MARTIN LOGAN CLX -review

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Πως όμως είδε τα πράγματα ένας πρώην συντάκτης της "χρυσής εποχής" του περιοδικού "ΗΧΟΣ" ; Ένας καλός φίλος που έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει σχεδόν τα πάντα ! Πικάπ , dac που διαχειρίζεται σήματα υψηλής ανάλυσης , προενισχυτές , τελικούς , ολοκληρωμένους , ηλεκτροδυναμικά ηχεία , ηλεκτροστατικά ηχεία ,μαγνητοστατικά ηχεία και προσφάτως δραστηριοποιείται στον χώρο της "κόρνας"!








http://www.sonusaeterna.com/history.html
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ :





Τα τεχνικά προσόντα του MartinLoganCLX , όπως και η τιμή λιανικής είναι εντυπωσιακά. Με αυτά τα στοιχεία κατά νου και τις προηγούμενες καλές εντυπώσεις από το μικρό αδερφάκι (SPIRE) , οι προσδοκίες μας ήταν αυξημένες. Ένα ηχείο τέτοιας τιμής και τέτοιας τεχνολογίας, πρέπει και οφείλει να είναι παντού καλό. Είναι όμως έτσι?


Τα μηχανήματα ήταν ζεστά και τα ηχεία επαρκώς στρωμένα.
Κύριο χαρακτηριστικό του ηχείου η εξαιρετική διαφάνεια, η χειρουργικά δοσμένη λεπτομέρεια,η αληθοφάνεια, η ποιοτική ομοιογένεια σε όλο το φάσμα της μουσικής. Χαρακτηριστικά, θυμάμαι ότι η ομοιογένεια αυτή έλειπε από το Spire. Ηταν φανερό το σκαλοπάτι μεταξύ άνω ηλεκτροστατικής μονάδας και κάτω υλοποίησης με ένα ηλεκτροδυναμικό μεγάφωνο. Εδώ υπάρχει πλήρης ενιαίος χαρακτήρας με χαμηλό πρωτόγνωρο ως προς την έκταση για ηλεκτροστατικό ηχείο. Το σύστημα της διπλής μεμβράνης δουλεύει καλά. Περισσότερο βαθύ χαμηλό θα αναζητήσουν μόνο όσοι χρησιμοποιήσουν το ηχείο για κινηματογράφο, χωρίς τη βοήθεια υπογούφερ. Το ηχείο βέβαια δεν σχεδιάσθηκε για τέτοιο σκοπό. Σχεδιάσθηκε για τον απαιτητικό μουσικόφιλο που θέλει να έχει ποιότητα και στις χαμηλομεσαίες συχνότητες.

Το ηχείο έχει πραγματικά την άνεση απόδοσης μεγάλων εντάσεων. Αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με την αβίαστη ροή της μουσικής, δίνουν δυναμικές επίσης πρωτόγνωρες για ηλεκτροστατικό ηχείο. Φυσικά ο χρωματικός πλούτος και το σώμα των οργάνων ήταν σε κορυφαίο επίπεδο.

