MARTIN LOGAN CLX -review

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Υπάρχουν όμως και άλλα αξια λόγου χαρακτηριστικά που διέπουν την «κυλινδρική» μονάδα της MARTIN LOGAN.

A) Έχει καλύτερη οριζόντια διασπορά από τις επίπεδες μονάδες. Δεν είναι όμως πολύ μεγάλη. Αυτό αυτόματα την καθιστά ιδανική για την χρήση σε συμβατικούς χώρος γιατί περιορίζονται εξαιρετικά οι ανεπιθύμητες ανακλάσεις από τους πλευρικούς τοίχους!






Β) Έχει «μηδενική» διασπορά στον κατακόρυφο άξονα! έτσι το ηχητικό αποτέλεσμα δεν επηρεάζεται από το πάτωμα ή το ταβάνι!


Γ) Έχει απόλυτη-αποκλειστική διαχείριση της περιοχής 350Hz-20000Khz . Δεν υπάρχει «κρος» στις πιο ευαίσθητες για το ανθρώπινο αυτί συχνοτικές περιοχές . Αυτό είναι κάτι που σχεδόν κανένα συμβατικό ηλεκτροδυναμικό ηχείο δεν μπορεί να αποφύγει. Και είναι γνωστό-αποδεκτό ότι και το καλύτερα σχεδιασμένο κροσόβερ αφήνει το ανεπιθύμητο ίχνος του στην ηχητική συμπεριφορά του ηχείου (ειδικά όταν η συχνότητα διαχωρισμού εντοπίζεται στην περιοχή 900-5000 Hz).


 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Έχει καλύτερη οριζόντια διασπορά από τις επίπεδες μονάδες. Δεν είναι όμως πολύ μεγάλη. Αυτό αυτόματα την καθιστά ιδανική για την χρήση σε συμβατικούς χώρος γιατί περιορίζονται εξαιρετικά οι ανεπιθύμητες ανακλάσεις από τους πλευρικούς τοίχους!

Μία συγνώμη για την παρεμβολή στην εξαιρετική παρουσίαση του Βασίλη. Απλά δύο παρατηρήσεις στα παραπάνω σχόλιά του.
Η διασπορά ενός ηχείου ήταν και είναι πάντα μία από τις αρετές του, όσο κι αν αυτό δυσκολεύει την τοποθέτησή του στο χώρο.
Μπορεί η περιορισμένη διασπορά να ευκολύνει, δυστυχώς όμως το αποτέλεσμα χωρίς διασπορά-σε ένα χώρο με σωστά χαρακτηριστικά διάχυσης-είναι λιγώτερο ρεαλιστικό και μας δίνει μεν την "έκπληξη" ακρόασης με καλά ακουστικά, όχι όμως και την άνετη ολογραφική αίσθηση της αίθουσας. Γι αυτό ακριβώς το λόγο, ακριβοπληρώνεται η σωστή διάχυση σε ένα masrering studio.
Μία δεύτερη ερώτηση είναι το κατά πόσο μπορεί να επιτευχθεί σε παρόμοιες σχεδιάσεις μία συνεπής συχνοτική ισσοροπία, εκτός φυσικά από την σπουδαία τους ομοιογένεια και αεράτη παρουσία.
Αυτά όλα χωρίς φυσικά να έχω ακούσει την συγκεκριμένη υλοποίηση, αλλά από άλλες παλαιότερες.
Ελπίζω να μπορέσω να ακούσω μερικές δικές μου δουλειές στον Βασίλη όταν είναι δυνατόν.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Όπως τα λες Θέμη σε ότι έχει να κάνει με την διασπορά των ηχείων. Όμως όπως είναι σαφές, κάθε προϊόν έχει την χρήση του. Έτσι σε έναν περιορισμένο χώρο, η ευκολία τοποθέτησης που προσδίδει ένα ηχείο σχετικά περιορισμένης διασποράς και στενού sweet spot, έχει ανυπέρβλητα πλεονεκτήματα.

