Toe in & Cross firing








Μηνύματα
920
Reaction score
2.589
Σοβαρά πάντως, είναι αξιοζήλευτη η επιμονή στη λεπτομέρεια που επέδειξες, τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη... Σε προδιαθέτει για τρομερή οπτικοακουστική εμπειρία, πολύ θα ήθελα κάποια στιγμή να το ζήσω live 😛😛😛.

Λοιπόν, όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω σαν εσένα👨‍🦲.

Ή μάλλον όχι.
Αρχίζω ολοκληρωτική επίθεση για να σε πατάξω σε όλα τα μέτωπα :

Books.jpg


Ξεκινάω μελέτη, χα χα!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.401
Reaction score
125.579
πολύ θα ήθελα κάποια στιγμή να το ζήσω live
Ας ολοκληρωθεί ο εμβολιασμός, να νιώθω κυρίως εγώ ασφαλής, μετά από εξέταση αντισωμάτων, και θα ανοίξουν οι πόρτες για "ακροάσεις". ;)
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.919
Reaction score
12.574
Σοβαρά πάντως, είναι αξιοζήλευτη η επιμονή στη λεπτομέρεια που επέδειξες, τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη...
Κάπου εκεί δίπλα ένα κακόμοιρο ρούτερ κλαίει τη μοίρα του, bit by bit.
 

Μηνύματα
4.873
Reaction score
3.963
Λοιπόν, υπάρχει το γνωστό αλφάδι με λέιζερ, που γράφεται κανονικά alfadolazer:

(Βέβαια τα ηχεία είναι όλα εντελώς αλφαδιασμενα, alfadiasmena)

View attachment 198985

Το οποίο έχω ενώσει με χαρτοταινια (hartotenia) πάνω σε μια αυτοσχέδια γωνία από σκληρό φελιζολ (felizol) ώστε όταν το τοποθετώ πάνω στο ηχείο να βγάζει μια ευθεία γραμμή λέιζερ (lazer) που να δείχνει την ον αξις ακτινοβολία του ηχείου, δηλαδή ακριβώς πάνω από το Τουίτερ:

View attachment 198984

Ταυτόχρονα, τοποθετώντας το αυτοσχέδιο felizoloalfadolazer στην ανάποδη γωνία, δίνει μια οριζόντια γραμμή λέιζερ (lazer) η οποία δείχνει το ύψος της δέσμης ον αξις του Τουίτερ, ώστε όλα τα Τουίτερ των 13 ηχείων να συναντούν το μικρόφωνο μέτρησης επακριβώς στο ίδιο σημείο, πάνω στην κάψα μέτρησης:

View attachment 198983

Κατ'αυτον τον τρόπο, έφερα 13 δορυφόρους, όχι μόνο να απέχουν επακριβώς 2.23cm από την κάψα του μικροφώνου, αλλά ταυτόχρονα (στην ον αξις μέτρηση) να συμπίπτουν όλες οι ον αξις επάνω στο μικρόφωνο, επακριβώς στο κέντρο της κάψας, και ταυτόχρονα το ύψος της δέσμης να είναι επακριβώς στο ίδιο σημείο.

Δηλαδή πλήρης 3D έλεγχος της δέσμης της ον αξις, είναι εφικτός με alfadolazer, απλώς πρόκειται για ασκήσεις ακριβείας (για φυλακισμένους).


ΥΓ. Για κατεύθυνση της ον αξις σε περιμετρικό σημείο της MLP για cross firing, στήνω μια βίδα (vida) ανάποδα (me to kefali kato) πάνω στο σημείο που απέχει 45cm δεξιά και αριστερά της MLP (μετρημένο με lazer), και κατευθύνω εκεί τις κάθετες δέσμες των alfadolazer των ηχείων που θα έχουν toe in, ενώ οι οριζόντιες θα πρέπει να παραμείνουν στο ίδιο ακριβώς ύψος μέτρησης, που φυσικά δε διαφέρει, διότι το ύψος των τουιτερ από το δάπεδο είναι επακριβώς το ύψος της κάψας του μικροφώνου, δηλαδή όλα τα ηχεία βρίσκονται επακριβώς στο ίδιο ύψος (ρυθμιζόμενες βάσεις) της θέσης ακρόασης.

Η ακρίβεια τοποθέτησης των ηχείων, είναι βασικός στόχος στο στήσιμο ενός σεταπ.

Δέχθηκα μόνο στο ένα σαμπ (εκ των 4) απόκλιση μισού εκατοστού στην απόσταση ακρόασης, καθώς λόγω μήκους κύματος δεν νοείται διαφορά, άσε που κουράστηκα... Στους δορυφόρους δεν έχω μετρήσιμη απόκλιση απόστασης ακρόασης, με ακρίβεια χιλιοστού. Lazer.

Βεβαίως η ον αξις ακτινοβολία όλων των δορυφόρων είναι με απόλυτη ακρίβεια, 100%.