Επιφυλάξεις έχουμε στα πιο κάτω θέματα. Η εικόνα του ηχείου δεν ήταν όσο ολογραφική περιμέναμε.. Σχετικά χαμηλά ανεπτυγμένη, με μειωμένο βάθος, χωρίς ακριβή εστίαση μεταξύ των οργάνων. Και δεν αναφέρομαι στη διασπορά. Διασπορά υπήρχε. Η εικόνα έμενε αμετάβλητη μέσα σε ευρύ φάσμα γωνιών ακρόασης. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα Spire, στον ίδιο χώρο είχαν δώσει εικόνα ικανού ύψους και βάθους. Εάν υποθέσουμε ότι τα Spire έχουν την ίδια ουσιαστικά μονάδα μεσουψηλών, τότε πάλι υποθετικά μιλώντας, η μονάδα των μεσοχαμηλών που λειτουργεί από τα 360 Hz και κάτω ίσως δημιουργεί αυτή την ασάφεια. Χωρίς να είναι γνωστή η κλίση του κροσόβερ, δεν μπορεί κανείς να γνωρίζει πόσο συμμετέχει η μονάδα αυτή σε κατευθυντική πληροφορία. Όπως και να έχει οι συχνότητες από 150 έως 360 που είναι η συχνότητα κροσοβερ, επηρεάζουν την εικόνα. Ειδικά όταν η επιφάνεια είναι τέτοιου μεγέθους και πολύ κοντά σε ανακλαστικούς-γυμνούς τοίχους. Πιστεύουμε ότι το ηχείο πρέπει να τοποθετείται μακριά ΚΑΙ από τους πλευρικούς τοίχους. Επίσης, θα βοηθήσει η χρήση μη ανακλαστικών επιφανειών όπως χοντρές κουρτίνες κλπ. Αυτά είναι αναμενόμενοι περιορισμοί από ηχεία τέτοιων διαστάσεων. Τέτοια υλικά απόσβεσης, τοποθετημένα στους πίσω τοίχους, μπορούν να αλλάξουν τελείως τη συμπεριφορά του ηχείου. Το ηχείο είναι δίπολο. Είναι σαν να υπάρχουν δύο συμβατικά ηχεία πλάτη με πλάτη (με αναστροφή φάσης). Ο,τι εκπέμπει το ένα εκπέμπει και το άλλο. Η πίσω ακτινοβολία ανακλώμενη επιστρέφει με πολλούς διαφορετικούς χρόνους καθυστέρησης και προσθαφαιρείται με την εμπρός. Το τελικό αποτέλεσμα είναι άμεσα εξαρτώμενο από τα χαρακτηριστικά του χώρου. Σε αυτό το φαινόμενο αποδίδουμε μία λαμπρότητα υπεράνω του φυσικού, αισθητή στις αντρικές φωνές. Και εδώ τα Spire, με τις μικρότερες επιφάνειες, ήταν ελαφρώς καλύτερα. Επίσης τα πολλαπλά χτυπήματα στα τύμπανα δεν είχαν σαφή διαχωρισμό. Οπότε πάλι οι υποψίες μας πέφτουν στο χώρο και στους χρόνους αντήχησης.

Για να μη δημιουργηθούν λάθος εντυπώσεις , ο συγκεκριμένος χώρος, είναι πολύ καλών διαστάσεων, και φροντισμένος από τον Βασίλη με ηχοαπορροφητικά πάνελς. Σε αυτό το χώρο παίζει τα δικά του Summit. Απλά για να δεχθεί ο χώρος αυτός τα CLX και να εκμεταλλευτούμε τις ιδιότητές τους, χρειάζεται αναδιαμόρφωση και ειδική αντιμετώπιση για τα συγκεκριμένα ηχεία , που όλοι καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι εφικτό να γίνει, Οι περισσότεροι κατασκευαστές ηλεκτροστατικών χρησιμοποιούν αποσβεστικό υλικό στη πίσω πλευρά του "σώματος" των πάνελς. Ετσι, φιλτράρουν τη πίσω ακτινοβολία και δεν την αφήνουν ελεύθερη στο πίσω περιβάλλοντα χώρο. Εδώ, πιθανόν για την αισθητική διαφάνεια και αέρινη παρουσία του ηχείου, να αποφασίστηκε η μη εφαρμογή τέτοιας λύσης. Αποδεκτή η λύση αυτή, χρειάζεται πολύ περισσότερη δουλειά όμως ο χώρος. Προσοχή λοιπόν στο χώρο. Θα πρέπει να είναι και ανάλογου μεγέθους, αλλά και περιποιημένος για να υποδεχθεί τέτοιες επιφάνειες. Δεν θα βάζαμε ποτέ μία Φόρμουλα 1, να τρέξει εκτός πίστας.

Ιδιαίτερα απαιτητικά είναι και στα συνοδά μηχανήματα. Ακούγονται τα πάντα χωρίς να συγχωρούν, χωρίς να καλύπτουν. Ακούγονται όλες οι ιδιαιτερότητες και οι αδυναμίες του συστήματος. Είναι από τα λίγα ηχεία που σαν κρίκος της αλυσίδας αναπαραγωγής , αποδεικνύεται ισχυρότατος.Οπότε ουσιαστικά ακούγονται τα συνοδά. Ακόμα πιο δύσκολο είναι το έργο του ενισχυτή. Το ηχείο στις υψηλές συχνότητες έχει φαινομένη αντίσταση 0,7 Ωμ. Ετσι , ενώ ο ήχος μίας λυχνίας singleended του αρμόζει, δεν υπάρχει τέτοιο μηχάνημα που να μπορεί να το οδηγήσει. Κάποια στιγμή δοκιμάσαμε τον DARED 805 sigleended. Πήραμε μία γεύση βελούδινων χροιών, με επαρκές για τα δεδομένα χαμηλό και παρουσία. Αναρωτιόμαστε πως θα έπαιζαν με έναν φανταστικό singleended 100-150 βατ. Ακόμα και τότε το θέμα στις υψηλές θα υπήρχε. Είναι εκεί, υπάρχουν, αλλά υστερούν σε έκταση και διαφάνεια. Δεν φθάνουν τα κορυφαία τουίτερ τύπου Ribbon.

