SWEET SPOT

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.838
Reaction score
7.821
Απάντηση: SWEET SPOT

Σιγουρα να ευχαριστησω ολους σας γαι τις απαντησεις σε αυτην μου την ερωτηση σχετικα με το sweet spot.....

Επιτρεψτε μου τωρα να κανω μια αλλη ερωτηση σχετικα με το θεμα μας...

Εχουμε λοιπον -αναγκαστικα-τον χωρο μας οπου για χ-ψ λογους δεν μπορουμε να επεμβουμε σε αυτον,απλα εμεις θελουμε να παιξουμε απλα με την θεση των ηχειων μας..
Τι εννοω...αν για παραδειγμα(κρατηστε παντα στο μυαλο σας τον standard χωρο)αρχιζουμε να παιζουμε με την θεση των ηχειων,δηλαδη,τα στενευουμε με κλιση προς τα μεσα(προσοψη) και ανοιγοντας τα η κλεινουμε την μεταξυ τους αποσταση και αλλαζουμε την γωνια (ανοιγουμε)της προσοψης ...δυο δηλαδη συνηθισμενες περιπτωσεις που πολλοι απο εμας πειραματιζομαστε κατα τα ηχητικα μας παιχνιδια ,παλι και εδω εχουμε διαφοροποιηση στο sweet spot ...δηλαδη τωρα τελευταια μετα απο σχολαστικες αλλαγες (δεκα-δεκα εκατοστα την φορα)που εκανα στην θεση των ηχειων μου παρατηρουσα οτι αλλες φορες το sweet spot ηταν ποιο αυστηρο κατα την μετακινηση μου δεξια-αριστερα και αλλες φορες η εικονα ηταν ποιο μεγαλη ,δηλαδη αισθανομουν οτι μπορουσα να μετακινουμε περισσοτερο ωστε να φτανω στο σημειο να χανω το sweet spot.
Πιστευω λοιπον οτι το ισοσκελες τριγωνο ας τολμησω να πω στα ηλεκτροδυναμικα ηχεια παιζει πολυ μεγαλο ρολο ...
Δοκιμασα λοιπον και εστησα απολυτα τα ηχεια μου με την θεση ακροασης μετρημενα ακριβως στο τριγωνο και πραγματικα ναι μεν υπηρχε sweet spot ομως οχι πια τοσο αυστηρο οπως ηταν πριν εκτος τριγωνου ομως παρατηρησα και κατι αλλο(τουμπανο θα σας τα κανω )οτι ενοιωθα οτι ακουγα ταυτοχρονα και τα δυο ηχεια ,δηλαδη σαν να εχανα εν μερη την αυστηροτητα του ηχητικου κεντρου και καταλαβαινα οτι και απο τα δυο ηχεια ακουγα ηχους χωρις να βγαινει η μουσικη αυστηρα απο την μεση....

Σπαζοντας το τριγωνο δηλαδη 50 ποντους ποιο πισω η θεση ακροασης και ξανα τα παντα στο κεντρο....

Φυσικα οταν γινοντουσαν οι μετακινησεις παντα εκανα και το στριψιμο της προσοψης προς τα μεσα!!

