Yamaha Aventage

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.841
Reaction score
77.421
μέχρι τη συχνότητα Schroeder.
ok...αυτό το έχουμε εμπεδώσει

ερώτηση:
που θεωρείς ότι ένα ανεπαρκές πρόγραμμα κάνει ζημιά ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.328
Κάθε φίλτρο που εφαρμόζεται σε ένα ηχείο, έχει παρατράγουδα στη φάση.

Διορθώνεις μεν το πλάτος, αλλά διαφοροποιείται ο χρόνος.

Ένας πονηρός τρόπος, είναι να εφαρμόζονται παράλληλα φίλτρα στα 2 ηχεία, με διαφορετικό γκειν.

Ωστόσο, στο σημείο κρος δεν μπορείς να αποφύγεις εύκολα τον χαμό.

Η ισοστάθμιση πρέπει να δουλεύει σε 2 άξονες ίσης αξίας. Ένας ο άξονας του πλάτους, και ο άλλος της φάσης.

Ταυτόχρονα, πέραν της φάσης, πρέπει να βρίσκεται και ο σωστός χρονισμός, και είναι διαφορετικά πράγματα αυτά, ασχέτως αν το ένα επηρεάζει το άλλο.

Δηλαδή πρέπει να τσεκαρεις το στεπ ρισπονς όλων των ηχείων μαζί.

Μόνη της η διόρθωση πλάτους, μπορεί μεν να σιδερωνει ένα γράφημα, αλλά από την άλλη γ@μαει κανονικά και ασάλιωτα όλα τα υπόλοιπα γραφήματα, αυτά που δεν τσεκαρεις.

Και δε σταματάει εκεί το ποίημα. Έχει και συνέχεια....



Αλλά για να μη μακρυγορώ τζαμπαντάν:

Κάθε ψηφιακό φίλτρο, έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Οι δύο μεγάλες κατηγορίες ψηφιακών φίλτρων, τα ιρ και φιρ, διαφοροποιούνται ως προς το αν υπάρχει αντιστοιχία σε αναλογικά ή όχι, καθώς τα μεν αποτελούν άυλα λογικά φίλτρα, ενώ τα δε αποτελούν την ψηφιακή μορφή των παλαιών γνωστών αναλογικών φίλτρων. Κάθε μορφή αυτών, έχει τα δικά του "παρατράγουδα" και τίποτα δεν είναι δωρεάν.

Αν μελετήσεις τα είδη των απλών αναλογικών φίλτρων, όπως αυτά εφαρμόζονται στα κρος, θα καταλάβεις. Πρέπει να δεις τι κάνει το καθένα, όχι μόνο το LR, δες και τα υπόλοιπα, bessel, Butterworth κτλ.

Τα φιρ είναι λογικά άυλα, με πρακτικά άπειρη αποκοπή (εφικτή 512 και 1024 ντεσιμπέλ ανά οκταβα) αλλά έχουν τα δικά τους θέματα.

Όπως και να'χει, οι βασικές αρχές των 3 ειδών φίλτρων (μπαντπας χαιπας και λοουπας) μπορούν να υλοποιηθούν με τρομερά πολύπλοκους τρόπους και διαφορετικές κλίσεις και ισοδύναμα φίλτρα. Δεν είναι ούτε απλά ούτε βατά αυτά τα θέματα, γι'αυτό έχετε μονίμως απορίες.

Ως γνωστόν, η καλύτερη δυνατή ισοστάθμιση είναι αυτή που σχεδόν δε χρειάζεται, δηλαδή χρειάζεται απείρως σωστά ηχεία και άψογος χώρος, ώστε να αναγκάζονται να χρησιμοποιηθούν λίγα και χαλαρά ψηφιακά φίλτρα, κι όχι το πανηγύρι της αρκούδας για να δούμε σιδερωμενες καμπύλες.

Βασικές αρχές. Σκληρές. Πιθανώς και τριχωτές. Σα τις μπάμιες.
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.841
Reaction score
77.421
Κάθε φίλτρο που εφαρμόζεται σε ένα ηχείο, έχει παρατράγουδα στη φάση.

Διορθώνεις μεν το πλάτος, αλλά διαφοροποιείται ο χρόνος.

Ένας πονηρός τρόπος, είναι να εφαρμόζονται παράλληλα φίλτρα στα 2 ηχεία, με διαφορετικό γκειν.

Ωστόσο, στο σημείο κρος δεν μπορείς να αποφύγεις εύκολα τον χαμό.

Η ισοστάθμιση πρέπει να δουλεύει σε 2 άξονες ίσης αξίας. Ένας ο άξονας του πλάτους, και ο άλλος της φάσης.

