Ποδήλατο

Μηνύματα
25.794
Reaction score
20.217
Συνήθως σε αυτή τη περίπτωση ρίχνω πρώτα 3-4 σχέσεις κάτω, και μετά κατεβάζω στον μικρό, αλλιώς η διαφορά είναι μεγάλη και εκεί που πας με 70-80rpm βρίσκεσαι να ρολάρεις τρελά αν αφήσεις μεγάλο στη κασέτα και κατεβάσεις μικρό στο δίσκο... Από σιγά σιγά...
 

Μηνύματα
405
Reaction score
370
Για την λίπανση της αλυσίδας θα ήθελα την γνώμη σας για το καταλληλότερο λιπαντικό ανάμεσα στα εξής: Silicon spray, PTFE Grease spray(λευκό γράσο με τεφλόν), που το ανέφερε και ο Sotos65 ή με λιπαντικό ραπτομηχανής. Eπίσης αν πρέπει να λαδώνουμε μαζί και την κασέτα.
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
81.517
Reaction score
105.779
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι ότι αν έχουμε καιρό φθαρμένη αλυσίδα, καταστρέφουμε την κασέτα και τα μπροστινά rings.
Στις μοτοσυκλέτες, παπιά κλπ, πάντα αλλάζουμε αλυσίδα και τα δύο γρανάζια πακέτο.

Μήπως πρέπει και στα ποδήλατα να γίνεται έτσι;
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
17.472
Reaction score
52.493
Προσωπικά έχω καταλήξει στο ptfe lube της Shimano, και ρίχνω ελάχιστο αντιτριβικο της super dynamic μεσα στο μπουκαλάκι.
Κάνει τις αλλαγές πιο smooth αυτή η τακτική, μαυρίζει ένα κλικ λιγότερο το λιπαντικό πάνω στη αλυσίδα μετά χρήσης, ουσιαστικά η μαυρίλα παράγεται από τη τριβή του αλουμινίου των μπροστά δίσκων.
Μια σταγόνα πάνω σε κάθε λινκ της αλυσίδας αρκεί. Κασέτα όχι λάδωμα.
 

Μηνύματα
582
Reaction score
1.566
Για λίπανση χρειάζεστε 2 λιπαντικά ένα πιο βαρύ (λόγο νερών) για χειμώνα και ένα πιο ελαφρύ για καλοκαίρι. Προσωπική επιλογή τα σπρέι της Shimano κάνουν εξαιρετική δουλεία. Λιπαίνουμε μόνο της αλυσίδα εφόσον έχουμε πρώτα καθαρίσει τα πάντα κασέτα γρανάζια pulleys αλυσίδα (παίζουν και χειροκίνητα πλυντηριάκια) με κάποιο απολιπαντικό (κάνει και παραφινέλαιο ή πετρέλαιο αρκεί μετά να σαπουνίσετε ξεπλύνετε στεγνώσετε μετά από τόσο βαριά χημικά). Λιπαίνουμε μόνο αλυσίδα και μετά σκουπίζουμε! Κασέτες δεν αλλάζουμε μαζί με αλυσίδα ένας χονδρικός κανόνας είναι αλυσίδα περίπου ανά 8.000 χιλιόμετρα. Αν και με έναν εργαλείο τον 20€ (που σου μένει) μπορείς να την μετράς σε 3μηνα διαστήματα και να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Κασέτα ανά δεύτερη αλυσίδα άντε να την φτάσεις στα 20.000 χλμ. Τώρα παίζει μεγάλο ρόλο ο τρόπος που ποδηλατεί έκαστος αν το sifting σου είναι αλά Boomen τότε κακά μαντάτα όχι μόνο σε κασέτες δίσκους και αλυσίδες και στα χειριστήρια.
 

