ευθυγράμμιση επιμέρους κλάδων από ηχειακές υλοποιήσεις και υπό (ψευδο)ανηχοϊκές συνθήκες.

Δεν επιχειρείται εδώ πέρα R&D για την παραγωγή ενεργού ηχείου με DSP αλλά απόπειρα ευθυγράμμισης ολόκληρου του setup υπό τις πιο αντίξοες συνθήκες - που θα ενδιέφεραν και τους τυπικούς χρήστες - και σε δεδομένη θέση ακρόασης.

Επαναλαμβάνεται πάντως ότι εργαλεία σαν το rePhase είναι όπλα επιλογής για την εξέλιξη σύγχρονων ηχειακών υλοποιήσεων.Στην παρούσα περίπτωση βεβαίως με την επιπρόσθετη μεταβλητή της ολικής ευθυγράμμισης ο νοητός πήχυς έχει ανέλθει σε...φιλοδοξία και προσδοκίες.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Το group delay για τις μεμονωμένες μετρήσεις με καρφωμένο το μικρόφωνο στο sweet spot υπό τη λιγότερο επιεική του εκδοχή,αφού δεν λογαριάζονται πλέον οι συμψηφισμοί χάρη σε Vector Averaging...
Οι γκρίζες καμπύλες αντιπροσωπεύουν την κατάσταση ελάχιστης φάσης και οι μαύρες το ποσό υπερβάλλουσας φάσης:
Αριστερό
1582384010331.png


Δεξί
1582384141091.png


Η μορφή τους φανερώνει ανάγκη για ήπιες ισοσταθμίσεις.Ως γενικός κανόνας,,πρέπει ν'αποφεύγονται οι τονώσεις απόκρισης πάνω σε ζώνες όπου υπάρχει υπερβάλλουσα τιμή group delay και ιδιαίτερα πάνω από την Κρίσιμη Συχνότητα και τη ζώνη Schroeder για δεδομένο χώρο.Μπορούν να εφαρμοστούν υποχωρήσεις σε βουναλάκια απόκρισης με πλάτος ανώτερο του επθυμητού ως προς την καμπύλη-στόχο.Εφόσον όμως θα χρησιμοποιηθούν φίλτρα ελάχιστης φάσης κατά την ισοστάθμιση,η εφαρμογή τους στις ζώνες μη ελάχιστης θα συνεπάγεται κάποιο ποσοστό φασικής απόκλισης.Αυτό μπορεί να προϋπολογιστεί χονδρικώς όπως θα δούμε παρακάτω.

Η εξαγωγή της καμπύλης - στόχου θα γίνει από το μέσο όρο πλάτους ως προς τις εναλλακτικές μετρήσεις για καθένα κανάλι,αφού θα έχει αφαιρεθεί από εκείνη την καμπύλη περιττή χωρική πληροφορία με τη συνοδό ανάγκη για ισοσταθμιστική παρέμβαση.

Ως καμπύλη-στόχος για την τωρινή προσπάθεια επιλέγεται η κλασσική Harman Curve.Ζώνη-στόχος 100Ηz -20KHz.
Στάθμη-στόχος επιλέγεται κατά τρόπον ώστε οι ανώτερες ακμές απόκρισης στις πρώτες οκτάβες από καθένα κανάλι να ταυτιστούν με σημεία στην καμπύλη-στόχο :

Προφίλ των φίλτρων
Αριστερό κανάλι:
1582387042574.png


Δεξί κανάλι:
1582387155884.png

Για να προϋπολογιστούν και ν'αντισταθμιστούν πιθανές φασικές αποκλίσεις από τα φίλτρα ισοστάθμισης εκτελούνται οι εξής ενέργειες

Ανοίγουμε καινούριο παράθυρο εργασίας στο rePhase.Κλικάρουμε ν'ανοίξει την ενότητα Paragraphic Gain EQ.Στην υποενότητα Tools δίνουμε εντολή να φορτώσει τα σωσμένα (υπό μορφή αρχείου .XML) φίλτρα ισοστάθμισης που προέκυψαν κατά τα γνωστά από την επεξεργασία του REW - θυμόμαστε επίσης να έχουμε επιλέξει κατηγορία φίλτρων rePhase κατά τη δημιουργία τους.