Εδω τι παιζει?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.901
Reaction score
144.965
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Να κάνω μία μικρή διόρθωση.Όταν λέμε οτι ενεργειακά οι ανακλάσεις είναι παραπάνω απο την άμεση ακτινοβολία πρέπει να το ξεκαθαρίζουμε.
Είναι παραπάνω στις ψηλές,στις μεσαίες ή στα χαμηλά?Γιατί ένας τύπος που υπάρχει αναφέρεται αποκλειστικά στον ήχο ώς ενέργεια και όχι ως διασπορά συχνοτήτων.Ο ήχος ενεργειακά είναι μοιρασμένος κατα πολύ στα χαμηλά.
Για να μήν στεκόμαστε και μπλέκουμε.Η ενέργεια απο τις ανακλάσεις είναι μεγαλύτερη στις χαμηλές συχνότητες και όχι στα μεσουψηλά.Στα ψηλά υπάρχει μία κάποια μικρή διασπορά και μία κάποια εύκολη αποροφησιμότητα.
Τι είπες τώρα? :138:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.901
Reaction score
144.965
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Φυσικά όλη αυτή η μανέστρα απο στάσιμα, επαλληλίες κ.τ.λ. κάνει ένα τεράστιο equalizer.
Ακριβώς το αντίθετο. (δες προσεκτικά το λινκ του μπούτια. βαριέμαι να τα ξαναγράφω).
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.901
Reaction score
144.965
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Δεν λέει αυτό. Πρέπει να το προσέξεις καλύτερα και να μη βιάζεσαι. Ακριβώς λόγω του controlled dispersion ο ήχος είναι πιο ελεγχόμενος. Αυτό λέει.
Φυσικά μιλάει για απορρόφηση και όχι διάχυση. Εσύ κατάλαβες κάτι άλλο;

Ε, από κει και πέρα προφανώς θα γνωρίζεις καλύτερα από την ίδια τη Martin Logan για το πως συμπεριφέρονται τα ηχεία της.... :405:

IMHO.... .
δε συνεχίζω άλλο διάλογο μαζί σου, είσαι πέραν της λογικής. Δε παίζεσαι. Για την ιστορία, δε συμφωνώ με τίποτα απολύτως από όσα λες. Με κούφανες... :140::137::138:
 


Μηνύματα
5.026
Reaction score
4.305
Απάντηση: SWEET SPOT

..........Πιστευω λοιπον οτι το ισοσκελες τριγωνο ας τολμησω να πω στα ηλεκτροδυναμικα ηχεια παιζει πολυ μεγαλο ρολο ...
Βλαση νομιζω οτι στα 802 παιζει μεγαλυτερο ρολο.

Για την ακριβεια αν και εχω της ιδιας εταιριας αλλα μικροτερης σειρας (704) ηχεια, μερικες φορες καθομαι σε αποσταση 2 μ απο το αριστερο ηχειο και ακριβως καθετα μπροστα του. Ακουω μια χαρα την στερεοφωνια των ηχειων. Θυμαμαι που στις ακροασεις στην Τηλεοπτικη με τα 802 (και σε φρροντισμενο χωρο) οταν δεν ημουν στο κεντρο ακουγα το ενα ηχειο. Πιθανον να ειναι μια απο τις ιδιαιτεροτητες του ηχειου.

Απλα περα απο το να ακους το καθε ηχειο καθαρα, ενα ζητημα ειναι το κατα ποσο στηνει την ορχηστρα επισης καθαρα οταν μετακινεισαι αριστερα η δεξια. Εδω λοιπον υπαρχει ενα ζητημα. Στα πανελ γενικα που φαινεται να εχουν ενα πλεονεκτημα, οταν μετακινεισαι κατα ενα δυο μετρα ναι μεν εξακολουθεις να εχεις την στερεοφωνια και με πολυ καθαρο τροπο ωστοσο εχω την αισθηση οτι χανεται η τοποθετηση της ορχηστρας.

Ο Κωστας ας γραψει επ αυτου για τα δικα του ηχεια πως συμπεριφερονται στο συγκεκριμενο θεμα.
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Έτσι κι αλλιώς όμως είναι σαν να προσπαθούμε να λέμε πως θα χτίσουμε έναν ουρανοξύστη χρησιμοποιώντας πηλό. Βρίσκω πολύ ξεπερασμένους όλους αυτούς τους παθητικούς τρόπους να προσπαθείς να φτιάξεις τον ήχο στο χώρο σου. Δηλαδή να έχεις ένα εξάρτημα (ηχείο) που θα αποτελεί την κύρια μηχανή που θα κάνει τον χώρο σου να ακούγεται ως ηχείο και να προσπαθείς να φτιάξεις και το χώρο γι' αυτό.