Συμπερασματικά πρόκειται για το πλέον σύγχρονο ηλεκτροστατικό, πλήρους φάσματος. Απαιτεί σοβαρή μελέτη του χώρου, ειδική για το συγκεκριμένο ηχείο. Δεν είναι το ηχείο που απλά τοποθετείται στις δύο γωνίες και παίζει. Αποκαλύπτει όλες τις αδυναμίες των συνοδών μηχανημάτων και χρειάζεται ουσιαστικά άριστους τελικούς 200-250 βαττ, ικανούς να διαχειριστούν δύσκολα φορτία. Δεν καταφέραμε να το ακούσουμε κάτω από αυτές τις ιδανικές συνθήκες. Παρόλο που ο χώρος ήταν ρυθμισμένος για τα Summit, και υπήρχε πληθώρα μηχανημάτων. Ετσι, η παρουσία αυτή, μπορεί να χαρακτηρισθεί μόνο σαν μία πρώτη ακουστική εντύπωση. Πολύ θα θέλαμε να το χαρούμε κάτω από ιδανικές συνθήκες, για να βρούμε τα όριά του.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

To ωραιο στην ολη ιστορια, και θα πρεπει ισως να το επαναλαβω
για οσους δεν το καταλαβαν, ειναι πως ο Βασιλης ειχε στα χερια του
εξι διαφορετικες εκτιμησεις ακριβως την ιδια στιγμη, διχως να
γνωριζει ο ενας τι εγραψε ο αλλος.
Αυτες και μονο οι εξι προσεγγισεις ειναι που καθιστουν αυτη την παρουσιαση
τοσο διαφορετικη και, συγχρονως, μια απο τις καλυτερες που εχω διαβασει ποτε.
Μεχρι στιγμης στις τεσσερεις που εχουμε "αποσπασει" διακρινουμε
ισως μια κοινη κεντρικη ιδεα αλλα με εναλλακτικα τελειωματα(οπως
θα λεγαμε χρησιμοποιωντας ορολογια κινηματογραφου) απο την
στιγμη που οι σκηνοθετες ηταν πολλαπλοι.

Τα συγχαρητηρια μου!
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Πολύ πλάκα έχει. Ειδικά με τον Κώστα Κων/νου, είναι περίπου σαν να ακούγαμε παρέα. :114:

...
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
9
Ρε Τσαρουχά, αδυνάτισες?

Σε έχει βάλει η γυναίκα σε πρόγραμμα βλέπω! :116:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

χρειάζεται ουσιαστικά άριστους τελικούς 200-250 βαττ, ικανούς να διαχειριστούν δύσκολα φορτία. Δεν καταφέραμε να το ακούσουμε κάτω από αυτές τις ιδανικές συνθήκες.
200 βαττ όχι, 250 τουλάχιστον και με ειδικές προδιαγραφές οδήγησης ιδιαίτερα χαμηλών αντιστάσεων.

Εγώ θα πρότεινα τουλάχιστον διπλάσιας ισχύος (500 βαττ), και για το θέμα της "άνεσης" αλλά και βάσει των σπεκς του ηχείου από τα οποία συμπεραίνω πως 500 βαττ τα θέλει έτσι κι αλλιώς.

Έχω επίσης την αίσθηση πως η έλλειψη στο βαθύ χαμηλό είναι η αιτία για αρκετά από αυτά τα συμπεράσματα που διάβασα. Γι'αυτό πιστεύω πως για να έχει κανείς μια πλήρη άποψη για τις δυνατότητες του ηχείου αυτού προϋποθέτει ακράση με την συνύπαρξη και του σαμπ της εταιρίας στις ρυθμίσεις που έχει ειδικά για αυτό το ηχείο.

