Τύφλα να χει το...Dirac (διόρθωση απόκρισης δικαναλικού)


Μηνύματα
12.496
Reaction score
14.648
thva το θκομ σεταπιον το έχει για πρωινό το σποτιφι Όχι δεν πεζ καλύτερα απτό cd απ' το βινύλιο ούτε καν συζήτηση είναι σε άλλο γαλαξία ας λέει ο χερ ντοκτορ ότι θέλει Τώρα αυτό με τα ακουστικά απ' λέει όταν γυρίσω στα Ιωάννινα θα το ακούσω και θα σε πω εδώ στην Αθήνα μόνο TV δεν έχω σεταπιον😊😏🤔
Εντάξει άλλο εννοούν, παρεξήγησες λίγο χα χα αλλα καλά κάνεις και τους προκαλείς για να τα λένε :D
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Για να εξομολογηθώ την ΄΄αμαρτία΄΄,προχώρησα σε δοκιμές και με τέταρτο sub...Για την ενσωμάτωσή του υπό κοινό πάντα master volume από τον προενισχυτή εφαρμόστηκε το εξής τέχνασμα : Επελέγη καταρχάς υποχρεωτικά ένα ακόμα τεμάχιο 18S.Λόγος γι αυτό ήταν ότι συνδέθηκε απευθείας στην RCA προενισχυτική έξοδο στη θέση του SVS με το τελευταίο να συνδέεται τώρα daisy chained προς το Dynaudio...Χάρη στην παρεμβολή του πρώτου 18S μεταξύ προ & main ηχείων,τα δεύτερα θα έχουν δεδομένο το delay κατά τα γνωστά...Αυτή η τιμή delay θ'ανταποκρίνεται ακριβώς και προς το δεύτερο Dynaudio το οποίο δεν θα είναι παρεμβεβλημένο,αρκεί να βρίσκεται εκείνο σε απόσταση από το MLP παραπλήσια με την αντίστοιχη απόσταση του πρώτου...

Είναι επόμενο ότι η υποψήφια τοποθεσία κυρίως για χωροταξικούς λόγους θα έπρεπε να βρίσκεται σε συνάφεια με το δεξί main,αφού στη δεξιά περιοχή υπήρχαν ελεύθερες θέσεις που δεν θα έφραζαν τον υπόλοιπο χώρο...Το delay για το daisy chained SVS ορίστηκε πρόχειρα χάρη στον επεξεργαστή του δεύτερου 18S...Σημειώνεται εδώ ότι ένα τεμάχιο Dynaudio 18S εφόσον συνδεθεί γενικώς σε έξοδο προοριζόμενη για sub θα μπορούσε να υποκαταστήσει το γνωστό miniDSP 2 X4 για σύνδεση επιπλέον sub υπό κατώτερη εννοείται ευελιξία,αφού ισοδυναμεί με 1 κανάλι in & 2 κανάλια out,ενώ το εύρος εφαρμογής delay από τον ενσωματωμένο του επεξεργαστή θα έχει όπως έχει αναφερθεί τάξη 14 msec...

Ξεκινάμε κάνοντας λήψη τύπου ΄΄control΄΄ για το αμέσως προηγούμενο στάδιο με την τριπλέτα sub στην σκούρα πράσινη καμπύλη...Η σιέλ αναπαριστά την προσθήκη του δεύτερου 18S με στάθμη ισοδύναμη του πρώτου,βαθυπερατό ορισμένο στα 80 Hz,0 μοίρες και θέση εφαπτομενική στο τοίχωμα πίσω από το δεξί main,όπως βρισκόταν κάποτε για την εφαρμογή του ανάστροφου καρδιοειδούς.Υπ'όψιν ότι υπό την τωρινή συνθήκη δέχεται - όπως και τα υπόλοιπα εγκατεστημένα τεμάχια - σήμα από τα επιμέρους κανάλια μαζί...
spl.png


Τα group delay
spl.png

gd.png

Με τα group delay ισοδύναμα,περνάμε σε αντιπαραβολή των spectrogram :
Τρία sub:
spectro.png

...συν το τέταρτο :
spectro.png


Παρατηρούμε να ησυχάζει κάπως η γενικευμένη στις δύο πρώτες οκτάβες ανταπόκριση από το χώρο,με τίμημα εντεινόμενες τοπικές ανισορροπίες στη ζώνη της δεύτερης...

