Yamaha HS8 & Dynaudio 18S : It's only...Monophonic (but I like it)


Μηνύματα
12.394
Reaction score
14.598
Δεν τίθεται τέτοιος προβληματισμός. :gotcha:

Κυρίως διότι ξεπέρασα όλα τα στάδια προβληματισμού, φτάνοντας στο συμπέρασμα πως δεν παλεύονται αυτά τα συχνοτικα πλαίσια των χαμηλών συχνοτήτων με απλοϊκές λύσεις, παρά μόνο με συνδυασμένες και πολύπλοκες, γεγονός εξόχως απογοητευτικό.:)

Ας το συζητήσουμε όμως, έτσι για το χαβαλε του.

Η αρχική συμπεριφορά του χώρου στα ερεθίσματα των ηχείων, εκτιμώ πως είναι ανεκτίμητης και "διαχρονικής" τρόπον τινά αξίας, διότι θεωρώ πως εμπεριέχει στοιχεία χρήσιμα και για την μετέπειτα πορεία της αξιολόγησης της συμπεριφοράς του, με βάση μετρήσεις του σετάπ πλέον, κι όχι του ίδιου του χώρου, πράγματα που έχουν μια λεπτή διαφορά μεταξύ τους.

Βεβαίως μας ενδιαφέρει πρωτίστως η μετρήσιμη συμπεριφορά του χώρου σε σχέση με τα ηχεία, καθώς θεωρητικά αυτό ακούμε, αλλά ως γνωστόν, η ηχητική ταυτότητα του χώρου είναι ανεξάρτητη των ηχείων.

Ταυτόχρονα, το ποσοστό μέτρησης της συμπεριφοράς του χώρου ως τμήμα της συνολικής απόκρισης ενός ενιαίου σεταπ-χωρου, ως γνωστόν εξαρτάται τόσο από την ποσότητα ενέργειας που παίρνει στα διάφορα τμήματα του φάσματος, όσο και από την ποσότητα της έμμεσης σε σχέση με την άμεση, λόγος που διαφοροποιείται σε κάθε στάθμη αλλά και αναλόγως παραθύρου μέτρησης.

Ένα στοιχείο που θα μπορούσε να συσχετιστεί με αυτό το σκεπτικό, είναι η άνοδος των μετρήσιμων χρόνων απόσβεσης, με την προσθήκη διαχυτικων διατάξεων (που φυσικά εμπεριέχουν και απορρόφηση).
Βλέπουμε λοιπόν πως στο σημείο που σημείωσα, προ φροντίδας παίζει στο φάσμα 0.31-0.58" με την ακραία άνω τιμή να είναι πολύ απομακρυσμένη από τις υπόλοιπες, ενώ στη συνέχεια μετρήθηκε 0.49-0.52" & 0.47-0.51", δηλαδή, θα λέγαμε πως έχουμε αύξηση των μετρήσιμων χρόνων απόσβεσης, κάτι που βεβαίως δεν μπορεί να οφείλεται στο φάσμα διάχυσης αυτών των διαχυτικων διατάξεων, ούτε σε ακύρωση ακυρώσεων, αλλά έχει άλλες πιθανές εξηγήσεις.

Είναι πάντως κοινώς αποδεκτή πεποίθηση, πως η τοποθέτηση υλικών ηχητικής φροντίδας, οδηγεί σε ελάττωση των χρόνων αντήχησης, κι όχι σε αύξηση.

++όσο και από την ποσότητα της έμμεσης σε σχέση με την άμεση, λόγος που διαφοροποιείται σε κάθε στάθμη++

Γενικα δε καταλαβαινω και πολλα απο αυτα που λετε στο νημα (περισσοτερο δηλαδη τον τροπο που πρακτικα τα πετυχαινετε, οχι τοσο αδυναμια θεωρητικη) αλλα εαν βοηθαει σε τιποτε (καθως νοιωθω την υποχρεωση οπου μπορω να βοηθαω με τις πολυ μικρες δυναμεις μου κατανοησης, καθως νοιωθω πολυ βοηθημενος απο ολους σας, ιδιως στο θεμα ακουστικης) το παραπανω δε νομιζω να ειναι σωστο, εαν με σταθμη εννοεις την ενταση (volume). Οσο και να ανεβασεις την ενταση ο λογος αμεσης και της εμμεσης παραμενει ο ιδιος. Ανεβαινει η αμεση αλλα μαζι ανεβαινει και η εμμεση σε ιδιο ποσοστο . Η εξισωση απο οτι θυμαμαι, δειχνει οτι το μονο που αλλαζει τον λογο αυτον , ειναι ο ογκος του δωματιου. Λαθος ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
++όσο και από την ποσότητα της έμμεσης σε σχέση με την άμεση, λόγος που διαφοροποιείται σε κάθε στάθμη++