Με το άνοιγμα στο παράθυρο εργασίας του rePhase παρακολουθούμε τις υποχωρήσεις πλάτους στην απόκριση από τη δράση των φίλτρων ελάχιστης φάσης καθώς και τις συνεπαγόμενες φασικές αποκλίσεις από την εφαρμογή τους.

Περνάμε στην ενότητα Paragraphic Phase EQ και φροντίζουμε να τις διορθώσουμε όσο καλύτερα θα γινόταν με μία μόνο ομάδα 17 faders.Κλείνουμε την εργασία για καθένα κανάλι έχοντας φυλάξει όμως τις τιμές διορθώσεων ούτως ώστε να τις έχουμε διαθέσιμες για εφαρμογή σε επόμενο στάδιο.

Αριστερό:
1582388802080.png

Δεξί:
1582388872143.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Στο κεντρικό παράθυρο εργασίας του REW περνάμε στην ενότητα ALL SPL. και πατάμε το εικονίδιο Controls.

Στο παραθυράκι που ανοίγει πάμε στην υποενότητα Actions for an Individual measurement και στο πρώτο οριζόντιο πλαίσιο επιλέγουμε ν'ανοίξει η πρωταρχική μέτρηση από το κανάλι που εξετάζουμε,λ.χ. το αριστερό (L)Φροντίζουμε πρώτα ώστε να είναι ήδη ενεργοποιημένη κατά τα γνωστά η εκδοχή FDW για την αντίστοιχη μέτρηση.
1582395592612.png

.Δίνουμε την εντολή Excess Phase version και στη στήλη διαδοχικών μετρητικών παραθύρων στα αριστερά της σελίδας θα προστεθεί μια νέα καταχώρηση περιέχουσα την υπερβάλλουσα φάση του εν λόγω καναλιού.

1582395871281.png


Επιλέγουμε κατόπιν το παράθυρο με την υπερβάλλουσα φάση και δίνουμε εντολή File > Export > Export measurement as text και τη σώζουμε σε σχετικό φάκελο,λ.χ. Room Correction Measurements.

Και για το δεξί κανάλι :

1582396211902.png


Παρατηρούμε για το δεξί κανάλι ένα παραπάνω γύρισμα φάσης κατά 180 μοίρες σε ύψος κοντινό περίπου 185 Hz.

Ανοίγουμε ακολούθως νέο παράθυρο εργασίας rePhase και περνάμε την ακολουθία File > Import Measurement και ανοίγουμε το σωσμένο αρχείο με την υπερβάλλουσα φασική πληροφορία.

Αριστερό
1582396671337.png


Παρατηρούμε ότι το εμφανιζόμενο πλάτος απόκρισης έχει σχεδόν μηδενική τιμή με μικρές λοξοδρομήσεις,αλλά η καμπύλη φάσης έχει σημαντικές αποκλίσεις.Με την υποενότητα Ranges επιλέγουμε τα κατάλληλα όρια ώστε να εμφανιζόταν η τελευταία ως συνεχόμενη καμπύλη που θα διευκόλυνε τις επόμενες ενέργειες.Εκτελούμε στη συνέχεια τη λειτουργία Filter Linearization για την ευθυγράμμιση των εμπλεκόμενων κροσόβερ φίλτρων κατά τα γνωστά.

