χανουμε κατι οταν ο εξοπλισμος μας δεν ειναι 192 khz?


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Ιδού η απορία.

Ειδικά για άσχετους σαν κι εμένα.

Απο οτι καταλαβαίνω το bit rate εχει σχέση με το dynamic range, άρα αν το υπόλοιπο σύστημα και ο χώρος μπορεί να ακολουθήσει τότε υπάρχει όφελος απο το 16 στο 24. (Ακούγεται ναι ή οχι?)

Με το sample rate δεν πολυκαταλαβαίνω...

Αν είμαστε κοντά στην τρίτη ηλικία και δεν ακούμε ούτe για πλάκα πάνω απο 15000Hz (και πολλά βάζω) μας νοιάζει?

Νοιάζει τα παιδιά μας?

Tι γίνεται με το IMD?

Tι γίνεται με την μετατροπή απο 192 σε 96 ή 48?

Αυτό το downsampling επηρεάζει αυτό που ακούμε? Οταν παίζω μέσω itunes χωρίς να αλλάξω bit rate τα HiRes αρχεία το καταλαβαίνω στο δίλεπτο. Σχετίζεται?
(απο αφηρημάδα μερικές φορές ξεχνάω να ενεργοποιήσω το πρόγραμμα που κάνει την αλλαγή)

Σχετίζεται ο εξοπλισμός του processor και οι αλγόριθμοι?

Παίζει ρόλο αν ειναι ακέραιοι διαιρέτες τα παραγόμενα απο το downsampling αρχεία?

Ειλικρινά έχω μαύρα μεσάνυχτα στο θέμα. :idk:
 




Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Κατ' αρχάς ας θεωρήσουμε δεδομένο ότι τα αρχεία υψηλής ανάλυσης ακούγονται καλύτερα από οτιδήποτε άλλο υπάρχει αυτή τη στιγμή γραμμένο σε μέσο αναπαραγωγής. Οι λόγοι είναι απλοί. Τα 24bits μήκος λέξης έχουν 256 φορές περισσότερη πληροφορία από ότι τα 16bits του απλού CD. Επιπλέον το μεγαλύτερο bit depth οδηγεί σε μεγαλύτερο dynamic range. Θεωρητικά τα 24bits μπορούν να δώσουν 144dB δυναμικό εύρος όταν στο CD δεν μπορείς να ξεπεράσεις τα 96dB με το βινύλιο τα 70dB και με τις παντός είδους ταινίες νομίζω τα 80dB. Επίσης με 24bits δεν χρειάζεσαι dithering (δεν έχει κόκκο:D). Όλα αυτά σε συνδιασμό με τον υψηλό ρυθμό δειγματοληψίας δίνουν ότι πιο κοντινό μπορεί να υπάρχει σε αυτό που πολλοί λένε αναλογικό. (Αυτοί είναι και οι λόγοι που τα περισσότερα DACs πλέον λετουργούν με oversampling ακόμη κι αν δεν υπάρχει πληροφορία στο σήμα, αν δηλαδή προέχεται από CD).
Λαμβανομένων υπόψιν των σοβαρών περιορισμών των υπόλοιπων μέσων ηχογράφησης/αναπαραγωγής (μια πέτρα που σέρνεται και χαλάει ένα αυλάκι, ή μια ταινία που μπορεί απομαγνητίζεται μερικώς κάθε φορά που παίζει), αυτό που νομίζω ότι ακούς είναι η πιστότερη δυνατή μεταφορά του αρχικού σήματος, αυτού δηλαδή που πιάνουν τα μικρόφωνα. Μάλιστα μπορείς να αγοράσεις μουσική απ' ευθείας από τα studios σε τέτοια formats, μιας και αυτά αποτελούν πλέον τις μήτρες για να κοπούν CDs ή βινύλια.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Κατ' αρχάς ας θεωρήσουμε δεδομένο ότι τα αρχεία υψηλής ανάλυσης ακούγονται καλύτερα από οτιδήποτε άλλο υπάρχει αυτή τη στιγμή γραμμένο σε μέσο αναπαραγωγής. Οι λόγοι είναι απλοί. Τα 24bits μήκος λέξης έχουν 256 φορές περισσότερη πληροφορία από ότι τα 16bits του απλού CD. Επιπλέον το μεγαλύτερο bit depth οδηγεί σε μεγαλύτερο dynamic range. Θεωρητικά τα 24bits μπορούν να δώσουν 144dB δυναμικό εύρος όταν στο CD δεν μπορείς να ξεπεράσεις τα 96dB με το βινύλιο τα 70dB και με τις παντός είδους ταινίες νομίζω τα 80dB. Επίσης με 24bits δεν χρειάζεσαι dithering (δεν έχει κόκκο:D). Όλα αυτά σε συνδιασμό με τον υψηλό ρυθμό δειγματοληψίας δίνουν ότι πιο κοντινό μπορεί να υπάρχει σε αυτό που πολλοί λένε αναλογικό. (Αυτοί είναι και οι λόγοι που τα περισσότερα DACs πλέον λετουργούν με oversampling ακόμη κι αν δεν υπάρχει πληροφορία στο σήμα, αν δηλαδή προέχεται από CD).
Λαμβανομένων υπόψιν των σοβαρών περιορισμών των υπόλοιπων μέσων ηχογράφησης/αναπαραγωγής (μια πέτρα που σέρνεται και χαλάει ένα αυλάκι, ή μια ταινία που μπορεί απομαγνητίζεται μερικώς κάθε φορά που παίζει), αυτό που νομίζω ότι ακούς είναι η πιστότερη δυνατή μεταφορά του αρχικού σήματος, αυτού δηλαδή που πιάνουν τα μικρόφωνα. Μάλιστα μπορείς να αγοράσεις μουσική απ' ευθείας από τα studios σε τέτοια formats, μιας και αυτά αποτελούν πλέον τις μήτρες για να κοπούν CDs ή βινύλια.
Ωραία, όσον αφορά τα 16 συγκριτικά με τα 24 bits εξηγήθηκε.