Σε λίγα χρόνια θα μας απασχολούν λιγότερο χρονοβόρες λύσεις όπως active beam steering και η ελεγχόμενη γωνία διασποράς, τα οποία θα ελέγχονται μέσω software. Θα υπάρχουν (ήδη υπάρχουν) και τα κατάλληλα ηχεία γι' αυτό.
Γράψε αν θές κατι γιαυτό.
Έβαλα και πιο πριν ένα link (κάνε κλικ στο video και δες το βίντεο με τον τίτλο Beam-steering). Πρόκειται για απολύτως κατευθυθυνόμενο ήχο που ελέγχεται μέσω software. Έχει βρει για παράδειγμα θέση σε πολύ δύσκολους χώρους όπως αεροδρόμια, εκεί που χρειάζεται να καλύψεις πολλά επίπεδα και να έχεις σωστό και καθαρό ήχο. Να μπορεί να ακούει για παράδειγμα ο επιβάτης καθαρά την αναγγελία πτήσης ή σε επικλεινείς αίθουσες πολλών επιπέδων. To sweet spot είναι πολύ μεγαλύτερη υπόθεση από το ισοσκελές τρίγωνο.

Αυτή τη λύση θά 'θελα να δω και στο hi-fi γιατί η τεχνολογία υπάρχει για να την κάνει εφικτή.
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: SWEET SPOT

Δοκιμασα λοιπον και εστησα απολυτα τα ηχεια μου με την θεση ακροασης μετρημενα ακριβως στο τριγωνο και πραγματικα ναι μεν υπηρχε sweet spot ομως οχι πια τοσο αυστηρο οπως ηταν πριν εκτος τριγωνου ομως παρατηρησα και κατι αλλο(τουμπανο θα σας τα κανω )οτι ενοιωθα οτι ακουγα ταυτοχρονα και τα δυο ηχεια ,δηλαδη σαν να εχανα εν μερη την αυστηροτητα του ηχητικου κεντρου και καταλαβαινα οτι και απο τα δυο ηχεια ακουγα ηχους χωρις να βγαινει η μουσικη αυστηρα απο την μεση....

Σπαζοντας το τριγωνο δηλαδη 50 ποντους ποιο πισω η θεση ακροασης και ξανα τα παντα στο κεντρο....

Φυσικα οταν γινοντουσαν οι μετακινησεις παντα εκανα και το στριψιμο της προσοψης προς τα μεσα!!

Εδω τι παιζει?
Σε χώρους που δεν υπάρχει ακουστική συμμετρία το ισοπλευρο τρίγωνο ακούγεται συνήθως χειρότερα απο το ισοσκελές.

Το που θα τοποθετηθούν τα ηχεία σε ένα χώρο στο έδειξα πως βρίσκεται , πρακτικά και με το αυτάκι μας. Φαίνεται περίεργο να περπατάς μερικά cm και να μιλάς αλλά δουλέυει τέλεια. Το πρόβλημα είναι πως στην ιδανική θέση συνήθως σε διώχνει η κυρά σου !

Μετά με μια μέτρηση επιβεβαιώνεις το αποτέλεσμα και κάνεις fine-tuning.

Επίσης όπως και σε άλλα ηχητικά θέματα πρέπει να ξέρεις τι ακούς. Μπορεί μια ηχογράφηση να έχει λιγότερη η περισσότερη εκτός φάσης πληροφορία και να φτιάχνεις θεωρίες συνομωσίας (για το κέντρο και το left-right) ενώ η απάντηση είναι απλή.
 

