Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.115
Reaction score
30.057
Μια ερώτηση ιατρικής μάλλον φύσεως:

Οκ, καταλαβαίνουμε ότι, κατά τις προπαρατεθείσες καμπύλες, λόγω χαμηλής ευαισθησίας του αισθητηρίου μας στα κάτω όρια της ακουστότητας, θέλουμε 120+ db στους 20 κύκλους για να τα αντιληφθούμε ως ισοδύναμης έντασης με τα 100db στους 500 ή 1000 κύκλους.
Το ερώτημα είναι, αν παραμένουμε αντιστοίχως αναίσθητοι στην ακουστική επιβάρυνση ή τα 120db spl είναι πάντα 120db και θα μας κάνουν την ίδια ζημιά είτε τα καταλαβαίνουμε για 120 είτε για 90;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.924
Πολύ σωστά.

Έτσι ακριβώς είναι.

Η κρουστική αίσθηση είναι πολύ ενδιαφέρουσα εκεί. Μερικές φορές είναι μόνον αυτή αντιληπτή, όχι κάτι άλλο, εφόσον βέβαια δε συνοδεύεται από ανώτερες αρμονικές, πράγμα που δεν είναι και τόσο σπάνιο όσο ίσως νομίζουμε..
Επίσης ενδιαφέρον.

Το αρνητικό της υπόθεσης, είναι η ταλάντωση της ...οικίας, καθώς και όλων αυτών των αντικειμένων που δεν ήξερες ότι μπορούν να ταλαντωθουν, μέχρι να το κάνουν. :)



Σωστά.
Γι'αυτό και γω μίλησα εξ'αρχής για νέες παραγωγές, πολυκαναλες, με διακριτό .1 κανάλι.

Είναι τυπικό το να μην ανεβάζω καθόλου το βολιουμ πάνω από -23 σε πολλά δικάναλα, και σε κάποια το κατεβάζω και στα -30, και πάλι η μέση στάθμη είναι πολύ υψηλή.

Στο γνωστό κραφτγουερκ σε ατμος, το -5 στη στάθμη είναι μόνιμο... Με νύχια και με δόντια κρατιέμαι να μην αφήσω τον τρινοβ να ανεβαίνει κι άλλο η στάθμη...

Τώρα δοκίμασα ένα νέο πρισετ που μόλις έφτιαξα, με πολύ γλυκιά πτώση συνολικά περί τα 6 ντεσιμπέλ μόνο, και περιποιήθηκα λίγο παραπάνω την ομοιότητα των καναλιών, τις καμπύλες απόκρισης των σαμπ στη θέση ακρόασης, έδωσα ένα ήπιο πλατώ στον 1-1,5 χιλιοκυκλο και μια μικρή τόνωση στα πρίμα:

View attachment 144918

Στο τέλος καταλήγει -8 ντεσιμπέλ στους 20, και ξεκινάει από 0 ντεσιμπελ στους 40, το'χω να είναι +1 στους 20, πιθανώς αυτό να μην ακούγεται με τίποτα.

Το τσίμπημα στα πρίμα:
(Κάθε γραμμή είναι μισό ντιμπί)

View attachment 144919

Τα 4 σαμπ στη θέση ακρόασης:

View attachment 144920

Και μια όψη όλων των δορυφόρων μαζί:

View attachment 144921

Εξαιρετικό το αποτέλεσμα, αλλά και τρομακτικό το μπάσο, αισθάνομαι πως είναι ακόμα καλύτερο από πριν, πολύ σμπρωξιμο στα χαμηλά περάσματα, κι ακαριαίο κτυπημα, με πραγματική ανάλυση στο φάσμα των πρώτων οκταβων.

