TECHNICS SL-1200


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.444
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

το συγκεκριμένο τεκνίκς πάντως το έχω δει να παίζει και πάνω σε ηχείο, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. και το ηχείο είχε 12' γούφερ που βαρούσε αλύπητα...

αλλά και πάλι, εγώ δε ξέρω από πικάπ, από σκληρό παίζω. κι ο σκληρός λένε ότι είναι ευαίσθητος σε κραδασμούς, ίσως να τον βάλω σε βάσεις σορμποθάνης, θα το σκεφτώ....

κάτσε να δούμε πάντως αν θα βοηθήσει κάποιος που ξέρω πως ξέρει από πικάπ... άντε, έχουμε και μέσο...
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

δε χρειάζεται να ρωτήσεις.

χρειάζεται όμως να μάθεις τι σημαίνει μηχανική απομόνωση και τι σημαίνει μηχανική γείωση, ώστε να επιλέξεις τη σωστή για σένα λύση.

διότι η όποια "λύση" που δούλεψε καλά σε κάποιον κάπου, δε σημαίνει πως θα δουλέψει καλά και σε σένα, εκτός κι αν σου κάτσει.

πάμε λοιπόν:

μηχανική γείωση επιτυγχάνεται με "στιβαρή" στήριξη, πχ με ακίδες, όπου μεταφέρεται ο κραδασμός από το μηχάνημα στη βάση, ώστε να απορροφηθεί στη μάζα της βάσης. Οι μικρής επιφάνειας επαφές των ακίδων δίνουν μια στέρεη, δυνατή στήριξη, που επιτρέπει την μεταφορά των κραδασμών.

Παράδειγμα: έχουμε ένα ηχείο που το στηρίζουμε στο δάπεδο με ακίδες. Τι καταφέρνουμε? να περνάνε όλοι οι κραδασμοί της κάσας του ηχείου στο δάπεδο, ώστε εκεί να απορροφούνται και να αποσβένονται. Μας συμφέρει? Ναι, αν έχουμε στέρεο δάπεδο (πχ πλακάκια ή μάρμαρο) διότι δε παραμένουν οι κραδασμοί στην καμπίνα του ηχείου (που προκαλούν ακουστό αποτέλεσμα) και μεταφέρονται στο δάπεδο, όπου λόγω τεράστιας μάζας απορροφούνται χωρίς ακουστό αποτέλεσμα. Δε μας συμφέρει όμως, αν το δάπεδο είναι πχ ξύλινο, οπότε οι κραδασμοί στο δάπεδο θα είναι περισσότερο ακουστοί απ΄ότι αν παραμείνουν πάνω στην καμπίνα μέχρι να αποσβεστούν εκεί.

μηχανική απομόνωση επιτυγχάνεται με "χαλαρή" στήριξη, πχ με πλαστικά μαλακά ποδαράκια, πχ από σορμποθάνη, που δεν επιτρέπουν την μετάδοση των κραδασμών από τη μια μεριά προς την άλλη. Κάποτε ήταν της μόδας και οι σαμπρέλες ποδηλάτων με αέρα, που επίσης απομονώνουν την μετάδοσ των κραδασμών.

Παράδειγμα: έχουμε ένα ηχείο που το στηρίζουμε στο δάπεδο με μαλακές βάσεις σορμποθάνης. Τι καταφέρνουμε? να μην περνάνε οι κραδασμοί της κάσας του ηχείου στο δάπεδο, ώστε να παραμένουν μόνο στην καμπίνα του ηχείου και να μην ακούγεται όλο το δάπεδό μας να δονείται, πχ από το σαμπ μας. Μας συμφέρει? Ναι, αν το δάπεδό μας είναι από ξύλο, διότι θα ακούγεται όλο το δάπεδο να παίζει μπάσα. Δε μας συμφέρει όμως, αν το δάπεδο είναι μεγάλης μάζας, πχ πλακάκι ή μάρμαρο, οπότε αν οι κραδασμοί περνούσαν στο δάπεδο θα απορροφούνταν από τη μεγάλη μάζα του δαπέδου χωρίς παρατράγουδα και θα "καθάριζε" κάπως το μπάσσο από το σαμπ ή το ηχείο μας, διότι θα έφευγε η "βρωμιά" των συντονισμών της καμπίνας.