Ποια η διαφορά μεταξύ 24/48 και 24/192; αν μετατραπεί το 24/192 σε 24/48 έχουμε ακουστή απώλεια;

Οι απορίες μου για το θέμα είναι και παραπάνω στο ποστ ν2
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Ωραία, όσον αφορά τα 16 συγκριτικά με τα 24 bits εξηγήθηκε. Ποια η διαφορά μεταξύ 24/48 και 24/192; αν μετατραπεί το 24/192 σε 24/48 έχουμε ακουστή απώλεια; Οι απορίες μου για το θέμα είναι και παραπάνω στο ποστ ν2
Βασικά πρέπει να το δεις συνδυαστικά όχι μόνο του. Η συχνότητα δειγματοληψίας δεν είναι τίποτε άλλο από τον αριθμό των δειγμάτων 16bit ή 24bit που θα πάρουμε ανά δευτερόλεπτο για να μετατρέψουμε το αναλογικό σήμα σε ψηφιακό, οπότε προφανώς είναι πολύ μεγάλης σημασίας. Αν η συχνότητα δειγματοληψίας ήταν πολύ μεγάλη, το δείγμα θα μπορούσε να είναι ακόμη και 1bit, όπως επιχειρείται στους μετατροπείς DSD των SACDs. Η συχνότητα δειγματοληψίας πρέπει να είναι το λιγότερο διπλάσια από την μέγιστη συχνότητα την οποία θέλουμε να καλύψουμε. H συχνότητα Nyquist δεν είναι τίποτε άλλο από την ελάχιστη συχνότητα δειγματοληψίας ώστε στο σήμα να περιλαμβάνονται όλες οι συχνότητες του ακουστού φάσματος. Έτσι το CD φτιάχτηκε με συχνότητα δειγματοληψίας τα 44.1kHz οπότε καλύπτει το ακουστό φάσμα που είναι θεωρητικά μέχρι τα 20kHz, (το σήμα περνάει από φίλτρο διέλευσης χαμηλών τόσο απότομο που από τα 20kHz έως τα 22.05kHz έχει 90dB πτώση). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να παίρνουμε πολλά περισσότερα δείγματα αναλογικού σήματος κατά την ψηφιοποίηση και να δουλέψουμε έτσι με συχνότητες 48-96-192kHz ή να δουλέψουμε με upsamplers στις ίδιες συχνότητες ακόμη κι αν το σήμα ήταν δεδομένο και ψηφιοποιημένο με 44.1kHz. Στα studios αυτό έκαναν ανέκαθεν, πριν υπάρξει η δυνατότητα εγγραφής απ' ευθείας σε υψηλές δειγματοληψίες γιατί ως διά μαγείας το upsampled σήμα έπαιζε καλύτερα από το αρχικό 16/44.1. Ο υψηλός ρυθμός δειγματοληψίας σε συνδυασμό με μεγάλο μήκος ψηφιακής λέξης βοηθά στην χρήση πλέον ψηφιακών φίλτρων, προς αντικατάσταση των απαιτούμενων απότομων φίλτρων διέλευσης χαμηλών, των φίλτρων εξομάλυνσης που υποχρεωτικά υπήρχαν στα πρώτα CD players ενώ δεν υπάρχουν στα σύγχρονα DACs. Αλλάζοντας την συχνότητα δειγματοληψίας, αλλάζουμε την μέγιστη συχνότητα που μπορούμε να ψηφιοποιήσουμε και συνεπώς αλλάζει και η συχνότητα του ψηφιακού πλέον φίλτρου εξομάλυνσης ή την αφήνουμε ίδια και χρησιμοποιούμε πολύ πιο ήπιο φίλτρο. Αυτό από μόνο του είναι βελτίωση ακόμη κι αν δεν υπάρχει σήμα υψηλής ανάλυσης αλλά κάνουμε upsampling το απλό CD βάζοντας κουλούρια στη θέση των ψηφίων που μας λείπουν. Γι αυτό ακούμε καλύτερα ένα απλό CD από DAC 24/192. Όσον αφορά την ακουστή διαφορά/βελτίωση στην περίπτωση που το σήμα είναι υψηλής ανάλυσης και οι διαθέσιμες συχνότητες ξεπερνούν αυτές του ακουστού φάσματος, οι θεωρίες λένε ότι εκτός των άλλων έχουν σχέση και με αρμονικές εκπομπές ενδοδιαμόρφωσης στο ακουστό φάσμα...
 


