Ti sub χρειάζομαι;

Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
2 klipsch για αρχή από Γερμανία 1000€ + μεταφορικά με τιμολόγιο και παίρνεις στο μέλλον άλλα 2.
 

Μηνύματα
2.330
Reaction score
182
Με δεδομένο ύψος περί τα 3 μέτρα,ο συνολικός όγκος χώρου που θα καλούνται να φορτίσουν θα είναι γύρω στα 180 κυβικά μέτρα.
Κανένα από τα υποψήφια μοντέλα δεν θα σχηματίσει...κυβέρνηση ενεργειακής αυτοδυναμίας.

Χρειάζεσαι στη θέση ακρόασης στάθμες κορυφής τουλάχιστον γύρω στα 115 dB στη ζώνη της πρώτης οκτάβας και γύρω στα 125 dB στη ζώνη της δεύτερης οκτάβας.Δεν νομίζω να συμβαίνει ούτε με ζευγάρι από εκείνα.
Με.budget 1800 περίπου ευρώ για δύο sub,πεσμου την πρόταση σου
[DOUBLEPOST=1549658244][/DOUBLEPOST]
ανάμεσα σε klipsch και svs το klipsch έχει περισσότερα db από 35 και πάνω ενώ το svs από εκεί και κάτω.ο!!!
Πρακτικά τι συμβαίνει αυτό;
 

Μηνύματα
4.497
Reaction score
7.795
Με.budget 1800 περίπου ευρώ για δύο sub,πεσμου την πρόταση σου
Δε νομίζω με 900€ sub να μπορέσεις να βγάλεις στην πρώτη οκτάβα (~30hz) τόσα db. έστω και με 2 sub. Μόνο με pa subs να βγάλεις στη δεύτερη με τρίτη οκτάβα.

και σου δίνω παρακάτω μετρήσεις ανάμεσα σε klipsch r115 και svs pb2000 με πράσινο είναι η συχνότητες που υπερτερεί το κάθε ένα και από κάτω σύγκριση με ένα sub των 2500euro svs pb4000 το οποίο στα 31hz βγάζει την τριπλάσια ένταση στα 2μέτρα σε σχέση με το 2000.

οι πιο έμπειροι διορθώστε αν κάνω κάπου λάθος

klipsch
{F4BF2184-0280-4C0B-AB8D-12FF88B61034}.png.jpg


pb2000
Annotation 2019-02-08 225526.jpg


pb4000
Annotation 2019-02-08 225753.jpg
 



Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.718
Reaction score
10.527
Δεν το λέω για την svs, το λέω για το πως θα μετρήσει όταν μπει στο σαλόνι.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
A ok, αλλα ειναι δειγμα του τι ειναι ικανο το καθενα. Και επειδη καταλαβα μαλλον δηλαδη τι εννοεις...
Οσο αβανταδορικος και να ειναι ο χωρος χαμηλα, χαμηλα, εαν δεν κατεβαινει απο κατασκευης το σαμπ δε γινεται δουλεια...
Τι ιδιο ισχυει και για αλλες συχνοτητες ,εαν δεν τις εχει το σαμπ μην περιμενετε το χωρο να τις δωσει...
Το πως παιζει ενα svs χαμηλα ,ή το πως παιζει ενα pa sub ψηλα δε μπορει κανενα απο τα δυο να αντικαταστησει το αλλο οσο και να βοηθησει ο χωρος... και αυτο γιατι οι ενισχυσεις του δεν ειναι ομοιογενεις και δεν ειναι μεγαλου ευρους τοσο οσο το ωφελιμο ευρος που εχει το καθε σαμπ της κατηγοριας ...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εσύ έχεις γίνει πολύ κακός άνθρωπος
Μπορεί να είμαι,αλλά η κακία δεν ανταποκρίνεται στο συγκεκριμένο ζήτημα.
https://data-bass.com/data?page=content&id=80
"...This means that if you are the type of person who listens loudly to music or movies and want to maintain clean headroom, you're going to need a lot of power at 29-40hz because there is very little free lunch there in this room. If you are after subterranean HT bass down to 10Hz or lower at reference playback levels, it will require one beastly powerful infra bass system to provide flat response with headroom due to the area near 12Hz having no appreciable gain. On the other hand, even a small, cheap subwoofer should easily pressurize the room at 45Hz and any sub with legitimate 16Hz extension should provide good bass power until 15 or 16Hz in this room..."