Άλλωστε σε τέτοια κοστολόγια δε τίθεται θέμα συμβιβασμών συχνοτικής απόκρισης....

Ταυτόχρονα, για το χώρο του Βασίλη το μόνο που θα πρότεινα να μπει ώστε να επιλύσει κάποια θέματα είναι συμφασικοί διαχυτές μεσαίων - χαμηλομεσαίων στις δυό γωνίες πίσω από τα ηχεία, δηλαδή σε όλο τον τοίχο πίσω από το κάθε ηχείο και στα πλάγια μέχρι 1 - 1,5 μέτρο μπροστά από τα ηχεία και σε ύψος μέχρι τα 2μ. Και μετά κουνάς το μεσαίο δάχτυλο στις ακυρώσεις...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

συμφασικοί διαχυτές μεσαίων - χαμηλομεσαίων
Το μέσο βάθος τέτοιων κατασκευών (ανάλογο με την κατώτερη συχνότητα που θα "φροντίζουν") είναι περί τα 40cm που σημαίνει ότι θα "στενέψουν" λιγάκι το εύρος του δωματίου, αλλά αυτό είναι το μόνο μειονέκτημά τους και είναι μόνο "αισθητικό - λειτουργικό" το "στένεμα" κι όχι "ηχητικό".
 

vet

Audio, Δημοσιογράφος
Μηνύματα
8.250
Reaction score
8.149
νομιζω ο Βασιλης εχει τα ηχεια περιπου στο 1.80 απο τον πισω τοιχο. η αποσταση αυτη (5 ποδια x 2, 1ποδι->1ms) προκαλει καθυστερηση του οπισθιου κυματος περιπου 10ms τοση ωστε να υπαρχει η ιδανικη καθυστερηση του κυματος οταν φτανει στο αυτι ωστε να δινει την αισθηση του βαθους. η τοποθετηση διαχυτων θα "στενεψει" και το βαθος της σκηνης.
διορθωστε με...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Κι εγώ τα ηχεία τα έχω σε τέτοια περίπου απόσταση από τον πίσω τοίχο (180 εξωτερική ακμή, 160 εσωτερική).

Από προσωπική εμπειρία, η τοποθέτηση διαχυτών (προσοχή: συμφασικών) επιφέρει ΜΟΝΟ θετικά αποτελέσματα σε όλες ανεξαιρέτως τις ηχητικές παραμέτρους, σαφώς συμπεριλαμβανομένων των διαστάσεων της αναπαραγόμενης μουσικής σκηνής.

Αν έχει άλλος ανάλογες εμπειρίες, ας τις καταθέσει.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
728
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Παιδια, σας εχω νεα.
Οι πληροφοριες μου λενε πως το Μεγαλο Σαββατο θα μαθουμε
και τις αποψεις των υπολοιπων δυο που εμειναν...:137:
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Ακολουθούν οι εντυπώσεις ενός αδελφικού φίλου ! Ενός Φίλου που έχει εκτεταμένη εμπειρία σε χρήση audiophile μηχανών και εξαιρετικά συχνή επαφή με τους χώρους των συναυλιών....
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ :







Με τον Βασίλη τον Τσαντουλή με συνδέει μια μακρόχρονη φιλία. Γνωριστήκαμε την δεκαετία του 70 όταν εκείνος ήταν φοιτητής και εγώ μαθητής στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Χρειαζόμουν βοήθεια στα Μαθηματικά και μου συστησαν τον Βασίλη. Έμαθα αρκετά πράγματα στα μαθηματικά . Εκεί όμως που έγινα ξεφτέρι ήταν τα στερεοφωνικά ! Ο Βασίλης μου μετέφερε την αγάπη του για το χόμπι. Έκτοτε η πορεία μας είναι κοινή. Με δεδομένο ότι ταιριάζουμε σε πολλούς τομείς ενδιαφερόντων γίναμε φίλοι και τελικά συγγενείς. Μας συνδέει η αγάπη για την φύση ,τα ταξίδια ,τα sport , τις τέχνες και το διάβασμα. Κυρίως όμως η αγάπη για την μουσική και τα ηχητικά μηχανήματα. Μαζί παρακολουθούμε τις σημαντικότερες συναυλίες ξεκινώντας από το Μέγαρο και φθάνοντας στο Halfnote.Μαζί επίσης συνήθως πηγαίνουμε επί δεκαετίες στις εκθέσεις hifi και εικόνας.



