Build Your Dreams (BYD)

Μηνύματα
11
Reaction score
5
Μη σε αγχώνει, ειδικά αν μιλάμε για μια φορά στις τόσες.
Κάτι όμως δεν μου ¨κολλάει¨, η BYD συστήνει φόρτιση 100% μία φορά την εβδομάδα για το καλιμπραρισμα των κυψελών, δεν αναφέρει ότι αμέσως μετά ή μετά από κάποιες ώρες πρέπει να μειωθεί από 100% σε πχ 99% ή 95%. Επιπλέον, με αυτή τη λογική, θα πρέπει όλοι μας να περιφερόμαστε, χωρίς να έχουμε να πάμε κάπου, αμέσως μετα την φόρτιση για να μειώσουμε το SOC.
 
  • Haha
Reactions: TGD

Μηνύματα
17.844
Reaction score
25.728
για μια φορά την εβδομάδα 100% ή μια φορά το μήνα δεν τίθεται θέμα, για κάθε μέρα ναι.
ωστόσο το ίδιο ισχύει για τις ταχυφορτίσεις , ωστόσο η πράξη δείχνει οτι η φθορά απο τις ταχυφορτίσεις δεν είναι τελικά και τόσο δραματική στην πάροδο των χρόνων.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.997
Reaction score
145.042
Από τη στιγμή που ξέρεις τι ώρα θα πας στη δουλειά σου, πχ στις 9 το πρωί θα φύγεις για δουλειά, το ρυθμίζεις να φτάσει 100% SOC στις 9:00.

Και στο Τέσλα και στο iD.3 έχει τέτοια δυνατότητα ρύθμισης. Ξέρει αυτό πότε ξεκινάει φόρτιση, για να είναι έτοιμο ακριβώς την ώρα που θες.

Έτσι, δεν μένει καθόλου παρκαρισμένο με 100% SOC.

Προσωπικά, το έχω φορτίσει (ιδίως το Τέσλα) ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ μέχρι 100%, αλλά ΠΟΤΕ δε το άφησα πάνω από 5' να μείνει παρκαρισμένο στο 100%.

Οι μετρήσεις υγείας της μπαταρίας μου, δείχνουν ότι έχω δίκιο. 😎
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.233
Reaction score
33.179
Στο 100% φεύγουμε. Αν δεν φεύγουμε δεν πάμε μέχρι εκεί. Ας πάει 90%. Σιγά τη διαφορά. Και επειδή ίσως να τα παρατάμε τουμπανιασμένα στα χωριά τα καλοκαίρια, ζέστη και 100% SoC ΔΕΝ ΠΑΝ ΠΑΡΕΑ. ΠΟΤΕ. Ας είναι ότι θέλει η μπαταρία.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.997
Reaction score
145.042
Ας πάει 90%. Σιγά τη διαφορά.
Όντως, η διαφορά μεταξύ 100% και 90% SOC δεν αντιπροσωπεύει 10% αυτονομίας, αλλά λιγότερο, διότι σε αυτό το εύρος είτε δεν λειτουργεί καθόλου είτε λειτουργεί πολύ μειωμένα η ανάκτηση ενέργειας, το regenerative braking, και απλώς εμπλέκονται τα φρένα.

Μόνον εάν βγαίνεις κατευθείαν Εθνική οδό και πας καρφί με σταθερή ταχύτητα πχ 120km/h, αντιπροσωπεύει όντως 10% αυτονομίας.
 



MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.686
Reaction score
11.785
Βρήκα αυτό, μάλλον είναι αξιόπιστο
https://iestbattery.com/news/charging-method-of-byd-blade-battery/
Στο άρθρο δεν αναφέρεται πρόβλημα να παραμένει μια μπαταρία Blade σε 100% SOC, παρά μόνο αν πρόκειται για διαστήματα άνω των 14 ημερών. Η ανάγκη να ξεκινά άμεσα η χρήση του οχήματος μόλις φορτιστεί πλήρως η μπαταρία, αφορά κατά μείζονα λόγο την τεχνολογία NCM και όχι την LFP.