Οφείλουμε είτε να ικανοποιήσουμε τις απαιτήσεις γι αυτό που θέλουμε,είτε να εγκαταλείψουμε κομμάτια από αυτό που θέλαμε.
Καλές οι μετρήσεις αλλά κάτω από τα 300Hz ο χώρος δρα σαν αντηχείο.
Και παρουσιάζει αποκλίσεις από τη γραμμική απόδοση ανάλογα με τις σχετικές θέσεις ακροατών και υποβαθυφώνων.

Γι αυτόν ακριβώς το λόγο δεν θα θέλαμε να προσθέσουμε επιπρόσθετες αποκλίσεις στην αντιλαμβανόμενη απόδοση εξαιτίας ανεπαρκούς διέγερσης δεδομένου χώρου στις ζώνες που μας ενδιαφέρουν.

Άλλωστε όσοι παρακολουθούν ταινίες φαντάζομαι ότι δεν θα ήθελαν να δέχονταν αρκετή ενέργεια αποκλειστικά σε ένα υποθετικό sweet spot και να το έκαναν με μάτια...γλαρωμένα λες και ακούνε λυχνιακούς ενισχυτές.:p

Ο ίδιος μάλιστα ως δικάναλος προτιμώ να μην εγκαθιστώ τα sub πάνω σε τρίεδρες γωνίες και μακρυά από τα κύρια ηχεία,αφού το τεχνητό κέρδος σε τέτοιες τοποθετήσεις θα χάνεται αντισταθμιστικώς σε γειτονικές ζώνες.

Είναι χειρότερη κατάσταση να τερματίζουν και να παραμορφώνουν τα sub από το να κατεβάζαμε τη στάθμη σε ισχυρές μονάδες.
Για τις δε αυστηρά μουσικές εφαρμογές θα ήταν προτιμότερο - για δεδομένο κεφάλαιο - να θυσιάζαμε τη ζώνη 20-30 Hz εάν εξασφαλίζαμε ικανοποιητική παροχή ενέργειας από εκεί και πάνω.

Έτερη απόδειξη ως προς την έλλειψη γραμμικότητας από το ίδιο λινκ είναι το παρακάτω διάγραμμα που αναπαριστά τις μεταβολές στάθμης σε διάφορες ζώνες από την προσθήκη διαδοχικών όμοιων μονάδων στον ίδιο χώρο :
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Χρειάζεσαι στη θέση ακρόασης στάθμες κορυφής τουλάχιστον γύρω στα 115 dB στη ζώνη της πρώτης οκτάβας και γύρω στα 125 dB στη ζώνη της δεύτερης οκτάβας.
Εσύ έχεις γίνει πολύ κακός
Εγώ να δεις... :D

1η οκτάβα 135 ντεσιμπέλ 8-)
2η οκτάβα 125 ντεσιμπέλ :lol:

Στη θέση ακρόασης αυτά. :lolsign:





ΥΓ. 135 θέλω στους 30 κύκλους, κι 125 στους 45. Πτώση όπως στις γραμμές ακουστότητας, βουτιά. 8-)

Άντε καλημέρα! :p
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Πέραν του χαβαλέ, τα 110 ντεσιμπέλ στους 30 κύκλους και τα 105 στους 45 (στη θέση ακρόασης) είναι αρκετά για νορμάλ ακροάσεις (στάθμη αναφοράς).

Ας ξαναδούμε δω:



Η στάθμη αναφοράς δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητική στο φάσμα, θα βγει σχετικά ανώδυνα.

Τα 100 Φον δεν αντέχονται στα μεσαιοπρίμα, οπότε γενικώς δεν έχει ιδιαίτερο νόημα παραπάνω, τουλάχιστον για τα περισσότερα είδη μουσικής (εξαιρούνται τα στυλ Moby με γερό φόρτωμα στο μπάσο).

Οπότε, το άνω επιθυμητό όριο είναι ουσιαστικά 120 ντεσιμπελ στους 30 κύκλους, και 115 ντεσιμπελ στους 45 κύκλους. Μόνο σε βαριά φορτωμένα σε μπάσο είδη μουσικής μπορεί να θελήσεις κι άλλο γκάζι, αλλά σίγουρα όχι για πολύ, διότι βλάπτει και την ακοή. ;)

Στους 20 κύκλους οι απαιτήσεις θεωρητικά είναι ακόμα υψηλότερες, αγγίζουν τα 130 ντεσιμπέλ στα 100 Φον, και ειναι δύσκολα νούμερα αυτά στη θέση ακρόασης, θέλει πολύ μεγάφωνο για να βγουν.