Γενικα δε καταλαβαινω και πολλα απο αυτα που λετε στο νημα (περισσοτερο δηλαδη τον τροπο που πρακτικα τα πετυχαινετε, οχι τοσο αδυναμια θεωρητικη) αλλα εαν βοηθαει σε τιποτε (καθως νοιωθω την υποχρεωση οπου μπορω να βοηθαω με τις πολυ μικρες δυναμεις μου κατανοησης, καθως νοιωθω πολυ βοηθημενος απο ολους σας, ιδιως στο θεμα ακουστικης) το παραπανω δε νομιζω να ειναι σωστο, εαν με σταθμη εννοεις την ενταση (volume). Οσο και να ανεβασεις την ενταση ο λογος αμεσης και της εμμεσης παραμενει ο ιδιος. Ανεβαινει η αμεση αλλα μαζι ανεβαινει και η εμμεση σε ιδιο ποσοστο . Η εξισωση απο οτι θυμαμαι, δειχνει οτι το μονο που αλλαζει τον λογο αυτον , ειναι ο ογκος του δωματιου. Λαθος ?
Ο ίδιος έχω εκλάβει το σχόλιο ως εξής :
Ο λόγος άμεσης προς έμμεση θεωρείται σταθερός για σήματα ΄΄σταθεράς κατάστασης΄΄,δηλαδή με ενέργεια που δεν μεταβάλλεται δραστικά σε σχέση με τη μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης - μέγεθος διάφορο από την ένταση .

Αυτή η συνθήκη αλλάζει κατά τα μεταβατικά συμβάντα,όπου οι στιγμιαίες κορυφώσεις στην απαιτούμενη ενέργεια δεν υποστηρίζονται από τη στάθμη της έμμεσης και το σχετικό μ'εκείνη πεδίο αντήχησης.Τα ποσά απαιτούμενης ενέργειας και ο βαθμός ανταπόκρισης από τις ηχειακές πηγές μεταβάλλονται σε συνάρτηση με τη μέση συνεχόμενη στάθμη.

Επίσης η συνθήκη είναι εύθραυστη στις πρώτες οκτάβες,όπου η παρεχόμενη ενέργεια συχνά μπορεί να μην είναι ωφέλιμη,αλλά προερχόμενη από συνιστώσες ιδιορρυθμών.Η δε μεταβολή της στάθμης αλλάζει και την ικανότητα παροχής ωφέλιμης ενέργειας από δεδομένο ηχοσύνολο ανά ζώνη οκτάβας και ανάλογα με τη στιβαρότητα κατασκευής ως προς τις ηχειακές πηγές και τις ικανότητες οδήγησης ως προς τα ενισχυτικά.

Ο δε προβληματισμός του Ear ήταν εύλογος,αφού ο ροζ θόρυβος με τον οποίο λαμβάνεται η απόκριση συχνότητας μέσω μετακινούμενου μικροφώνου,λογαριάζεται ως σήμα σταθερής κατάστασης...
Διακρίνω έναν συλλέκτη μέσα σου.
Διακρίνεις έναν εαυτό του γράφοντος προερχόμενο από παράλληλο Σύμπαν... :Α
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Η απόφαση να μπει και δεύτερη μονάδα Dynaudio 18S στον αγώνα ελήφθη θέτοντας ο γράφων όρο στον εαυτό του να συνεχίσει την παρουσίαση με κάτι που να μην είναι αυτό που λένε ΄΄μια από τα ίδια΄΄...Αυτή η προσθήκη ανεβάζει το λογαριασμό στα 3350 ευρά αποκλειστικά για τις ηχειακές μονάδες,θεωρούμενος ότι μένει ακόμα σε προσιτό πλαίσιο και ακόμα περισσότερο με χαϊενδικούς όρους.

Τί ξεχωριστό θα μπορούσε λοιπόν να γίνει με δύο όμοιες μονάδες sub που να υπερκεράζει οποιαδήποτε άλλη βελτίωση χαϊενδικής υφής;
Μια στοιχειώδης διάταξη καρδιοειδούς μπάσου!

