Minidsp & Xanadu

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Οριακα συμπιεζουν κοντα στα 110db. Πιο κατω (105-107) ειναι άνετα, ουτε ιχνος συμπιεσης. Ας πει και ο Εαρ που τα ακουσε προσφατα σε φουλ ενταση.
Ο εαρ αν δεν κάνω λάθος πιστεύει ότι οι ακουστικές εκτιμήσεις είναι παντελώς άχρηστες και μόνο τα pdf έχουν αξία, οπότε η όποια ακουστική εκτίμηση του εαρ Αυτο-ακυρώνεται από τα λεγόμενα του ιδίου.



Όσον αφορά τα ΚΗ 420 που θέλεις να πάρεις οι ανηχοϊκές τους μετρήσεις δείχνουν Max SPL 120 db με 10% παραμόρφωση στο 1 μέτρο για το midrange.

10% δεν το λες ασυμπίεστο


KH 420 Maximum SPL at 1m (Green: 10% THD, Red: 3% THD, Blue: 1% THD)

Στο παρακάτω γράφημα όμως που είναι στα 100 db και δείχνει και το tweeter και το woofer βλέπουμε ότι το μεν tweeter στα 10Κhz έχει μεγαλύτερη παραμόρφωση κατά 15 db συγκριτικά με το mid στο 1Κhz ενώ το woofer στα 50 Hz είναι 30db επάνω από το mid.

Δυστυχώς δεν ανακοινώνουν ποσοστά αλλά καταλαβαίνεις ότι τα πραγματικά όρια του ηχείου σε ένα οικιακό χώρο με θέση ακρόασης στα 3 μ είναι Πολύ ποιο κάτω από τα 120 db.


Harmonic Distortion at 100 dB SPL (Purple: THD, Red: 2nd harmonic, Green: 3rd harmonic)

Δεν πάω παρακάτω αλλά νομίζω καταλαβαίνεις ότι πάνω από τα 100 db είναι δύσκολα τα πράγματα.

Τα σέβη μου :hi:
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Δηλαδη ο dimifoot λεει υπερβολες επειδη εχει κακο στερεο ή δωματιο; Και αυτα που αναφερει ο bhutia περι fourier υποδεικνυουν οτι ο ακριβος ενισχυτης αποδιδιδει καλυτερα τον αρμονικο πλουτο απο τον φθηνο;
Ο dimifoot λέει υπερβολές επειδή δεν έχει μάθει να αποκωδικοποιεί τις μετρήσεις που χρειάζονται ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι ακριβώς συμβαίνει στο σύστημά του. Κάτι απόλυτα λογικό και δικαιολογημένο βέβαια.

Ναι ο ενισχυτής των 50.000 € θα έχει πιθανότατα μεγαλύτερο αρμονικό πλούτο από ένα αντίστοιχο των 1.000 €. Αλλά ας μην σταθούμε στην τιμή, ένας ενισχυτής τάξης ΑΒ με τρανζίστορ γερμανίου, θα έχει άλλες αρμονικές από έναν AB με FET. Αντίστοιχες διαφορές υπάρχουν και μεταξύ των διαφόρων ενισχυτικών τάξεων Α, ΑΒ, D κτλ.

Δες στις λυχνίες αλλάζεις μια λυχνία με μια άλλη μάρκα ιδίου τύπου και αλλάζει ο ήχος του συστήματος. Τι έγινε άλλαξε το SPL όχι απαραίτητα, αλλάξαν όμως οι χροιές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.882
Reaction score
127.312
Τέλεια!
Ας συνεχίσουν όσοι επιθυμούν το κυνήγι των χροιών, ακόμα και με αλλαγές λυχνιών. Ιδίως εγώ, δεν έχω κανένα πρόβλημα για τέτοια θέματα.

Αν όμως ο ενισχυτής τους είναι 30 βατ, το ηχείο με ένα 6" κι ευαισθησία 84, τοποθετημένο στα 3,5 μέτρα απόσταση ακρόασης, σε δωμάτιο 50 τμ, θα τους την πω αγρίως. :p

Επίσης αν οι συνολικές αρμονικές παραμορφώσεις είναι πέραν των ορίων του Hi-fi.:fuckyou:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.880
Reaction score
11.192
Ο εαρ αν δεν κάνω λάθος πιστεύει ότι οι ακουστικές εκτιμήσεις είναι παντελώς άχρηστες και μόνο τα pdf έχουν αξία, οπότε η όποια ακουστική εκτίμηση του εαρ Αυτο-ακυρώνεται από τα λεγόμενα του ιδίου.



Όσον αφορά τα ΚΗ 420 που θέλεις να πάρεις οι ανηχοϊκές τους μετρήσεις δείχνουν Max SPL 120 db με 10% παραμόρφωση στο 1 μέτρο για το midrange.