Η πορτοκαλί καμπύλη αναπαριστά δοκιμαστική αύξηση volume κατά 5 dB στο τέταρτο τεμάχιο,ώστε να διαπιστωθεί σε ποιες ζώνες θα εντείνονταν οι ανισορροπίες :
spl.png

spectro.png

Βλέπουμε τη γενική ανταπόκριση από το χώρο να ησυχάζει ακόμα περισσότερο,αφού σε αυτήν την εκδοχή το τέταρτο τεμάχιο κυριαρχεί μαζί με το πρώτο 18S...

Θα μπορούσα να πάω κατά 2-3 dB παρακάτω το volume ενεργοποιώντας παράλληλα τα παραμετρικά φίλτρα στο δεύτερο 18S ώστε να εξιορροπηθεί η απόκριση στο πεδίο της συχνότητας,όμως αυτή η δράση δεν διόρθωνε - όπως διαπιστώθηκε - τις τοπικές ανισορροπίες στη δεύτερη οκτάβα...
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Συνέχεια απ'όπου είχαμε μείνει...Επόμενη κίνηση η κάθοδος στα 63Hz για την κεντρική συχνότητα στο βαθυπερατό φίλτρο του τέταρτου sub με την πράσινη καμπύλη...
spl.png

spectro.png

Η κατανομή ενέργειας στη ζώνη ενδιαφέροντος πάει να στρώσει κάπως...

Είναι όμως αναγκαίο να δοκιμαστούν κι εναλλακτικές θέσεις.Μετακινείται το τέταρτο sub πιο μπροστά από το τοίχωμα επί του οποίου εφαπτόταν ερχόμενο τώρα στα δεξιά από το δεξί main με τη χωροταξία να έρχεται σε σχετική συμμετρία προς τη θέση του τρίτου που βρισκόταν στ'αριστερά προς το αριστερό main...Μειώνεται ακόμα λίγο η συχνότητα στο βαθυπερατό φίλτρο στα 56 Hz,εξασφαλίζοντας έτσι ότι δεν υπάρχει περίπτωση να προκύψει υποχώρηση εκ της απομάκρυνσης από το συγκεκριμένο boundary πάνω στην ωφέλιμη ζώνη απόκρισης του 4ου .

Καφετιά καμπύλη για τη νέα κατάσταση:
spl.png

spectro.png

Παρατηρούνται μικρές μεταβολές σε απόκριση και spectro,με το δεύτερο να δείχνει καλύτερη συνοχή γύρω από την προβληματική ζώνη στα 70 Hz...

Γνωρίζοντας ότι το κύριο ποσό ενέργειας σε ολόκληρη τη δεύτερη οκτάβα παρέχεται από το SVS,αποφασίζεται μείωση στο δικό του volume κατά ένα κλικ,με στόχο να διαμορφωθεί νέα κλίση στην καμπύλη από την απόκριση συχνότητας.
Υπενθυμίζεται ότι εδώ το παιγνίδι δεν διεξάγεται μέσα από ρυθμίσεις σε αλγορίθμους DSP,αλλά με παραδοσιακούς όρους...Μωβ καμπύλη:
spl.png

spectro.png

Αξιόλογη διαφορά στη νέα καμπύλη με περαιτέρω μικρή εξομάλυνση γύρω από τα 70 Hz από το spectro.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τελική έμπνευση,μετακίνηση του τέταρτου sub πίσω ακριβώς από το δεξί main,προσανατολισμένο παράλληλα ως προς το τοίχωμα όπισθεν αυτού κι ευρισκόμενο τώρα σε ισότιμες περίπου αποστάσεις από τα πλευρικά τοιχώματα δεξιά και αριστερά του.Σκούρα πράσινη καμπύλη:
spl.png

gd.png

spectro.png


Με αυτή την τελική κίνηση διαπιστώνεται ότι μολονότι η απόκριση συχνότητας πρακτικά ταυτίζεται με την αμέσως προηγούμενη,έχουμε μικρή βελτίωση στο group delay και spectro που δείχνει ακόμα μεγαλύτερη πυκνότητα σε ωφέλιμη ενέργεια...