Δεξί μετά το Filter Linearization.
1582396844005.png
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
:headbang::hi::hi::hi:

Βάλε Dirac :lolsign:
Λούσου με...Ultrex και θα δεις. :lolsign:
Λες και με το Dirac δεν θα χρειαζόταν η σχετική μελέτη κι εμπλοκή των προγραμμάτων...
Όταν κάποτε με το καλό αποκτήσω πολυκαναλικό επεξεργαστή...
Εν τω μεταξύ,μπορώ να επεμβαίνω στο σύνολο των τρέχοντων setup μου χωρίς να χρειαζόμουν ν'αλλάξω εκ βάθρων το hardware ή software..


I've Got the Power

Επειδή η επεξεργασία σε αυτή τη μέθοδο θα γίνει σε μεγαλύτερο βάθος,φροντίζουμε στην ενότητα Paragraphic Phase EQ να προετοιμάσουμε δίνοντας διορθωτική εμβέλεια 180 μοιρών στα faders τέσσαρες ομάδες από αυτά.

Στην πρώτη (Bank 01) θα βρίσκονται οι ζώνες με τις βασικές διορθώσεις ,άνω των 100 Hz.
Bank 02 φυλάσσεται για να εισαχθούν οι φυλαγμένες αντισταθμιστικές διορθώσεις μετά την εισαγωγή των φίλτρων για την ισοστάθμιση πλάτους στην τελική καμπύλη-στόχο
Στη Bank 03 θα επιλέξουμε preset με ζώνες φασικής διόρθωσης 1/3 octave low ειδικώς για επεμβάσεις κάτω των 100 Hz.
Τέλος η Bank 04 θα μείνει εφεδρική για ελάχιστες πρόσθετες διορθώσεις που θα συμπλήρωναν ενδεχομένως τις κύριες από τη Bank 01.

Ο λόγος για τον διαχωρισμό των ομάδων είναι να υπάρχει ευχέρεια επιλεκτικής παρέμβασης σε συγκεκριμένες ζώνες χωρίς ν'αλλοιωνόταν στα θεμέλιά της η επιθυμητή δράση στις υπόλοιπες κατηγορίες.
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Έχοντας εισαγάγει την υπερβάλλουσα φάση πρέπει να εντοπίσουμε τα κομβικά σημεία όπου μια μεγάλη επέμβαση και με χαμηλές τιμές Q - για να επηρεάζουν ευρύτερες ζώνες εκατέρωθεν της κεντρικής συχνότητας - θα διευκόλυνε κάνοντας μικρότερες όσες επεμβάσεις χρειαστεί ν'ακολουθήσουν.

Προσέχουμε ώστε οι ολισθήσεις από τις επιλεγείσες κεντρικές συχνότητες να αφήνονται ανεπηρέαστες από την επέμβαση αποκλειστικά στις πρώτες οκτάβες στο επόμενο στάδιο

Παράδειγμα με τα faders για το αριστερό κανάλι:
1582451800841.png


Και για το δεξί,όπου εξαιτίας της πιο ανώμαλης φασικής απόκλισης κάτω από τα 200 Hz,εμπλέκεται μεγαλύτερο πλήθος από κομβικά faders:
1582452339686.png


Στη Bank 03 με τις ζώνες ειδικά για τις χαμηλές προσέχουμε ώστε οι επεμβάσεις ανά κεντρική συχνότητα να ήταν σταδιακές με φορά προς κατώτερη τιμή συχνότητας και στρατηγική επιλογή των τιμών Q,ούτως ώστε να υπάρχει ευχέρεια να τις παρακάμπτουμε διαδοχικά με ενεργοποίηση του εικονιδίου bypass.Κρίνεται δε σκόπιμο να εκτελέσουμε ηθελημένα υπερδιόρθωση με πλήρη προσέγγιση του μηδενικού άξονα από το κατώτερο δυνατό όριο στο φάσμα,ούτως ώστε να διαπιστώνονταν με ακροάσεις στις πειραματικές διορθωτικές αποκρίσεις οι επιπτώσεις από την εμφάνιση pre-ringing σε διαδοχικά στάδια.Εννοείται ότι χρειάζεται σχετική εξάσκηση.