Τα θεωρητικά δεδομένα πάνω σ'ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι σύγχρονο ΄΄φρούτο εποχής΄΄,αλλά έχουν θεμελιωθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες χάρη στις μελέτες του σπουδαίου Harry F. Olson ("Gradient Bass Array")

Το καλό είναι ότι η εξέλιξη στα λογισμικά DSP έχει επιτρέψει να φλερτάρει ο χρήστης με το ΄΄ιερό δισκοπότηρο΄΄ του καρδιοειδούς μοτίβου μέχρι και σε κοινούς οικιακούς χώρους με εφικτές για εκείνους διατάξεις από μονάδες χαμηλών.Οι κάτοχοι συσκευών που μπορούν να διαχειριστούν περισσότερα από ένα κανάλια χαμηλών θα μπορούσαν με όμοια sub υπό κατάλληλη γεωμετρία εγκατάστασης και ηλεκτρονικές ρυθμίσεις να δομήσουν τέτοιες διατάξεις άνετα.Για τον γράφοντα βεβαίως θα είναι μεγαλύτερη η πρόκληση αφού θα πρέπει να χρησιμοποιήσει αποκλειστικά όσα μέσα ήδη διαθέτει χωρίς εμπλεκόμενο κεντρικό επεξεργαστή σήματος (Pre-Pro).

Η επίτευξη καρδιοειδούς μοτίβου στην απόκριση χαμηλών προβλέπει υποβαθύφωνες -κυρίως - μονάδες διατεταγμένες και ρυθμισμένες κατά τρόπον ώστε να ενισχύεται η στάθμη μπάσου που εκπέμπεται προς την πλευρά του ακροατή,ενώ να υποχωρεί αυτή πρός την αντίθετη πλευρά,δηλαδή προς το τοίχωμα πίσω από τα μπροστινά ηχεία - η διάκριση γίνεται ελέω πολυκαναλικών φορμά.
1602862110610.png


Επειδή κιόλας το εγχείρημα με τον διαθέσιμο εξοπλισμό θα ισορροπεί στην κόψη του ξυραφιού,βολεύει κάπως το γεγονός ότι τα εμπλεκόμενα sub θα έχουν σφραγισμένες καμπίνες,δηλαδή θα λείπουν πιθανές πηγές παρασιτικής και ανεξέλεγκτης εκπομπής για την ενέργεια στις πρώτες οκτάβες...

Στο διαδίκτυο μπορούμε να εντοπίσουμε πολλές παραστάσεις τέτοιων διατάξεων,τόσο για επιμέρους ηχειακές υλοποιήσεις,όσο και για εγκαταστάσεις sub σε live εκδηλώσεις.Με τα μέσα που διαθέτει ο γράφων θα επιχειρήσει την απλούστερη διάταξη με τα δύο τεμάχια sub το ένα πίσω από το άλλο,όπως εμφανίζεται στο κάτω αριστερό μέρος του παρακάτω σχεδίου :


Η βασική Αρχή Λειτουργίας έγκειται στο ότι η πισινή μονάδα θα εκπέμπει σε ισοδύναμη στάθμη υπό αντίθετη πολικότητα (-180 μοίρες) ως προς τη μπροστινή.Αυτό όμως δεν θα ήταν αρκετό να εφαρμοζόταν στην τύχη.Χάρη στην εφαρμογή υπολογισμένης χρονικής καθυστέρησης το εκπεμπόμενο από εκείνη ηχητικό κύμα θα βρίσκεται και υπό επιπρόσθετη διαφορά φάσης ως προς το εκπεμπόμενο από την μπροστινή...
Πρέπει να υπολογιστεί η ενδεδειγμένη απόσταση ανάμεσα στα ακουστικά κέντρα μπροστινής και πισινής μονάδας καθώς και να καθυστερήσουμε αναλόγως με την απόσταση την απόκριση στη δεύτερη ούτως ώστε να ισχύσουν οι παρακάτω αναπαριστώμενες συμβολές των επιμέρους κυμάτων ως προς την πρόσθια και οπίσθια της διάταξης ακτινοβολία αντίστοιχα :


