Featured Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
Μπορεί να φταίει που πλησιάζω τα 60, χωρίς να έχω προηγούμενη επαφή με τέτοια, αυτό το 2ο γράφημα, εκεί που νομίζω ότι το κατάλαβα επιτέλους, κάθε επόμενη φορά που το βλέπω... πάλι το "χάνω".
Τι ακριβώς % μετράει ο κάθετος άξονας και πώς γίνεται μετά την πτώση μεταξύ 8m και 24m να παρουσιάζεται αύξηση και τόσο επίμονη μάλιστα? :dance:
Το επί τοις εκατό στον κάθετο άξονα μετρά ποσοστό πλάτους ως προς την κορύφωση του παλμού.

Τα δε ποσοστά που συνοδεύουν τις καμπύλες είναι περισσότερο ενδεικτικά,φανερώνοντας το βαθμό απόκλισης από το απόλυτο θεωρητικό ιδεώδες που είναι η κατάσταση ελάχιστης φάσης (Minimum Phase-MP) για δεδομένη θέση μέτρησης...Ιδού συγκριτικά οι απόλυτες καμπύλες ελάχιστης φάσης (πράσινη-κόκκινη) για τα επιμέρους κανάλια με μηδενικό ποσοστό απόκλισης:
1598176028640.png


Οι μεταπτώσεις πάνω στη βηματική απόκριση φανερώνουν αποκλίσεις από το ολοκληρωτικό δέσιμο των επιμέρους μεγαφώνων (στην παρούσα εξεταζόμενη περίπτωση δορυφόρων και sub) στο πεδίο του χρόνου και αποκλειστικά στην επιλεγείσα θέση μέτρησης...

Πραγματευόμαστε πάντα συνθήκες μη ανηχοϊκές,εντός τυπικού οικιακού χώρου.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
34.807
Reaction score
68.022
Εάν δεδομένος ακροατής άκουγε κυρίως μικρά jazz σύνολα θα μπορούσε να μένει ικανοποιημένος επ'αόριστον χωρίς να νοιαζόταν για την απόδοση σε άλλα ιδιώματα..
Προφανώς, διότι το αφτί ξεγελιέται εύκολα.
Ωστόσο, ακόμα και σε αυτές τις μουσικές, το "σωστό" θα έκρυβε σημαντικές και αντιληπτές βελτιώσεις.

Είναι δηλαδή το σημείο του "μη ενοχλητικού" που μπορεί να παραπλανεί.

Συμβαίνει βέβαια και το αντίθετο.
Δηλαδή να ενοχλείται κανείς από την έλλειψη προβλημάτων τα οποία έχει συνηθίσει ως "φυσιολογικά", μετά από δεκαετίες ακρόασης σε προβληματικές καταστάσεις, κυρίως του μπάσου.

Δυστυχώς δεν αποτελεί ικανή συνθήκη το αφτί, παρότι θεωρείται αναγκαία.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
3.407
Reaction score
8.922
Κατάλαβα! Ευχαριστώ! Όμως προέκυψε νέα απορία.
φανερώνουν αποκλίσεις από το ολοκληρωτικό δέσιμο
Αυτές οι μεταβολές πώς εξηγούνται? Οφείλονται σε μεταβολές κατά την εξέλιξη της αναπαραγωγής ή είναι κάτι άλλο?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
34.807
Reaction score
68.022
Το στοιχείο που ενοχοποιείται εδώ είναι ο αισθητός πρόωρος κωδωνισμός από την εκτεταμένη χρήση διορθωτικών φίλτρων
Λέγεται και ανάστροφα το παραπάνω.

Δηλαδή, το στοιχείο που ενοχοποιείται είναι η εκτεταμένη χρήση διορθωτικών φίλτρων, που εμπεριέχει πολλά παρελκόμενα προβλήματα, ένα εκ των οποίων είναι και ο αισθητός κωδωνισμος.

Χρειάζεται να θεωρηθεί ως δεδομένο πως κάθε "αξιοπρεπές" ηχείο (ή σαμπ) παίζει από μόνο του "σωστά".

Η διόρθωση, είναι σημαντικό να κατανοηθεί πως οδηγεί αυτό το ηχείο να παίζει "λιγότερο σωστά", κι αυτό αδερφέ μου κάπου θα το πληρώσεις.

Όταν λοιπόν η διόρθωση είναι "εκτεταμένη", τότε το ηχείο εξαναγκάζεται να παίζει "σημαντικά λάθος" και αυτό δε γίνεται να είναι ευχάριστο στο αυτί, όσο ευχάριστο κι αν είναι κάποιο διάγραμμα στο μάτι. ;)
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
Κατάλαβα! Ευχαριστώ! Όμως προέκυψε νέα απορία.

