περίεργο ground loop.

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
... το μόνον που βρήκα για να μειωθεί ο θόρυβος είναι.

...
Γ)να συνδέσω ένα ground loop isolator στον pro για να μηδενίσει. Εάν βάλω το isolator στο phono ο βόμβος παραμένει.
...
(Προς αποφυγή παρανοήσεων) λες οτι :
με isolator μεταξύ προ-τελικού δεν έχεις βόμβο, αλλά
με isolator μεταξύ Dynavox-προ έχεις βόμβο ;;
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Αποσυνδεσε ολα τα μηχανηματα απο το ρευμα.
Αποσυνδεσε ολα τα ιντερκοννεκτ απο ολα τα μηχανηματα.
Μετρησε ολα τα μηχανηματα ξεχωριστα και δες αν εχουν επαφη τα σασι τους με τα πλην των θηλυκων RCA.
Αν εχουν ολα, παρε ενα καλωδιο και γειωσε το σασι του τελικου (μονο) κατευθειαν στην πριζα.
Συνδεσε τα ολα κανονικα και δοκιμασε τα ξανα.
 

Μηνύματα
207
Reaction score
56
(Προς αποφυγή παρανοήσεων) λες οτι :
με isolator μεταξύ προ-τελικού δεν έχεις βόμβο, αλλά
με isolator μεταξύ Dynavox-προ έχεις βόμβο ;;
Με το isolator είναι οκ και στις 2 περιπτωσεις
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
ΟΚ
Τώρα για να το στενέψουμε σιγά-σιγά (μη συνδέσεις πικαπ ακόμα):
1) Με το Dynavox απ' ευθείας στον τελικό, έχεις βόμβο;
2) Όταν το μετακινήσεις αλλάζει κατι; (αμφίβολο με τα σιδερένια σασί, αλλά μιας και ο Εμοτίβα έχει γαϊδουροτορροειδή... )
3) Τα ιντερκονέκτς που φεύγουν από το Dynavox τι είναι; μήπως είναι απομεμακρυσμένα δεξί από αριστερό;

Τσέκαρε και την επαφή σασι-πλην των θηλυκων RCA , προ και τελικού όπως λέει ο Puretone, αν και δεν νομίζω οτι θα υπάρχει
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Βασικά μπορεί όντως να είναι θέμα groud loop, που λύνεται πολύ απλά: από ένα RCA βγάζεις τη γη από το ένα άκρο του καλωδίου, οπότε συνεχίζει να έχει θωράκιση το καλώδιο, αλλά δε δίνει γη το ένα μηχάνημα στο επόμενο στάδιο με 2 διαφορετικά καλώδια.

Εφόσον μεταξύ προ και τελικού λύνεται το θέμα με τους απομονωτες, εκεί χρήζει μιας δοκιμής.

Άμα δεν έχεις κολλητηρι ή βαργιεσαι, πιάνεις ένα απλό ζευγάρι φτηνών rca που κάπου θα βολοδέρνουν, γυμνωνεις σε οποιοδήποτε σημείο από το πλαστικό περίβλημα τον αγωγό ενός καναλιού, και κόβεις το πλέγμα, το στρέφεις εκατέρωθεν να μην ακουμπάει με το άλλο άκρο, τραβάς μια μονωτική ταινία ή χαρτοταινια από πάνω να μην ακουμπήσουν, και συνδέεις.
 
Last edited:


Μηνύματα
207
Reaction score
56
Γειώσεις σε όλα τα μηχανήματα με rca οκ. Με το κόλπο του Κώστα να κόψω την γείωση στο rca έστρωσε. Είτε σκέτο το phono στον τελικό είτε μέσω προ. Παρόλαυτα η απορία παραμένει γιατί να το κάνει....... Πχ dynavox έχει γείωση τελικός δεν έχει . Τίποτα άλλο στη αλυσίδα. Μόνο οι ενώσεις μέσω rca. (Και δοκιμές με όλα τα καλώδια vandamme που έχω). Τεσπά αφού το λύσατε ευχαριστώ και πάλι για τον χρόνο σας. Εάν ποτέ βγάλω άκρη θα την αναφερω
 



toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Το κάνει επειδή οι "γειώσεις" (θα προτιμούσα να λέγαμε "οι επιστροφές σήματος" ) των ιντερκονέκτς των δύο καναλιών, στις περισσότερες πηγές συναντώνται κάπου πριν τα RCA εξόδου στο εσωτερικό τους, ενώ σε πάρα πολλούς προ ή και τελικούς συναντώνται και κάπου μετά τα RCA εισόδου, στο εσωτερικό τους. Οπότε οι επιστροφές των ιντερκονέκτς σχηματίζουν λουπ επειδή είναι διπλές και κάπου πριν αλλά ΚΑΙ μετά τα άκρα τους, ενώνονται.
Γι' αυτό σε ρώταγα για αποστάσεις δεξιού - αριστερού ιντερκονέκτ: όταν είναι απομεμακρυσμένα, σχηματίζουν μεγάλης επιφάνειας βρόγχο και εύκολα μαζεύουν παρεμβολές απο τυχόν πεδία.
Με το κόλπο του Κώστα, έσπασες τον βρόγχο - στην ουσία η επιστροφή γίνεται πια από το ένα μόνο ιντερκονέκτ και για τα δύο κανάλια, πχ το δεξύ, ενώ αυτή του αριστερού απλώς εξασφαλίζει θωράκιση.

