Yamaha HS8 & Dynaudio 18S : It's only...Monophonic (but I like it)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Οπότε αν πχ οι συσκευές είναι άριστες και ο χώρος όχι προτείνεται η περοποίηση του και όχι η ιστοστάθμιση, σωστά;
Σωστά.

Η ισοσταθμιση πρέπει να περιορίζεται στο απολύτως ελάχιστο δυνατό.

Είναι μεν αναγκαία, αλλά πρέπει να περιορίζεται όσο γίνεται, πάση θυσία.

Όσο λιγότερη ισοστάθμιση χρειάζεται, τόσο υψηλότερη η αξία της, τόσο υψηλότερης ποιότητας οφείλει αυτή να είναι, και τόσο πιο μεγάλη βελτίωση αυτή επιφέρει.

Αντιθέτως, όταν όλα είναι γιάμπαλα, τότε απλώς κόψε ραψε τα βουητά και τις χαράδρες, να είναι ανεκτό, αλλά το σκατό δε γίνεται bavette μπριζόλα medium rare, απλώς κάθεσαι και το τρως, ειδάλλως δε τρώγεται με τίποτα.
Κάνεις το σκατό σου παξιμάδι.
Από κει βγήκε, από κάνα οντισι.
 
Last edited:


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.550
Reaction score
37.786
... την ισοσταθμιση την κανεις προς το ταργκετ κερβ, οχι προς την ουδετεροτητα(-ιδανικοτητα προς ισοσταθμιση) των ηχειων, θα ηταν θαυμα να γινοταν χωρις ισοσταθμιση, ισως θεωρητικα να μπορει να επιτευχθει (με τα λιγα που εχω πιασει, ειναι αδυνατο, αν φτιαξεις καποια συχνοτητα στον χωρο θα χαλασει καποια αλλη, στοχος ειναι αυτο που λεει ο Δρ. EAR, οπως και ο Μεσιε Γκουρου η μικροτερη δυνατη επεμβαση μεσω ισοσταθμισης).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Οπότε η ιεραρχία είναι..
Χώρος》σύστημα》ισοστάθμιση
No.

Ηχείο, χώρος, ισοσταθμιση.

Ξεκινάς με το καλύτερο δυνατό ηχείο, να κεντάει στο σπινοραμα, ώστε να μη θέλει ισοσταθμιση.
Στο σπινοραμα του τζενελεκ, ο Αμίρ σημείωσε "as good as it gets". Τέτοιο θες.

Ο,τι βλακεία βλέπεις στο σπινοραμα, πρέπει να διορθωθεί με ισοσταθμιση.

(Γι'αυτό και το σπινοραμα ξεκινά να είναι μια εξαιρετική database για την αναγκαία ισοστάθμιση κάθε ηχείου, ώστε να παίζει ουδέτερα, με έτοιμα φίλτρα διόρθωσης που να εισάγονται σε πληθώρα dsp σταδίων, και ανεξαρτήτως χώρου που θα μπουν)

Να είναι καρδιοειδες, ώστε να μη θέλει ισοσταθμιση από τα τοιχωματικά όρια.

Να είναι ομοαξονικό, ώστε να μη θέλει ισοσταθμιση για τις διαφορετικές αποκρίσεις σε διαφορετικά τοιχωματικά όρια λόγω διαφορετικού αθροίσματος των λοβών των μεγαφώνων.

Να είναι me Geithain δηλαδή, για να μη θέλει ισοσταθμιση.
 
Last edited:



Μηνύματα
12.848
Reaction score
10.064
Πολύ καλό!

Εύγε μεσιέ!


Για την συντριπτική πλειοψηφία των λοιπών συμμετεχόντων στο νήμα, αφήνω το παρακάτω λινκ (ήρεμα).