Αυτές οι μεταβολές πώς εξηγούνται? Οφείλονται σε μεταβολές κατά την εξέλιξη της αναπαραγωγής ή είναι κάτι άλλο?
Είναι χαοτικές επιδράσεις από συμπεριφορά του χώρου σε συγκεκριμένη θέση όπως και από το συνδυασμό των ξεχωριστών ηχητικών πηγών.Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η ΄΄μεγάλη εικόνα΄΄,μια ικανοποιητική μορφή στην ολική πορεία του βήματος,δηλαδή να πηγαίνει κατά το πρώτο ΄΄γύρισμα΄΄ σχετικά ομαλά κάτω από τον μηδενικό οριζόντιο άξονα να συνεχίζει χωρίς έντονα εξογκώματα και με πλάτος υποχωρούμενο με γρήγορο σχετικά ρυθμό όσο προχωράμε στο πεδίο του χρόνου.
Λέγεται και ανάστροφα το παραπάνω.

Δηλαδή, το στοιχείο που ενοχοποιείται είναι η εκτεταμένη χρήση διορθωτικών φίλτρων, που εμπεριέχει πολλά παρελκόμενα προβλήματα, ένα εκ των οποίων είναι και ο αισθητός κωδωνισμος.

Χρειάζεται να θεωρηθεί ως δεδομένο πως κάθε "αξιοπρεπές" ηχείο (ή σαμπ) παίζει από μόνο του "σωστά".

Η διόρθωση, είναι σημαντικό να κατανοηθεί πως οδηγεί αυτό το ηχείο να παίζει "λιγότερο σωστά", κι αυτό αδερφέ μου κάπου θα το πληρώσεις.

Όταν λοιπόν η διόρθωση είναι "εκτεταμένη", τότε το ηχείο εξαναγκάζεται να παίζει "σημαντικά λάθος" και αυτό δε γίνεται να είναι ευχάριστο στο αυτί, όσο ευχάριστο κι αν είναι κάποιο διάγραμμα στο μάτι. ;)
Αυτή ακριβώς η Αρχή ακολουθήθηκε κατά την επεξεργασία στο setup Triton/18S όπου είχε γίνει κατανοητό πως ήταν ακόμα πιο αναγκαίο τότε ν'αφεθεί το sub με τον ενσωματωμένο επεξεργαστή όσο γινόταν ΄΄στην ησυχία του΄΄ από το εφηρμοσμένο στο πλαίσιο της διόρθωσης λογισμικό,έστω και με τίμημα κατώτερες του απολύτου καμπύλες κατά τις μετρήσεις...Να φανταστείς πόσο πολύ παίδευε η επίτευξη κατάλληλων ισορροπιών,είχα πετύχει φασική απόκριση σχεδόν ταυτόσημη με την κατάσταση ελάχιστης φάσης και ήμουν έτοιμος να την αφήσω ως οριστική,αλλά και πάλι το κατώτερο θεωρητικά"Endgame" - που αντιπροσώπευε μια ύστατη προσπάθεια από επιμονή και μόνο - ακουγόταν εντέλει καλύτερα.

Θεωρώ όμως πως ανάλογες συνθήκες ισχύουν και γι αρκετά πλήρως αυτοματοποιημένα λογισμικά,όπου ο χρήστης - και ως λιγότερο εξοικειωμένος - θα είχε μικρότερο έλεγχο ο ίδιος πάνω στις επεμβάσεις,απορρίπτοντας κατόπιν ως ΄΄απαράδεκτον΄΄ το αποτέλεσμα δεδομένης διόρθωσης...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
Δεύτερος γύρος...Ευρισκόμενη η διαχείριση του setup σε κατάσταση ανάλογη του γνωστού Kobayashi Maru,έπρεπε να χειραγωγηθούν όσες παράμετροι χαντάκωναν κατά τρόπον ώστε να μας ευνοήσουν...Καταρχάς εγκαταλείπεται η απολύτως πιουρίστικη αρχιτεκτονική και θα προαχθεί σε ρόλο playmaker το Dynaudio 18S μαζί με τον ενσωματωμένο του επεξεργαστή καθώς και την προσφερόμενη ευελιξία συνδέσεων...

Για να γίνει αυτό αποτελεσματικά όμως διατηρώντας τα ήδη χρησιμοποιούμενα interconnects έπρεπε ο αναβαθμισμένος ρόλος να συνοδευτεί με νέα τοποθέτηση.Το 18S μετακομίζει λοιπόν από το πλάϊ του κρεβατιού κι εγκαθίσταται σε αχρησιμοποίητη μέχρι τότε θέση ανάμεσα στους δορυφόρους και...ανυψωμένο πλέον από το δάπεδο.Η νέα θέση ήταν εκ των προτέρων πιστοποιημένη ως προς την ευνοϊκή απόκριση από τα γεωμετρικά δεδομένα και τις αρχικές συνεδρίες προτού καν συσταθεί το όλο setup,οπότε δεν σπαταλήθηκε χρόνος.Παράλληλα θα έφευγε οριστικά από την αυθεντική του θέση το SVS που ήταν εγκατεστημένο στο πάτωμα δίπλα από τον αριστερό δορυφόρο...