Τελικά είναι κατανοητό πιστεύω πως όπου υπάρχουν κραδασμοί χρειαζόμαστε μάζα για να τους απορροφήσει ώστε να μη παραμένουν στα μηχανήματά μας. Γι'αυτό (υποθέτω) και συ πήρες μια βάση γρανίτη, ώστε με τη μάζα του να απορροφήσει τους κραδασμούς του πικάπ. Είναι λοιπόν λογικό να στηρίξεις το πικάπ με ακίδες πάνω στο γρανίτη και το γρανίτη με μαλακές βάσεις πχ σορμποθάνης πάνω στο έπιπλο. Με αυτή τη λογική, οι κραδασμοί του πικάπ θα απορροφηθούν στη μάζα του γρανίτη ενώ ο γρανίτης δε θα πάρει κραδασμούς από το έπιπλο να τους μεταφέρει προς το πικάπ. Όλα τα παραπάνω βέβαια, σημαίνουν ότι θα καταργήσεις τα ποδαράκια του εν λόγω πικάπ, τα οποία έχουν φτιαχτεί με κάποιο άλλο σκεπτικό, και θα τα αντικαταστήσεις με ακίδες. Εδώ απλά να προσθέσω πως πιστεύω πως το εν λόγω πικάπ δε μασάει από κραδασμούς. Είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να δουλεύει σωστά και στο χειρότερο περιβάλλον. Αλλά από την άλλη γιατί να μη περνάς ευχάριστα το χρόνο σου με ενασχόληση με την κραδασμοαπορρόφηση? πλάκα έχει άλλωστε... άσε που όλο και κάτι μπορεί να μάθεις, και αυτό μετράει περισσότερο από όλα...

καλή συνέχεια με το σπορ του βινυλίου!:144:

Ωραία ανάλυση!

Τα ποδαράκια του pickup με ποιό σκεπτικό έχουν κατασκευαστεί;
Ανάγεται ο σχεδιασμός τους σε κάποια από τις δύο προαναφερόμενες κατηγορίες η βασίζονται σε κάποια άλλη αρχή;

:111:
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

αλλά και πάλι, εγώ δε ξέρω από πικάπ, από σκληρό παίζω. κι ο σκληρός λένε ότι είναι ευαίσθητος σε κραδασμούς, ίσως να τον βάλω σε βάσεις σορμποθάνης, θα το σκεφτώ....

Χμ... μέχρι τώρα λεγόταν ότι δεν επηρεάζεται...

Η επίδραση είναι στην απόδοση του ήχου η λειτουργική; Εννοώ χαλάει από τους κραδασμούς;

:111:
 

Μηνύματα
6.906
Reaction score
5.786
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

δε χρειάζεται να ρωτήσεις.

χρειάζεται όμως να μάθεις τι σημαίνει μηχανική απομόνωση και τι σημαίνει μηχανική γείωση, ώστε να επιλέξεις τη σωστή για σένα λύση.

διότι η όποια "λύση" που δούλεψε καλά σε κάποιον κάπου, δε σημαίνει πως θα δουλέψει καλά και σε σένα, εκτός κι αν σου κάτσει.

πάμε λοιπόν:

μηχανική γείωση επιτυγχάνεται με "στιβαρή" στήριξη, πχ με ακίδες, όπου μεταφέρεται ο κραδασμός από το μηχάνημα στη βάση, ώστε να απορροφηθεί στη μάζα της βάσης. Οι μικρής επιφάνειας επαφές των ακίδων δίνουν μια στέρεη, δυνατή στήριξη, που επιτρέπει την μεταφορά των κραδασμών.

Παράδειγμα: έχουμε ένα ηχείο που το στηρίζουμε στο δάπεδο με ακίδες. Τι καταφέρνουμε? να περνάνε όλοι οι κραδασμοί της κάσας του ηχείου στο δάπεδο, ώστε εκεί να απορροφούνται και να αποσβένονται. Μας συμφέρει? Ναι, αν έχουμε στέρεο δάπεδο (πχ πλακάκια ή μάρμαρο) διότι δε παραμένουν οι κραδασμοί στην καμπίνα του ηχείου (που προκαλούν ακουστό αποτέλεσμα) και μεταφέρονται στο δάπεδο, όπου λόγω τεράστιας μάζας απορροφούνται χωρίς ακουστό αποτέλεσμα. Δε μας συμφέρει όμως, αν το δάπεδο είναι πχ ξύλινο, οπότε οι κραδασμοί στο δάπεδο θα είναι περισσότερο ακουστοί απ΄ότι αν παραμείνουν πάνω στην καμπίνα μέχρι να αποσβεστούν εκεί.

