Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε και το εξής:
Οι ηχογραφήσεις (οι audiophile) όσο περνάει ο καιρός γίνονται και καλύτερες. Επίσης, γνωστά έργα, τα οποία δεν υπήρχαν σε υψηλής ανάλυσης (ή ενδεχομένως δεν μπορούσες να βρείς μία καλή εκτέλεση σε υψηλή ανάλυση) μπορεί τώρα ή σε λίγο καιρό να επανεκδοθούν. Οπότε καλό είναι πάντοτε να υπάρχει ένα headroom σε wattage διότι...ποτέ δεν ξέρεις....
Τη δεκαετία του 70, αν θυμάμαι καλά, η εταιρία acoustic research με το πρωτοποριακό -τότε- AR 1, έκανε ότι κάνουν οι κατασκευαστές και σήμερα....έβαζε μία ηχογράφηση σε ένα κοινό και ύστερα (οι μουσικοί που ήταν παρόντες) έπαιζαν το ίδιο κομμάτι Live. Οι ακροατές απο τότε, δεν μπορούσαν να καταλάβουν τη διαφορά (ή την καταλάβαν και δεν μας το είπαν
)
Επομένως, να έχεις πάντοτε υπ'όψιν ότι στην αλυσίδα αναπαραγωγής, μετράμε κατα σειρά προτεραιότητας πρώτα και κύρια την ηχογράφηση και το χώρο αναπαραγωγής. Τα υπόλοιπα (και δεδομένων των ηχείων), υπάρχει τόσο απίστευτα μεγάλη ποικιλία για όλα τα βαλάντια σήμερα, που θα τα βρείς σίγουρα.
Όσον αφορά τον ενισχυτή, όπως σωστά έδειξε ο bhutia, θα πρέπει να αξιολογήσεις και τις μετρήσεις, οι οποίες δεν επηρεάζουν το χαρακτήρα, αλλά ΕΙΝΑΙ ο "χαρακτήρας" (πάντοτε σε συνάρτηση με ΥΛΙΚΑ, ΤΟΠΟΛΟΓΙΑ και ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ. Δηλαδή δύο ενισχυτές με "ίδιες" μετρήσεις μπορεί να έχουν διαφορετικό ήχο, αναλόγως του ΠΩΣ κατασκευάστηκαν) του εκάστοτε ενισχυτή. Ο κύριως λόγος που ένας ενισχυτής δεν είναι μουσικός, έχει να κάνει με τα υλικά που χρησιμοποιούνται μέσα (και πως αυτά χρησιμοποιούνται...). Αυτό ΔΕΝ έχει να κάνει με τη λιανική τιμή πώλησης. Οπότε μην μπερδέψεις σε καμία περίπτωση το ένα με το άλλο, γιατί μπορεί να μη δώσεις σημασία σε ένα φτηνό μεν, άριστα κατασκευασμένο μηχάνημα.
Το wattage που κοιτάς, έχει να κάνει με το πως είναι κατασκευασμένη η τροφοδοσία.
Κοίτα για την καλύτερη δυνατή τροφοδοσία λοιπόν και όπως είπαμε καλό είναι να υπάρχουν 15-20 watt παραπάνω. Ένας ενισχυτής των 50 watt σήμερα, θα έπρεπε να είναι το απολύτως ελάχιστο. Μην ξεχνάς, ότι εάν έχεις ένα ενισχυτή 20 watt και χρησιμοποιείς 20 watt, τον δουλεύεις στο όριο.
Τρέξε 100μ στο όριο σου, να δείς πως είναι, έστω και για 15 δευτερόλεπτα να δουλεύει ένα μηχάνημα "τσίτα"....Το μηχάνημα, (η ταπεινή μου γνώμη), στο μάξιμουμ της "ευχαρίστησης" μας, δεν θα πρέπει να είναι πάνω απο 75% αυτού που μπορεί να δώσει. Αυτό σημαίνει ότι τις υπόλοιπες ώρες, θα δουλεύει ξεκούραστα και θα κρατήσει αρκετά χρόνια σε καλή κατάσταση.
Δεν είναι κάτι που θα το πάρεις και θα το αλλάξεις του χρόνου. Θα σου μείνει πολύ περισσότερο και θα είσαι ευχαριστημένος και ηχητικά, επομένως θα κάνεις τη δουλειά σου μία χαρά.