Προσωπικά, προσδοκώ να βγάζω χαλαρά 130 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους, αλλά με μπόλικο μεγάφωνο μέσα σε 32-33τμ κλειστού χώρου (PA JBL 18", 4x15" των epic και 2x10" του Neumann, που πιθανόν να γίνουν 4x10", με ένα τεμάχιο ακόμα 870).

Εν ολίγοις, για απόκριση στους 20 κύκλους στα 100 Φον, θες πολλά να χώσεις και μεγάλη συνολικά επιφάνεια μεγαφώνων, δε βγαίνουν με πορδές...
 
Last edited:

Μηνύματα
3.652
Reaction score
5.462
Πέραν του χαβαλέ, τα 110 ντεσιμπέλ στους 30 κύκλους και τα 105 στους 45 (στη θέση ακρόασης) είναι αρκετά για νορμάλ ακροάσεις (στάθμη αναφοράς).

Ας ξαναδούμε δω:



Η στάθμη αναφοράς δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητική στο φάσμα, θα βγει σχετικά ανώδυνα.

Τα 100 Φον δεν αντέχονται στα μεσαιοπρίμα, οπότε γενικώς δεν έχει ιδιαίτερο νόημα παραπάνω, τουλάχιστον για τα περισσότερα είδη μουσικής (εξαιρούνται τα στυλ Moby με γερό φόρτωμα στο μπάσο).

Οπότε, το άνω επιθυμητό όριο είναι ουσιαστικά 120 ντεσιμπελ στους 30 κύκλους, και 115 ντεσιμπελ στους 45 κύκλους. Μόνο σε βαριά φορτωμένα σε μπάσο είδη μουσικής μπορεί να θελήσεις κι άλλο γκάζι, αλλά σίγουρα όχι για πολύ, διότι βλάπτει και την ακοή. ;)

Στους 20 κύκλους οι απαιτήσεις θεωρητικά είναι ακόμα υψηλότερες, αγγίζουν τα 130 ντεσιμπέλ στα 100 Φον, και ειναι δύσκολα νούμερα αυτά στη θέση ακρόασης, θέλει πολύ μεγάφωνο για να βγουν.

Προσωπικά, προσδοκώ να βγάζω χαλαρά 130 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους, αλλά με μπόλικο μεγάφωνο μέσα σε 32-33τμ κλειστού χώρου (PA JBL 18", 4x15" των epic και 2x10" του Neumann, που πιθανόν να γίνουν 4x10", με ένα τεμάχιο ακόμα 870).

Εν ολίγοις, για απόκριση στους 20 κύκλους στα 100 Φον, θες πολλά να χώσεις και μεγάλη συνολικά επιφάνεια μεγαφώνων, δε βγαίνουν με πορδές)...
Με 2 re xxx 18 βγαίνουν και περισσεύει και γκάζι...
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Πέραν του χαβαλέ, τα 110 ντεσιμπέλ στους 30 κύκλους και τα 105 στους 45 (στη θέση ακρόασης) είναι αρκετά για νορμάλ ακροάσεις (στάθμη αναφοράς).

Ας ξαναδούμε δω:



Η στάθμη αναφοράς δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητική στο φάσμα, θα βγει σχετικά ανώδυνα.

Τα 100 Φον δεν αντέχονται στα μεσαιοπρίμα, οπότε γενικώς δεν έχει ιδιαίτερο νόημα παραπάνω, τουλάχιστον για τα περισσότερα είδη μουσικής (εξαιρούνται τα στυλ Moby με γερό φόρτωμα στο μπάσο).

Οπότε, το άνω επιθυμητό όριο είναι ουσιαστικά 120 ντεσιμπελ στους 30 κύκλους, και 115 ντεσιμπελ στους 45 κύκλους. Μόνο σε βαριά φορτωμένα σε μπάσο είδη μουσικής μπορεί να θελήσεις κι άλλο γκάζι, αλλά σίγουρα όχι για πολύ, διότι βλάπτει και την ακοή. ;)

Στους 20 κύκλους οι απαιτήσεις θεωρητικά είναι ακόμα υψηλότερες, αγγίζουν τα 130 ντεσιμπέλ στα 100 Φον, και ειναι δύσκολα νούμερα αυτά στη θέση ακρόασης, θέλει πολύ μεγάφωνο για να βγουν.