Δεν ξέρω τι παραπάνω έχει να προσφέρει η προσθήκη υποήχων στην αντίληψη της μουσικής, το πιο πιθανό είναι απολύτως τίποτα, αλλά σίγουρα έχει να προσθέσει στο κτυπημα και εκεί, όσο κι αν έχεις, θες κι άλλο.... είναι ...εθιστικό! ;)

Κι ένα συνολικό:

View attachment 144922

Το τελευταίο κόλπο που εφήρμοσα, είναι πτώση 0.3 ντεσιμπέλ σε κάθε επόμενο σημείο, δηλαδή συνολική πτώση 0.9 ντεσιμπέλ ανά οκταβα, δηλαδή:

+0.9 στους 20
0 στους 40
-.9 στους 80
-1.8 στους 160
-2.7 στους 320
-3.6 στους 640

κλπ κλπ κλπ.

Ο Τουλ λέει 1 ντεσιμπέλ στην οκταβα. Το έκανα συνολικά ελάχιστα πιο ίσιο.
Σιγά σιγά εμφανίζεις και τα υπόλοιπα συμπτώματα βλέπω. Τυπικό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Οκ, καταλαβαίνουμε ότι, κατά τις προπαρατεθείσες καμπύλες, λόγω χαμηλής ευαισθησίας του αισθητηρίου μας στα κάτω όρια της ακουστότητας,
Του φάσματος.
Έχουμε χαμηλή ευαισθησία στα μπάσα.
για να τα αντιληφθούμε ως ισοδύναμης έντασης με τα 100db στους 500 ή 1000 κύκλους.
Η αναφορά είναι ο ένας χιλιοκυκλος.
Πάντα.
Η στάθμη εκεί, τα 80 ντεσιμπέλ ας πούμε, ισοδυναμεί με ίσα Φον, 80 Φον.
Το ερώτημα είναι, αν παραμένουμε αντιστοίχως αναίσθητοι στην ακουστική επιβάρυνση ή τα 120db spl είναι πάντα 120db και θα μας κάνουν την ίδια ζημιά είτε τα καταλαβαίνουμε για 120 είτε για 90;
Όχι, είμαστε πρακτικά αναίσθητοι, μέχρι να εμφανιστεί πόνος στο τύμπανο, που είναι τραγικά δύσκολο να συμβεί. Δε σε ενοχλεί καν.

Αντιθέτως, είμαστε ευαίσθητοι στα μεσαία, εκεί παθαίνεις ακουστικό τραύμα και εκεί δεν αντέχεις τη στάθμη.
 


Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Πολύ σωστά.

Έτσι ακριβώς είναι.

Η κρουστική αίσθηση είναι πολύ ενδιαφέρουσα εκεί. Μερικές φορές είναι μόνον αυτή αντιληπτή, όχι κάτι άλλο, εφόσον βέβαια δε συνοδεύεται από ανώτερες αρμονικές, πράγμα που δεν είναι και τόσο σπάνιο όσο ίσως νομίζουμε..
Επίσης ενδιαφέρον.

Το αρνητικό της υπόθεσης, είναι η ταλάντωση της ...οικίας, καθώς και όλων αυτών των αντικειμένων που δεν ήξερες ότι μπορούν να ταλαντωθουν, μέχρι να το κάνουν. :)



Σωστά.
Γι'αυτό και γω μίλησα εξ'αρχής για νέες παραγωγές, πολυκαναλες, με διακριτό .1 κανάλι.

Είναι τυπικό το να μην ανεβάζω καθόλου το βολιουμ πάνω από -23 σε πολλά δικάναλα, και σε κάποια το κατεβάζω και στα -30, και πάλι η μέση στάθμη είναι πολύ υψηλή.

Στο γνωστό κραφτγουερκ σε ατμος, το -5 στη στάθμη είναι μόνιμο... Με νύχια και με δόντια κρατιέμαι να μην αφήσω τον τρινοβ να ανεβαίνει κι άλλο η στάθμη...

Τώρα δοκίμασα ένα νέο πρισετ που μόλις έφτιαξα, με πολύ γλυκιά πτώση συνολικά περί τα 6 ντεσιμπέλ μόνο, και περιποιήθηκα λίγο παραπάνω την ομοιότητα των καναλιών, τις καμπύλες απόκρισης των σαμπ στη θέση ακρόασης, έδωσα ένα ήπιο πλατώ στον 1-1,5 χιλιοκυκλο και μια μικρή τόνωση στα πρίμα:

View attachment 144918

Στο τέλος καταλήγει -8 ντεσιμπέλ στους 20, και ξεκινάει από 0 ντεσιμπελ στους 40, το'χω να είναι +1 στους 20, πιθανώς αυτό να μην ακούγεται με τίποτα.

