Απάντηση: Re: όλα τα μπάσα δεν είναι ίδια - μεμβράνες και κουτιά
Αντίθετα, ο όγκος αέρα που μετατοπίζει-συμπιέζει ο κώνος δεν είναι αμεληταίος σε σχέση με τον άμεσα γειτονικό αέρα. Δημιουργείται δηλαδή μία σημαντική τοπική υπερπίεση, που στην συνέχεια ταξιδεύει προς τον ακροατή (ταξιδεύει σφαιρικά προς όλες τις διευθύνσεις για να ακριβολογούμε). Την ακολουθεί σημαντική τοπική υπο-πίεση καθώς ο κώνος στην συνέχεια υποχωρεί, που επίσης ταξιδεύει προς τον ακροατή, και ούτω καθ εξής. Μόλις περιγράψαμε τον μηχανισμό δημιουργίας ενός ηχητικού κύματος.
Αυτό που περιγράφεις έχει όνομα. Είναι η περίφημη "ατάκα". Δύο διαφορετικά μεγάφωνα ή μεμβράνες σαφώς και δεν θα έχουν την ίδια ακριβώς ατάκα. Επίσης στις υψηλές συχνότητες οι μεμβράνες εν γένει έχουν ταχύτερη ατάκα από τα μεγάφωνα. Δεν ξέρω όμως αν στις χαμηλές ισχύει παρόμοια γενίκευση....Όμως πρόσεξε τί γίνεται τώρα.Για να υπάρχει υψηλή πίεση σημαίνει οτι μία συσκευή τη δημιουργεί.Άρα αυτομάτως αυτό συνεπάγεται οτι αυτή η συσκευή μπορεί να μεταβάλει την πίεση με ένα συγκεκριμένο ρυθμό μεταβολής.Αυτό συνεπάγεται οτι μία άλλη συσκευή μπορεί να έχει μικρό ρυθμό μεταβολής της υψηλής πίεσης.Άρα αυτομάτως δημιουργούνται δύο μέτρα και δύο σταθμά στην "ποιότητα" της ίδια ταχύτητας ρευστού.
Κώστα ενώ αυτό που λες ισχύει αν το λεπτολογήσεις, μην βλέπεις το θέμα από αυτή τη σκοπιά διότι αυτή η μεταβολή συνολικής μέσης πίεσης του δωματίου είναι εντελώς αμεληταία (ο όγκος αέρα που μετατοπίζει-συμπιέζει ο κώνος είναι αμεληταίος σε σχέση με τον συνολικό όγκο του δωματίου)....η μετακίνηση μιας μεμβράνης που είναι ελεύθερη μέσα σε ένα χώρο (το ίδιο ισχύει για ένα γούφερ που δεν είναι εντός κουτιού) δεν αλλάζει την ατμοσφαιρική πίεση στο χώρο, διότι ο αέρας που σπρώχνει από εμπρός αντικαθίσταται από τον αέρα που τραβάει ταυτόχρονα από πίσω.
Αντίθετα, σε ένα σαμπ ακουστικής ανάρτησης (για να απλοποιήσω τη σκέψη) από τη μετακίνηση του γούφερ προς τα εμπρός ελαττώνεται ο όγκος του δωματίου ενώ παραμένει η ποσότητα του αέρα σταθερή, οπότε στιγμιαία πιέζεται ο αέρας και αλλάξει (αυξάνει) η ατμοσφαιρική πίεση στο δωμάτιο.
Αντίθετα, ο όγκος αέρα που μετατοπίζει-συμπιέζει ο κώνος δεν είναι αμεληταίος σε σχέση με τον άμεσα γειτονικό αέρα. Δημιουργείται δηλαδή μία σημαντική τοπική υπερπίεση, που στην συνέχεια ταξιδεύει προς τον ακροατή (ταξιδεύει σφαιρικά προς όλες τις διευθύνσεις για να ακριβολογούμε). Την ακολουθεί σημαντική τοπική υπο-πίεση καθώς ο κώνος στην συνέχεια υποχωρεί, που επίσης ταξιδεύει προς τον ακροατή, και ούτω καθ εξής. Μόλις περιγράψαμε τον μηχανισμό δημιουργίας ενός ηχητικού κύματος.