Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Re: Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ. said:
Να σε δω ποτε θα σχεδιασεις επιτελους ενα αφιερωμα στις εισαγωγες απο οπερες "Γερμανικης σχολης"...:cool_4:
Μα ήδη την προηγούμενη εβδομάδα τελείωσε το αφιέρωμα στον Μπραμς...
Τι άλλο εννοείτε, κύριε Καφάτο; Μήπως Βάγκνερ;
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Μα ήδη την προηγούμενη εβδομάδα τελείωσε το αφιέρωμα στον Μπραμς...
Τι άλλο εννοείτε, κύριε Καφάτο; Μήπως Βάγκνερ;
Δυο Ριχαρδοι και ενας Γουσταυος δεν θα με χαλουσαν καθολου μα καθολου...:cool_4:
 

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Δυο Ριχαρδοι και ενας Γουσταυος δεν θα με χαλουσαν καθολου μα καθολου...:cool_4:
Συμπεραίνω:
Ρίχαρντ Βάγκνερ, Ρίχαρντ Στράους και Γκούσταβ Μάλερ.
Σωστά;
 


Μηνύματα
49
Reaction score
2
Ερώτηση
Θα ήθελα να ρωτήσω ποιοι είναι οι συνθέτες με το μεγαλύτερο έργο
(σε όγκο) στην κλασσική μουσική.
 

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Πω, πω τι κεφάλαιο ανοίγουμε!

Επειδή είναι μεγάλο το θέμα και σημαντικό, θα μου δώσετε περιθώριο ως αύριο, ώστε να συγκεντρώσω τα στοιχεία που χρειάζονται και να φτιάξω τους σχετικούς πίνακες.

Όπως φαίνεται, έχω αρκετή homework για σήμερα....
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Νίκο,πραγματικά σε ζορίζουμε με διάφορες απορίες και άγνωστες λέξεις που έχουμε,όμως εκτός του οτι είσαι πάντα άψογος και γρήγορος στις απαντήσεις σου,μας ξεδιαλύνεις αναπάντητα ερωτήματα χρόνων.
Σε ευχαριστούμε.:respect:
 

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Γιώργο, εάν το καταφέρνω σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, να ξεδιαλύνω τις απορίες σας, αυτό θεωρώ ότι είναι μια μεγάλη ικανοποίηση για μένα, αφού ο κόπος δεν πάει χαμένος.

Είναι πράγματι μεγάλη μου χαρά να βλέπω απορίες σας και -εάν μπορώ- να τις λύνω.
Ήδη βρίσκομαι στη φάση της συγκέντρωσης των στοιχείων για τις μεγάλες ποσότητες έργων και σύντομα θα απαντήσω και σ΄ αυτό.
 

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Σχετικά με τις μεγάλες ποσότητες έργων

Πριν από το 18ο αιώνα ο αριθμός των έργων τα οποία έγραφε ένας συνθέτης δεν είχε καμία σημασία, γιατί αυτό το οποίο προείχε ήταν η ποιότητα, είτε λίγα ήταν τα έργα είτε πολλά. Στα τέλη του 17ου και ολόκληρο το 18ο αιώνα, ένα «πακέτο» 5, 10 ή 15 έργων ήταν κάτι το συνηθισμένο.

Ο Πέρσελ εξέδωσε δύο βιβλία με 12 και 10 σονάτες, αντιστοίχως. Τα έργα του Κορέλι εκδίδονταν σε βιβλία ανά 12. Οι σουίτες Αγγλική, Γερμανική και Γαλλική του Μπαχ είναι όλες σε σετ των έξι. Το ίδιο και οι σονάτες του για βιολί. Όταν ο Χάιντν πήγε στην Αγγλία έγραψε έξι συμφωνίες κι όταν ξαναπήγε έγραψε άλλες έξι.

Στην αλληλογραφία του Καρλ Ντίτερσντορφ (Karl Ditters von Dittersdorf), σύγχρονου του Χάιντν, βρίσκονται φράσεις όπως «ο Ρίχτερ μού παρήγγειλε έξι κουαρτέτα...» ή «κάθισα να γράψω έξι νέες συμφωνίες που μου παράγγειλαν...» ή ακόμη «αν θέλεις να βγάλεις λίγα χρήματα γράψε μου έξι νέες συμφωνίες και δύο κοντσέρτα για τον σολίστ με το όμποε...».