ΟΜΩΣ!
Το ερώτημα "που στο διάολο μάζεψε το βόμβο;" παραμένει.
Δεν το πήγαμε βήμα-βήμα, ήρθε ο Μεγαλέξανδρος ΕΑR και έκοψε τον γόρδιο.
Γιατί να εμφανίζεται βόμβος με το που αναγκάσαμε (μέσω του Dynavox) τα "πλέοντα" 0 volts του προ/τελικού να πάνε στo 0 της γείωσης του πολύπριζου; Με άλλες πηγές γίνεται; Μόνο στον τελικό (με άκοπο ιντερκονέκτ) γίνεται; Πως είναι δομημένος ο Μάραντζ και εκεί δεν γίνεται;
Δεν μάθαμε κατι.
 


Μηνύματα
207
Reaction score
56
Το κάνει επειδή οι "γειώσεις" (θα προτιμούσα να λέγαμε "οι επιστροφές σήματος" ) των ιντερκονέκτς των δύο καναλιών, στις περισσότερες πηγές συναντώνται κάπου πριν τα RCA εξόδου στο εσωτερικό τους, ενώ σε πάρα πολλούς προ ή και τελικούς συναντώνται και κάπου μετά τα RCA εισόδου, στο εσωτερικό τους. Οπότε οι επιστροφές των ιντερκονέκτς σχηματίζουν λουπ επειδή είναι διπλές και κάπου πριν αλλά ΚΑΙ μετά τα άκρα τους, ενώνονται.
Γι' αυτό σε ρώταγα για αποστάσεις δεξιού - αριστερού ιντερκονέκτ: όταν είναι απομεμακρυσμένα, σχηματίζουν μεγάλης επιφάνειας βρόγχο και εύκολα μαζεύουν παρεμβολές απο τυχόν πεδία.
Με το κόλπο του Κώστα, έσπασες τον βρόγχο - στην ουσία η επιστροφή γίνεται πια από το ένα μόνο ιντερκονέκτ και για τα δύο κανάλια, πχ το δεξύ, ενώ αυτή του αριστερού απλώς εξασφαλίζει θωράκιση.

ΟΜΩΣ!
Το ερώτημα "που στο διάολο μάζεψε το βόμβο;" παραμένει.
Δεν το πήγαμε βήμα-βήμα, ήρθε ο Μεγαλέξανδρος ΕΑR και έκοψε τον γόρδιο.
Γιατί να εμφανίζεται βόμβος με το που αναγκάσαμε (μέσω του Dynavox) τα "πλέοντα" 0 volts του προ/τελικού να πάνε στo 0 της γείωσης του πολύπριζου; Με άλλες πηγές γίνεται; Μόνο στον τελικό (με άκοπο ιντερκονέκτ) γίνεται; Πως είναι δομημένος ο Μάραντζ και εκεί δεν γίνεται;
Δεν μάθαμε κατι.
Το κάνει επειδή οι "γειώσεις" (θα προτιμούσα να λέγαμε "οι επιστροφές σήματος" ) των ιντερκονέκτς των δύο καναλιών, στις περισσότερες πηγές συναντώνται κάπου πριν τα RCA εξόδου στο εσωτερικό τους, ενώ σε πάρα πολλούς προ ή και τελικούς συναντώνται και κάπου μετά τα RCA εισόδου, στο εσωτερικό τους. Οπότε οι επιστροφές των ιντερκονέκτς σχηματίζουν λουπ επειδή είναι διπλές και κάπου πριν αλλά ΚΑΙ μετά τα άκρα τους, ενώνονται.
Γι' αυτό σε ρώταγα για αποστάσεις δεξιού - αριστερού ιντερκονέκτ: όταν είναι απομεμακρυσμένα, σχηματίζουν μεγάλης επιφάνειας βρόγχο και εύκολα μαζεύουν παρεμβολές απο τυχόν πεδία.
Με το κόλπο του Κώστα, έσπασες τον βρόγχο - στην ουσία η επιστροφή γίνεται πια από το ένα μόνο ιντερκονέκτ και για τα δύο κανάλια, πχ το δεξύ, ενώ αυτή του αριστερού απλώς εξασφαλίζει θωράκιση.