10% δεν το λες ασυμπίεστο


KH 420 Maximum SPL at 1m (Green: 10% THD, Red: 3% THD, Blue: 1% THD)

Στο παρακάτω γράφημα όμως που είναι στα 100 db και δείχνει και το tweeter και το woofer βλέπουμε ότι το μεν tweeter στα 10Κhz έχει μεγαλύτερη παραμόρφωση κατά 15 db συγκριτικά με το mid στο 1Κhz ενώ το woofer στα 50 Hz είναι 30db επάνω από το mid.

Δυστυχώς δεν ανακοινώνουν ποσοστά αλλά καταλαβαίνεις ότι τα πραγματικά όρια του ηχείου σε ένα οικιακό χώρο με θέση ακρόασης στα 3 μ είναι Πολύ ποιο κάτω από τα 120 db.


Harmonic Distortion at 100 dB SPL (Purple: THD, Red: 2nd harmonic, Green: 3rd harmonic)

Δεν πάω παρακάτω αλλά νομίζω καταλαβαίνεις ότι πάνω από τα 100 db είναι δύσκολα τα πράγματα.

Τα σέβη μου :hi:
Το πρωτο διαγραμμα δειχνει 3% παραμορφωση στα μεσαια στα 120db, οχι 10%.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.626
Reaction score
80.612
Ο dimifoot λέει υπερβολές επειδή δεν έχει μάθει να αποκωδικοποιεί τις μετρήσεις που χρειάζονται ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι ακριβώς συμβαίνει στο σύστημά του.
Ξαναλέω: Το θέμα δεν ειναι τι γίνεται στο (μέτριο) σύστημά μου. Ξαναλέω πως γνωρίζω οτι ειναι μέτριο, και γι αυτο θα ήθελα να μπορούσα (και σκοπεύω) να εχω κατι καλύτερο. Λέμε τα ίδια και τα ίδια και τα ίδια. Δεν ηταν ομως ποτέ αυτο το θέμα. Παρόλα αυτα σου εκανα την χάρη Χάρη και ξαναεβαλα μετρησεις. Εγω τολμάω να δείχνω ολα τα δεδομένα, δεν θα επικαλεστώ βουντού, χρώματα και αρώματα. Αυτα ειναι. Μέτριο σύστημα. Νομιζω πως οι μετρησεις ειναι αποδεκτές, δεν ειναι κουκουρουκου. Και ναι, περνάει τα 100db, και παραπανω αρκετά, χωρίς να σε ξεκουφαίνει.
Για να βάλουν και κάποιοι αλλοι καμία μετρησουλα να γελάσει καθε πικραμένος με τα +-6db και τα RT60 στο θεό.

Τωρα Χάρη περιμενω και τις δικές σου μετρησεις...it cuts both ways...οτιδήποτε λιγοτερο απο το τέλειο δεν θα γίνει αποδεκτό, απο σένα εχω υψηλές απαιτήσεις.

(Τι θα άλλαζε αν δεν ειχα καν σύστημα άραγε; )

Το θέμα ηταν λοιπον (και μάλιστα σε περισσότερα απο ενα θρεντς αυτές τις μερες) το δυναμικο εύρος που καλούνται να αναπαράγουν τα συστηματα και η ισχύς που χρειάζεται γι αυτο. Υπήρξαν φίλοι που μίλησαν για μονοψήφια peaks πάνω απο τη μέση στάθμη. Ε λοιπον αυτο ειναι λαθος, άγνοια. Πιθανότατα καλλιεργημένη απο συγκεκριμένα συμφέροντα, που επηρεάζουν ανυποψίαστους αιμοδότες.

Στην κλασικη μουσική λοιπον συχνότατα βρίσκεις κορυφές πάνω απο 20db απο τη μέση στάθμη. Και αν βάλεις τα νούμερα κάτω, δεν βγαίνουν με ενισχυτές μικρής ισχύος, εκτός και αν κάποιος ακούει μέση στάθμη 70db, με οτι αυτο σημαίνει. Αυτο ειναι το θέμα. Αυτο. Όχι το στέρεο του ντιμιφουτ.

Τωρα αν για σένα μετρούν μονο οι (εύηχα παραμορφωμένες) "χροιές", και δεν ενδιαφέρεσαι για τα δυναμικά, τι να πω, περί ορέξεως...αλλο χόμπι που είπε και ο Μπουτχιας. Αλλά η μουσική ειναι δυναμικά, όχι φλαταδούρες.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.882
Reaction score
127.312
Ο εαρ αν δεν κάνω λάθος πιστεύει ότι οι ακουστικές εκτιμήσεις είναι παντελώς άχρηστες και μόνο τα pdf έχουν αξία, οπότε η όποια ακουστική εκτίμηση του εαρ Αυτο-ακυρώνεται από τα λεγόμενα του ιδίου.
Δεν περιμένω ποτέ από σένα να καταλάβεις τις απόψεις μου για τις ακουστικές εκτιμήσεις, αλλά εκτιμούσα ότι ως τώρα θα είχες καταλάβει ότι δε πιστεύω σε τίποτα.:D
Και δε θα προσπαθήσω γι'αυτό, οπότε μπορείς ελεύθερα να πιστεύεις ότι σε βολεύει. :p
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Ο dimifoot λέει υπερβολές επειδή δεν έχει μάθει να αποκωδικοποιεί τις μετρήσεις που χρειάζονται ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι ακριβώς συμβαίνει στο σύστημά του. Κάτι απόλυτα λογικό και δικαιολογημένο βέβαια.