Υπό αυτή την εκδοχή έγιναν ακροάσεις που φανέρωναν κυρίως ότι η απόδοση των χαμηλών είχε γίνει εφάμιλλη της ισχύουσας γύρω από MLP σε ευρύτερες ζώνες πέραν αυτού,ενώ γινόταν ωραία αντιληπτό έξω από το χώρο του setup σε παρακείμενους...

Απενεργοποιώντας δοκιμαστικά το τέταρτο sub και αφήνοντας σταθερές όλες τις υπόλοιπες ρυθμίσεις προέκυπταν οι παρακάτω παραστάσεις με την κόκκινη καμπύλη:
spl.png

gd.png

spectro.png


Μπορώ άνετα να ζήσω και με αυτές βγάζοντας το τέταρτο sub...Αλλά με μικρότερη ομοιογένεια ως προς τον αντίκτυπο και την περιγραφή σε διάφορες θέσεις στο χώρο...

Ύστατο στάδιο η δοκιμή μιας εναλλακτικής εκδοχής με παντελή απεμπλοκή του DSP,αφού τα main θα δέχονται full range σήμα και θα ισχύει ακουστικό κροσάρισμα για τα συμμετέχοντα τεμάχια sub.Μήπως με τόση άγνοια κινδύνου για τέτοια τακτική την πατήσουμε τελικά; Θα το δούμε στο επόμενο επεισόδιο...
Μπορούμε να δούμε πόσο φίνες είναι οι τηρούμενες ισορροπίες κατά τη διαχείριση υπό παραδοσιακούς όρους και πάντα χωρίς γενική ισοστάθμιση με την απλή κίνηση ν'απενεργοποιηθούν τα τρία παραμετρικά φίλτρα από το αρχικό Dynaudio 18S με όλες τις λοιπές παραμέτρους να έχουν μείνει απαράλλακτες στη μπλε καμπύλη:
spl.png

spectro.png

Τρία παραμετρικά φίλτρα από ένα μόνο sub δείχνουν με την απενεργοποίησή τους ριζικά διαφορετικό Σύμπαν...
 
Last edited:



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Πριν τη συνέχεια,ένα βίντεο από τον πραγματικό guru Merlijn Van Veen να μας εξηγεί για ποιους λόγους δεν θα ήταν δόκιμη η ρύθμιση delays με αποκλειστικό κριτήριο την υπέρθεση στις επιμέρους Κρουστικές αποκρίσεις από main & sub αντίστοιχα:

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Το στάδιο που δεν περιμέναμε όλοι εναγωνίως...Οι τελικοί οδηγούνται απευθείας από τις XLR εξόδους στον προ χωρίς παρεμβολή του Dynaudio 18S,ενώ οι RCA έξοδοι με τη μεσολάβηση διακλαδωτή τύπου ΄΄Υ΄΄ συνδέονται με το Dynaudio και το SVS...Συνθήκη ακουστικού κροσαρίσματος με το σήμα να μένει σε αναλογικό πεδίο από την έξοδο DAC έως τα μεγάφωνα στα main ηχεία τα οποία θα δέχονται full range σήμα...

Χάρη σε προηγηθείσες συνεδρίες γνωρίζω χονδρικά το βαθμό καθυστέρησης του sub Dynaudio σε σχέση με τα main μόνα τους όπως και το χρονισμό του SVS...Γνωρίζω επίσης ότι στη βέλτιστη τοποθεσία για το SVS μόνο του σε σχέση προς τα main full range μπορούσε να επιτευχθεί μηδενικό excess group delay,αλλά ξεκινούσε υποχώρηση στην απόκριση του setup κάτω από τα 40 Hz.Το σχέδιο δράσης είναι πολύ απλό,θα χρησιμοποιηθεί το Dynaudio ως υπο-υποβαθύφωνη μονάδα αποκλειστικά για την πρώτη οκτάβα,δηλαδή θα μπει για να συμπληρώνει την απόκριση του SVS με το τελευταίο να έρχεται ξανά ένα πλακάκι μπροστά πάνω στη μεσοκάθετο,όπως ίσχυε στο στάδιο που έπαιζε μόνο εκείνο με τα main.

Σύμφωνα με το σχέδιο,η εγγενής χρονική υστέρηση στην εκπομπή του Dynaudio θα ενσωματωνόταν ομαλά κι εντός αποδεκτών ορίων για το group delay,αφού θα είχε επίκεντρο τη συχνότητα των 40 Hz.Πραγματοποιήθηκαν λήψεις από τις εμπλεκόμενες μονάδες μόνες τουε,με τη γνωστή μέθοδο καθενός καναλιού ξεχωριστά και το σήμα Acoustic Timing Reference αποδιδόμενο από το άλλο κανάλι...

