Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Περνάμε στα αποτελέσματα του setup με την τετράδα sub κατά τα γνωστά...

Κρουστικές:
1601053773215.png


Βηματικές :
1601053850055.png


Με επιμήκυνση στον άξονα του χρόνου παρατηρούμε ότι το τίμημα για τη διαχείριση της τετράδας είναι η βραδύτερη απόσβεση ως προς την αρχική διέγερση :
1601054039095.png


Group Delay :
1601054227293.png


Η παρακάτω ETC παράσταση περιλαμβάνει εκτός του sweet spot και χωρικές ανταποκρίσεις συλληφθείσες σε ποικιλία θέσεων έξω από την περίμετρο του στερεοφωνικού τριγώνου και με τα δύο κανάλια να εκπέμπουν ταυτόχρονα :
1601054411053.png


Είναι η δυσχερέστερη συνθήκη αλλά και η περισσότερο ανταποκρινόμενη σε πραγματικές συνθήκες...Τη θεωρώ δε επίτευγμα για ένα τυπικό υπνοδωμάτιο με εκτεταμένες γυμνές επιφάνειες.Το τέχνασμα εδώ ήταν ότι τα φύλλα των ντουλαπιών που καταλαμβάνουν περισσότερο από τη μισή επιφάνεια στο αφανές πλευρικό τοίχωμα έμεναν μισάνοιχτα υπό κατάλληλη γωνία συμπεριφερόμενα ως ανακλαστήρες,ενώ το εσωτερικό είναι κατειλημμένο από πυκνά κρεμασμένο ρουχισμό,βιβλία και...δίσκους LP.

Η ίδια παράσταση με τα δύο μονάχα κανάλια επί του sweet spot και υπό μεγέθυνση στον άξονα του χρόνου,όπου φαίνεται η εξαιρετικά σύντομη διάρκεια στον πρόωρο κωδωνισμό φέρνοντάς τον - παρά τη στιγμιαία κορύφωση κατώτερη πάντα από τον κωδωνισμό που ακολουθεί τον παλμό - κάτω από το όριο της αντιληπτότητας :
1601055570272.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Τριάδα αποκρίσεων κοντά στο sweet spot κι έξω από την περίμετρο στο στερεοφωνικό τρίγωνο :

Κρουστικές :
1601057081966.png


Βηματικές :
1601057155360.png


Εφάμιλλες εκείνων επί του sweet spot...

Τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί στο προσκέφαλο του κρεβατιού :
1601057403225.png


Παρατηρούμε εδώ τις συνέπειες από την αφαίρεση των διαχυτών,αφού εμφανίζεται σε μικρότερο πλάτος και με διαφορά 2.3 msec (ισοδύναμη προς διαφορά απόστασης 80 cm περίπου) η ξεχωριστή ενεργειακή κορυφή.

Η εναλλακτική λύση μπορεί να δοθεί στο παρόν setup από τον επεξεργαστή του 18S ως εξής : Στις ρυθμίσεις χρονικής ευθυγράμμισης παρέχει τη δυνατότητα να θέσουμε τους επιμέρους δορυφόρους σε διαφορετικές αποστάσεις - άρα και χρονικά σημεία - σε σχέση προς τη θέση ακρόασης και το sub - που στην τρέχουσα περίπτωση είναι κοινό για τα δύο κανάλια...Αυτή η συνθήκη βεβαίως θα ισχύει αποκλειστικά για μια επίλεκτη θέση ακρόασης έξω από το στερεοφωνικό τρίγωνο,ενώ για όλες τις υπόλοιπες θα έπρεπε η ρύθμιση να επανέρχεται στις κανονισμένες ως προς το sweet spot τιμές...

Ιδού η προκύπτουσα απόκριση σε θέση κοντά στο προσκέφαλο με τα δύο κανάλια να εκπέμπουν μαζί και υπό τον προαναφερθέντα ιδιαίτερο τρόπο ρύθμισης :
1601058492815.png

1601058545329.png


Bazinga!