...
Ενώ εσύ ξέρεις ε;
Ειδικά το όλο τουπέ και συγκαταβατικότητα υφάκι του "Κάτι απόλυτα λογικό και δικαιολογημένο βέβαια" μου άναψε τα λαμπάκια. :mad:
Για πάμε...


...

Όσον αφορά τα ΚΗ 420 που θέλεις να πάρεις οι ανηχοϊκές τους μετρήσεις δείχνουν Max SPL 120 db με 10% παραμόρφωση στο 1 μέτρο για το midrange.

10% δεν το λες ασυμπίεστο


KH 420 Maximum SPL at 1m (Green: 10% THD, Red: 3% THD, Blue: 1% THD)

...
3% είναι.
Μάθε να διαβάζεις.
Και αν ένα ηχείο ή μεγάφωνο "πιάνει" τα 120 dB στο 1m ανηχοϊκά με 3% THD (που θα είναι κυρίως low order άρα θα "παίζει" και auditory masking) τότε το λες ασυμπίεστο σε λογικούς οικιακούς χώρους.




...

Στο παρακάτω γράφημα όμως που είναι στα 100 db και δείχνει και το tweeter και το woofer ...
Και το προηγούμενο γράφημα έδειχνε και το woofer και το tweeter, μάθε να διαβάζεις.



...
βλέπουμε ότι το μεν tweeter στα 10Κhz έχει μεγαλύτερη παραμόρφωση κατά 15 db συγκριτικά με το mid στο 1Κhz
...
Ναι ε;
Και;
Η δεύτερη αρμονική των 10kHz είναι στα 20kHz και η τρίτη στα 30kHz.
Σε τι επίπεδο είναι;
Τις ακούς;:p
Ενδεχόμενο πρόβλημα εκεί ψηλά φαίνεται με IMD μέτρηση.
Ξέρεις, (not!) σαν αυτές που δίνει η Hypex για τους ενισχυτές της, τους οποίους (πάλι!) όλο τουπέ είχες ανακοινώσει ότι θα "αξιολογούσες στο σύστημά σου".
Μιλάμε, το θράσος του κάθε άσχετου με ξεπερνά.
Θα αξιολογήσει ο χαρούλης που δεν ξέρει να υπολογίσει ποσοστά παραμόρφωσης σε dB (δείτε παρακάτω), το έργο ενός από τους σπουδαιότερους audio engineers των καιρών μας (και όχι μόνο).
Σαν να έχουν άποψη οι πίθηκοι για την κατασκευή του μονόλιθου στο 2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος.




...

Στο παρακάτω γράφημα όμως που είναι στα 100 db και δείχνει και το tweeter και το woofer βλέπουμε ότι το μεν tweeter στα 10Κhz έχει μεγαλύτερη παραμόρφωση κατά 15 db συγκριτικά με το mid στο 1Κhz ενώ το woofer στα 50 Hz είναι 30db επάνω από το mid.

Δυστυχώς δεν ανακοινώνουν ποσοστά αλλά καταλαβαίνεις ότι τα πραγματικά όρια του ηχείου σε ένα οικιακό χώρο με θέση ακρόασης στα 3 μ είναι Πολύ ποιο κάτω από τα 120 db.


Harmonic Distortion at 100 dB SPL (Purple: THD, Red: 2nd harmonic, Green: 3rd harmonic)

...
Και βέβαια ανακοινώνουν ποσοστά.
Μάθε να διαβάζεις.
-6dB --> ~υποδιπλασιασμός
-20dB --> υποδεκαπλασιασμός

-32dB --> ~2,5%
-44,6dB --> 10^(-44,6/20)~0,5888%

Αν δε οι παραπάνω μετρήσεις είναι όντως ανηχοϊκές (συ είπας!), τότε στις πολύ χαμηλές συχνότητες το Room Gain που μπορεί να φτάσει (και ίσως να ξεπεράσει ανάλογα τα κυβικά του χώρου) τα 18dB, κάνει το ηχειάκι μας να αποκτήσει και μπασσάκι ναι ή ου;




...

Δυστυχώς δεν ανακοινώνουν ποσοστά αλλά καταλαβαίνεις ότι τα πραγματικά όρια του ηχείου σε ένα οικιακό χώρο με θέση ακρόασης στα 3 μ είναι Πολύ ποιο κάτω από τα 120 db.