Μηνύματα
5.026
Reaction score
4.305
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Χρηστο για πεσμου κατι για να το καταλαβω. Οταν γινουν οι μετρησεις στον χωρο με ενα μηχανημα τυπου πχ μετρικ, μετα επεμβαινεις στον χωρο με καποιες κινησεις τυπου μετακινησεις ηχειων επιπλων διαχυτες ηχοαποροφησεις κλπ, η το ιδιο μηχανημα καλυπτει ολα τα κενα-τρυπες και δεν χρειαζεται νακανεις τιποτα?
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Χρηστο για πεσμου κατι για να το καταλαβω. Οταν γινουν οι μετρησεις στον χωρο με ενα μηχανημα τυπου πχ μετρικ, μετα επεμβαινεις στον χωρο με καποιες κινησεις τυπου μετακινησεις ηχειων επιπλων διαχυτες ηχοαποροφησεις κλπ, η το ιδιο μηχανημα καλυπτει ολα τα κενα-τρυπες και δεν χρειαζεται νακανεις τιποτα?
Η παθητική παρέμβαση πάντα προηγείται αν είναι εφικτή. Μετά, ανάλογα με τα αποτελέσματα της παθητικής περέμβασης και τις ανάγκες που υπάρχουν μπορεί να υπάρξει μια σταθερή ρύθμιση στο σύνολο του ήχου.
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Τα προβλήματα που παρουσιάζονται σε δωμάτια χωρίς ακουστική μελέτη είναι παρόμοια.

-Πάντα υπάρχει κάποιο "mode" δηλαδή μια συχνότητα πολύ έντονη στην περιοχή απο 100-180 Hz. Αυτή η συχνότητα δημιουργεί 'οπως είναι φυσικό και " τρύπες" στις γειτονικές ως πρός την συχνότητα του mode περιοχές.

-Ακόμα τα δωμάτια έχουν απρόβλεπτη συμπεριφορά στις πολύ χαμηλές συχνότητες 30- 80 Hz

-Λόγω ασύμετρων ανακλάσεων έχουμε τυχαία διάχυση του ήχου με απρόβλεπτη πάλι συμπεριφορά στις μεσοχαμηλές - μεσαίες περιοχές
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Η ιδανική περίπτωση είναι η δημιουργία ενός είδους LEDE δωματίου (Live end - Dead end) με μια ζώνη ελεγχόμενων δευτερογενών ανακλασεων (dead end) και μια ζώνη διάχυσης πίσω απο την θέση ακρόασης απέναντι απο τα ηχεία.

Στην πράξη και σε οικιακές συνθήκες μια μεγάλη βιβλιοθήκη πίσω απο τα ηχεία για παράδειγμα με κουρτίνες η πίνακες ζωγραφικής δεξιά - αριστερά δημιουργεί μια άτυπη dead end ζώνη. Αν συνδιαστεί και με ξύλινο πάτωμα, κάποιο χαλί και κάποια απόσταση των ηχείων απο τον πίσω τοίχο , έχουμε προυποθέσεις για άριστο ήχο.

Σε σύγχρονα σπίτια με μάρμαρα , πλακάκια κλπ έχουμε φάει γκόλ απο τα αποδυτήρια και πάμε να σώσουμε την παρτίδα.
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
391
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

Ως πρός την ακουστική βελτίωση τώρα δεν πρέπει να υπάρχει χώρος ακρόασης χωρίς μπασοπαγίδες.
Μεγάλη άμεση βελτίωση στο σύνολο του ήχου αφού αν ελέγξεις τις χαμηλές - μεσοχαμηλές περιοχές όλα ακούγονται καλύτερα , πιο συγκεκριμένα πιο κοντά στην πραγματική αναφορά κάθε ηχογράφησης.

Επίσης υπάρχουν πολλά πάνελ που λειτουργούν σε διαφορετικές συχνότητες και βελτιώνουν σημαντικότατα την ακουστική ενός χώρου.

