Vintage κεφαλες

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Απο χαμηλα προς τα πανω σε γενικες γραμμες,audio-technica AT-95E,AT-120E,440,Nagaoka MP100,MP-110,MP-150,MP-200,Goldring (δεν θυμαμαι μοντελα,σειρα 10xx ),ortofon ΟΜ5Ε,ΟΜ10,BENZ Gold/Silver ,dynavector 10x5,20x,ZYX bloom,r100, BENZ ace,glider,shelter 500.........
O Mr Spock ισως μας κατατοπισει για Grado ,τις ξερει καλυτερα απο μενα, και οτι αλλο εχει να προτεινει.Υπαρχουν βεβαια και αλλες αλλα προσωπικα κινουμαι σε αυτες τις γραμμες .
 

Μηνύματα
634
Reaction score
236
Τι κεφαλες εχεις απο το 60 & 70 ?
Εχω διαφορες. Απο τις αγαπημενες μου ειναι:
Pickering V15 Micro IV AME
Pickering XV15/350
Pickering XV15/625E
Shure M75G TypeII
Pickering V15/AME-2
Pickering V15/AC-3

Απο χαμηλα προς τα πανω σε γενικες γραμμες,audio-technica AT-95E,AT-120E,440,Nagaoka MP100,MP-110,MP-150,MP-200,Goldring (δεν θυμαμαι μοντελα,σειρα 10xx ),ortofon ΟΜ5Ε,ΟΜ10,BENZ Gold/Silver ,dynavector 10x5,20x,ZYX bloom,r100, BENZ ace,glider,shelter 500.........
O Mr Spock ισως μας κατατοπισει για Grado ,τις ξερει καλυτερα απο μενα, και οτι αλλο εχει να προτεινει.Υπαρχουν βεβαια και αλλες αλλα προσωπικα κινουμαι σε αυτες τις γραμμες .
Πολυ ενδιαφερον.
Την Nagaoka MP100 και MP150 τις εχω βαλει στο ματι καιρο. Οπως επισης την Αudio-technica AT-95E.
Οι υπολοιπες που αναφερεις ειναι καπως ακριβοτερες νομιζω. Αν οχι ολες οι περισσοτερες.
 

Μηνύματα
44
Reaction score
60
Μια που μιλάμε για vintage κεφαλές, είμαι σχετικά νέος στο χώρο του βινυλίου και έχω ακούσει μόνο με κεφαλές της τελευταίας ας πούμε 10ετίας. Πρόσφατα όμως έπεσε στα χέρια μου μία Technics EPC-270C χωρίς βελόνα και έτσι δεν είχα την ευκαιρία να την ακούσω μέχρι στιγμής. Σε ξένα fora διάβασα να της φοράνε μέχρι και jico sas και shibata βελόνες. Η κεφαλή αξίζει τίποτα; (αν την έχει δοκιμάσει κάποιος) Και αν ναι, αξίζει να της βάλω την μανίσια για να την ακούσω ή θέλει καλύτερη βελόνα για να "δείξει"; Τώρα ακούω με μια ortofon 2m red που δεν με γοητεύει ιδιαίτερα η αλήθεια είναι.
 

Μηνύματα
634
Reaction score
236
Μια που μιλάμε για vintage κεφαλές, είμαι σχετικά νέος στο χώρο του βινυλίου και έχω ακούσει μόνο με κεφαλές της τελευταίας ας πούμε 10ετίας. Πρόσφατα όμως έπεσε στα χέρια μου μία Technics EPC-270C χωρίς βελόνα και έτσι δεν είχα την ευκαιρία να την ακούσω μέχρι στιγμής. Σε ξένα fora διάβασα να της φοράνε μέχρι και jico sas και shibata βελόνες. Η κεφαλή αξίζει τίποτα; (αν την έχει δοκιμάσει κάποιος) Και αν ναι, αξίζει να της βάλω την μανίσια για να την ακούσω ή θέλει καλύτερη βελόνα για να "δείξει"; Τώρα ακούω με μια ortofon 2m red που δεν με γοητεύει ιδιαίτερα η αλήθεια είναι.
Εχω μια Technics EPC-P30 με αυθεντικη βελονα. Ειναι κονικη αν θυμαμαι καλα και απο ηχο ειναι εξαιρετικη. Πολυ δυναμικη με καλη αναλυση. Μοιαζει με μια κονικη Audio Technica που εχω.