Θα ακολουθήσουν και πιο ενδιαφέροντα φαινόμενα πάνω στις αποκρίσεις πλάτους...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Συνέχεια με την παράσταση που έχει τη μεγαλύτερη αξία για την ύπαρξη της τετράδας από sub...Με πράσινο και κόκκινο αριστερό και δεξί κανάλι κατά τα γνωστά...Με μπλε τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί επί του sweet spot πάντα και με καφετί χρώμα η απόκριση που έχει προβλεφθεί σε κατώτερη μέση στάθμη γι αργά τη νύχτα έχοντας ελάχιστα τονωμένα τα άκρα του φάσματος,στο βαθμό ακριβώς που ικανοποιούσε τον γράφοντα υπό πραγματικές συνθήκες...

1601116281073.png


Ανοίγει ως προς την ανωτέρω παράσταση μια σύντομη παρένθεση...Οι παρατηρητικοί θα προσέξουν μικρές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις αποκρίσεις των καναλιών χωριστά και τις αντιστοιχούσες στην ταυτόχρονη εκπομπή.

Το δεύτερο ζεύγος καμπυλών κείμενων σε ανώτερη στάθμη αφού παίζουν μαζί τα επιμέρους κανάλια έχει προκύψει μέσα από πρόσθετες μικρές επεμβάσεις στην απόκριση των ξεχωριστών,κατά την επεξεργασία καθενός σε περιβάλλον rePhase...

Ο λόγος γι αυτό είναι ότι στο δοκιμαζόμενο setup η τετράδα των sub δέχεται χονδρικώς κοινή σύνθεση σήματος.Καθεμία μονάδα δέχεται κι εκπέμπει σήμα προερχόμενο από τα δυο κανάλια μαζί.Άρα υπό τις πραγματικές συνθήκες ακρόασης όπου το σύνολο των ηχητικών πηγών θα παίζουν όλες μαζί (οι δορυφόροι έχει οριστεί να δέχονται κι εκείνοι full range σήμα) προκύπτουν συχνά μικρές - εφόσον όλα θα ήταν καλώς καμωμένα - ανισορροπίες οφειλόμενες σε φασικές αποκλίσεις,οι οποίες χρειάζονται περαιτέρω διαχείριση πάνω πλέον στη συνδυασμένη απόκριση.Διότι δεν φτάνει σε τέτοια ειδικά περίπτωση να επιτυγχάνεται ομαλή σχετικά απόκριση σε καθένα κανάλι ξεχωριστά.Πρέπει η ισορροπία να διερευνάται με όλα μαζί να παίζουν,ιδιαίτερα στις πρώτες οκτάβες όπου θα αποδίδεται ενέργεια με κοινή εκπομπή δύο δορυφόρων και τεσσάρων sub...

Θεωρώ μάλιστα δεδομένο ότι τα σπουδαία λογισμικά διόρθωσης πρέπει να έχουν προβλέψει για μια τέτοια περίπτωση στους δικούς τους αλγορίθμους διαχείρισης,όμως εδώ...we are on our own,poor and lonely cowboys...Οπότε πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα με δική μας πρωτοβουλία και φυσικά να μοιράζονται τα dB για τις αναγκαίες τιμές υποχώρησης (για τονώσεις δεν γίνεται καν λόγος αφού ο γράφων τις αποφεύγει συστηματικά στις πρώτες οκτάβες) εξίσου στα επιμέρους κανάλια...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ολοκληρώνεται η παρτίδα με τρεις ακόμα αποκρίσεις πλάτους μέσω μετακινούμενου μικροφώνου όπου τα επιμέρους κανάλια παίζουν μαζί...Έίχαν ληφθεί προτού να εκτελεστούν οι πρόσθετες διορθώσεις πάνω στην απόκριση των δύο καναλιών μαζί,αλλά είναι ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί στη συγκεκριμένη ενιαία οντότητα...
1601200535662.png


Η καφετιά καμπύλη έχει ληφθεί με τοποθεσία λήψης στη γωνία που σχηματίζουν τα τοιχώματα γειτονικά στο άνω δεξιά τεταρτημόριο του κρεβατιού ως προς το προσκέφαλο.Είναι η πιο δυσχερής με εμφανή τα twin peaks αλλά και η πλέον απίθανη για θέση συνεχούς ακρόασης...