Για την συχνοτική ομοιογένεια - επάρκεια του ML, περίμενε την συνέχεια του review αλλά καλό είναι να τα ακούσεις γιατί είμαι σίγουρος ότι θα εκπλαγείς.

...
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Όπως τα λες Θέμη σε ότι έχει να κάνει με την διασπορά των ηχείων. Όμως όπως είναι σαφές, κάθε προϊόν έχει την χρήση του. Έτσι σε έναν περιορισμένο χώρο, η ευκολία τοποθέτησης που προσδίδει ένα ηχείο σχετικά περιορισμένης διασποράς και στενού sweet spot, έχει ανυπέρβλητα πλεονεκτήματα.

Για την συχνοτική ομοιογένεια - επάρκεια του ML, περίμενε την συνέχεια του review αλλά καλό είναι να τα ακούσεις γιατί είμαι σίγουρος ότι θα εκπλαγείς.

...
Νίκο, πολύ σωστά τα λες. Όμως ένα ηχείο με περιορισμένη διασπορά, μοιραία θα ακούγεται σαν ένα ηχείο με καλή διασπορά μέσα σε χώρο με ελλειπή διάχυση.
Επίσης δεν αμφέβαλα, όπως είδες για την ομοιογένεια, που είναι από τη φύση όλων αυτών των ηχείων σπουδαία, αλλά για τις δυνατότητες που υπάρχουν σ'αυτές τις σχεδιάσεις να δουλέψει κανείς λεπτομερειακά πάνω στην συχνοτική ισσοροπία.
Παρ'όλα αυτά δεν αμφιβάλλω καθόλου οτι πρόκειται για μία σπουδαία σχεδίαση που θα ήθελα πολύ να την ακούσω με υλικό που ξέρω.
 

D

deleted user 10898

Guest
δεν καταλαβαινω γιατι να εχει συχνοτικη "ανισσοροπια"... οταν υπαρχει μονο ΕΝΑ σημειο κροσσ, τοσο χαμηλα, που "δενει" δυο ηλεκτροστατικες μεμβρανες μαλιστα (οχι μεβρανη-κονο οπως πχ τα σαμιτ) , ολα ειναι υπερ της συχνοτικης ισσοροπιας. ετσι δεν ειναι?
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Re: MARTIN LOGAN CLX -review

Έχει καλύτερη οριζόντια διασπορά από τις επίπεδες μονάδες. Δεν είναι όμως πολύ μεγάλη. Αυτό αυτόματα την καθιστά ιδανική για την χρήση σε συμβατικούς χώρος γιατί περιορίζονται εξαιρετικά οι ανεπιθύμητες ανακλάσεις από τους πλευρικούς τοίχους!

Μία συγνώμη για την παρεμβολή στην εξαιρετική παρουσίαση του Βασίλη. Απλά δύο παρατηρήσεις στα παραπάνω σχόλιά του.
Η διασπορά ενός ηχείου ήταν και είναι πάντα μία από τις αρετές του, όσο κι αν αυτό δυσκολεύει την τοποθέτησή του στο χώρο.
Μπορεί η περιορισμένη διασπορά να ευκολύνει, δυστυχώς όμως το αποτέλεσμα χωρίς διασπορά-σε ένα χώρο με σωστά χαρακτηριστικά διάχυσης-είναι λιγώτερο ρεαλιστικό και μας δίνει μεν την "έκπληξη" ακρόασης με καλά ακουστικά, όχι όμως και την άνετη ολογραφική αίσθηση της αίθουσας. Γι αυτό ακριβώς το λόγο, ακριβοπληρώνεται η σωστή διάχυση σε ένα masrering studio.
Μία δεύτερη ερώτηση είναι το κατά πόσο μπορεί να επιτευχθεί σε παρόμοιες σχεδιάσεις μία συνεπής συχνοτική ισσοροπία, εκτός φυσικά από την σπουδαία τους ομοιογένεια και αεράτη παρουσία.
Αυτά όλα χωρίς φυσικά να έχω ακούσει την συγκεκριμένη υλοποίηση, αλλά από άλλες παλαιότερες.
Ελπίζω να μπορέσω να ακούσω μερικές δικές μου δουλειές στον Βασίλη όταν είναι δυνατόν.
Φίλε μου Θέμη ! Τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα λες ! Σε ένα εξαιρετικά μεθοδευμένο και υλοποιημένο (από πλευράς ακουστικών
χαρακτηριστικών ) χώρο η ευρεία διασπορά είναι πλεονέκτημα .

