- Μηνύματα
- 59.450
- Reaction score
- 145.794
Έτσι ακριβώς είναι.,,, Και όμως, διαφέρουν οι γνώμες ως προς τη σταθερότητα του χρόνου αντήχησης στις διάφορες συχνότητες. Εξηγώ:
α) Κατά μία 1η άποψη, ο χρόνος αντήχησης πρέπει να είναι σταθερός από 125 κύκλους ανά δευτερόλεπτο έως 4000 c/s,
β) Κατά μία 2η άποψη, ο χρόνος αντήχησης πρέπει να είναι σταθερός στο διάστημα 500-1000 c/s και επιτρέπεται να είναι μικρότερος στις υψηλές συχνότητες και μεγαλύτερος στις χαμηλές συχνότητες κατά 30% (γερμανικοί κανονισμοί),
γ) Στις Η.Π.Α. δέχονται μεταβολή με τη συχνότητα του χρόνου αντήχησης που εξαρτάται από τον όγκο της αίθουσας,
δ) Ειδικά για στούντιο ραδοφώνου και τηλεόρασης φαίνεται ότι η καλύτερη ακουστική απαιτεί:
i) μείωση του χρόνου στις χαμηλές συχνότητες προκειμένου περί ομιλίας,
ii) μικρή μείωση τόσο στις χαμηλές όσο και στις υψηλές συχνότητες προκειμένου περί ελφράς μουσικής,
iii) για μεγαλύτερα στούντιο κλασσικής μουσικής απαιτείται σταθερότητα του χρόνου αντήχησης με ενδεχομένη μικρή αύξηση στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων.
Αν εξετάζαμε τον κατάλληλο χρόνο αντήχησης για θέατρα και αμφιθέατρα κατά Harris & Knudsen θα βλέπαμε ότι διαφοροποιούνται από τους χρόνους αντήχησης κατά Bagenal & Wood, οι οποίοι διαφοροποιούνται από τους χρόνους αντήχησης κατά Cremer!![]()
Αυτό έχει σα συνέπεια, ο πραγματικά ψαγμένος χομπίστας να επιλέγει συγκεκριμένους στόχους σε χρόνους αντήχησης για την μουσική (πχ κλασσική) που ακούει, αλλά και να βλέπει με πιο κριτική ματιά το σχεδιάγραμμα των χρόνων αντήχησης.
Ο ασχετίδης χαϊεντόπουλος, δε ξέρει τι είναι οι χρόνοι αντήχησης και φυσικά δεν έχει κάνει μέτρηση στο χώρο του. Απλώς αλλάζει καλώδια...
Σε γενικές γραμμές ισχύει η προδιαγραφή της EBU πάντως.