Μηνύματα
405
Reaction score
370
Προσωπικά έχω καταλήξει στο ptfe lube της Shimano, και ρίχνω ελάχιστο αντιτριβικο της super dynamic μεσα στο μπουκαλάκι.
Κάνει τις αλλαγές πιο smooth αυτή η τακτική, μαυρίζει ένα κλικ λιγότερο το λιπαντικό πάνω στη αλυσίδα μετά χρήσης, ουσιαστικά η μαυρίλα παράγεται από τη τριβή του αλουμινίου των μπροστά δίσκων.
Μια σταγόνα πάνω σε κάθε λινκ της αλυσίδας αρκεί. Κασέτα όχι λάδωμα.
Ο.κ...ευχαριστώ για την απάντηση
[DOUBLEPOST=1545297635][/DOUBLEPOST]
Για λίπανση χρειάζεστε 2 λιπαντικά ένα πιο βαρύ (λόγο νερών) για χειμώνα και ένα πιο ελαφρύ για καλοκαίρι. Προσωπική επιλογή τα σπρέι της Shimano κάνουν εξαιρετική δουλεία. Λιπαίνουμε μόνο της αλυσίδα εφόσον έχουμε πρώτα καθαρίσει τα πάντα κασέτα γρανάζια pulleys αλυσίδα (παίζουν και χειροκίνητα πλυντηριάκια) με κάποιο απολιπαντικό (κάνει και παραφινέλαιο ή πετρέλαιο αρκεί μετά να σαπουνίσετε ξεπλύνετε στεγνώσετε μετά από τόσο βαριά χημικά). Λιπαίνουμε μόνο αλυσίδα και μετά σκουπίζουμε! Κασέτες δεν αλλάζουμε μαζί με αλυσίδα ένας χονδρικός κανόνας είναι αλυσίδα περίπου ανά 8.000 χιλιόμετρα. Αν και με έναν εργαλείο τον 20€ (που σου μένει) μπορείς να την μετράς σε 3μηνα διαστήματα και να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Κασέτα ανά δεύτερη αλυσίδα άντε να την φτάσεις στα 20.000 χλμ. Τώρα παίζει μεγάλο ρόλο ο τρόπος που ποδηλατεί έκαστος αν το sifting σου είναι αλά Boomen τότε κακά μαντάτα όχι μόνο σε κασέτες δίσκους και αλυσίδες και στα χειριστήρια.
Ευχαριστώ για την απάντηση. Το WD-40 spray κάνει για τον καθαρισμό της αλυσίδας;
 

Μηνύματα
25.794
Reaction score
20.217
Για την λίπανση της αλυσίδας θα ήθελα την γνώμη σας για το καταλληλότερο λιπαντικό ανάμεσα στα εξής: Silicon spray, PTFE Grease spray(λευκό γράσο με τεφλόν), που το ανέφερε και ο Sotos65 ή με λιπαντικό ραπτομηχανής. Eπίσης αν πρέπει να λαδώνουμε μαζί και την κασέτα.
Λιπαντικό ραπτομηχανής, δεν έχω δοκιμάσει, είναι πολύ λεπτόρευστο όμως και δεν είμαι σίγουρος αν κάνει δουλειά στην αλυσίδα. Άλλοι χρησιμοποιούν και κερί (ειδικό, ή και με παρασκευή του). Λάδωμα μόνο στην αλυσίδα, όχι στην κασέτα ή τον δίσκο!
[DOUBLEPOST=1545298063][/DOUBLEPOST]
Στις μοτοσυκλέτες, παπιά κλπ, πάντα αλλάζουμε αλυσίδα και τα δύο γρανάζια πακέτο.

Μήπως πρέπει και στα ποδήλατα να γίνεται έτσι;
Νομίζω ότι η φθορά αλυσίδας γραναζιών είναι πολύ μεγαλύτερη σε μηχανές, παπιά, εξάλλου οι αλυσίδες πχ κρατάνε πολύ περισσότερο από τα 3-4, άντε 5.000 χμ στο ποδήλατο! Οπότε τα όρια φθοράς τους, αλυσίδας, γραναζιών, μάλλον συμπίπτουν...
 