Μηνύματα
7
Reaction score
6
Βασικά πρέπει να το δεις συνδυαστικά όχι μόνο του. Η συχνότητα δειγματοληψίας δεν είναι τίποτε άλλο από τον αριθμό των δειγμάτων 16bit ή 24bit που θα πάρουμε ανά δευτερόλεπτο για να μετατρέψουμε το αναλογικό σήμα σε ψηφιακό, οπότε προφανώς είναι πολύ μεγάλης σημασίας. Αν η συχνότητα δειγματοληψίας ήταν πολύ μεγάλη, το δείγμα θα μπορούσε να είναι ακόμη και 1bit, όπως επιχειρείται στους μετατροπείς DSD των SACDs. Η συχνότητα δειγματοληψίας πρέπει να είναι το λιγότερο διπλάσια από την μέγιστη συχνότητα την οποία θέλουμε να καλύψουμε. H συχνότητα Nyquist δεν είναι τίποτε άλλο από την ελάχιστη συχνότητα δειγματοληψίας ώστε στο σήμα να περιλαμβάνονται όλες οι συχνότητες του ακουστού φάσματος. Έτσι το CD φτιάχτηκε με συχνότητα δειγματοληψίας τα 44.1kHz οπότε καλύπτει το ακουστό φάσμα που είναι θεωρητικά μέχρι τα 20kHz, (το σήμα περνάει από φίλτρο διέλευσης χαμηλών τόσο απότομο που από τα 20kHz έως τα 22.05kHz έχει 90dB πτώση). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να παίρνουμε πολλά περισσότερα δείγματα αναλογικού σήματος κατά την ψηφιοποίηση και να δουλέψουμε έτσι με συχνότητες 48-96-192kHz ή να δουλέψουμε με upsamplers στις ίδιες συχνότητες ακόμη κι αν το σήμα ήταν δεδομένο και ψηφιοποιημένο με 44.1kHz. Στα studios αυτό έκαναν ανέκαθεν, πριν υπάρξει η δυνατότητα εγγραφής απ' ευθείας σε υψηλές δειγματοληψίες γιατί ως διά μαγείας το upsampled σήμα έπαιζε καλύτερα από το αρχικό 16/44.1. Ο υψηλός ρυθμός δειγματοληψίας σε συνδυασμό με μεγάλο μήκος ψηφιακής λέξης βοηθά στην χρήση πλέον ψηφιακών φίλτρων, προς αντικατάσταση των απαιτούμενων απότομων φίλτρων διέλευσης χαμηλών, των φίλτρων εξομάλυνσης που υποχρεωτικά υπήρχαν στα πρώτα CD players ενώ δεν υπάρχουν στα σύγχρονα DACs. Αλλάζοντας την συχνότητα δειγματοληψίας, αλλάζουμε την μέγιστη συχνότητα που μπορούμε να ψηφιοποιήσουμε και συνεπώς αλλάζει και η συχνότητα του ψηφιακού πλέον φίλτρου εξομάλυνσης ή την αφήνουμε ίδια και χρησιμοποιούμε πολύ πιο ήπιο φίλτρο. Αυτό από μόνο του είναι βελτίωση ακόμη κι αν δεν υπάρχει σήμα υψηλής ανάλυσης αλλά κάνουμε upsampling το απλό CD βάζοντας κουλούρια στη θέση των ψηφίων που μας λείπουν. Γι αυτό ακούμε καλύτερα ένα απλό CD από DAC 24/192. Όσον αφορά την ακουστή διαφορά/βελτίωση στην περίπτωση που το σήμα είναι υψηλής ανάλυσης και οι διαθέσιμες συχνότητες ξεπερνούν αυτές του ακουστού φάσματος, οι θεωρίες λένε ότι εκτός των άλλων έχουν σχέση και με αρμονικές εκπομπές ενδοδιαμόρφωσης στο ακουστό φάσμα...