Παρακολουθώντας την πορεία του Βασίλη επί 35 τουλάχιστον χρόνια στην επαφή του με τα μηχανήματα ήχου είχα την ευκαιρία να γνωρίσω αυτό τον περίεργο χώρο της τεχνολογίας υπό καθεστώς καθημερινής χρήσης . Απογοητευτήκαμε δεκάδες φορές από πανάκριβα και πολυδιαφημισμένα μηχανήματα και αξεσσορις ενώ ξαφνιαστήκαμε ευχάριστα από μηχανήματα που κανένας συνηθισμένος χαιφιντελίστας δεν θα αντιμετώπιζε σοβαρά . Τα ευτράπελα και τα κωμικοτραγικά που ζήσαμε κατά τις εκατοντάδες δοκιμών θα μπορούσαν να γεμίσουν πολλές σελίδες . Ενδεικτικά αναφέρω τον SANYO P55 που πέταξε ο Βασίλης τσαντισμένος από τον 5ο όροφο στον δρόμο επειδή αδυνατούσε να οδηγήσει τα B&W 801 που ο Βασίλης είχε εκείνη την εποχή. Το περίεργο ήταν ότι μετά την πτώση και την επαφή διαδοχικά με πολλές τέντες το τραυματισμένο μηχάνημα εξακολουθούσε να λειτουργεί . Μάλιστα ακουγόταν και ευκρινώς το γουργουρητό του φρέον που έψυχε τα τρανζίστορ εξόδου . Τότε ο Βασίλης απεφάσισε ο επόμενος ενισχυτής του να είναι πάλι γιαπωνέζικος. Για λόγους αντοχής και αξιοπιστίας .Έφερε τότε τους πολυδιαφημισμένους μονοφωνικούς KENWOOD LO 8M . Ημουν σπίτι του όταν τους παρέλαβε .Τους συνδέσαμε με τα 801 (με sigma drive για όσους θυμούνται ). Τους ανάψαμε να ζεσταθούν και πήγαμε στο διπλανό δωμάτιο για να δούμε ένα ποδοσφαιρικό αγώνα .Σε 2 λεπτά σύννεφα λευκού δύσοσμου καπνού γέμισαν το σπίτι . Οι LO 8M είχαν κάψει τους μετασχηματιστές τροφοδοσίας και όχι μόνο . Οι ενισχυτές επισκευάστηκαν από τον Θ. Σπίνουλα στην εταιρία ηλεκτρονικών που τότε εργαζόταν. Το συμβάν όμως μαζί με πολλά άλλα που ακολούθησαν οδήγησαν σε ένα σαφές συμπέρασμα . Σε θέματα αξιοπιστίας και ηχητικής συμπεριφοράς τίποτα σχεδόν δεν είναι απόλυτα προβλέψιμο σε αυτό το χόμπι.


Τα MARTIN LOGAN CLX τα περιμέναμε πως και πως. Ειδικά εγώ ! Επί 18 χρόνια συμβιώνω με πάνελς (όλες οι εκδόσεις του ANALYSIS OMEGA). Έχω καταλήξει ότι κάποια πράγματα είναι αδύνατον να γίνουν από κουτιά. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα πάνελς δεν έχουν αδυναμίες . Το τελικό ισοζύγιο όμως τα φέρνει πιο κοντά στα γούστα μου. Είχαμε ακούσει πολλά και διαβάσει πολλά για τα CLX . Τι θα ακούγαμε τελικά ;
Τα ηχεία κάποια στιγμή ήλθαν. Ταλαιπωρηθήκαμε πολύ με την αποσυσκευασία τους , την μεταφορά και την τοποθέτησή τους . Στην αρχή τα στήσαμε όπως πρότεινε η εταιρία. Οι πρώτες εντυπώσεις ήταν εξαιρετικές ! Ο Βασίλης όμως έχει συνηθίσει στην κορυφαία σε διαστάσεις και ελευθερία από τα ηχεία εικόνα που δίνουν τα summit στον χώρο του. Το μεγάλο μέγεθος των clx περιόριζε εμφανώς την μεγαλειώδη αυτή πανοραμικότητα. Έτσι ο Βασίλης αποφάσισε να παραβιάσει τις εντολές για τις αποστάσεις από τους πλαϊνούς τοίχους. Πλησίασε τα ηχεία στους πλαϊνούς τοίχους. Αυτό χάλασε εν μέρει τον ήχο αλλά βοήθησε πολύ στην εικόνα. Ο ήχος έγινε ελαφρά πιο λεπτός και έχασε λίγο στα άκρα.
Έφυγε όμως η κλειστοφοβικότητα που δημιουργούσαν τα μεγάλα ηχεία στο κέντρο του δωματίου. Κάναμε ακροάσεις με δεκάδες συνδυασμούς μηχανημάτων . Δοκιμάσαμε από μηχανές δεκάδων χιλιάδων ευρώ μέχρι μηχανάκια των 200 ευρώ. Δοκιμάσαμε πολλά αξέσορις . Από αναγεννητές ρεύματος της ACCUPHASE μέχρι NM PURIFIERS.