Το ερώτημα που γεννιέται είναι "πόσοι από τους χομπίστες της ηχητικής πιστότητας χρησιμοποιούν χώρους με ιδανικά-μελετημένα χαρακτηριστικά διαστάσεων, διάχυσης,απορρόφησης,ανακλάσεων,συντονισμών ;;;;".

Πόσοι επίσης επαγγελματίες-αντιπρόσωποι ή dealers χρησιμοποιούν τέτοιους χώρος για demo ;;; Σχεδόν κανένας ! Υπό αυτές λοιπόν τις συνθήκες και τους περιορισμούς το συγκεκριμένο μειονέκτημα ανάγεται σε σημαντικό πλεονέκτημα !

Όσον αφορά στην φασματική "συνοχή" οι εργαστηριακές μετρήσεις και οι ακουστικές εντυπώσεις-εκτιμήσεις που θα ακολουθήσουν θα φωτίσουν την ύπαρξη ή μη προβλήματος...

Σε ευχαριστώ θερμά για την καλοπροαίρετη και απολύτως λογική παρέμβασή σου που βοηθάει στην καλύτερη προσέγγιση του θέματος σπάζοντας τον ανιαρό μονόλογο !
Ειδικά όταν εκ συστήματος κάποιοι κακοπροαίρετοι τύποι χλευάζουν κείμενα που που σχεδόν αυτούσια πριν από κάποιο καιρό χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό.....(προφανώς δεν τους ενοχλεί το περιεχόμενο ,αλλά ο παρών χώρος και ο υποφαινόμενος).....
 

D

deleted user 10898

Guest
Βασιλη το πισω κυμα δεν "αντικαθιστα" την απουσια πλευρικης διασπορας? γιατι να ειναι μειωνεκτημα η απουσια της (εστω και σε καλο ακουστικα χωρο) οταν υπαρχει η πισω αντανακλαση που ουσιαστικα επιφερει το ιδιο αποτελεσμα ως προς την περιγραφη της σκηνης και μαλιστα μεθοδευεται πιο ευκολα?
 

Μηνύματα
5.008
Reaction score
4.250
Απάντηση: Re: MARTIN LOGAN CLX -review

Το ερώτημα που γεννιέται είναι "πόσοι από τους χομπίστες της ηχητικής πιστότητας χρησιμοποιούν χώρους με ιδανικά-μελετημένα χαρακτηριστικά διαστάσεων, διάχυσης,απορρόφησης,ανακλάσεων,συντονισμών ;;;;".
quote]

Βασιλη προσωπικα σε επαγγελματικους χωρους το ειδα (ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ, Λουκας Στεφανιδης κ.α.). Ομως υπαρχει ενα ζητημα. Ναι μεν παιζουν σημαντικο ρολο, αλλα αλοιωνουν αρνητικα την αισθητικη του χωρου. Ακομη και σε ετειρειες που κανουν home cinema οσα ειδα χειροτερευαν την αισθητικη του χωρου. Σπανιες εξαιρεσεις (Καλομιρακης). Παρολα αυτα νομιζω οτι με μερακι καποιος μπορει να φτιαξει καποιες πατεντες και να εχει σχετικα καλα αποτελεσματα, αλλα πρεπει να πιανουν τα χερια του και να εχει καποιες εστω και λιγες γνωσεις.
Παντως σαν επιβεβαιωση των οσων γραφεις, θυμαμαι οτι σε μια συνομιλια με τον Παρη (ΜΥΘΟΣ) μου ελεγε ποσο σημαντικη ηταν η παρεμβαση μιας γερμανικης εταιριας (με διαχυτες ηχοαποροφητικα κ.λ.π.) στον χωρο που εκανε ο ιδιος παρουσιαση των μηχανηματων του στην εκθεση του Μοναχου, οπου κατα κοινη ομολογια ειχε ενα απο τα καλυτερα (γι αλλους το απολυτα καλυτερο) συστηματα.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Re: MARTIN LOGAN CLX -review

