Build Your Dreams (BYD)

Μηνύματα
11
Reaction score
5
Μη σε αγχώνει, ειδικά αν μιλάμε για μια φορά στις τόσες.
Κάτι όμως δεν μου ¨κολλάει¨, η BYD συστήνει φόρτιση 100% μία φορά την εβδομάδα για το καλιμπραρισμα των κυψελών, δεν αναφέρει ότι αμέσως μετά ή μετά από κάποιες ώρες πρέπει να μειωθεί από 100% σε πχ 99% ή 95%. Επιπλέον, με αυτή τη λογική, θα πρέπει όλοι μας να περιφερόμαστε, χωρίς να έχουμε να πάμε κάπου, αμέσως μετα την φόρτιση για να μειώσουμε το SOC.
 
  • Haha
Reactions: TGD

Μηνύματα
17.843
Reaction score
25.725
για μια φορά την εβδομάδα 100% ή μια φορά το μήνα δεν τίθεται θέμα, για κάθε μέρα ναι.
ωστόσο το ίδιο ισχύει για τις ταχυφορτίσεις , ωστόσο η πράξη δείχνει οτι η φθορά απο τις ταχυφορτίσεις δεν είναι τελικά και τόσο δραματική στην πάροδο των χρόνων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.983
Reaction score
145.034
Από τη στιγμή που ξέρεις τι ώρα θα πας στη δουλειά σου, πχ στις 9 το πρωί θα φύγεις για δουλειά, το ρυθμίζεις να φτάσει 100% SOC στις 9:00.

Και στο Τέσλα και στο iD.3 έχει τέτοια δυνατότητα ρύθμισης. Ξέρει αυτό πότε ξεκινάει φόρτιση, για να είναι έτοιμο ακριβώς την ώρα που θες.

Έτσι, δεν μένει καθόλου παρκαρισμένο με 100% SOC.

Προσωπικά, το έχω φορτίσει (ιδίως το Τέσλα) ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ μέχρι 100%, αλλά ΠΟΤΕ δε το άφησα πάνω από 5' να μείνει παρκαρισμένο στο 100%.

Οι μετρήσεις υγείας της μπαταρίας μου, δείχνουν ότι έχω δίκιο. 😎
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.225
Reaction score
33.169
Στο 100% φεύγουμε. Αν δεν φεύγουμε δεν πάμε μέχρι εκεί. Ας πάει 90%. Σιγά τη διαφορά. Και επειδή ίσως να τα παρατάμε τουμπανιασμένα στα χωριά τα καλοκαίρια, ζέστη και 100% SoC ΔΕΝ ΠΑΝ ΠΑΡΕΑ. ΠΟΤΕ. Ας είναι ότι θέλει η μπαταρία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.983
Reaction score
145.034
Ας πάει 90%. Σιγά τη διαφορά.
Όντως, η διαφορά μεταξύ 100% και 90% SOC δεν αντιπροσωπεύει 10% αυτονομίας, αλλά λιγότερο, διότι σε αυτό το εύρος είτε δεν λειτουργεί καθόλου είτε λειτουργεί πολύ μειωμένα η ανάκτηση ενέργειας, το regenerative braking, και απλώς εμπλέκονται τα φρένα.

Μόνον εάν βγαίνεις κατευθείαν Εθνική οδό και πας καρφί με σταθερή ταχύτητα πχ 120km/h, αντιπροσωπεύει όντως 10% αυτονομίας.
 



MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.686
Reaction score
11.785
Βρήκα αυτό, μάλλον είναι αξιόπιστο
https://iestbattery.com/news/charging-method-of-byd-blade-battery/
Στο άρθρο δεν αναφέρεται πρόβλημα να παραμένει μια μπαταρία Blade σε 100% SOC, παρά μόνο αν πρόκειται για διαστήματα άνω των 14 ημερών. Η ανάγκη να ξεκινά άμεσα η χρήση του οχήματος μόλις φορτιστεί πλήρως η μπαταρία, αφορά κατά μείζονα λόγο την τεχνολογία NCM και όχι την LFP.

Η πιθανότητα πυρκαγιάς σε EV είναι ούτως ή άλλως ελάχιστη -περίπου το 1/10 σε σχέση με οχήματα που κινούνται με μηχανή εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με πρόσφατες στατιστικές των αμερικανικών κρατικών φορέων που είναι αρμόδιοι για προστασία από πυρκαγιά και ασφάλεια μεταφορών (NFPA και NTSB).
Σημειωτέον ότι η στατιστική αυτή αφορά συνολικά τα EV και υπάρχουν διαφορές μεταξύ των τεχνολογιών NCM και LFP. Αντιγράφω τα αποτελέσματα που δίνει η ΑΙ σε σχετικό ερώτημα:

Οι NCM χουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα (περισσότερη ενέργεια ανά κιλό), αλλά το υλικό καθόδου είναι πιο ασταθές σε υψηλές θερμοκρασίες ή σε περίπτωση διάτρησης/βραχυκυκλώματος.
Σε thermal runaway (αλυσιδωτή αντίδραση αποσύνθεσης) μπορούν να φτάσουν πολύ γρήγορα σε υψηλές θερμοκρασίες και παρουσιάζουν εύκολα ανάφλεξη.