Το εναρκτήριο βήμα είναι να επιλέξουμε τιμή για τη συχνότητα αναφοράς,δηλαδή εκείνη όπου θα ισχύει η βέλτιστη εφαρμογή του καρδιοειδούς μοτίβου.Η τιμή αυτή είναι καθοριστική για την περαιτέρω πορεία,αφού τα θεωρητικά δεδομένα υπαγορεύουν ότι σε ύψος μιας οκτάβας πάνω από την τιμή αναφοράς θα έχουμε το επίκεντρο υποχώρησης με στενό ευτυχώς εύρος στην πρόσθια απόκριση.Αυτό συμβαίνει διότι η αθροιστική συμβολή των κυμάτων από τις ξεχωριστές μονάδες που δίνει τις μέγιστες στάθμες γύρω από τη συχνότητα αναφοράς θα γίνεται καταστρεπτική (διαφορά φάσης 180 μοιρών) σ'εκείνο το σημείο.Αυτό κιόλας συνοδεύεται από το γεγονός ότι καθώς ανεβαίνουμε σε ύψος τα μήκη κύματος μικραίνουν και η αλληλοεπικάλυψη θα γίνεται εκτενέστερη,αλλά και ισχύουσα σε στενότερο εύρος.

Σε ύψος κατώτερο κατά δύο οκτάβες από τη συχνότητα αναφοράς θα έχουμε το επίκεντρο υποχώρησης κατά 6 dB στην πρόσθια πάντα εκπομπή.Χονδρικώς καθώς κατερχόμαστε από τη συχνότητα αναφοράς η συμβολή μεταξύ των επιμέρους κυμάτων ξεφεύγει από τη βέλτιστη κατάσταση,αφού αρχίζουν να βρίσκονται σε διαφορά φάσης μεταξύ τους.Επειδή όμως η κάθοδος στη συχνότητα συνεπάγεται ολοένα μεγαλύτερα μήκη κύματος,η σχετική αλληλοεπικάλυψη θα μετριάζει τα φαινόμενα καταστρεπτικής συμβολής.Τα δεδομένα βεβαίως υπαγορεύουν ότι θα εντείνεται αναπόφευκτα το φαινόμενο σε ύψος δύο οκτάβων παρακάτω.

Ο δεύτερος κυρίως περιορισμός θα μπορούσε ν'αντιμετωπιστεί με εφαρμογή ηλεκτρονικής ισοστάθμισης η οποία θα ΄΄κούρευε΄΄ την περίσσεια ενέργειας στην ανώτερη ζώνη φέρνοντας ισοδυναμία με τη ζώνη υποχώρησης.Στη δική μας περίπτωση όμως δεν θα συνέφερε,αφού θα έκοβε παράλληλα και πολύτιμο δυναμικό εύρος που δεν θα ήταν σε περίσσεια με γνώμονα τις υψηλότερες επιδιωκόμενες στάθμες.

Τα δεδομένα και οι περιορισμοί ισχύουν οποιεσδήποτε μονάδες και να χρησιμοποιούνταν.Όπως γίνεται ελπίζω κατανοητό κανένα κέρδος δεν έρχεται δίχως ανάλογο τίμημα...Με τη νόηση όμως και τη θέληση θα δούμε πώς θα μετριάζονταν τέτοια φαινόμενα τουλάχιστον με τα απλούστερα μέσα του γράφοντος...
Δόκιμη λύση για τέτοια προβλήματα σε εγκαταστάσεις με πολλαπλές μονάδες sub όπως λ.χ. σε συναυλίες είναι πάντως η εφαρμογή διπλών καρδιοειδών arrays,το πρώτο υλοποιημένο με μεγαλύτερα μεγάφωνα και χαμηλότερη συχνότητα αναφοράς,το δεύτερο με μικρότερα μεγάφωνα και ανώτερη συχνότητα αναφοράς,όπου ευθυγράμμιση και ισοσταθμίσεις πραγματοποιούνται μέσω DSP κατά τρόπον ώστε να επιτυγχάνεται αλληλοεπικάλυψη και τονική ισορροπία στην παρεχόμενη ενέργεια.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Για τη δική του εφαρμογή και με τα ιδιαίτερα για τη δική του χωροταξία εγκατάστασης κριτήρια,ο γράφων επέλεξε συχνότητα αναφοράς 90 Hz.Η τιμή αυτή συνεπάγεται εμφάνιση ακύρωσης στα 180 Hz και σημαντική υποχώρηση γύρω από τη ζώνη 25-30 Hz.Κάποιος προσεκτικός αναγνώστης θα μπορούσε να σκεφτεί ότι η διαμόρφωση στην προβλεπόμενη καμπύλη απόκρισης δεν θα ήταν συνταρακτικά καλύτερη σε σύγκριση με το προηγούμενο επίλεκτο σενάριο,όπου είχαμε μονάχα ένα τεμάχιο sub εγκατεστημένο στο κέντρο του εμβαδού.Σε ποιους τομείς λοιπόν θα έρχονταν τα ουσιώδη κέρδη από το καρδιοειδές μοτίβο;

