Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)



Μηνύματα
414
Reaction score
891
@Konnos που έμπλεξες; :roflmao:
Άσε, εγώ παλεύω να βρω σωστό target curve και να κάνω το δεξί-αριστερό ομοιόμορφα σε πτώσεις κτλ και ο Μπούτια κάνει συγκρίσεις των διορθώσεων σε καρτέλες που εγώ δε ξέρω καν τί κάνουν ;)

Καλά, για τη φάση, ακόμη να καταλάβω πότε είναι σωστό το μηδέν στο rePhase. Σε συμμετρικά ranges, ρίχνω το phase σχεδόν στο μηδέν (ας πούμε στα πρίμα), μετράω με το REW με το FWD ενεργό και δεν είναι μηδέν. Με; Χωρίς; Καλά μέτρησα; Μετά το ενεργοποιώ και μήπως όχι πριν; WTFFFFF
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Άσε, εγώ παλεύω να βρω σωστό target curve και να κάνω το δεξί-αριστερό ομοιόμορφα σε πτώσεις κτλ και ο Μπούτια κάνει συγκρίσεις των διορθώσεων σε καρτέλες που εγώ δε ξέρω καν τί κάνουν ;)

Καλά, για τη φάση, ακόμη να καταλάβω πότε είναι σωστό το μηδέν στο rePhase. Σε συμμετρικά ranges, ρίχνω το phase σχεδόν στο μηδέν (ας πούμε στα πρίμα), μετράω με το REW με το FWD ενεργό και δεν είναι μηδέν. Με; Χωρίς; Καλά μέτρησα; Μετά το ενεργοποιώ και μήπως όχι πριν; WTFFFFF
Αντικειμενικός σκοπός εφόσον οι μετρήσεις αφορούν σε θέσεις ακρόασης και χώρους όπου δεν θα ίσχυαν (ψευδο)ανηχοϊκές συνθήκες δεν είναι η απολύτως μηδενική φάση αλλά η καλύτερη δυνατή προσέγγιση στην κατάσταση ελάχιστης φάσης για τη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα.Να προσεγγιστεί δηλαδή η μηδενική τιμή στην υπερβάλλουσα φάση (Excess Phase) αντί για την απόλυτη τιμή που θα είναι αδόκιμη ούτως ή άλλως υπό τυπικές οικιακές συνθήκες.

Σε αυτό το πλαίσιο άμα έχεις αμφιβολίες μπορείς για ακόμα πιο εμπεριστατωμένη μέθοδο εξισορρόπησης στη φάση να εισαγάγεις σε περιβάλλον rePhase μέσον όρο αποκρίσεων με ενεργοποιημένο το FDW (Vector Averaged) για τα επιμέρους κανάλια καθένα σε δικό του παράθυρο.Κατόπιν να εισαγάγεις φίλτρα διόρθωσης στην απόκριση Vector Average και να παραγάγεις μια ισοσταθμιστική κρουστική απόκριση χωρίς να έχεις προχωρήσει ακόμα σε διορθώσεις φάσης στο συγκεκριμένο στάδιο.

Εισάγοντας την ισοσταθμιστική απόκριση υπό μορφή .wav στη μηχανή συνέλιξης σε APO Equalizer ενεργοποιημένο σε αυτό το στάδιο,μπορείς να εκτελέσεις μετρήσεις μέσω REW ως προς το διορθωμένο πλάτος με FDW.Από αυτές τις μετρήσεις θα εξαγάγεις νέο Vector Averaged για καθένα κανάλι και θα πάρεις μέσω REW την Excess Phase version.

Θα εισαγάγεις την υπερβάλλουσα φάση σε περιβάλλον rePhase και θα προβείς τότε στις σχετικές φασικές διορθώσεις για καθένα κανάλι.Στη συνέχεια Clear Measurement με ήδη ενσωματωμένες τις διορθώσεις,Import Measurement το αρχικό Vector Average αρχείο με τα ακόλουθα σωσμένα φίλτρα ισοστάθμισης κι έτοιμη η οριστική Κρουστική απόκριση για την ολική διόρθωση.

Ας περάσουμε τώρα στην έννοια της Ιδιορρυθμικής Ισοστάθμισης (Modal Equalization).Αυτή διακρίνεται σε δύο σκέλη,Το πρώτο έχει σχέση με ακουστικές φροντίδες στο χώρο ώστε να μειωνόταν περιττή ενέργεια από ιδιοσυντονισμούς σε ζώνες όπου το δωμάτιο θα εμφάνιζε αυξημένο Χρόνο Αντήχησης.

Το δεύτερο που θα απασχολήσει εδώ σχετίζεται με διόρθωση της απόκρισης κατά τρόπον ώστε να ίσχυε στη θέση μέτρησης/ακρόασης εξισορρόπηση του χρόνου αντήχησης πάνω σε προβληματικές οκτάβες και πρωτίστως τις χαμηλές.

Αυτό σημαίνει ότι σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες θα επιδιωκόταν ισοστάθμιση μονάχα πάνω στη συνιστώσα του άμεσου ήχου χωρίς να συμπεριλαμβάναμε έξτρα πληροφορίες από ανακλαστικές συνιστώσες,ενώ στις χαμηλές η επέμβαση θα αφορούσε στις ολικές συνιστώσες που θα έφταναν στο sweet spot.Αυτό βασίζεται στο ότι η αντίληψη χροιάς και ο χωρικός εντοπισμός των ειδώλων σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες συναρτώνται κυρίως προς τον άμεσο ήχο που θα υποδεχόταν ο ακροατής.Οπότε οι μετρήσιμες μεν αλλά αμελητέας αντιληπτότητας αποκλίσεις στο πλάτος του σήματος δεν θα έπρεπε να διορθώνονται.

Πώς όμως θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε αμνούς από ερίφια με συμβατικές μεθόδους εντός τυπικού οικιακού χώρου;

Πρώτο βήμα θα ήταν η εφαρμογή ισοστάθμισης πάνω σε Vector Averaged αποκρίσεις.Πώς 'όμως θα μπορούσαν να ενταχθούν οι χρήσιμες πληροφορίες σε αυτές απορρίπτοντας όσες θα θεωρούνταν άχρηστες.

Εδώ πηγαίνει ο νους στο περίφημο τρισδιάστατο μικρόφωνο της Trinnov.Η μορφή και λειτουργία του εξελίχθηκαν με γνώμονα τα immersive setup,όπου η εγκατάσταση των ηχειακών πηγών σε τρεις διαστάσεις υπαγόρευε την ανάγκη να εκτιμάται από το λογισμικό η ακριβής θέση του εκάστοτε καναλιού και να γινόταν η απαραίτητη διαχείριση λογαριάζοντας την πραγματική διεύθυνση του σήματος από εκείνο.

1588864061169.png


Η σύλληψη σε τρεις διαστάσεις θα μπορούσε να ξεχωρίσει την άμεση συνιστώσα που θα ήταν σταθερά εντοπισμένη σε σχέση με τις διάφορες ανακλαστικές ως προς μεσαίες και υψηλές οκτάβες.Πώς θα γινόταν όμως να εκτελέσουμε ανάλογη λειτουργία με το ταπεινό UMIK-1 ;

Έρχεται εδώ μια επινόηση που αφορά στον προσανατολισμό του UmIK κατά τη διεξαγωγή μέτρησης σε καθεμία από τις ενδεδειγμένες τοποθεσίες.Με τη συμβατική μέθοδο για καθεμία τοποθεσία προσανατολιζόταν η κάψα του μικροφώνου υπό γωνία είτε 0 είτε 90 μοιρών ως προς τα ηχεία με ταυτόχρονη εφαρμογή του αντίστοιχου αρχείου βαθμονόμησης.Μπορεί ν'αναπαρασταθεί με φόντο μια λευκή κόλλα Α4 ο προσανατολισμός για γωνία 90 μοιρών (το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή)

1588867021486.png


Τα μαύρα χαραγμένα διαστήματα συμβολίζουν τη φορά προς την οποία θα είναι ανοιγμένο καθένα από τα τρία σκέλη του τριπόδου.Στην παρούσα απεικόνιση το θεωρούμενο άνω σκέλος προβάλλει μπροστά ενώ πίσω του φαίνονται το κάτω αριστερό σκέλος στα δεξιά και το κάτω δεξί στα αριστερά.

