Klipsch RP-280F βελτίωση.

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Σε συνομιλία μου με κάποιον πολύ σχετικό σε τέτοια θέματα μου είχε προτείνει αναστροφή της φάσης της κόρνας και το ντύσιμο του wave guide εσωτερικά με κάποιο απορροφητικό υλικό.
Σοβαρά τώρα είναι πολύ σχετικός αυτός που σου το πρότεινε αυτό;o_O
Αν το κάνεις αυτό η κατάσταση θα χειροτερεύσει πολύ και πλέον η ακύρωση θα γίνει χαράδρα.
Το ντύσιμο δεν προσφέρει το παραμικρό για τις συχνότητες που συζητάμε αλλά πολύ υψηλότερα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Εδώ κάνεις λάθος και στα δύο...

Το τι κλίση παίρνουμε τελικά έχει να κάνει και με τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε μεγαφώνου. Πέραν του κυκλώματος διαχωρισμού, τα συγκεκριμένα 8ιντσα αποκόπτουν μια χαρά σε τέτοια συχνότητα ώστε δεν χρειάζεται κάτι επιπλέον.



Τα πηνία του κλάδου των υψηλών κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους και ακόμα και κροσόβερ από την αρχή να έστηνα δεν θα έβαζα κάτι διαφορετικό.

Αρχικά η διατομή του σύρματος υπερ-αρκεί μιας και εδώ δεν μας ενδιαφέρει η DCR αλλά η συνολική συμπεριφορά του φίλτρου.

Το δεύτερο μάλιστα πηνίο έχει εν σειρά μια τεράστια αντίσταση των 4,5 Ωμ & 10 Watts, οπότε και οποιοδήποτε χοντρό σύρμα μόνο σπατάλη είναι και θα έπρεπε να αυξηθεί η τιμής της αντίστασης.

Επίσης σε αυτεπαγωγές της τάξης των 0,15 και 0,3 mH δεν υπάρχει επηρεασμός για σχετικά κοντινή τοποθέτηση, όπως ισχύει σε μεγαλύτερα.
Υπάρχει αντίλογος, αλλά είναι άνευ ουσίας.

Συνέχισε την πορεία εξέλιξης, να δούμε τι μετρήσεις έκανες.

Γενικά πάντως, το ηχείο δε μετράει άσχημα, απλώς έχει τονισμένο το πάνω μέρος του φάσματος. +-2,5 dB είδα μέτρηση.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
Σοβαρά τώρα είναι πολύ σχετικός αυτός που σου το πρότεινε αυτό;o_O
Αν το κάνεις αυτό η κατάσταση θα χειροτερεύσει πολύ και πλέον η ακύρωση θα γίνει χαράδρα.
Το ντύσιμο δεν προσφέρει το παραμικρό για τις συχνότητες που συζητάμε αλλά πολύ υψηλότερα.
Πιο σχετικός δεν πάει......
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Οι περισσότεροι που έχουμε αυτά τα ηχεία τα βάζουμε να τέμνονται πίσω από το κεφάλι μας.
Αντί να ακούς οφ αξις με κλίση των ηχείων προς τα έξω, είναι χίλιες φορές προτιμότερο να ακούς οφ αξις με κλίση των ηχείων προς τα έσω, ώστε να μειώνονται οι ανακλάσεις στους πλαϊνούς τοίχους και να ανοίγει το εύρος της θέσης ακρόασης.

Γενικά δε το βρίσκω καλή ιδέα το οφ αξις, αν έχετε διαθέσιμο σοφτγουερ ισοστάθμισης.

Αν μελετήσεις την ον αξις και οφ αξις απόκριση, θα δεις πως είναι προτιμότερη η ον αξις επειδή είναι ομαλότερη, ασχέτως αν είναι πιο τονισμένη, πράγμα που εύκολα διορθώνεται.

Αν ισοσταθμίσεις με ταργκετ κερβ την οφ αξις για τη θέση ακρόασης, τότε η ον αξις θα είναι τονισμένη, και θα έχεις σημαντική ενέργεια ανακλάσεων στα πρίμα, αυτό τυπικά δε βολεύει, εκτός κι αν έχεις χαμηλούς χρόνους RT 60 ψηλά.

Τέλος πάντων, γενικές οδηγίες δεν υπάρχουν, κάθε χώρος πρέπει να αντιμετωπίζεται ολιστικά, να βλέπεις όλα τα δεδομένα και αναλόγως να κάνεις επιλογές.

Βεβαίως η αναστροφή φάσης στο Τουίτερ και η κάλυψη της χοάνης με απορρόφηση, είναι καγκουριες. Δεν θα μπω στη διαδικασία να τα αναλύσω, είναι ευκόλως εννοούμενα.
 

