Sweet spot, ή ευρεία διασπορά;

V

VaD

Guest
Κα φυσικά είναι άκρως ενδιαφέροντα αυτά που γράφει ο G.Kar , αλλά όχι για ετούτο το topic.
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
Τσαντουλής Βασίλης said:
(συνέχεια του προηγούμενου post μου)

Σας παρακαλώ θερμά απαντήστε μου!(ειδικά τούς G.KAR και Νίκο Τσαρουχά)

Αν χρησιμοποιήσω τα MBL τότε:

θα αισθανθώ την θεαματική αλλαγή μεγέθους της εικόνας ή όχι ;
Βασίλη, απαντώ στο ερώτημα που έθεσες

IMHO ενας ηχολήπτης χρησιμοποιώντας ψηφιακές ή μη τεχνικές επέκτασης-διαφοροποίησης της εικόνας έχει την δυνατότητα να δημιουργήσει το δικό του ηχητικό εφέ. Εαν υποθέσουμε ότι αυτό το εφέ το ρυθμίζει ακούγοντας το αποτέλεσμα από τα monitors στο studio, τότε το συγκεκριμένο εφέ θα ακουστεί καλύτερα στο σπίτι μας εάν το ηχείο πού έχουμε παρουσιάζει παρόμοια συμπεριφορά φυσικής διασποράς.
Εαν το monitor στο στούντιο ήταν ας πούμε ένα παγκατευθυντικό ηχείο (π.χ ένα MBL) τότε το αποτέλεσμα του ηχητικού εφέ θα ακουστεί παρόμοια και στο σπίτι μας μόνο στην περίπτωση που έχουμε κάποιο αντίστοιχο παγκατευθυντικό ηχείο.

Βλέπουμε επομένως πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το ίδιο το μουσικό δείγμα που ακούμε στο σπίτι. Και όχι μόνο στο σπίτι. Σε ένα κατάστημα/showroom εάν χρησιμοποιεί "λάθος" μουσικό υλικό, υπάρχει πιθανότητα είτε να κολακεύουμε είτε να αδικούμε ένα ηχείο ακόμα και στον τομέα της διασποράς που συμβάλει στην δημιουργία της ψευδαίσθησης της στερεοφωνίας.

Εγώ επιμένω σε αυτό γιατί είναι καθοριστικό για την αξιολόγηση ενός ηχείου είτε είναι κατευθυντικό είτε παγκατευθυντικό είτε δίπολο.

Eιδικά για το MBL που ρώτησες να μάθεις την άποψή μου, πιστεύω ότι το συγκεκριμένο ηχείο δεν θα ακουστεί καλά με μια πολυεπεξεργασμένη ηχογράφηση με έντονα πειράγματα από τον ηχολήπτη στη φάση και την διασπορά. Αυτό βέβαια θα συμβεί στην περίπτωση που το monitor ηχείο στο studio ήταν διαφορετικό (π.χ. κατευθυντικό).
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
VaD said:
Βρε παιδιά , πόσες σελίδες θε χρειαστούν ακόμα για να διαχωρίσουμε το softwear caused dispertion από το hardwear caused dispertion? Ο κος Κόγιας μίλησε καθαρά για το 2ρο.
Παράκληση:Μη μας γράφετε , προσπαθούμε να μάθουμε! Είναι σοβαρό το θέμα και αξίζει της δέουσας αντιμετώπισης.
VaD, δεν είναι δυνατόν να ξεχωρίσεις το software caused dispersion (όπως το αναφέρεις) από το hardware caused dispersion.
Πρακτικά όταν ακους μουσική, ακούς και τα δύο και είναι αδύνατον να τα απομονώσεις.
Εύκολα επομένως μπορείς να βγάλεις λανθασμένα συμπεράσματα για το πως αποδίδει το ηχείο Χ που έχεις στο σπίτι ή αυτό που σκέφτεσαι να αγοράσεις.

Για το hardware dispersion σε συνδιασμό με το χώρο σου έχουμε ήδη αναφερθεί σε προηγούμενα post.