Βασιλη το πισω κυμα δεν "αντικαθιστα" την απουσια πλευρικης διασπορας? γιατι να ειναι μειωνεκτημα η απουσια της (εστω και σε καλο ακουστικα χωρο) οταν υπαρχει η πισω αντανακλαση που ουσιαστικα επιφερει το ιδιο αποτελεσμα ως προς την περιγραφη της σκηνης και μαλιστα μεθοδευεται πιο ευκολα?
Η διασπορά του CLX δεν είναι κορυφαία αλλά είναι καλή ! Στις κατάλληλες θέσεις ακρόασης η τρισδιάστατη αίσθηση της μουσικής σκηνής είναι εξαιρετική. Και επίσης η κατάλληλη "εκμετάλλευση" του πίσω ανακλώμενου κύματος οδηγεί σε στερεοφωνική εικόνα κορυφαία....
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Re: MARTIN LOGAN CLX -review

Το ερώτημα που γεννιέται είναι "πόσοι από τους χομπίστες της ηχητικής πιστότητας χρησιμοποιούν χώρους με ιδανικά-μελετημένα χαρακτηριστικά διαστάσεων, διάχυσης,απορρόφησης,ανακλάσεων,συντονισμών ;;;;".
quote]

Βασιλη προσωπικα σε επαγγελματικους χωρους το ειδα (ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ, Λουκας Στεφανιδης κ.α.). Ομως υπαρχει ενα ζητημα. Ναι μεν παιζουν σημαντικο ρολο, αλλα αλοιωνουν αρνητικα την αισθητικη του χωρου. Ακομη και σε ετειρειες που κανουν home cinema οσα ειδα χειροτερευαν την αισθητικη του χωρου. Σπανιες εξαιρεσεις (Καλομιρακης). Παρολα αυτα νομιζω οτι με μερακι καποιος μπορει να φτιαξει καποιες πατεντες και να εχει σχετικα καλα αποτελεσματα, αλλα πρεπει να πιανουν τα χερια του και να εχει καποιες εστω και λιγες γνωσεις.
Παντως σαν επιβεβαιωση των οσων γραφεις, θυμαμαι οτι σε μια συνομιλια με τον Παρη (ΜΥΘΟΣ) μου ελεγε ποσο σημαντικη ηταν η παρεμβαση μιας γερμανικης εταιριας (με διαχυτες ηχοαποροφητικα κ.λ.π.) στον χωρο που εκανε ο ιδιος παρουσιαση των μηχανηματων του στην εκθεση του Μοναχου, οπου κατα κοινη ομολογια ειχε ενα απο τα καλυτερα (γι αλλους το απολυτα καλυτερο) συστηματα.
Αγαπητέ συνονόματε εξαιρέσεις αναμφισβήτητα υπάρχουν ! Αυτό όμως απλά επιβεβαιώνει τον κανόνα ! Για τον μέσο χαιφιντελίστα-μουσικόφιλο που δεν χρησιμοποιεί κάποιον "περιποιημένο-εξειδικευμένο" χώρο η διασπορά του CLX είναι θείο δώρο. Αρκεί να μην έχει απαίτηση να ακούσουν ιδανικά 10 άτομα ταυτόχρονα....
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: MARTIN LOGAN CLX -review

Φίλε μου Θέμη ! Τα πράγματα είναι ακριβώς όπως τα λες ! Σε ένα εξαιρετικά μεθοδευμένο και υλοποιημένο (από πλευράς ακουστικών
χαρακτηριστικών ) χώρο η ευρεία διασπορά είναι πλεονέκτημα .