Harmonic Distortion at 100 dB SPL (Purple: THD, Red: 2nd harmonic, Green: 3rd harmonic)

Δεν πάω παρακάτω αλλά νομίζω καταλαβαίνεις ότι πάνω από τα 100 db είναι δύσκολα τα πράγματα.

...
Ναι, εσένα περίμενε να του το πεις.

Φυσικά και τα 120dB στα 3m σε όλο το φάσμα είναι σχεδόν εξωπραγματικά για δύο μόνο "νορμάλ" ηχεία ανάλογα το χώρο, αλλά ισχυρίστηκε ποτέ κανείς και ειδικά ο Dimifoot κάτι άλλο;
Πάνω από τα 100dB στη θέση ακροάσης "δίνεις μάχη" για κάθε dB σε όλο το φάσμα.

Και αν δε μπορούμε να πιάσουμε τα 120dB, νομίζεις ότι δεν έχει νόημα το να περάσουμε από ένα σύστημα με ικανότητες 105dB σε ένα άλλο με ικανότητα 110 ή 112 ή 115 dB;

Και είναι αυτός λόγος να μην προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε τη δυναμική συμπίεση του συστήματός μας;
Και είναι αυτός λόγος να "αθωώνουμε" γελοία "μάτσινγκ" ασθενικών λαμπάτων με αναίσθητα ηχεία προς χάριν της άποπσης ή της μουσικότητας;
Δηλαδή αν δε μπορώ να πάρω Veyron, τι Mercedes τι φιατάκι είναι το ίδιο;
Τι χαζομάρες είναι αυτές;

Προφανώς θα υπάρχει κόσμος (η συντριπτική πλειοψηφία) για τον οποίο τα παραπάνω θα είναι απλά άπιαστα (οικονομική δυνατότητα, πολυκατοικία, ενοίκιο, γείτονες, γυναίκα, παιδιά, σκυλιά, γατιά...) αλλά σημαίνει αυτό ότι ο στόχος στερείται νοήματος;

Άσε δε την άλλη τη μπούρδα ότι και καλά οι δυναμικές ικανότητες ενός συστήματος - χώρου είναι πολύ δευτερεύον στοιχείο σε ό,τι αφορά στην αληθοφάνειά του.
Γνωρίζεις ότι η απόκριση του αυτιού "στενεύει" όσο χαμηλώνουμε την ένταση;
Τις καμπύλες ακουστότητας τις έχεις ακουστά;

Σου έχει περάσει από το μυαλό ότι ένα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν έναν καλό από ένα πραγματικά σπουδαίο πιανίστα είναι οι μεγαλύτερες ικανότητες δυναμικού χρωματισμού (η δυνατότητα να αναδεικνύει όσο το δυνατόν περισσότερα επιμέρους ξεχωριστά δυναμικά επίπεδα ανάμεσα στο piano και στο forte) του δευτέρου;
Πιστεύεις ότι ο πρώτος δε μπορεί να παίξει τις σωστές νότες στους σωστούς χρόνους;
Αν έχεις ένα σύστημα με μικρό δυναμικό περιθώριο δε θα flatάρει το παίξιμο και των δύο;

Προφανώς και όταν ακούω αργά το βράδυ σε χαμηλές εντάσεις (και δε χρησιμοποιώ κάποιου είδους signal processing) τα χάνω πολλά από αυτά, αλλά δεν ισχυρίζομαι ότι έχω και αληθοφανές άκουσμα.

Τι να πω...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.882
Reaction score
127.312
Ναι ο ενισχυτής των 50.000 € θα έχει πιθανότατα μεγαλύτερο αρμονικό πλούτο από ένα αντίστοιχο των 1.000 €.
Βεβαίως, καθότι τα λεφτά τα πολλά πιθανότατα σημαίνουν αρμονικό πλούτο.:gotcha:

Βρε άντε...:p
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Ο dimifoot λέει υπερβολές επειδή δεν έχει μάθει να αποκωδικοποιεί τις μετρήσεις που χρειάζονται ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι ακριβώς συμβαίνει στο σύστημά του. Κάτι απόλυτα λογικό και δικαιολογημένο βέβαια.

Ναι ο ενισχυτής των 50.000 € θα έχει πιθανότατα μεγαλύτερο αρμονικό πλούτο από ένα αντίστοιχο των 1.000 €. Αλλά ας μην σταθούμε στην τιμή, ένας ενισχυτής τάξης ΑΒ με τρανζίστορ γερμανίου, θα έχει άλλες αρμονικές από έναν AB με FET. Αντίστοιχες διαφορές υπάρχουν και μεταξύ των διαφόρων ενισχυτικών τάξεων Α, ΑΒ, D κτλ.