Προσωπικά, προσδοκώ να βγάζω χαλαρά 130 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους, αλλά με μπόλικο μεγάφωνο μέσα σε 32-33τμ κλειστού χώρου (PA JBL 18", 4x15" των epic και 2x10" του Neumann, που πιθανόν να γίνουν 4x10", με ένα τεμάχιο ακόμα 870).

Εν ολίγοις, για απόκριση στους 20 κύκλους στα 100 Φον, θες πολλά να χώσεις και μεγάλη συνολικά επιφάνεια μεγαφώνων, δε βγαίνουν με πορδές)...
Εχς ξεφυγ,εε;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Με 2 re xxx 18 βγαίνουν και περισσεύει και γκάζι...
130 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους και στη θέση ακρόασης;

Σε τι δωμάτιο; σε πόση απόσταση από σένα τα σαμπ;

Χωρίς ακυρώσεις;

Δεν είμαι διόλου σίγουρος για αυτό που λες, αλλά οκ, μπορεί και να ισχύει.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.718
Reaction score
10.527
Καμία σχέση δεν έχει η απόσταση ακρόασης από το σαμπ.
Άπαξ και μπει το σαμπ στο δωμάτιο σημασία έχει που θα κάθεσαι για να μην πέσεις σε ακύρωση.
Χάνεις db αν κάτσεις στην λακούβα, όχι αν κάτσεις μακρυά.
 

Μηνύματα
3.652
Reaction score
5.462
Χωρίς ακυρώσεις φυσικά;) και με gain από το χώρο περίπου 6 db θεωρητικά φτανουν κάπου 125 db... τα δύο...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.120
Reaction score
124.702
Καμία σχέση δεν έχει η απόσταση ακρόασης από το σαμπ.
Άπαξ και μπει το σαμπ στο δωμάτιο σημασία έχει που θα κάθεσαι για να μην πέσεις σε ακύρωση.
Χάνεις db αν κάτσεις στην λακούβα, όχι αν κάτσεις μακρυά.
Βρε νταξ με τις ακυρώσεις, αλλά μην υποτιμάς την απόσταση ακρόασης.

Είμαι ο πρώτος που είπα ότι δε γίνεται να ακούς το σαμπ, και ότι ακούς το χώρο κι όχι το μεγάφωνο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει πτώση ντεσιμπέλ με την αύξηση στην απόσταση ακρόασης, και ταυτόχρονα, ως γνωστόν, δεν υπάρχει ομοιόμορφη ενίσχυση (gain) από τα boundaries σε όλο το φάσμα των χαμηλών συχνοτήτων, καθώς αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη σύσταση των boundaries (γυψοσανίδα, τούβλο μονό, τούβλο διπλό, μπετό).
Αναλόγως πυκνότητας, ή αντανακλούνται οι χαμηλές και έχεις gain, η το διαπερνούν. Όσο πιο πυκνό το υλικό τοιχοποιίας, τόσο χαμηλότερη συχνότητα αντανακλά. Στις πολύ χαμηλές δε, ότι και να έχεις, το διαπερνούν, οπότε no gain, μόνο απόσταση ακρόασης. ;)

Οι βασικές αρχές διαπερατότητας του ήχου, ισχύουν σε όλο το φάσμα και έχουν εφαρμογές ανάλογες, πχ στους υπερηχοτομογράφους χαμηλώνεις συχνότητα για να έχεις μεγαλύτερο βάθος, απλά και κατανοητά πράγματα.

Γι'αυτό στην τοποθέτηση του σαμπ, ψάχνεις να βρεις που έχει μπετό για να το βαλεις, ειδάλλως η οπίσθια ενέργεια πάει εκτός του χώρου ακρόασης, ακούει ο γείτονας. :p
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.718
Reaction score
10.527
Δεν έχεις gain απο 172 διά το μήκος του δωματίου.
Άν έχεις 7μ δωμάτιο 172 / 7 = 24,5Hz

Από τα 24 - 300 ακούς κερδίζοντας ή χάνοντας db άσχετα από την απόσταση.
Το πόσα θα κερδίσεις ή θα χάσεις έχει να κάνει και με το υλικό κατασκευής του δωματίου.
 