Η πράσινη αντιστοιχεί στο προσκέφαλο έχοντας δέκα εκατοστά όπισθεν αυτής το τοιχωματικό όριο...Οι στενές κορυφώσεις με κεντρική συχνότητα 36,4 και 103.2 Hz όπως και η μικρότερη στα 60 Hz έχουν προφανώς τακτοποιηθεί στο επόμενο στάδιο,συμπεριλαμβανόμενες σε ξεχωριστό προφίλ διόρθωσης για εκείνη ειδικώς τη θέση.Η γενικότερη τόνωση στις πρώτες οκτάβες αφέθηκε σε ισοδύναμο ρόλο loudness,αφού το setup μπορεί κάλλιστα να παίζει διαρκώς ακόμα και μεταμεσονύχτιες ώρες.

Η μπλε τέλος έχει ληφθεί με περιφορά μικροφώνου στη θέση κεφαλής όρθιου ακροατή που τριγυρνά στο δωμάτιο...

Ακούγοντας την τρέχουσα εκδοχή του setup για παρατεταμένο χρονικό διάστημα και μέση συνεχόμενη στάθμη με τιμές από 65 έως 75-77 dB διαπιστώνεται ότι δεν γινόταν σε καμία περίπτωση κουραστικό,με τις χαμηλές ακόμα και σε βαρυφορτωμένα κομμάτια λ.χ. των Infected Mushroom ν'ακούγονται εθιστικά ρυθμικές και στιβαρές σε όλες τις προβλεπόμενες ακροαματικές ζώνες εντός του δωματίου.

Η ηχητική σκηνή εκτός sweet spot παρέμενε ως μια ενιαία ηχόσφαιρα γύρω από τους δορυφόρους.Η αργότερη απόσβεση δεν γινόταν ιδιαίτερα αντιληπτή σε χωρικές ζώνες γύρω από το sweet spot,ίσως κιόλας σε κάποια ιδιώματα με μικρά jazz οργανικά σύνολα και ambient ηλεκτρονικές φόρμες να προσέδιδε πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα.

Η συμβίωση όμως με τις δύο προηγούμενες εκδοχές που διακρίνονταν από ΄΄τερματισμένη ταχύτητα΄΄ άφηνε πάντα επιθυμία γι ακόμα πιο καταιγιστικές δυναμικές αντιθέσεις ιδίως σε μεγάλα ορχηστρικά σύνολα...

Θα υπάρξει όμως και παράταση στην κανονική διάρκεια του αγώνος,αφού δόθηκε υπόσχεση να; επιστρέψουμε σε μια πιο συμβατική εκδοχή με ένα μονάχα ζεύγος sub τοποθετημένων στο δάπεδο...
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Spectrograms όπως τα θέλει ο Κ.Κεφάλας για την εκδοχή με την τετράδα sub:

Αριστερό κανάλι

Αδιόρθωτο
1601458570040.png


Διορθωμένο
1601458618354.png


Δεξί κανάλι :

Αδιόρθωτο
1601458675682.png


Διορθωμένο
1601458724632.png

Αριστερό-Δεξί μαζί :

Αδιόρθωτη κατάσταση
1601459032320.png

Διορθωμένη
1601459123693.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Οι υποσχέσεις πρέπει να τηρούνται...Γι αυτό κι έχοντας ολοκληρώσει τις παραλλαγές ενσωμάτωσης πολλαπλών sub και μάλιστα σε setup με παραδοσιακό ολοκληρωμένο ενισχυτή - όπως διαπιστώθηκε είναι εφικτό και χωρίς pre/pro - περνάμε σε μια ενότητα πιο προσιτή σε παραδοσιακούς ακροαματικόφιλους,ένα συμβατικό στήσιμο υπό καθαρά χαϊενδικούς όρους και με συνδρομή REW για την εκτίμηση του αποτελέσματος και διορθωτικές επεμβάσεις επ'αυτού
αφότου θα έχει γίνει η εγκατάσταση...

Πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο;Καθόλου για όποιον χρήστη θα είχε ν'αντιμετωπίσει έναν νέο χώρο ακρόασης και ακόμα περισσότερο με ηχειακές πηγές προς τις οποίες δεν θα ήταν ήδη εξοικειωμένος - δηλαδή καινούρια κοσκινάκια,όπως λέει και η λαϊκή σοφία.Εδώ όμως χάρη στην παρατεταμένη συμβίωση με τις συσκευές του εν λόγω setup και συστηματική εξοικείωση με την ανταπόκριση του εν λόγω δωματίου ύστερα από τόσες μετρητικές συνεδρίες και παραλλαγές στησίματος,δεν ισχύει αυτό το ενδεχόμενο.

Εφόσον οι όροι γίνονται χαϊενδικοί,είναι αναγκαίο ο υποθετικός μας χρήστης να έχει χαμηλότερους βαθμούς ελευθερίας - βολικές μονάχα θέσεις αποκλειστικά επί του δαπέδου - αλλά κι ενημέρωσης.Ο εαυτός του γράφοντος από παράλληλο Σύμπαν δεν θα έχει λοιπόν ιδέα από C.A.B.S. , Geddes ,Welti και συναφή δεδομένα πάνω στην εγκατάσταση sub...Επειδή όμως κάτι θα έχει ψάξει διαδικτυακά,θα έχει δει μάλλον ένα paper από τη γνωστή JL Audio με πρόταση για υποτυπώδη εγκατάσταση δύο sub,με το πρώτο τεμάχιο κολλητά στο τοίχωμα πίσω από δεξί και αριστερό δορυφόρο - υπό δικαναλική πάντα αρχιτεκτονική - και κατά προτίμηση κοντύτερα στον έναν από αυτούς,ενώ το δεύτερο τεμάχιο τοποθετείται κολλητά σε πλευρικό τοίχωμα.

Επειδή δεν παύει όμως να είναι παράλληλος εαυτός,δίνει ακροαματική προτεραιότητα στη γρηγοράδα των χαμηλών αντί στην πληθωρικότητα.Αυτό σημαίνει ότι και τα δύο τεμάχια sub θα έχουν το διακόπτη φάσης ρυθμισμένο σε τιμή 0 μοιρών,ώστε να μην προκύπτει πρόσθετη χρονοκαθυστέρηση έναντι των δορυφόρων απουσία επεξεργαστή...Έτσι λοιπόν προκύπτει μια εκ προοιμίου συνθήκη που περιορίζει ευνοϊκά το πλήθος των πιθανών συνδυασμών κατά τις ρυθμίσεις.

Ένας απαράβατος όρος του χαϊενδικού στησίματος είναι βεβαίως το ΄΄άνοιγμα΄΄ στις διαστάσεις στερεοφωνικού τριγώνου για την απόκτηση πιο πανοραμικής ηχητικής σκηνής.Ο φανταστικός εαυτός είχε ήδη υπολογίσει αυτήν την προοπτική,γι αυτό και η επέκταση στο στερεοφωνικό τρίγωνο θα γίνει μετακινώντας αποκλειστικά τον δεξιό δορυφόρο ώστε να πλησιάσει πιό κοντά στο ομόλογο πλευρικό τοίχωμα.Η μετακίνηση φτάνει έως το όριο όπου θα διατηρείται ενιαίο κεντρικό είδωλο με τους δορυφόρους να παίζουν σκέτοι ,αφού δεν θα έχουν ρυθμιστεί ακόμα τα sub.
1602173028596.png


Μπορεί να παρατηρηθεί ότι το ικρίωμα με τις συσκευές έχει τώρα μετατοπιστεί κι εκείνο προς τα δεξιά,κείμενο ακριβώς κάτω από τον καθρέπτη που αντιστοιχεί στο μέσον του δικού του τοιχωματικού μήκους.