Εσείς; Έχετε ακρίβεια τοποθέτησης;
Νομίζετε ότι το τερματίσετε, γατάκια;
:lolsign::lolsign::lolsign::lolsign::lolsign:
Καλα ολ αυτα. Κι εμεις με δοκιμες και πειραματα ειμαστε. Αλλα ακομη δεν εχω λυσει το θεμα με την πολυθρονα. Οταν ειμαι καθιστος και οταν ειμαι ξαπλωτος. Αλλαζει η εστιαση σε μηκος και υψος.

Εν τω μεταξυ οσο κι αν εχω ψαξει για βασεις ηχειων με τηλεχειρηστηριο που να μου λυνουν αυτο το θεμα δεν βρηκα.
Για την ακριβεια λυση υπαρχει αλλα ακομη εχει δυο προβληματα. Ειναι ακριβη και ειναι καπως θορυβωδης. Drones!!
Εν τω μεταξυ και ο Μελιδης αρνειται πεισματικα ν ασχοληθει. Μονο για οσους εχουν πιστοποιηση πιστοποιση "ULTRA ΒΛΑΜΕΝΟΙ" κανει τετοιου ειδους πατεντες. Εν τω μεταξυ εκεινο το ρημαδι το αλφαδολεηζερ που δεν το βρισκω πουθενα στο εμποριο και συνεχως μας το μοστραρεις στις φωτο κατι μου λεει οτι το προμηθευτηκες απο τον Μιχαλη.

Μαθαμε και το ον αξις και οφ αξις. Τοσο καιρο καθομασταν στον αξονα και μας αρεσε. Τωρα ξεπαλουκωθηκαμε! Αντε να δουμε νεες χαρες. Μενουν στον αξονα οι δογματικοι κι αυτοι που συνηθησαν!

Παντως Κωστα ακομη δεν μπορω να κατανοησω απο που πηγαζει τοση ενεργεια στα τεχνικα. Για τ αποτελεσματα δεν χωραει αμφιβολια (αν μη τι αλλω στα του τι σινεμα! - μην ξεχνιομαστε).
Δεν ξερω αν καποιος που θελησει ν ασχοληθει με το σπορ (πιστοτητα αναπαραγωγης ηχου) και καθησει να διαβασει το εν λογω θρηντ αν θα ενθαρυνθει η με τη μια θα πει "παμε γι αλλα"

Νομιζω οτι ξεκινοντας θα επρεπε να γραφεις οτι αφορα αυστηρα μονο εμπειρους στα του ηχου.

Ωστοσο ειναι γεγονος οτι εμεις που διαβαζουμε, για να εφαρμοσουμε τα οσα περιγραφεις κι αποδεικνυεις εκτενως, χρειαζονται δυο απλα πραγματα. Εμπιστοσυνη στο συγγραφεα και απλη μετακινηση ηχειων. Τοσο απλα. Ετοιμη τροφη δηλαδη εχουμε.

Με την καλημερα μου και μια φανταστικη ερμηνεια. Portishead Glory Box Live At Roseland NY ( Best Audio) - YouTube
 


Μηνύματα
1.297
Reaction score
2.573
Ωστοσο ειναι γεγονος οτι εμεις που διαβαζουμε, για να εφαρμοσουμε τα οσα περιγραφεις κι αποδεικνυεις εκτενως, χρειαζονται δυο απλα πραγματα. Εμπιστοσυνη στο συγγραφεα και απλη μετακινηση ηχειων. Τοσο απλα. Ετοιμη τροφη δηλαδη εχουμε.

Με την καλημερα μου και μια φανταστικη ερμηνεια. Portishead Glory Box Live At Roseland NY ( Best Audio) - YouTube
Έτσι ακριβώς ,κάθε φορά που γράφει κάποιο οδηγό ο ear αρχίζουν τα πειράματα.
Φυσικα χωρίς τις γνώσεις του και τον εξοπλισμό του ,λίγα πράγματα καταφέρνω να κάνω σωστα ,αλλά όλο και καταφέρνω κάποια βελτίωση.
Βασικα η απίστευτη διαφορά το τι άκουγα και τι ακούω ήρθε όταν διάβαζα ότι έγραφε για τις target curve και τις κατηφόρες στα 10 db από τις χαμηλές στις υψηλές.
Με πειραματισμό είδα το φως το αληθινό :)
 


Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Εγώ όχι ακόμα, γιατί δε βρήκα το τρίγωνο των 45 μοιρών (να το χρησιμοποιήσω σαν οδηγό), οπότε είμαι με την κλασσική κλίση των 30 μοιρών. (το τρίγωνο των 30 το έχω πρόχειρο) :laugh:
 

Μηνύματα
1.500
Reaction score
2.826
Τελικά toe in - aggressive cross firing δοκίμασε κανένας σας ως τώρα;

Έχει να πει κάνα σχόλιο;
Στα μπροστινά είχα εφαρμόσει αλλά όχι aggressive, προσεχώς που θα έρθουν ένα ζευγάρι T8V θα το δοκιμάσω και θα ενημερώσω !
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.383
Reaction score
79.494
Τελικά toe in - aggressive cross firing δοκίμασε κανένας σας ως τώρα;

Έχει να πει κάνα σχόλιο;
Επί εποχής Emotiva/B&W αλλά και αργότερα με Emotiva/GoldenEar είχα toe in.
Αποτέλεσμα: Καλύτερο κέντρο, μικρότερο πλάτος.