Το τσίμπημα στα πρίμα:
(Κάθε γραμμή είναι μισό ντιμπί)

View attachment 144919

Τα 4 σαμπ στη θέση ακρόασης:

View attachment 144920

Και μια όψη όλων των δορυφόρων μαζί:

View attachment 144921

Εξαιρετικό το αποτέλεσμα, αλλά και τρομακτικό το μπάσο, αισθάνομαι πως είναι ακόμα καλύτερο από πριν, πολύ σμπρωξιμο στα χαμηλά περάσματα, κι ακαριαίο κτυπημα, με πραγματική ανάλυση στο φάσμα των πρώτων οκταβων.

Δεν ξέρω τι παραπάνω έχει να προσφέρει η προσθήκη υποήχων στην αντίληψη της μουσικής, το πιο πιθανό είναι απολύτως τίποτα, αλλά σίγουρα έχει να προσθέσει στο κτυπημα και εκεί, όσο κι αν έχεις, θες κι άλλο.... είναι ...εθιστικό! ;)

Κι ένα συνολικό:

View attachment 144922

Το τελευταίο κόλπο που εφήρμοσα, είναι πτώση 0.3 ντεσιμπέλ σε κάθε επόμενο σημείο, δηλαδή συνολική πτώση 0.9 ντεσιμπέλ ανά οκταβα, δηλαδή:

+0.9 στους 20
0 στους 40
-.9 στους 80
-1.8 στους 160
-2.7 στους 320
-3.6 στους 640

κλπ κλπ κλπ.

Ο Τουλ λέει 1 ντεσιμπέλ στην οκταβα. Το έκανα συνολικά ελάχιστα πιο ίσιο.
Επειδη ως γνωστον με τσι μακαροναδες ετοισας δε τα παω καλα, θα μου πεις τουλαχιστον ηντανε κιανε τα δυο "κερατα" ομπρος απο τσι φωτογραφιες ? ευχαριστω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Κάτσε, δηλαδή τώρα θες να πεις ότι το μέλος Γιάνννηηηης που έχει μόνο μια υποψία της δεύτερης οκταβας (βασικά στους ιδιοσυντονισμούς ο,τι ακούσει) δε μπορεί να ακούσει Μουσική;

Ε, πάρτο πίσω, αφού ακούει (μουσικούλα).
 


Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Μουσική αναπαραγόμενη χωρίς πρώτες οκτάβες και πειστική μεταβατική απόκριση δεν είναι Μουσική.
Όσο και να ψυχαγωγούσε δεδομένο ακροατή,δεν παύει να είναι κάτι διάφορο.
Υψηλης πιστοτητας σιγουρα οχι - μουσικη ναι.
Ενθυμουμαι σαφως την πρωτη φορα που ακουσα το ακολουθο εργο
απο τρανζιστορακι με μεγαφωνο ισο του τουιτερ μου (τωρα) και την εντυπωση την οποια μου επροεκαλεσε - σε βαθμο μαλιστα τετοιον που να αναβαλλω την δρασην μου ως (μεταμεσονυκτιος) εραστης μεχρι την περατωση του εν λογω πονηματος.

... οι μικρες χαρές του να εισαι εθισμενος στο low-fi ...

:drinks:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Υψηλης πιστοτητας σιγουρα οχι - μουσικη ναι.
Ενθυμουμαι σαφως την πρωτη φορα που ακουσα το ακολουθο εργο
απο τρανζιστορακι με μεγαφωνο ισο του τουιτερ μου (τωρα) και την εντυπωση την οποια μου επροεκαλεσε - σε βαθμο μαλιστα τετοιον που να αναβαλλω την δρασην μου ως (μεταμεσονυκτιος) εραστης μεχρι την περατωση του εν λογω πονηματος.

... οι μικρες χαρές του να εισαι εθισμενος στο low-fi ...