Πολύ σωστή και ωραία ανάλυση. Απλώς να προσθέσω ότι στην σημερινή εποχή ΟΛΕΣ οι ηχογραφήσεις της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας γίνονται σε 24/96. ΕΞΑΙΡΕΣΗ αποτελούν μόνο οι εξιδικευμένες audiophile ηχογραφήσεις και οι ηχογραφήσεις που είχαν γίνει σε αναλογικό μέσο (πρίν απο το 1985;,το 1990 ίσως;, δεν γνωρίζω). Ολες οι άλλες σύγχρονες ηχογραφήσεις γίνονται σε 24/96. Αυτό θα το καταλάβετε πολύ εύκολα αν πάτε να κατεβάσετε μουσική από το πχ. hdtracks. Οτιδήποτε σύγχρονο είναι έως 24/96. (εγώ δοκίμασα florence and the machine, arcade fire, radiohead, frank ocean, regina spector και πολλά άλλα...). Για να φτιαχτεί ένα cd, απλώς κατεβάζουν την ανάλυση σε 16/44. Επίσης και οι παραγωγές βινυλίου (όχι οι audiophile, όλες οι άλλες) γίνονται απο τα ψηφιακά αρχεία 2496! Αυτά για τους λάτρεις της "ποιότητας" του βινυλίου που νομίζουν ότι έχουν απαλλαγεί από την "ψηφιακίλα" και το "γρέζι". Το πρόβλημα με τις audiophile ηχογραφήσεις είναι ότι είναι πολύ εξιδικευμένες στο είδος της μουσικής (συμφωνική μουσική κυρίως).Με αυτή την λογική, για εμένα ας πούμε που δεν ακούω συμφωνική μουσική, ένα dac με ανάλυση έως 24/96 και upsampling σε πχ 32/192 εσωτερικά από το τσιπάκι του (όπως είναι το musical fidelity v90-dac), μου είναι υπεραρκετό αφού η μουσική που έχω πρόσβαση και μου αρέσει είναι έως 24/96. Που είναι και η ανάλυση της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας για το 99% των ηχογραφήσεων. Η μοναδική μου ένσταση είναι ότι οι ηχογραφήσεις που έχουν υποστεί ήδη upsampling και πουλιούνται έτσι απο το internet, υπέστησαν upsampling από ένα dac στουντίου ηχογράφησης αξίας 5000 ευρώ το οποίο πιστεύω θα κάνει καλύτερο upsampling από ένα dac πχ. της pro-ject audio των 200-500 ευρώ! Οποίες αντιρρήσεις και διορθώσεις επί της γνώμης μου, ευσπρόδεκτες!
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.410
Reaction score
50.367
- κάποιοι κινούνται ανάποδα με no-oversampling ή και down-sampling . . .