Η νέα εγκατάσταση σήμαινε μετακίνηση του υπολογιστή σε βοηθητικό κομοδινάκι,ενώ το DAC θα έμενε στο αρχικό ράφι,αφού θα προστεθεί άνωθεν αυτού επιπλέον όροφος με τη απαραίτητη μηχανική απομόνωση για να φιλοξενήσει το 18S.Ιδού τo setup στην τροποποιημένη του μορφή en face :

1598196271384.png

(Στο πλαίσιο της αναβάθμισης το sub συνδέθηκε στο ρεύμα με έτερο Van Den Hul Mainsstream παρμένο από τη γνωστή αποθήκη,κυρίως λόγω του μικρότερου μήκους που εξασφάλιζε τακτικότερη διευθέτηση για τις πολυπληθείς όπως θα εξηγηθεί παρακάτω καλωδιώσεις...)

Παρατηρούμε επίσης ότι ως DAC χρησιμοποιείται εδώ το Hegel,επειδή ο ενσωματωμένος σε αυτό εξασθενητής που θα παίζει ρόλο master volume έχει διαπιστωθεί από το παρελθόν να λειτουργεί ικανοποιητικά ακόμα και σε χαμηλές στάθμες,σε αντίθεση με τα ενσωματωμένα σε προσιτές κινεζιές DAC.Επειδή κιόλας είναι διαρκώς εμπλεκόμενο στο κύκλωμα εξόδου,η ενεργοποίησή του δεν συνεπάγεται παρεμβολή πρόσθετου σταδίου σε σχέση με τη χρήση της συσκευής ως αμιγούς DAC.Το δε κεντρικό volume από τον ολοκληρωμένο ενισχυτή θα μονιμοποιηθεί σε σταθερή στάθμη για τους δορυφόρους έναντι των sub,υπολογισμένη με τη δέουσα ακρίβεια ύστερα από δοκιμαστικές μετρήσεις στάθμης.Επιπρόσθετη παροχή εδώ θα είναι η δυνατότητα μεταβολής μέσω του volume στον ενισχυτή στην επιμέρους στάθμη των δορυφόρων ως προς τα sub,για την ανάδρομη εφαρμογή μέσα από αυτό επιλεκτικού βαθμού Loudness ανάλογα με τη στάθμη ακρόασης...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
Η διαδρομή του σήματος έχει ως εξής :
XLR έξοδος DAC -> XLR είσοδος sub -> XLR έξοδος sub -> XLR είσοδος ολοκληρωμένου ενισχυτή -> δορυφόροι.

Αυτό όμως είναι μονάχα το ένα σκέλος της πορείας.Το δεύτερο σκέλος θα αφορά στη σύνδεση πρόσθετων sub.Γι αυτήν διατίθενται οι πρόσθετες έξοδοι του Dynaudio υλοποιημένες μέσω RCA και οι οποίες όχι μόνο μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα με τις XLR,αλλά επιτρέπουν και αυτές με τη σειρά τους daisy chaining...Πώς θα υλοποιηθεί αυτό : Το Dynaudio 18S θα κροσαριστεί στην έξοδο XLR με τους δορυφόρους μονάχα ως προς τη χρονική ευθυγράμμιση,δηλαδή θα καθυστερεί στον κατάλληλο βαθμό το σήμα που θα οδεύει στον YBA και τους συνδεδεμένους σε αυτόν δορυφόρους.Δεν θα καθυστερούνται όμως όσα sub θα είναι συνδεδεμένα daisy chained από τις εξόδους RCA του Dynaudio.Τα τελευταία θα δέχονται σήμα ήδη ευθυγραμμισμένο χρονικά προς τους δορυφόρους αφού θα έχει περάσει εκείνο από τον επεξεργαστή του dynaudio...

Για την ενδεδειγμένη λειτουργία του daisy chaining θα χρειαστεί τα προσαρτημένα σ'εκείνο sub να λαμβάνουν σήμα πλήρους φάσματος και όχι κροσαρισμένο.Αυτή η απαίτηση μας βολεύει στη συγκεκριμένη περίπτωση,αφού το Dynaudio ως playmaker θα έχει μεν ενεργοποιημένο τον επεξεργαστή του για την ευθυγράμμιση,αλλά bypassed τα βαθυπερατά του φίλτρα,ως εξαρχής προορισμένο να παίζει ολόκληρη την τρίτη οκτάβα - στην οποία οι σφραγισμένοι δορυφόροι υστερούν όπως έχει αναλυθεί - και ακόμα στην τέταρτη αφημένο στη φυσική του υποχώρηση απόκρισης όπως ορίζεται εκείνη από τα ηλεκτρομηχανικά χαρακτηριστικά της μονάδας....