Η δικη σου κεφαλη πρεπει να ειχε κονικη βελονα και αυτη. Θεωρω πως πρεπει να μοιαζει πολυ (αν οχι ανωτερη) στην ποιοτητα ηχου με αυτην που εχω. Ισως ειναι και καλυτερη. Εαν βρεις αυθεντικη βελονα σε καλη τιμη, αξιζει να επενδυσεις.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Είναι σκόπιμο να βάλουμε μία ακόμα παράμετρο για τις κεφαλές.

Ναι μεν οι νέες αναπαράγουν πιστότερα το βινύλιο, αλλά στις παλαιές εκδόσεις LP, αυτές οι κεφαλές δεν αναπαράγουν σωστότερα το μουσικό δρώμενο.
Οι master tapes της εκείνης της εποχής είναι για την παραγωγή LP, tapes και κασετών της εποχής και (δυστυχώς ιδικά για τα LP) για την αναπαραγωγή τους με τις κεφαλές της εποχής.
Δεν είχε περάσει από το μυαλό του μηχανικού ήχου τότε ότι αυτά τα βινύλια κάποτε στο πολύ μακρινό μέλλον θα παίζονταν από κεφαλές που θα ξεπερνούσαν κατά πολύ την τότε τεχνολογία που γνώριζε και από ακίδες που θα πλησίαζαν το shape της κεφαλής κοπής.

Ναι μεν ανάλυση, έκταση κτλ, αλλά θέλει προσοχή. Ίσως αυτό που ακούμε σήμερα να μην είναι αυτό που θα ήθελε να παρουσιάσει και να ακουστεί ο παραγωγός τότε.
 

Μηνύματα
634
Reaction score
236
Είναι σκόπιμο να βάλουμε μία ακόμα παράμετρο για τις κεφαλές.

Ναι μεν οι νέες αναπαράγουν πιστότερα το βινύλιο, αλλά στις παλαιές εκδόσεις LP, αυτές οι κεφαλές δεν αναπαράγουν σωστότερα το μουσικό δρώμενο.
Οι master tapes της εκείνης της εποχής είναι για την παραγωγή LP, tapes και κασετών της εποχής και (δυστυχώς ιδικά για τα LP) για την αναπαραγωγή τους με τις κεφαλές της εποχής.
Δεν είχε περάσει από το μυαλό του μηχανικού ήχου τότε ότι αυτά τα βινύλια κάποτε στο πολύ μακρινό μέλλον θα παίζονταν από κεφαλές που θα ξεπερνούσαν κατά πολύ την τότε τεχνολογία που γνώριζε και από ακίδες που θα πλησίαζαν το shape της κεφαλής κοπής.

Ναι μεν ανάλυση, έκταση κτλ, αλλά θέλει προσοχή. Ίσως αυτό που ακούμε σήμερα να μην είναι αυτό που θα ήθελε να παρουσιάσει και να ακουστεί ο παραγωγός τότε.
Τοτε το ερωτημα ειναι, καποιος που εχει δισκους κυριως απο το 60-70 (οπως εγω) εχει νοημα να επενδυσει σε νεες (τεχνολογικα) κεφαλες (boron cantilevers, exotic tip shapes etc.)??
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Τοτε το ερωτημα ειναι, καποιος που εχει δισκους κυριως απο το 60-70 (οπως εγω) εχει νοημα να επενδυσει σε νεες (τεχνολογικα) κεφαλες (boron cantilevers, exotic tip shapes etc.)??
Θα έλεγα ότι εάν κάποιος έχει δίσκους κυρίως από το 60-70, η επένδυση είναι οι δίσκοι και όχι οι κεφαλές που τους υπηρετούν.