Ενδεικτικά για το αριστερό κανάλι :
1582453317888.png


Και για το δεξί
1582455353230.png
 

Attachments

Last edited:

Μηνύματα
691
Reaction score
1.102
Ας μείνουμε ρεαλιστές Βλάση...Ως extra large προσωπικότητα ούτε ένα βίντεο θα σου ήταν ποτέ αρκετό...Θα χρειαζόσουν ολόκληρο...κανάλι στο Instagram με live feed... :roflmao:

Ένα waterfall από την αδιόρθωτη μέτρηση με smoothing 1/12 οκτάβας χωρίς καλλωπισμούς και λοιπές επεμβάσεις στο σήμα:
View attachment 154328

Θεωρώ την πυκνότητα και τους χρόνους ικανοποιητικά με γνώμονα ότι πρόκειται για οικιακή ενιαία οντότητα χωρίς ειδική φροντίδα με εξαίρεση τη σχολαστική επιμέλεια για τις θέσεις ηχείων και sweet spot ταυτισμένου με τη θέση του μικροφώνου.

Σκέψου κιόλας ότι έπεται και η πολύπλοκη μέθοδος με την κάθοδο πιο βαθιά στην...κουνελότρυπα.

Διάλειμμα γι ακροάσεις...Έχοντας τακτοποιήσει τα αρχεία με τις διορθωτικές αποκρίσεις,δοκιμάζεται το αποτέλεσμα με ορισμένα αγαπημένα κομμάτια όπως ακούγονται από το setup επί του sweet spot και σε μέση συνεχόμενη στάθμη λίγο ανώτερη από την αναφορά των 80dB και γύρω στα 65-70 σε ώρες κοινής ησυχίας

.Σημειωτέον ότι δεν υπήρχαν σοβαρά παράπονα από την απόδοση του αδιόρθωτου setup με δεδομένα την κατηγορία τιμής αλλά και το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί και profiles από το πρόσθετο Mathaudio για διαφορετικές θέσεις στις οποίες καθόμουν κατά τη διάρκεια καθημερινής δραστηριότητας στο συγκεκριμένο χώρο..Βεβαίως δεν υπάρχει κάποια εξεζητημένη μέριμνα σε καλώδιώσεις ρεύματος ή συναφή παρελκόμενα.

Eric Bibb - "On a Monday"
Ο ρυθμικός αντίκτυπος στις χαμηλές ακούγεται ωραία συμμαζεμένος.Η φωνή του Eric διαχωρίζεται πιο χαρακτηριστικά από τα δεύτερα φωνητικά του Big Daddy Wilson και την αρμόνικα που παίζει ο JJ Milteau δίνοντας εντύπωση ότι η διαστρωμάτωση σε βάθος επεκτάθηκε σαν φύλλα ακορντεόν.Ακόμα καλύτερα,οι ερμηνευτές ξεχωρίζουν πλέον ξεκάθαρα από τα χειροκροτήματα του κοινού.

David Bowie - "It ain't Easy"
Το είδωλο του τραγουδιστή αποκτά τρισδιάστατη παρουσία ενώ γίνονται άνετα διακριτές οι στοιβαγμένες στρώσεις στον οργανικό και φωνητικό ορυμαγδό κατά τη διάρκεια των refrain.

Eji Oue/Minnesota Orchestra - "The Rite of Spring"
Παρά τις μικρές σχετικά διαστάσεις στο στερεοφωνικό τρίγωνο,εκείνες για το ορχηστρικό σύνολο επεκτείνονται μέσα στο δωμάτιο.Ξεχωρίζουν καλύτερα οι οργανικές ενότητες που παίζουν διαδοχικά ενώ τα μεγάλα κρουστά στις κορυφώσεις ακούγονται καλύτερα εστιασμένα και ξαφνιάζουν ευκολότερα.