Ταυτόχρονα, πέραν της φάσης, πρέπει να βρίσκεται και ο σωστός χρονισμός, και είναι διαφορετικά πράγματα αυτά, ασχέτως αν το ένα επηρεάζει το άλλο.

Δηλαδή πρέπει να τσεκαρεις το στεπ ρισπονς όλων των ηχείων μαζί.

Μόνη της η διόρθωση πλάτους, μπορεί μεν να σιδερωνει ένα γράφημα, αλλά από την άλλη γ@μαει κανονικά και ασάλιωτα όλα τα υπόλοιπα γραφήματα, αυτά που δεν τσεκαρεις.

Και δε σταματάει εκεί το ποίημα. Έχει και συνέχεια....
οκ...και αυτό
αλλά μάνιουαλ πως διορθώνεται αυτό με καλύτερο αποτέλεσμα από τα FIR που τρέχει το audyssey?

το ζόρι μας δηλαδή είναι που τα ανεπαρκή προγράμματα ισοστάθμισης εφαρμόζουν eq σε ολόκληρη την απόκριση και όχι μόνο στις περιοχές ελάχιστης φάσης και τα κάνουν πουτέιν στο σύνολο?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
που θεωρείς ότι ένα ανεπαρκές πρόγραμμα κάνει ζημιά ?
Το πρώτο είναι αυτό που ανέφερε ο Εαρ.

Το δεύτερο ειναι πιο πολύπλοκο, και θα μου πάρει σελίδες για να το αναλύσω.
Εν περιλήψει:

Πάνω απο την συχνότητα Schroeder η σχεδιαστική ποιότητα του ηχείου εχει μεγαλύτερη σημασία απο τον χώρο.
Αυτά μετριούνται στο Spinorama, που σύντομα θα γίνει της μόδας λόγω του μηχανήματος που αγόρασε ο Amir.

Αν δεν γνωριζεις επακριβώς τα χαρακτηριστικά του ηχείου στο Spinorama, ή αν δεν εχεις πολυ εξελιγμένο πρόγραμμα ισοστάθμισης το αποτέλεσμα ειναι πως προσπαθωντας να πιάσει το target curve πιθανότατα θα χαλάσει την on axis απόκριση του ηχείου, η οποία συνήθως στις μερες ειναι αξιοπρεπείς-στα υπόλοιπα πάσχουν τα μέτρια ηχεία.
το ζόρι μας δηλαδή είναι που τα ανεπαρκή προγράμματα ισοστάθμισης εφαρμόζουν eq σε ολόκληρη την απόκριση και όχι μόνο στις περιοχές ελάχιστης φάσης και τα κάνουν πουτέιν στο σύνολο?
Σωστά.
Και συγκεκριμένα το Audyssey δεν καταφέρνει να φέρει χρονικά το/τα sub. Φασικά τα φέρνει, οκ, αλλά αν μετρησεις την χρονική καθυστέρηση στο REW, συνήθως θα δεις πως το σαμπ ειναι τρία μέτρα λάθος μετά την διόρθωση.
Άρα ούτε το μπασο δεν φτιάχνει σωστα, κι ας φαινεται ωραίο το γράφημα.
Συνολικά, όσοι εχουν αξιοπρεπή ηχεία απογοητεύονται απο την χρήση αυτών των προγραμμάτων, και εχουν δίκιο.

Εχω και πολύ πρόσφατο παράδειγμα, αλλά κάνει τον ψόφιο κοριό.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.841
Reaction score
77.421
Αν δεν γνωριζεις επακριβώς τα χαρακτηριστικά του ηχείου στο Spinorama, ή αν δεν εχεις πολυ εξελιγμένο πρόγραμμα ισοστάθμισης το αποτέλεσμα ειναι πως προσπαθωντας να πιάσει το target curve πιθανότατα θα χαλάσει την on axis απόκριση του ηχείου, η οποία συνήθως στις μερες ειναι αξιοπρεπείς-στα υπόλοιπα πάσχουν τα μέτρια ηχεία.
η ''πιθανή'' αλλοίωση της on axis απόκρισης συμβαίνει με εφαρμογή eq-φίλτρων πάνω από την σρέντερ δηλαδή?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
η ''πιθανή'' αλλοίωση της on axis απόκρισης συμβαίνει με εφαρμογή eq-φίλτρων πάνω από την σρέντερ δηλαδή?
Ναι.
Διάβασε λίγο Toole, τα λέει όμορφα και με γραφήματα.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.841
Reaction score
77.421
Σωστά.
Και συγκεκριμένα το Audyssey δεν καταφέρνει να φέρει χρονικά το/τα sub. Φασικά τα φέρνει, οκ, αλλά αν μετρησεις την χρονική καθυστέρηση στο REW, συνήθως θα δεις πως το σαμπ ειναι τρία μέτρα λάθος μετά την διόρθωση.
Άρα ούτε το μπασο δεν φτιάχνει σωστα, κι ας φαινεται ωραίο το γράφημα.
Συνολικά, όσοι εχουν αξιοπρεπή ηχεία απογοητεύονται απο την χρήση αυτών των προγραμμάτων, και εχουν δίκιο.