To αρχικό ερώτημα του K.Kόγιο περιείχε και ένα παράδειγμα, ένα μουσικό θέμα, καθώς και το φαινόμενο που παρατήρησε ακούγοντάς το με το συγκεκρειμένο ηχείο που είχε στο σπίτι.

IMHO, αν δεν ταιριάζει το ηχογραφημένο θέμα στο δισκάκι που ακούμε με τον τύπο του ηχείου που έχουμε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ΜΗΝ πάρουμε τα μέγστα από το παγκατευθυντικό ή κατευθυντικό ηχείο μας. Κάποια δισκάκια θα το κολακέυουν και κάποια θα το αδικούν. Το έχουμε ζήσει αυτό στην πράξη.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Βασικά, φίλε VaD, o g.kar. επαναλαμβάνει ότι, για την αξιολόγηση ηχείων και της διασποράς τους, χρειάζεται να χρησιμοποιήσει κανείς το κατάλληλο μουσικό υλικό. Το αυτονόητο αυτό το έχει επαναλάβει έως τώρα κάπου 4.562.973.469.152 φορές. Και συνεχίζει απτόητος. Εάν έχει λησμονήσει τις προηγούμενες 4.562.973.469.151 επαναλήψεις, τότε συμπεραίνω ότι το τελευταίο από τα λινκ που έδωσα πριν ήταν και το πιο εύστοχο. Αν ΔΕΝ τις έχει λησμονήσει, τότε πολύ φοβούμαι ότι ίσως πρέπει να προσανατολιστούμε αλλού: http://en.wikipedia.org/wiki/Asperger_syndrome . Μακάρι να σφάλλω.
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
Κλείνοντας την συμμετοχή μου σε αυτό το θέμα θα ήθελα να πω και την δική μου άποψη στο αρχικό ερώτημα του Κ.Κόγια.

Η δική μου προτίμηση είναι "θεωρητικά" τα παγκατευθυντικά ηχεία.
Γνωρίζοντας όμως ότι οι περισσότερες ηχογραφήσεις έχουν γίνει με ΜΗ-παγκατευθυντικά ηχεία, προτιμώ προς το παρόν να ακούω μουσική με μεγάλα κατευθυντικά monitors.
 

Μηνύματα
8.291
Reaction score
3.574
RDoherty said:
Βασικά, φίλε VaD, o g.kar. επαναλαμβάνει ότι, για την αξιολόγηση ηχείων και της διασποράς τους, χρειάζεται να χρησιμοποιήσει κανείς το κατάλληλο μουσικό υλικό. Το αυτονόητο αυτό το έχει επαναλάβει έως τώρα κάπου 4.562.973.469.152 φορές. Και συνεχίζει απτόητος. Εάν έχει λησμονήσει τις προηγούμενες 4.562.973.469.151 επαναλήψεις, τότε συμπεραίνω ότι το τελευταίο από τα λινκ που έδωσα πριν ήταν και το πιο εύστοχο. Αν ΔΕΝ τις έχει λησμονήσει, τότε πολύ φοβούμαι ότι ίσως πρέπει να προσανατολιστούμε αλλού: http://en.wikipedia.org/wiki/Asperger_syndrome . Μακάρι να σφάλλω.
Δεν είναι έτσι όπως τα λες φίλε μου.
Από την αρχή του θέματος αυτού κάποιοι, και εσύ μαζί, επέμεναν ότι η κατευθυντικότητα έχει να κάνει μόνο με το hardware του ηχείου.
Για άλλη μια φορά προσπαθείς να αντμετωπίσης τα επιχειρήματά μου με ύβρεις και σαχλές παραπομπές.

Το θεμα είναι όλο δικό σας. Συνεχίστε ακάθεκτοι.