Jim Keltner improvisation (Sheffield Drum Record)
Τα ηχεία εξαφανίζονται χωρίς τον παραμικρό ...ευσεβή πόθο από πλευράς ακροατή.Ο ήχος της στεφάνης πλήρως ενοποιημένος με τον παλμό της μεμβράνης στα τύμπανα.Ρεαλιστική απόσβεση κοντινή στην πραγματική αίσθηση.
Καμία αισθητή απώλεια ως προς τον αέρα στις υψηλές οκτάβες.

Frederick Fennell/Dallas Wind Symphony -"Trittico First Movement"/Vaclav Nellhybel
Πειστικότερα τα ξεσπάσματα της μεγάλης ορχήστρας.Επέκταση στις διαστάσεις της εικονικής σκηνής χωρίς την παραμικρή σύγχυση ή συρρίκνωση κατά τις κορυφώσεις και καταλήξεις.

Lou Reed - "Walk on the Wild Side"
O τόνος του ερμηνευτή πιο απολαυστικά σαρκαστικός.Καλύτερη περιγραφή μικρότερη φλυαρία στη γραμμή του χαμηλού ενώ το σαξόφωνο και τα δεύτερα φωνητικά βγαίνουν έξω από τα ηχεία χωρίς να είναι κραυγαλέα.

Daft Punk - "Technologic"
Moby - "Why Does my Heart Feel so Bad"
Ειδικά με κομμάτια όπως το - άκρως σημαδιακό για την όλη διαδικασία - πρώτο και το κλασσικό του Moby διακρινόμενα για τις πληθωρικές χαμηλές τους παραδέχομαι ότι προτιμούσα να φιμώνονταν οι οπές ανάκλασης στα sub ώστε να έβγαιναν αυτές συμμαζεμένες με πρόστιμο όμως έκταση στο κάτω όριο και αντίκτυπο.Με το τρέχον καθεστώς δεν πρόκειται να ξαναγίνει κάτι τέτοιο.Σκύλοι χορτάτοι και πίτες έστω και φαινομενικά...ολάκερες.

Στο δε κομμάτι του Moby ξεχωρίζει πλέον το φασικό παιγνίδισμα καθώς επανακάμπτει μετά το ξεκίνημα και στη λήξη του.

Τα φαινόμενα διατηρούνται ακέραια και στις χαμηλότερες στάθμες.Το περίεργο όμως είναι πως τώρα ακούγονται όλα ευκολότερα ακόμα κι εκτός ενός στενού sweet spot.
Dear Bhutia
with compliments

Moby & Elton John - Why Does My Heart Feel So Bad? Dec 2000
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αφότου θα έχουμε βεβαιωθεί για την ολοκλήρωση της φασικής διόρθωσης,χωρίς να πειραχθεί κάποια άλλη ρύθμιση στο τρέχον παράθυρο εργασίας του rePhase για το καθένα κανάλι δίνουμε εντολή File > Clear Measurement.

Σε αυτό το στάδιο οι ρυθμίσεις παραμένουν φορτωμένες,,αλλά στην οθόνη εμφανίζεται πλέον η αντεστραμμένη απόκριση της υπερβάλλουσας φάσης όπως ακριβώς θα έχει εκείνη διορθωθεί από τις προηγούμενες επεμβάσεις.

Αριστερό:
1582454711786.png


Δεξί:
1582454774067.png


Επόμενη κίνηση : File > Import Measurement κι επιλέγουμε να ανοίξει στο παράθυρο το σωσμένο αρχείο με το μέσο όρο πάνω στις αποκρίσεις πλάτους (χωρίς εφαρμογή FDW) για τις μετρήσεις από εναλλακτικά σημεία.Πρόκειται για την ίδια απόκριση που θα έχει υποβληθεί σε ισοστάθμιση πλάτους για την εξαγωγή καμπύλης-στόχου από το REW σε προηγούμενο στάδιο.