Μια μέτρηση βοηθάει εκτός όλων των άλλων και στην ιδανική επιλογή υλικών με βάση τις συχνοτικές ανάγκες ενός χώρου.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.047
Reaction score
60.015
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

http://www.tnt-audio.com/clinica/room_acoustics1_e.html http://www.1-1-1-1.net/pages/impulses/index.htm

Στη συνείδηση του μέσου χομπίστα,το λεγόμενο ΄΄sweet spot΄΄ τείνει να συσχετίζεται με την επίτευξη ευχάριστης και ΄΄πειστικής΄΄ στερεοφωνικής απεικόνισης από τα ηχεία.Στην πραγματικότητα συνδέεται επίσης με την αντίληψη της φασματικής ισορροπίας και των δυναμικών αντιθέσεων του αποδιδόμενου σήματος.

Οι συχνοτικές συνιστώσες που συμμετέχουν άμεσα στη σύσταση στερεοφωνικής εικόνας κείτονται στη ζώνη άνω των 300 Hz,με τις πλέον ουσιαστικές να βρίσκονται σε μεσαίες και υψηλές ζώνες από 500 Ηz περίπου και άνω(με ομόλογα μήκη κύματος περί τα 65 εκατοστά του μέτρου και κάτω).

Παρόλ'αυτά ο έλεγχος των ρυθμών συντονισμού γιά συνιστώσες μέχρι τα 400Hz περίπου είναι επιβεβλημένος σε κάθε περίπτωση.Εκτός της άμεσης επίδρασης στην απόκριση του συστήματος ηχεία-χώρος στην αντίστοιχη ζώνη,οι ιδιορρυθμοί ασκούν επικαλυπτική δράση στην αντίληψη του ακροατή γιά τις ανώτερες συχνοτικές ζώνες.Kατ'επέκταση δε νοείται ΄΄βέλτιστη ακρόαση΄΄ εφόσον κυριαρχούν διακριτές συνιστώσες ιδιορρυθμών εντός δεδομένου χώρου.

Σε ποιό βαθμό είναι όμως εφικτή έστω και η υποτυπώδης σύσταση LEDE-Ελεύθερης Ανακλάσεων Ζώνης(RFZ) εντός ενός μέσου οικιακού χώρου ακρόασης;Τα σκληρά τοιχώματα από μπετόν,στυλιστικές παρεμβάσεις με καμάρες και κοιλότητες,οι εκτεταμένες γυάλινες επιφάνειες στις μπαλκονόπορτες και τα τζάμια,η επικοινωνία με δευτερεύοντες χώρους,τα πλακάκια-μάρμαρα-μωσαϊκά στα πατώματα παρουσιάζουν σοβαρά εμπόδια.Επιπρόσθετα εντός του τυπικού σαλονιού συνυπάρχει σωρεία επίπλων,διακοσμητικών ή/και σκευών(λ.χ. γιά liquer & petits-fours:142:) τα οποία παρέχουν σκληρές ανακλαστικές επιφάνειες με διαστάσεις κυμαινόμενες εντός της ζώνης μηκών κύματος που αντιστοιχούν σε συχνότητες άνω των 300Hz.Αποτέλεσμα είναι διακριτές αλληλεπιδράσεις από φαινόμενα περίθλασης και παρεμβολής παρασιτικών ανακλαστικών συνιστωσών.