Υπερβολές! Μια χαρά τα λέει ο Bhutia.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Σύστημα προτιμώ αντί για ηχεία :idk:
Τότε κοίτα ηχεία που είναι πλήρη συστήματα, με ενσωματωμένα dac και dsp, σα το kii. ;)

Σε κάθε άλλη περίπτωση, το ηχείο είναι η βάση και η αρχή για κάθε επόμενο στάδιο, και καθορίζει τις πρώτες ανάγκες ισοστάθμισης, αλλά και το μέγεθος της αναγκαίας επέμβασης στην ηχητική του χώρου, αναλόγως αρχιτεκτονικής, λοβών, κλπ.
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
περιμενουμε το συστημα του Μεσιε Γκουρου μονοκαναλο φρομ αουτερ σπεις ... 8-)
Καλομελέτα κι έρχεται,ala..."Independence Day".
Μεσιέ, ποιά θα έλεγες ότι είναι τα όρια της ισοστάθμισης των συσκευών και ποιά της περιποίησης του χώρου; τι θα εισπράταμε δηλαδή αν τα εξαντλούσαμε; και πως συνδυάζονται μεταξύ τους; υπάρχει δηλαδή κάποιο που ιεραρχικά τίθεται πρώτο και το άλλο ακολουθεί ή πρέπει να εξελίσσονται ταυτόχρονα;η
Θα δώσω ένα ενδεικτικό στοιχείο που έχει περάσει ενδεχομένως απαρατήρητον...Σε όλες τις δημοσιευμένες καμπύλες από τη στιγμή που τέθηκε στόχος η επίτευξη απολαυστικής καμπύλης χωρίς καθολική εφαρμογή διόρθωσης στην απόκριση μέσω λογισμικού,η απόκριση από πέμπτη οκτάβα και άνω είναι ουσιαστικά...ταυτόσημη ,προερχόμενη από τους δορυφόρους,με μοναδική επέμβαση τη μείωση μέσω του δικού τους trimmer κατά 2dB για την ολική κλίση στις ανώτερες οκτάβες και μόνο τη γενική στάθμη αναφοράς διαφοροποιημένη ανάλογα με τη συνεδρία.Η δε μικρή τόνωση στην τελευταία οκτάβα είναι και αυτή εγγενές χαρακτηριστικό των δορυφόρων...Η ΄΄συμπλοκή΄΄ ( dogfight) με τις αποκρίσεις και μέσω ακροαματικών εντυπώσεων σε κάθε παραλλαγή διαχείρισης στο σήμα διεξάγεται σταθερά στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Επειδή τα έχω ξαναπεί, δε σημαίνει ότι τα κατάλαβαν όλοι, ούτε πως δε χρειάζεται να τα ξαναπώ.

Ηχεία λοιπόν, διαλέγουμε αναλόγως απόστασης ακρόασης, όχι αναλόγως (τετραγωνικών ή κυβικών) χώρου.

Τα ηχεία μας, είναι δορυφόροι, και η απαίτηση που οφείλουν να ικανοποιούν είναι στάθμη αναφοράς στην απαιτούμενη απόσταση ακρόασης από την 3η οκταβα και πάνω.

Αυτό, δεν εξαρτάται από το χώρο, καθόλου. Ας είναι 400τμ χώρος, ή 12τμ χώρος, αν η απόσταση ακρόασης είναι 1,5μ και στους δύο χώρους, τότε παίρνεις ίδια ηχεία.


Μετά πάμε στα σαμπ.
Εδώ είναι μια άλλη ιστορία αγάπης.
Τα σαμπ που χρειάζονται σε κάθε χώρο, εξαρτώνται από πολλές παραμέτρους, κυρίως όμως από τα κυβικά μέτρα του χώρου. Όσο πιο πολλά κυβικά, τόσο υψηλότερες οι απαιτήσεις για όμοια στάθμη και απόκριση.

Εντελώς εμπειρικά, θα έλεγα ένα 12" για κάθε 30 κυβικά μέτρα, ή για κάθε 10τμ τυπικού ύψους (3μ).

