Nα κατασκευάσω ενισχυτή και ηχεία ή ν’ αγοράσω έτοιμα;

K

kimon

Guest
Ναι το εχω δει ηδη το review. Το πορβλημα με το ΤΕΒΜ35C10 ειναι η πολυ χαμηλη ευαισθησια του που πρακτικα το περιοριζει σε χρηση desktop η Line Array. Σαν midrange/tweeter οι επιλογες περιοριζονται στο 46C20N και το αρκετα ακριβοτερο 54C30 τα οποια ειναι οριακα επαρκη σε σταθμες για ηχεια πληρους φασματος σε αποστασεις εως 3 μετρα (γι αυτο και το high-pass στα 400Ηz ενω τα ηχεια κατεβαινουν ανετα στα 150Hz).
Ξεχασα να αναφερω οτι το ηχειο θα σχεδιαστει για αποστασεις ακροασης 2-3μετρα γι αυτο και η επιλογη 10" γουφερ. Εως τα 2.5μ θα μπορουσε να μπει και 8" (ακριβως στην ιδια καμπινα και με την ιδια ακριβως αποκριση μπορει να αντικατασταθει το 10" RS270-4 με το SD215A-88) αλλα για εμενα τουλαχιστον, 6.5" μονο για nearfield ακροασεις η για desktop ηχεια.
Σωστά, ο συνδυασμός υψηλής στάθμης με αποδεκτή παραμόρφωση είναι το δύσκολο, γι αυτό και ανέφερα το συγκεκριμένο εξημισάρι της MONACOR, επειδή έχει εντυπωσικά χαμηλή παραμόρφωση, ακόμα και για δεκάιντσο!
 

K

kimon

Guest
Κατ' αρχάς να σε ευχαριστήσω για την ανταπόκριση.
Θα ήθελα να συζητήσω κάποια θέματα, με πνεύμα πάντοτε καλής πίστης και αλληλοσεβασμού.
Η ερώτηση είναι δύσκολη για μια μονολεκτική απάντηση. Αν υπάρχει εμμονή γι άμεση απάντηση, τότε αυτή είναι, όχι!
Τα χαμηλού κόστους εμπορικά ηχεία, ξεπερνούν τις χαμηλού κόστους ιδιοκατασκευές. Αγοράζεις το εμπορικό ηχείο που ακούγεται ολιγότερο χειρότερα από τα υπόλοιπα και προχωράς σε μια φτηνή στοχευμένη αναβάθμισή του. Έτοιμος!;)
Η μόνη εμμονή που διατηρώ "διαλεγόμενος" είναι η ανάγκη για τεκμηριωμένες απαντήσεις, ώστε να μπορεί να γίνει και ο διάλογος. Αν η παραπάνω διαπίστωσή σου ισχύει (δεν μπορώ να έχω γνώμη επ' αυτού), τότε ακυρώνεται ένα υποσύνολο του νήματος και δεν θα έπρεπε να υπάρχει προσφορά σε κιτ ηχείων χαμηλού κόστους (ας πούμε 100 ευρώ το κανάλι, χωρίς καμπίνα).

Ναι, κάνεις λάθος. Πρέπει πρωτίστως να σχεδιαστεί, να πληρωθεί και να κατασκευαστεί η καμπίνα. Δύσκολο εγχείρημα να "παίξει" καλά το συγκεκριμένο γούφερ της VISATON. Πολύπλοκος ο σχεδιασμός και μεγάλος ο όγκος της για να "παίξει" αποδεκτά. Άρα έχεις ήδη ξεφύγει από τον αρχικό στόχο.
Δεν κατάλαβα την απάντηση. Επέλεξα τα μεγάφωνα που ανέφερα λόγω των καλών μετρήσεων που έχουν στο συγκεκριμένο σάιτ, αλλά και της χαμηλής τους τιμής (δεν ξέρω αν είδες τις δοκιμές). Στο κατάστημα του σάιτ δίνουν και συμβουλές αξιοποίησης για το γούφερ της MONACOR (όχι VISATON) και προτείνουν την χρήση του σε καμπίνα ακουστικής ανάρτησης, γραμμής μεταφοράς και διπλού θαλάμου. Νομίζω ότι μάλλον αναφέρεσαι σε καμπίνα γραμμής μεταφοράς, αλλά αυτό έρχεται σε αντίθεση με το πνεύμα του παραδείγματος, που ήταν το χαμηλό κόστος και η ευκολία κατασκευής, μιας και σαφώς έγραψα για οικονομία και για νεοεισερχόμενο στον χώρο. Ένα δίδρομο ηχείο (με τα συγκεκριμένα μεγάφωνα) ακουστικής ανάρτησης, με F3 65-70 Hz, με συχνότητα κρος 2700-2800 Hz γιατί δεν θα έπαιζε καλά;
 

Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
Δεν κατάλαβα την απάντηση. Επέλεξα τα μεγάφωνα που ανέφερα λόγω των καλών μετρήσεων που έχουν στο συγκεκριμένο σάιτ, αλλά και της χαμηλής τους τιμής (δεν ξέρω αν είδες τις δοκιμές). Στο κατάστημα του σάιτ δίνουν και συμβουλές αξιοποίησης για το γούφερ της MONACOR (όχι VISATON) και προτείνουν την χρήση του σε καμπίνα ακουστικής ανάρτησης, γραμμής μεταφοράς και διπλού θαλάμου. Νομίζω ότι μάλλον αναφέρεσαι σε καμπίνα γραμμής μεταφοράς, αλλά αυτό έρχεται σε αντίθεση με το πνεύμα του παραδείγματος, που ήταν το χαμηλό κόστος και η ευκολία κατασκευής, μιας και σαφώς έγραψα για οικονομία και για νεοεισερχόμενο στον χώρο. Ένα δίδρομο ηχείο (με τα συγκεκριμένα μεγάφωνα) ακουστικής ανάρτησης, με F3 65-70 Hz, με συχνότητα κρος 2700-2800 Hz γιατί δεν θα έπαιζε καλά;
Δεν ρωτησες εμενα αλλα θα σου πω τη γνωμη μου.

Κατ αρχην θεωρω οτι το ταιριασμα του polar response των μεγαφωνων ειναι τουλαχιστον εξ ισου σημαντικο με το ταιριασμα της αποκρισης.
Με βαση αυτην την παραδοχη το ηχειο που θα χρησημοποιησει αυτες τις μοναδες θα εχει προβλημα στην περιοχη κρος οπου η κατευθυντικοτητα του γουφερ δεν ταιριαζει με την κατευθυντικοτητα του τουιτερ. Για να ταιριαξει η κατευθυντικοτητα τους θα πρεπει η συχνοτητα κρος να ειναι το ανωτερο στα 2Κhz αλλα το συγκεκριμενο τουιτερ δεν μπορει να κροσαριστει τοσο χαμηλα.
Κατα τη γνωμη μου το τουιτερ αυτο θα ταιριαξει καλυτερα με ενα μιντρειτζ εως 5.25".
Το μιντ της Monacor με λιγα παραπανω χρηματα μπορει να ταιριαξει καλυτερα με το DT300 https://en.toutlehautparleur.com/dome-tweeter-monacor-dt-300-8-ohm-voice-coil-30-mm.html και τον κυματοδηγο WG300 της ιδιας εταιριας https://en.toutlehautparleur.com/horn-monacor-wg-300-for-dt-300.html και ακομα καλυτερα στην θεση του SPM165-8 θα ταιριαξει αυτο https://en.toutlehautparleur.com/speaker-monacor-sp-6-108pro-8-ohm-6-61-inch.html και μαλιστα με ετοιμα σχεδια για κουτι και κροσοβερ απο εδω https://heissmann-acoustics.de/en/produkt/baumappe-cinetor/


Να συμπληρωσω επισης οτι το Ιταλικο σαιτ που ανεφερες εχει πολλα ενδιαφεροντα μεγαφωνα για μελετη και σε ευχαριστω που το μοιραστηκες.
 