Οι ηχογραφήσεις (οι audiophile) όσο περνάει ο καιρός γίνονται και καλύτερες. Επίσης, γνωστά έργα, τα οποία δεν υπήρχαν σε υψηλής ανάλυσης (ή ενδεχομένως δεν μπορούσες να βρείς μία καλή εκτέλεση σε υψηλή ανάλυση) μπορεί τώρα ή σε λίγο καιρό να επανεκδοθούν. Οπότε καλό είναι πάντοτε να υπάρχει ένα headroom σε wattage διότι...ποτέ δεν ξέρεις....
Τη δεκαετία του 70, αν θυμάμαι καλά, η εταιρία acoustic research με το πρωτοποριακό -τότε- AR 1, έκανε ότι κάνουν οι κατασκευαστές και σήμερα....έβαζε μία ηχογράφηση σε ένα κοινό και ύστερα (οι μουσικοί που ήταν παρόντες) έπαιζαν το ίδιο κομμάτι Live. Οι ακροατές απο τότε, δεν μπορούσαν να καταλάβουν τη διαφορά (ή την καταλάβαν και δεν μας το είπαν
Επομένως, να έχεις πάντοτε υπ'όψιν ότι στην αλυσίδα αναπαραγωγής, μετράμε κατα σειρά προτεραιότητας πρώτα και κύρια την ηχογράφηση και το χώρο αναπαραγωγής. Τα υπόλοιπα (και δεδομένων των ηχείων), υπάρχει τόσο απίστευτα μεγάλη ποικιλία για όλα τα βαλάντια σήμερα, που θα τα βρείς σίγουρα.
Όσον αφορά τον ενισχυτή, όπως σωστά έδειξε ο bhutia, θα πρέπει να αξιολογήσεις και τις μετρήσεις, οι οποίες δεν επηρεάζουν το χαρακτήρα, αλλά ΕΙΝΑΙ ο "χαρακτήρας" (πάντοτε σε συνάρτηση με ΥΛΙΚΑ, ΤΟΠΟΛΟΓΙΑ και ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ. Δηλαδή δύο ενισχυτές με "ίδιες" μετρήσεις μπορεί να έχουν διαφορετικό ήχο, αναλόγως του ΠΩΣ κατασκευάστηκαν) του εκάστοτε ενισχυτή. Ο κύριως λόγος που ένας ενισχυτής δεν είναι μουσικός, έχει να κάνει με τα υλικά που χρησιμοποιούνται μέσα (και πως αυτά χρησιμοποιούνται...). Αυτό ΔΕΝ έχει να κάνει με τη λιανική τιμή πώλησης. Οπότε μην μπερδέψεις σε καμία περίπτωση το ένα με το άλλο, γιατί μπορεί να μη δώσεις σημασία σε ένα φτηνό μεν, άριστα κατασκευασμένο μηχάνημα.
Το wattage που κοιτάς, έχει να κάνει με το πως είναι κατασκευασμένη η τροφοδοσία.
Κοίτα για την καλύτερη δυνατή τροφοδοσία λοιπόν και όπως είπαμε καλό είναι να υπάρχουν 15-20 watt παραπάνω. Ένας ενισχυτής των 50 watt σήμερα, θα έπρεπε να είναι το απολύτως ελάχιστο. Μην ξεχνάς, ότι εάν έχεις ένα ενισχυτή 20 watt και χρησιμοποιείς 20 watt, τον δουλεύεις στο όριο.
Τρέξε 100μ στο όριο σου, να δείς πως είναι, έστω και για 15 δευτερόλεπτα να δουλεύει ένα μηχάνημα "τσίτα"....Το μηχάνημα, (η ταπεινή μου γνώμη), στο μάξιμουμ της "ευχαρίστησης" μας, δεν θα πρέπει να είναι πάνω απο 75% αυτού που μπορεί να δώσει. Αυτό σημαίνει ότι τις υπόλοιπες ώρες, θα δουλεύει ξεκούραστα και θα κρατήσει αρκετά χρόνια σε καλή κατάσταση.
Δεν είναι κάτι που θα το πάρεις και θα το αλλάξεις του χρόνου. Θα σου μείνει πολύ περισσότερο και θα είσαι ευχαριστημένος και ηχητικά, επομένως θα κάνεις τη δουλειά σου μία χαρά.