Δες στις λυχνίες αλλάζεις μια λυχνία με μια άλλη μάρκα ιδίου τύπου και αλλάζει ο ήχος του συστήματος. Τι έγινε άλλαξε το SPL όχι απαραίτητα, αλλάξαν όμως οι χροιές.
Τι είναι ο "αρμονικός πλούτος";
Τι είναι οι "χροιές";
Κάτι μαγικό και άπιαστο ή κάτι απλό και μετρήσιμο;
Τι γράφεις, έχεις ιδέα;
Οι παρατηρήσεις σου κυμαίνονται από κοινοτοπίες και τσουβαλιάσματα μέχρι σοβαρές παρανοήσεις.

Συνοπτικά και χοντρικά:
Όταν περνάμε ένα σήμα πεπερασμένης ενέργειας και ισχύος από ένα ζωνοπερατό φίλτρο (όπως το ακουστικό μας αισθητήριο), τότε κάθε σύνθετο σήμα μπορεί να αναλυθεί σε ένα πεπερασμένου εύρους σύνολο από απλές ημιτονικές συνιστώσες με διαφορετικά πλάτη και φάσεις.

Αυτά τα διαφορετικά πλάτη και φάσεις είναι που δίνουν τη διαφορετική χροιά σε κάθε ήχο που έχει την ίδια θεμελιώδη συχνότητα.

Ένα παράδειγμα:
Δύο διαφορετικά βιολιά παίζουν την ίδια ακριβώς νότα, και ακούγονται (ίσως, αλλά μετράνε σίγουρα, άσχετα με το τι λέει ο κάθε μαλάκας) διαφορετικά.
Γιατί;
Γιατί τα (έστω και ελαφρά) διαφορετικά υλικά τόσο στο σώμα όσο και στις χορδές του οργάνου θα αλλάζουν τη σχέση πλάτους και φάσης ανάμεσα στις αρμονικές ακόμα και τις ίδιας θεμελιώδους συχνότητας, παρουσιάζοντας π.χ. διαφορετική αντίσταση διάδοσης ανά συχνότητα, πράγμα που θα αποσβένει περισσότερο και θα καθυστερεί διαφορετικά κάποιες αρμονικές στο ένα βιολί σε σχέση με τις ίδιες αρμονικές στο άλλο διαφοροποιώντας εντέλλει τη χροιά της ίδιας νότας.

Ποια είναι η σχέση ενός σωστού ενισχυτή που είναι """flat""" (σε πλάτος και φάση) σε όλο το συχνοτικό εύρος του ανεξαρτήτως του φορτίου, και παρουσιάζει χαμηλή παραμόρφωση (και ειδικότερα χαμηλότατη zero crossing distortion) σε όλο το φάσμα ισχύος του (που υποθέτουμε ότι επαρκεί), με τα παραπάνω βιολιά;

Πολύ απλά, καμία.
Ένας ενισχυτής οφείλει απλά να υλοποιεί τη συνάρτηση y=ax χωρίς να προσθέτει """τίποτα""" * στο σήμα, το οποίο περιλαμβάνει φυσικά και τη θεμελιώδη και τις αρμονικές της (και την πολύπλοκη εν γένει σχέση που τις συνδέει).
Ε, ένας ενισχυτής που ικανοποιεί τη συνθήκη της παραπάνω παραγράφου για όλο το συχνοτικό του εύρος, δηλαδή για κάθε συχνότητα αρμονική ή θεμελιώδη, θα την ικανοποιεί και για κάθε συνδυασμό τους, δηλαδή για κάθε μουσικό σήμα που θα κληθεί να ενισχύσει.
Λήξις.


Μπορεί να υπάρξει ένας τέτοιος ενισχυτής στην περιοχή των 1000 Ευρώ;
Και βέβαια.
Ακόμα και τα ucd της Hypex είναι λίγο ως πολύ τέτοιοι ενισχυτές, και σε βαθμό πολύ πιο ικανοποιητικό από τη συντριπτική πλειψηφία των ηχείων - χώρων που θα κληθούν να οδηγήσουν.

Τι αρμονικός πλούτος και κουραφέξαλα;
"Μπαίνει" μια συχνότητα μέσα σε έναν (σοβαρό) ενισχυτή για να την ενισχύσει, και αυτός της "ρίχνει πόρτα";


*

ΥΓ. 1
"""Τίποτα""" κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο παραμορφώσεων είναι τίποτα που να μπορεί να προσδιοριστεί από τις αισθήσεις μας και μόνο, άρα τίποτα ακουστικά.
ΥΓ. 2
Μια μετρήσιμη (φυσικά) και ακουστή (όχι πάντα) αλλαγή μεταξύ υλικών που θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος αδιάβαστος ότι μετράνε ίδια αλλά ακούγονται διαφορετικά, μπορεί να οφείλεται στο διαφορετικό φάσμα θορύβου μεταξύ τους, αλλά αν εκτός από το THD και το THD+N είναι αρκούντως χαμηλά, τότε το """τίποτα""" γίνεται ακουστικά τίποτα.
 

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
"Χροιά", "αρμονικός πλούτος", "ακσιοπρέπεια", "επανίδρυση του κράτους", "αλλαγή"...