Last edited:

K

kimon

Guest
Πολύ σωστά και λογικά τα όσα λες, μόνο που η δαπάνη ξεφεύγει (υπερδιπλασιάζεται). Ξεκαθάρισα ότι δεν θέλω να κατασκευάσω ηχεία (άλλωστε έχουν μαζευτεί πολλά στο σπίτι!), μόνο να διατυπώσω μια ιδέα μου σχετικά με την απόδοση που θα είχαν τα συγκεκριμένα πολύ φθηνά μεγάφωνα και, μέσω της συζήτησης, να προκύψει γενικότερη ωφέλεια (πώς το λέει και ο Κολοκοτρώνης στον λόγο του στην Πνύκα, "χίλια ήξευρε και μύρια μάθαινε").
Εκείνο πάντως που έχω καταλάβει είναι ότι οι σχεδιαστές μηχανικοί πρέπει να είναι άριστοι στην τέχνη του συμβιβασμού, γιατί πάνω από το κεφάλι τους κρέμεται η δαμόκλειος σπάθη των κοστολόγων και ο καθένας τους προσπαθεί να πετύχει τους στόχους (κατά την σχεδίαση) που κρίνει ως πλέον σημαντικούς (και φυσικά οι κρίσεις τους μπορεί να διαφέρουν).

Στο προκείμενο, η συχνότητα κρος μπορεί να κατέβει στους 2500 χιλιόκυκλους χωρίς προβλήματα, ενώ η (θεωρητική, γιατί έχουμε και άλλους παράγοντες που επιδρούν, όπως π.χ. το κροσόβερ) διασπορά θα έχει μια ελαφρά μείωση μεταξύ 2-4 Κχερτζ. Είναι θέμα επιλογής.
Μη ξεχνάμε βέβαια ότι δεν μπορούμε να απαιτούμε και την άριστη απόδοση σε όλους τους τομείς.
 

Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
Πολύ σωστά και λογικά τα όσα λες, μόνο που η δαπάνη ξεφεύγει (υπερδιπλασιάζεται). Ξεκαθάρισα ότι δεν θέλω να κατασκευάσω ηχεία (άλλωστε έχουν μαζευτεί πολλά στο σπίτι!), μόνο να διατυπώσω μια ιδέα μου σχετικά με την απόδοση που θα είχαν τα συγκεκριμένα πολύ φθηνά μεγάφωνα και, μέσω της συζήτησης, να προκύψει γενικότερη ωφέλεια (πώς το λέει και ο Κολοκοτρώνης στον λόγο του στην Πνύκα, "χίλια ήξευρε και μύρια μάθαινε").
Εκείνο πάντως που έχω καταλάβει είναι ότι οι σχεδιαστές μηχανικοί πρέπει να είναι άριστοι στην τέχνη του συμβιβασμού, γιατί πάνω από το κεφάλι τους κρέμεται η δαμόκλειος σπάθη των κοστολόγων και ο καθένας τους προσπαθεί να πετύχει τους στόχους (κατά την σχεδίαση) που κρίνει ως πλέον σημαντικούς (και φυσικά οι κρίσεις τους μπορεί να διαφέρουν).

Στο προκείμενο, η συχνότητα κρος μπορεί να κατέβει στους 2500 χιλιόκυκλους χωρίς προβλήματα, ενώ η (θεωρητική, γιατί έχουμε και άλλους παράγοντες που επιδρούν, όπως π.χ. το κροσόβερ) διασπορά θα έχει μια ελαφρά μείωση μεταξύ 2-4 Κχερτζ. Είναι θέμα επιλογής.
Μη ξεχνάμε βέβαια ότι δεν μπορούμε να απαιτούμε και την άριστη απόδοση σε όλους τους τομείς.
Δεν χρειαζεται να υπερδιπλασιαστει το κοστος. Το τουιτερ της Monacor ειναι 12 ευρω ακριβοτερο απο το τουιτερ της Dayton και κροσαρεται ανετα στα 2Κhz. Aν βαλεις και τον κυματοδηγο (και χωρις τον κυματοδηγο ειναι καλυτερη επιλογη απο το Dayton) ανεβαινει το κοστος αλλα 11 ευρω, συνολο 23 ευρω επανω και γλυτωνεις ενα αρκετα σημαντικο προβλημα που θα σου επιτρεψει να πλησιασεις πιο κοντα στο επιθυμητο αποτελεσμα με εναν συμβιβασμο λιγοτερο.
 

Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
Μη ξεχνάμε βέβαια ότι δεν μπορούμε να απαιτούμε και την άριστη απόδοση σε όλους τους τομείς.
Αλλο ενα "προβλημα" που εντοπισα ειναι οτι οι μετρησεις του κατασκευαστη στο μιντ της Monacor εχουν αρκετα μεγαλη αποκλιση πραγμα που σημαινει οτι για να κανει καποιος δουλεια με αυτο το midwoofer θα πρεπει επιπλεον να το μετρησει ο ιδιος και να ευχεται να μετρανε κοντα.
Επισης, χρησημοποιωντας τιμες ενδιαμεσα στις δηλωμενες του κατασκευαστη και τις μετρημενες (που απλα ειναι θεμα sample variation) διαπιστωσα οτι θελει πολυ μεγαλη καμπινα BR (60-80λιτρα με συντονισμο μεταξυ 34 και 38Hz) η αρκετα μεγαλη κλειστη (42λιτρα για 0.71 Qtc και F3@63Hz)
 


Μηνύματα
1.606
Reaction score
1.923
Αν έχει τόσο χαμηλό Q άστα να πάνε.
ΔΕΝ ΑΞΊΖΕΙ ΤΟΝ ΚΌΠΟ.
Για το μιντ λες και το 0.71 Qtc? εκει ειναι criticaly damped και φλατ. Σε καμπινα 12 λιτρων ανεβαινει στο 0.98, κανει ενα bump στα 125Ηz (οπως σχεδον ολα τα μικρα bookshelf) και το F3 παει στα 70Hz
To Q το κανονιζεις εσυ αναλογα τη σχεδιαση της καμπινας. Αν ηταν μεγαλυτερο γουφερ και αντι για bump στα 125 υπηρχε rising response απο τα 125 μεχρι πχ τα 50, δεν θα ειχα αντιρρηση γιατι ετσι κι αλλιως θελουμε rising response στα χαμηλα για το Harman curve αλλα τα bumps ειναι δυσκολα διαχειρισιμα και δυσκολευουν το ταιριασμα με subwoofer.
Αλλο ενα "προβλημα" που εντοπισα ειναι οτι οι μετρησεις του κατασκευαστη στο μιντ της Monacor εχουν αρκετα μεγαλη αποκλιση πραγμα που σημαινει οτι για να κανει καποιος δουλεια με αυτο το midwoofer θα πρεπει επιπλεον να το μετρησει ο ιδιος και να ευχεται να μετρανε κοντα.
Επισης, χρησημοποιωντας τιμες ενδιαμεσα στις δηλωμενες του κατασκευαστη και τις μετρημενες (που απλα ειναι θεμα sample variation) διαπιστωσα οτι θελει πολυ μεγαλη καμπινα BR (60-80λιτρα με συντονισμο μεταξυ 34 και 38Hz) η αρκετα μεγαλη κλειστη (42λιτρα για 0.71 Qtc και F3@63Hz)
Και να συμπληρωσω, (γιατι περασε ο χρονος επιτρεπομενου edit) σε αυτα τα λιτρα πας για ηχειο δαπεδου με κοστος καμπινας που θα το κανει να ξεπερνα κατα πολυ τον αρχικο στοχο.
Σε αυτο το μεγεθος ηχειου σε χαμηλο κοστος θα εφτιαχνα ενα αυτοενισχυομενο (αλλα δυστυχως μονο κατα το ημισυ ενεργο) με ενα γουφερ 8" χαμηλου κοστους https://www.soundimports.eu/en/grs-8sw-4.html ενα μεγαφωνο ευρειας αποκρισης που θα παιζει απο περιπου 200Ηz και πανω https://www.soundimports.eu/en/grs-4fr-8.html και το τουιτερ της Dayton που ειναι απολυτως καταλληλο για αυτην την εφαρμογη με κρος στα 3-6Κhz (αναλογα τις μετρησεις του midrange) οδηγουμενο απο εναν φτηνο TPA3116 2.1 σε καθε ηχειο https://www.aliexpress.com/item/4000009985023.html?gatewayAdapt=4itemAdapt
To συνολικο κοστος ανα ηχειο βγαινει περιπου στα 100 ευρω μαζι με τον ενισχυτη (χωρις την καμπινα φυσικα και το κροσοβερ)
 

Μηνύματα
393
Reaction score
1.206
Εκείνο πάντως που έχω καταλάβει είναι ότι οι σχεδιαστές μηχανικοί πρέπει να είναι άριστοι στην τέχνη του συμβιβασμού, γιατί πάνω από το κεφάλι τους κρέμεται η δαμόκλειος σπάθη των κοστολόγων και ο καθένας τους προσπαθεί να πετύχει τους στόχους (κατά την σχεδίαση) που κρίνει ως πλέον σημαντικούς (και φυσικά οι κρίσεις τους μπορεί να διαφέρουν).
Αυτή είναι η αλήθεια! Όπως τo λες "κινούνται" τα πράγματα.
Η μόνη εμμονή που διατηρώ "διαλεγόμενος" είναι η ανάγκη για τεκμηριωμένες απαντήσεις, ώστε να μπορεί να γίνει και ο διάλογος. Αν η παραπάνω διαπίστωσή σου ισχύει (δεν μπορώ να έχω γνώμη επ' αυτού), τότε ακυρώνεται ένα υποσύνολο του νήματος και δεν θα έπρεπε να υπάρχει προσφορά σε κιτ ηχείων χαμηλού κόστους (ας πούμε 100 ευρώ το κανάλι, χωρίς καμπίνα).
Η βιομηχανία ηχείων παράγει και διοχετεύει στην αγορά εκατοντάδες χιλιάδες ζεύγη κάθε χρόνο. Από αυτά το 70% είναι ηχεία ραφιού ή βάσης και το υπόλοιπο 30% αφορά όλους του άλλους τύπους. Επειδή το κοστολόγιο παραγωγής είναι αντίστροφο της ποσότητας, τα βιομηχανικά ηχεία της πρώτης ομάδας εμπεριέχουν πολλή "ποιότητα" από αυτό που κάποιος περιμένει από το μικρό τους μέγεθος. Αυτό συνεπικουρούμενο και από τα χαμηλότερα κόστη συσκευασίας και μεταφορικών, κάνει τα ηχεία αυτά ν' αξίζουν τα χρήματα που ζητούν και με το παραπάνω.
Με άλλα λόγια, είναι εξαιρετικά δύσκολο η ιδιοκατασκευή μικρού ηχείου, με φτηνά έστω μεγάφωνα, να κοστίσει συνολικά (η ξυλεία ανατιμήθηκε κατά 300% από τις τιμές του 2019) λιγότερο και ν' αποδώσει καλύτερα από ένα πετυχημένο αντίστοιχο εμπορικό μοντέλο.
Βεβαίως το σκηνικό του λόγου τιμή/απόδοση αλλάζει άρδην υπέρ της ιδιοκατασκευής, όταν περάσουμε στα ηχεία δαπέδου.
 