http://www.sakurasystems.com/reference/gemini.html

. . . και με σχετική αποδοχή από τον ειδικό τύπο . . .

http://www.soundstage.com/revequip/47lab_flatfish_progression.htm
http://www.positive-feedback.com/Issue1/47labsflatfish.htm
http://www.stereophile.com/content/...-4716-cd-transport-page-2#sQPbAeT473Yqri56.97

- εγώ προσωπικά από το upsambling εισπράτω : ανάλυση , διαφάνεια , άμβλυνση της εικόνας , συχνοτική έκταση και ίσως λέπτυνση του ήχου

- ενώ με no-oversampling ή και down-sampling : σώματα , απαλότητα , ζεστασιά , στενότερη εικόνα , μειωμένη ανάλυση
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
- κάποιοι κινούνται ανάποδα με no-oversampling ή και down-sampling . . .

http://www.sakurasystems.com/reference/gemini.html

. . . και με σχετική αποδοχή από τον ειδικό τύπο . . .

http://www.soundstage.com/revequip/47lab_flatfish_progression.htm
http://www.positive-feedback.com/Issue1/47labsflatfish.htm
http://www.stereophile.com/content/...-4716-cd-transport-page-2#sQPbAeT473Yqri56.97

- εγώ προσωπικά από το upsambling εισπράτω : ανάλυση , διαφάνεια , άμβλυνση της εικόνας , συχνοτική έκταση και ίσως λέπτυνση του ήχου

- ενώ με no-oversampling ή και down-sampling : σώματα , απαλότητα , ζεστασιά , στενότερη εικόνα , μειωμένη ανάλυση
Το ερώτημα που τίθεται εγω έθεσα ηταν αν χάνουμε κατι οταν αναπαράγουμε ενα HiRes αρχείο 24/192 με ενα Dac/processor το οποίο ναι μεν μπορει να δεχθεί στην είσοδο το 24/192 αλλα ειναι ικανό να επεξεργαστεί έως 24/96 ή 24/48.

(Για το "24" ειναι σαφές το πως αυτο ανεβάζει το δυναμικο εύρος απο τα 16bit, και ποσο ευεργετική επίδραση εχει. )

Και επιπλέον, οπως το θέτει ο ερωτών:
"My Sony Blu-ray player can play DTS-HD Master Audio soundtracks with up to 192-kilohertz/24-bit resolution. However, my receiver’s specified bandwidth is 20 Hz to 20 kHz, and my Polk 330T speakers only cover a frequency range of 33 Hz to 25 kHz. Am I losing sound quality because the receiver and the speakers aren’t spec’d to handle frequencies up to 192 kHz? "
Αφού το αναλογικό κομμάτι του συστήματος του δεν μπορει να αναπαράγει πάνω απο 25Khz, τι τον νοιάζει το 24/192; ή μηπως τον νοιάζει;
Απο τα λίγα που καταφλαβαίνω ειναι πως η διαφορές στα HiRes αρχεία εμφανίζονται ΕΝΤΟΣ του ακουστού φάσματος, και αυτο εχει σχέση με το IMD και καποια ψηφιακά φίλτρα, αλλα δεν εχω το υπόβαθρο να το κατανοήσω πλήρως. Τα εξηγεί ο Γκεμπρεσελασιέ παραπανω.

Δεν μιλάμε για αναπαραγωγη αρχείων 16/44.1.