Πάμε ακολούθως στη ΄΄μαγκιά΄΄,το ΄΄pimping-up΄΄ της όλης υπόθεσης : Σε πρώτη φάση θα δοκιμάσουμε μονάχα με το ένα SVS ως πρόσθετο daisy chained sub.Εδώ τον πρώτο λόγο θα έχει η γεωμετρία...Θα χρησιμοποιηθεί η μονάδα που είδαμε ήδη ανυψωμένη στην ειδική βάση επί του κρεβατιού.Αυτό θα δέχεται όπως είπαμε το ήδη ευθυγραμμισμένο σήμα από το 18S,το οποίο είναι τώρα τοποθετημένο στο μέσον του μήκους που αντιστοιχεί στο ένα ήμισυ του δωματίου.Το δε SVS θα είναι με τη σειρά του εγκατεστημένο στο μέσον της απέναντι διάστασης που αντιστοιχεί στο μήκος για το δεύτερο ήμισυ του δωματίου (για όσους δεν το κατάλαβαν,το δωμάτιο δεν είναι αμιγές παραλληλεπίπεδο αλλά αποτελείται χονδρικά από δύο παραλληλεπίπεδα ημίσεα με διαφορετική διάσταση μήκους,αλλά ισοδύναμα πλάτη και προφανώς ίδιο ύψος).

Τα δύο εμπλεκόμενα sub θα βρίσκονται κατά προσέγγιση απέναντι το ένα προς το άλλο και ανυψωμένα σε ισοδύναμο βαθμό από το δάπεδο...Ιδού παρακάτω μια σύλληψη της διάταξης όπως θα φαίνεται μέσα από τον καθρέπτη:
1598201185137.png


Οι υποψιασμένοι πρέπει ήδη να ψυλλιάζονται τι πάει να γίνει εδώ...To Dynaudio θα είναι χρονικά ευθυγραμμισμένο με τον επιλογέα φάσης στη θέση 0 degrees ,πιστοποιημένο με δοκιμαστικές μετρήσεις.Το SVS θα υποδέχεται στην είσοδό του το ευθυγραμμισμένο σήμα υπό αυτή τη μορφή,αλλά χάρη στον δικό του ενσωματωμένο επιλογέα φάσης που είναι και πιο ευέλικτος παρέχεται η δυνατότητα να ορίσουμε σε ποιο βαθμό θα μπορούσε να καθυστερήσει η δική του εκπομπή σε σχέση με το αντικρινό προς εκείνο sub,καθώς και τους ίδιους τους δορυφόρους που έχουν ανάλογο προσανατολισμό...Το sweet spot επί του οποίου θα γίνει ο χρονισμός κατά την εκτέλεση διόρθωσης βρίσκεται περίπου στο μέσον της απόστασης ανάμεσα στα δύο sub...Το δε προσκέφαλο ως εναλλακτική βέλτιστη θέση θα ισαπέχει επίσης από τις μονάδες σαν τρίτη κορυφή ενός νοητού τριγώνου με τα κέντρα των sub...Πραγματοποιήθηκαν δοκιμαστικές μετρήσεις για τον συνδυασμό με τον επιλογέα του SVS διαδοχικά σε θέσεις 0 - 45 - 90 - 135 - 180 μοιρών αντίστοιχα,κατά τις οποίες επιβεβαιώθηκε ότι βέλτιστη απόκριση με τις μικρότερες διακυμάνσεις προέκυπτε στη θέση -180 μοιρών.

Υπάρχει όμως ακόμα ένας κρίσιμος παράγοντας...Στην προηγούμενη διάταξη τα SVS είχαν αφεθεί να παίζουν πλήρες φάσμα (δηλαδή και τέταρτη οκτάβα) εφόσον βόλευε και οι αποστάσεις από τους δορυφόρους ήταν αρκετά μικρές στο πλαίσιο του στερεοφωνικού τριγώνου.Υπό τη νέα όμως διάταξη το SVS θα βρίσκεται σε θέση όπου θα εντοπιζόταν από την ακουστική μας αντίληψη ως ξεχωριστή πηγή εάν συνέχιζε να εκπέμπει σε όλη τη ζώνη φυσικής του απόκρισης.
Οπότε στο δικό του ενσωματωμένο βαθυπερατό φίλτρο επελέγη να κοπεί η απόκριση σε κεντρική συχνότητα 80 Hz περίπου,στο όριο όπου δεν θα εντοπιζόταν,ενώ δεδομένου ότι το εν λόγω φίλτρο έχει κλίση 12 dB ανά οκτάβα,αναμένεται να μένει χρήσιμη συνεισφορά ενέργειας από το SVS και στην τρίτη οκτάβα...