ΟΜΩΣ!
Το ερώτημα "που στο διάολο μάζεψε το βόμβο;" παραμένει.
Δεν το πήγαμε βήμα-βήμα, ήρθε ο Μεγαλέξανδρος ΕΑR και έκοψε τον γόρδιο.
Γιατί να εμφανίζεται βόμβος με το που αναγκάσαμε (μέσω του Dynavox) τα "πλέοντα" 0 volts του προ/τελικού να πάνε στo 0 της γείωσης του πολύπριζου; Με άλλες πηγές γίνεται; Μόνο στον τελικό (με άκοπο ιντερκονέκτ) γίνεται; Πως είναι δομημένος ο Μάραντζ και εκεί δεν γίνεται;
Δεν μάθαμε κατι.
Στο emotiva όντως είναι μεγάλη η απόσταση εισόδου sta rca. Τουλάχιστον σε σχέση με αυτή του marantz.
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Χοντρικά, όπου βλέπεις ένα μόνο μετασχηματιστή (σχεδόν πάντα δηλαδή), δεξί και αριστερό κανάλι έχουν κοινό σημείο γείωσης. Άρα τα ιντερκονέκτς με τα πριν και μετά από αυτά κοινά σημεία γείωσης, σχηματίζουν βρόγχο. Υπάρχει βαθύτερος λόγος που κατά κανόνα δεν σου πουλάνε μονά ιντερκονέκτς, αλλά δεξί και αριστερό ενωμένα: για να μηδενισθεί, όσο γίνεται, η επιφάνεια του βρόγχου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Υπάρχει βαθύτερος λόγος που κατά κανόνα δεν σου πουλάνε μονά ιντερκονέκτς, αλλά δεξί και αριστερό ενωμένα: για να μηδενισθεί, όσο γίνεται, η επιφάνεια του βρόγχου.
Σωστά.
Μάλιστα, τα ενωμένα κανάλια υπό κοινό πλέγμα, είναι αυτά που σπαν εντελώς τους εγγενείς βρόχους γης των RCA:

Screenshot_20210125_121546_com.android.chrome.jpg


Δηλαδή η χρήση ενός καλωδίου για XLR με δύο RCA στις άκρες, και το ένα εκ των δύο RCA ιδανικά χωρίς σύνδεση γης..

Τα πολύ φτηνά απλά μαύρα RCA, έτσι είναι. ;)
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
cchristos,
κάτι ακόμα, που μπορεί να φανεί χρήσιμο στο μέλλον:

το πρόβλημα λύθηκε δια ροπάλου κι' ας μην εντοπίστηκε η αιτία, αλλά οι ως τώρα ενδείξεις λένε ότι υπάρχει βρόγχος-πρόβλημα που εκτείνεται και μέσα στο Dynavox και μέσα στον Emotiva (που έχει και πυκνή χωροταξία και μεγάλο μετασχηματιστή), με τον προ να δείχνει (μάλλον) αθώος:

- με το κόψιμο της επιστροφής ενός RCA, βόμβος καπούτ. Aρα πρόκειται για πρόβλημα βρόγχου

- μέ σκέτο προ-τελικό δεν υπάρχει βόμβος, άρα το πρόβλημα ξεκινά με το που συνδέεται ο Dynavox - περιλαμβάνει τον Dynavox.
- Περιλαμβάνει όμως και την σύνδεση όλων των "μηδεν βολτ" της αλυσίδας στα μηδέν (χμμμ...) της γείωσης του πολύπριζου --> που όταν κοπεί ο βόμβος σταματά.

- με isolator μετα το Dynavox ο βόμβος σταματά, αλλά σταματά και με isolator μετά τον προ. Αρα ο βρόγχος-πρόβλημα εκτείνεται μέσα στον Εμοτίβα :
Διότι αν επρόκειτο για βρόγχο-πρόβλημα που περιοριζόταν μέχρι τον προ, το σήμα του τελευταίου θα είχε ήδη μολυνθεί με βόμβο, και η προσθήκη isolator πριν τον τελικό δεν θα τον εξαφάνιζε
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Προφανώς δεν έχει σταρ γης ο εμοτιβα.

Ακόμα και μικρές διαφορές απόστασης στις καλωδιώσεις γης μέσα στο μηχάνημα, μπορούν να πυροδοτήσουν υπό συνθήκες τέτοια φαινόμενα.

Η λύση θα έπρεπε να είχε δοθεί στην κατασκευή του εμοτιβα, αλλά για λόγους ασφαλείας δε μπορούν να αφήσουν ασύνδετη τη γη από την είσοδο του ενός RCA μέσα στο σασί..

Βεβαίως, αν έχει εισόδους με XLR ο εμοτιβα, τότε σε αυτές δε θα έχει θέματα.

Όπως έχουμε ξαναπεί, τα RCA είναι κατασκευαστικό σφάλμα.
 




Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.216
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top