Χωρίς χρηματικές υπερβολές στο μέσο, είναι αρκετά ενδιαφέρον να τους ακούς και υπό αυτή την "εκδοχή". Είμαι σίγουρος ότι θα ξανα-ανακαλύψεις την δισκοθήκη σου.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Μια που μιλάμε για vintage κεφαλές, είμαι σχετικά νέος στο χώρο του βινυλίου και έχω ακούσει μόνο με κεφαλές της τελευταίας ας πούμε 10ετίας. Πρόσφατα όμως έπεσε στα χέρια μου μία Technics EPC-270C χωρίς βελόνα και έτσι δεν είχα την ευκαιρία να την ακούσω μέχρι στιγμής. Σε ξένα fora διάβασα να της φοράνε μέχρι και jico sas και shibata βελόνες. Η κεφαλή αξίζει τίποτα; (αν την έχει δοκιμάσει κάποιος) Και αν ναι, αξίζει να της βάλω την μανίσια για να την ακούσω ή θέλει καλύτερη βελόνα για να "δείξει"; Τώρα ακούω με μια ortofon 2m red που δεν με γοητεύει ιδιαίτερα η αλήθεια είναι.
http://www.jico-stylus.com/product_info.php?products_id=1664
 

Μηνύματα
842
Reaction score
715
Πιστεύω πως ίσως δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση σε αυτό. Τίποτα ουσιαστικά δεν είναι ίδιο με την τότε εποχή. Τα συστήματα που ακούμε κατά βάση είναι από το " μέλλον". Ωστόσο εγώ επιμένω. Η φθηνή M447 κάνει θαύματα σε δίσκους εκείνης της εποχής. (και όχι μόνο αυτή ασφαλώς)

Υ.Γ. Αγαπητέ GeoVaz γνωρίζεις μήπως πόσα είναι τα microns των tracks στον Hi Fi News; Έχω μια αρχαία Grado XT+ η οποία πέρασε άνετα όλον τον δίσκο πλην του 9 της πρώτης πλευράς και θέλω να καταλάβω τις δυνατότητες του πικάπ με αυτήν την κεφαλή επάνω.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Χωρίς χρηματικές υπερβολές στο μέσο, είναι αρκετά ενδιαφέρον να τους ακούς και υπό αυτή την "εκδοχή". Είμαι σίγουρος ότι θα ξανα-ανακαλύψεις την δισκοθήκη σου.
Σημερα ρυθμισα μια dynavector 10x5 σε ενα rega p3 ενος φιλου και με εντυπωσιασε πραγματικα.Οχι για την αναλυση κλπ αλλα εχει μια σοβαρη γενικη εικονα που σου προσφερει σχεδον τα παντα.Καλη λεπτομερεια, ανεση σε ολο το φασμα,και φαινεται να ταιριαζει γαντι στον rb301.Ειναι απο τις περιπτωσεις που μπορεις να ζησεις με τετοιο συνδιασμο ανετα.Ακριβως οπως το λες,χωρις χρηματικες υπερβολες.Ειχα καιρο να ακουσω μια 10x5 και θυμηθηκα γιατι ειχα καλη εντυπωση απο παλια.
 


Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.040
Reaction score
53.573
Απο χαμηλα προς τα πανω σε γενικες γραμμες,audio-technica AT-95E,AT-120E,440,Nagaoka MP100,MP-110,MP-150,MP-200,Goldring (δεν θυμαμαι μοντελα,σειρα 10xx ),ortofon ΟΜ5Ε,ΟΜ10,BENZ Gold/Silver ,dynavector 10x5,20x,ZYX bloom,r100, BENZ ace,glider,shelter 500.........
O Mr Spock ισως μας κατατοπισει για Grado ,τις ξερει καλυτερα απο μενα, και οτι αλλο εχει να προτεινει.Υπαρχουν βεβαια και αλλες αλλα προσωπικα κινουμαι σε αυτες τις γραμμες .
- σωστή η σειρά , κάπου στα 300 με 600 eu μπορούν να μπούν σφήνα και οι sumiko b.point & bp-special , που έχουν εξελιχθεί σημαντικά

- περί grado : από τις φτηνές ( πλαστικές ) η gold μετά από τις ξύλινες η ref. platinum & η sonata ( η τελευταία είναι η ref. platinum αλλά με λεπτότερο διαμάντι nude eliptical ) . . .