Το αρχικό ύψος του μικροφώνου θα αντιστοιχεί στην ευθυγράμμιση της καμπής που κάνει το σώμα από στενότερη σε φαρδύτερη διάμετρο ως προς την παρυφή του περιστρεφόμενου σφιγκτήρα που είναι προσαρμοσμένος στο τρίποδο.

1588867373919.png


Διατηρώντας για όλες τις μετρήσεις το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή (90 deg) ο πρώτος προσανατολισμός για δεδομένη θέση μέτρησης θα ταυτίζεται με τον κλασσικό.

1588867661265.png

Για το επόμενο βήμα πάνω στην ίδια θέση κρατάμε σταθερό το κάτω αριστερό σκάλος όπως θα το βλέπαμε από την πίσω πλευρά και στρέφουμε το τρίποδο κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού.Το άνω σκέλος τώρα έρχεται να ταυτιστεί με τη θέση που ακουμπά κανονικά το κάτω δεξί - όπως φανερώνει και το κενό κυκλικό πεδίο πάνω στο χαρτί.
1588868074295.png


Έχοντας πρώτα επαναφέρει τα σκέλη στην αρχική τους θέση,στο τρίτο βήμα κρατάμε σταθερό το κάτω δεξί σκέλος και στρέφουμε με φορά αντίστροφη προς τους δείκτες του ρολογιού.

1588868369789.png


Για το τελικό βήμα προσανατολισμού θα πρέπει να μεταβάλουμε και το ύψος του μικροφώνου.Σημείο σταθερής αναφοράς για τον γράφοντα θα ήταν η ευθυγράμμιση της αυτοκόλλητης ετικέτας που δείχνει τον αριθμό σειράς με την κάτω παρυφή του σφιγκτήρα.Και φαίνεται στην επόμενη φωτογραφία ο βαθμός ανύψωσης σε σχέση με την προηγούμενη θέση.

1588868612041.png


Και ο τελικός προσανατολισμός για την ίδια θέση μέτρησης πραγματοποιείται με μικρή ευθύγραμμη οπισθοχώρηση ως προς τα αρχικά σημεία όπου θα ακουμπούσαν τα σκέλη του τριπόδου:

1588868776637.png


Για την ίδια θέση μέτρησης θα έχουμε επιτύχει τέσσερις εναλλακτικούς προσανατολισμούς για την κάψα του μικροφώνου,ανάλογους της δέσμης από το μικρόφωνο Trinnov.

Από αυτές τις 4 μετρήσεις θα γίνει επιτόπου Time Align και θα εξαχθεί το Vector Average,ούτως ώστε να μην συσσωρεύονται οι επιμέρους μετρήσεις καθώς θα προχωράμε στις εναλλακτικές θέσεις μέτρησης κατά τα γνωστά.Εφόσον για κάθε θέση αναμένεται να γίνουν 4 μετρήσεις,για 9 θέσεις και 2 κανάλια το σύνολο ανέρχεται σε...72 :whistling:

Θα προκύψει έτσι το γνωστό πλήθος από 6-9 Vector Averages για ισάριθμες θέσεις μέτρησης σε καθένα κανάλι.Από αυτό το πλήθος θα εξαχθεί η συνισταμένη Vector Averaged απόκριση για καθένα κανάλι πάνω στη οποία θα εφαρμοστεί η ισοστάθμιση όπως θα παρουσιαστεί στο επόμενο κεφάλαιο...
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Σατανικό!
Δεν θα αναμενόταν τίποτα...κατώτερο από τον γράφοντα. :)
Προβλέπεται με αυτή τη μέθοδο να μιμούμαστε χειροκίνητα και με περισσότερες διατυπώσεις βεβαίως την τρισδιάστατη σύλληψη που επιτελεί το Trinnov 3D.
 
Last edited:

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.914
Reaction score
12.563
Λοιπόν μάγκες μου, επειδής εδώ έχει ζουμί η υπόθεση, βάλτε το νιονιό σας να δουλέψει και δώστε βάση στα παρακάτω, μασημένη τροφή για εμάς τους ουγκ (ελεύθερη μετάφραση):


Αντικειμενικός σκοπός εφόσον οι μετρήσεις αφορούν σε θέσεις ακρόασης και χώρους όπου δεν θα ίσχυαν (ψευδο)ανηχοϊκές συνθήκες δεν είναι η απολύτως μηδενική φάση αλλά η καλύτερη δυνατή προσέγγιση στην κατάσταση ελάχιστης φάσης για τη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα.Να προσεγγιστεί δηλαδή η μηδενική τιμή στην υπερβάλλουσα φάση (Excess Phase) αντί για την απόλυτη τιμή που θα είναι αδόκιμη ούτως ή άλλως υπό τυπικές οικιακές συνθήκες.

Σε αυτό το πλαίσιο άμα έχεις αμφιβολίες μπορείς για ακόμα πιο εμπεριστατωμένη μέθοδο εξισορρόπησης στη φάση να εισαγάγεις σε περιβάλλον rePhase μέσον όρο αποκρίσεων με ενεργοποιημένο το FDW (Vector Averaged) για τα επιμέρους κανάλια καθένα σε δικό του παράθυρο.Κατόπιν να εισαγάγεις φίλτρα διόρθωσης στην απόκριση Vector Average και να παραγάγεις μια ισοσταθμιστική κρουστική απόκριση χωρίς να έχεις προχωρήσει ακόμα σε διορθώσεις φάσης στο συγκεκριμένο στάδιο.

Εισάγοντας την ισοσταθμιστική απόκριση υπό μορφή .wav στη μηχανή συνέλιξης σε APO Equalizer ενεργοποιημένο σε αυτό το στάδιο,μπορείς να εκτελέσεις μετρήσεις μέσω REW ως προς το διορθωμένο πλάτος με FDW.Από αυτές τις μετρήσεις θα εξαγάγεις νέο Vector Averaged για καθένα κανάλι και θα πάρεις μέσω REW την Excess Phase version.

Θα εισαγάγεις την υπερβάλλουσα φάση σε περιβάλλον rePhase και θα προβείς τότε στις σχετικές φασικές διορθώσεις για καθένα κανάλι.Στη συνέχεια Clear Measurement με ήδη ενσωματωμένες τις διορθώσεις,Import Measurement το αρχικό Vector Average αρχείο με τα ακόλουθα σωσμένα φίλτρα ισοστάθμισης κι έτοιμη η οριστική Κρουστική απόκριση για την ολική διόρθωση.

Ας περάσουμε τώρα στην έννοια της Ιδιορρυθμικής Ισοστάθμισης (Modal Equalization).Αυτή διακρίνεται σε δύο σκέλη,Το πρώτο έχει σχέση με ακουστικές φροντίδες στο χώρο ώστε να μειωνόταν περιττή ενέργεια από ιδιοσυντονισμούς σε ζώνες όπου το δωμάτιο θα εμφάνιζε αυξημένο Χρόνο Αντήχησης.

Το δεύτερο που θα απασχολήσει εδώ σχετίζεται με διόρθωση της απόκρισης κατά τρόπον ώστε να ίσχυε στη θέση μέτρησης/ακρόασης εξισορρόπηση του χρόνου αντήχησης πάνω σε προβληματικές οκτάβες και πρωτίστως τις χαμηλές.