Εχω και πολύ πρόσφατο παράδειγμα, αλλά κάνει τον ψόφιο κοριό.
άρα αν ορίσουμε στο audyssey το εύρος συχνοτήτων (από σρέντερ και κάτω) που θέλουμε να εφαρμόσει τα eq-fir πετυχαίνουμε τη φασική και μας μένει μόνο η μάνιουαλ χρονική ευθυγράμμιση των sub....

1578742760289.png

Ναι.
Διάβασε λίγο Toole, τα λέει όμορφα και με γραφήματα.
ακόμα στην αρχή είμαι....
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.181
Το πρώτο είναι αυτό που ανέφερε ο Εαρ.

Το δεύτερο ειναι πιο πολύπλοκο, και θα μου πάρει σελίδες για να το αναλύσω.
Εν περιλήψει:

Πάνω απο την συχνότητα Schroeder η σχεδιαστική ποιότητα του ηχείου εχει μεγαλύτερη σημασία απο τον χώρο.
Αυτά μετριούνται στο Spinorama, που σύντομα θα γίνει της μόδας λόγω του μηχανήματος που αγόρασε ο Amir.

Αν δεν γνωριζεις επακριβώς τα χαρακτηριστικά του ηχείου στο Spinorama, ή αν δεν εχεις πολυ εξελιγμένο πρόγραμμα ισοστάθμισης το αποτέλεσμα ειναι πως προσπαθωντας να πιάσει το target curve πιθανότατα θα χαλάσει την on axis απόκριση του ηχείου, η οποία συνήθως στις μερες ειναι αξιοπρεπείς-στα υπόλοιπα πάσχουν τα μέτρια ηχεία.

Σωστά.
Και συγκεκριμένα το Audyssey δεν καταφέρνει να φέρει χρονικά το/τα sub. Φασικά τα φέρνει, οκ, αλλά αν μετρησεις την χρονική καθυστέρηση στο REW, συνήθως θα δεις πως το σαμπ ειναι τρία μέτρα λάθος μετά την διόρθωση.
Άρα ούτε το μπασο δεν φτιάχνει σωστα, κι ας φαινεται ωραίο το γράφημα.
Συνολικά, όσοι εχουν αξιοπρεπή ηχεία απογοητεύονται απο την χρήση αυτών των προγραμμάτων, και εχουν δίκιο.

Εχω και πολύ πρόσφατο παράδειγμα, αλλά κάνει τον ψόφιο κοριό.
Αν αναφέρεσαι σε μένα , δεν κάνω τον ψόφιο κοριό. Από την άλλη δεν έχω rew-umic.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Αν αναφέρεσαι σε μένα , δεν κάνω τον ψόφιο κοριό. Από την άλλη δεν έχω rew-umic.
Όχι. Κάποιος προσφάτως αγόρασε καλά ηχεία, τους έβαλε audyssey και έκλαψε.
άρα αν ορίσουμε στο audyssey το εύρος συχνοτήτων (από σρέντερ και κάτω) που θέλουμε να εφαρμόσει τα eq-fir πετυχαίνουμε τη φασική και μας μένει μόνο η μάνιουαλ χρονική ευθυγράμμιση των sub....
Πιθανόν να είναι καλή λύση.
Στην περίπτωση βέβαια που τα ηχεια είναι μάπα εξ αρχής, και δεν είναι σωστά ούτε καν on axis, πιθανόν το software να έχει θετικό αποτέλεσμα. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
sey δεν καταφέρνει να φέρει χρονικά το/τα sub. Φασικά τα φέρνει, οκ, αλλά αν μετρησεις την χρονική καθυστέρηση στο REW, συνήθως θα δεις πως το σαμπ ειναι τρία μέτρα λάθος μετά την διόρθωση.
ερώτηση.
μετραη το rew σωστά την απόσταση των sub;
από όσο διάβασα μετραη το peak του impulse response στις υψηλές ενώ στις χαμηλες
την αρχή του.

aυτο μπορεί να κανει διαφορα μέτρων,εκτος αν υπαρχή άλλος τρόπος.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
ερώτηση.
μετραη το rew σωστά την απόσταση των sub;
από όσο διάβασα μετραη το peak του impulse response στις υψηλές ενώ στις χαμηλες
την αρχή του.

aυτο μπορεί να κανει διαφορα μέτρων,εκτος αν υπαρχή άλλος τρόπος.
Εφόσον μετράς μακριά από την συχνότητα του πορτ, και παίρνεις αναφορά από το ίδιο ηχείο, μετράει σωστά.
 