Δυστυχώς λόγω χώρου είμαι σε ισοσκελές τρίγωνο με γωνίες 25 μοιρών αντί για 30 οπότε απο τα δυο προτίμησα το πλάτος.

Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ξανατρέξω ισοστάθμιση για δοκιμή με τον Trinnov για να δοκιμάσω την επίδραση του Remapping στην ιστορία. Ούτε σε σκληρό τρίμηνο λοκντάουν
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.401
Reaction score
125.579
Ψάχνεις ισοσκελές ορθογώνιο τρίγωνο για να το βάλεις μεταξύ πίσω τοίχου και εσωτερικής πλευράς της καμπίνας;
Εκτύπωσε αυτό!

110700a.jpg


:lolsign:
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ξανατρέξω ισοστάθμιση για δοκιμή με τον Trinnov για να δοκιμάσω την επίδραση του Remapping στην ιστορία. Ούτε σε σκληρό τρίμηνο λοκνταουν.
Σε καταλαβαίνω.
Κι όμως, το αξίζει. Μπιλιβ ιτ ορ νοτ.

Κι εγώ με την ψυχή στο στόμα έκατσα να ακούσω με μια μέτρηση μόνο στην mpl και ισοσταθμιση ενός σημείου, προσεκτικά μη τυχόν μετακινήσω το μικρόφωνο από τη θέση του ( :o ) για να επιβεβαιώσω αν θα παραμείνουν toe in ή αν θα τα ξαναγυρνουσα on axis για να ξανακάνω μετρήσεις από την αρχή, και άκουγα 3 ώρες μέχρι τις 4:30 τα χαράματα, δε μπορούσα να το πιστέψω..
Μάλιστα έβγαλα εκτός τα front wide για να έχω σταθερό μέτρο σύγκρισης με αυτό που γνώριζα.

Συμπερασματικά, σε τρίμηνο λοκνταουν, ε, κάτσε κάντο.

Ή όταν βάλεις στο ταβάνι διάχυση, γενικά αν και όταν κάνεις κάποια σημαντική αλλαγή στο χώρο.

Φυσικά, στα καλά καθούμενα, ούτε για πλάκα. Μισούμε μετρήσεις.
 
Last edited:

Μηνύματα
768
Reaction score
1.594
Τελικά toe in - aggressive cross firing δοκίμασε κανένας σας ως τώρα;

Έχει να πει κάνα σχόλιο;
Το δοκίμασα εγώ, και είμαι πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα: έχω πολύ καλύτερο κεντράρισμα και στις τρεις θέσεις ακρόασης, με ελαφρά μείωση του πλάτους όπως και ο @Dimifoot (δυστυχώς λόγω χώρου έχω κι εγώ στήσιμο τριγώνου πανοράματος -ισοσκελές- και όχι ισόπλευρο). Αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποιος τύπος που μας δίνει τη γωνία του toe in, με βάση τον λόγο των πλευρών του τριγώνου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.401
Reaction score
125.579
δυστυχώς λόγω χώρου έχω κι εγώ στήσιμο τριγώνου πανοράματος -ισοσκελές- και όχι ισόπλευρο
Αυτό είναι εκ των πραγμάτων λάθος, και είναι η πραγματική αιτία μειωμένου αντιληπτού πλάτους μουσικής σκηνής.

Αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποιος τύπος που μας δίνει τη γωνία του toe in, με βάση τον λόγο των πλευρών του τριγώνου.
Όχι.


Το δοκίμασα εγώ, και είμαι πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα: έχω πολύ καλύτερο κεντράρισμα και στις τρεις θέσεις ακρόασης, με ελαφρά μείωση του πλάτους
Ωραία. ;)

Εφόσον τα ηχεία παραμένουν στην ίδια γωνία τοποθέτησης (<30°, πιθανώς 25°, λόγω ισοσκελούς τριγώνου ακρόασης) το toe in δεν αποτελεί το ίδιο αιτία μειωμένου αντιληπτού πλάτους μουσικής σκηνής.

Η αίσθηση αυξημένου πλάτους μουσικής σκηνής με toe out, οφείλεται στο φάντομ πλαϊνό ηχείο λόγω πλαϊνών ανακλάσεων στα τοιχωματικά όρια (το ροζουλί) και προφανώς είναι λάθος να συμβαίνει κάτι τέτοιο.
 


Staff online

  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.612
Μηνύματα
2.867.948
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top