μηχανική απομόνωση επιτυγχάνεται με "χαλαρή" στήριξη, πχ με πλαστικά μαλακά ποδαράκια, πχ από σορμποθάνη, που δεν επιτρέπουν την μετάδοση των κραδασμών από τη μια μεριά προς την άλλη. Κάποτε ήταν της μόδας και οι σαμπρέλες ποδηλάτων με αέρα, που επίσης απομονώνουν την μετάδοσ των κραδασμών.

Παράδειγμα: έχουμε ένα ηχείο που το στηρίζουμε στο δάπεδο με μαλακές βάσεις σορμποθάνης. Τι καταφέρνουμε? να μην περνάνε οι κραδασμοί της κάσας του ηχείου στο δάπεδο, ώστε να παραμένουν μόνο στην καμπίνα του ηχείου και να μην ακούγεται όλο το δάπεδό μας να δονείται, πχ από το σαμπ μας. Μας συμφέρει? Ναι, αν το δάπεδό μας είναι από ξύλο, διότι θα ακούγεται όλο το δάπεδο να παίζει μπάσα. Δε μας συμφέρει όμως, αν το δάπεδο είναι μεγάλης μάζας, πχ πλακάκι ή μάρμαρο, οπότε αν οι κραδασμοί περνούσαν στο δάπεδο θα απορροφούνταν από τη μεγάλη μάζα του δαπέδου χωρίς παρατράγουδα και θα "καθάριζε" κάπως το μπάσσο από το σαμπ ή το ηχείο μας, διότι θα έφευγε η "βρωμιά" των συντονισμών της καμπίνας.

Τελικά είναι κατανοητό πιστεύω πως όπου υπάρχουν κραδασμοί χρειαζόμαστε μάζα για να τους απορροφήσει ώστε να μη παραμένουν στα μηχανήματά μας. Γι'αυτό (υποθέτω) και συ πήρες μια βάση γρανίτη, ώστε με τη μάζα του να απορροφήσει τους κραδασμούς του πικάπ. Είναι λοιπόν λογικό να στηρίξεις το πικάπ με ακίδες πάνω στο γρανίτη και το γρανίτη με μαλακές βάσεις πχ σορμποθάνης πάνω στο έπιπλο. Με αυτή τη λογική, οι κραδασμοί του πικάπ θα απορροφηθούν στη μάζα του γρανίτη ενώ ο γρανίτης δε θα πάρει κραδασμούς από το έπιπλο να τους μεταφέρει προς το πικάπ. Όλα τα παραπάνω βέβαια, σημαίνουν ότι θα καταργήσεις τα ποδαράκια του εν λόγω πικάπ, τα οποία έχουν φτιαχτεί με κάποιο άλλο σκεπτικό, και θα τα αντικαταστήσεις με ακίδες. Εδώ απλά να προσθέσω πως πιστεύω πως το εν λόγω πικάπ δε μασάει από κραδασμούς. Είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να δουλεύει σωστά και στο χειρότερο περιβάλλον. Αλλά από την άλλη γιατί να μη περνάς ευχάριστα το χρόνο σου με ενασχόληση με την κραδασμοαπορρόφηση? πλάκα έχει άλλωστε... άσε που όλο και κάτι μπορεί να μάθεις, και αυτό μετράει περισσότερο από όλα...

καλή συνέχεια με το σπορ του βινυλίου!:144:
Xρησιμες πολυ οι πληροφοριες σου φιλε Κωστα!
Σε ευχαριστω πολυ!!
 

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.676
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Πολύ σωστά τα λέει ο Κωσταυτιάς (όχι ότι χρειάζεται δηλαδή τη δική μου πιστοποίηση...)