Αυτό σημαίνει ότι σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες θα επιδιωκόταν ισοστάθμιση μονάχα πάνω στη συνιστώσα του άμεσου ήχου χωρίς να συμπεριλαμβάναμε έξτρα πληροφορίες από ανακλαστικές συνιστώσες,ενώ στις χαμηλές η επέμβαση θα αφορούσε στις ολικές συνιστώσες που θα έφταναν στο sweet spot.Αυτό βασίζεται στο ότι η αντίληψη χροιάς και ο χωρικός εντοπισμός των ειδώλων σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες συναρτώνται κυρίως προς τον άμεσο ήχο που θα υποδεχόταν ο ακροατής.Οπότε οι μετρήσιμες μεν αλλά αμελητέας αντιληπτότητας αποκλίσεις στο πλάτος του σήματος δεν θα έπρεπε να διορθώνονται.

Πώς όμως θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε αμνούς από ερίφια με συμβατικές μεθόδους εντός τυπικού οικιακού χώρου;

Πρώτο βήμα θα ήταν η εφαρμογή ισοστάθμισης πάνω σε Vector Averaged αποκρίσεις.Πώς 'όμως θα μπορούσαν να ενταχθούν οι χρήσιμες πληροφορίες σε αυτές απορρίπτοντας όσες θα θεωρούνταν άχρηστες.

Εδώ πηγαίνει ο νους στο περίφημο τρισδιάστατο μικρόφωνο της Trinnov.Η μορφή και λειτουργία του εξελίχθηκαν με γνώμονα τα immersive setup,όπου η εγκατάσταση των ηχειακών πηγών σε τρεις διαστάσεις υπαγόρευε την ανάγκη να εκτιμάται από το λογισμικό η ακριβής θέση του εκάστοτε καναλιού και να γινόταν η απαραίτητη διαχείριση λογαριάζοντας την πραγματική διεύθυνση του σήματος από εκείνο.



Η σύλληψη σε τρεις διαστάσεις θα μπορούσε να ξεχωρίσει την άμεση συνιστώσα που θα ήταν σταθερά εντοπισμένη σε σχέση με τις διάφορες ανακλαστικές ως προς μεσαίες και υψηλές οκτάβες.Πώς θα γινόταν όμως να εκτελέσουμε ανάλογη λειτουργία με το ταπεινό UMIK-1 ;

- Όσοι είστε μπατιράκια και δε σας φτάνουν τα φράγκα για Τρύλετ-πώστολένε, αλλά κάνατε τράκα στα τσιγάρα του μήνα αντί να τα αγοράζετε και σας περίσσεψε το κατοσταράκι για Umik, ακολουθείτε τα εξής για να μετρήσετε σε ύψος/φάρδος/πλάτος.

Έρχεται εδώ μια επινόηση που αφορά στον προσανατολισμό του UmIK κατά τη διεξαγωγή μέτρησης σε καθεμία από τις ενδεδειγμένες τοποθεσίες.Με τη συμβατική μέθοδο για καθεμία τοποθεσία προσανατολιζόταν η κάψα του μικροφώνου υπό γωνία είτε 0 είτε 90 μοιρών ως προς τα ηχεία με ταυτόχρονη εφαρμογή του αντίστοιχου αρχείου βαθμονόμησης.Μπορεί ν'αναπαρασταθεί με φόντο μια λευκή κόλλα Α4 ο προσανατολισμός για γωνία 90 μοιρών (το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή)
Πώς βάζεις το μικρόφωνο?
- Παίρνεις το τριποδάκι σου και το πατάς σε μια κόλλα χαρτί. Εκεί που πατάει το κάθε ποδάρι του, κάνεις μουτζούρα.
- Το τσουτσούνι κοιτάει ίσα παν στο ταβάνι.



Τα μαύρα χαραγμένα διαστήματα συμβολίζουν τη φορά προς την οποία θα είναι ανοιγμένο καθένα από τα τρία σκέλη του τριπόδου.Στην παρούσα απεικόνιση το θεωρούμενο άνω σκέλος προβάλλει μπροστά ενώ πίσω του φαίνονται το κάτω αριστερό σκέλος στα δεξιά και το κάτω δεξί στα αριστερά.
- Όπως βλέπεις τη φωτογραφία το ποδάρι που σε κοιτάει, θα το βάλεις προς τα μπρος, δηλαδή προς τα κύρια ηχεία.

Το αρχικό ύψος του μικροφώνου θα αντιστοιχεί στην ευθυγράμμιση της καμπής που κάνει το σώμα από στενότερη σε φαρδύτερη διάμετρο ως προς την παρυφή του περιστρεφόμενου σφιγκτήρα που είναι προσαρμοσμένος στο τρίποδο.
- Εκεί που φαρδαίνει το τσουτσούνι, αρχίζει η χούφτα του τρίποδου. Γκέγκε?



Διατηρώντας για όλες τις μετρήσεις το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή (90 deg) ο πρώτος προσανατολισμός για δεδομένη θέση μέτρησης θα ταυτίζεται με τον κλασσικό.
- Το τσουτσούνι να κοιτάει πάντα πάνω (καλά θα ήταν, αλλά τώρα λέμε για το μικρόφωνο - συγκεντρώσουυυυ).



Για το επόμενο βήμα πάνω στην ίδια θέση κρατάμε σταθερό το κάτω αριστερό σκάλος όπως θα το βλέπαμε από την πίσω πλευρά και στρέφουμε το τρίποδο κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού.Το άνω σκέλος τώρα έρχεται να ταυτιστεί με τη θέση που ακουμπά κανονικά το κάτω δεξί - όπως φανερώνει και το κενό κυκλικό πεδίο πάνω στο χαρτί.
- Στο δεύτερο βήμα, παίρνεις το τρίποδο και το γυρνάς ώστε το μπροστινό ποδάρι να πάει δεξιά, το αριστερό να μείνει ακίνητο, το δεξί να πάει πίσω. Δες το σκίτσο βρε χάφτα.



Έχοντας πρώτα επαναφέρει τα σκέλη στην αρχική τους θέση,στο τρίτο βήμα κρατάμε σταθερό το κάτω δεξί σκέλος και στρέφουμε με φορά αντίστροφη προς τους δείκτες του ρολογιού.
- Στο τρίτο βήμα, γυρνάς το όφωνο όπως ήταν, και κάνεις από την άλλη μεριά το ίδιο. Γίδι, από την άλλη λέω.



Για το τελικό βήμα προσανατολισμού θα πρέπει να μεταβάλουμε και το ύψος του μικροφώνου.Σημείο σταθερής αναφοράς για τον γράφοντα θα ήταν η ευθυγράμμιση της αυτοκόλλητης ετικέτας που δείχνει τον αριθμό σειράς με την κάτω παρυφή του σφιγκτήρα.Και φαίνεται στην επόμενη φωτογραφία ο βαθμός ανύψωσης σε σχέση με την προηγούμενη θέση.
- Τελευταίο βήμα, πιάνεις το τσουτσούνι και το σηκώνεις μέσα στη χούφτα μέχρι το ταμπελάκι να μη φαίνεται. Βλέπεις εδώ πόσο το τσουτσούνι περισσεύει από τη χούφτα εεε? Ζηλιάρη.



Και ο τελικός προσανατολισμός για την ίδια θέση μέτρησης πραγματοποιείται με μικρή ευθύγραμμη οπισθοχώρηση ως προς τα αρχικά σημεία όπου θα ακουμπούσαν τα σκέλη του τριπόδου:
- Σπρώξτο όλο λίγο πιο πίσω. Όρνιο, πίσω γράφω, δες εδώ:



Για την ίδια θέση μέτρησης θα έχουμε επιτύχει τέσσερις εναλλακτικούς προσανατολισμούς για την κάψα του μικροφώνου,ανάλογους της δέσμης από το μικρόφωνο Trinnov.
- Κάτι για κάψες λέει εδώ, ε λογικό, με το τσουτσούνι στη χούφτα τόση ώρα...