:drinks:
Εσύ δεν ήσουν απλώς εθισμένος αλλά κάτι παραπάνω,ερεθισμένος. :roflmao:

Δεκτόν,,ο ίδιος πάντως περνώ τέτοιες ακροαματικές καταστάσεις μέσω καλών ακουστικών,οπότε συλλαμβάνω τις πρώτες οκτάβες.
Κάτσε, δηλαδή τώρα θες να πεις ότι το μέλος Γιάνννηηηης που έχει μόνο μια υποψία της δεύτερης οκταβας (βασικά στους ιδιοσυντονισμούς ο,τι ακούσει) δε μπορεί να ακούσει Μουσική;

Ε, πάρτο πίσω, αφού ακούει (μουσικούλα).
Δεν παύει όμως να είναι αξιοθαύμαστη η ανέμελη ψυχαγωγία που εισπράττει απ'ό,τι ακούει.
 





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Έκατσα, για πρώτη φορά από τότε που πήρα τον τρινοβ, κι έκανα λεπτομερώς μια νέα ταργκετ κερβ, με ισοστάθμιση στο μανιουαλ όλων των καναλιών, ένα ένα, και αρκετά "μεθοδικά", βασιζόμενος στις αποθηκευμένες μετρήσεις που είχα κάνει παλιότερα.

5-6 ώρες δουλειάς δηλαδή. :roflmao:

Κατέληξα σε αυτά τα (προβλεπόμενα) διαγράμματα απόκρισης:

Τα 4 σαμπ:

IMG_20191203_233524.jpg


Οι 11 δορυφόροι:

IMG_20191203_233627.jpg


Όλα μαζί:

IMG_20191203_233840.jpg


Και τα γνωστά, πριν και μετά:

IMG_20191203_234038.jpg


Συμπέρασμα; Ένα και βέβαιο:

Άξιζε τον κόπο να κάτσω να τα φτιάξω. 8-)

Νομίζω πως έχω καταλάβει πλήρως τον τρόπο που πρέπει να χρησιμοποιηθεί το λογισμικό ισοστάθμισης του τρινοβ, και σαφώς συμπεριλαμβάνει μπόλικη δουλειά με το χέρι, για μικρορυθμίσεις σε κάθε κανάλι, που όντως κάνουν την διαφορά. ;)

Οι εντυπώσεις ακροάσεων είναι άριστες. Ξεκούραστο άκουσμα σε κάθε στάθμη, αίσθηση ισορροπίας και ομοιογένειας στο φάσμα, μπάσο χορταστικό και εξόχως αναλυτικό - περιγραφικό έως τους υπόηχους, μεσαιοπριμα ξεκούραστα και στις παλιότερες ηχογραφήσεις, χωρίς να ενοχλούν σε στάθμες ...ακατάλληλες ακόμα και για διλεπτη ακρόαση!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Και αυτό το φούσκωμα εκεί στους περίπου 15κ στα 5db περίπου , μπορεί και παραπάνω τι ρόλο βαράει?
toole_zps60mrcuow.jpg


Οκ?
Δεν είναι 5 ντεσιμπέλ, περί τα 3 ντεσιμπελ είναι. ;)

Είναι ο "αέρας" στις ηχογραφήσεις. ;)

Το έβαλε ακόμα πιο "μπόλικο" ο ντιμιφουτ την τελευταία φορά που ήρθε δω με μικρόφωνο, και αν μη τι άλλο, είναι .. ενδιαφέρον.;)

Το "μείωσα" λίγο, αλλά παρέμεινε. Είναι εξόχως ευχάριστο. Άλλωστε, η βιβλιογραφία των μελετών ψυχοακουστικής, πρακτικά το .. επιβάλλει. :drinks:

Screenshot_20181206-091830.png


Screenshot_20170213-194513.png
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Δεν είναι 5 ντεσιμπέλ, περί τα 3 ντεσιμπελ είναι. ;)

Είναι ο "αέρας" στις ηχογραφήσεις. ;)

Το έβαλε ακόμα πιο "μπόλικο" ο ντιμιφουτ την τελευταία φορά που ήρθε Σω με μικρόφωνο, και αν μη τι άλλο, είναι .. ενδιαφέρον.;)

Το "μείωσα" λίγο, αλλά παρέμεινε. Είναι εξόχως ευχάριστο. Άλλωστε, η βιβλιογραφία των μελετών ψυχοακουστικής, πρακτικά το .. επιβάλλει. :drinks:
Ε ναι αφού πρώτα φώναζες για 10db μόνιμη κατηφόρα! τουλάχιστον τελικά μπήκες στο "σωστό" δρόμο !