Ο Μπούτιας ή ο Μπλάτσιος ήταν που είχαν γράψει για τις λέξεις "τοτέμ";
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.882
Reaction score
127.312
Ρε Ζαπ, ο ντοχερτης τα είχε γράψει υπέροχα για τις παραμορφοσιομηχανές των πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, που προσθέτουν αρμονικές παραμορφώσεις εκεί που δεν υπάρχουν, κι έρχονται τα θύματα της κωμικοτραγικής παρωδίας του "αρμονικού πλούτου" (πρατ στον κύβο), που αρνούνται πεισματικά να βάλουν μέσα στο μυαλό τους σε μιά σειρά το τι σημαίνει χροιά και τι αρμονικές, παρά τις πέραν του δέοντος επεξηγηματικές αναφορές του μπουτχια, καθώς αρκούνται στις γελοίες περιγραφές των κωφών γερόντων του TAS σε διηγήματα στυλ αρλεκιν με ποίηση περί υποστηρικτών καβλωδίων, τι ψάχνεις ρε μαν...

Αλλά νταξ, και συ Ζαπ λές υπερβολές επειδή δεν έχεις μάθει να αποκωδικοποιείς τις μετρήσεις που χρειάζονται ώστε να έχεις μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι ακριβώς συμβαίνει στο σύστημά σου, αυτό που δεν έχεις. Κάτι απόλυτα λογικό και δικαιολογημένο βέβαια, αφού δεν έχεις σύστημα.

:gotcha:

Χωρίς σύστημα, τι μιλάς;:p

(Κι άμα πάρεις σύστημα, δε θα'χει αρμονικό πλούτο, γιατί θα είναι λίγων δεκάδων χιλιάδων ευρώ, αυτά παν πακέτο ρε άσχιετε)
:D
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Τωρα Χάρη περιμενω και τις δικές σου μετρησεις...it cuts both ways...οτιδήποτε λιγοτερο απο το τέλειο δεν θα γίνει αποδεκτό, απο σένα εχω υψηλές απαιτήσεις.
Βεβαίως οι μετρήσεις μου υπάρχουν στο νήμα DIY ενεργό σύστημα.
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Ενώ εσύ ξέρεις ε;
Ειδικά το όλο τουπέ και συγκαταβατικότητα υφάκι του "Κάτι απόλυτα λογικό και δικαιολογημένο βέβαια" μου άναψε τα λαμπάκια. :mad:
Για πάμε...




3% είναι.
Μάθε να διαβάζεις.
Και αν ένα ηχείο ή μεγάφωνο "πιάνει" τα 120 dB στο 1m ανηχοϊκά με 3% THD (που θα είναι κυρίως low order άρα θα "παίζει" και auditory masking) τότε το λες ασυμπίεστο σε λογικούς οικιακούς χώρους.






Και το προηγούμενο γράφημα έδειχνε και το woofer και το tweeter, μάθε να διαβάζεις.





Ναι ε;
Και;
Η δεύτερη αρμονική των 10kHz είναι στα 20kHz και η τρίτη στα 30kHz.
Σε τι επίπεδο είναι;
Τις ακούς;:p
Ενδεχόμενο πρόβλημα εκεί ψηλά φαίνεται με IMD μέτρηση.
Ξέρεις, (not!) σαν αυτές που δίνει η Hypex για τους ενισχυτές της, τους οποίους (πάλι!) όλο τουπέ είχες ανακοινώσει ότι θα "αξιολογούσες στο σύστημά σου".
Μιλάμε, το θράσος του κάθε άσχετου με ξεπερνά.
Θα αξιολογήσει ο χαρούλης που δεν ξέρει να υπολογίσει ποσοστά παραμόρφωσης σε dB (δείτε παρακάτω), το έργο ενός από τους σπουδαιότερους audio engineers των καιρών μας (και όχι μόνο).
Σαν να έχουν άποψη οι πίθηκοι για την κατασκευή του μονόλιθου στο 2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος.






Και βέβαια ανακοινώνουν ποσοστά.
Μάθε να διαβάζεις.
-6dB --> ~υποδιπλασιασμός
-20dB --> υποδεκαπλασιασμός

-32dB --> ~2,5%
-44,6dB --> 10^(-44,6/20)~0,5888%

Αν δε οι παραπάνω μετρήσεις είναι όντως ανηχοϊκές (συ είπας!), τότε στις πολύ χαμηλές συχνότητες το Room Gain που μπορεί να φτάσει (και ίσως να ξεπεράσει ανάλογα τα κυβικά του χώρου) τα 18dB, κάνει το ηχειάκι μας να αποκτήσει και μπασσάκι ναι ή ου;






Ναι, εσένα περίμενε να του το πεις.