Οι LFP (π.χ. BYD Blade) έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, αλλά πολύ πιο σταθερό κρυσταλλικό πλέγμα. Αντέχουν σε υψηλότερες θερμοκρασίες χωρίς να αποσυντίθενται επικίνδυνα.
Ακόμα και σε περίπτωση βλάβης/διάτρησης, η πιθανότητα ανάφλεξης είναι εξαιρετικά μικρότερη.

Η BYD με διάφορες δοκιμές (nail penetration test, crush test, overheating) έδειξε ότι μια μπαταρία Blade δεν αναφλέγεται ούτε εκπέμπει φλόγα, σε αντίθεση με μια NCM που καίγεται εκρηκτικά.

Στατιστικά από πραγματική χρήση μπαταριών LFP (στόλος BYD, Tesla με LFP κ.ά.) δείχνουν πολύ μικρότερα ποσοστά περιστατικών πυρκαγιάς σε σχέση με τις NCM.
Γενικά, οι πιθανότητες πυρκαγιάς σε LFP θεωρούνται τουλάχιστον 5–10 φορές μικρότερες από αντίστοιχα packs με NCM, με βάση τόσο τεστ όσο και δεδομένα αγοράς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.983
Reaction score
145.034
Γενικά, οι πιθανότητες πυρκαγιάς σε LFP θεωρούνται τουλάχιστον 5–10 φορές μικρότερες από αντίστοιχα packs με NCM
Βεβαίως.

Αλλά δεν είναι μηδενικές. 😎


Στο άρθρο δεν αναφέρεται πρόβλημα να παραμένει μια μπαταρία Blade σε 100% SOC
Ασχέτως του τι αναφέρει οποιοδήποτε άρθρο, παραμένει γεγονός πως το 100% SOC έχει την μεγαλύτερη έκλυση θερμότητας, και την μεγαλύτερη ηλεκτροχημική ενέργεια αποθηκευμένη, οπότε, δυνητικά, καθίσταται πιο επικίνδυνη αυτή η κατάσταση από χαμηλότερο SOC.

Επίσης, η διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αυτό που κοινώς ονομάζουμε "υγεία της μπαταρίας", έρχεται σε αντίθεση με την παραμονή της μπαταρίας σε 100% SOC.
Το SOH (State of Health) της μπαταρίας, αποδεδειγμένα μειώνεται με χρήση και παραμονή στο 100% SOC, μέσω διαφόρων χημικών διαδικασιών (όπως δημιουργία δενδριτών).

Οι μπαταρίες σιδήρου (LiFePO4 ή LFP) είναι ανθεκτικότερες στη φόρτιση στο 100% SOC απ’ ότι οι συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου όπως NMC, αλλά εξακολουθούν να υποβαθμίζονται πιο γρήγορα αν παραμένουν συχνά πλήρως φορτισμένες.

Η φόρτιση LFP μπαταρίας στο 100% SOC επιταχύνει τη χημική φθορά με διαφορετικούς τρόπους απ'οτι στις μπαταρίες NMC (διάσπαση ηλεκτροδίου, σχηματισμός ιζημάτων).

Η ζημιά γίνεται πιο έντονη όταν το όχημα παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε υψηλό SOC, ειδικά σε ζεστά κλίματα ή άστατη χρήση (full charging, leaving it full).




ΥΓ. Χωρίς να αγχώνεστε, είναι απολύτως βέβαιο πως τόσο για την υγεία της μπαταρίας όσο και για τον κίνδυνο αυτανάφλεξης, η παραμονή ενός BEV (ανεξαρτήτως χημείας μπαταρίας) ακινητοποιημένου για ώρες (ή μερες) σε 100% SOC δεν αποτελεί ενδεδειγμένη επιλογή χρήσης, και θα πρότεινα να την αποφεύγετε.

Το "χωρίς να αγχώνεστε" αφορά τόσο την πιθανότητα αυτανάφλεξης (είναι πραγματικά απειροελάχιστη) όσο και την υγεία της μπαταρίας (θα κρατήσει περισσότερο από όσο θα κρατήσετε το αυτοκίνητο).

Προσωπικά, βρίσκω εξόχως υστερική την τακτική των πλοίων να ζητούν <40% SOC στα BEV, θεωρώ πως ένα <80% θα ήταν υπεραρκετό. Βεβαίως και γω, δεν θεωρώ "σοφή επιλογή" ούτε να φορτίζουν τα BEV μέσα στο αμπάρι του πλοίου που βράζει απ' τη ζέστη (είδαμε κι αυτό να γίνεται), ούτε να μπαίνουν τα BEV μέσα στο πλοίο με 100% SOC, ιδίως στον καύσωνα του καλοκαιριού. Αλλά και το <40% είναι υπερβολή.

Θέλει λίγο πιο χαλαρά. Το παράκαναν.

Χαλαρά και μεις στη χρήση, να μη φοβόμαστε να το πάμε 100%, για όνομα. Κι ας μείνει και 1-2 ώρες ακίνητο με 100% SOC, δε θέλει τόσο άγχος.

Χαλαρά μεν, αλλά να γνωρίζουμε δε, και να πράττουμε κατά το δοκούν. 😎
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.185
Μηνύματα
3.044.935
Members
38.541
Νεότερο μέλος
jabe
Top