Προσέχουμε στην ενότητα Ranges τα όρια εμβέλειας για το πλάτος (Amplitude) να έχουν τεθεί από 0 -100 dB ώστε να γίνεται ορατή η καμπύλη απόκρισης πλάτους.

Αριστερό:
1582455070636.png


Δεξί:
1582455299932.png
 

Μηνύματα
4.873
Reaction score
3.963
Ετσι από περιεργεια, είναι καποιος εκτος από τον Μπουτια που περνοντας υπ οψιν τις οδηγιες τις χρησιμοποιησε?

Φυσικα εδώ είναι όλα γραμμενα, οποτε θελει καποιος ν ασχοληθεί σοβαρα.

Όμως παρ όλα αυτά, βλέποντας τον ογκο της πληροφοριας που δινεται, μοιαζει ολο το εγχείρημα ένα τεραστιο βουνο που δεν θα τολμουσα προσωπικα ουτε καν να το ξεκινησω.
Οσοι όμως τα καταφερνουν μπραβο τους.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Συνεχίζουμε περνώντας στην ενότητα Paragraphic Gain EQ : Tools > Import REW filter settings όπου επιλέγουμε ν'ανοιχθεί το σωσμένο αρχείο από το REW με τα φίλτρα για την ισοστάθμιση στο αντίστοιχο κανάλι.

Αριστερό:
1582455918819.png


Δεξί:
1582455991722.png


Εάν σε αυτό το στάδιο πρόκειται να κάνουμε ισοσταθμιστικές μικροδιορθώσεις σε απομένουσες εξάρσεις εντός μικρών ζωνών,προσέχουμε τον τρόπο και τη συγγενή ζώνη όπου θα μεταβληθεί η καμπύλη φασικής απόκρισης για να την αποκαταστήσουμε από την εφεδρική Bank 04 του Paragraphic Phase EQ.

Επόμενο βήμα να περάσουμε στην Bank 02 προορισμένη για να συμπληρώσουμε τις τιμές διόρθωσης που θα έχουν φυλαχθεί από προηγούμενο στάδιο για την αποκατάσταση των φασικών αποκλίσεων κατά την εφαρμογή των φίλτρων ισοστάθμισης.

Αριστερό:
1582456736836.png


Δεξί:
1582456827857.png

Ετσι από περιεργεια, είναι καποιος εκτος από τον Μπουτια που περνοντας υπ οψιν τις οδηγιες τις χρησιμοποιησε?

Φυσικα εδώ είναι όλα γραμμενα, οποτε θελει καποιος ν ασχοληθεί σοβαρα.

Όμως παρ όλα αυτά, βλέποντας τον ογκο της πληροφοριας που δινεται, μοιαζει ολο το εγχείρημα ένα τεραστιο βουνο που δεν θα τολμουσα προσωπικα ουτε καν να το ξεκινησω.
Οσοι όμως τα καταφερνουν μπραβο τους.
Οφείλω να ενημερώσω ότι χάρη στην εξάσκηση δεν παίρνει στον υποφαινόμενο πάνω από μια ώρα το σύνολο των χειρισμών στα λογισμικά για την εκάστοτε ολοκλήρωση εργασίας.Ο ίδιος το έχω εκτελέσει ανέτως αρκετές φορές προκειμένου να επιτύχω τη ΄΄χρυσή τομή΄΄ καμπύλης/ακροαματικής απόδοσης όπως θα εξηγηθεί παρακάτω.

Ο δε όγκος οφείλεται στο ότι η εκτιθέμενη μέθοδος υπερβαίνει τις προδιαγραφές ανάλογων παρουσιάσεων σε διεθνές επίπεδο.
 
Last edited:



Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.585
Ετσι από περιεργεια, είναι καποιος εκτος από τον Μπουτια που περνοντας υπ οψιν τις οδηγιες τις χρησιμοποιησε?