. . . o ήχος τους : ζεστός αρκούντως αναλυτικός τονισμένος λίγο στα μπάσα , υποχωρεί λίγο η μεσαία ( για ξεκούραστες ακροάσεις ) , πικάρει κάπου στα 7 με 12k και μετά πέφτει δραματικά ( δεν έχουν αέρα ψηλά ) . Καμία σχέση με flat απόκριση , ακολουθεί όμως την καμπύλη ευαισθησίας του αυτιού ( ψυχοακουστική σχολή ) , η grado είναι γιά απόλαυση και όχι εργαλείο απόλυτης τονικότητας


- μερικά σημαντικά tips :

# θέλουν αρνητικό vta #
# το βάρος ανάγνωσης δεν είναι από - έως , αλλά αυστηρά 1,5 gr #
# είναι αναίσθητες στην χωρητικότητα των καλωδίων ( καλοοοοοο ) #
# μπορεί να βγάλουν humm σε αθωράκιστα μοτέρ #
# λόγω έντονου χαρακτήρα προσοχή στο ταίριασμα με ήδη μουσικά και ζεστά συστήματα διότι θα τα θολώσει , αντιθέτως θα ηρεμήσει και θα γλυκάνει επιθετικά και στεγνά set-up #
 

Μηνύματα
842
Reaction score
715
- σωστή η σειρά , κάπου στα 300 με 600 eu μπορούν να μπούν σφήνα και οι sumiko b.point & bp-special , που έχουν εξελιχθεί σημαντικά

- περί grado : από τις φτηνές ( πλαστικές ) η gold μετά από τις ξύλινες η ref. platinum & η sonata ( η τελευταία είναι η ref. platinum αλλά με λεπτότερο διαμάντι nude eliptical ) . . .

. . . o ήχος τους : ζεστός αρκούντως αναλυτικός τονισμένος λίγο στα μπάσα , υποχωρεί λίγο η μεσαία ( για ξεκούραστες ακροάσεις ) , πικάρει κάπου στα 7 με 12k και μετά πέφτει δραματικά ( δεν έχουν αέρα ψηλά ) . Καμία σχέση με flat απόκριση , ακολουθεί όμως την καμπύλη ευαισθησίας του αυτιού ( ψυχοακουστική σχολή ) , η grado είναι γιά απόλαυση και όχι εργαλείο απόλυτης τονικότητας


- μερικά σημαντικά tips :

# θέλουν αρνητικό vta #
# το βάρος ανάγνωσης δεν είναι από - έως , αλλά αυστηρά 1,5 gr #
# είναι αναίσθητες στην χωρητικότητα των καλωδίων ( καλοοοοοο ) #
# μπορεί να βγάλουν humm σε αθωράκιστα μοτέρ #
# λόγω έντονου χαρακτήρα προσοχή στο ταίριασμα με ήδη μουσικά και ζεστά συστήματα διότι θα τα θολώσει , αντιθέτως θα ηρεμήσει και θα γλυκάνει επιθετικά και στεγνά set-up #
Καλημέρα!
Αρνητικό vta είναι προς τα πάνω ή προς τα κάτω; Στην δική μου όταν την πέρασα από τον test record παρατήρησα πως έδωσε πολύ καλύτερα αποτελέσματα όταν την ρύθμισα στα 17mm παρότι έχω τσόχινο ματ περίπου στα 2,2 mm και θεωρητικά θα έπρεπε να την έχω στα 15 mm.
Παρόλα αυτά έχω αρχίσει να πιστεύω πως μου ταιριάζει ή Grado και σκέφτομαι πολύ σοβαρά να την μετατρέψω σε gold
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.040
Reaction score
53.573
Καλημέρα!
Αρνητικό vta είναι προς τα πάνω ή προς τα κάτω; Στην δική μου όταν την πέρασα από τον test record παρατήρησα πως έδωσε πολύ καλύτερα αποτελέσματα όταν την ρύθμισα στα 17mm παρότι έχω τσόχινο ματ περίπου στα 2,2 mm και θεωρητικά θα έπρεπε να την έχω στα 15 mm.
Παρόλα αυτά έχω αρχίσει να πιστεύω πως μου ταιριάζει ή Grado και σκέφτομαι πολύ σοβαρά να την μετατρέψω σε gold
- το αρνητικό vta είναι προς τα κάτω η βάση του βραχίωνα ,