Με διάσταση πλευράς 200 πλέον εκατοστών,το νέο sweet spot ορίζεται ακριβώς στην απέναντι από το κλασσικό προσκέφαλο πλευρά του κρεβατιού.Υπό αυτήν τη συνθήκη ο ακροατής θα μπορεί να μένει διαρκώς στη ζώνη του sweet spot ακόμα και όταν θα κοιμόταν,αρκεί να πάει το μαξιλάρι στην κάτω πλευρά του κρεβατιού.
Τα πανελάκια Hofa θα παραμένουν στις αρχικές τους θέσεις,επενδύοντας σταθερά την άνω ξύλινη πλευρά...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Συστοιχία από πανελάκια Hofa θα επενδύσει και την κοντινή προς τον δεξιό δορυφόρο τοιχωματική επιφάνεια...Οι διαχυτές έχουν προς το παρόν καταναλωθεί όλοι στο γνωστό ΄΄Λευκό Σύστημα΄΄.

1602173781283.png


Θα χρησιμοποιηθούν - όπως είχα υποσχεθεί - τα δύο φθηνότερα sub που έχουμε στη διάθεσή μας,δηλαδή το Yamaha και το ένα SVS,με ολικό κόστος γύρω στο χιλιάρικο για τον συνδυασμό.Η εγκατάσταση ξεκινά από τo πρώτο και καλύτερο τεμάχιο sub,ήτοι το SVS.Η απόσταση από το τοίχωμα ορίστηκε αρκετά μικρή ώστε τα προκύπτοντα φαινόμενα SBIR να προκύπτουν σε ύψος διαφορετικό από τα σχετικά με τους δορυφόρους,αλλά και αρκετά μεγάλη ώστε να βολεύονταν άνετα καλώδια διασύνδεσης.

Ας δούμε τώρα πώς θα μπορούσαν να περιοριστούν περαιτέρω οι πιθανοί συνδυασμοί ρυθμίσεων για να γινόταν ευκολότερη η αποστολή για το ακροαματικό αισθητήριο....Γνωρίζοντας ότι οι φραγμένοι δορυφόροι - που εξακολουθούν να δέχονται σήμα full range - δεν έχουν επαρκή ενέργεια στην τρίτη οκτάβα.μπορεί να παρακαμφθεί - όπως και προηγουμένως - το βαθυπερατό φίλτρο του sub,αφήνοντάς το να παίζει τρίτη και μέρος της τέταρτης οκτάβας και με τη σιγουριά ότι δεν θα σημειώνεται υπερπροσφορά ενέργειας σε αυτές τις ζώνες..

Πώς θα μπορούσε να διαπιστωθεί αυτό ακροαματικά;Χάρη σε album όπως το "In Rainbows" των Radiohead και το "Deja Vu" των Crosby stills Nash & Young.Η πληθωρικότητα αυτών των παραγωγών στις πρώτες οκτάβες οδηγεί σε ιδιαίτερα μουντή και αποπνικτική αίσθηση που θα επικαλύπτει την αντίληψη στις ανώτερες οκτάβες σε περίπτωση όπου θα υπήρχε υπερπροσφορά ενέργειας ειδικά σε τρίτη και πρώτο μισό τέταρτης οκτάβας,δηλαδή στην αποκαλούμενη ΄΄muddy zone΄΄.

Η παράκαμψη του βαθυπερατού φίλτρου έχει επιπλέον ευνοϊκή συνέπεια την ακόμα μικρότερη χρονική υστέρηση της απόκρισης σε σχέση με τους δορυφόρους.Η τελευταία μπορεί να εκτιμηθεί με το αυτί σχετικά εύκολα,τοποθετώντας ένα ροκ ή άλλο μπιτάτο κομμάτι με έκδηλη ρυθμική βάση (μπάσο τύμπανο-ηλεκτρικό/ακουστικό μπάσο) αλλά και χαρακτηριστική πληροφορία στις ανώτερες οκτάβες,όπως φωνητικά και ηλεκτρικές κιθάρες.Προσέχουμε κατά την εκτίμηση πόσο πιστά θ'ακούγεται η ρυθμική βάση ν'ακολουθεί το ρυθμό των φωνητικών,της κιθάρας,πνευστών,
καθώς και τις κρούσεις σε πιατίνια - για να μην πιάνουμε το βαθμό συνάφειας με την αντηχούσα στεφάνη από τα ταμπούρα στο επίσης φημισμένο Sheffield Drum Record...