Ο Βασίλης με πίεζε να καταγράψω τις εντυπώσεις μου . Τις κατέγραψα. Την τελευταία στιγμή όμως του ζήτησα να μην τις περάσει στο site. Ποια ήταν όμως η αιτία; Την τελευταία εβδομάδα παραμονής των ηχείων στον χώρο του Βασίλη κάναμε πάμπολλες δοκιμές. Μελετήσαμε εμπειρικά αλλά και με προσομοιώσεις στο pc τις θέσεις ηχείων και ακροατών.
Τα ηχεία άλλαξαν τελείως θέση. Οι αποστάσεις από τον πίσω τοίχο μειώθηκαν και από τους πλαϊνούς αυξήθηκαν. Ο βιντεοπροβολέας και οι περιορισμοί του διώχτηκαν από τον χώρο και οι θέσεις ακρόασης μπόρεσαν να γίνουν ιδανικές . Παράλληλα ένας audio research reference 3 πήρε την θέση της προενίσχυσης . Οι ακροάσεις την τελευταία εβδομάδα έγιναν αποκλειστικά με ψηφιακό υλικό 24/192 από pc και από πικαπ χρησιμοποιώντας μόνο δίσκους άμεσης κοπής και 45 στροφών. Τελικά το να χρησιμοποιείς κοινά cd σε ένα τέτοιο ηχείο είναι σαν να χρησιμοποιείς κοινά DVD ή συμβατικό τηλεοπτικό πρόγραμμα σε ένα DILA ή σε μια KURO. Είναι αδύνατον να εντοπίσεις τα όρια των μηχανημάτων αυτών χωρίς την χρήση τουλάχιστον blue ray ή τηλεοπτικές δορυφορικές HD εκπομπές. Ειδικά στα CLX οι διαφορές που αποκαλύπτονται είναι πολύ μεγάλες . Πολύ μεγαλύτερες από οποιοδήποτε ηχείο έχουμε δοκιμάσει πρόσφατα. Το ηχείο αυτό λατρεύει την υψηλή ανάλυση και την αναδεικνύει με πρωτόγνωρο τρόπο.

Απαίτησα από τον Βασίλη να μην λάβει υπόψιν του το αρχικό κείμενό μου και να βάλει στο θέμα ένα μεταγενέστερο που πρόκυψε από τις ακροάσεις της τελευταίας βδομάδας.
Οι εντυπώσεις μου λοιπόν είναι οι παρακάτω:
 

Μηνύματα
594
Reaction score
47
Θα ηθελα να ρωτησω το Νικο (Τσαρουχα) κατι μιας και δε το διαβασα στη κριτικη του.
Η ερωτηση ειναι συγκεκριμενη και απλη.
Εχουν καλυτερα ψηλα απο το ribbon ταινιας των 3,6;




Ps η ερωτηση δεν ειναι προβοκατορικη. Απλα θελω την αποψη καποιου ποιυ ζει με mag ribbon.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Re: MARTIN LOGAN CLX -review

Θα ηθελα να ρωτησω το Νικο (Τσαρουχα) κατι μιας και δε το διαβασα στη κριτικη του.
Η ερωτηση ειναι συγκεκριμενη και απλη.
Εχουν καλυτερα ψηλα απο το ribbon ταινιας των 3,6;