Χάνουμε κατι λοιπον οταν μετατρέπεται λοιπον το αρχείο απο 24/192 σε 24/48; ή οταν τα ηχεία μας δεν μπορούν να αναπαράγουν έως 96Khz (οπως συνήθως);
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.009
Δεν υπάρχουν tweeters που να παίζουν 96 kHz Δημήτρη. Ακόμα και αν υπήρχαν και έστω ότι υπήρχε περιεχόμενο σε αυτές τις συχνότητες , που δεν υπάρχει όυτε στις αρμονικές από κανένα μουσικό όργανο, ποιός νομίζεις ότι θα μπορούσε να τις ακούσει ?
Μόνο οι νυχτερίδες.
Σε όλα τα φορμα υπάρχει φίλτρο χαμηλοπερατό , που περιορίζει την απόκριση κάπου στα 24-25khz άν δεν απατώμαι.
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.301
Reaction score
7.776
Το ερώτημα που τίθεται εγω έθεσα ηταν αν χάνουμε κατι οταν αναπαράγουμε ενα HiRes αρχείο 24/192 με ενα Dac/processor το οποίο ναι μεν μπορει να δεχθεί στην είσοδο το 24/192 αλλα ειναι ικανό να επεξεργαστεί έως 24/96 ή 24/48.

(Για το "24" ειναι σαφές το πως αυτο ανεβάζει το δυναμικο εύρος απο τα 16bit, και ποσο ευεργετική επίδραση εχει. )

Και επιπλέον, οπως το θέτει ο ερωτών:
"My Sony Blu-ray player can play DTS-HD Master Audio soundtracks with up to 192-kilohertz/24-bit resolution. However, my receiver’s specified bandwidth is 20 Hz to 20 kHz, and my Polk 330T speakers only cover a frequency range of 33 Hz to 25 kHz. Am I losing sound quality because the receiver and the speakers aren’t spec’d to handle frequencies up to 192 kHz? "
Αφού το αναλογικό κομμάτι του συστήματος του δεν μπορει να αναπαράγει πάνω απο 25Khz, τι τον νοιάζει το 24/192; ή μηπως τον νοιάζει;
Απο τα λίγα που καταφλαβαίνω ειναι πως η διαφορές στα HiRes αρχεία εμφανίζονται ΕΝΤΟΣ του ακουστού φάσματος, και αυτο εχει σχέση με το IMD και καποια ψηφιακά φίλτρα, αλλα δεν εχω το υπόβαθρο να το κατανοήσω πλήρως. Τα εξηγεί ο Γκεμπρεσελασιέ παραπανω.

Δεν μιλάμε για αναπαραγωγη αρχείων 16/44.1.

Χάνουμε κατι λοιπον οταν μετατρέπεται λοιπον το αρχείο απο 24/192 σε 24/48; ή οταν τα ηχεία μας δεν μπορούν να αναπαράγουν έως 96Khz (οπως συνήθως);
Κατσε, κατι εμπλεξες τωρα.
Αλλο πραγμα η συχνοτητα δειγματολειψιας ενος ψηφιακου αρχειου μουσικης, και αλλο πραγμα η συχνοτητα της μουσικης που παραγει αυτο οταν αποκωδικοποιηθει σε αναλογικο σημα.
Δεν ξερω να σου εξηγησω περισσοτερο, αλλα σιγουρα καποιος θα το κανει.
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.009
Και κατά δεύτερο , τα 96 kHz είναι συχνότητα δειγματολειψίας , και όχι εύρος του σήματος. Αλλο το ένα και άλλο το άλλο . Με 96 kHz δειγματοληψία , χωρίς φίλτρο το max που θα πάρεις σαν ΄συχνοτικό εύρος είναι το μισό του 96 δηλ 48. Και πάλι δεν υπάρχει πληροφορία από κανένα μουσικό όργανο στα 48khz. Ούτε καν αρμονικές νομίζω. Καλά κάποιες αρμονικές από πιατίνια μπορεί να υπάρχουν , αλλά θα είναι 2ης ή 3ης τάξης οπότε πιάσ'τ' αυγό και κούρευτο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Αλλο πραγμα η συχνοτητα δειγματολειψιας ενος ψηφιακου αρχειου μουσικης, και αλλο πραγμα η συχνοτητα της μουσικης που παραγει αυτο οταν αποκωδικοποιηθει σε αναλογικο σημα.
Ακη, σου απαντάει ο Γιάννης:
Και κατά δεύτερο , τα 96 kHz είναι συχνότητα δειγματολειψίας , και όχι εύρος του σήματος. Αλλο το ένα και άλλο το άλλο . Με 96 kHz δειγματοληψία , χωρίς φίλτρο το max που θα πάρεις σαν ΄συχνοτικό εύρος είναι το μισό του 96 δηλ 48.
Και ο Γκεμπρεσελασιέ:
Έτσι το CD φτιάχτηκε με συχνότητα δειγματοληψίας τα 44.1kHz οπότε καλύπτει το ακουστό φάσμα που είναι θεωρητικά μέχρι τα 20kHz, (το σήμα περνάει από φίλτρο διέλευσης χαμηλών τόσο απότομο που από τα 20kHz έως τα 22.05kHz έχει 90dB πτώση).
Τώρα, και εσύ και ο Γιάννης δεν καταλάβατε ποιο είναι το θέμα. Ξαναδιαβάστε τι έγραψα στο
#13 : Το ερώτημα είναι πως επηρέαζεται το ΑΚΟΥΣΤΟ ΦΑΣΜΑ (δηλαδή 20 Hz- 20Khz, για πιτσιρικάδες, για μας εως 14Κhz), απο το Intermodulation Distortion και τα ψηφιακά φίλτρα, απο την επεξεργασία του HiRes 24/192 αρχείου, συγκριτικά με το 24/48. Και αν τα αποτελέσματα αυτης της επεξεργασίας ΕΝΤΟΣ του ακουστού φάσματος είναι αντιληπτά.