Από αυτές τις 4 μετρήσεις θα γίνει επιτόπου Time Align και θα εξαχθεί το Vector Average,ούτως ώστε να μην συσσωρεύονται οι επιμέρους μετρήσεις καθώς θα προχωράμε στις εναλλακτικές θέσεις μέτρησης κατά τα γνωστά.Εφόσον για κάθε θέση αναμένεται να γίνουν 4 μετρήσεις,για 9 θέσεις και 2 κανάλια το σύνολο ανέρχεται σε...72 :whistling:
- Μαλάκα μου, θα πέσουν κορμιά, 72 φορές πρέπει να το κάνεις όλο αυτό? o_O

Θα προκύψει έτσι το γνωστό πλήθος από 6-9 Vector Averages για ισάριθμες θέσεις μέτρησης σε καθένα κανάλι.Από αυτό το πλήθος θα εξαχθεί η συνισταμένη Vector Averaged απόκριση για καθένα κανάλι πάνω στη οποία θα εφαρμοστεί η ισοστάθμιση όπως θα παρουσιαστεί στο επόμενο κεφάλαιο...
- Έχει κι επόμενο κεφάλαιο? Καλά άστο, θα πάρω Audyssey που τα κάνει όλα μόνο του, νπνγ. 💔
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
...
- Μαλάκα μου, θα πέσουν κορμιά, 72 φορές πρέπει να το κάνεις όλο αυτό? o_O



- Έχει κι επόμενο κεφάλαιο? Καλά άστο, θα πάρω Audyssey που τα κάνει όλα μόνο του, νπνγ. 💔
Σκέψου ότι σε πολυκαναλικό setup το αναγκαίο πλήθος θα ήταν 36 Χ αριθμός καναλιών.

Μπορεί ο χρήστης να χρησιμοποιήσει έξι σημεία μέτρησης αντί για εννέα.Τότε το συνολικό πλήθος μετρήσεων για δικαναλικό setup θα ήταν μονάχα...48. :whistling:
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.475
Σκέψου ότι σε πολυκαναλικό setup το αναγκαίο...
Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι, αλλά.....τo τρινοβομικρόφωνο μετράει και άλλα δεδομένα, όπως ανύψωση, γωνία των ηχείων, και τελικά ακριβή θέση του ηχείου στον χώρο.

Επίσης υπολογίζει ανακλάσεις και τις διακρίνει από τον άμεσο ήχο.

Αυτά είναι τα μεγάλα πλεονεκτήματα, και γίνονται μέσω software. Δεν μπορείς να τα καλύψεις με απλές μετακινήσεις του μικροφώνου.

Αντί να βασανίζεσαι, πάρε μια μέτρηση στο MLP για time alignment και MMM για απόκριση και αρκεί.

Για τα παραπάνω πρέπει να πλερώ φιλαράκ. :lolsign:

Η DIY ισοστάθμιση έχει όρια, δεν είναι μαλ@κες στην Dirac και στην Trinnov.

Δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα. Μόνο ορεκτικό, αν είσαι καλό παιδί ;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι, αλλά.....τo τρινοβομικρόφωνο μετράει και άλλα δεδομένα, όπως ανύψωση, γωνία των ηχείων, και τελικά ακριβή θέση του ηχείου στον χώρο.Επίσης υπολογίζει ανακλάσεις και τις διακρίνει από τον άμεσο ήχο.
Αυτά είναι τα μεγάλα πλεονεκτήματα, και γίνονται μέσω software. Δεν μπορείς να τα καλύψεις με απλές μετακινήσεις του μικροφώνου.Αντί να βασανίζεσαι, πάρε μια μέτρηση στο MLP για time alignment και MMM για απόκριση και αρκεί.Για τα παραπάνω πρέπει να πλερώ φιλαράκ.
Η DIY ισοστάθμιση έχει όρια, δεν είναι μαλ@κες στην Dirac και στην Trinnov.
Δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα. Μόνο ορεκτικό, αν είσαι καλό παιδί ;)
Κάποια σχόλια με κάνουν να σκέφτομαι πόσες ταλαιπωρίες έχω γλυτώσει αφού τυγχάνω ο ίδιος τόσο...παλιοχαρακτήρας όσο και της...άσκησης με ισορροπημένη διατροφή σε μόνιμη βάση.

Ο δε παραλληλισμός με το γεύμα παραπέμπει στην εξέλιξη των διαφημίσεων χάρη στη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων : Αντιηλιακά για τις παραλίες αλλά και λιποτροπικοί παράγοντες που θα υποβοηθούσαν την καύση λιπών,αφού έγιναν από πολλούς διατροφικές καταχρήσεις με τη μαζική μετάβαση σε γυμναστήρια να μην είναι πρόσφορη.

Γίνεται εδώ κάτι που ικανοποιεί πριν απ'όλα τον ίδιο τον γράφοντα.οπότε δεν το ατενίζω ως βασινιστήριο.Ακόμα και να προμηθευόμουν Trinnov υπό συνθήκες...bucket list,δεν θα έφτανε ποτέ ένας μόνο για το πλήθος setup που διαχειρίζομαι.

Σημείο ακροαματικής αναφοράς για την επιτυχημένη ή μη εφαρμογή της μεθόδου έχω την σύγκριση κάθε φορά με την αυτοματοποιημένη εφαρμογή mathaudio.Στην τρέχουσα επίδειξη δεν έχει τροποποιηθεί μόνο η σύλληψη κατά τη μέτρηση αλλά και η διαχείριση του διαθέσιμου software όπως θα δούμε.

Δίνοντας μάλιστα ένδειξη για το βαθμό του...παλιοχαρακτήρος,γνωστοποιώ ότι η επιμονή στην εξάσκηση πάνω σε δωρεάν διορθωτικές επεμβάσεις θα είχε απώτερη χρησιμότητα την απαλλαγή των παραδοσιακών δικαναιλικών από επιπλέον έξοδα,κατά τρόπον ώστε να διοχέτευαν όσα κεφάλαια τους περίσσευαν εκεί που πραγματικά θα είχε σημασία κι ευχαρίστηση για εκείνους,δηλαδή σε...καλώδια.:tongue:
 

Μηνύματα
22.269
Reaction score
15.543
Αντικειμενικός σκοπός εφόσον οι μετρήσεις αφορούν σε θέσεις ακρόασης και χώρους όπου δεν θα ίσχυαν (ψευδο)ανηχοϊκές συνθήκες δεν είναι η απολύτως μηδενική φάση αλλά η καλύτερη δυνατή προσέγγιση στην κατάσταση ελάχιστης φάσης για τη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα.Να προσεγγιστεί δηλαδή η μηδενική τιμή στην υπερβάλλουσα φάση (Excess Phase) αντί για την απόλυτη τιμή που θα είναι αδόκιμη ούτως ή άλλως υπό τυπικές οικιακές συνθήκες.

Σε αυτό το πλαίσιο άμα έχεις αμφιβολίες μπορείς για ακόμα πιο εμπεριστατωμένη μέθοδο εξισορρόπησης στη φάση να εισαγάγεις σε περιβάλλον rePhase μέσον όρο αποκρίσεων με ενεργοποιημένο το FDW (Vector Averaged) για τα επιμέρους κανάλια καθένα σε δικό του παράθυρο.Κατόπιν να εισαγάγεις φίλτρα διόρθωσης στην απόκριση Vector Average και να παραγάγεις μια ισοσταθμιστική κρουστική απόκριση χωρίς να έχεις προχωρήσει ακόμα σε διορθώσεις φάσης στο συγκεκριμένο στάδιο.