Ένας λόγος για την τόση μεγάλη παραγωγικότητα του 18ου αιώνα ήταν η αντίληψη της εποχής η οποία ήθελε το συνθέτη «εργάτη» της μουσικής ο οποίος εργαζόταν καθημερινά για να τα βγάλει πέρα με τις παραγγελίες τις οποίες του ανέθεταν. Δεν τον θεωρούσαν ως έναν εμπνευσμένο «ποιητή» ο οποίος θα έγραφε όποτε είχε έμπνευση. Μ´ άλλα λόγια, έβλεπαν το συνθέτη όχι τόσο ως καλλιτέχνη, αλλά σαν δημοσιογράφο, ο οποίος έπρεπε να παραδώσει τα άρθρα του.

Ο προκάτοχος του Μπαχ, ο Κουνάου, έγραφε κάποτε όταν ήταν στη Λιψία: «Δοκίμασα την εμπειρία τού να αναγκαστώ να γράψω υπό την πίεση του χρόνου. Έτσι, για να παραδώσω ένα σετ με επτά σονάτες, έγραφα μία κάθε μέρα. Γι αυτό ξεκίνησα τη μία Δευτέρα και τις παρέδωσα την επόμενη».

Ο Χέντελ έγραψε οκτώ σπουδαία και μεγάλα σε έκταση έργα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Τους Ισραηλίτες στην Αίγυπτο έγραψε μέσα σε 29 ημέρες και τον Μεσσία σε 22! Ο Μπαχ έγραφε πέντε πλήρη «πακέτα» με καντάτες κάθε Κυριακή ή γιορτή. Ο σύγχρονός του, ο Τέλεμαν, έγραφε δώδεκα τέτοια «πακέτα». Ο Μεταστάζιο έγραψε το λιμπρέτο μιας όπερας, ο Άντολφ Χάσσε έγραψε τη μουσική, έγινε πρόβα και η πρεμιέρα δόθηκε μέσα σε 18 ημέρες, συνολικά! Οι τρεις πιο μεγάλες όπερες του Μότσαρτ χρειάστηκαν από δύο μήνες η καθεμιά.

Το ρεκόρ ποσότητας γραφής -και ταχύτητας- όλων των εποχών κατέχει ο συνθέτης Filippo di Monte, του 16ου αιώνα. Έγραψε περίπου 1.000 μαδριγάλια και 300 μοτέτα!

Ο αρχιεπίσκοπος Τρεντς ήταν ένα αξιόλογο δείγμα συνθέτη, όσον αφορά την ταχύτητα και την ποιότητα της μουσικής του γραφής.

Και κατά το 19ο αιώνα είχαμε παρόμοια παραδείγματα. Ο Σούμπερτ έγραψε πάνω από 600 τραγούδια, εκτός από πολλή ορχηστρική μουσική. Ο Βολφ έγραψε πάνω από 500 τραγούδια και ο Ρέγκερ 200, μαζί με μιαν απίστευτη ποσότητα άλλων έργων.

Γενικώς, μπορούμε να πούμε πως η εποχή μεγάλων ποσοτήτων μουσικής δημιουργίας πέρασε με το τέλος του 18ου αιώνα.

Ο συνημμένος «Πίνακας 1» δείχνει το μεγαλύτερο αριθμό ομοειδών έργων στην ιστορία της μουσικής. Όμως, γι΄ αυτόν είναι απαραίτητο να γίνουν μερικές διευκρινίσεις. Για τον υπολογισμό των συνολικών έργων τα οποία έγραψε ένας συνθέτης παρουσιάζονται διάφορα προβλήματα. Πρώτα, ο χαρακτηρισμός των έργων πολλές φορές μπερδεύει τους μελετητές. Ο Μόλτερ, για παράδειγμα, χαρακτήρισε ένα Κουαρτέτο του ως Συμφωνία, έργο το οποίο είναι δύσκολο να καταταγεί σ΄ αυτό ή το άλλο είδος.