Καταρχάς η συμβολή των κυμάτων κατά την πρόσθια εκπομπή από το συνδυασμό των δύο μονάδων θα έφερνε σημαντικά ανώτερες απαραμόρφωτες στάθμες στην ωφέλιμη ζώνη για το καρδιοειδές μοτίβο.Στη συγκεκριμένη εφαρμογή το ζεύγος των Dynaudio θα ενταχθούν σε κοινό κανάλι χαμηλών δεχόμενα καθένα ομοειδές στερεοφωνικό σήμα με την αυξημένη του τιμή ν'αξιοποιεί στο μέγιστο το κέρδος των μονάδων.Με ικανοποιητική εφαρμογή των δεδομένων το σύνολο θα είναι ικανό να πιάσει στάθμες 120+ dB με αποδεκτά όρια παραμόρφωσης για τις στιγμιαίες κορυφώσεις του προγράμματος,γεγονός που σημαίνει ότι γίνεται εφικτό έστω και για πολύ σύντομο - σε σχέση με τις συνήθειες του γράφοντος - χρόνο ν'απολαύσουμε πρόγραμμα σε μέση στάθμη ακρόασης που φλερτάρει με τα περίφημα υψίπεδα του...Ear (100+ dB).Κάτι ανάλογο θα συμβαίνει και με τον κρουστικό αντίκτυπο που θα έχει η πρόσθια ενέργεια από τις χαμηλές στους απτικούς υποδοχείς τους σώματος.Στις δε συνήθεις στάθμες η ενέργεια χαμηλών θα παρέχεται με ακόμα μικρότερες τιμές παραμόρφωσης.

Δεύτερον,η υπερπροσφορά ενέργειας χαμηλών προς τη θέση ακροατή πάντα θα προκύπτει με μικρότερη συμμετοχή και ανταπόκριση από τους ιδιορρυθμούς του χώρου,άρα και των ανισορροπιών που εκείνα προκαλούν,όπως λ.χ. οι ακυρώσεις SBIR προερχόμενες από το τοίχωμα όπισθεν των ηχειακών μονάδων.Παύει λοιπόν το στενό μαρκάρισμα που ασκούν στην άμεση ηχητική ενέργεια.Θα ομαλοποιείται επίσης το RT δεδομένου χώρου στις πρώτες οκτάβες χωρίς πρόσθετη συνδρομή μπασοπαγίδων ή πολλαπλών sub...

Άπαξ και ορίστηκε η συχνότητα αναφοράς,όλοι οι αναγκαίοι υπολογισμοί προκύπτουν εύκολα.Η απόσταση ανάμεσα στα ακουστικά κέντρα μπροστινής και πισινής μονάδας στην εξεταζόμενη διάταξη θα ισούται με το εν τέταρτον του μήκους κύματος που αντιστοιχεί στη συχνότητα αναφοράς.Οπότε μήκος κύματος = ταχύτητα ήχου / συχνότητα = 344 / 90 =~382 cm με το εν τέταρτον αυτού ίσο περίπου προς 95 cm.

Η χρονοκαθυστέρηση θα ισοδυναμεί με απόσταση ίση προς την ανωτέρω τιμή,δηλαδή περίπου 2,8 msec.Στην περίπτωση ειδικά των 18S ο ενσωματωμένος επεξεργαστής τους δέχεται ρυθμίσεις χρονικής υστέρησης σε μονάδες μήκους,άρα δεν χρειάζεται αναγωγή αυτού σε μονάδες χρόνου...Η συνδεσμολογία με τη διαχείριση σήματος θα έχουν ως εξής :

DAC/Pre -> μπροστινό Dynaudio 18S : Αυτή η μονάδα θα υπάγεται στο χρονικό σημείο ΄΄μηδέν΄΄.Στον δικό της επεξεργαστή θα εισαχθεί η η πραγματική απόσταση για τους δορυφόρους,ώστε να μην υπάρξει επιπρόσθετη υστέρηση ειδικά στο δικό του στάδιο εξόδου ως προς την είσοδο για το επόμενο στάδιο.Το υψιπερατό φίλτρο της μπροστινής μονάδας θα μένει απενεργοποιημένο.