Γενικά:

- γειώνουμε (ακιδα) θορυβώδη παιδάκια για να φεύγει (βλ. και απορροφάται...) ο θόρυβος και ...
- απομονώνουμε (μαλακό υλικό) τα ήσυχα παιδάκια, για να μην τα πειράζουν τα θορυβώδη παιδάκια και τα θορυβώδη περιβάλλοντα...
 

hawkwind78

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.978
Reaction score
2.914
Re: Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Kαλημερα σε ολους!
Πριν τρεις μερες πηρα απο τον Ορφεα ενα ματ φελλου,και απο την αντιπροσωπεια της Μichell ενα clamp
Tιμη του ματ 15 ευρω, και του clamp 50 ευρω.
Εχθες πηρα και το phono Musical fidelity V-LPS σε τιμη προσφορας 50 ευρω.



Εδωσα παραγγελεια και ενα γρανιτη 3 ποντους παχος για βαση του πικαπ.
Θα ηθελα να ρωτησω ο γρανιτης να πατησει κατευθειαν στο επιπλο η να τοποθετησω καποια ποδαρακια? Το παχος του ραφιου του επιπλου ειναι 3 ποντοι.
Καποια προταση για ποδαρακια,η καποιες ακιδες?
Τωρα με το ματ,clamp,και phono o ηχος του πικαπ αλλαξε αισθητα προς το καλυτερο.
Ανοιγμα σκηνης,καλυτερο χαμηλο,καλυτερη στερεοφωνικη εικονα!!!
Καλησπέρα, επειδή με ενδιαφέρει και μενα το Musical fidelity V-LPS που ακριβώς το πήρες προσφορα;

Φιλικά Κωνσταντίνος
 


Μηνύματα
267
Reaction score
0
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Ρε παιδιά, κοιτούσα το thomann για να πάρουμε με την κάρτα μου ένα μκ2 για ένα φιλαράκι και βρήκαμε μόνο το sl1200 mkII και κανένα άλλο. Ούτε μκ5 ούτε 1210 (μαύρο) ούτε τίποτα. Τι έγινε? Μην μου πείτε ότι σταμάτησε η παραγωγή ή κάτι τέτοιο. Θα τρελαθώ!
 


Μηνύματα
5.775
Reaction score
1.186
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Ρε παιδιά, κοιτούσα το thomann για να πάρουμε με την κάρτα μου ένα μκ2 για ένα φιλαράκι και βρήκαμε μόνο το sl1200 mkII και κανένα άλλο. Ούτε μκ5 ούτε 1210 (μαύρο) ούτε τίποτα. Τι έγινε? Μην μου πείτε ότι σταμάτησε η παραγωγή ή κάτι τέτοιο. Θα τρελαθώ!
Πράγματι ενώ είχε τόσα μοντέλα τώρα τίποτα! Τού τελείωσαν φαίνεται...

Ούτε το DAC της Behringer το Ultramatch 2496 έχει πλέον...
 

Μηνύματα
2
Reaction score
0
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Ψάχνω να αγοράσω πικαπ για να μετατρέπω κομμάτια house, από βινύλιο σε mp3.
Έχω μία κάρτα ήχου m-audio fast track ultra για την ψηφιοποίηση.

Το πικαπ της Technics μου φαίνεται μία σοβαρή λύση.
Το sl1200 mk2 αν έχω καταλάβει σωστά πωλείται καινούργιο χωρίς κεφαλή και βελόνα?
 

Μηνύματα
2.765
Reaction score
1.191
Ακριβώς !
Υπάρχει βέβαια στην αγορά και το sl1200 Μκ 5 που είναι ο απόγονος του 2 !
Αν και δεν έχουν Τρομερές διαφορές αν είναι να το αγοράσεις καινούργιο , πάρε το 5 !
Βάζεις μια σοβαρή κεφαλή , σωστό ρύθμισμα και καθάρισες ...
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.222
Reaction score
27.786
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Επειδή κι εγώ ασχολήθηκα πολύ με πικάπ από το 1978 για αρκετά χρόνια και ασχολούμαι ακόμη, είχα δοκιμάσει κάποιες λύσεις απομόνωσης κραδασμών.
Σαν ανήσυχος μηχανικός που ήμουν από μικρός, έκανα διάφορες "μπαμπεσιές" για τους κραδασμούς κυρίως όταν είχα ένα πικάπ Kenwood.
Μετά πήρα ένα Dual και ησύχασα. Και μετά Technnics