Μηνύματα
4.503
Reaction score
7.800
οσα άρθρα και να έχω διαβάσει δεν υπάρχει ούτε ένας που να λέει ότι μπορείς να έχεις σωστά αποτελέσματα.
να καταφέρουμε να πάρουμε ίσως μια σωστή μέτρηση σε κάποια συχνότητα σε κάποιο σημείο του χώρου και μόνο. στην αμέσως προηγούμενη συχνότητα μπορεί να είναι τελείως διαφορετικά τα αποτελέσματα, όπως και σε 5 εκατοστά δίπλα.

ακόμα και το ίδιο το sub να μετρήσουμε, σε άλλη χρονική στιγμή θα έρθουν τα 30 σε άλλη τα 100 και φυσικά δεν μπορούμε να μετρήσουμε με pink noise γιατί έχει τυχαία φάση. πρέπει να παίζει συγκεκριμένη συχνότητα.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Εφόσον μετράς μακριά από την συχνότητα του πορτ, και παίρνεις αναφορά από το ίδιο ηχείο, μετράει σωστά.
τι εννοείς μακριά από τη συχνότητα του πορτ;
να ξεκινάς τη μέτρηση από πιο πάνω;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
τι εννοείς μακριά από τη συχνότητα του πορτ;
να ξεκινάς τη μέτρηση από πιο πάνω;
Οταν θέλω να δω χρόνους ναι. Αυτό έκανα όταν είχα ported τέλος πάντων. Είχε μια διαφορά μερικών cm, 40-50 περίπου αν θυμάμαι καλά
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
οσα άρθρα και να έχω διαβάσει δεν υπάρχει ούτε ένας που να λέει ότι μπορείς να έχεις σωστά αποτελέσματα.
να καταφέρουμε να πάρουμε ίσως μια σωστή μέτρηση σε κάποια συχνότητα σε κάποιο σημείο του χώρου και μόνο. στην αμέσως προηγούμενη συχνότητα μπορεί να είναι τελείως διαφορετικά τα αποτελέσματα, όπως και σε 5 εκατοστά δίπλα.

ακόμα και το ίδιο το sub να μετρήσουμε, σε άλλη χρονική στιγμή θα έρθουν τα 30 σε άλλη τα 100 και φυσικά δεν μπορούμε να μετρήσουμε με pink noise γιατί έχει τυχαία φάση. πρέπει να παίζει συγκεκριμένη συχνότητα.
εγώ αυτό που κάνω είναι να βάζω αρκετό overlap και να τα βάζω να παίζουν μαζι περνώντας πολλαπλές μετρήσεις και βλεπoντας πως επηρεάζεται το spl μέχρι να βρω το mαχ

θα το δοκιμάσω πάντως μήπως και μακριά από τη σωληνα είναι πιο ακριβές.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
εγώ αυτό που κάνω είναι να βάζω αρκετό overlap και να τα βάζω να παίζουν μαζι περνώντας πολλαπλές μετρήσεις και βλεπoντας πως επηρεάζεται το spl μέχρι να βρω το mαχ
Άλλο το phase aligned, άλλο το time aligned.
Το πεπόνι παγώνει, το παγώνι δεν πεπόνι.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Άλλο το phase aligned, άλλο το time aligned.
Το πεπόνι παγώνει, το παγώνι δεν πεπόνι.

μάλλον δεν το περιέγραψα και πολύ καλα.
μετρώ με μεζούρα και βαζω τις διαφορές αποστασης στο περίπου.
μετά παίρνω πολλαπλές μετρήσεις προσθέτοντας η αφαιρώντας delay μέχρι να βρω
το καλύτερο sum.
αν το έχω καταλάβει σωστά εκεί αυτά τα δυο πανε μαζι αφού ναι μεν δεν είναι ακριβώς το ιδιο
αλλα η επομενη φορα που θα συμπέσει η φάση είναι αρκετά μετρα μακριά ειδικά στις χαμηλές.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
αλλα η επομενη φορα που θα συμπέσει η φάση είναι αρκετά μετρα μακριά ειδικά στις χαμηλές.
Περίπου τρία μέτρα δεν είναι το μήκος κύματος στα 80Hz?
 


Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
σε ολα υπαρχει ενας μυθος.......

Yamaha confirmed my measurements and discovered the culprit to this increased distortion had something to do with how the volume control IC interacts with the XLR outputs. This is something they plan to resolve in future models but cannot make a hardware change to this current model.

δεν υπαρχει ελεγχος αποτι δειχνει στο τι βγαζουν.....κριμας !!!!!!!
......και οι μετρησεις δεν ειναι καλες ....


παλι για το audyssey λετε στο νημα yamaha !!!!!!
....ζηλευουν καποιοι, λογικο....
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.611
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top