Εισάγοντας την ισοσταθμιστική απόκριση υπό μορφή .wav στη μηχανή συνέλιξης σε APO Equalizer ενεργοποιημένο σε αυτό το στάδιο,μπορείς να εκτελέσεις μετρήσεις μέσω REW ως προς το διορθωμένο πλάτος με FDW.Από αυτές τις μετρήσεις θα εξαγάγεις νέο Vector Averaged για καθένα κανάλι και θα πάρεις μέσω REW την Excess Phase version.

Θα εισαγάγεις την υπερβάλλουσα φάση σε περιβάλλον rePhase και θα προβείς τότε στις σχετικές φασικές διορθώσεις για καθένα κανάλι.Στη συνέχεια Clear Measurement με ήδη ενσωματωμένες τις διορθώσεις,Import Measurement το αρχικό Vector Average αρχείο με τα ακόλουθα σωσμένα φίλτρα ισοστάθμισης κι έτοιμη η οριστική Κρουστική απόκριση για την ολική διόρθωση.

Ας περάσουμε τώρα στην έννοια της Ιδιορρυθμικής Ισοστάθμισης (Modal Equalization).Αυτή διακρίνεται σε δύο σκέλη,Το πρώτο έχει σχέση με ακουστικές φροντίδες στο χώρο ώστε να μειωνόταν περιττή ενέργεια από ιδιοσυντονισμούς σε ζώνες όπου το δωμάτιο θα εμφάνιζε αυξημένο Χρόνο Αντήχησης.

Το δεύτερο που θα απασχολήσει εδώ σχετίζεται με διόρθωση της απόκρισης κατά τρόπον ώστε να ίσχυε στη θέση μέτρησης/ακρόασης εξισορρόπηση του χρόνου αντήχησης πάνω σε προβληματικές οκτάβες και πρωτίστως τις χαμηλές.

Αυτό σημαίνει ότι σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες θα επιδιωκόταν ισοστάθμιση μονάχα πάνω στη συνιστώσα του άμεσου ήχου χωρίς να συμπεριλαμβάναμε έξτρα πληροφορίες από ανακλαστικές συνιστώσες,ενώ στις χαμηλές η επέμβαση θα αφορούσε στις ολικές συνιστώσες που θα έφταναν στο sweet spot.Αυτό βασίζεται στο ότι η αντίληψη χροιάς και ο χωρικός εντοπισμός των ειδώλων σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες συναρτώνται κυρίως προς τον άμεσο ήχο που θα υποδεχόταν ο ακροατής.Οπότε οι μετρήσιμες μεν αλλά αμελητέας αντιληπτότητας αποκλίσεις στο πλάτος του σήματος δεν θα έπρεπε να διορθώνονται.

Πώς όμως θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε αμνούς από ερίφια με συμβατικές μεθόδους εντός τυπικού οικιακού χώρου;

Πρώτο βήμα θα ήταν η εφαρμογή ισοστάθμισης πάνω σε Vector Averaged αποκρίσεις.Πώς 'όμως θα μπορούσαν να ενταχθούν οι χρήσιμες πληροφορίες σε αυτές απορρίπτοντας όσες θα θεωρούνταν άχρηστες.

Εδώ πηγαίνει ο νους στο περίφημο τρισδιάστατο μικρόφωνο της Trinnov.Η μορφή και λειτουργία του εξελίχθηκαν με γνώμονα τα immersive setup,όπου η εγκατάσταση των ηχειακών πηγών σε τρεις διαστάσεις υπαγόρευε την ανάγκη να εκτιμάται από το λογισμικό η ακριβής θέση του εκάστοτε καναλιού και να γινόταν η απαραίτητη διαχείριση λογαριάζοντας την πραγματική διεύθυνση του σήματος από εκείνο.

View attachment 165159

Η σύλληψη σε τρεις διαστάσεις θα μπορούσε να ξεχωρίσει την άμεση συνιστώσα που θα ήταν σταθερά εντοπισμένη σε σχέση με τις διάφορες ανακλαστικές ως προς μεσαίες και υψηλές οκτάβες.Πώς θα γινόταν όμως να εκτελέσουμε ανάλογη λειτουργία με το ταπεινό UMIK-1 ;

Έρχεται εδώ μια επινόηση που αφορά στον προσανατολισμό του UmIK κατά τη διεξαγωγή μέτρησης σε καθεμία από τις ενδεδειγμένες τοποθεσίες.Με τη συμβατική μέθοδο για καθεμία τοποθεσία προσανατολιζόταν η κάψα του μικροφώνου υπό γωνία είτε 0 είτε 90 μοιρών ως προς τα ηχεία με ταυτόχρονη εφαρμογή του αντίστοιχου αρχείου βαθμονόμησης.Μπορεί ν'αναπαρασταθεί με φόντο μια λευκή κόλλα Α4 ο προσανατολισμός για γωνία 90 μοιρών (το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή)

View attachment 165167

Τα μαύρα χαραγμένα διαστήματα συμβολίζουν τη φορά προς την οποία θα είναι ανοιγμένο καθένα από τα τρία σκέλη του τριπόδου.Στην παρούσα απεικόνιση το θεωρούμενο άνω σκέλος προβάλλει μπροστά ενώ πίσω του φαίνονται το κάτω αριστερό σκέλος στα δεξιά και το κάτω δεξί στα αριστερά.

Το αρχικό ύψος του μικροφώνου θα αντιστοιχεί στην ευθυγράμμιση της καμπής που κάνει το σώμα από στενότερη σε φαρδύτερη διάμετρο ως προς την παρυφή του περιστρεφόμενου σφιγκτήρα που είναι προσαρμοσμένος στο τρίποδο.

View attachment 165168

Διατηρώντας για όλες τις μετρήσεις το μικρόφωνο στραμμένο προς την οροφή (90 deg) ο πρώτος προσανατολισμός για δεδομένη θέση μέτρησης θα ταυτίζεται με τον κλασσικό.

View attachment 165169
Για το επόμενο βήμα πάνω στην ίδια θέση κρατάμε σταθερό το κάτω αριστερό σκάλος όπως θα το βλέπαμε από την πίσω πλευρά και στρέφουμε το τρίποδο κατά τη φορά των δεικτών του ρολογιού.Το άνω σκέλος τώρα έρχεται να ταυτιστεί με τη θέση που ακουμπά κανονικά το κάτω δεξί - όπως φανερώνει και το κενό κυκλικό πεδίο πάνω στο χαρτί.
View attachment 165171

Έχοντας πρώτα επαναφέρει τα σκέλη στην αρχική τους θέση,στο τρίτο βήμα κρατάμε σταθερό το κάτω δεξί σκέλος και στρέφουμε με φορά αντίστροφη προς τους δείκτες του ρολογιού.

View attachment 165173

Για το τελικό βήμα προσανατολισμού θα πρέπει να μεταβάλουμε και το ύψος του μικροφώνου.Σημείο σταθερής αναφοράς για τον γράφοντα θα ήταν η ευθυγράμμιση της αυτοκόλλητης ετικέτας που δείχνει τον αριθμό σειράς με την κάτω παρυφή του σφιγκτήρα.Και φαίνεται στην επόμενη φωτογραφία ο βαθμός ανύψωσης σε σχέση με την προηγούμενη θέση.

View attachment 165174

Και ο τελικός προσανατολισμός για την ίδια θέση μέτρησης πραγματοποιείται με μικρή ευθύγραμμη οπισθοχώρηση ως προς τα αρχικά σημεία όπου θα ακουμπούσαν τα σκέλη του τριπόδου:

View attachment 165176

Για την ίδια θέση μέτρησης θα έχουμε επιτύχει τέσσερις εναλλακτικούς προσανατολισμούς για την κάψα του μικροφώνου,ανάλογους της δέσμης από το μικρόφωνο Trinnov.