Ακούγοντάς το δοκιμαστικά έστω και αδιόρθωτο,φαινόταν ότι είχε φτιαχθεί κάτι ΄΄σφαιράτο΄΄.
Μόλις προσεγγίσαμε την αγαπημένη διάταξη C.A.B.S. με συμβατικές μεθόδους με την όλη αλλαγή διαρρύθμισης να παίρνει μισή ώρα περίπου...I Love this Game ! :thumbsup:
 
Last edited:


vet

Audio, Δημοσιογράφος σε εντεταλμένη υπηρεσία
Moderator
Μηνύματα
7.583
Reaction score
6.441
Μην ντρέπεσαι , μεγάλο παιδί είσαι.
Λοιπόν;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
ανησυχω με αυτα που διαβαζω..
Μην ντρέπεσαι , μεγάλο παιδί είσαι.
Λοιπόν;
Η ζωή μας αποκτά αξία όταν αποδίδουμε κι εμείς οι ίδιοι αξία στα πρόσωπα με τα οποία αλληλεπιδρούμε...Οι ανησυχίες ανήκουν κυρίως σε όσους τις νιώθουν κι εφόσον δεν θα επιθυμούσαν να τις εξηγήσουν,πρέπει να γίνεται σεβαστό αυτό...

Από την πλευρά του γράφοντος,η ανησυχία που έχει κάθε φορά είναι να μη του ξέφευγαν κρίσιμα στοιχεία πάνω στον όποιον ενθουσιασμό,αφού δεν απολαμβάνει καθόλου την προχειρότητα...Σε αυτό το πλαίσιο διενεργήθηκαν πρόσθετες μετρήσεις εστιάζοντας αυτή τη φορά όχι στο πεδίο της ομαλότερης απόκρισης συχνότητας,αλλά στο ποια θα ήταν η πραγματική χρονική καθυστέρηση για το σύμπλεγμα των sub σε σχέση προς τους δορυφόρους υπό τις συνθήκες που είχαν διαμορφωθεί.

Μπορεί οι προδιαγραφές με τη θεωρητική προσέγγιση να υποστήριζαν τη χρονική συνοχή για το σήμα που περνούσε μέσω του επεξεργαστή,αλλά υπάρχει πάντα κάποιος ενδοιασμός,ενώ κιόλας στη συγκεκριμένη υβριδική εφαρμογή δεν τηρούνταν στο ακέραιο οι διατυπώσεις για τη διάταξη C.A.B.S. όπως είχε εφαρμοστεί σε κάποιο άλλο εντοιχισμένο setup..Βρίσκεται κιόλας σε θέση να διαπιστώσει ο ίδιος πόσο καλά εφηρμοσμένες θα ήταν οι επιλογές επιτόπου αντί να έστελνε διερευνητικά email σε κάθε αρμόδιο...

Οι κρουστικές αποκρίσεις για το ζεύγος subs (αριστερό κανάλι πράσινη & δεξί κόκκινη καμπύλη) και το ζεύγος δορυφόρων (μπλε & πορτοκαλί καμπύλη αντίστοιχα).Έχουν ληφθεί υπό κοινό timing reference χωρίς καμία ευθυγράμμιση μέσω REW.Οι καμπύλες αντιστοιχούν στην τιμή -180 μοιρών από τον επιλογέα φάσης του SVS.

1598285597959.png


Προσέχουμε τον υφιστάμενο συγχρονισμό μεταξύ των επιμέρους καναλιών...Παραπλήσια χρονική κατανομή έδινε και η θέση -135 μοιρών,αλλά προτιμήθηκε η πρώτη επειδή διακρινόταν από λίγο ομαλότερη απόκριση συχνότητας ...
H αντεστραμμένη πολικότητα στις κρουστικές φανερώνει την επίδραση του dynaudio στο διερχόμενο σήμα...Αυτό είχε παρατηρηθεί από τον γράφοντα και στο setup με τα Triton...Εκεί όμως όταν παίζει πικάπ το φωνογραφικό στάδιο αντιστρέφει κι εκείνο την πολικότητα οπότε στα ηχεία εκπέμπεται το σήμα διατηρώντας την απόλυτη πολικότητα,ενώ στα ψηφιακά αρχεία αποκαθίσταται η πολικότητα μέσω της εκτελούμενης στο σήμα διόρθωσης...Το ίδιο φυσικά αναμένεται να γίνει και στο παρόν setup...

Υπό πραγματικές λοιπόν συνθήκες η χρονική καθυστέρηση ανάμεσα σε δορυφόρους και sub είναι τάξης 1,5 msec...Έστω και αν κείται για τα καλά εντός των ορίων μη αντιληπτότητας,έχει επίσης αρκετά μικρή τιμή ώστε να είναι άνετα διαχειρίσιμη από το λογισμικό στη μετέπειτα εκτέλεση διόρθωσης...Μπορούμε επομένως ν'απολαύσουμε ήσυχοι ακόμα και την αδιόρθωτη εκδοχή...
 