Η πιθανότητα πυρκαγιάς σε EV είναι ούτως ή άλλως ελάχιστη -περίπου το 1/10 σε σχέση με οχήματα που κινούνται με μηχανή εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με πρόσφατες στατιστικές των αμερικανικών κρατικών φορέων που είναι αρμόδιοι για προστασία από πυρκαγιά και ασφάλεια μεταφορών (NFPA και NTSB).
Σημειωτέον ότι η στατιστική αυτή αφορά συνολικά τα EV και υπάρχουν διαφορές μεταξύ των τεχνολογιών NCM και LFP. Αντιγράφω τα αποτελέσματα που δίνει η ΑΙ σε σχετικό ερώτημα:

Οι NCM χουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα (περισσότερη ενέργεια ανά κιλό), αλλά το υλικό καθόδου είναι πιο ασταθές σε υψηλές θερμοκρασίες ή σε περίπτωση διάτρησης/βραχυκυκλώματος.
Σε thermal runaway (αλυσιδωτή αντίδραση αποσύνθεσης) μπορούν να φτάσουν πολύ γρήγορα σε υψηλές θερμοκρασίες και παρουσιάζουν εύκολα ανάφλεξη.

Οι LFP (π.χ. BYD Blade) έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, αλλά πολύ πιο σταθερό κρυσταλλικό πλέγμα. Αντέχουν σε υψηλότερες θερμοκρασίες χωρίς να αποσυντίθενται επικίνδυνα.
Ακόμα και σε περίπτωση βλάβης/διάτρησης, η πιθανότητα ανάφλεξης είναι εξαιρετικά μικρότερη.

Η BYD με διάφορες δοκιμές (nail penetration test, crush test, overheating) έδειξε ότι μια μπαταρία Blade δεν αναφλέγεται ούτε εκπέμπει φλόγα, σε αντίθεση με μια NCM που καίγεται εκρηκτικά.

Στατιστικά από πραγματική χρήση μπαταριών LFP (στόλος BYD, Tesla με LFP κ.ά.) δείχνουν πολύ μικρότερα ποσοστά περιστατικών πυρκαγιάς σε σχέση με τις NCM.
Γενικά, οι πιθανότητες πυρκαγιάς σε LFP θεωρούνται τουλάχιστον 5–10 φορές μικρότερες από αντίστοιχα packs με NCM, με βάση τόσο τεστ όσο και δεδομένα αγοράς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.997
Reaction score
145.042
Γενικά, οι πιθανότητες πυρκαγιάς σε LFP θεωρούνται τουλάχιστον 5–10 φορές μικρότερες από αντίστοιχα packs με NCM
Βεβαίως.

Αλλά δεν είναι μηδενικές. 😎


Στο άρθρο δεν αναφέρεται πρόβλημα να παραμένει μια μπαταρία Blade σε 100% SOC
Ασχέτως του τι αναφέρει οποιοδήποτε άρθρο, παραμένει γεγονός πως το 100% SOC έχει την μεγαλύτερη έκλυση θερμότητας, και την μεγαλύτερη ηλεκτροχημική ενέργεια αποθηκευμένη, οπότε, δυνητικά, καθίσταται πιο επικίνδυνη αυτή η κατάσταση από χαμηλότερο SOC.

Επίσης, η διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αυτό που κοινώς ονομάζουμε "υγεία της μπαταρίας", έρχεται σε αντίθεση με την παραμονή της μπαταρίας σε 100% SOC.
Το SOH (State of Health) της μπαταρίας, αποδεδειγμένα μειώνεται με χρήση και παραμονή στο 100% SOC, μέσω διαφόρων χημικών διαδικασιών (όπως δημιουργία δενδριτών).

Οι μπαταρίες σιδήρου (LiFePO4 ή LFP) είναι ανθεκτικότερες στη φόρτιση στο 100% SOC απ’ ότι οι συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου όπως NMC, αλλά εξακολουθούν να υποβαθμίζονται πιο γρήγορα αν παραμένουν συχνά πλήρως φορτισμένες.

Η φόρτιση LFP μπαταρίας στο 100% SOC επιταχύνει τη χημική φθορά με διαφορετικούς τρόπους απ'οτι στις μπαταρίες NMC (διάσπαση ηλεκτροδίου, σχηματισμός ιζημάτων).

Η ζημιά γίνεται πιο έντονη όταν το όχημα παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα σε υψηλό SOC, ειδικά σε ζεστά κλίματα ή άστατη χρήση (full charging, leaving it full).




ΥΓ. Χωρίς να αγχώνεστε, είναι απολύτως βέβαιο πως τόσο για την υγεία της μπαταρίας όσο και για τον κίνδυνο αυτανάφλεξης, η παραμονή ενός BEV (ανεξαρτήτως χημείας μπαταρίας) ακινητοποιημένου για ώρες (ή μερες) σε 100% SOC δεν αποτελεί ενδεδειγμένη επιλογή χρήσης, και θα πρότεινα να την αποφεύγετε.