Από αυτές τις 4 μετρήσεις θα γίνει επιτόπου Time Align και θα εξαχθεί το Vector Average,ούτως ώστε να μην συσσωρεύονται οι επιμέρους μετρήσεις καθώς θα προχωράμε στις εναλλακτικές θέσεις μέτρησης κατά τα γνωστά.Εφόσον για κάθε θέση αναμένεται να γίνουν 4 μετρήσεις,για 9 θέσεις και 2 κανάλια το σύνολο ανέρχεται σε...72 :whistling:

Θα προκύψει έτσι το γνωστό πλήθος από 6-9 Vector Averages για ισάριθμες θέσεις μέτρησης σε καθένα κανάλι.Από αυτό το πλήθος θα εξαχθεί η συνισταμένη Vector Averaged απόκριση για καθένα κανάλι πάνω στη οποία θα εφαρμοστεί η ισοστάθμιση όπως θα παρουσιαστεί στο επόμενο κεφάλαιο...
απορω ωρες ωρες μαζι σου...!
....τα ευκολα τα κανεις δυσκολα...
Γιατι δεν παιρνεις ενα μανουαλι π.χ. με τις θεσεις και το υψος των μετρησεων που θελεις να ξεμπερδευεις...;):lolsign:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
απορω ωρες ωρες μαζι σου...!
....τα ευκολα τα κανεις δυσκολα...
Γιατι δεν παιρνεις ενα μανουαλι π.χ. με τις θεσεις και το υψος των μετρησεων που θελεις να ξεμπερδευεις...;):lolsign:
Το λινκ που παρέθεσες...δεν υπάρχει.Τουλάχιστον είναι εναρμονισμένη αυτή η κατάσταση με το παρόν...νήμα. ;)

Ο λόγος που επινοήθηκε η συγκεκριμένη τεχνική σύλληψης είναι ότι επιδιωκόταν να εξαχθεί για καθεμία απόκριση που θα επεξεργαζόμαστε στη συνέχεια μια συνισταμένη διανυσματική διεύθυνση από τέσσαρες μετρήσεις που θα είχαν επίκεντρο κοινό τόπο μικροφώνου και όχι διάφορους.

Έτσι εκτιμήθηκε σε πλαίσιο αναψυχής και κανένας δεν έχει υποχρέωση να το ακολουθήσει,αφού δεν πρόκειται να επισημοποιηθεί μέσω ένταξης σε κάποιο εγχειρίδιο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.385
Reaction score
125.512
Ο λόγος που επινοήθηκε η συγκεκριμένη τεχνική σύλληψης είναι ότι επιδιωκόταν να εξαχθεί για καθεμία απόκριση που θα επεξεργαζόμαστε στη συνέχεια μια συνισταμένη διανυσματική διεύθυνση από τέσσαρες μετρήσεις που θα είχαν επίκεντρο κοινό τόπο μικροφώνου και όχι διάφορους.
Είναι πολύ σημαντικό αυτό που έκανες και πρότεινες. :hi:

Σε μία θέση του μικροφώνου, είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως μετρούνται σφάλματα απόκρισης τα οποία στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.

Αυτό αποδεικνύεται πολύ εύκολα, με δεύτερη μέτρηση με μια μικρομετακινηση του μικροφώνου, όπου τυπικά εξαφανίζονται τα προηγούμενα σφάλματα μέτρησης, και βεβαίως εμφανίζονται νέα, σε διαφορετικές θέσεις του φάσματος.

Ένας διαδεδομένος τρόπος να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, είναι η γνωστή προτροπή για πολλαπλές μετρήσεις σε διαφορετικές θέσεις, ώστε να βγει ένας μέσος όρος ας πούμε, ή ο πιο πρόσφατος τρόπος με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου.

Με αμφότερες τις παραπάνω όμως μεθόδους, δεν υπάρχει καμία σωστή μέτρηση σε κάποιο σημείο, και είναι δεδομένο πως μας ενδιαφέρει πολύ να είναι όσο πιο σωστή γίνεται η μέτρηση στη θέση ακρόασης, ώστε τουλάχιστον εκεί, να επιτύχουμε πραγματικά σωστή διορθωμένη απόκριση.

Η πραγματοποίηση μέσων όρων μέτρησης για κάθε θέση του μικροφώνου, μπορεί να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, αλλά εξαφανίζει τα προβλήματα των σφαλμάτων μέτρησης για κάθε θέση μέτρησης ξεχωριστά, κι είναι πραγματικά σημαντικό και σατανικό αυτό που σκέφτηκες. :hi:

Δεν ξέρω και δεν μπορώ να αποφασίσω αν έχει νόημα αυτή η διαδικασία σε σχέση με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου, σε κύκλους ακτίνας 25-30cm πέριξ της θέσης ακρόασης.

Νομίζω πως η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου στην ευρύτερη περιοχή 50-60cm της θέσης ακρόασης, είναι επαρκής για να δώσει μια αληθή εικόνα της απόκρισης στην ευρεία θέση ακρόασης, και δε νομίζω πως χρειάζεται κάτι παραπάνω.

Πιθανώς οι μέσοι όροι με πολλαπλές για κάθε θέση μετρήσεις, σε 6-10 θέσεις μέτρησης στην ευρύτερη αυτή περιοχή της θέσης ακρόασης, να δίνουν ίδια ακρίβεια μέτρησης ή μεγαλύτερη ή και μικρότερη, διότι υπάρχουν άπειρα ενδιάμεσα σημεία σε αυτές τις θέσεις. Αυτό θα μπορούσες εύκολα να το αποδείξεις.

Συνολικά, η "ακριβής μέτρηση" με στατικές θέσεις μικροφώνου (κι όχι κουνιστού), φαίνεται να είναι δική σου εφεύρεση, λίαν σατανική. :hi:






ΥΓ.
Ας μη γελιομαστε όμως, πέραν του χαβαλε, το λογισμικό του τρινοβ κάνει πολύ περισσότερα πράγματα από απλώς μια "ακριβή μέτρηση" σε κάθε θέση μέτρησης. Στο σοφτγουερ αυτό, προ των μετρήσεων, εισάγεις με ακρίβεια όλες τις διαστάσεις του χώρου, και για όλους τους υπολογισμούς που στη συνέχεια θα κάνει, τις ..χρησιμοποιεί (με όλους τους δυνατούς τρόπους, και με όλα τα συμπεράσματα που μόνο και μόνο από τις διαστάσεις βγαίνουν, αλλά και για καθένα ξεχωριστά ηχείο, από την προβολή του στο 3D σχέδιο του χώρου αυτού, και με τις ακριβείς γωνίες και αποστάσεις για αυτό το ηχείο, στον συγκεκριμένο χώρο - όχι γενικά).


ΥΓ. 2. Η δικιά μου προτροπή επί του θέματος των μετρήσεων, είναι να εφαρμοστεί η "ακριβής μέτρηση" που προτείνεις με πολλαπλές θέσεις του μικροφώνου μόνο για τον τόπο της θέσης ακρόασης (μάστερ μέτρηση), και η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου να εφαρμοστεί μια μόνο φορά, αντικαθιστώντας όλες τις υπόλοιπες θέσεις μέτρησης πέριξ της μάστερ θέσης ακρόασης.

Έτσι, έχεις λίγες συνολικά μετρήσεις και μικρή σπατάλη χρόνου με ιου ιου, έχεις ακριβή μέτρηση για τη θέση ακρόασης, και το σύνολο της απόκρισης στις πέριξ θέσεις.

Δηλαδή ο συνδυασμός της μεθόδου που επινόησες μαζί με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου, εκτιμώ ότι είναι ο,τι καλύτερο.