Οι απορροφητές πάνελ-παλλόμενης μεμβράνης(τυμπανικού τύπου) ρυθμίζονται σε συγκεκριμενη συχνοτική περιοχή έτσι ώστε να συντονίζονται συμπαθητικά με το προσπίπτον ηχητικό κύμα και ν'αποσβένουν επιλεκτικά την ενέργεια εντός αυτής μετατρέποντάς την σε άλλες μορφές.Τοποθετούνται επί των ορίων του χώρου επειδή η απορροφητικότητά τους μεγιστοποιείται ακριβώς επί των σημείων κορύφωσης ακουστικής πίεσης ενώ ελαχιστοποιείται στα σημεία μέγιστης σωματιδιακής ταχύτητας.Το ίδιο ισχύει και γιά τους συντονιστές πιστονικού τύπου των οποίων το άκαμπτο διάφραγμα πάλλεται παλινδρομικά με διεύθυνση κάθετη ως προς το προσπίπτον κυματικό μέτωπο.Από την Αρχή λειτουργίας και των δύο αυτών τύπων συνεπάγεται όμως ότι επανακτινοβολούν μέρος της ηχητικής ενέργειας πίσω στο χώρο!Σε συνδυασμό με τις ήδη υπάρχουσες ΄΄αδέσποτες΄΄ ανακλάσεις θ'ανατρέπεται σε απρόβλεπτο βαθμό η χωροχρονική ισορροπία που απαιτείται από τις προδιαγραφές LEDE-RFZ γιά την ορθή αντίληψη του ακροατή.
Από την άλλη,οι αναπόφευκτες ανατροπές θα ήταν λιγότερο διακριτές ακριβώς στην περίπτωση όπου θα επικρατούσε πεδίο διάχυσης ευρείας ζώνης σε όσο δυνατόν μεγαλύτερο τμήμα του δωματίου.
Σε περίπτωση μάλιστα που εφαρμοζόταν ενεργή εξουδετέρωση των βασικών ρυθμών συντονισμού μέσω ξεχωριστών εκπομπών ομολόγων κυμάτων με διαφορά φάσης 180 μοιρών ως προς τους πρώτους,οφείλει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο να μην εξαλειφθεί εντελώς η ηχητική ενέργεια στις θεμελιώδεις και αρμονικές συχνότητες των ιδιορρυθμών,αφού κάτι τέτοιο έχει τις δικές του ψυχοακουστικές επιπτώσεις.

Φτάνουμε λοιπόν στην Αρχή Λειτουργίας των προγραμμάτων ενεργής ισοστάθμισης,η οποία συνεπάγεται επέμβαση στην εκπομπή του άμεσου σήματος από τα ηχεία προκειμένου ν'αντισταθμιστούν ιδιαιτερότητες του χώρου και βέλτιστη(optimum) ακουστική απόδοση αποκλειστικά σε μία θέση εντός αυτού(σημείο τοποθέτησης του μικροφώνου σύλληψης).Η χρησιμότητά της έχει μεγαλύτερη αξία ειδικά στη ζώνη κάτω των 400Hz,όπου οι βελτιώσεις λόγω του μεγέθους των εμπλεκομένων μηκών κύματος ανταποκρίνονται ικανοποιητικά και σε θέσεις γειτονικές μ'εκείνη του μικροφώνου μέτρησης.

Αξίζει κατά τη γνώμη μου ν'αναρωτηθούμε σε ποιό βαθμό εξυπηρετεί την καθημερινότητά μας ως μέσοι ακροατές-σε διάκριση από τους μηχανικούς ήχου- η εφαρμογή μεθόδων που ενισχύουν την αναγκαιότητα του ΄΄sweet spot΄΄σε σχέση με τις τεχνοτροπίες που το καθιστούν λιγότερο ΄΄ψυχαναγκαστικό΄΄...:126:

Ως ΄΄κερασάκι΄΄,μιά ματιά στις μελέτες των Φερεκίδη-Kempe σχετικά με την ευεργετική σύζευξη των πηγών καρδιοειδούς ακτινοβολίας μπάσου ως προς την ακουστική απόδοση μικρών χώρων:
http://www.wvier.de/texte/Beneficial of Coupling.pdf

http://www.wvier.de/texte/AES 118 - Paper - Controlling Mode Excitation - published.pdf
 

Μηνύματα
4.055
Reaction score
3.972
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

http://www.tnt-audio.com/clinica/room_acoustics1_e.html http://www.1-1-1-1.net/pages/impulses/index.htm

Στη συνείδηση του μέσου χομπίστα,το λεγόμενο ΄΄sweet spot΄΄ τείνει να συσχετίζεται με την επίτευξη ευχάριστης και ΄΄πειστικής΄΄ στερεοφωνικής απεικόνισης από τα ηχεία.Στην πραγματικότητα συνδέεται επίσης με την αντίληψη της φασματικής ισορροπίας και των δυναμικών αντιθέσεων του αποδιδόμενου σήματος............................................................