Το "χωρίς να αγχώνεστε" αφορά τόσο την πιθανότητα αυτανάφλεξης (είναι πραγματικά απειροελάχιστη) όσο και την υγεία της μπαταρίας (θα κρατήσει περισσότερο από όσο θα κρατήσετε το αυτοκίνητο).

Προσωπικά, βρίσκω εξόχως υστερική την τακτική των πλοίων να ζητούν <40% SOC στα BEV, θεωρώ πως ένα <80% θα ήταν υπεραρκετό. Βεβαίως και γω, δεν θεωρώ "σοφή επιλογή" ούτε να φορτίζουν τα BEV μέσα στο αμπάρι του πλοίου που βράζει απ' τη ζέστη (είδαμε κι αυτό να γίνεται), ούτε να μπαίνουν τα BEV μέσα στο πλοίο με 100% SOC, ιδίως στον καύσωνα του καλοκαιριού. Αλλά και το <40% είναι υπερβολή.

Θέλει λίγο πιο χαλαρά. Το παράκαναν.

Χαλαρά και μεις στη χρήση, να μη φοβόμαστε να το πάμε 100%, για όνομα. Κι ας μείνει και 1-2 ώρες ακίνητο με 100% SOC, δε θέλει τόσο άγχος.

Χαλαρά μεν, αλλά να γνωρίζουμε δε, και να πράττουμε κατά το δοκούν. 😎
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.233
Reaction score
33.179
Atto 3 Intelligent Driving Edition
Σύμφωνα με τιμές Κίνας θα έχει πάνω κάτω ίδια τιμή με το σημερινό.
Μετά αναρωτιούνται κάποιοι γιατί δεν πουλάνε.

a.jpg
b.jpg
c.jpg
d.jpg
e.jpg

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

6.jpg
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.267
Reaction score
9.312
Για το θέμα του SOC, να πούμε βέβαια ότι -αντίθετα με τις εργαστηριακές δοκιμές- το δικό μας/σας αυτοκίνητο δεν θα μείνει ΠΟΤΕ φορτισμένο στο 100% (για λεπτά, για ώρες, για μέρες) πολύ απλά γιατί όταν το αυτοκίνητο σου δείχνει 100%, η μπαταρία ΔΕΝ είναι στο 100%, καθώς έχει buffers.

Ακόμα και ένα buffer 3-4% κάνει τεράστια διαφορά στη φθορά που θα δημιουργηθεί αφήνοντας το αυτοκίνητο στο "100%". Το ίδιο και όσον αφορά την πιθανότητα αυτανάφλεξης.

Φυσικά, για όποιον έχει Tesla χρειάζεται μια προσοχή παραπάνω, καθώς χρησιμοποιεί πολύ μικρότερα buffers από άλλους κατασκευαστές (με τη λογική "ας διάβαζες το manual, τα λέει").
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.997
Reaction score
145.042
Όταν λέμε για SOC, πάντα μιλάμε για την χρήσιμη χωρητικότητα της μπαταρίας, πέραν των μπαφερς.

Ως τώρα, οι οδηγίες (για την υγεία και μακροζωία της μπαταρίας) πρακτικά όλων των κατασκευαστών για τυπική χρήση του αυτοκινήτου είναι 20-80% SOC, με μόνη γνωστή (σε μένα) εξαίρεση τα Τέσλα, που μέχρι πρότινος έλεγε 20-90% SOC (το άλλαξε σε 20-80% SOC προ 2-ετιας περίπου).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
19.233
Reaction score
33.179
Βραζιλία. ΒΥD Dolphin TAXI.
Μετά από 260.000χλμ η αυτονομία του είναι εντυπωσιακή.
Το αμάξι δεν έχει αλλάξει δίσκους τακάκια (θα πάει αρκετά πάνω από τα 300.000χλμ έλεγε ο μηχανικός), αναρτήσεις, και το εσωτερικό του (καθίσματα κλπ) είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Σε ΙΧ θα ήταν ακόμη καλύτερα εννοείται.

1000004520.jpg
1000004521.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.997
Reaction score
145.042
Απέδειξε λοιπόν την αξία του και στα 260.000 χλμ, που είναι περισσότερα από όσα θέλει ο τυπικός άνθρωπος από ένα αυτοκίνητο.

Με 15.000 χλμ το έτος, σημαίνει σχεδόν 20-ετια..

Μια χαρά.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.192
Μηνύματα
3.045.065
Members
38.541
Νεότερο μέλος
jabe
Top