Έχοντας λοιπόν ορίσει και το ύψος για το βαθυπερατό φίλτρο στο SVS,το μόνο που μένει να κριθεί αποκλειστικά με το αυτί θα είναι η στάθμη σε σχέση με τους δορυφόρους.
Γι αυτόν το σκοπό παίρνουμε το φημισμένο στους χαϊενδικούς κύκλους κομμάτι "Spanish Harlem" της Rebecca Pidgeon κι εξετάζουμε πόσο όμοιες στην ηχηρότητα θ'ακούγονται οι διαδοχικές νότες στις αναπαραγόμενες κλίμακες του κοντραμπάσου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για την προσθήκη του δεύτερου sub ακολουθούμε τα ίδια βήματα...Καταρχάς η πιο βολική και κοντινή θέση θα βρίσκεται στο αριστερό όπως βλέπουμε τους δορυφόρους πλευρικό τοίχωμα δίπλα στο προσκέφαλο του κρεβατιού.To YST-SW800 θα παραμένει με φραγμένο το bass reflex.

Εδώ δεν θέλουμε να το αφήσουμε να παίζει εντελώς ελεύθερα.Χρησιμοποιούμε τα προαναφερθέντα album εκτιμώντας αντιληπτή θολούρα στις μεσαίες πάνω στο sweet spot.Με αυτόν τον γνώμονα αποφασίστηκε η εφαρμογή του βαθυπερατού φίλτρου με κεντρική συχνότητα 90 Hz περίπου.Δεδομένου ότι το συγκεκριμένο βαθυπερατό φίλτρο έχει κλίση 12dB ανά οκτάβα,θα συνεισφέρει το Yamaha με αξιόλογο ποσό ενέργειας ακόμα και στην τρίτη οκτάβα.
Εκτιμούμε επίσης με τον προαναφερθέντα τρόπο την αντιληπτή χρονική υστέρηση σε σχέση προς τους δορυφόρους.

Τέλος με το "Spanish Harlem" επιλέγουμε στάθμη τέτοια ώστε να νιώθουμε ότι οι νότες του κοντραμπάσου ακούγονται κάπως πιο σφριγηλές και με ακόμα ευκρινέστερη περιγραφή χωρίς παράλληλα να ενισχύονται χαρακτηριστικά κάποιες έναντι των υπολοίπων.Στη συγκεκριμένη περίπτωση υπήρξε μεν αντίληψη ενίσχυσης της ηχηρότητας στις χαμηλότερες σε ύψος,αλλά αυτή η διαφοροποίηση δεν ακουγόταν εκτεταμένη σε πολλαπλές ζώνες με τις αντίστοιχες νότες,οπότε θεώρησε ο γράφων ότι οι εμφανιζόμενες τονώσεις σχετίζονται με μεμονωμένες συνιστώσες ιδιορρυθμών που θα ήταν εφικτό να ισοσταθμιστούν,αντί για διαδοχικά twin peaks που δεν θα μετριάζονταν ικανοποιητικά με ισοστάθμιση χωρίς περαιτέρω προσφορά ωφέλιμης ενέργειας από πρόσθετο sub...

Αφότου έγινε η οριστική εγκατάσταση,πέρασαν λίγα εικοσιτετράωρα με ακροάσεις οικείων album από διάφορα ιδιώματα για να διαπιστωθεί πόσο εγκεκριμένη θ'ακουγόταν η όλη τακτοποίηση σε βάθος χρόνου.