Καλό τετραήμερο και καλές διακοπές σε όσους ταξιδεύουν.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
sonus said:
ΟΠΑ!!!!
Τα γυρίσαμε;
Η διασπορά που σε δεκάδες ποστ του g.car άλλαζε τώρα έγινε φαινόμενη ή φαινομενική ;
Φυσιολογική εξέλιξη αφού το γατόνι ο καθηγητής σάς έμπλεξε με τα MBL.
Ο g.car τα μάσησε και δεν είπε το αυτονόητο. Το αυτονόητο που παραδέχτηκε
ο Τσαρουχάς . Ότι τα εφέ έχουν και στα MBL δράση.
Δράση που αν άλλαζε την διασπορά του ηχείου τότε θα γινόταν το θαύμα.
Βρε παιδάκι μου δεν παίζεσαι με τίποτα. :lol: :lol:
Ο g.kar στην 1η μόλις σελίδα μίλησε για μια φαινομενική αυξομείωση της διασποράς με τεχνιτούς τρόπους (post #13). Που ακριβώς βλέπεις τα φαντάσματα επιτέλους δεν μπορώ να καταλάβω. Εκτός κι αν έχεις κάτι προσωπικά με τον άνθρωπο και μπήκες εδώ μέσα για να του πηγαίνεις απλά κόντρα. Διότι στάσου μια στιγμή μόνο και διάβασε τα 9 συνολικά post σου στο site και στην κατηγορία (http://www.avsite.gr/smf/index.php?action=profile;u=2793;sa=showPosts). Όλο άσχετες με το θέμα παρατηρήσεις επί προσωπικού. Σε παρακαλώ ασχολήσου με κάτι άλλο ή με το θέμα και σταμάτα τις παρατηρήσεις ή τις κλάψες. Ειλικρινά δηλαδή, δεν έχω τίποτα μαζί σου, αλλά η συμπεριφορά σου δείχνει ότι μόνο με το θέμα δεν μπήκες εδώ μέσα για να ασχοληθείς. Αν υπάρχει κάτι άλλο, παρακαλώ με pm...


sonus said:
Ηχείο με διασπορά πάνω από 360ο !!!!!!!!!!
362 ας πούμε? :lol: :lol:


Τέλος πάντων, η επίδραση κάποιων ψηφιακών φίλτρων, έχει ακριβώς το αποτέλεσμα που συζητάμε και προσωπικά νομίζω ότι όλα όσα συζητάμε είναι εντός θέματος. Δεν μιλάμε μόνον για μια στερεοφωνική εικόνα, μιλάμε για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται ηλεκτρονικά ένα μηχάνημα πχ τις αντανακλάσεις στον χώρο μας έτσι ώστε το αποτέλεσμα να "ζωγραφίζει" ένα νοητά μεγαλύτερο ή μικρότερο σε διασπορά ηχείο. Σίγουρα ο Κ.Κ. δεν εννοούσε αυτά όταν έβαζε το αρχικό ερώτημα, αλλά κι αυτά μπορούν να είναι μέρος της συζήτησης. Σε κάθε περίπτωση δεν βρίσκω λόγο να μην είναι IMHO.

Αλλά ακόμη και από αυτούς που πιστεύουν ότι δεν είναι ή διαφωνούν ή οτιδήποτε άλλο, δεν βλέπω απόψεις παρά παρατηρήσεις στις απόψεις άλλων. Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε και μια σαφέστατη ανάγκη για συζήτηση μεν, μια τάση για να κρατήσουμε την άποψή μας για τον εαυτό μας δε. 8)

Βρε πείτε ότι έχετε να πείτε και σταματήστε να ασχολείστε με τους άλλους!

- Μπας και φταίει το καλοκαίρι?... :? :lol: :lol:



p.s. Βασίλη γιατί σε λέει καθηγητή του βρε το παλικάρι? Του κάνεις ταχύρυθμα? :lol:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Τελικά αυτά τα ηχεία που έχουν πολύ μεγάλη διασπορά είναι καλύτερα?
Εγώ τα θεωρώ καλύτερα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα διευρύνουν "αφύσικα" το συγκεκριμένο ούτως ή άλλως sweet spot. Μάλλον όμως πρέπει να κάνουμε πολλές παραχωρήσεις λόγω του χώρου μας. Μακάρι να ήταν αλλιώς τα πράγματα. Νομίζω...
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Νίκος Τσαρουχάς said:
Δεν μιλάμε μόνον για μια στερεοφωνική εικόνα, μιλάμε για τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζεται ηλεκτρονικά ένα μηχάνημα πχ τις αντανακλάσεις στον χώρο μας έτσι ώστε το αποτέλεσμα να "ζωγραφίζει" ένα νοητά μεγαλύτερο ή μικρότερο σε διασπορά ηχείο
http://www.meridian-audio.com/w_paper/Room_correction_scr.pdf