K

kimon

Guest
Πολύ ωραία η τροπή της συζήτησης και νομίζω ότι προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα, όπως ότι για δεδομένη δαπάνη αποφασίζουμε πρώτα είδος καμπίνας, όγκο και κάτω συχνότητα αποκοπής (αυτά αλληλοεξαρτώνται) και κατόπιν ψάχνουμε για τα κατάλληλα γούφερ (βάσει Q και Vas).
Αλλο ενα "προβλημα" που εντοπισα ειναι οτι οι μετρησεις του κατασκευαστη στο μιντ της Monacor εχουν αρκετα μεγαλη αποκλιση πραγμα που σημαινει οτι για να κανει καποιος δουλεια με αυτο το midwoofer θα πρεπει επιπλεον να το μετρησει ο ιδιος και να ευχεται να μετρανε κοντα.
Επισης, χρησημοποιωντας τιμες ενδιαμεσα στις δηλωμενες του κατασκευαστη και τις μετρημενες (που απλα ειναι θεμα sample variation) διαπιστωσα οτι θελει πολυ μεγαλη καμπινα BR (60-80λιτρα με συντονισμο μεταξυ 34 και 38Hz) η αρκετα μεγαλη κλειστη (42λιτρα για 0.71 Qtc και F3@63Hz)
Όντως, έχω διαβάσει κι εγώ για αστάθεια στα χαρακτηριστικά μεγαφώνων της MONACOR.
Μπορούμε βεβαίως να μεταβάλλουμε (μόνο να αυξήσουμε) το Q ενός μεγαφώνου, αλλά, πραγματικά, σήμερα δεν αξίζει τον κόπο.
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
Δεν ξεκινάς από την καμπίνα που θέλεις να φιάξεις και προχωράς στα μεγάφωνα που μπορεί να ταιριάζουν.
Ξεκινάς από τα μεγάφωνα που θέλεις ή που έχεις ή που ξέρεις ότι σου κάνουν , έχεις τα χαρακτηριστικά τους , τα μελετάς και μετά βλέπεις τι επιλογές καμπίνας υπάρχουν για αυτά τα μεγάφωνα.
 

Μηνύματα
17
Reaction score
31
Δεν έχω πρόθεση να κατασκευάσω ηχεία, απλώς σκέφθηκα μήπως κάποιος που τώρα ξεκινάει στο χόμπυ μπορέσει να ακούσει ικανοποιητικά με μια ελάχιστη δαπάνη, κάτι σαν άσκηση οικονομίας, η οποία όμως να σέβεται την ηχητική απόδοση.
Με άλλα λόγια αν συμφέρει μια τέτοια ιδιοκατασκευή στην πράξη (όχι μόνο στην θεωρία).
Μιας και στο νήμα γράφουν (εκτός από τον νηματοθέτη) και άλλοι επαΐοντες, θα ήθελα να ακούσω την θέση τους.
Τα μεγάφωνα που αναφέρεις πιο πάνω Monacor SPM 165 και Dayton ND 25FW 4 είναι τυπικής κατηγορίας
σαν το συνηθισμένο 6,5 inch woofer των οικονομικών εμπορικών δίδρομων
που έχουν γεμίσει τα ράφια των μαγαζιών.
Οπότε γιατί να ασχοληθεί κάποιος για να κάνει κάτι ίδιο ακόμα και να παίζει καλύτερα?
Οπως γράφτηκε σωστά, αξίζει όταν μιλάμε για μεγαλύτερα μεγέθη κόστους και μεγαλύτερα ηχεία.
Αν μπεί στην εξίσωση εκτός από το μικρό κόστος και η απειρία του νεοεισερχόμενου,
το αποτέλεσμα θα είναι χειρότερο των εμπορικών ίσης αξίας.
Η λιγότερο επισφαλής πρόταση για νεοεισερχόμενους, είναι το ξεκίνημα με ένα καλό fullrange,
σε σωστές καμπίνες, ίσως και με λίγες αντιστάσεις - πυκνωτές για ευθυγράμμιση απόκρισης,
και με πιθανή μελλοντική αναβάθμιση με την προσθήκη ενός μικρού tweeter.
Το αποτέλεσμα εκτός ότι θα είναι διαφορετικό από τα βαρετά φτηνά δύδρομα θα είναι και εύηχο..
 

K

kimon

Guest
Δεν ξεκινάς από την καμπίνα που θέλεις να φιάξεις και προχωράς στα μεγάφωνα που μπορεί να ταιριάζουν.
Ξεκινάς από τα μεγάφωνα που θέλεις ή που έχεις ή που ξέρεις ότι σου κάνουν , έχεις τα χαρακτηριστικά τους , τα μελετάς και μετά βλέπεις τι επιλογές καμπίνας υπάρχουν για αυτά τα μεγάφωνα.
Εε, ναι. Και την γυναίκα του καθένας νομίζει ότι την διαλέγει, στην πραγματικότητα όμως του την στέλνει ο Θεός και πρέπει να μάθει να ζη μαζί της.
Προφανώς άλλο η θεωρία και άλλο (πολλές φορές) η πράξη εν τω βίω.
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
Δεν νομίζω ότι ο Θεός ασχολείται με τις γυναίκες μας. Αν και εφόσον.
Για ένα σωστό τουλάχιστον ηχείο όμως , αυτή είναι η σωστή σειρά.
Βεβαίως και έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου τι περίπου ηχείο θέλεις να φιάξεις .
Ομως αν δεν ξεκινήσεις από τα μεγάφωνα μάλλον θα καταλήξεις σε συμβιβασμούς και ενδεχομένως σε μέτριο αποτέλεσμα.
 