Ιδού και η τελική εγκατάσταση από διαφορετική οπτική γωνία :
1602179727125.png


Κατά τη διάρκεια λιγότερο χαλαρής ακρόασης τοποθετούνται πανελάκια Hofa εκτός από το προσκέφαλο και πάνω ακριβώς από το sub της Yamaha στηριζόμενα σε αυτό...
 


Μηνύματα
681
Reaction score
1
Συγχαρητήρια μεσιέ. Θέμα οδηγός για στήσιμο μικρών ηχείων σε συμβατικό δωμάτιο. Το κόλπο είναι βέβαια η μελετημένη χρήση subs έτσι ώστε να ολοκληρωθεί συχνοτικά η οντότητα όπως λες και εσύ. Και όχι μόνο αυτή. Μελετώντας τα posts σου βλέπουμε βλέπουμε βελτίωση και σε πολλούς άλλους τομείς. Το.πρόβλημα όμως είναι στην κστανόηση και εφαρμογή όσων έκανες από την πλειοψηφία των αναγνωστών αλλά αυτό ίσως οδηγήσει κάπιους στην ανάγκη να ασχοληθούν βαθύτερα στον χώρο του audio. Στόχος επιτεύθει!
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Για να ακριβολογώ.. μέρος του στόχου.καθώς υπάρχουν ακόμα πολλές πτυχές που χρειάζονται σχολιασμό και ανάλυση έτσι όπως πολύ όμορφα ξέρει να κάνει ο αγαπημένος μας φίλος.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Συγχαρητήρια μεσιέ. Θέμα οδηγός για στήσιμο μικρών ηχείων σε συμβατικό δωμάτιο. Το κόλπο είναι βέβαια η μελετημένη χρήση subs έτσι ώστε να ολοκληρωθεί συχνοτικά η οντότητα όπως λες και εσύ. Και όχι μόνο αυτή. Μελετώντας τα posts σου βλέπουμε βλέπουμε βελτίωση και σε πολλούς άλλους τομείς. Το.πρόβλημα όμως είναι στην κστανόηση και εφαρμογή όσων έκανες από την πλειοψηφία των αναγνωστών αλλά αυτό ίσως οδηγήσει κάπιους στην ανάγκη να ασχοληθούν βαθύτερα στον χώρο του audio. Στόχος επιτεύθει!
Θεωρώ ότι στάθηκα αρκετά περιγραφικός και κατατοπιστικός ιδιαίτερα στο παρόν νήμα.Η δε επίτευξη του στόχου έγκειται στην εκτίμηση του αποτελέσματος και την επακόλουθη διόρθωση,αφού όπως έχει εξηγηθεί στο συγκεκριμένο setup θα ήταν σε κάθε περίπτωση αναγκαία...

Ας δούμε λοιπόν πώς μεταφράζεται μετρητικά το προϊόν του στησίματος με το αυτί.Οι πρώτες αποκρίσεις συχνότητας αναπαριστώμενες κατά τα γνωστά :
1602260133473.png


Η έκδηλη κορυφογραμμή με κεντρική συχνότητα 50 Hz ήταν αντιληπτή κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας οφειλόμενη σε συνιστώσα από ιδιορρυθμό,παρήγορο όμως είναι ότι γίνεται να κουρευτεί με ισοστάθμιση αφήνοντας απείρακτες τις γειτονικές ζώνες.

Η εγγενής ανισορροπία μεταξύ των δορυφόρων από την πρότερη στενότερη τοποθέτηση έχει μετριαστεί στις μεσαίες οκτάβες με το άνοιγμα στις διαστάσεις του τριγώνου,αλλά έχει παραμείνει στις ανώτερες οκτάβες.Στην πράξη ακόμα και υπό την προηγούμενη διευθέτηση,δεν γινόταν ποτέ έντονα αντιληπτή σε θέσεις εκτός sweet spot...