Για να παρακαμφθεί η δυσχέρεια αξιολόγησης των επιμέρους Κρουστικών αποκρίσεων στο πεδίο του χρόνου χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος των Filtered IR.Το φιλτράρισμα για καθεμία εκ των εμπλεκόμενων αποκρίσεων ορίστηκε στο 1/3 οκτάβας.Κεντρική συχνότητα φιλτραρίσματος ορίστηκε από τις διαθέσιμες τιμές στην υποενότητα Controls για καθεμία ηχειακή μονάδα εκείνη που θα είχε τη μεγαλύτερη συνάφεια με τη διαρρύθμιση ανάμεσα στις επιμέρους αποκρίσεις.Για το Dynaudio 50 Hz (η πιο κοντινή στα 40 Hz όπου είχε τεθεί το δικό του βαθυπερατό φίλτρο,ενώ για SVS και τα Triton τιμή 63 Hz όπου θα υφίσταται η κύρια αλληλεπίδραση μεταξύ των...

Βλέπουμε κατόπιν τις επιμέρους φιλτραρισμένες Κρουστικές ενδεικτικά για το αριστερό κανάλι...Κόκκινη καμπύλη Dynaudio,πράσινη SVS και μπλε το αριστερό main.
Χωρίς τίτλο.png

Οι κορυφές με το μεγαλύτερο πλάτος φαίνονται κοντινές μεταξύ των (εκείνη του Dynaudio εμφανίζεται υπό αντίστροφη πολικότητα) αλλά σε γενικές γραμμές δεν αποτελεί ικανό στοιχείο αξιολόγησης.

Οι αντίστοιχες φασικές αποκρίσεις δείχνουν την αναμενόμενη συνάφεια μεταξύ main & SVS,με το Dynaudio καθυστερούμενο:
Χωρίς τίτλο.png


Ας δούμε λοιπόν στη συνέχεια πόσο καθυστερούμενο θα είναι εκείνο,αφού οι εκ προοιμίου ακροαματικές εντυπώσεις ήταν υποσχόμενες...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Περνάμε σε κανονικά sweep με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί...Πράσινη καμπύλη η γνωστή από προηγούμενο στάδιο με το SVS μόνο του.Η καφετιά καμπύλη ήταν άκρως...ενθαρρυντική για τη συνέχεια,αφού ελήφθη με το Dynaudio υπό πολικότητα αντίστροφη σε σχέση με main & SVS...
Χωρίς τίτλο.png


Αντιστρέφοντας λοιπόν την πολικότητα στο Dynaudio,η ακύρωση στο άνω μισό της πρώτης οκτάβας όπου έχει οριστεί η ζώνη κρος μεταξύ εκείνου και του SVS προκύπτει η μπλε καμπύλη:
Χωρίς τίτλο.png


Με λίγο πείραγμα στις παραμέτρους από το πρώτο φίλτρο (39 Hz , gain -26dB , Q=10 προκύπτει η πορτοκαλί καμπυλη:
Χωρίς τίτλο.png


Το excess group delay (μαύρη γραμμή) ξεφεύγει από τον μηδενικό άξονα μονάχα στο κάτω όριο απόκρισης.
gd.png

Η γκρίζα γραμμή που συμβολίζει την κατάσταση ελάχιστης φάσης είναι συνεχής σε τιμή περίπου 22 msec στη ζώνη της πρώτης οκτάβας,δείχνοντας ουσιαστικά το βαθμό καθυστέρησης του Dynaudio σε σχέση με τις υπόλοιπες ηχειακές μονάδες στο setup.Αυτή η τιμή βρίσκεται κάτω από τα αντιληπτικά όρια ως προς την πρώτη οκτάβα,οπότε μπορουμε να πούμε ότι είναι αποδεκτή.