Μηνύματα
2.330
Reaction score
182
Νομίζω ότι εφόσον βρίσκω το r115sw της klipsch στα 500 ευρώ είναι ότι καλύτερο μπορώ να πάρω σε αυτά τα λεφτα.
Και λέω να.παρω ένα τέτοιο για τώρα και ένα δεύτερο στο κοντινό μέλλον και ίσως και περισσότερα μετα
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Καλήν εσπέραν από...St.Moritz.
Εγώ να δεις... :D
1η οκτάβα 135 ντεσιμπέλ 8-)
2η οκτάβα 125 ντεσιμπέλ
Στη θέση ακρόασης αυτά. :lolsign:
ΥΓ. 135 θέλω στους 30 κύκλους, κι 125 στους 45. Πτώση όπως στις γραμμές ακουστότητας, βουτιά. 8-)
Άντε καλημέρα! :p
Περιγράφεις μιαν ιδεατή κατάσταση,αφού οι υποβαθύφωνες υλοποιήσεις με ομαλή απόκριση στην προδιαγεγραμμένη ωφέλιμη ζώνη τους τείνουν να μειώνουν τις απαραμόρφωτες στάθμες τους καθώς κατερχόμαστε σε τονικό ύψος.
Άμα γίνεσαι ΄΄κακός αστυνομικός΄΄ ,σημασία έχει ν'ακολουθείς το ρόλο υπό...αληθοφανείς συνθήκες.;)

Κι εφόσον θα ήθελες να γίνεις σκέτα ΄΄κακός΄΄,τότε τους εκθέτεις μιαν άχαρη πραγματικότητα από σχετική μελέτη των Audioholics...
https://www.audioholics.com/room-acoustics/bass-the-physical-sensation-of-sound
...που φανερώνει ότι για απτή αίσθηση των χαμηλών συχνοτήτων πέραν της ίδιας της ακοής υπό γραμμικές συνθήκες - και όχι από συντονισμούς ή παραμορφωτικές αποκλίσεις των υποβαθυφώνων - απαιτούνται ακόμα ανώτερες στάθμες από εκείνες που θέτεις.
Δεν έχεις gain απο 172 διά το μήκος του δωματίου.
Άν έχεις 7μ δωμάτιο 172 / 7 = 24,5Hz
Από τα 24 - 300 ακούς κερδίζοντας ή χάνοντας db άσχετα από την απόσταση.
Το πόσα θα κερδίσεις ή θα χάσεις έχει να κάνει και με το υλικό κατασκευής του δωματίου.
Αυτή η θεώρηση δεν λογαριάζει τα εξής δεδομένα:

- Τα σήματα από το sub που θα διεγείρουν το δωμάτιο δεν είναι συνήθως σταθερής κατάστασης - ιδίως κατά την αναπαραγωγή ταινιών που μας ενδιαφέρει εδώ.

Ειδάλλως κανένα sub - όπως και μονάδες χαμηλών σε ηχεία - δεν θα χρειαζόταν να παρέχει δυναμικά περιθώρια.:sneaky:

- Τη δομή των τοιχωματικών ορίων του δωματίου.Και όχι μόνο ως προς τη σχετική θέση του sub αλλά και τη θέση ακρόασης.

Είπαμε,η διέγερση θα ισχύει για ολόκληρο τον όγκο του χώρου,άρα η μετάδοση αυτής θα ισχύει και σε συνάρτηση με τη σύσταση στο ολικό εμβαδόν από τις περικλείουσες επιφάνειες,συμπεριλαμβανομένου και του πατώματος.

- Τη χωροταξία και τη δομή έτερων ογκωδών αντικειμένων σε σχέση με τη θέση του sub και της θέσης ακρόασης.

Είπαμε ξανά,δεν ισχύουν επιλεκτικά πρότυπα φόρτισης του διαθέσιμου όγκου.Άρα συμπεριλαμβάνεται και οτιδήποτε βρίσκεται εντός εκείνου με τις σχετικές απορροφητικές ή συντονιστικές ιδιότητες.

Ειδάλλως δεν θα ίσχυαν οι Αρχές Λειτουργίας για οιαδήποτε από τις διατάξεις φροντίδας δεδομένου χώρου στη ζώνη των χαμηλών.

_
:D
 
Last edited:


Staff online

  • spylab
    Shalom
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.325
Μηνύματα
2.858.587
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top