Last edited:

Μηνύματα
20.892
Reaction score
13.677
Η ζωή μας αποκτά αξία όταν αποδίδουμε κι εμείς οι ίδιοι αξία στα πρόσωπα με τα οποία αλληλεπιδρούμε...Οι ανησυχίες ανήκουν κυρίως σε όσους τις νιώθουν κι εφόσον δεν θα επιθυμούσαν να τις εξηγήσουν,πρέπει να γίνεται σεβαστό αυτό...
I Love this Game

Υπό πραγματικές λοιπόν συνθήκες η χρονική καθυστέρηση ανάμεσα σε δορυφόρους και sub είναι τάξης 1,5 msec...Έστω και αν κείται για τα καλά εντός των ορίων μη αντιληπτότητας,έχει επίσης αρκετά μικρή τιμή ώστε να είναι άνετα διαχειρίσιμη από το λογισμικό στη μετέπειτα εκτέλεση διόρθωσης...Μπορούμε επομένως ν'απολαύσουμε ήσυχοι ακόμα και την αδιόρθωτη εκδοχή...
μαρεσει οταν χαλαρωνεις με τα διαγραμματα ;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
I Love this Game



μαρεσει οταν χαλαρωνεις με τα διαγραμματα ;)
Με την ακρόαση χαλαρώνω,καθώς και με την κατάστρωση σχεδιασμών για περαιτέρω διαχείριση setup...Tα διαγράμματα είναι καλό να έπονται για να έχουμε και το κεφάλι μας...ανήσυχο.:sneaky:
 

Μηνύματα
20.892
Reaction score
13.677
το απολυτο στα διαγραμματα δεν ακουγεται.....
.....δεν ειναι τυχαιο που το rew εχει ψυχοακουστικο διαγραμμα και που δινει εμφαση .;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
το απολυτο στα διαγραμματα δεν ακουγεται.....
.....δεν ειναι τυχαιο που το rew εχει ψυχοακουστικο διαγραμμα και που δινει εμφαση .;)
Ν'ανησυχεί κανείς ή να μην ανησυχεί...για όσους φαίνονται να μην προσέχουν όσα έχει γράψει...;)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
Ύστερα από πολύωρες ευχάριστες ακροάσεις,ας δούμε τα ψάρια που πιάσαμε...
Οι αδιόρθωτες αποκρίσεις πλάτους υπό εξομάλυνση 1/12 οκτάβας:
1598719986955.png


Όπως ο γλύπτης μπορεί να διακρίνει μέσα από ένα άμορφο κομμάτι μαρμάρου το τελικό του δημιούργημα,έτσι κι εδώ διαφαίνεται μια ωραία καμπύλη-στόχος με κατάλληλη επιλογή στάθμης χάρη στη διαθέσιμη ωφέλιμη ενέργεια από τις πρώτες οκτάβες...Παρατηρούμε κιόλας πόσο έχουν εξομαλυνθεί οι μεταπτώσεις σε αυτές χωρίς να έχει προστεθεί στο δωμάτιο η παραμικρή παθητική φροντίδα χώρου για τις χαμηλές...Αυτή είναι η πεμπτουσία της ιδιορρυθμικής ισοστάθμισης για τις πρώτες οκτάβες...

Αυτό διαφαίνεται και στη συμφωνία μεταξύ των επιμέρους καναλιών από τις Vector Averaged αποκρίσεις μέχρι τα 120 Hz περίπου...Υπόψιν ότι δεν γινόταν να ισχύσει σε ανώτερη ζώνη,αφού στο δευτερεύον sub (SVS) έχουμε επιλέξει να κόψουμε την απόκριση με κεντρική συχνότητα 80 Hz.Φτάνει μολαταύτα μέχρι 120 Hz με την ικανή ποσότητα ενέργειας που εξακολουθεί να εκπέμπεται χάρη στη λιγότερο απότομη κλίση για το εμπλεκόμενο φίλτρο :
1598720711518.png


Η διόρθωση όμως έπρεπε να γίνει για τις ανισορροπίες σε ανώτερες ζώνες,οπότε εκτελέστηκε με FDW =6 για ν'αποφευχθεί και το παραμικρό ενδεχόμενο υπερδιόρθωσης πάνω σ'έναν ήδη ικανοποιητικό χρονισμό...

Οι διορθωμένες αποκρίσεις (αριστερό πράσινη δεξί κόκκινη καμπύλη) με μετακινούμενο μικρόφωνο γύρω από το sweet spot και σταθερά υπό εξομάλυνση 1/12 οκτάβας :
1598722304861.png

Η μπλε καμπύλη αναπαριστά την απόκριση με τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί στην επίλεκτη - αν και παράταιρη θεωρητικώς - θέση του προσκεφάλου που είναι κολλητά σε τοιχωματικό όριο...

Βλέπουμε πόσο ωραία είναι η ισορροπία μεταξύ των καναλιών στις πρώτες οκτάβες ακόμα και δίπλα στο τοίχωμα...Οι ακροάσεις όμως έχουν υποσχεθεί ακόμα περισσότερα ευνοϊκά στοιχεία στο πεδίο του χρόνου...