Η μία λύση που είχα εφαρμόσει ήταν μια δικής μου κατασκευής βάση λίγο μεγαλύτερη από τις διαστάσεις του πικάπ και ύψος 18 εκατοστά όπου είχα κρεμάσει το πικάπ από 4 μαλακά ελατήρια και το πικάπ αιωρούνταν λίγο πάνω από το έπιπλο που το είχα.
Μια άλλη υλοποίηση που είχα κάνει ήταν με 3 μπαλόνια σε σχήμα λουκάνικο με μήκος όσο το πικάπ.
Αυτά τα είχα βάλει από κάτω σε διάταξη Η για να μην "τσουλάει" η βάση του πικάπ στα στρόγγυλα μπαλόνια.
Και οι δύο λύσεις είχαν εντυπωσιακά αποτελέσματα στους κραδασμούς.
Επίσης νομίζω ότι το μάρμαρο ενδείκνυται για βάση, αλλά όχι ο γρανίτης.
Είναι πολύ πιο σκληρός από το μάρμαρο και δεν έχει τις ηχοαπορροφητικές ικανότητες του.
 

Μηνύματα
267
Reaction score
1
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

...Μια άλλη υλοποίηση που είχα κάνει ήταν με 3 μπαλόνια σε σχήμα λουκάνικο με μήκος όσο το πικάπ.
Αυτά τα είχα βάλει από κάτω σε διάταξη Η για να μην "τσουλάει" η βάση του πικάπ στα στρόγγυλα μπαλόνια....
Υπήρχε παλιά και στο εμπόριο κάτι παρόμοιο, μια "σαμπρέλα" σε σχήμα Χ που φούσκωνε με βαλβίδα σαν παιδικό σωσίβιο θάλασσας. Τα 4 ποδαράκια του πλατό πατούσαν στις 4 άκρες του Χ. Πάντως δε πιστεύω πως αξίζει η στήριξη του sl1200 τόσο άγχος...
 


Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Ωραία λοιπόν, σύμφωνα με την πολύ χρήσιμη ανάλυση του ear, αν έχουμε μικρά ηχεία βάσης και μεταλλικές βάσεις, πάνω σε μαρμάρινο πάτωμα επενδεδυμένο από πάνω με συνθετικό laminate...τί κάνουμε?
Λογικά αν ακολουθήσουμε την παραπάνω ανάλυση πρέπει να στηρίξουμε τα ηχεία στη βάση με στιβαρές ακίδες ωστέ να περνάνε οι κραδασμοί από τη καμπίνα του ηχείου στη βάση,η οποία μετά πρέπει να στηρίζεται σε μαλακά πλαστικά ποδαράκια για να μη μεταφέρει τους κραδασμούς στο συνθετικό πάτωμα.
Αυτό όμως μου φαίνεται λίγο ανάποδο από αυτό που συμβαίνει στη πραγματικότητα!! Δηλαδή, τα ηχεία βάσης βλέπω συχνά να τα στηρίζουνε με υλικά τύπου τσίχλας στις βάσεις, οι οποίες μετά στηρίζονται σε μεταλλικά στιβαρά πόδια στο πάτωμα. Αυτό όμως θα ήταν σωστό τελικά μόνο σε περίπτωση μαρμάρινου ή αντίστοιχα σκληρού πατώματος, ε?
Ευχαριστώ και σόρυ λίγο για το off topic...
 

Μηνύματα
267
Reaction score
0
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Πράγματι ενώ είχε τόσα μοντέλα τώρα τίποτα! Τού τελείωσαν φαίνεται...

Ούτε το DAC της Behringer το Ultramatch 2496 έχει πλέον...
Λες να κατάφερε να τον αγγίξει η οικονομική κρίση?

ή

πούλησε τόσα πολλά κομμάτια λόγω γιορτών που ξέμεινε?
 

Μηνύματα
267
Reaction score
0
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Να ρωτήσω κάτι ρε παιδιά. Το mk5 το έχει κανείς? Αν είναι να πάρει το φιλαράκι μου πικάπ να πάρει το mk2 ή το mk5?
 

Μηνύματα
4.252
Reaction score
11
Απάντηση: TECHNICS SL-1200

Να ρωτήσω κάτι ρε παιδιά. Το mk5 το έχει κανείς? Αν είναι να πάρει το φιλαράκι μου πικάπ να πάρει το mk2 ή το mk5?

To mk 5 έχει βελτιώσεις.

:107:
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.591
Μηνύματα
2.866.873
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top