.Τοποθετούνται επί των ορίων του χώρου επειδή η απορροφητικότητά τους μεγιστοποιείται ακριβώς επί των σημείων κορύφωσης ακουστικής πίεσης ενώ ελαχιστοποιείται στα σημεία μέγιστης σωματιδιακής ταχύτητας.Το ίδιο ισχύει και γιά τους συντονιστές πιστονικού τύπου των οποίων το άκαμπτο διάφραγμα πάλλεται παλινδρομικά με διεύθυνση κάθετη ως προς το προσπίπτον κυματικό μέτωπο.Από την Αρχή λειτουργίας και των δύο αυτών τύπων συνεπάγεται όμως ότι επανακτινοβολούν μέρος της ηχητικής ενέργειας πίσω στο χώρο!
.......................................................................................
Αξίζει κατά τη γνώμη μου ν'αναρωτηθούμε σε ποιό βαθμό εξυπηρετεί την καθημερινότητά μας ως μέσοι ακροατές-σε διάκριση από τους μηχανικούς ήχου- η εφαρμογή μεθόδων που ενισχύουν την αναγκαιότητα του ΄΄sweet spot΄΄σε σχέση με τις τεχνοτροπίες που το καθιστούν λιγότερο ΄΄ψυχαναγκαστικό΄΄...:126:

Εξαιρετικό το πόστ σου φίλε μου κ -το σπουδαιότερο- κατανοητό.

Τι εννοείς "όρια χώρου"?

Η τελευταία σου παράγραφος - δίλημα απαντάται απο την εισαγωγή σου, νομίζω.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.844
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: SWEET SPOT

http://www.tnt-audio.com/clinica/room_acoustics1_e.html http://www.1-1-1-1.net/pages/impulses/index.htm

Στη συνείδηση του μέσου χομπίστα,το λεγόμενο ΄΄sweet spot΄΄ τείνει......................................................

Αξίζει κατά τη γνώμη μου ν'αναρωτηθούμε σε ποιό βαθμό εξυπηρετεί την καθημερινότητά μας ως μέσοι ακροατές-σε διάκριση από τους μηχανικούς ήχου- η εφαρμογή μεθόδων που ενισχύουν την αναγκαιότητα του ΄΄sweet spot΄΄σε σχέση με τις τεχνοτροπίες που το καθιστούν λιγότερο ΄΄ψυχαναγκαστικό΄΄.....
Τypical ecxellent Av site post :614: :607: :615:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.901
Reaction score
144.965
Απάντηση: SWEET SPOT

δε ξέρω αν έγινε κατανοητό, αλλά οι απορροφητές - πάνελ-παλλόμενης μεμβράνης (τυμπανικού τύπου) και οι συντονιστές πιστονικού τύπου που λέει ο μπούτχιας, είναι γνωστοί ως "μπασοπαγίδες" και επειδή ακριβώς <<επανακτινοβολούν μέρος της ηχητικής ενέργειας πίσω στο χώρο>>, ονομάζονται και "συνηχητές" και τρόπον τινά λειτουργούν ως "διαχυτές". Βασικά, διάχυση και απορρόφηση είναι εντελώς συνδεδεμένες έννοιες, καθώς δεν υφίσταται διαχυτική διάταξη χωρίς απορροφητικές ιδιότητες.