- όταν λές : την πέρασα από τον test record παρατήρησα πως έδωσε πολύ καλύτερα αποτελέσματα όταν την ρύθμισα στα 17mm . . . μήπως εννοείς μοίρες και όχι mm ? ( σε mm μετράμε το overhang )
 

Μηνύματα
842
Reaction score
715
στα
- το αρνητικό vta είναι προς τα κάτω η βάση του βραχίωνα ,

- όταν λές : την πέρασα από τον test record παρατήρησα πως έδωσε πολύ καλύτερα αποτελέσματα όταν την ρύθμισα στα 17mm . . . μήπως εννοείς μοίρες και όχι mm ? ( σε mm μετράμε το overhang )
Μέτρησα το ύψος από την ακίδα μέχρι επάνω στο πλαστικό με ψηφιακό παχύμετρο διότι δεν βρήκα σχετικά στοιχεία και ρύθμισα σύμφωνα με το manual του technics.
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
19.040
Reaction score
53.573
στα

Μέτρησα το ύψος από την ακίδα μέχρι επάνω στο πλαστικό με ψηφιακό παχύμετρο διότι δεν βρήκα σχετικά στοιχεία και ρύθμισα σύμφωνα με το manual του technics.
- ok , με το αρνητικό vta ο βραχίωνας ( όταν η ακίδα πατάει στο βινύλιο ) θα δείχνει να γέρνει κάπως προς την βάση του . . .

. . . 1) μηδέν . . . 2) θετικό . . . 3) αρνητικό , vta




- με το θετικό πριμάρουμε λίγο τον ήχο , και με το αρνητικό του δίνουμε έξτρα βάρος στο μπάσο . . . πρώτα όμως πάμε με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή ο οποίος έχει ήδη προ ρυθμίσει την γωνία ανάγνωσης φιξαρισμένη από το cantilever

. . . οπότε κατά κανόνα η θέση μηδέν vta , πλήν της grado που γράφει στο munual να το κάνουμε μόνοι μας . . .



. . . εκεί που δείχνει το καρφί , βέβαια οι 2 μοίρες που προτείνει είναι υπερβολή καθ΄ ότι πρέπει να κατεβάσεις την βάση του βραχίωνα τουλάχιστον 7 χιλιοστά ( σε 9-ιντσο βραχίωνα ) με αποτέλεσμα εάν είναι ίσιος να ''βρίσκει'' στο πλατώ με τα μέσα περίπου του δίσκου , εγώ το πήγα μέχρι περίπου την 1 μοίρα
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Υ.Γ. Αγαπητέ GeoVaz γνωρίζεις μήπως πόσα είναι τα microns των tracks στον Hi Fi News; Έχω μια αρχαία Grado XT+ η οποία πέρασε άνετα όλον τον δίσκο πλην του 9 της πρώτης πλευράς και θέλω να καταλάβω τις δυνατότητες του πικάπ με αυτήν την κεφαλή επάνω.
Το reference είναι η εγγραφή του τόνου των 300Ηz σε γραμμική 5cm/s στα 0 db είναι περίπου 20microns (0.7874mil)?? Είχαμε κάποτε στο φόρουμ έναν μηχανικό της Lyra που τα γνώριζε.

Κ.Κ θυμάσαι τον μαθηματικό τύπο?

Τα 12db abt 50, τα 14db abt 65, τα 15db abt 75??, τα 16db abt 80, τα 18db abt 100

Τώρα ξέρεις ότι ψάχνεις microns στα άχυρα εεε? :p
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.248
Επί ευκαιρία να γράψω κάτι περί "vintage"
Μου ζήτησε ένας φίλος πρίν από μερικές εβδομάδες να στήσουμε ένα καλό ρετρό πικάπ για τα δισκάκια του της δεκαετίας του 70.
Με τα πολλά τελικά καταλήξαμε στην αναδόμηση ενός Linn Sondek του '74. Βραχίωνας SME 3009 S2 και κεφαλή την Shure V15 type IV.
OK έκανα μία "ζαβολιά" με την βελόνα (jico sas) αλλά οι αναρτήσεις των NOS VN45E ήταν ΓΤΠ, ενώ οι υπόλοιπες ήταν λιωμένες.