Οι Κρουστικές αποκρίσεις στο sweet spot για δεξί (καφέ) αριστερό (μπλε) και τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί (πράσινη)
1598722589434.png

Οι αντίστοιχες Βηματικές αποκρίσεις :
1598722714993.png

Group Delay :
1598722864622.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
Η παράσταση ETC που ήταν σημείο τριβής στην προηγούμενη απόπειρα .Εδώ υπό μεγέθυνση στο πεδίο του χρόνου :
1598724500535.png


Κατά τις ακροάσεις ακόμα και σε μπιτάτα κομμάτια δεν γινόταν αντιληπτός πρόωρος κωδωνισμός.Εδώ φαίνεται ότι μολονότι ισχύει μια κορυφή σε πλάτος -10 dB περίπου,υφίσταται αυτή νωρίτερα από 50 εκατομμυριοστά δευτερολέπτου και κρατά πολύ λιγότερο σε σχέση με την προηγούμενη περίπτωση...

Και σε βάθος χρόνου :
1598724709317.png


Ελάχιστες ανεπιθύμητες κορυφώσεις από πάτωμα,οροφή,πρόσθιο τοίχωμα κι ενδεχομένως από καμπίνες sub...

To ETC στο προσκέφαλο του κρεβατιού έχει αναπόφευκτα κάποιες περισσότερες αλλά και πάλι σε ικανοποιητικά όρια,δεδομένου ότι αποτελεί θέση εντελώς άσχετη προς το sweet spot...
1598724881453.png


Και για τους ολότελα...άπιστους,ας δούμε τώρα πόσο ΄΄σφαιράτο΄΄ έχει προκύψει το εξεταζόμενο setup με τους βηματικούς παλμούς καταγεγραμμένους σε βάθος χρόνου:
1598725225085.png


Το ηλεκτρομηχανικό ταίριασμα των μονάδων είναι απίστευτο και όμως αληθινό...Ο παλμός υποχωρεί στο 10% του αρχικού του πλάτους σε χρόνο κατώτερο των 100 msec και αποσβαίνεται τελείως στα 170 msec...Υπενθυμίζεται ότι εδώ συνεργάζονται τέσσαρες αυτόνομες ηχειακές πηγές με δικές τους ηλεκτρομηχανικές ιδιότητες η καθεμία,χωρίς την παραμικρή παθητική διάταξη για τον έλεγχο των χαμηλών μέσα στο δωμάτιο και χωρίς τη συνδρομή κάποιου από τα περίφημα λογισμικά...Παρά μόνο με έναν υποτυπώδη επεξεργαστή και Αρχές Ακουστικής και Γεωμετρίας.Full Metal Jacket setup...
...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
Δεν έχει τελειώσει ακόμα η αξιολόγηση από αυτό το στάδιο...

Περνάμε όπως ήταν αναμενόμενον σε κρουστικές/βηματικές με τα δύο κανάλια να εκπέμπουν μαζί και σε θέσεις λήψεις έξω από την περίμετρο στερεοφωνικού τριγώνου :

1598778829294.png

1598778950528.png


Στο προσκέφαλο,όπου ο κρουστικός παλμός παραμένει ενιαίος,γεγονός αναμενόμενο αφού η μέριμνα γι αυτό ήταν ανεξάρτητη από την εφαρμογή διόρθωσης...
1598779155655.png


Τέλος,δέσμη από αποκρίσεις συχνότητας με τα δύο κανάλια μαζί σε ολότελα τυχαίες θέσεις και για όρθιο ακροατή (nos.10 &12) εντός του δωματίου πέρα από το στερεοφωνικό τρίγωνο αλλά και υπό διαφοροποιημένο βαθμό loudness ως προς τις πρώτες οκτάβες :
1598779565323.png


Σε αυτό το σημείο ο γράφων θα μπορούσε κάλλιστα ν'απολαύσει τις ΄΄δάφνες΄΄ του παιγνιδιού σκεπτόμενος ότι τα καστάφερε...Μόνο που και προηγουμένως τα είχε καταφέρει με ζεύγος sub υπό άκρως πιουρίστικες συνθήκες,ενώ η αποστολή ενσωμάτωσης που είχε αναλάβει αφορούσε με την εμπλοκή επεξεργασίας από το Dynaudio 18S πλήθος ανώτερο των δύο...Και θα είναι ακόμα πιο δύσκολο δεδομένου του βαθμού επιτυχίας στο τρέχον στάδιο...Οπότε πρέπει να διεξαχθεί κι ένας τρίτος γύρος για την ολοκλήρωση του αγώνα...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
12.361
Reaction score
33.767
Τρίτος και καθοριστικός γύρος...Έχοντας κατακτήσει στον προηγούμενο μια καταιγιστική ισορροπία με τα αντικρυστά sub,ήταν σαφές στον γράφοντα ότι η προσθήκη τρίτου μπορούσε κάλλιστα να την ανατρέψει...Σκοπεύοντας λοιπόν να κρατηθεί σε συνάφεια με την C.A.B.S. κρίθηκε σκόπιμο να δοκίμαζε μια υβριδική ενσωμάτωση για το τρίτο sub που θ'ακολουθούσε Αρχή Geddes.Εφόσον οι ιχνηλατημένες βέλτιστες θέσεις ήταν σταθερές,γινόταν να τοποθετηθεί στην αρχικά χρησιμοποιημένη δίπλα στην κάτω πλευρά του κρεβατιού κείμενη στο δάπεδο,στο μέσον του πλάτους και στο μέσον περίπου του μήκους από το μεγαλύτερο σε διάσταση τμήμα του υπνοδωματίου...