Εντάξει κορίτσια; :lol:
 
Last edited:




Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Προτού περάσουμε στη συγκλονιστική συνέχεια,ανοίγεται από τον γράφοντα μια χρήσιμη παρένθεση,αφιερωμένη εξαιρετικά σε κάποιες ψυχές...Για ποιον λόγο η χρήση ακόμα και πολλαπλών συμβατικών sub με παντοκατευθυντική πολική απόκριση δεν θα ήταν ενδεικνυόμενη ως βέλτιστη έστω και αν θα είχε εφαρμοστεί ιδεώδης παθητική φροντίδα χώρου κατά τρόπον ώστε να εξουδετερώνονταν οι προερχόμενες από αυτόν βλαπτικές επιδράσεις στη ζώνη δράσης των sub...

Οι υποβαθύφωνες μονάδες όπως κάθε συσκευή αναπαραγωγής και κατά την εκτελούμενη μετατροπή ενέργειας παράγουν σε διαφορετικά ποσοστά ανάλογα με τη στάθμη συνιστώσες παραμόρφωσης,αρμονικές (σε συχνότητες πολλαπλάσια του θεμελιώδους τόνου) κι ενδοδιαμόρφωσης (με τιμές συχνότητας προκύπτουσες από αθροίσματα και διαφορές - κυρίως - μεταξύ θεμελιώδους και αρμονικών συνιστωσών).

Πού έγκειται όμως η ειδική σημασία αυτού του δεδομένου κατά τη λειτουργία των sub;
Έστω και αν το ίδιο το sub θα ήταν κροσαρισμένο με βαθυπερατό φιλτράρισμα,κάθε εκπομπή θεμελιώδους τόνου στη ζώνη λειτουργίας του θα συνοδεύεται αναπόφευκτα από αρμονικές με ανώτερες τιμές συχνότητας...

Ιδού πως διαμορφώνεται ενδεικτικά η πολική απόκριση ενός συμβατικού υποβαθυφώνου καθώς ανέρχεται η συχνότητα:
1603467428056.png

Παρατηρείται ότι στην τέταρτη οκτάβα (χακί καμπύλη) θα έχει ήδη αποκτήσει κατευθυντικότητα εφάμιλλη καρδιοειδούς...Τί σημαίνει αυτό όμως...Ότι έστω και αν η ενέργεια των αρμονικών και λοιπών ανώτερων συνιστωσών από παραμορφώσεις θα ήταν αρκετά μικρότερη από εκείνη του θεμελιώδους τόνου,δεν παύει να είναι εστιασμένη σε στενότερο λοβό κι επίσης αφού θ'ανήκει και σε ανώτερη οκτάβα εκτός της έντασης θα προβιβάζεται και η ακουστότητα αυτής έναντι της θεμελιώδους η οποία θα έμενε σε παντοκατευθυντικό μοτίβο - εφόσον θα κείτεται στις τρεις πρώτες περίπου οκτάβες...

Οι συνέπειες είναι εκπληκτικές...Ακόμα και κροσαρισμένα σε ύψος κάτω των 80 Hz sub μπορεί να εντοπίζονταν και υπό λίαν ενοχλητικό τρόπο ως ανεξάρτητες πηγές ήχου από δεδομένο ακροατή εξαιτίας της διαφοροποιημένης κατευθυντικότητας που θα έχουν οι παραγόμενες από αυτά παραμορφώσεις...Επιπλέον μπορεί να προκύπτει αντιληπτή διαφοροποίηση και στην ανταπόκριση δεδομένου χώρου σε συνάρτηση με διαφορετικές θέσεις ακρόασης...

Είναι απολύτως απαραίτητο να μη μας διαφεύγουν δεδομένα που μπορεί ν'αποβαίνουν καθοριστικά στην ακροαματική απόδοση μιας εγκατάστασης...
 


Μηνύματα
681
Reaction score
1
Μη εντοπίσημες χαμηλές συχνότητες. Μα φυσικά αυτό είναι το επιθυμητό. Σε πολλούς χώρους με sub μπορείς εύκολα να το εντοπίσεις λόγω της ακουστικότητας του στις ανώτερες συχνότητες. Το εξήγησες πολύ καλά. Οι αρμονικές δεν περιορίζονται.
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.594
Μηνύματα
2.865.206
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top