Φυσικα εδώ είναι όλα γραμμενα, οποτε θελει καποιος ν ασχοληθεί σοβαρα.

Όμως παρ όλα αυτά, βλέποντας τον ογκο της πληροφοριας που δινεται, μοιαζει ολο το εγχείρημα ένα τεραστιο βουνο που δεν θα τολμουσα προσωπικα ουτε καν να το ξεκινησω.
Οσοι όμως τα καταφερνουν μπραβο τους.
Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο φαίνεται πάντως σίγουρα είναι περίπλοκο και χρονοβόρο. Επίσης χρειάζονται πολλές δοκιμές και χρόνος για να φτάσεις, αν ποτέ φτάσεις, στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Εδώ όμως περιγράφεται η "απόλυτη λύση", δεν είναι πολλοί αυτοί που τους ενδιαφέρει το να φτάσουν τόσο βαθιά στο θέμα. Το bhutia το έχει τερματίσει. Μπορεί κάποιος με λιγότερα βήματα να έχει ένα καλό τελικό αποτέλεσμα που θα τον ικανοποιεί.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Για να περατωθούν οι τρέχουσες ενέργειες,δεν παραλείπουμε ν'ανατρέξουμε για καθένα κανάλι με το αντίστοιχο παράθυρο εργασίας στο εικονίδιο General του rePhase προκειμένου να μειώσουμε κατά ελάχιστα dB όπως έχει εξηγηθεί την ολική στάθμη στην ισοσταθμισμένη μας απόκριση.

Σε αυτό το στάδιο είμαστε έτοιμοι να εξαγάγουμε τις πρώτες διορθωτικές Κρουστικές Αποκρίσεις για να τις δοκιμάσουμε στο ψηφιακό player με τη μηχανή συνέλιξης κατά τα γνωστά από προηγούμενες καταχωρήσεις.

Φροντίζουμε να έχουμε επιλέξει για τη δοκιμή δυο-τρία κομμάτια πολύ οικεία αλλά και με όμοια ανάλυση,ώστε να χρειαζόταν να δημιουργήσουμε μονάχα μια στερεοφωνική διορθωτική ΚΑ προτού να εγκρινόταν το τελικό αποτέλεσμα και να προχωρούσαμε έτσι στα υπόλοιπα.

Πιθανότερη έκβαση είναι να μην μας αρέσει κατά την ακρόαση η πρώτη απόπειρα,κυρίως εξαιτίας της υπερβολικής διόρθωσης που θα έχουμε κάνει συνειδητά στις πρώτες οκτάβες.Κρίνεται όμως σκόπιμο να γινόταν η δοκιμή ούτως ώστε να διαπιστώναμε τα φαινόμενα προκωδωνισμού (pre-ringing) και τις ακροαματικές επιπτώσεις όταν γίνονται αισθητά σε δεδομένο setup.

Συνήθως χαμηλές στερούμενες από παλμό και αντίκτυπο,υποχωρημένες μεσαίες οκτάβες περιτυλιγμένες με αφύσικη χωρική πληροφορία και άνευρες δυναμικές αντιθέσεις.

Ως απόδοση αναφοράς ο ίδιος δεν θα έχω πλέον την αυθεντική από το αδιόρθωτο setup,αλλά εκείνη που είχε προκύψει με την απλούστερη μέθοδο που περιγράφηκε.

Ας δούμε λοιπόν ορισμένες άστοχα διορθωμένες Κρουστικές Αποκρίσεις με βάση την ακρόαση ( οι τονισμένες καμπύλες συμβολίζουν τις συνοδές βηματικές αποκρίσεις) :

Αριστερό κανάλι :
1582473436149.png

1582473511479.png



Δεξί κανάλι:
1582473577633.png

1582473623050.png

Παρατεταμένα φαινόμενα pre-ringing με διάρκεια ανώτερη από χιλιοστό δευτερολέπτου.Σημειωτέον ότι η κλίμακα στον οριζόντιο άξονα καταγράφεται σε εκατοντάδες εκατομμυριοστών δευτερολέπτου ( μsec ) .