Όσο για την υλοποίηση του LEDE (Live end - Dead end) στο χώρο ακρόασης, η "άποψή" μου είναι πως το "Dead end" του χώρου πρέπει να είναι πίσω από τον ακροατή, ενώ το "Live end" να είναι πίσω από τα ηχεία, ώστε όλη η "πλευρά" του χώρου που εμπεριέχει τις μονάδες παραγωγής ηχητικής ενέργειας (τα ηχεία) να συμπεριφέρεται ως ενιαίο "Live end" και να δίνει σαφή κατεύθυνση της πληροφορίας προς τη μεριά των ηχείων, κι όχι το αντίθετο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.047
Reaction score
60.015
Απάντηση: SWEET SPOT

Οι απορροφητές παλλόμενου διαφράγματος(τυμπανικοί & πιστονικοί) εκπέμπουν ηχητική ενέργεια με χρονική καθυστέρηση που απέχει από το ιδανικό εντός πεδίου ακρόασης που βασίζεται σε νεκρό ακουστικά μπροστινό τμήμα.Αντίθετα η τυχαία καθυστερημένη εκπομπή εντάσσεται ομαλότερα στο εκτεταμένο πεδίο διάχυσης που παράγεται από την εκτεταμένη διασπορά(αντί απορρόφησης) των πρώιμων ανακλάσεων.

Μιλώντας γιά ταλαντούμενους απορροφητές περνάμε και στην τρίτη κατηγορία αυτών,τους συντονιστές Helmholtz.Μιά κοιλότητα Helmholtz αποτελείται από εγκλεισμένο θάλαμο που καταλήγει σε ανοιχτό κυλινδρικό σωλήνα.Ο συνολικός έγκλειστος όγκος του θαλάμου και το μήκος με τη διάμετρο του σωλήνα καθορίζουν τη συχνότητα συντονισμού.Γιά αποτελεσματική λειτουργία,το ελεύθερο άνοιγμα του σωλήνα οφείλει να βρίσκεται σε σημείο μέγιστης ακουστικής πίεσης.Με την άφιξη των ηχητικών κυμάτων στα χείλη του ανοίγματος,ο αέρας εντός της κοιλότητας συντονίζεται συμπαθητικά στην επιλεγμένη συχνότητα,όπως όταν φυσάμε μέσα στο λαιμό ενός γυάλινου μπουκαλιού από κρασί.Καθώς ο αέρας εντός του σωλήνα και της κοιλότητας συμπιέζεται και κατόπιν αποσυμπιέζεται εξαιτίας της ταλάντωσης,η ηχητική ενέργεια που αντιστοιχεί στη δεδομένη συχνοτική συνιστώσα διασκορπίζεται μέσω τριβής της στήλης του αέρα καθώς αυτή παλινδρομεί μέσα κι έξω από το σωλήνα.Οι συντονιστές Helmholtz ρυθμίζονται εύκολα κι εμφανίζουν επιλεκτικότητα σε στενή ζώνη.Γιά απορρόφηση βαθέος χαμηλού,οι διαστάσεις της κοιλότητας οφείλουν να είναι μεγάλες.Επειδή ο συντελεστής απορρόφησης ισχύει μονάχα στην περιοχή του ανοίγματος,μπορεί ν'απαιτηθεί ανάλογα της εφαρμογής πλήθος συντονιστών γιά την εξασθένηση ιδιορρυθμών.

Παράδειγμα εφαρμογής συντονιστών Helmholtz βρίσκεται στην οροφή του ανακατασκευασμένου Royal Festival Hall στο Λονδίνο.Οι συγκεκριμένες δέσμες είναι συντονισμένες στη ζώνη των μεσαίων αποσκοπώντας στη μείωση του χρόνου αντήχησης στην ομόλογη ζώνη και δεν εφαρμόζονται γιά τον έλεγχο στασίμων κυμάτων.Μετρήσεις χρόνου αντήχησης μετά την αρχική εγκατάσταση έδειξαν ότι εμφανιζόταν υπερβολική απόσβεση στις μεσαίες συχνότητες,με επακόλουθο ορισμένες από τις κοιλότητες να φραγούν.



 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.133
Μηνύματα
3.043.313
Members
38.536
Νεότερο μέλος
George Markop
Top