- Μηνύματα
- 5.581
- Reaction score
- 298
Σφαίρα.
Καλέ Φίλε μου Doherty στα ηλεκτροστατικά ή μαγνητοστατικά panels και στα μεγάλου μήκους RibbonsRDoherty said:Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οριζόντια η διασπορά του είναι μικρή, αλλά κάθετα να είναι τεράστια.
αμα ειναι να παραθεσουμε ολοι τα πτυχια μας για να μιλησουμε φιλε Βασιλη αστο καλυτερα........Τσαντουλής Βασίλης said:Καλέ Φίλε μου Doherty στα ηλεκτροστατικά ή μαγνητοστατικά panels και στα μεγάλου μήκους RibbonsRDoherty said:Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οριζόντια η διασπορά του είναι μικρή, αλλά κάθετα να είναι τεράστια.
η κατακόρυφη (και όχι κάθετη!!!) διασπορά είναι ασήμαντη !!!
Οντως έχουμε κυλίνδρους . Οι βάσεις τους όμως είναι σχεδόν στα πάνω και κάτω άκρα των panels.
Αυτό είναι όμως χρήσιμο γιατί οι ανακλάσεις των κρίσιμων συχνοτήτων στο ταβάνι και το πάτωμα είναι σχεδόν ανύπαρκτες.
Αρα ένα προβληματικό ταβάνι ή πάτωμα σε αυτήν την περίπτωση δεν δημιουργεί σχεδόν καθόλου πρόβλημα.....
Παναγιώτη, αν συνυπολογίσεις τη σχέση μεγέθους του εκάστοτε μήκους κύματος με τα μεγέθη που αναφέρω, θα δεις ότι τίποτα δεν είναι απολύτως σφαίρα, απολύτως κύλινδρος, απολύτως επίπεδο, απολύτως δίπολο ή απολύτως ... απόλυτοΠαναγιωτης Κροκος said:εχω τις επιφυλλαξεις μου για το ποσο σφαιρα ειναι ο λοβος στις χαμηλες συχνοτητες απο μια συμβατικη ported σχεδιαση. ποσο μαλλον αν εχει 2 μεγαφωνα ανα καμπινα.
Μην ανησυχείς, Μιχάλη, δεν έχω γράψει ποτέ τίποτε σε αυτό το φόρουμ που να έχει σχέση με τους όποιους μορφωτικούς ή επαγγελματικούς μου τίτλους. Καλώς ή κακώς, με ό,τι έμαθα στο Λύκειο πορεύομαι.mixalis kanakakis said:αμα ειναι να παραθεσουμε ολοι τα πτυχια μας για να μιλησουμε φιλε Βασιλη αστο καλυτερα........
Δεν είναι και τόσο μπερδεμένο...RDoherty said:http://www.stereophile.com/features/706deep
Εμένα με μπέρδεψε (είπαμε, είμαι του Λυκείου), αλλά φαίνεται τεκμηριωμένο βάσιμα.
Εξαρτάται από την εφαρμογή. Στο audio είναι ξεκάθαρο τι σημαίνει διασπορά ενός μεγαφώνου ή μιας ηχητικής πηγής. Το κλασικό παράδειγμα με την πέτρα που πετάς σε μια λίμνη και παρατηρείς τους ομόκεντρους δακτυλίους που παράγονται αμέσως μετά την κρούση είναι μια καλή αρχή για να καταλάβει κάποιος το φαινόμενο της κυματικής διάδοσης του ήχου (wave propagation).Αντώνης K. said:Μήπως λέω μήπως δεν αντιλαμβανόμαστε σωστά την έννοια της λέξης διασπορά?
Επαναλαμβάνω, για τελευταία φορά, ότι με τα υπάρχοντα εργαλεία, ο ηχολήπτης έχει τη δυνατότητα να επέμβει στο σήμα ώστε το τελικό αποτέλεσμα -αυτό μας ενδιαφέρει- που εισπράττει ο ακροατής από την θέση ακρόασης να είναι διαφορετικό από αυτό που θα ήταν εαν δεν είχε γίνει η επεξεργασία σήματος ηχογράφησης και αφήναμε το έλεγχο της μετάδοσης κύματος στην φυσική διασπορά του ηχείου. Για να το καταλάβουν επιτέλους όλοι, η φυσική διασπορά -λόγω κατασκευής- καθώς και το χρώμα ξύλου του ηχείου δεν μπορεί να "πειραχτεί" με ηλεκτρονικό τρόπο. Μπορούμε όμως να "πειράξουμε" / "μεταβάλουμε" μόνο το αποτέλεσμα που εισπράττει ο παρατηρητής (ακροατής).Αντώνης K. said:Τα υπόλοιπα που αναφέρθηκαν ότι, ηχολήπτες και μη μπορούν να μεταβάλουν την οριζόντια και κάθετη διασπορά τον ηχείων όπως σας την εξήγησα πιο πάνω με χρήση equalizer, ομολογώ αδυνατώ να την κατανοήσω…
Νίκος Τσαρουχάς said:Σε ότι έχει να κάνει με τις ηχογραφήσεις, δεν έχει σημασία ο αναλογικός (άλλοι λένε φυσικός λες και οι άλλοι τρόποι είναι αφύσικοι...) ή ο ψηφιακός τρόπος. Η τεχνολογία λέει ότι τα πολλά μικρόφωνα και η ψηφιακή επεξεργασία θα αποδώσει καλύτερα το πραγματικό, ακόμη κι αν εισέρχεται σε μεγαλύτερο βαθμό η άποψη του ηχολήπτη γι αυτό. Σε κάθε περίπτωση είναι πιο εύκολο να βγάλεις το σωστό μέγεθος σκηνής με ψηφιακό τρόπο (φίλτρα) από ότι με αναλογικό, με πολλά μικρόφωνα από ότι με ένα και αυτό είναι προφανές. Γι αυτό και όλοι ηχογραφούν πλέον έτσι. Αλλά περί ορέξεως.