Το όρια συχνοτήτων της ανθρώπινης ακοής τα γνωρίζω κύριοι.
Το ερώτημα ειναι ΠΟΛΥ πιο σύνθετο.
 
Last edited:

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.009
Δεν μπορώ να σου πω με βεβαιότητα οχι. Αλλά είναι το πιο πιθανό . Δλδ να μην επηρεάζεται το ακουστό φάσμα.
 

Vakis2000

Κλιψ κλαψ
Μηνύματα
6.918
Reaction score
7.992
Προσωπικά πάντως, ή τα αυτιά μου κάτι έχουν ή τα μηχανήματά μου. Δύσκολα ξεχωρίζω, μην πω δεν ξεχωρίζω, την ποιότητα - διαφορά από ένα cd και πάνω!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Το ερώτημα που τίθεται εγω έθεσα ηταν αν χάνουμε κατι οταν αναπαράγουμε ενα HiRes αρχείο 24/192 με ενα Dac/processor το οποίο ναι μεν μπορει να δεχθεί στην είσοδο το 24/192 αλλα ειναι ικανό να επεξεργαστεί έως 24/96
Όχι.

Για 2 λόγους:

1)
στην σημερινή εποχή ΟΛΕΣ οι ηχογραφήσεις της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας γίνονται σε 24/96
Και
2)

144dB δυναμικό εύρος
Είναι αδύνατο να το αναπαράγουμε και δεν αξίζει τον κόπο να το παλέψει κανείς.

Ως υπόσταση υφίσταται μόνο σε ψηφιακό επίπεδο και έχει νόημα μόνο στη χρήση φίλτρων κατά τη διαδικασία ψηφιοαναλογικής μετατροπής, κι όπου έχει νόημα να χρησιμοποιηθεί, γίνεται απσάμπλινγκ αμέσως πριν το ντακ.

Η καλύτερη δυνατή επεξεργασία του σήματος γίνεται σε 24/96 και εκεί δουλεύουν τα καλύτερα στούντιο.

Ντιμιφουτ, μη μπερδεύεσαι, άλλο επεξεργασία, άλλο μετατροπή σε αναλογικό.

Τέλος, πριν το ψάξιμο του δυναμικού εύρους σε ψηφιακό επίπεδο, αναλογιστείτε που βρίσκεται η δυνατότητα δυναμικού εύρους του εξοπλισμού σας.

Χιντ: ενεργά ηχεία με ψηφιακή είσοδο. ;)

ΥΓ. Οτιδήποτε κυκλοφορεί πάνω από 24/96, είναι απλή σπατάλη μεγκαμπάιτς
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.121
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top