Το αντίστοιχο spectrogram:
spectro.png


Οριστική κρίση από πολυήμερη συμβίωση ότι αυτή η εκδοχή ήταν εξαιρετική γι ακροάσεις πικάπ υπό χαμηλές προς μέτριες στάθμες,υστερούσε όμως στον αντίκτυπο καθώς οι στάθμες ανέρχονταν με το πρόγραμμα να γίνεται πιο απαιτητικό,ενώ τα main δεχόμενα σήμα full range έδειχναν να βγάζουν λιγότερη ευκρίνεια στις μεσαίες συγκρινόμενα με το κανονικό υψιπερατό κροσάρισμα...
 
Last edited:

Μηνύματα
7.272
Reaction score
11.820
Καλημέρα και χρόνια πολλά! Να ρωτήσω στα γρήγορα:
α) Η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου κάνει για αυτό που συζητάμε ( διόρθωση μέσω rephase ) ή θα πρέπει απαραίτητα να γίνουν μετρήσεις απο σταθερά σημεία; Αν δεν υπάρχει πρόβλημα, χρειάζεται να ρυθμίσουμε ανάλογα το rew πριν κάνουμε τη μέτρηση του κάθε καναλιού;
β) Αφού έχω το minidsp 2x4HD και έχω τη δυνατότητα κροσαρίσματος αλλά και εφαρμογής PEQ τόσο στην είσοδο του σήματος, όσο και στη κάθε έξοδο, μπορώ να βγάλω μια πρώτη καμπύλη απο το REW, να τη φορτώσω στο minidsp και μετά να τιουνάρω με το rephase? Δηλαδή, το σύστημα να παίζει ήδη κοντά στην επιθυμητή καμπύλη στόχο και στη συνέχεια να κάνω τις φασικές διορθώσεις με το rephase ( να δώσω δηλαδή όσο το δυνατόν λιγότερη δουλειά στο pc που θα τρέχει τα φίλτρα FIR και να μην εξαρτάται η καμπύλη απο τη δειγματοληψία του εκάστοτε αναπαραγώμενου αρχείου )?

Ξέρω ότι θα μπορούσα να ρωτήσω σε pm, αλλά ίσως να ενδιαφέρει κι άλλους το θέμα οπότε προτίμησα να ρωτήσω δημοσίως. Ευχαριστώ προκαταβολικά μέντορα!!
 

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Αν έχω καταλάβει σωστά:
α) Η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου σου δίνει την απόκριση συχνότητας του συστήματος. Χρειάζεται επιπλέον να γίνει μέτρηση από σταθερό σημείο με sweep για να πάρεις και τη φασική απόκριση. Χρειάζονται και οι 2 αποκρίσεις για να τις βάλεις στο rephase και να παράξεις αρχείο impulse responce.
β) Μάλλον όχι.

Ας επιβεβαιώσει ο @Bhutia
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.443
Reaction score
15.133
β) Αφού έχω το minidsp 2x4HD και έχω τη δυνατότητα κροσαρίσματος αλλά και εφαρμογής PEQ τόσο στην είσοδο του σήματος, όσο και στη κάθε έξοδο, μπορώ να βγάλω μια πρώτη καμπύλη απο το REW, να τη φορτώσω στο minidsp και μετά να τιουνάρω με το rephase? Δηλαδή, το σύστημα να παίζει ήδη κοντά στην επιθυμητή καμπύλη στόχο και στη συνέχεια να κάνω τις φασικές διορθώσεις με το rephase ( να δώσω δηλαδή όσο το δυνατόν λιγότερη δουλειά στο pc που θα τρέχει τα φίλτρα FIR και να μην εξαρτάται η καμπύλη απο τη δειγματοληψία του εκάστοτε αναπαραγώμενου αρχείου )?
χμμμ... σιγά την πολλή δουλεία να τρέξει το PC ένα convolution φίλτρο.
Έπειτα.... θες να ασχολείται και το PC και το minidsp με τη διόρθωση;;;
Το ενδιαφέρον εδώ θα ήταν άλλο... επειδή τα taps του minidsp δε μας φτάνουν (κάθε φορά που κάνω export από το rephase σε 1024 taps, αλλάζει κάπως η απόκριση συχνότητας που έχω φτιάξει) ... μην τυχόν και κάνοντας μια χονδρική ρύθμιση με τα PEQ της εισόδου και πέρνωντας μια δεύτερη μέτρηση έτσι, μπορέσει το rephase να μη χαλάσει το response κατά το export μιας και θα είναι ήδη πιο "flat"...
 

Μηνύματα
7.272
Reaction score
11.820
χμμμ... σιγά την πολλή δουλεία να τρέξει το PC ένα convolution φίλτρο.
Έπειτα.... θες να ασχολείται και το PC και το minidsp με τη διόρθωση;;;
Το ενδιαφέρον εδώ θα ήταν άλλο... επειδή τα taps του minidsp δε μας φτάνουν (κάθε φορά που κάνω export από το rephase σε 1024 taps, αλλάζει κάπως η απόκριση συχνότητας που έχω φτιάξει) ... μην τυχόν και κάνοντας μια χονδρική ρύθμιση με τα PEQ της εισόδου και πέρνωντας μια δεύτερη μέτρηση έτσι, μπορέσει το rephase να μη χαλάσει το response κατά το export μιας και θα είναι ήδη πιο "flat"...
Ο σκοπός μου ήταν να δώσω μια αρχική καμπύλη μέσω PEQ για να πάψει να τσιρίζει το σκασμένο και στη συνέχεια με την ησυχία μου να μάθω να κουλαντρίζω τις λεπτομέρειες που καλείται να διορθώσει το Rephase. Πραγματικά, το πιο σπαστικό στην όλη υπόθεση είναι να στήσω το μικρόφωνο στις θέσεις που πρέπει ( και αν χρειαστεί κι άλλο σετ μετρήσεων, να το ξαναστήσω )!
Επειδή τη περισσότερη ώρα βολοδέρνουν οι γυναίκες στο σαλόνι και επειδή - θεωρώ τουλάχιστον ότι - απαιτείται ακρίβεια στη τοποθέτηση του μικροφώνου ( ειδικά αν θελήσω να συγκρίνω ή να τροποποιήσω κάτι ), γι'αυτό θέλω να αποφύγω όσο το δυνατόν περισσότερο τις μετρήσεις με αυτή τη λεπτομέρεια στη τοποθέτηση του μικροφώνου. Εκτώς αν το ψειρίζω πολύ.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.443
Reaction score
15.133
Ο σκοπός μου ήταν να δώσω μια αρχική καμπύλη μέσω PEQ για να πάψει να τσιρίζει το σκασμένο και στη συνέχεια με την ησυχία μου να μάθω να κουλαντρίζω τις λεπτομέρειες που καλείται να διορθώσει το Rephase. Πραγματικά, το πιο σπαστικό στην όλη υπόθεση είναι να στήσω το μικρόφωνο στις θέσεις που πρέπει ( και αν χρειαστεί κι άλλο σετ μετρήσεων, να το ξαναστήσω )!
Επειδή τη περισσότερη ώρα βολοδέρνουν οι γυναίκες στο σαλόνι και επειδή - θεωρώ τουλάχιστον ότι - απαιτείται ακρίβεια στη τοποθέτηση του μικροφώνου ( ειδικά αν θελήσω να συγκρίνω ή να τροποποιήσω κάτι ), γι'αυτό θέλω να αποφύγω όσο το δυνατόν περισσότερο τις μετρήσεις με αυτή τη λεπτομέρεια στη τοποθέτηση του μικροφώνου. Εκτώς αν το ψειρίζω πολύ.
Πάρε ένα "βαρβάτο" σετ μετρήσεων μια φορά και θα έχεις να ασχολείσαι καιρό :p

1) αριστερό ηχείο (MLP και καμιά δεκαριά γύρω γύρω)
2) δεξί ηχείο (MLP και καμιά δεκαριά γύρω γύρω)
3) αριστερό και δεξί ηχείο μαζί (MLP και καμιά δεκαριά γύρω γύρω)
5) αριστερό ηχείο ("κουνιστό"μικρόφωνο)
6) δεξί ηχείο ("κουνιστό"μικρόφωνο)
7) αριστερό και δεξί ηχείο μαζί ("κουνιστό"μικρόφωνο)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αν έχω καταλάβει σωστά:
α) Η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου σου δίνει την απόκριση συχνότητας του συστήματος. Χρειάζεται επιπλέον να γίνει μέτρηση από σταθερό σημείο με sweep για να πάρεις και τη φασική απόκριση. Χρειάζονται και οι 2 αποκρίσεις για να τις βάλεις στο rephase και να παράξεις αρχείο impulse responce.
β) Μάλλον όχι.