Σημειώνεται επίσης ότι οι ανωτέρω αποκρίσεις ελέω υπερδιόρθωσης στις χαμηλές οκτάβες συνοδεύονταν από υποδειγματικά group delay...
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
δεν είναι τόσο δύσκολο.την αποκριση συχνότητας την έχω κάνει μονος μου.το rephase δεν έχω δουλέψει γιατί δεν έχω pc
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Η τακτική στο τελικό βήμα είναι να εκτελέσουμε επιλεκτική παράκαμψη (bypass) ορισμένων από τις φασικές διορθώσεις που θα έχουμε πραγματοποιήσει στη ζώνη κάτω των 100 Hz.;Έχοντας από πριν μεριμνήσει για την αλληλοσυμπληρούμενη κατανομή τους σε αυτή τη ζώνη,ξεκινάμε ν'αποσπάμε σταδιακά κάποιες φασικές διορθώσεις με την κατώτερη τιμή στην κεντρική τους συχνότητα.Παράλληλα παρακολουθούμε στην κύρια οθόνη την αλλαγμένη διαμόρφωση στη διορθωτική καμπύλη.

Αριστερό:
1582484694147.png


Δεξί:
1582484780698.png


Ψάχνουμε μια χρυσή τομή όπου το pre-ringing από την εμπλοκή των φίλτρων θα είναι συντομότερο,δεν θα γίνεται διακριτό με δυσάρεστο τρόπο - όπως παρασιτικά τιτιβίσματα από μεταλλικά κρουστά - ενώ θα μπορούσε κιόλας συνελισσόμενο με την αυθεντική απόκριση να ενεργεί αντισταθμιστικά προς φαινόμενα post-ringing οφειλόμενα στην ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά μονάδων που απαρτίζουν το setup κατά το θεμελιώδη τους συντονισμό,όπως και προερχόμενα από αναπόφευκτους ιδιορρυθμούς στο χώρο ακρόασης.

Ύστερα από μερικές προσπάθειες και σχετικές ακροάσεις καταλήγουμε στις παρακάτω Κρουστικές Απακρίσεις:

Η μορφή τους παρατίθεται χωρίς το παραμικρό smoothing ή windowing που θα έκαναν από τη φύση τους μικροδιορθώσεις,ενώ έγινε για άμεση σύγκριση και υπέρθεση του αποτελέσματος με το generation της ιδεώδους minimum phase (εμφανιζόμενη ως σκέτη γκρίζα γραμμή εκεί όπου δεν θα σημειώνεται απόλυτη ταύτιση...)
Το δε pre-ringing κάτι παραπάνω από μισό χιλιοστό δευτερολέπτου...

Αριστερό :
1582486974700.png


Δεξί:
1582487089675.png


Στερεοφωνικά:
1582487794763.png


May the Force be with Us...
 
Last edited:

Μηνύματα
7.272
Reaction score
11.821
Άρα, πρέπει να ακολουθήσουμε τη πρώτη εκδοχή, ώστε να έχουμε μέτρο σύγκρισης με τη δεύτερη.
(καλά, εγώ είμαι απο άλλο ανέκδοτο. Πιστεύω ότι πιο πολύ θα ζοριστώ να ξαναστήσω για μέτρηση, παρά να ασχοληθώ με το rephase)
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
τι να ασχοληθης μρε αστροναυτη μου, εδω αυτα που γραφει εγω πρεπει να τα διαβαζω καμμια πενταετια, και αν, εσυ βεβαια δεν εισαι σαν κι εμενα , :) :lol::drinks:μπορει στο εξαμηνο να εισαι ετοιμος:gamer:
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.613
Μηνύματα
2.868.097
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top