Μπροστινό Dynaudio 18S -> πισινό Dynaudio 18S με το υψιπερατό φίλτρο του ενεργοποιημένο -> δορυφόροι Yamaha HS8 : Η δεύτερη μονάδα sub θα δέχεται σήμα από την μπροστινή το οποίο δεν θα είναι εξαρχής περισσότερο καθυστερημένο σε σχέση με την πρώτη.Και αυτό θα συμβεί επειδή κρίνεται αναγκαίο η όποια καθυστέρηση στο σήμα να εφαρμοστεί αποκλειστικά στο στάδιο του δεύτερου sub για να μην περνούσε κατόπιν και στους δορυφόρους.Στον ενσωματωμένο επεξεργαστή του δηλώνουμε καταρχάς την ίδια απόσταση για τους δορυφόρους που είχε δηλωθεί και στο πρώτο sub,αφού δεν επιδιώκεται περαιτέρω καθυστέρηση ή συντόμευση στο σήμα των δορυφόρων.Η καθυστέρηση για το ίδιο το πισινό sub θα εφαρμοστεί δηλώνοντας στον επεξεργαστή την απόστασή του από τη θέση ακρόασης πιο κοντινή απ'ότι θα είναι στην πραγματικότητα.Στο πόσο κοντινή έγκειται ακριβώς το κομβικό σημείο της όλης εφαρμογής.

Θα ήταν γοητευικό να υποστηρίξει ο γράφων πως με σκέτους υπολογισμούς βρήκε κατευθείαν τη βέλτιστη τιμή απόστασης με ακρίβεια εκατοστού,την εισήγαγε και ΄΄ω! του θαύματος΄΄ όλα αποδόθηκαν στην εντέλεια.Κάτι τέτοιο δεν θα γινόταν να συμβεί πραγματικά,αφού οπωσδήποτε υπεισέρχονται κάποιες μικροατέλειες σε τέτοια αυτοσχέδια εφαρμογή.
Αυτό που έγινε ήταν ότι έκανε πρόχειρους υπολογισμούς και κατόπιν μετρητικές συνεδρίες πάνω και γύρω από τις θεωρητικές τιμές,μέχρις ότου τα αποτελέσματα να συμφωνούσαν ως επί το πλείστον με τις θεωρητικές προσδοκίες.Και όταν κατέληξε σε αυτό το στάδιο έκανε το κλασσικό πέρασμα από τη μπροστινή στην πισινή προς τις ηχειακές πηγές πλευρά ενόσω το ηχοσύνολο αναπαρήγε πλούσιο σε χαμηλές πρόγραμμα (EDM) νιώθοντας το κοντράστ ανάμεσα στον αντίκτυπο του μπάσου στην πρώτη πλευρά και την εντυπωσιακή απουσία αυτού πίσω από τη διάταξη και δίπλα στο τοίχωμα...Εκεί όπου κανονικά με το μοναδικό sub υπό συμβατική τοποθέτηση μπουμπούνιζε...

Εννοείται πως θα ακολουθήσουν τα αποτελέσματα καθώς και οι παραλλαγές στον τρόπο διαχείρισης για την εφαρμογή...
 
Last edited:

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Επόμενος γύρος στον πυγμαχικό αγώνα με τις χαμηλές...Φτάνει ο γράφων σε κρίσιμη καμπή,αφού γνωρίζει πως ο καλύτερος τρόπος για να ισοσταθμιστεί ένα sub δεν είναι απλώς με φίλτρα και ρυθμίσεις και γεωμετρία,αλλά θέλει και...δεύτερο τεμάχιο sub.Προτού όμως να έκανε αυτήν την κίνηση,οφείλει μια τελική προσπάθεια με ένα και μοναδικό,αφενός μεν για τους αναγνώστες,αφετέρου δε για την ανατροφή που τον έμαθε να τα καταφέρνει ακόμα και με λιγότερα μέσα στη διάθεσή του.

