- Μηνύματα
- 3.667
- Reaction score
- 5.504
Σίγουρα κάτι δίνεις κάτι περνεις. Θεωρητικά αλλά και πρακτικά αν δουλέψει η λύση του geddes μάλλον είναι ότι καλύτερο τουλάχιστον για μικρούς χώρους αλλά παραμένει το ρίσκο της κακής υλοποίησης.Ο Geddes που λες, έχει έναν από τους κάθε δύο απέναντι τοίχους του δωματίου του (ΚΑΙ το ταβάνι) όπως περίπου το ποστ #49 και σε 100% κάλυψη. Θυσιάζει μόλις 5cm σε κάθε διάσταση, και υλοποιεί τον μοναδικό τρόπο για έντονη απορρόφηση σε όλο το φάσμα των χαμηλών και πολύ χαμηλών, χωρίς κατάληψη του μισού χώρου του δωματίου από μπασοπαγίδες.
Με σκέτο μπετόν και αποσβέσεις, ναι, τριγμούς δεν θα έχεις, αλλά θα έχεις προβλήματα ιδιορυθμών και RT που χαμηλά θα σκαρφαλώνει στα ύψη.
Σε πραγματικές συνθήκες ενός dedicated χώρου στην Ελλάδα μιλάμε συνήθως για μικρά δωμάτια όπου ο χώρος έχει μεγάλη σημασία και κάτι τέτοιο θα βοηθούσε παρα πολυ αλλά δεν εμπιστεύομαι ότι κάποιος γυψοσανιδας που θα βρω στο χωριό μου και δεν είναι η δουλειά του να φτιάχνει στούντιο θα μπορέσει να υλοποιήσει κάτι τέτοιο. Εδώ μια πόρτα είπα να βάλω έτσι όπως γράφω παραπάνω και με τον άνθρωπο που την έβαλε μόνο ξύλο δεν παίξαμε για να συνεννοηθούμε και τελικά δεν έγινε και όπως ήθελα
Σε ένα δωμάτιο από μπετόν αν γεμίσεις τον ένα τοίχο πίσω από την οθόνη με απορρόφηση 60 εκατοστά περίπου και στους υπόλοιπους τοίχους βάλεις μπασοπαγιδες μεμβράνης έχεις λύσει τα περισσότερα θέματα.
Τα πολλαπλά σαμπ θα λύσουν σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα των ιδιορρυθμων που παραμένουν και μετά μπορείς να χρησιμοποιήσεις στοχευμένα Helmholtz.
Θα έχεις χάσει αρκετό χώρο φυσικά αλλά είναι πολύ πιο εύκολο να δουλέψει.
Φυσικά και είναι ενδεδειγμένη λύση να πας όπως λες αλλά εγώ θα το έκανα μόνο με την προϋπόθεση να αναλάβει την κατασκευή κάποιος που είναι η δουλειά του να φτιάχνει τέτοιους χώρους από την αρχή για να αναλάβει και το ρίσκο. Αλλιώς σκέτο μπετό και τέλος.Προσεξε τωρα να δεις τι συμβαινει.
Με τον ηχο εχουμε δυο θεματα που συνηθως προσπαθουμε να λυσουμε τα οποια ομως εχουν αντιθετες λυσεις.
Το ενα θεμα ειναι αυτο την ηχομονωσης. Να μην βγαινει ο ηχος εξω και αντιστοιχα να μην μπαινει ο εξω ηχος μεσα.
Το δευτερο θεμα αφορα την συμπεριφορα των χαμηλων συχνοτητων των οποιων το μηκος κυματος ειναι μεγαλυτερο απο τις διαστασεις του δωματιου.
Ο στιβαρος, βαρυς και ακαμπτος τοιχος, θα μας προσφερει καλυτερη ηχομονωση στις χαμηλες συχνοτητες λογω μαζας. Οι χαμηλες συχνοτητες θα προσκρουσουν πανω στον τοιχο αυτον και θα ανακλαστουν πολλες φορες μεσα στον χωρο μας μεχρι να εξασθενησουν και να σταματησουν. Αυτος ειναι και ο λογος που εχουμε στασιμα κυματα και ιδιορρυθμους δωματιου και κατ επεκταση προβληματικες χαμηλες συχνοτητες με κορυφωσεις και ακυρωσεις.
Αν ο τοιχος δεν ειναι βαρυς στιβαρος και ακαμπτος, ανακλωνται επανω του ολες οι συχνοτητες μεχρι ενα σημειο, και απο εκεινο το σημειο και κατω οι χαμηλοτερες συχνοτητες τον διαπερνουν.
Αυτο εχει σαν αποτελεσμα να εχουμε περιορισμενη ηχομονωση, αλλα ταυτοχρονα και λιγοτερα προβληματα με στασιμα κυματα και ιδιορρυθμους δωματιου στις χαμηλες συχνοτητες.
Σε ενα δωματιο οπου οι τοιχοι ειναι στιβαροι και ακαμπτοι και μεσα σε αυτο το δωματιο υπαρχει δευτερο τοιχωμα με γυψοσανιδα, οι χαμηλες συχνοτητες απο καποια συχνοτητα και κατω "βλεπουν" σαν χωρο, τα ορια του στιβαρου και ακαμπτου τοιχου, καθως διαπερνουν την γυψοσανιδα, ενω οι υπολοιπες συχνοτητες βλεπουν την γυψοσανιδα ως οριο.
Επισης η γυψοσανιδα, αναλογα το βαρος και την στηριξη θα λειτουργει και ως μεμβρανη αποσβεσης γυρω απο τη συχνοτητα συντονισμου της και το ποσοστο της αποσβεσης θα εχει και αμεση συναρτηση με το κενο μεταξυ γυψοσανιδας και τοιχου και το αν υπαρχει η οχι ηχομονωτικο υλικο απο πισω και ποσο.
Οπως καταλαβαινεις λοιπον, με τους στιβαρους και ακαμπτους τοιχους, εχουμε καλυτερη ηχομονωση αλλα ταυτοχρονα και περισσοτερα προβληματα με τις χαμηλες συχνοτητες οποτε η καθε επιλογη εχει τα πλεονεκτηματα και τα μειονεκτηματα της.
Εγω αν εχτιζα σπιτι τωρα και ηθελα να φτιαξω ιδανικο χωρο, θα φροντιζα πρωτα απ ολα να ειναι οι εξωτερικοι τοιχοι με στιβαρους και ακαμπτους τοιχους και υψος τουλαχιστον 3 μετρα (οι τοιχοι για να μην εχω προβληματα με τη γειτονια και το υψος για να σηκωνει ψευδοροφη με μεγαλο παχος ηχοαπορροφησης μεσα) αλλα το σαλονι/χωρο του ηχοσυστηματος θα τον εφτιαχνα εσωτερικα με γυψοσανιδα.
Διπλη γυψοσανιδα περιμετρικα, κενο γεματο με πετροβαμβακα και αριθερμ και δευτερο τοιχωμα γυψοσανιδας με συμπαγη και διατρητη γυψοσανιδα εναλαξ που θα λειτουργει ως ενσωματωμενη στον τοιχο απορροφηση/διαχυση + πληρη προβλεψη για εντοιχισμο των ηχειων + ηχοαπορροφηση/διαχυση στο ταβανι με ψευδοροφη διατρητης γυψοσανιδας.
Last edited: