STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Αγαπητέ caravelle εύγε για το μερακλίδικο άρθρο σου. :444:
Με γύρισες και μένα πίσω στα χρόνια της αθωότητας……
Ήταν η πρώτη μου κεφαλή, την είχα αγοράσει το 1986 αν θυμάμαι καλά, και με συντρόφευσε για πάνω από 10 χρόνια. Πρώτα τοποθετήθηκε σε ένα NAD (δεν θυμάμαι το μοντέλο, το μόνο που θυμάμαι είναι ότι είχε έναν περίεργο πλακέ βραχίονα), μετά σ’ ένα 1210 MKII και τέλος για λίγο σ’ ένα Nottingham Analogue.
Πολύ καλή κεφαλή για την εποχή της, ίσως μονόδρομος στη κατηγορία της.
Με σημερινά όμως κριτήρια…..
Στερείται αυτού, που εγώ τουλάχιστον, ορίζω ως μουσικότητα. Αυτά όμως είναι off topic :446:

Διαβάζοντας το άρθρο μου ήρθε στο μυαλό το:
¨κάποτε θα σταματήσω να σε αγαπάω…… δεν θα σταματήσω όμως ποτέ να αγαπάω τις μέρες μου σ’ αγάπησα¨

:605:
Φίλε μου σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
Νάσαι πάντα καλά!

Όσο για την ουσία του θέματος, αν δεν το είδες, θα σου πρότεινα να προσέξεις πολλές αναφορές σε διάφορα σημεία του αφιερώματος, όπου τρεις σημαντικοί μηχανικοί ήχου, θεωρούν την 881s "industry standard", κάνοντας μία σπάνια, αν όχι μοναδική, σύγκριση ανάμεσα σε live πρόγραμμα και σε direct cut εγγραφή που αναπαραγόταν με μία 881S, σαν τον πρώτο κρίκο της αλυσίδας. Εκεί διαπιστώνουν, ομόφωνα και προς μεγάλη έκπληξή τους, ότι αν δεν το ήξεραν θα πίστευαν πως πρόκειται για την live αναπαραγωγή! Δεν νομίζω να υπήρξε ποτέ μεγαλύτερη καταξίωση για ένα σύστημα ανάγνωσης βινυλίου! Οτιδήποτε παραπάνω είναι τεχνούργημα, οτιδήποτε παρακάτω είναι κατώτερο! Τόσο απλά!


:107:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Η κεντρική ιδέα:


Συνεχίζοντας για λίγο στο mm vs mc, από το άρθρο του post # 6 :

"Aκούμε το "master tape" και όχι την ζωντανή μουσική!" (Eκτός των "direct cut" εγγραφών φυσικά, προσθέτω εγώ.).


"In direct comparison of two "sounds", tonal balance differences show up very conspicuously. Good moving magnets can be very nearly neutral tonally, as well as being (apparently) low in the kinds of distortion that are audibly significant. Moving coils are low in distortion, too, but typically they are quite far from neutral tonally, with a "presence range" suck-out followed by a high frequency rise.

Most High End cartridge reviewing, my own included, is done against recollected reality, (the absolute sound!), not against master tapes. This type of reviewing will quite naturally put less premium on exact tonal truth than direct comparison to master tape or live mike feed could. It puts correspondingly more premium on spatial aspects of reality. We know a priori that orchestral music must have happened in a big space. What we don't know is exactly what its original tonal balance was. "


:107:
 




JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.763
Reaction score
29.413
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Ε καλά τώρα , με τέτοιες φωτό μην τον παίρνεις και πολύ στα σοβαρά τον τύπο .
ΘΥμίζει λίγο τον joker απο batman.
 


Μηνύματα
28
Reaction score
0
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Πολύ ωραία παρουσίαση!!!!
Αλήθεια με το Linn basic LVX+ θα ταίριαζε?
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Πολύ ωραία παρουσίαση!!!!
Αλήθεια με το Linn basic LVX+ θα ταίριαζε?
Εδώ:

http://www.vinylengine.com/library/linn/basik-lvx.shtml

λέει 10 gr. ενεργή μάζα.

Άρα με βάση τον πίνακα του post # 5, ταιριάζει!


Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!


:107:
 


Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

"Nα γιατί είναι κατώτερες οι moving coil", λέει η GRADO:

"The mechanical generator system of the moving coil cartridge has its limitations. The copper wire wound on the heavy iron armature creates a large torsional mass, resulting in the generator motion disturbing the stylus and groove contact accuracy. This is heard as the characteristic moving coil sound, which is hard and edgy. It is quite possible to selectively alter this resonant color to "enhance" the sound, but no matter what, it is still distortion.

The outstanding quality of the moving coil cartridge is not the moving coil principle but the very low DC resistance and inductance. When the electrical impedance of a cartridge rises within the frequency response of the hearing range, the preamplifier generates audible distortion. This occurs because the preamplifier is valiantly trying to match the varying impedance and not quite succeeding.

Due to its low DC resistance, the moving coil cartridge presents a constant electrical impedance to the preamplifier at all frequencies, this results in a very low electrical distortion. This is the beauty of the moving coil: the constant electrical impedance makes the cartridge sound good despite the limited quality of the mechanical system."


http://www.gradolabs.com/frameset_main.htm



Σύγκριση της κορυφαίας στην γκάμα της GRADO, SONATA REFERENCE, VS STANTON 881S MKII
(Και μάλιστα από κάποιον που κάτι άλλο τον απασχολεί και έτσι μιλάει αβίαστα και χαλαρά για το θέμα!).


"My findings with the Sowter type 1090 Moving Magnet Transformers.


After running them in for 30 plus hours I can confidently say the “experiment” turned out very
well indeed.

Coupling the MM step-ups to my Grado Sonata Reference and vintage Stanton 881 Mk II-S
cartridges on one end and my Kondo M7 based phono preamp on the other end was
straightforward. No compatibility issues whatsoever. Not even with the Stanton whose 900
Ohms DC resistance is nearly double that of the Grado’s 475 Ohms.
The Sowter is eminently capable of demonstrating the differences in character between these
two fine cartridges.

The Grado being the overall smoother performer with the seductive
midrange and slightly laid-back presentation.

The Stanton on the other hand being more
dynamic, more extended, having tremendous drive, better bass definition and high-frequency
extension.


The Sowter step-ups presented both of them in the best light.
I did not experience any roll-off at the frequency extremes due to impedance (mis)matching.
To the contrary. I found especially bass performance very good, even better than without the
step-ups in the signal path. Very good extension, excellent definition and an overall super-
smooth presentation throughout the midrange. Furtermore, ambience on recordings was
very well retrieved. This was especially noticed with “old-style” classical and jazz recordings
from the mid-fifties to mid-sixties, where simple microphone techniques are used and multitracking is absent. Where programme material allowed, room/hall ambiance, especially depth
perception, was truly outstanding.
I wonder if the above described benefits are due to loading the MM cartridge with a
transformer rather than a 47K resistor. Maybe this effect is similar to a signal seeing a grid
choke versus being loaded with a 100K input resistor in the first stage of a tube amp.
Female voices, whether it is Maria Callas, Kathleen Ferrier or Billie Holiday, showed their
distinctive timbres. Massed strings (Händel’s Concerti Grossi, for example) retained all their
high-frequency energy.
Or just listen to the warm, giant sound of Ben Webster’s saxophone on the album Soulville.
Marvelous stuff!

Apart from the sonic benefits there is of course the added bonus of having 6dB more gain
before going to the next (active) stage. This effectively doubles the output of the cartridge
and simultaneously lowers the noise floor.

The Grado has a rated output of 4.5 mV which is
boosted by the step-up to 9mV.

The Stanton goes from an already very healthy 6.5 mV to a
whopping 13mV!

Needless to say, S/N figures, mainly in the quieter passages of classical recordings, are no
longer an issue, even with the moderate 37dB gain of my phono preamp.

Finally, I can also see these step-ups being used as the ideal complement to high-output

Moving Coil cartridges in the 2.0 to 2.5mV range that could do with a welcome boost in
output before being fed to active phono preamps that have modest gain in the range of 30-
35dB.

Kees van de Wiel 15/10/08

http://www.sowter.co.uk/pdf/Moving-magnet-transformer.pdf


:107:
 


Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Διόρθωση:

Mε βάση τον παρακάτω πίνακα αλλά και κάποιες άλλες μαρτυρίες, η 881s αντιστοιχεί με την PICKERING XSV 4000 και όχι με την XSV 3000:

Pickering:

XSV-3000: 600Ω
XSV-4000: 900Ω
XSV-5000: 600Ω
XLZ-7500: 3Ω

Stanton:

880/881S: 900Ω
980/981HZS: 800Ω
980/981LZS: 3Ω
Collector's Series 100: 500Ω


:107:
 


Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

To αφιέρωμα αυτό στηρίχτηκε, κατά κύριο λόγο, στην επιλογή των τριών σπουδαίων ειδικών που αναφέρονται στην αρχή.

Επίσης στο ότι η 881 ήταν η επιλεγμένη κεφαλή για αναπαραγωγές ήχου από τα εργαστήρια Sheffield του Doug Sax, (βλέπετε σε πολλά προηγούμενα post αναφορές και βιογραφία).

Εδώ τώρα σας παρουσιάζω, (με κρυφό καμάρι για την ανακάλυψη, ομολογώ), το συνολικό σύστημα των περίφημων, πλέον, Sheffield labs:




:107:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

(Σε περίπτωση που δεν το καταλάβατε),

δέχομαι συγχαρητήρια!


:142:
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.321
Reaction score
22.375
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

@caravelle: Να κάνω μια ερώτηση: Εφόσον με τον τρόπο που γυρίζει ο δίσκος, η βελόνα συναντάει το track πριν το βουρτσάκι, ποιος είναι ο σκοπός του; Δηλαδή, γιατί να ξεσκονίζει μετά τη βελόνα και όχι πριν;

(εάν έχει απαντηθεί σε άλλο post, παρέπεμψέ με εκεί)
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

@caravelle: Να κάνω μια ερώτηση: Εφόσον με τον τρόπο που γυρίζει ο δίσκος, η βελόνα συναντάει το track πριν το βουρτσάκι, ποιος είναι ο σκοπός του; Δηλαδή, γιατί να ξεσκονίζει μετά τη βελόνα και όχι πριν;

(εάν έχει απαντηθεί σε άλλο post, παρέπεμψέ με εκεί)

Δες εδώ:

http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?89924-STANTON-881S-amp-881S-MK-II-(%E1%F6%E9%DD%F1%F9%EC%E1)&p=1209319#post1209319


Eπιπλέον να προσθέσω και τα εξής:

1)H τρίχες που έχει το βουρτσάκι δεν μπαίνουν στο αυλάκι γιατί είναι χοντρές! Άρα δεν μαζεύουν την σκόνη από το v, όπως φαίνεται εκ΄πρώτης όψεως, αλλά γειώνουν τον στατικό ηλεκτρισμό μέσα από το σώμα της κεφαλής το οποίο επίσης είναι
γειωμένο. Έτσι, έμμεσα, βοηθάει και στο να μην συγκεντρώνεται η σκόνη στην βελόνα.

2)Μία ακόμα χρησιμότητα του, είναι η απόσβεση στα σκαμπανεβάσματα σε ένα στραβό δίσκο, όπως περίπου λειτουργεί ένα αμορτισέρ σε αυτοκίνητο.

3)Σε κάποιες, ελάχιστες, περιπτώσεις, υπάρχουν αναφορές ότι μπορεί να αυξήσει τον θόρυβο επιφανείας.


:107:
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.321
Reaction score
22.375
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

OK, ευχαριστώ για την απάντηση και την παραπομπή, ήταν κατατοπιστικότατες. Επ' ευκαιρίας, να ρωτήσω και κάτι άλλο: Το συγκεκριμένο βουρτσάκι, είναι κάποια κατοχυρωμένη πατέντα της Stanton; Γιατί δεν το έχουν εφαρμόσει και άλλες εταιρίες;
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: STANTON 881S & 881S MK II (αφιέρωμα)

Kαι επειδή στο αφιέρωμα αυτό, για πρώτη φορά στο post # 155, γίνεται εισαγωγή του ονόματος του Sherwοod Sax ως σχεδιαστή και κατασκευαστή ορισμένων μηχανημάτων των εργαστηρίων Sheffield, τα οποία δούλεψαν σε αγαστή συνεργασία με την 881, μία απλή έρευνα στο Google, αποκαλύπτει:

o Sherwwod Sax, είναι αδερφός του DOUG, και σχεδιαστής και κατασκευαστής όλου του εξοπλισμού των εργαστηρίων Μastering Lab, δηλαδή των tape machines, equalizers, compressors / limiters, A/D - D/A converters, monitoring amplifiers, and console!

Ήταν δε τόσο επιτυχημένος, ώστε κέρδισε τα περισσότερα βραβεία Grammy για το "engineering", όσα κανένα άλλο σχετικό εργαστήριο!

Αυτές οι δύο, παγκόσμιας ακτινοβολίας, κορυφές λοιπόν μαζί με δύο, τουλάχιστον, ακόμα σπουδαίους ειδικούς, θεωρούσαν ότι η 881 άξιζε να συνοδεύει την φήμη τους, την επιστήμη τους την δουλειά τους και τις επενδύσεις των εκατομμυρίων δολαρίων τους!

Ναι, η STANTON 881 των 200 $ και όχι κάποια άλλη οιασδήποτε τεχνολογίας και τιμής!

"Production and Mastering Consultant: Doug Sax

Doug Sax has crafted sounds for the icons of the music industry for over forty years. Helping to define the sound of all genres of popular and classical music, Doug has been awarded technical achievement and artistic Grammys, the honorary lifetime Audio Engineering Society membership, and worked with legendary acts such as: Pink Floyd, The Rolling Stones, Ray Charles, The Eagles, Sheryl Crow, Barbra Streisand, Bette Midler, Neil Diamond, Rod Stewart, Earth, Wind and Fire, Tower of Power, Miles Davis, George Benson, Natalie Cole, Jackson Browne, Neil Young, James Taylor, Willie Nelson, George Strait, Lyle Lovett, Alison Krauss and the list goes on...

On December 27, 1967 Doug Sax opened the doors to The Mastering Lab Hollywood, founding one of the first independent facilities in the world, as well as the most recognizable name in mastering. Now located in Ojai California, The Mastering Lab remains a revolutionary state-of-the-art company, utilizing unique concepts of signal flow and electronics pioneered by Doug's brother, Sherwood Sax. Indeed all of our custom-electronics from the tape machines to the equalizers, compressors / limiters, A/D - D/A converters, monitoring amplifiers, and console are all purpose designed and handcrafted. The musical use of this peerless equipment has earned The Mastering Lab more Grammy nominations for engineering than any other mastering facility.

With Lincoln Mayorga, Doug was co-founder and co-owner of the first ultra high quality record label, Sheffield Lab Records. Their landmark recordings continue to be sought after and cherished."


Τhe stage is yours...


:107:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.742
Μηνύματα
3.025.933
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top