Μήπως τελικά ν'αποκτούσε με τη σειρά του κανένα vintage Sansui και παθητικά να άκουγε...θεότητας χτύπο,βροντερό και ντούρο σαν τον Απόστολο Παύλο στο δρόμο για τη Δαμασκό;

Από τη θεωρία γνωρίζει ότι ο βέλτιστος γεωμετρικός τόπος για ένα μονάχα sub κείται στο μέσον μήκους,πλάτους,ύψους.
Για χωροταξικούς λόγους αποκλείει συμβιβαστικά τη διάσταση του ύψους,λογαριάζοντας μονάχα τις άλλες δύο...Το sweet spot έχει οριστεί λίγο πιο πίσω από το κέντρο γεωμετρικά ως προς την κάτοψη του χώρου...Για να μην παρεμπόδιζε η παρουσία του sub τα πόδια,δόθηκε λύση φέρνοντας την κατάλληλη καρέκλα για τη θέση ακρόασης που ικανοποιούσε ΄΄πονηρά΄΄ το συνδυασμό των απαιτήσεων που έχουν τεθεί...

View attachment 182371

Καλώδια διασύνδεσης είναι τα εξίσου προσιτά με τα προηγούμενα Van Damme Magenta,διότι αυτά διέθετε σε αναγκαία για την εφαρμογή μήκη...

Ας δούμε τώρα την ανανεωμένη απόκριση με τα επιμέρους κανάλια να εκπέμπουν πάντα ταυτόχρονα.Σημειωτέον ότι οι επιμέρους αποκρίσεις για καθένα κανάλι προκύπτουν αρκετά ομαλότερες και για να μη ζαλίζονται πολύ οι αναγνώστες από εδώ και πέρα θ'ασχολούμαστε με τις συνδυασμένες αποκρίσεις,αφού ούτως ή άλλως εκείνες είναι που έχουν σημασία εφόσον δεν πραγματοποιείται διόρθωση στο σήμα από ξεχωριστό λογισμικό.

Καταρχάς με τα EQ από το 18S απενεργοποιημένα :
View attachment 182374

Και κατόπιν με κατάλληλη εφαρμογή EQ συνοδεία μικρορυθμίσεων αποκλειστικά από το ίδιο το sub :
View attachment 182375

Το υψιπερατό φίλτρο προς τους δορυφόρους μένει σταθερά ενεργοποιημένο στα 80 Hz,ενώ το βαθυπερατό είναι ρυθμισμένο με κεντρική συχνότητα 110 Hz.Η συγκεκριμένη τιμή επελέγη χάρη στη νέα έκδοση firmware που περιέχει και πρόσθετα presets εκτός των επαγγελματικών δορυφόρων της Dynaudio...

Παρατηρούμε ότι επιτυγχάνεται χονδρικά καμπύλη-στόχος που παραπέμπει στη γνωστή της Harman,αλλά με τίμημα την υποχώρηση στο πρώτο μισό της πρώτης οκτάβας.Κατά τις ακροάσεις αυτή η καμπύλη δίνει ισορροπημένη αίσθηση ακόμα και σε πληθωρικό ενεργειακά στις χαμηλές πρόγραμμα,με εξαιρετική ταχύτητα απόσβεσης.

Spectrogram:
View attachment 182381

H δε βηματική απόκριση σε βάθος χρόνου φανερώνει την σφαιράτη συμπεριφορά στην ενιαία οντότητα:
View attachment 182383

Ο βηματικός παλμός αποσβένεται σε ποσοστό 10% του αρχικού μετά τα 100 msec,ενώ μετά τα 210 θα έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί...

Και παράσταση ETC όπου κυριαρχούν αρχικά στο πεδίο του χρόνου οι ανακλαστικές συνιστώσες από δάπεδο και σώματα καρέκλας και sub:
View attachment 182384

"Dance like a butterfly,sting like a Bee"
ωραια - το σαμπ με σκετο βυσμα (και κοπανιστο αερα δουλευει ?) 8-)
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Αν αντί για 95εκ. απόσταση + 2,8msec .... χρησιμοποιήσεις 95+95 = 190 εκ απόσταση;;;
(περίπου έτσι έχω τα 2 subs και φαίνεται να δουλεύει μια χαρά... το δωμάτιο μου είναι στη γωνία του σπιτιού και η πίσω πλευρά της διάταξης στοχεύει στο υπόλοιπο σπίτι. Μπορώ και βάζω περισσότερη ένταση χωρίς να ενοχλώ...)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.334
Πολύ καλό!

Εύγε μεσιέ!


Για την συντριπτική πλειοψηφία των λοιπών συμμετεχόντων στο νήμα, αφήνω το παρακάτω λινκ (ήρεμα).