Το ερώτημα που γεννιέται είναι "πόσοι από τους χομπίστες της ηχητικής πιστότητας χρησιμοποιούν χώρους με ιδανικά-μελετημένα χαρακτηριστικά διαστάσεων, διάχυσης,απορρόφησης,ανακλάσεων,συντονισμών ;;;;".

Πόσοι επίσης επαγγελματίες-αντιπρόσωποι ή dealers χρησιμοποιούν τέτοιους χώρος για demo ;;; Σχεδόν κανένας ! Υπό αυτές λοιπόν τις συνθήκες και τους περιορισμούς το συγκεκριμένο μειονέκτημα ανάγεται σε σημαντικό πλεονέκτημα !

Όσον αφορά στην φασματική "συνοχή" οι εργαστηριακές μετρήσεις και οι ακουστικές εντυπώσεις-εκτιμήσεις που θα ακολουθήσουν θα φωτίσουν την ύπαρξη ή μη προβλήματος...

Σε ευχαριστώ θερμά για την καλοπροαίρετη και απολύτως λογική παρέμβασή σου που βοηθάει στην καλύτερη προσέγγιση του θέματος σπάζοντας τον ανιαρό μονόλογο !
Ειδικά όταν εκ συστήματος κάποιοι κακοπροαίρετοι τύποι χλευάζουν κείμενα που που σχεδόν αυτούσια πριν από κάποιο καιρό χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό.....(προφανώς δεν τους ενοχλεί το περιεχόμενο ,αλλά ο παρών χώρος και ο υποφαινόμενος).....
Βασίλη μου σωστά τα λες, αλλά οι μέσοι χώροι συμβαίνει να έχουν ελλειπή διάχυση. Αν και το ηχείο έχει περιορισμένη διασπορά τότε το αποτέλεσμα μπορεί εύκολα να γίνει λιγώτερο ευφωνικό.
Όλα αυτά που λέω μπορεί κάλλιστα να μην συμβαίνουν στο χώρο σου. Αν γίνεται θα ήθελα να βρεθεί η ευκαιρία να τα ακούσω.
Θ.Ζ.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Η ΜΟΝΑΔΑ ΤΩΝ ΧΑΜΗΛΩΝ





Η εταιρία εδώ δίνει «ρέστα»! Για πρώτη φορά χρησιμοποιείται (σε μαγνητοστατικό ή ηλεκτροστατικό πάνελ ηχείο) ένα σύστημα δύο παραλλήλων επίπεδων (και όχι κυλινδρικών ομοαξονικών) μεμβρανών . Τρεις στάτορες έχουν αναλάβει να τις θέσουν σε κίνηση .



Και εδώ αρχίζει ένα πολύπλοκο παιχνίδι με την μέθοδο φόρτισης αυτού του συστήματος!
Ένα παιχνίδι που εκμεταλλεύεται τις «φάσεις» , την απόσταση των μονάδων και την «μερικά αναδιπλωμένη» μπάφλα του
ηχείου .Έτσι ενώ στην αρχή δίνεται η αίσθηση ότι έχουμε να κάνουμε με μια καθαρά δίπολη λειτουργία με τις μεμβράνες να κινούνται παράλληλα σε μια ιδιότυπη ισοβαρική διάταξη με λίγο ψάξιμο διαπιστώνεται ότι η πραγματικότητα αποκλίνει ελαφρά από αυτό !

Επίσης το στέλεχος της μπάφλας που είναι κάθετο στο επίπεδο της μονάδας των χαμηλών αφενός (λειτουργώντας ως «κυματοδηγός») συμβάλλει στον έλεγχο των ακυρώσεων (και όχι μόνο) και αφετέρου εξασφαλίζει δομική σταθερότητα και ακαμψία στο ηχείο.