(Τα εισαγωγικά στο "σωστό" μπήκαν γιατί όπως και να το κάνεις μιλάμε για "ρυθμίσεις χρήστη" οπότε το "σωστό" μπορεί να αλλάζει καμπόσο από εγκατάσταση/χρήστη σε εγκατάσταση/χρήστη...)
 

Μηνύματα
484
Reaction score
585
Η ανηφόρα που μοιάζει με τον Μπαρμπαλά στον Όλυμπο από τους 9Κ, είναι δικιά σου custom παρέμβαση?
Δίνει λίγο αέρα ψηλά χωρίς να κουράζει ;)
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.640
Reaction score
77.062
Έκατσα, για πρώτη φορά από τότε που πήρα τον τρινοβ, κι έκανα λεπτομερώς μια νέα ταργκετ κερβ, με ισοστάθμιση στο μανιουαλ όλων των καναλιών, ένα ένα, και αρκετά "μεθοδικά", βασιζόμενος στις αποθηκευμένες μετρήσεις που είχα κάνει παλιότερα.

5-6 ώρες δουλειάς δηλαδή. :roflmao:

Κατέληξα σε αυτά τα (προβλεπόμενα) διαγράμματα απόκρισης:

Τα 4 σαμπ:

View attachment 146019

Οι 11 δορυφόροι:

View attachment 146018

Όλα μαζί:

View attachment 146017

Και τα γνωστά, πριν και μετά:

View attachment 146016

Συμπέρασμα; Ένα και βέβαιο:

Άξιζε τον κόπο να κάτσω να τα φτιάξω. 8-)

Νομίζω πως έχω καταλάβει πλήρως τον τρόπο που πρέπει να χρησιμοποιηθεί το λογισμικό ισοστάθμισης του τρινοβ, και σαφώς συμπεριλαμβάνει μπόλικη δουλειά με το χέρι, για μικρορυθμίσεις σε κάθε κανάλι, που όντως κάνουν την διαφορά. ;)

Οι εντυπώσεις ακροάσεων είναι άριστες. Ξεκούραστο άκουσμα σε κάθε στάθμη, αίσθηση ισορροπίας και ομοιογένειας στο φάσμα, μπάσο χορταστικό και εξόχως αναλυτικό - περιγραφικό έως τους υπόηχους, μεσαιοπριμα ξεκούραστα και στις παλιότερες ηχογραφήσεις, χωρίς να ενοχλούν σε στάθμες ...ακατάλληλες ακόμα και για διλεπτη ακρόαση!
σε τι σημείο έχεις κροασάρει δορυφόρους-σαμπς?
παίζουν ταυτόχρονα κοινές χαμηλές ή είναι κάτι άλλο που δεν καταλαβαίνω?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
σε τι σημείο τα έχεις κροασάρει?
Το κρος είναι, ως προβλέπεται, στους 80 κύκλους.

Χωρίς εξαιρέσεις. ;)

Τα σαμπ παίζουν όλα το ίδιο φάσμα, το ίδιο περιεχόμενο, μονοφωνικό μπάσο, με διαφορετική βέβαια ισοστάθμιση κάθε σαμπ, ώστε καθένα ξεχωριστά να παίζει την ταργκετ κερβ, όπως την έδειξα.

Δείχνουν να έχουν απόκριση +-1,5 ντεσιμπέλ στο φάσμα που παίζουν, συμπεριλαμβανομένης της ταργκετ κερβ.

Απλά πράγματα. :)
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.316
Μηνύματα
2.858.294
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top