Μηνύματα
405
Reaction score
370
Λιπαντικό ραπτομηχανής, δεν έχω δοκιμάσει, είναι πολύ λεπτόρευστο όμως και δεν είμαι σίγουρος αν κάνει δουλειά στην αλυσίδα. Άλλοι χρησιμοποιούν και κερί (ειδικό, ή και με παρασκευή του). Λάδωμα μόνο στην αλυσίδα, όχι στην κασέτα ή τον δίσκο!
Ευχαριστώ. Τα λιπαντικά που ανέφερα τα έχω διαθέσιμα και λέω να δοκιμάσω το γράσο με τεφλόν που χρησιμοποίησες και έμεινες ικανοποιημένος, αφού πρώτα καθαρίσω καλά την αλυσίδα με WD-40 που επίσης έχω.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.415
Reaction score
96.176
Τώρα παίζει μεγάλο ρόλο ο τρόπος που ποδηλατεί έκαστος αν το sifting σου είναι αλά Boomen τότε κακά μαντάτα όχι μόνο σε κασέτες δίσκους και αλυσίδες και στα χειριστήρια.
:lolsign:


Στο ποδήλατο προέχει το χαμηλό βάρος, η ελάχιστη απώλεια σε watt και οι smooth/γρήγορες αλλαγές. Η αντοχή στον χρόνο έρχεται τελευταία. Γι’ αυτό και η ακριβότερη αλυσίδα δεν είναι απαραίτητα και ανθεκτικότερη στη χρήση.

Το λάθος των περισσότερων στη λίπανση είναι ότι το παρακάνουν και μετατρέπουν την αλυσίδα σε πόλο έλξης σκόνης με αποτέλεσμα τη φθορά της.
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.149
Reaction score
22.183
Ευχαριστώ. Τα λιπαντικά που ανέφερα τα έχω διαθέσιμα και λέω να δοκιμάσω το γράσο με τεφλόν που χρησιμοποίησες και έμεινες ικανοποιημένος, αφού πρώτα καθαρίσω καλά την αλυσίδα με WD-40 που επίσης έχω.
Το WD-40 δεν κάνει για αλυσίδες ποδηλάτων, είναι πολύ "χοντρό" (πυκνής σύνθεσης).
 


argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
υπαρχουν καδενες με κλειστα κεντρα (orings)
εκει το wd δεν τα καταφερνει τοσο καλα....
αλλα το wd ελκει σκονη.....
τα σπρει -λαδακια καδενας ειναι ιδανικα
Αλλα
πριν πρεπει να πεσει καθαρισμα πενα..οσο πιο καθαρη η καδενα τοσο λιγοτερη βρωμια μενει πανω = προωρη φθορα
 





bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
17.472
Reaction score
52.493
Βιντεάκι από τη χθεσινή βολτούλα...

https://www.strava.com/activities/2029796010

Πολύ γούσταρα το ήχο από το ελεύθερο, χαρακτηριστικός campagnolo!!
Το είδα όλο το βινδεο, ωραία διαδρομή, καμία σχέση με τις εδώ διαδρομές της Αθήνας....
Βαράς ποιοτικό πετάλι φίλε μου Σωτήρη, μπράβο σου!!:thumbsup:
 

Μηνύματα
25.794
Reaction score
20.217
Thanks Χρήστο! Έχω κι άλλα από τη διαδρομή (μόλις πήρα αυτή την κάμερα, κυρίως λόγω της πολύ καλής σταθεροποίησης, ενώ είχα και την προηγούμενη "αδερφή" της, την x1000), αλλά είναι πολύ μεγάλα αρχεία, και μετά την επεξεργασία από το virb edit για τα overlays, γίνονται ακόμα μεγαλύτερα, και για να ανέβουν στο youtube θέλουν πολλές ώρες!
 

bretsos

Μπάμιας
Μηνύματα
17.472
Reaction score
52.493
Όντως έχει πολύ καλή σταθεροποίηση, έβλεπα το hood του φρενου που κουνιόταν και η εικόνα βράχος.
Και η ανάλυση μια χαρά!!
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.343
Μηνύματα
3.009.648
Members
38.446
Νεότερο μέλος
Gian
Top