Το στέλεχος αυτό εκτός των άλλων συνεισφέρει στο γεγονός ότι το ηχείο από πλευράς σταθερότητας και ακαμψίας είναι μακράν το καλύτερο πάνελ ηχείο που έχω συναντήσει (με εξαίρεση ίσως τα QUAD ESL-2805 , ESL-2905 ). Οι πειραματισμοί της εταιρίας πάνω στο σύστημα των διπλών μεμβρανών φημολογείται ότι είχαν αρχίσει πριν περίπου 20 χρόνια .

Η πρώτη προσπάθεια αφορούσε σε καθαρά δίπολη ακτινοβολία με τις μεμβράνες να κινούνται παράλληλα με την ίδια κατεύθυνση και μέτρο ταχύτητας . Και σε αυτήν την διάταξη υπήρχαν πλεονεκτήματα. Πλεονεκτήματα που μάλλον οφείλονται στον «ισοβαρικό» χαρακτήρα και κυρίως στο γεγονός ότι λειτουργώντας τις δύο μεμβράνες με αντίθετη «πολικότητα» δημιουργείς δίπολη εκπομπή «διπλάσιας δύναμης» για δεδομένη τάση πόλωσης στους στάτορες .
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

ΤΑ "ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ" ΤΟΥ ΗΧΕΙΟΥ

Στο πίσω μέρος του ηχείου βρίσκεται ένα μεγάλο ασύμμετρου σχήματος κουτί , στο εσωτερικό του οποίου φιλοξενούνται το κροσσόβερ του ηχείου , το τροφοδοτικό του ( δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ηλεκτροστατικά «μπαίνουν» στην μπρίζα) και οι μετασχηματιστές «εισόδου» που παίρνουν το σήμα από το κροσσόβερ και αφού το μετατρέψουν σε «υψηλής τάσης» τροφοδοτούν τους στάτορες.





Το κροσσόβερ του ηχείου είναι 2ης τάξης και υλοποιείται με εξαιρετικά υλικά (πηνία αέρος ,πυκνωτές πολυπροπυλενίου και αντιστάσεις με επίστρωση φύλλων οξειδίων αλουμινίου).



Ο μετασχηματιστής εισόδου για τα χαμηλά είναι E.I.core για καλή δυναμική συμπεριφορά και «γραμμική» συμπεριφορά στην περιοχή. Αντίθετα ο μετασχηματιστής εισόδου για τις μη χαμηλές συχνότητες είναι τοροειδής για «καλύτερη λεπτομέρεια και αναπαραγωγή υψηλών συχνοτήτων». Η πρόσβαση στο εσωτερικό του κουτιού είναι σχεδόν αδύνατη , ένας πραγματικός γρίφος!
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Μιλώντας για μετασχηματιστές εισόδου προκύπτει εύλογα το ερώτημα: Γιατί η εταιρία δεν έφτιαξε μια έκδοση της ναυαρχίδας της ενεργή με λαμπάτους ενισχυτές "υψηλής τάσης" που θα οδηγούσαν κατευθείαν τις μεμβράνες χωρίς παρεμβολή- ύπαρξη μετασχηματιστών εξόδου στους ενισχυτές και εισόδου στα ηχεία;;;

Μια τέτοια «καθαρή-direct» λύση-προοπτική ακούγεται ιδιαίτερα ελκυστική!!! Από τα λίγα που γνωρίζω υπάρχουν σήμερα και κατάλληλα τρανζίστορ που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ενισχυτές μη λαμπατους που θα μπορούσαν να οδηγήσουν άμεσα τις ηλεκτροστατικές μονάδες. Το μόνο που μπορώ να υποθέσω είναι ότι κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτό το θέμα έως σήμερα ….
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Εξωτερικά το κουτί έχει την υποδοχή IEC της ρευματοδοσίας , δύο διακόπτες που ενεργοποιούν φωτιζόμενα λογότυπα και δύο μπόρνες εξαιρετικής ποιότητας που δέχονται όμως μόνο (;;;;!!!) δίχαλα.

