Τέλος, φίλε Βασίλη (αν κατάλαβα καλά τι ρωτάς...). Ο ηχολήπτης φυσικά και μπορεί να μεταβάλει την κατακόρυφη και οριζόντια διασπορά, να μεταβάλει το μέγεθος σκηνής ή την θέση του κέντρου αυτής σε οποιοδήποτε ηχείο - σύστημα, όχι φυσικά κουνώντας τα ηχεία ή αλλάζοντας τα φυσικά τους χαρακτηριστικά αλλά με απλά ψηφιακά φίλτρα. Από τέτοιου είδους φίλτρα περνούν ΟΛΕΣ οι ψηφιακές ηχογραφήσεις και βεβαίως ΟΛΟΙ οι σοβαροί ψηφιακοί ισοσταθμιστές χώρου ψιλοέχουν (μπορείς να το κάνεις πριν και μετά, που λένε). Τοιουτοτρόπως στο σπίτι ακόμη και με το ταπεινό ultra curve μπορώ να κάνω ασύληπτες καγκουριές παίζοντας με φίλτρα stereowidth, asymmetry, rotation, shuffle.
Μπορώ να (αντιγράφω από το manual του ισοσταθμιστή):
- Καθορίσω το στερεοφωνικό εύρος και συνεπώς την καθαρότητα διαχωρισμού ανάμεσα σε δεξί και αριστερό κανάλι.
- Ρυθμίσω την σχετική ένταση του αριστερού και δεξιού στερεοφωνικού σήματος και τα 90 μοίρες χωρίς να επηρεάζεται το κεντρικό μονοφωνικό σήμα. (στα άκρα το κάνεις μονοφωνικό).
- Να ορίσω την θέση ολόκληρου του σήματος μέσα στο φάσμα χωρίς να επηρεάσω τις σχέσεις των εντάσεων μεταξύ στερεοφωνικού και μονοφωνικού σήματος. Δηλαδή μπορώ να ορίσω τη θέση ενός μεμονωμένου σήματος μέσα σε μία μίξη (πανοραμική ρύθμιση - true stereo).
- Nα διευρίνω δεξιά και αριστερά, να κατανέμω μια περιοχή χαμηλών συχνοτήτων (συνήθως κάτω απο 600Hz) με τον τρόπο που θέλω έτσι ώστε η κατανομή του ήχου στον χώρο να γίνει πιο έντονη.
........
Με λίγα λόγια αλλάζω σε πολλές διαστάσεις την σκηνή, την πάω άμα θέλω βόλτα κλπ. Έχει πολύ πλάκα (φυσικά δεν τα χρησιμοποιώ).
Τα παραπάνω φίλτρα τα χρησιμοποιούν τόσο οι ηχολήπτες κατά το mastering όσο και σε συναυλίες όπου το sweet spot και το εύρος σκηνής πρέπει να είναι τεράστια για να ακούνε όλοι πχ σε ένα γήπεδο ή ένα νυχτομάγαζο ΑΠΟ ΗΧΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΑ ΣΤΑ ΤΑΒΑΝΙΑ. Όλα φυσικά γίνονται σε ψηφιακό επίπεδο για να μην επηρεάζονται στο ελάχιστον οι... χροιές των οργάνων. Digital rulezzz, απλά πράγματα...![]()
![]()
Tα κριτήρια επιλογής είναι υποκειμενικά. Και οι δύο προσεγγίσεις έχουν τους οπαδούς τους.sonus said:Το θέμα είναι :ΣΕ ΔΙΚΑΝΑΛΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΗΧΕΙΑ ΕΥΡΕΙΑΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ Ή ΗΧΕΙΑ ΜΙΚΡΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
ΕΠΙΛΟΓΗΣ.
Με δεδομένο ότι σχεδόν κανένας κάτοχος καλών δικάναλων συστημάτων δεν χρησιμοποιεί τεχνικές επεξεργασίας του σήματος -οι χαιεντάδες
τις απεχθάνονται- τι στο καλό επιμένεις με τα οφ τοπικ παραπάνω;
Επί του θέματος έχεις να πεις κάτι;
Νίκο διαφωνώ κάθετα.Νίκος Τσαρουχάς said:Τέλος, φίλε Βασίλη (αν κατάλαβα καλά τι ρωτάς...). Ο ηχολήπτης φυσικά και μπορεί να μεταβάλει την κατακόρυφη και οριζόντια διασπορά
δες και την περίπτωση η επεξεργασια να έχει γίνει κατά την φάση της ηχογράγησης. Οπότε έχεις δεν έχεις δικό σου επεξεργαστή στο σπίτι , εισπράττεις την εικόνα (αποτέλεσμα) που θέλει ο ηχολήπτης μηχανικός ήχου.sonus said:Με δεδομένο ότι σχεδόν κανένας κάτοχος καλών δικάναλων συστημάτων δεν χρησιμοποιεί τεχνικές επεξεργασίας του σήματος -οι χαιεντάδες
τις απεχθάνονται- τι στο καλό επιμένεις με τα οφ τοπικ παραπάνω;