K

kimon

Guest
Η λιγότερο επισφαλής πρόταση για νεοεισερχόμενους, είναι το ξεκίνημα με ένα καλό fullrange,
σε σωστές καμπίνες, ίσως και με λίγες αντιστάσεις - πυκνωτές για ευθυγράμμιση απόκρισης,
και με πιθανή μελλοντική αναβάθμιση με την προσθήκη ενός μικρού tweeter.
Πράγματι! Με αυτό το κασπό για καμπίνα (η μεγάλη έδρα κλείστηκε με κομμάτι από λεπτό HDF, δείγμα από λαμινέ πατώματος, κομμένο λοξά ως συνέχεια των πλευρών με γιαπωνέζικο πριόνι) και τα Β80 της VISATON φτειάχτηκαν δυο μικρά εύηχα ηχεία γραφείου. Το Boxsim βοήθησε στον υπολογισμό RLC για την εξομάλυνση της απόκρισης και τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά!
(Την ιδέα την δανείστηκα από το Diyaudio)

Δεν νομίζω ότι ο Θεός ασχολείται με τις γυναίκες μας. Αν και εφόσον.
"Πατέρες μερίζουσιν ουσίαν τοις τέκνοις, παρά τω Κυρίω δε αρμόζεται τω ανδρί η γυνή" .
Ευτυχώς δε λες που ασχολείται ο Θεός; Φαντάζεσαι να ασχολούνταν ο οξαποδώ;
 
Last edited by a moderator:

Μηνύματα
393
Reaction score
1.206
Δεν ξεκινάς από την καμπίνα που θέλεις να φιάξεις και προχωράς στα μεγάφωνα που μπορεί να ταιριάζουν.
Ξεκινάς από τα μεγάφωνα που θέλεις ή που έχεις ή που ξέρεις ότι σου κάνουν , έχεις τα χαρακτηριστικά τους , τα μελετάς και μετά βλέπεις τι επιλογές καμπίνας υπάρχουν για αυτά τα μεγάφωνα.
Ναι, όταν η καμπίνα προορίζεται να είναι κλειστή ή μπας-ρεφλέξ. Οπότε βάση μεγαφώνων, όπως σωστά το λες, καθορίζεις όγκο, κλπ, παραμέτρους.
Αν οι ποιοτικοί στόχοι εκτείνονται σε voigt, γραμμές μεταφοράς ή χοάνες, τότε πρώτα βρίσκεις την άκρη με το ποιος θα συναρμολογήσει την καμπίνα και με ποιο κόστος κι ύστερα ψάχνεις τα μεγάφωνα που ούτως ή άλλως θα είναι το απλούστερο κομμάτι της διαδικασίας.
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
Οχι , διαφωνώ .
Πρώτα εξετάζεις τα μεγάφωνά σου και μετά ασχολείσαι με το ποιός θα συναρμολογήσει την καμπίνα.
Τα ηχεία παίζουν με τα μεγάφωνα , άντε και με το κροςς , όχι με την καμπίνα.
 



Μηνύματα
393
Reaction score
1.206
οχι τόσο όσο φαντάζεσαι .
1666771880936.png

Με αυτό το σκεπτικό, αν κατασκευάσω τρεις -διαφορετικής αρχής λειτουργίας- καμπίνες για το ίδιο fullrange μεγάφωνο και με το ίδιο "φίλτρο", που μοιράζονται κοινή συχνότητα συντονισμού Fc=Fb=Fo, να μη περιμένω και σπουδαίες ακουστικές διαφορές τους;
 

Attachments



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.617
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top