Σε περίπτωση προβληματικών χώρων με άνισες αποστάσεις της θέσης ακρόασης από τα πέριξ τοιχωματικά όρια, ίσως θα ήταν καλή ιδέα πέραν της μίας ακριβούς μέτρησης στον τόπο της θέσης ακρόασης, να πραγματοποιούνται 2, 3 ή και 4 πέριξ μετρήσεις με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου, για σύλληψη των προβλημάτων της κάθε πλευράς ξεχωριστά. Ωστόσο, αυτό δεν νομίζω πως μπορεί να διαφοροποιήσει σημαντικά την τελική ισοστάθμιση που θα εφαρμοστεί, εκτός κι αν κάψεις πολλά εγκεφαλικά κύτταρα..
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Είναι πολύ σημαντικό αυτό που έκανες και πρότεινες. :hi:

Σε μία θέση του μικροφώνου, είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως μετρούνται σφάλματα απόκρισης τα οποία στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.

Αυτό αποδεικνύεται πολύ εύκολα, με δεύτερη μέτρηση με μια μικρομετακινηση του μικροφώνου, όπου τυπικά εξαφανίζονται τα προηγούμενα σφάλματα μέτρησης, και βεβαίως εμφανίζονται νέα, σε διαφορετικές θέσεις του φάσματος.

Ένας διαδεδομένος τρόπος να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, είναι η γνωστή προτροπή για πολλαπλές μετρήσεις σε διαφορετικές θέσεις, ώστε να βγει ένας μέσος όρος ας πούμε, ή ο πιο πρόσφατος τρόπος με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου.

Με αμφότερες τις παραπάνω όμως μεθόδους, δεν υπάρχει καμία σωστή μέτρηση σε κάποιο σημείο, και είναι δεδομένο πως μας ενδιαφέρει πολύ να είναι όσο πιο σωστή γίνεται η μέτρηση στη θέση ακρόασης, ώστε τουλάχιστον εκεί, να επιτύχουμε πραγματικά σωστή διορθωμένη απόκριση.

Η πραγματοποίηση μέσων όρων μέτρησης για κάθε θέση του μικροφώνου, μπορεί να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, αλλά εξαφανίζει τα προβλήματα των σφαλμάτων μέτρησης για κάθε θέση μέτρησης ξεχωριστά, κι είναι πραγματικά σημαντικό και σατανικό αυτό που σκέφτηκες. :hi:

Δεν ξέρω και δεν μπορώ να αποφασίσω αν έχει νόημα αυτή η διαδικασία σε σχέση με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου, σε κύκλους ακτίνας 25-30cm πέριξ της θέσης ακρόασης.

Νομίζω πως η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου στην ευρύτερη περιοχή 50-60cm της θέσης ακρόασης, είναι επαρκής για να δώσει μια αληθή εικόνα της απόκρισης στην ευρεία θέση ακρόασης, και δε νομίζω πως χρειάζεται κάτι παραπάνω.

Πιθανώς οι μέσοι όροι με πολλαπλές για κάθε θέση μετρήσεις, σε 6-10 θέσεις μέτρησης στην ευρύτερη αυτή περιοχή της θέσης ακρόασης, να δίνουν ίδια ακρίβεια μέτρησης ή μεγαλύτερη ή και μικρότερη, διότι υπάρχουν άπειρα ενδιάμεσα σημεία σε αυτές τις θέσεις. Αυτό θα μπορούσες εύκολα να το αποδείξεις.

Συνολικά, η "ακριβής μέτρηση" με στατικές θέσεις μικροφώνου (κι όχι κουνιστού), φαίνεται να είναι δική σου εφεύρεση, λίαν σατανική. :hi:






ΥΓ.
Ας μη γελιομαστε όμως, πέραν του χαβαλε, το λογισμικό του τρινοβ κάνει πολύ περισσότερα πράγματα από απλώς μια "ακριβή μέτρηση" σε κάθε θέση μέτρησης. Στο σοφτγουερ αυτό, προ των μετρήσεων, εισάγεις με ακρίβεια όλες τις διαστάσεις του χώρου, και για όλους τους υπολογισμούς που στη συνέχεια θα κάνει, τις ..χρησιμοποιεί (με όλους τους δυνατούς τρόπους, και με όλα τα συμπεράσματα που μόνο και μόνο από τις διαστάσεις βγαίνουν, αλλά και για καθένα ξεχωριστά ηχείο, από την προβολή του στο 3D σχέδιο του χώρου αυτού, και με τις ακριβείς γωνίες και αποστάσεις για αυτό το ηχείο, στον συγκεκριμένο χώρο - όχι γενικά).


ΥΓ. 2. Η δικιά μου προτροπή επί του θέματος των μετρήσεων, είναι η "ακριβής μέτρηση" που προτείνεις με πολλαπλές θέσεις του μικροφώνου μόνο για τον τόπο της θέσης ακρόασης (μάστερ μέτρηση), και η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου για όλες τις υπόλοιπες θέσεις μέτρησης πέριξ της θέσης ακρόασης.

Έτσι, έχεις λίγες συνολικά μετρήσεις και μικρή σπατάλη χρόνου με ιου ιου, έχεις ακριβή μέτρηση για τη θέση ακρόασης, και το σύνολο της απόκρισης στις πέριξ θέσεις.

Δηλαδή ο συνδυασμός της μεθόδου που επινόησες μαζί με τη μέθοδο του κουνιστού μικροφώνου, εκτιμώ ότι είναι ο,τι καλύτερο.
ΥΓ .1 ) Το έχω διαρκώς υπόψιν.Αλλά πρέπει καθένας μας να ζει ομαλά με τις επιλογές του.

ΥΓ2) Θα το εφαρμόσω στην επόμενη επίδειξη.Αυτή είναι και η ωφέλεια στην έκθεση και ανταλλαγή ιδεών.Εξάλλου οι παρούσες επιδείξεις αφορούν στο δικό μου ιδιαίτερο MLP (= My Little Pony) δηλαδή...΄΄καθαρόαιμο΄΄. :Α
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Κατά τη διαδικασία λήψης μετρήσεων στη θέση ακρόασης και 15cm μπροστά, πίσω, πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά... έχω προσθέσει την εξής "προσωπική" πινελιά:
Πριν βγάλω το μέσο όρο των μετρήσεων, αποθηκεύω μόνο την κεντρική μέτρηση και την ξαναεισάγω μερικές φορές στο σύνολο των μετρήσεων, ώστε όταν βγει το Average να έχω δώσει περισσότερη βαρύτητα σ' αυτήν.
Έτσι κάνω 7 μετρήσεις αλλά βγάζω μέσο όρο σε 9-10 (3-4 ίδιες δηλαδή η κεντρική και 6 περιφερειακές).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.385
Reaction score
125.512
Βασικά, τώρα που το ξανασκέφτομαι και σε συνδυασμό με την λογική του τρινόβιου λογισμικού, εκτιμώ πως το ΥΓ.2. θα έπρεπε να προσαρμοστεί στις εκάστοτε ανάγκες του χώρου ακρόασης, αναλόγως του αριθμού των θέσεων ακρόασης.

Συνηθίζουμε να θεωρούμε ευκόλως εννοούμενο πως υπάρχει μία θέση ακρόασης για κάθε σεταπ, κάτι που δεν είναι αληθές σε πολλές περιπτώσεις, ιδίως στον κινηματογραφικό ήχο, όπου προβλέπεται να κάθονται πάνω από ένας για να απολαμβάνουν το έργο.