Μηνύματα
3.114
Reaction score
10.303
Οι περισσότεροι που έχουμε αυτά τα ηχεία τα βάζουμε να τέμνονται πίσω από το κεφάλι μας.

Σε συνδυασμό με target curve βελτιώνεται πολύ η κατάσταση.

σωστό
 

Μηνύματα
360
Reaction score
554
Σε συνομιλία μου με κάποιον πολύ σχετικό σε τέτοια θέματα μου είχε προτείνει αναστροφή της φάσης της κόρνας και το ντύσιμο του wave guide εσωτερικά με κάποιο απορροφητικό υλικό.
Ισχύει μαλλον και λογικά αν κάποιος τα μετρούσε θα παρατηρούσε πως η ενίσχυση στις υψηλές είναι λόγω συντονισμοί τού πλαστικού waveguide. Υπάρχουνε πολλά βίντεο σχετικά:
 

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
Δε το βρίσκω καλή ιδέα, αν έχετε διαθέσιμο σοφτγουερ ισοστάθμισης.

Αν μελετήσεις την ον αξις και οφ αξις απόκριση, θα δεις πως είναι προτιμότερη η ον αξις επειδή είναι ομαλότερη, ασχέτως αν είναι πιο τονισμένη, πράγμα που εύκολα διορθώνεται.

Αν ισοσταθμίσεις με ταργκετ κερβ την οφ αξις για τη θέση ακρόασης, τότε η ον αξις θα είναι τονισμένη, και θα έχεις σημαντική ενέργεια ανακλάσεων στα πρίμα, αυτό τυπικά δε βολεύει, εκτός κι αν έχεις χαμηλούς χρόνους RT 60 ψηλά.

Τέλος πάντων, γενικές οδηγίες δεν υπάρχουν, κάθε χώρος πρέπει να αντιμετωπίζεται ολιστικά, να βλέπεις όλα τα δεδομένα και αναλόγως να κάνεις επιλογές.

Βεβαίως η αναστροφή φάσης στο Τουίτερ και η κάλυψη της χοάνης με απορρόφηση, είναι καγκουριες. Δεν θα μπω στη διαδικασία να τα αναλύσω, είναι ευκόλως εννοούμενα.
Τελικά εγώ μετά από πολλές δοκιμές τοποθέτησης τα άφησα να με κοιτάνε.

Τα τονισμένα χαμηλά είναι από την τοποθέτηση σε γωνία και κολλητά στο μπροστά τοίχο.

Screenshot_20201219-105011_MultEQ.jpg
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Ισχύει μαλλον και λογικά αν κάποιος τα μετρούσε θα παρατηρούσε πως η ενίσχυση στις υψηλές είναι λόγω συντονισμοί τού πλαστικού waveguide. Υπάρχουνε πολλά βίντεο σχετικά:
Δεν μπορεί να υπάρξει κάτι τέτοιο. Συντονισμός υφίσταται σε ένα συγκεκριμένο σημείο του φάσματος και ίσως κάποια συσχετιζόμενα, όσον αφορά αρμονικές εκατέρωθεν.
Είναι αδύνατον να υπάρχει ομοιόμορφος <<συντονισμός>> σε περιοχή έκτασης 18 χιλιάδων κύκλων.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
Σοβαρά τώρα είναι πολύ σχετικός αυτός που σου το πρότεινε αυτό;o_O
Αν το κάνεις αυτό η κατάσταση θα χειροτερεύσει πολύ και πλέον η ακύρωση θα γίνει χαράδρα.
Το ντύσιμο δεν προσφέρει το παραμικρό για τις συχνότητες που συζητάμε αλλά πολύ υψηλότερα.
Γιατί σε πολλούς μπορεί να πάει το μυαλό σε συγκεκριμένο άτομο που ασχολείται με klipsch, όχι δεν είναι ο Αργύρης
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Γιατί σε πολλούς μπορεί να πάει το μυαλό σε συγκεκριμένο άτομο που ασχολείται με klipsch, όχι δεν είναι ο Αργύρης
Και δεν χρειάζεται να αναφέρονται ονόματα... Χαλαρή κουβεντούλα γίνεται.
 