Ας επιβεβαιώσει ο @Bhutia
Εάν θέλουμε απλή διόρθωση με παραμετρικά φίλτρα ισοστάθμισης θα μας έφταναν οι λήψεις με μετακινούμενο μικρόφωνο.Οι φασικές διορθώσεις απαιτούν εξαγωγή αρχείου Vector Average η οποία απαιτεί λήψεις με σταθεροποιημένο μικρόφωνο σε MLP και περιφερειακά σημεία σε ακτίνα κάποιων δεκάδων cm καθώς και ρύθμιση μεγάλης ακρίβειας ως προς τα επιμέρους ηχεία ειδικά για το ξεκίνημα στις λήψεις επί του MLP.
Καλημέρα και χρόνια πολλά! Να ρωτήσω στα γρήγορα:
α) Η μέθοδος του κουνιστού μικροφώνου κάνει για αυτό που συζητάμε ( διόρθωση μέσω rephase ) ή θα πρέπει απαραίτητα να γίνουν μετρήσεις απο σταθερά σημεία; Αν δεν υπάρχει πρόβλημα, χρειάζεται να ρυθμίσουμε ανάλογα το rew πριν κάνουμε τη μέτρηση του κάθε καναλιού;
β) Αφού έχω το minidsp 2x4HD και έχω τη δυνατότητα κροσαρίσματος αλλά και εφαρμογής PEQ τόσο στην είσοδο του σήματος, όσο και στη κάθε έξοδο, μπορώ να βγάλω μια πρώτη καμπύλη απο το REW, να τη φορτώσω στο minidsp και μετά να τιουνάρω με το rephase? Δηλαδή, το σύστημα να παίζει ήδη κοντά στην επιθυμητή καμπύλη στόχο και στη συνέχεια να κάνω τις φασικές διορθώσεις με το rephase ( να δώσω δηλαδή όσο το δυνατόν λιγότερη δουλειά στο pc που θα τρέχει τα φίλτρα FIR και να μην εξαρτάται η καμπύλη απο τη δειγματοληψία του εκάστοτε αναπαραγώμενου αρχείου )?

Ξέρω ότι θα μπορούσα να ρωτήσω σε pm, αλλά ίσως να ενδιαφέρει κι άλλους το θέμα οπότε προτίμησα να ρωτήσω δημοσίως. Ευχαριστώ προκαταβολικά μέντορα!!
Εάν σ'ενδιαφέρει απλή παραμετρική ισοστάθμιση να χρησιμοποιήσεις αποκλειστικά το λογισμικό στο miniDSP.
Εάν σκοπεύεις σε ολική διόρθωση μέσω Συνέλιξης ,τότε η μηχανή του 2Χ4 HD δεν χωρά το απαιτούμενο πλήθος taps στην πλειοψηφία των περιπτώσεων...Τότε θα ήταν προτιμότερο να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά η μαηχανή του rePhase με το miniDSP να παρέχει μονάχα κροσάρισμα και delays.

Αποφεύγουμε όσο γίνεται το μπλέξιμο διαφορετικών φορέων DSP...
 

Μηνύματα
7.272
Reaction score
11.820
Πάρε ένα "βαρβάτο" σετ μετρήσεων μια φορά και θα έχεις να ασχολείσαι καιρό :p

1) αριστερό ηχείο (MLP και καμιά δεκαριά γύρω γύρω)
2) δεξί ηχείο (MLP και καμιά δεκαριά γύρω γύρω)
3) αριστερό και δεξί ηχείο μαζί (MLP και καμιά δεκαριά γύρω γύρω)
5) αριστερό ηχείο ("κουνιστό"μικρόφωνο)
6) δεξί ηχείο ("κουνιστό"μικρόφωνο)
7) αριστερό και δεξί ηχείο μαζί ("κουνιστό"μικρόφωνο)
Εσένα δεν σου κάνω like, κουράστηκα και μόνο που το διάβασα!!! :p

και ρύθμιση μεγάλης ακρίβειας ως προς τα επιμέρους ηχεία ειδικά για το ξεκίνημα στις λήψεις επί του MLP.
Kαι αυτό είναι που βαριέμαι περισσότερο. Θα δοκιμάσω το κόλπο με τον σπάγγο μπας και γλυτώσω λίγο χρόνο ( και κόπο ).
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.611
Μηνύματα
2.867.844
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top