Το καλό το παλληκάρι όμως στην ανάγκη ξεπερνάει το πρόβλημα εύκολα με τον εξής απλό τρόπο :






Δύο όμως μπόρνες σημαίνει αδυναμία διπλοκαλωδίωσης ! Το μόνο που μπορώ να υποθέσω για την επιλογή αυτή είναι ότι η ανυπαρξία ηλεκτροδυναμικών μεγαφώνων συνεπάγεται και ανυπαρξία «επιστροφών (back) EMF” . Και ίσως η MARTIN LOGAN θεωρεί ότι η μόνη ανάγκη διπλοκαλωδίωσης είναι ο έλεγχος των «back EMF” προβλημάτων.

Εδώ ίσως πρέπει να συμπληρώσω (για όσους το θεωρούν σημαντικό) ότι η εταιρία παρέχει ανάμεσα στα παρελκόμενα που συνοδεύουν την συσκευασία και δύο εξαιρετικής κατασκευής και φινιρίσματος καλώδια τροφοδοσίας!
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΣΤΗΡΙΞΗ

Οι διαστάσεις του ηχείου φαίνονται στα γραφήματα που ακολουθουν. Η στήριξη του μπορεί να γίνει με συμβατικά ποδαράκια ή με spikes. Αμφότερα έχουν εξαιρετική ποιότητα
και προσφέρουν ευρύτατη επιλογή σε κλίσεις κάθε είδους και μορφής.







 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ

Τα ηχεία τοποθετούνται αποκλειστικά με τις μονάδες μεσουψηλών προς "τα μέσα" !


Οι επιτρεπτές αποστάσεις από τους τοίχους και οι ιδανικές θέσεις ακρόασης φαίνονται στα γραφήματα που ακολουθούν. Οι ιδανικές θέσεις ακρόασης είναι οι τρείς που ανήκουν στο έντονα γραμμοσκιασμένο μη κυρτό τετράπλευρο που καθορίζεται από τα τέσσερα κόκκινα ευθύγραμμα τμήματα που συνδέουν τα ηχεία με την περιοχή ακρόασης ! Και οι άμεσα γειτονικές τους αποδεικνύεται στην πράξη ότι είναι ικανοποιητικές (όχι όμως τέλειες όπως οι τρείς κεντρικές).




Η κλίση των ηχείων ως προς τον οριζόντιο άξονα προσδιορίζεται με την βοήθεια ενός φακού . Σκοπεύοντας από την θέση ακρόασης η περιοχές της κυλινδρικής μεμβράνης που θα πρέπει να φωτίζονται ιδιαίτερα θα πρέπει να είναι αυστηρά αυτές που φαίνονται στις παρακάτω εικόνες:


 


Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΗΧΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ

Είναι άκρως ενδιαφέρον το γεγονός ότι ένα τμήμα της σημερινής γενιάς audio προϊόντων σχεδιάζεται και υλοποιείται με γνώμονα τον σεβασμό στην φύση και το περιβάλλον. Στα προϊόντα αυτά συμπεριλαμβάνεται και το CLX ! Στο ηλεκτρονικό του μέρος έχει ληφθεί πρόνοια για την καλύτερη διαχείριση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Στο «μηχανολογικό» του κομμάτι έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά ανακυκλώσιμα-ανακυκλωμένα.

Κυρίως χρησιμοποιείται ένα τύπος υλικού που λέγεται “ecosound”. Αυτός ο τύπος του συγκεκριμένου υλικού αποτελείται από πολτό ανακυκλωμένου ξύλου ,ανακυκλωμένου χαρτιού και ίνες μπαμπού (που έχουν χαρακτηριστικά εύκολης αποσύνθεσης- βιοδιάσπασης ) . Όλα αυτά ενσωματώνονται σε μια ειδική ρητίνη βάσης νερού.