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
Του φίλου το klipsch έχει παρόμοια συμπεριφορά με την απόκριση παραπάνω στο χώρο μου?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Αντί να ακούς οφ αξις με κλίση των ηχείων προς τα έξω, είναι χίλιες φορές προτιμότερο να ακούς οφ αξις με κλίση των ηχείων προς τα έσω, ώστε να μειώνονται οι ανακλάσεις στους πλαϊνούς τοίχους και να ανοίγει το εύρος της θέσης ακρόασης.
Θα στο δείξω με σχήμα αυτό:

IMG_20201219_105713.jpg


Στην πάνω περίπτωση, έχεις τα ηχεία ίσια στην ευθεία του τοίχου, οπότε καθήμενος στην κεντρική θέση Α ακρόασης ακούς οφ αξις στις 30°.
Ο ακροατής στη Β θέση ακρόασης στα δεξιά της κεντρικής, που βρίσκεται πιο κοντά στο δεξί ηχείο, ακούει σε 40° το αριστερό και σε 20° το δεξί, δηλαδή το πιο απομακρυσμένο ηχείο το ακούει ακόμα πιο σιγά, ενώ το πιο κοντινό πιο δυνατά.
Ταυτόχρονα, η ανάκλαση στα πλαϊνά τοιχώματα είναι ισχυρή, στις 30° την τρώει.

Στην κάτω περίπτωση, έχεις τα ηχεία με έντονη κλίση προς τα έσω (toe in), οπότε καθήμενος στην κεντρική θέση Α ακρόασης ακούς οφ αξις στις 30°.

Ο ακροατής στη Β θέση ακρόασης στα δεξιά της κεντρικής, που βρίσκεται πιο κοντά στο δεξί ηχείο, ακούει σε 20° το αριστερό και σε 40° το δεξί, δηλαδή το πιο απομακρυσμένο ηχείο το ακούει πιο ον αξις - πιο δυνατά, ενώ το πιο κοντινό το ακούει ακόμα πιο οφ αξις -πιο χαμηλά, άρα θα τα ακούει και τα δύο περισσότερο ισορροπημένα. Αν μελετήσεις καλά τα γραφήματα οφ αξις, μπορείς να μετακινείσαι δεξιά της θέσης ακρόασης και να συνεχίζεις να ακούς και τα δυο ηχεία στην ίδια στάθμη, αν καταφέρεις η πτώση στάθμης λόγω διαφοράς απόστασης να ισοφαρίζεται με την διαφορά στάθμης των οφ αξις των ηχείων.

Ταυτόχρονα, η ανάκλαση στα πλαϊνά τοιχώματα είναι αδύναμη, στις 60° την τρώει ο τοίχος, δηλαδή δε θα ενοχλεί.


Συμπέρασμα: οφ αξις ακούμε με κλίση προς τα έσω, όχι προς τα έξω.

Προς τα έξω, είναι χαιντίλα.
 

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
Θα στο δείξω με σχήμα αυτό:

View attachment 192061

Στην πάνω περίπτωση, έχεις τα ηχεία ίσια στην ευθεία του τοίχου, οπότε καθήμενος στην κεντρική θέση Α ακρόασης ακούς οφ αξις στις 30°.
Ο ακροατής στη Β θέση ακρόασης στα δεξιά της κεντρικής, που βρίσκεται πιο κοντά στο δεξί ηχείο, ακούει σε 40° το αριστερό και σε 20° το δεξί, δηλαδή το πιο απομακρυσμένο ηχείο το ακούει ακόμα πιο σιγά, ενώ το πιο κοντινό πιο δυνατά.
Ταυτόχρονα, η ανάκλαση στα πλαϊνά τοιχώματα είναι ισχυρή, στις 30° την τρώει.

Στην κάτω περίπτωση, έχεις τα ηχεία με έντονη κλίση προς τα έσω (toe in), οπότε καθήμενος στην κεντρική θέση Α ακρόασης ακούς οφ αξις στις 30°.

Ο ακροατής στη Β θέση ακρόασης στα δεξιά της κεντρικής, που βρίσκεται πιο κοντά στο δεξί ηχείο, ακούει σε 20° το αριστερό και σε 40° το δεξί, δηλαδή το πιο απομακρυσμένο ηχείο το ακούει ακόμα πιο ον αξις - πιο δυνατά, ενώ το πιο κοντινό το ακούει πιο οφ αξις -πιο χαμηλά, άρα θα τα ακούει και τα δύο περισσότερο ισορροπημένα.

Ταυτόχρονα, η ανάκλαση στα πλαϊνά τοιχώματα είναι αδύναμη, στις 60° την τρώει ο τοίχος, δηλαδή δε θα ενοχλεί.


Συμπέρασμα: οφ αξις ακούμε με κλίση προς τα έσω, όχι προς τα έξω.

Προς τα έξω, είναι χαιντίλα.
Ακριβώς αυτό ήταν το συμπέρασμα και τα άφησα τελικά να με κοιτάνε.