Φυσικά και τα 120dB στα 3m σε όλο το φάσμα είναι σχεδόν εξωπραγματικά για δύο μόνο "νορμάλ" ηχεία ανάλογα το χώρο, αλλά ισχυρίστηκε ποτέ κανείς και ειδικά ο Dimifoot κάτι άλλο;
Πάνω από τα 100dB στη θέση ακροάσης "δίνεις μάχη" για κάθε dB σε όλο το φάσμα.

Και αν δε μπορούμε να πιάσουμε τα 120dB, νομίζεις ότι δεν έχει νόημα το να περάσουμε από ένα σύστημα με ικανότητες 105dB σε ένα άλλο με ικανότητα 110 ή 112 ή 115 dB;

Και είναι αυτός λόγος να μην προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε τη δυναμική συμπίεση του συστήματός μας;
Και είναι αυτός λόγος να "αθωώνουμε" γελοία "μάτσινγκ" ασθενικών λαμπάτων με αναίσθητα ηχεία προς χάριν της άποπσης ή της μουσικότητας;
Δηλαδή αν δε μπορώ να πάρω Veyron, τι Mercedes τι φιατάκι είναι το ίδιο;
Τι χαζομάρες είναι αυτές;

Προφανώς θα υπάρχει κόσμος (η συντριπτική πλειοψηφία) για τον οποίο τα παραπάνω θα είναι απλά άπιαστα (οικονομική δυνατότητα, πολυκατοικία, ενοίκιο, γείτονες, γυναίκα, παιδιά, σκυλιά, γατιά...) αλλά σημαίνει αυτό ότι ο στόχος στερείται νοήματος;

Άσε δε την άλλη τη μπούρδα ότι και καλά οι δυναμικές ικανότητες ενός συστήματος - χώρου είναι πολύ δευτερεύον στοιχείο σε ό,τι αφορά στην αληθοφάνειά του.
Γνωρίζεις ότι η απόκριση του αυτιού "στενεύει" όσο χαμηλώνουμε την ένταση;
Τις καμπύλες ακουστότητας τις έχεις ακουστά;

Σου έχει περάσει από το μυαλό ότι ένα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν έναν καλό από ένα πραγματικά σπουδαίο πιανίστα είναι οι μεγαλύτερες ικανότητες δυναμικού χρωματισμού (η δυνατότητα να αναδεικνύει όσο το δυνατόν περισσότερα επιμέρους ξεχωριστά δυναμικά επίπεδα ανάμεσα στο piano και στο forte) του δευτέρου;
Πιστεύεις ότι ο πρώτος δε μπορεί να παίξει τις σωστές νότες στους σωστούς χρόνους;
Αν έχεις ένα σύστημα με μικρό δυναμικό περιθώριο δε θα flatάρει το παίξιμο και των δύο;

Προφανώς και όταν ακούω αργά το βράδυ σε χαμηλές εντάσεις (και δε χρησιμοποιώ κάποιου είδους signal processing) τα χάνω πολλά από αυτά, αλλά δεν ισχυρίζομαι ότι έχω και αληθοφανές άκουσμα.

Τι να πω...
MΕΑ CULPA παιδιά διάβασα ανάποδα το γράφημα της παραμόρφωσης.

Σε ευχαριστώ πολύ ΜΕΓΑΛΕ MUSTER των PDF για τις επισημάνσεις σου και τα υποτιμητικά σχόλια, αναμενόμενα.

Πάνω από τα 100dB στη θέση ακροάσης "δίνεις μάχη" για κάθε dB σε όλο το φάσμα
Προφανώς το γνωρίζω, προφανώς και συμφωνώ και προφανώς και γι αυτό θεωρώ υπερβολή τον ισχυρισμό του Dimifoot για τα συγκεκριμένα ηχεία.

Σύμφωνα με τις καμπύλες fletcher munson, η ανθρώπινη ακοή παρουσιάζει την ποιό "φλατ" ευαισθησία μεταξύ 70-80 db.

Βεβαίως και η μουσική έχει έντονες διακυμάνσεις που μπορεί να φτάνουν και τα 20 db (κλασσική μουσική κυρίως).

 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.626
Reaction score
80.612
Προφανώς το γνωρίζω, προφανώς και συμφωνώ και προφανώς και γι αυτό θεωρώ υπερβολή τον ισχυρισμό του Dimifoot για τα συγκεκριμένα ηχεία.
Ποιον ισχυρισμό; ποια ηχεία;


Βεβαίως οι μετρήσεις μου υπάρχουν στο νήμα DIY ενεργό σύστημα.
Not impressed.