Υπάρχει και ένα AES paper, πιο λεπτομερές, αλλά δεν έχω πρόσβαση :(
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Και το φαινόμενο Haas:

http://www.rane.com/par-h.html

"Haas Effect: Also called the precedence effect, describes the human psychoacoustic phenomena of correctly identifying the direction of a sound source heard in both ears but arriving at different times. Due to the head's geometry (two ears spaced apart, separated by a barrier) the direct sound from any source first enters the ear closest to the source, then the ear farthest away. The Haas Effect tells us that humans localize a sound source based upon the first arriving sound, if the subsequent arrivals are within 25-35 milliseconds. If the later arrivals are longer than this, then two distinct sounds are heard. The Haas Effect is true even when the second arrival is louder than the first (even by as much as 10 dB.). In essence we do not "hear" the delayed sound. This is the hearing example of human sensory inhibition that applies to all our senses. Sensory inhibition describes the phenomena where the response to a first stimulus causes the response to a second stimulus to be inhibited, i.e., sound first entering one ear cause us to "not hear" the delayed sound entering into the other ear (within the 35 milliseconds time window). Sound arriving at both ears simultaneously is heard as coming from straight ahead, or behind, or within the head. The Haas Effect describes how full stereophonic reproduction from only two loudspeakers is possible.
(After Helmut Haas's doctorate dissertation presented to the University of Göttingen, Göttingen, Germany as "Über den Einfluss eines Einfachechos auf die Hörsamkeit von Sprache", translated into English by Dr. Ing. K.P.R. Ehrenberg, Building Research Station, Watford, Herts., England Library Communication no. 363, December, 1949; reproduced in the United States as "The Influence of a Single Echo on the Audibility of Speech", J. Audio Eng. Soc., Vol. 20 (Mar. 1972), pp. 145-159.)
"
 

V

VaD

Guest
Ερώτηξις : :D
Η ''διασπορά'' μπορεί να θεωρηθεί και ''παραμόρφωση'' κατα κάποια έννοια;
Και κάτι άλλο : Στα παγκατευθυντικά ηχεία δεν υπάρχει sweet spot? Δηλ , βέλτιστο σημείο ακρόασης;
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Νίκος Τσαρουχάς said:
p.s. Βασίλη γιατί σε λέει καθηγητή του βρε το παλικάρι? Του κάνεις ταχύρυθμα? :lol:
Δεν με είπε καθηγητή του! Με απεκάλεσε καθηγητή .

Για αυτό δεν ευθύνομαι εγώ αλλά ο σεβάσμιος Γέροντας Καφάτος και ο Αναμουρλίδης που σε άλλα

threads απευθύνθηκαν σε μένα αποκαλώντας με έτσι.

Ισως γιατί το επάγγελμά μου τυχαίνει να είναι αυτό!!!!
 



Μηνύματα
31
Reaction score
0
VaD said:
Ερώτηξις : :D
Η ''διασπορά'' μπορεί να θεωρηθεί και ''παραμόρφωση'' κατα κάποια έννοια;
όπως το πάρεις. Δες τον ορισμό.
 

Μηνύματα
31
Reaction score
0
Νίκος Τσαρουχάς said:
Τελικά αυτά τα ηχεία που έχουν πολύ μεγάλη διασπορά είναι καλύτερα?
Εγώ τα θεωρώ καλύτερα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα διευρύνουν "αφύσικα" το συγκεκριμένο ούτως ή άλλως sweet spot. Μάλλον όμως πρέπει να κάνουμε πολλές παραχωρήσεις λόγω του χώρου μας. Μακάρι να ήταν αλλιώς τα πράγματα. Νομίζω...
Καλύτερα να τα ακούσετε πρώτα.
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.956
Μηνύματα
3.035.534
Members
38.522
Νεότερο μέλος
Stearsa
Top