Μπορεί σε μία θέση να ήταν καλύτερα αλλά με τη μετακίνηση αριστερά δεξιά έχανες πολύ το αντίστοιχο ηχείο.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Του φίλου το klipsch έχει παρόμοια συμπεριφορά με την απόκριση παραπάνω στο χώρο μου?
Υπάρχει ένας συντονισμός γύρω από τους 55 κύκλους, αλλά σε στενό εύρος και στους 70 πλέον είναι σε φυσιολογική στάθμη. Πλέον η καμπύλη που διαμόρφωσα προσεγγίζει τη δική σου μετά της διορθώσεις.
 
Last edited:

Μηνύματα
793
Reaction score
1.152
Ισχύει μαλλον και λογικά αν κάποιος τα μετρούσε θα παρατηρούσε πως η ενίσχυση στις υψηλές είναι λόγω συντονισμοί τού πλαστικού waveguide. Υπάρχουνε πολλά βίντεο σχετικά:
Γενικά μιλώντας επεμβάσεις σε ηχεία οι οποίες δεν συνοδεύονται από συγκριτκές μετρήσεις πριν και μετά κατά την γνώμη μου δεν πρέπει να τις παίρνει κάποιος στα σοβαρά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Μπορεί σε μία θέση να ήταν καλύτερα αλλά με τη μετακίνηση αριστερά δεξιά έχανες πολύ το αντίστοιχο ηχείο.
Με τα σχήματα σου δείχνω πως με γερή κλίση προς τα έσω, παύει να χάνεται το απομακρυσμένο ηχείο.
Δηλαδή, η κλίση προς τα έσω, αυξάνει το εύρος του σουιτ σποτ.
 

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
Με τα σχήματα σου δείχνω πως με γερή κλίση προς τα έσω, παύει να χάνεται το απομακρυσμένο ηχείο.
Δηλαδή, η κλίση προς τα έσω, αυξάνει το εύρος του σουιτ σποτ.
Α ναι τώρα παρατήρησα το 60 που γράφεις, είμαι στο πλοίο και κουνάει αρκετά. o_Oo_O

Άσχετο αλλά γιατί βάζουν την πρώτη θέση τέρμα μπροστά, νομίζω είναι η χειρότερη περιοχή στο πλοίο.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Καλή η κουβέντα αλλά να συνεχίσω την παρουσίαση...
Όπως είπα για το τμήμα των χαμηλών κατασκευάστηκε από την αρχή κύκλωμα διαχωρισμού το οποίο και τοποθετήθηκε πίσω από το κάτω woofer, βιδωμένο στην πλάτη του ηχείου.
Όπως προείπα το μεγάλο πηνίο των 1,3 mH είναι ακατάλληλο για εφαρμογές όπου η συχνότητα φτάνει τα 1,7 KHz. Αυτό γιατί την κύρια δουλειά κάνει ο μεγάλος πυρήνας, ενώ το σύρμα είναι κουτσουρεμένο.
Κλασική εμπορική οικονομική επιλογή της κατηγορίας θα έλεγα.

Για την περίπτωση παραγγέλθηκε πηνίο με σύρμα διαμέτρου 1,6 mm και DCR 0,25 Ωμ. Υπάρχει και εδώ ένας ελάχιστος βοηθητικός πυρήνας, που διευκολύνει στην ελαχιστοποίηση της ανοχής.

Εδώ συγκριτικά τα δύο πηνία:
131930293_811546386058432_9154869888084643235_n.jpg


Και εδώ βλέπουμε την μηδενική ανοχή όσον αφορά τα 1,3 mH του πηνίου. Το ταίριασμα των δύο πηνίων(L&R) το κάνω με το χέρι, με αποτέλεσμα η συμπεριφορά των δύο κροσόβερς να είναι ακριβώς ίδια.
131663868_223426525992203_7637703801440870346_n.jpg


και εδώ το <<μαμά>> πηνίο που δεν είναι άσχημο όσον αφορά την τιμή,
131632522_390333255391352_2187496136279501483_n.jpg
αλλά δεν έχει και ανοχή 0%.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Εδώ το κύκλωμα διαχωρισμού των woofers. Κρατήθηκε ο πλαστικός ΜΚΤ πυκνωτής των 24 μF, μιας και η ποιότητα του είναι αποδεκτή για παραλληλισμό στα μεγάφωνα.
Η κατασκευή είναι Hard-wired και το καλώδιο που χρησιμοποιήθηκε το VDH snowline.
Η στερέωση του μεγάλου και με αρκετό βάρος πηνίου έγινε και με θερμόκολλα αλλά και μεγάλα δεματικά που πιάνουν κάτω από το ξύλο.
131910510_446079346768260_6490641233547533544_n.jpg


εδώ στην τελική του θέση, βιδωμένο στη πλάτη του ηχείου, πράγμα που δεν είναι ότι ευκολότερο...
131620361_292453622303960_5801940904130800944_n.jpg
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.591
Μηνύματα
2.866.847
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top