Επί του τεστ τώρα και σε άμεση αντιπαραβολή με το δικό μου το LInn με όλα τα upgrades, με Ittok, Troika και ακίδα nude line contact rebuild από την Expert Stylus U.K, παιζοντας τα ίδια δισκάκια.

Σίγουρα θα μπορούσα να ζήσω και με τις 2, αλλά ΙΜΗΟ όταν ο παραγωγός είχε στο μυαλό του το αποτέλεσμα κάτι σαν αυτό που έδωσε τo vintage θα ήταν.

Για τις νεότερες παραγωγές δεν νομίζω ότι υπάρχει καν σύγκριση.
 

Attachments


Μηνύματα
842
Reaction score
715
Το reference είναι η εγγραφή του τόνου των 300Ηz σε γραμμική 5cm/s στα 0 db είναι περίπου 20microns (0.7874mil)?? Είχαμε κάποτε στο φόρουμ έναν μηχανικό της Lyra που τα γνώριζε.

Κ.Κ θυμάσαι τον μαθηματικό τύπο?

Τα 12db abt 50, τα 14db abt 65, τα 15db abt 75??, τα 16db abt 80, τα 18db abt 100

Τώρα ξέρεις ότι ψάχνεις microns στα άχυρα εεε? :p
lol
Βασικά μου μπήκε η ιδέα να μάθω πως υπολογίζεται με αφορμή την Grado που έλεγα νωρίτερα. Δεν βρίσκω πουθενά κάποια αναφορά σχετικά με το tracking ability της και κόλλησα για να δω τι παίζει σχετικά με αυτήν. Συγκριτικά πάντως "πέταξε" τα ματια μιας Ortofon red στο test και μου έκανε εντύπωση.
Το κόκκινο εργαλείο με τους διακόπτες που έχεις στις φωτογραφίες περί τίνος πρόκειται; Τι κάνεις με αυτό; Δοκιμάζεις ωμικές αντιστάσεις;
 

Μηνύματα
842
Reaction score
715
[DOUBLEPOST=1486041765][/DOUBLEPOST]
- ok , με το αρνητικό vta ο βραχίωνας ( όταν η ακίδα πατάει στο βινύλιο ) θα δείχνει να γέρνει κάπως προς την βάση του . . .

. . . 1) μηδέν . . . 2) θετικό . . . 3) αρνητικό , vta




- με το θετικό πριμάρουμε λίγο τον ήχο , και με το αρνητικό του δίνουμε έξτρα βάρος στο μπάσο . . . πρώτα όμως πάμε με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή ο οποίος έχει ήδη προ ρυθμίσει την γωνία ανάγνωσης φιξαρισμένη από το cantilever

. . . οπότε κατά κανόνα η θέση μηδέν vta , πλήν της grado που γράφει στο munual να το κάνουμε μόνοι μας . . .


. . . εκεί που δείχνει το καρφί , βέβαια οι 2 μοίρες που προτείνει είναι υπερβολή καθ΄ ότι πρέπει να κατεβάσεις την βάση του βραχίωνα τουλάχιστον 7 χιλιοστά ( σε 9-ιντσο βραχίωνα ) με αποτέλεσμα εάν είναι ίσιος να ''βρίσκει'' στο πλατώ με τα μέσα περίπου του δίσκου , εγώ το πήγα μέχρι περίπου την 1 μοίρα
Μόλις βρήκα νέο ζήτημα για να ασχοληθώ το βράδυ. Με τσίπουρο ασφαλώς που μου δίνει extra σταθερότητα στις μικρορυθμισεις. ( πρέπει να είσαι από μία μεριά να χαζεύεις, δεν σου λέω τίποτα..)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.967
Μηνύματα
3.036.120
Members
38.524
Νεότερο μέλος
opanamas
Top