Ps η ερωτηση δεν ειναι προβοκατορικη. Απλα θελω την αποψη καποιου ποιυ ζει με mag ribbon.
Επίτρεψέ μου να σου απαντήσω και εγώ ! Και αυτό γιατί έχω ζήσει για πολλά χρόνια με τα RIBBONS των δικών μου MAGNEPAN , ANALYSIS ,APOGEE. Αν τα CLX στηθούν σωστά στον χώρο και οδηγηθούν από κατάλληλους ενισχυτές δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε στα πρίμα από τα προαναφερθέντα ηχεία ! Και σε έκταση και σε ταχύτητα και σε ανάλυση και σε φυσικότητα. Αντίθετα κερδίζουν κατά κράτος σε "σώμα" ! Αρκεί να ακούσεις ένα μεγάλο χάλκινο κρουστό για να καταλάβεις.....
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Εχουν καλυτερα ψηλα απο το ribbon ταινιας των 3,6;
Κρίνοντας από αυτό που άκουσα απαντώ μονολεκτικά, όχι. Και αυτό έχει να κάνει με την έκταση των υψηλών αλλά και το γεγονός ότι το ribbon μου δίνει σε μεγαλύτερο βαθμό την αίσθηση των αέρινων και φυσικών υψηλών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα CLX δεν είναι κορυφαία και σε αυτόν τον τομέα. Το θέμα είναι ότι έχω ακούσει mags σε ιδανικές συνθήκες οδήγησης, αλλά ίσως να μην έχω ακούσει CLX σε ιδανικές συνθήκες οδήγησης.

...
 


Μηνύματα
1.336
Reaction score
661
Τώρα εγώ αμα ρωτήσω αν τα 3,6 είναι χειρότερα απο τα clx, όχι όσο λέει η διαφορά τιμής αλλά έστω ακουστά, θα είμαι προβοκάτορας;
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

η απαντηση του καθενος θα ειναι διαφορετικη, εαν εχει εστω και ελαχιστα διαφορετικα ηχητικα γουστα σε καποια σημεια απο τον αλλον.
Ειδαλλως δεν θα υπηρχαν διαφορετικες σχολες, κορνες μεβρανες κ.λπ., αν ηταν απολυτα απαντησιμη η ερωτηση σου.
 

Μηνύματα
250
Reaction score
39
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Τα υψηλα ενος tweeter ribbon και ειδικοτερα ενος MAG ειναι σαφως καλυτερα απο αυτα του CLX . Κι αυτό το συμπέρασμα δεν είναι μία μόνο ταπεινή-υποκειμενική κρίση κάποιου που συμμετείχε στην ομάδα των ακροατών. Δεν ειναι η κρίση κάποιου που έχει κατασκευάσει ηλεκτροστατικά και μαγνητοστατικά χρόνια τώρα.

Για μία ακομα φορά οι νόμοι της φυσικής παραμένουν ανίκητοι. Η μικρότερη μαζα, σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη ισχύ μαγνητικού πεδίου ενός ρίμπον, επιτυγχάνει σαφώς καλύτερη απόκριση, ενώ το μικρότερο πλάτος της ταινίας ( μερικών χιλιοστών, έναντι κάποιων δεκαδων εκατοστών) αποκλείει το ενοχλητικό beaming και βοηθά στη διασπορά. Ακόμα κι αν φτιαχνόταν ξεχωριστο ηλεκτροστατικο τουίτερ πλάτους λίγων εκατοστών , όπως στα παλια Quad, τα πριμα θα ήταν επισης πιό υποτονικά για έναν άλλο λόγο. Αυτόν της οδήγησης ενός δύσκολου φορτίου.