Οι υπόλοιπες μεταπτώσεις σε δεύτερη και τρίτη οκτάβα εκτείνονται σε στενές σχετικά ζώνες και κρίνεται εφικτός ο μετριασμός τους με την επιλογή κατάλληλης στάθμης στην καμπύλή-στόχο,της οποίας μια ενδεδειγμένη μορφή μπορεί να διαγραφεί κάτω από την περίμετρο του πλάτους στη διαδρομή των καμπυλών απόκρισης.

Spectrogram με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί:
1602260997308.png


Κρουστικές αποκρίσεις για δορυφόρους και sub μεμονωμένα:
1602261574960.png


Η εμφανιζόμενη χρονική υστέρηση τάξης 3,3 msec για τα sub στην πράξη περνά απαρατήρητη κρινόμενη επίσης διαχειρίσιμη από το λογισμικό διόρθωσης.

Ικανοποιητικά τα πράγματα και στις αντίστοιχες βηματικές αποκρίσεις:
1602261918101.png


Παράσταση Group Delay :
1602262985939.png


Pas mal όπως θα λεγαν και οι φίλοι μας οι Γάλλοι,μπορούμε όμως να το κάνουμε καλύτερο από κάθε άποψη με την εφαρμογή διόρθωσης...
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Έχεις ψάξει τον λόγο της με κλίση κατασκευής του μπροστινού μέρους των vecteur, και αν ναι τι προσφαίρει αυτού του τύπου η σχεδίαση;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Έχεις ψάξει τον λόγο της με κλίση κατασκευής του μπροστινού μέρους των vecteur, και αν ναι τι προσφέρει αυτού του τύπου η σχεδίαση;
Και βέβαια,υλοποιεί γεωμετρικού τύπου ευθυγράμμιση για τα ακουστικά κέντρα midwoofer και tweeter.Επιπρόσθετα φέρει σε οριζόντιο επίπεδο το λοβό ακτινοβολίας για την ισόρροπη απόκριση των μεγαφώνων γύρω και πάνω στη ζώνη κρος.Το κρος μεταξύ τους υλοποιείται μ'έναν μονάχα πυκνωτή και είναι πρώτης τάξης (κλίση 6dB ανά οκτάβα).Τέτοιου τύπου κρος διακρίνονται από εξαιρετική συμπεριφορά στο πεδίο του χρόνου,όμως ο λοβός της ομαλοποιημένης απόκρισης εκτρέπεται κατηφορικά ως προς τον οριζόντιο άξονα.

1602277412968.png

1602277485108.png


Δεδομένου ότι στη συγκεκριμένη εγκατάσταση το sweet spot έχει οριστεί σε θέση ξαπλωτού ακροατή,έχει προβλεφθεί μέσω της στήριξης από τις βάσεις των ηχείων μείωση στη γωνία οπίσθιας κλίσης για την πρόσοψη των δορυφόρων,κατά τρόπον ώστε ο λοβός ισόρροπης απόκρισης για το συνδυασμό midwoofer-tweeter να έρχεται on'axis με χαμηλότερο ύψος σε σχέση με κεφαλή κανονικά καθήμενου ακροατή.
 
Last edited:

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Σπάνια υλοποίηση. Έχω παρόμοιο άλλης εταιρίας σε ένα σπό τα συστήματα μου. Έχει καταπληκτική σκηνική παρουσίαση. Και εγώ το έχω με sub φυσικα.
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
Δεδομένου ότι στη συγκεκριμένη εγκατάσταση το sweet spot έχει οριστεί σε θέση ξαπλωτού ακροατή,έχει προβλεφθεί μέσω της στήριξης από τις βάσης των ηχείων μείωση στη γωνία οπίσθιας κλίσης για την πρόσοψη των δορυφόρων,κατά τρόπον ώστε ο λοβός ισόρροπης απόκρισης για το συνδυασμό midwoofer-tweeter να έρχεται on'axis με χαμηλότερο ύψος σε σχέση με κεφαλή κανονικά καθήμενου ακροατή.
ορισε την θεση ξαπλωτου ακροατη...

κκ.jpg
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.309
Μηνύματα
2.858.056
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top