Το υλικό που προκύπτει έχει μεγάλη πυκνότητα , είναι σταθερό ,ανθεκτικό ,άκαμπτο με εξαιρετικές ακουστικές ιδιότητες. Ταυτόχρονα έχει υψηλού βαθμού ευκολία επεξεργασίας και φυσικό-ελκυστικό –ανθεκτικό φινίρισμα. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι το υλικό αυτό είναι πάρα πολύ φιλικό
στο περιβάλλον
!


Για την ιστορία ο συγκεκριμένος τύπος αυτού του υλικού παράγεται από τις εταιρίες MARTEN LOGAN (προφανώς συγγενούς με την MARTIN LOGAN) και της KLIP BIO TECHNOLOGIES.
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: MARTIN LOGAN CLX -review

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ



Είναι χρήσιμο να θυμίσουμε τα εξής :
1)Η μέτρηση ενός ηχείου και ειδικά πάνελ διπόλου δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση.

2) Το υφιστάμενο σήμερα σύστημα εργαστηριακής αξιολόγησης των ηχείων είναι μάλλον ανεπαρκές ! Αποκαλύπτει μια σειρά από δεδομένα που από μόνα τους δεν μπορούν πάντα και με σιγουριά να προβλέψουν την συμπεριφορά του ηχείου «in real world” συνθήκες.
Οι μετρήσεις αποκαλύπτουν πολλά πράγματα αλλά όχι όλα ! Εκτός των άλλων οι καλές μετρήσεις θεωρούνται από κάποιους ΚΑΙ σαν αναγκαία αλλά όχι ικανή συνθήκη για optimum ηχητικές συμπεριφορές !

3) Όπως έλεγε και ένας Φίλος (που είναι ίσως ο καλύτερος και εμπειρότερος σχεδιαστής-μηχανικός ηχείων στην Ελλάδα) το ιδανικό ηχείο είναι αυτό που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για χρήση σε συγκεκριμένο χώρο+θέση, με συγκεκριμένα συνοδά μηχανήματα .

Ταυτόχρονα πρέπει να συνδυάζει ικανοποιητικές μετρήσεις (αλλά όχι κατά ανάγκη κορυφαίες) και επιλογές (όπως για παράδειγμα μεγαφώνων) που αποδεδειγμένα στην πράξη βγάζουν καλό ήχο ! Μου ανέφερε δε για παράδειγμα μεγάφωνα συγκεκριμένης εταιρίας που μετρούν έξοχα αλλά ακούγονται πολύ χειρότερα από τον γνωστό mid-θόλο της ATC που με την σειρά του μετρούσε εμφανώς χειρότερα από τα προηγούμενα…..Προφανώς όμως μια εταιρία δεν μπορεί να ικανοποιήσει την πρώτη απαίτηση δηλ. να κατασκευάζει ηχεία ειδικά για συγκεκριμένες συνθήκες και διαφορετικά για κάθε πελάτη.

Ταυτόχρονα αν χρησιμοποιήσει μονάδες που δεν μετρούν πολύ καλά αλλά ακούγονται καλά θα αντιμετωπίσει την μήνιν των ορθολογιστών τεχνοκρατών που θα θεωρήσουν από την αρχή ότι το ηχείο δεν παίζει και πιθανόν δεν θα μπούν καν στην διαδικασία να το ακούσουν. Αν το ηχείο δεν παίζει καλά αλλά μετράει έξοχα τότε θα απορριφτεί από αυτούς που «ακούνε» ψύχραιμα και προσεκτικά…. Τελικό συμπέρασμα ; Οι μετρήσεις λένε αρκετά αλλά όχι τα πάντα …..
Επισημαίνω ότι η οποιαδήποτε παρατήρηση και σχόλιο για τα αμέσως προηγούμενα ή γι α τα αμέσως επόμενα είναι ευπρόσδεκτη και επιθυμητή!




 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.747
Μηνύματα
3.026.163
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top