Έτσι, η προτροπή μου διαφοροποιείται ως εξής:

Για μια θέση ακρόασης, να εφαρμοστεί η "ακριβής μέτρηση" που προτείνεις με πολλαπλές θέσεις του μικροφώνου μόνο για τον τόπο της μίας μάστερ θέσης ακρόασης (μάστερ μέτρηση), και η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου να εφαρμοστεί μια μόνο φορά, αντικαθιστώντας όλες τις υπόλοιπες θέσεις μέτρησης πέριξ της μάστερ θέσης ακρόασης.

Για πολλαπλές θέσεις ακρόασης, να εφαρμοστεί η "ακριβής μέτρηση" που προτείνεις με πολλαπλές θέσεις του μικροφώνου για κάθε τόπο των θέσεων ακρόασης (μάστερ μέτρηση η κεντρική και σλέιβ οι υπόλοιπες θέσεις ακρόασης), και η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου να εφαρμοστεί πάλι μια μόνο φορά, αντικαθιστώντας όλες τις υπόλοιπες θέσεις μέτρησης πέριξ των θέσεων ακρόασης.

Στην δεύτερη περίπτωση, η χρονική ευθυγράμμιση θα πρέπει να γίνει στο μέσο του συνόλου των θέσεων ακρόασης, κι ας μη συμπίπτει με καμία από αυτές.

Η βαρύτητα της κάθε μέτρησης μπορεί να βγει με τον τρόπο που πρότεινε ο wnet, και αναλόγως της απόκρισης σε κάθε θέση ακρόασης, κάθε θέση να μετράται με αξία 1 έως 10.

Τρινόβια λογική.



ΥΓ. Σε χώρους που δεν έχουν ουσιαστικά προβλήματα ηχητικής συμπεριφοράς (δηλαδή χώρους άριστους, περιποιημένους ηχητικά), και όπου δεν τίθεται καμία περίπτωση να υπάρχει δεύτερος ακροατής, δηλαδή ας πούμε για τη θέση σε κεντρική κονσόλα στουντιά, η ίδια η τρινοβ πραγματοποιεί μόνο μια μέτρηση μόνο σε μία θέση, τη μάστερ.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Βασικά, τώρα που το ξανασκέφτομαι και σε συνδυασμό με την λογική του τρινόβιου λογισμικού, εκτιμώ πως το ΥΓ.2. θα έπρεπε να προσαρμοστεί στις εκάστοτε ανάγκες του χώρου ακρόασης, αναλόγως του αριθμού των θέσεων ακρόασης.

Συνηθίζουμε να θεωρούμε ευκόλως εννοούμενο πως υπάρχει μία θέση ακρόασης για κάθε σεταπ, κάτι που δεν είναι αληθές σε πολλές περιπτώσεις, ιδίως στον κινηματογραφικό ήχο, όπου προβλέπεται να κάθονται πάνω από ένας για να απολαμβάνουν το έργο.

Έτσι, η προτροπή μου διαφοροποιείται ως εξής:

Για μια θέση ακρόασης, να εφαρμοστεί η "ακριβής μέτρηση" που προτείνεις με πολλαπλές θέσεις του μικροφώνου μόνο για τον τόπο της μίας μάστερ θέσης ακρόασης (μάστερ μέτρηση), και η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου να εφαρμοστεί μια μόνο φορά, αντικαθιστώντας όλες τις υπόλοιπες θέσεις μέτρησης πέριξ της μάστερ θέσης ακρόασης.

Για πολλαπλές θέσεις ακρόασης, να εφαρμοστεί η "ακριβής μέτρηση" που προτείνεις με πολλαπλές θέσεις του μικροφώνου για κάθε τόπο των θέσεων ακρόασης (μάστερ μέτρηση η κεντρική και σλέιβ οι υπόλοιπες θέσεις ακρόασης), και η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου να εφαρμοστεί πάλι μια μόνο φορά, αντικαθιστώντας όλες τις υπόλοιπες θέσεις μέτρησης πέριξ των θέσεων ακρόασης.

Στην δεύτερη περίπτωση, η χρονική ευθυγράμμιση θα πρέπει να γίνει στο μέσο του συνόλου των θέσεων ακρόασης, κι ας μη συμπίπτει με καμία από αυτές.

Τρινόβια λογική.
Ευτυχώς μέχρι το επόμενο project θα μεσολαβήσουν κάποιες μέρες οπότε υπάρχει χρονικό περιθώρια σκέψης για...περαιτέρω τροποποιήσεις.:)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.385
Reaction score
125.512
Επειδή έχω τη δυνατότητα, και το έχω πραγματοποιήσει ήδη (χωρίς να χρειάζεται επανάληψη των μετρήσεων), μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως με υποκειμενικά κριτήρια ακροάσεων είναι σαφώς προτιμότερο το αποτέλεσμα με ισοστάθμιση για πολλαπλές θέσεις ακρόασης με ίση αξία σε όλες τις θέσεις, παρά με ισοστάθμιση που βασίζεται μόνο σε μια μέτρηση για μια μάστερ θέση ακρόασης, ή και δίνοντας μεγάλη αξία στη μια μάστερ θέση και μικρότερη στις πέριξ έτσι, στα "τυφλά".

Το καλύτερο τελικό αποτέλεσμα (υποκειμενικά) μου το δίνει μικρή μόνο αύξηση της αξίας της μέτρησης στη μάστερ θέση, και ελάττωση της αξίας των μετρήσεων σε θέσεις που έχουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις στην μέτρηση απόκρισης.

Δηλαδή, κάθε θέση, όσο πιο χάλια μετράει, τόση λιγότερη αξία παίρνει, ώστε να μη προσπαθήσει το λογισμικό να την κάνει "καλή", ας την κάνει μέτρια.

Και μικρή μόνο υπεροχή στην μάστερ θέση, όχι να είναι κυρίαρχης αξίας.

Ως γνωστόν, χρησιμοποιώ ισοστάθμιση με 15 συνολικά θέσεις μετρήσεων και 5 θέσεις ακρόασης..
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.377
Reaction score
79.475
Επειδή έχω τη δυνατότητα, και το έχω πραγματοποιήσει ήδη (χωρίς να χρειάζεται επανάληψη των μετρήσεων), μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως με υποκειμενικά κριτήρια ακροάσεων είναι σαφώς προτιμότερο το αποτέλεσμα με ισοστάθμιση για πολλαπλές θέσεις ακρόασης με ίση αξία σε όλες τις θέσεις, παρά με ισοστάθμιση που βασίζεται μόνο σε μια μέτρηση για μια μάστερ θέση ακρόασης, ή και δίνοντας μεγάλη αξία στη μια μάστερ θέση και μικρότερη στις πέριξ έτσι, στα "τυφλά".

Το καλύτερο τελικό αποτέλεσμα (υποκειμενικά) μου το δίνει μικρή μόνο αύξηση της αξίας της μέτρησης στη μάστερ θέση, και ελάττωση της αξίας των μετρήσεων σε θέσεις που έχουν τις μεγαλύτερες αποκλίσεις στην μέτρηση απόκρισης.
Αυτό
 

Μηνύματα
22.269
Reaction score
15.543
Πρώτο βήμα θα ήταν η εφαρμογή ισοστάθμισης πάνω σε Vector Averaged αποκρίσεις.Πώς 'όμως θα μπορούσαν να ενταχθούν οι χρήσιμες πληροφορίες σε αυτές απορρίπτοντας όσες θα θεωρούνταν άχρηστες.
Αλλο 5 η 10cm διαφορα, αλλο 20 η 30 κ.λ.π.
....η διαφορετικη αποσταση των θεσεων μετρησης(μην βαλουμε και το υψος μεσα) απο την κεντρικη θεση θα σου βγαζει διαφορετικο αποτελεσμα για να κανεις ισοσταθμιση του αποτελεσματος μεσου ορου....

....... βολευει ολους βεβαια ο μεσος ορος αποκρισης σε γραφημα..;)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.600
Μηνύματα
2.867.438
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top