Για να υπάρχει όμως βάσιμη πιθανότητα να λειτουργήσει καλά,θα έπρεπε σύμφωνα με τα δεδομένα Geddes το τρίτο να διεγείρει το χώρο εντελώς διαφορετικά σε σχέση με τα δύο ήδη εμπλεκόμενα...Άρα λοιπόν δεν θα ήταν ενδεδειγμένο να μπει η δεύτερη μονάδα SVS...Ευτυχώς όμως το...΄΄κατάστημα΄΄ διέθετε και άλλα sub,οπότε θα έμπαινε στον αγώνα ένας αναπληρωματικός παίκτης,το παλιό καλό Yamaha YST SW-800 που ΄΄πυροβολούσε΄΄ εκ κατασκευής προς το δάπεδο και είχε μείνει φυλαγμένο στην ΄΄αποθήκη των θαυμάτων΄΄.

Ιδού η εμπλουτισμένη διάταξη:
1599296465936.png


Συνδέθηκε daisy chained μέσω διακλαδωτή ΄΄Υ΄΄ στην RCA έξοδο του 18S.Και στο τρίτο sub εφαρμόστηκε βαθυπερατό φίλτρο με κεντρική συχνότητα 80 Hz.
Αυτή τη φορά δεν θα κουμπωνόταν ακριβό καλώδιο τροφοδοσίας αφού η μονάδα είχε το δικό της φυτευτό.Χρειαζόταν όμως να γίνει φραγή στη διάταξη bass reflex ώστε να μην υπήρχε περίπτωση χαλάρωσης στη μεταβατική συμπεριφορά του setup.Τα δε πόδια ακουμπούσαν σε αυτοσχέδια πατάκια σιλικόνης...

1599296743594.png


Με τους δορυφόρους να δέχονται πάντα σήμα full range,θα θεωρούσαμε ότι στο δωμάτιο εκπέμπουν πέντε διαφορετικές πηγές χαμηλών...

Ας δούμε λοιπόν το βαθμό ευθυγράμμισης με τα τρία sub να εκπέμπουν μαζί υπό αδιόρθωτη κατάσταση στο εμπλουτισμένο setup εξετάζοντας τις κρουστικές αποκρίσεις σε σχέση με τους δορυφόρους:
1599297973562.png


Υπ΄όψιν ότι μας ενδιαφέρει η ζώνη με την αντίθετη πολικότητα όπως έχει εξηγηθεί σε προηγούμενη καταχώρηση...Οι ταυτισμένες μεταξύ των πράσινη και κόκκινη καμπύλη γι αριστερό και δεξί κανάλι αντίστοιχα εκπροσωπούν τη βέλτιστη κατάσταση με το 18S σε θέση 0 μοιρών και τα δύο άλλα σε θέση -180 μοιρών ως προς το σήμα που θα δέχονταν στη δική τους είσοδο...Η χρονική διαφορά μεταξύ των κρουστικών κορυφών ήταν λίγο ανώτερη από 3 msec,δηλαδή κάτω από τα αντιληπτικά όρια έστω και χωρίς χρονική διόρθωση και οπωσδήποτε διαχειρίσιμη από διορθωτικό λογισμικό.

Η βηματική απόκριση για τα sub να εκπέμπουν μαζί αλλά χωρίς τους δορυφόρους :
1599298719818.png


Η βηματική κορύφωση στη βέλτιστη ρύθμιση απέχει 5 msec από τη χρονική στιγμή 0 .Καθώς προχωράμε στο πεδίο του χρόνου βλέπουμε ν'αναλύεται και σε μικρότερες επιμέρους κορυφώσεις.Οι διαφορές αυτές κρίνονται επίσης διαχειρίσιμες...

Και οι αντίστοιχες αποκρίσεις πλάτους για τα sub υπό διαφορετικές ρυθμίσεις σε σχέση με το σύνολο sub-δορυφόρων:
1599299637927.png


Παρατηρούμε ότι η βέλτιστη ρύθμιση που αντιστοιχεί σε πράσινη-κόκκινη καμπύλη για τα τρία sub είναι η μοναδική που δεν δίνει υποχώρηση απόκρισης στη ζώνη μεταξύ 30-40 Hz...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος Tesla fanboi
Editor
Μηνύματα
34.807
Reaction score
68.022
Η βουτιά στους 25 κύκλους;
Κυριαρχεί σε όλα τα γραφήματα.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
156.368
Μηνύματα
2.407.124
Members
35.341
Νεότερο μέλος
eliasbarock
Top