Σκεφθείτε ότι το σήμα του ενισχυτή πολλαπλασιάζεται από έναν μετασχηματιστή ( που πρέπει να ανεβαίνει άνω των 20 ΚΗζ) και στη συνέχεια βλέπει κάποια χωρητικότητα ( το φορτιο του ηλ/κού τουίτερ). Ο μετ/της λόγω της ιδιαιτερότητας της κατασκευής εμφανιζει ολίσθηση φάσης πολύ κάτω απο τα 20 ΚΗζ . Το δε ισοδυναμο φορτίο της ηλεκτροστατικής διαταξης , είναι κάτω απο ένα Ωμ. Στη περίπτωση του CLX είναι 0,7 Ωμ !!
Ακόμα κι αν διαθέταμε ιδανικό μετασχηματιστή, πράγμα άτοπο και γνωστό σε όσους ασχολούνται με μετασχηματιστές λαμπάτων ενισχυτών, η απορία μου είναι ποιός ενισχυτής του εμπορίου μπορεί να οδηγήσει σύνθετο φορτίο 0,5 Ωμ με ποιοτικά χαρακτηριστικά ανάλογα της ποιότητας ενός CLX. Σίγουρα οχι ένας λαμπάτος. Το θέμα δε της απόλυτης οδήγησης από ενισχυτή στερεάς κατάστασης, δεν είναι σκόπιμο να αναλυθεί εδώ. Υπάρχουν πάντως οι ένθερμοι οπαδοί της λάμπας, που μάλλον θα πρέπει να ξεχάσουν αυτού του είδους τα ηχεία. Και σίγουρα αυτός είναι ένας αποτρεπτικός λόγος γιά τους ένθερμους οπαδούς της σχολής αυτής.

Στη περίπτωση οδήγησης του ηχείου από λαμπάτο ενισχυτή , το σήμα από τις λάμπες προσαρμόζεται μέσω των μετ/των εξόδου του, οδηγείται στους μετ/τές προσαρμογής του ηχείου και μετά ''βλέπει'' το χωρητικό φορτίο της μεμβράνης. Η ειρωνεία είναι ότι ο μετ/τής του ενισχυτή υποπολλαπλασιάζει το σήμα, ενώ ο μετ/τής του ηχείου το πολλαπλασιάζει! Εάν κάποιος μελετήσει το ισοδύναμο ανάλογο ηλεκτρικό δίκτυο του συνόλου ( ανάλυση υψηλών συχνοτήτων ), θα εκπλαγεί από τη πολυπλοκότητα, το πλήθος μεταβλητών και τις συμβιβαστικές λύσεις που πρέπει να ακολουθήσει ο σχεδιαστής.

Δεν είναι τυχαίο που αρκετοί κατασκευαστές ηλεκτροστατικών οδηγήθηκαν στην επι πλέον χρήση σουπερτουιτερ, άλλης τεχνολογίας. ( ριμπον- πλασμα- κορνα). Πιθανώς με τη χρήση ξεχωριστού ηλεκτροστατικού τουίτερ και με την οδηγηση του κατευθείαν από ειδικούς ενισχυτές υψηλής τάσεως,το θεωρητικό αλλά και το υποκειμενικό αποτέλεσμα να ήταν καλύτερο. Ομως τότε θα μιλάγαμε γιά μία διαφορετική κατασκευή αρκετά ακριβότερη. Δυστυχώς και σε αυτή τη κατηγορία τιμής γίνονται συμβιβασμοί και η απόλυτη προσέγγιση της αληθινής μουσικής, είναι μακρυά! Αυτός είναι και ο λόγος της αναγκαιότητας της εξέλιξης.
Αλλωστε εάν παρακολουθήσει κάποιος τα βήματα της συγκεκριμένης και οποιασδήποτε σοβαρής εταιρίας θα διαπιστώσει ότι συνέχεια βελτιώνει τα προιόντα της, ως οφείλει να κάνει.

Και γιά να μη παρεξηγηθώ, δεν θα ήθελα να εννοηθεί ότι είναι άσχημα η ανύπαρκτα τα πρίμα του ηχείου. Ούτε πρέπει κάποιος να επικεντρωθεί μόνο στο τομέα αυτό. Ενα ηχείο πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ολοκληρωμένος αναπαραγωγός μουσικής. Οσοι ασχολούνται μόνο στο πως '' παίζουν'' τα πρίμα η τα μπάσα, μάλλον δεν ανήκουν στη κατηγορία των αγοραστών του συγκεκριμένου ηχείου. Θα πρέπει να αποτανθούν αλλού. Εχει σπάνιες αρετές σαν σύνολο και αρκετούς επι μέρους περιορισμούς. Οι εντυπώσεις που εγράφησαν έχουν σκοπό να επικεντρώσει ο καταναλωτής τη προσοχή του στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και να κάνει την επιλογή του, ανάλογα με τις δικές του υποκειμενικές αντιλήψεις.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.617
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top