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
ωραια - το σαμπ με σκετο βυσμα (και κοπανιστο αερα δουλευει ?) 8-)
Μπορείς να συνδέσεις δύο όμοιες μονάδες sub παράλληλα στην ίδια προενισχυτική έξοδο (sub),να τις τοποθετούσες ΄΄πλάτη με πλάτη΄΄ και να όριζες την πισινή να εκπέμπει με αντίθετη πολικότητα (ρυθμιστικό φάσης στη θέση -180 μοιρών).Εάν η διάσταση από εμπρός μεγάφωνο μέχρι την πλάτη σε καθεμία μονάδα ήταν περιορισμένη,τότε δεν θα είχες μεν καρδιοειδές μοτίβο,αλλά θα προσέγγιζες ένα οκτωειδές μοτίβο εκπομπής που και αυτό βολεύει κάπως,αφού προξενεί ακυρώσεις στην πλευρική προς τις μονάδες εκπομπή για την ενέργεια χαμηλών,περιορίζοντας έτσι σε κάποιο βαθμό τη συμμετοχή και ανταπόκριση από τους ιδιορρυθμούς δεδομένου χώρου.
Πολύ καλό!

Εύγε μεσιέ!


Για την συντριπτική πλειοψηφία των λοιπών συμμετεχόντων στο νήμα, αφήνω το παρακάτω λινκ (ήρεμα).

Υπερβολές...έχω βάλει μέχρι και απλό βιντεάκι...Οι κάτοχοι των προσιτών miniDSP σίγουρα κατανοούν τους όρους εφαρμογής...

Μην ξεχνάς,τηρώ έστω και με καθυστέρηση μιαν υπόσχεση που σου είχε δώσει κάποτε ο αείμνηστος RDoherty/Zonepress,τιμώντας και τα γραπτά του έτερου μεγάλου απόντος Cpt.Haddock...
Αν αντί για 95εκ. απόσταση + 2,8msec .... χρησιμοποιήσεις 95+95 = 190 εκ απόσταση;;;
(περίπου έτσι έχω τα 2 subs και φαίνεται να δουλεύει μια χαρά... το δωμάτιο μου είναι στη γωνία του σπιτιού και η πίσω πλευρά της διάταξης στοχεύει στο υπόλοιπο σπίτι. Μπορώ και βάζω περισσότερη ένταση χωρίς να ενοχλώ...)
Υπό τις κατάλληλες ρυθμίσεις κάτι τέτοιο θα σήμαινε μικρότερη συχνότητα αναφοράς κατά μια οκτάβα...Do the math.
 
Last edited:



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Το λευκό 18s που το βρίσκουμε γιατί έχω φάει τον κόσμο;
Οι λείες και ορθογώνιες σε σχήμα επιφάνειες στην καμπίνα βολεύουν για την επένδυσή τους με...λευκή ταπετσαρία.Για εκείνη σίγουρα δεν θα χρεαζόταν να...έτρωγες τον κόσμο.:wink:
 


Ndis

Titika
Μηνύματα
1.865
Reaction score
4.639
Τι παίζει αλήθεια με τα βιντεάκια σου? Μέσα στο πλαίσιο μού γράφει "χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο" (!!) και δεν είναι η πρώτη φορά.
Σε εμένα παίζουν κανονικα, δοκίμασε να κανεις ανανέωση με ctrl+f5 ή κάποιον αλλο φυλλομετρητή.
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Τι εννοείς περιορισμένη διάσταση από εμπρός μεγάφωνο μέχρι την πλάτη..... ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Τι εννοείς περιορισμένη διάσταση από εμπρός μεγάφωνο μέχρι την πλάτη..... ;
Να μην έχει μεγάλο βάθος καμπίνας,κατά τρόπον ώστε να μη μεσολαβούσε υπέρμετρη απόσταση από το εμπρός έως το πίσω μεγάφωνο της νοητής διάταξης,απομακρύνοντάς την έτσι από το οκτωειδές μοτίβο (δίπολο) στην πολική απόκριση.
 


vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.105
Reaction score
2.740
Πολύ καλό!

Εύγε μεσιέ!


Για την συντριπτική πλειοψηφία των λοιπών συμμετεχόντων στο νήμα, αφήνω το παρακάτω λινκ (ήρεμα).

Χαχαχαχαχαχαχα κλαιω μιλάμε
 




Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.560
Μηνύματα
2.865.594
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top