Σταχυολογώ:
Ελλιπείς πληροφορίες (πχ έλλειψη GD, έλλειψη ETC κτλ)
(Κυριως) Υποψία μεγάλης dsp διόρθωσης (εμμέσως αναφέρονται 8db:o)
Δυσανάγνωστα RT γραφήματα
Ανακρίβειες για τα dsp-Dirac
Το Dirac, χρησιμοποιεί FIR φίλτρα αντί των IIR που έχει το miniDsp.
Ενώ ισχύει
Ανυπαρξία ενισχυτών των 50000€. :roflmao:


Ε και;

Ειτε ηταν καλυτερα, ειτε χειρότερα, ειτε δεν ειχες καν σύστημα, δεν παύει να εχεις λαθος αντίληψη για τις ικανότητες των μικρών ενισχυτών να οδηγούν αξιοπρεπώς ηχεία (με εξαίρεση ηχεία μεγάλης ευαισθησίας). Ελπίζω με την συζήτηση να αναθεωρήσεις.
 
Last edited:

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Βεβαίως λοιπόν και χρειάζεται λοιπόν ένα σύστημα να έχει δυναμική περιοχή, ανάλογα με το είδος της μουσικής την απόσταση της θέσεις ακρόασης και την ευαισθησία των ηχείων του μπορεί να υπολογίσει και την απαιτούμενη ισχύ.

Πόσα Watt χρειαζόμαστε?
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Σε μια μελέτη σχετική με την δυναμική περιοχή της μουσικής (αν την βρω θα την ανεβάσω) καταλήγουν ότι ο μέση δυναμική περιοχή είναι 14db μέσω όρο.

και εδώ μια λίστα με την δυναμική περιοχή που
http://dr.loudness-war.info/album/list/3

Οπότε με μέση στάθμη ακρόασης τα 75 db και 15 db headroom, μπορεί κάποιος να έχει κορυφές στα 90db στην θέση ακρόασης και να μην του λείπει τίποτα.
Αν η θέση ακρόασης είναι στα 3 μέτρα, τότε χρειάζεται το ηχείο να μπορεί να αποδώσει 100 db στο 1 μέτρο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.626
Reaction score
80.612
Σε μια μελέτη σχετική με την δυναμική περιοχή της μουσικής (αν την βρω θα την ανεβάσω) καταλήγουν ότι ο μέση δυναμική περιοχή είναι 14db μέσω όρο.

και εδώ μια λίστα με την δυναμική περιοχή που
http://dr.loudness-war.info/album/list/3

Οπότε με μέση στάθμη ακρόασης τα 75 db και 15 db headroom, μπορεί κάποιος να έχει κορυφές στα 90db στην θέση ακρόασης και να μην του λείπει τίποτα.
Αν η θέση ακρόασης είναι στα 3 μέτρα, τότε χρειάζεται το ηχείο να μπορεί να αποδώσει 100 db στο 1 μέτρο.
Η μέση δυναμική περιοχή των σύγχρονων ηχογραφήσεων, ο μέσος όρος τους, δεν καλύπτει τις απαιτήσεις. Οι καλές ηχογραφήσεις εχουν περισσότερο, οι κακές λιγοτερο, βγαίνει μέση 14db. Αλλα εγω (και φαντάζομαι όλοι μας) θέλω να ακούω ΚΑΙ τις καλές ηχογραφήσεις, άρα δεν με ενδιαφέρει ούτε η μέση τιμή, ούτε τα συμπιεσμενα ποπάκια της εποχής μας. Με ενδιαφέρει να μπορώ να ακούσω τις καλές, το μέγιστο. Πάμε για 20db λοιπον, άσε που εχει και παραπανω.
Και 75db μέση στάθμη δεν βγαζει γούστα. Βαλε 80+.

Τσααααακ, έφτασες τα 100+ κορυφής, χαλλλλλαρά !!!

(Εχω μείνει με την απορία για ποιον ισχυρισμό μου αναφέρθηκες προηγουμένως)
 


zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Aν αυτοί οι μπαγλαμάδες στην Harman τα λένε καλά, χρειάζονται 14 watt ισχύος για να έχουμε τα 90db στην θέση ακρόασης.

Οπότε και ο λαμπάτος των 30 watt σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι αρκετός αγαπητέ Dimifoot.

upload_2017-2-5_12-8-43.png
 

Attachments


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.626
Reaction score
80.612
Aν αυτοί οι μπαγλαμάδες στην Harman τα λένε καλά, χρειάζονται 14 watt ισχύος για να έχουμε τα 90db στην θέση ακρόασης.

Οπότε και ο λαμπάτος των 30 watt σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι αρκετός αγαπητέ Dimifoot.

View attachment 69714
Δεν βλεπεις οτι βάζεις πολύ-πολύ χαμηλά δεδομένα; 87dbspl με μόνο 3db headroom?

Άστο, δεν θα βγάλουμε άκρη, πρέπει να αρκούν οι λαμπες των 30watt, αλλιώς θα κλάψει κόσμος, εντάξει αρκούν, καταλαβαίνω, ολα καλά.

(Ακόμα περιμενω να μάθω ποιος δικός μου ισχυρισμός- για ποια ηχεία δεν σου αρεσε)
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.014
Μηνύματα
2.885.328
Members
37.975
Νεότερο μέλος
Sonic10
Top