Ένα πρόβλημα, που ενυπάρχει μέσα σ΄αυτόν τον πίνακα (με *), είναι η απόδοση κάποιων έργων σε λάθος δημιουργό, λάθη τα οποία γίνονται κατά κόρον το 18ο αιώνα. Για παράδειγμα, ο Χάιντν έγραψε 104 Συμφωνίες, αλλά σ΄ αυτές περιλαμβάνονται εναλλακτικές εκδοχές της 63ης, της 22ης και της 72ης. Άλλοι αποδίδουν στον Χάιντν 140 Συμφωνίες, από τις οποίες όμως οι 36 είναι αμφίβολης προέλευσης. Το Μινουέτο του Βοδιού είναι του Zeyfried, η Συμφωνία των Παιχνιδιών είναι μια παραλλαγή του έργου του Λεοπόλδου Μότσαρτ. Το Κοντσέρτο για Τσέλο op.101 είναι του Kraft, ενώ το Κουαρτέτο Εγχόρδων σε Φα μείζ. γράφτηκε από τον Roman Hoffsteter.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία έγκυρων καταλόγων, οι συνθέτες που έγραψαν τις περισσότερες Συμφωνίες εμφανίζονται στον «Πίνακα 2».
 

Attachments


Μηνύματα
49
Reaction score
2
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Ερώτηση
Γιατί στις διαδοχικές παραστάσεις ενός έργου όπερας, αλλάζουν οι ερμηνευτές κάποιων ρόλων με κάποιους άλλους;
Έχει να κάνει με βιολογικό λόγο;
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Και εγω εχω μια απορια,κατι που παντοτε με απασχολουσε αλλα...φοβομουν να ρωτησω:oops:

Η ερωτηση δεν ειναι μουσικη αλλα μαλλον περισσοτερο κοινωνικη.

Οταν γινοταν πρεμιερα μιας π.χ. οπερας τοτε(ας πουμε 18ο η 19ο αιωνα) πως αντιμετωπιζαν το γεγονος?Θελω να πω ηταν κατι αντιστοιχο με το σημερινο σχεδον κοσμικο, ηταν σαν μια εναρξη ενος θεατρικου εργου, ηταν μια ευκαιρια για συνευρεση?Πως το εβλεπαν οι κατοικοι της Ευρωπης εκεινων των εποχων?Μπορει να συγκριθει με καποιο αντιστοιχο σημερινο γεγονος?
 

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Ερώτηση
Γιατί στις διαδοχικές παραστάσεις ενός έργου όπερας, αλλάζουν οι ερμηνευτές κάποιων ρόλων με κάποιους άλλους;
Έχει να κάνει με βιολογικό λόγο;
Ειδικά στην όπερα, πολλές φορές οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι είναι μεγάλοι σε χρονικοί διάρκεια (του τραγουδιστή επί σκηνής) και πολύ απαιτητικοί.
Είναι, λοιπόν, φυσικό να απαιτείται μιας μέρας ανάπαυλα (ή δύο) για τον τραγουδιστή, ώστε να ξεκουραστεί η φωνή του, αλλά και ο ίδιος σωματικά.

Έτσι θα μπορέσει να είναι ξανά σε φόρμα για την επόμενη εμφάνισή του/της.
 

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Re: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Και εγω εχω μια απορια,κατι που παντοτε με απασχολουσε αλλα...φοβομουν να ρωτησω:oops:

Η ερωτηση δεν ειναι μουσικη αλλα μαλλον περισσοτερο κοινωνικη.

Οταν γινοταν πρεμιερα μιας π.χ. οπερας τοτε(ας πουμε 18ο η 19ο αιωνα) πως αντιμετωπιζαν το γεγονος?Θελω να πω ηταν κατι αντιστοιχο με το σημερινο σχεδον κοσμικο, ηταν σαν μια εναρξη ενος θεατρικου εργου, ηταν μια ευκαιρια για συνευρεση?Πως το εβλεπαν οι κατοικοι της Ευρωπης εκεινων των εποχων?Μπορει να συγκριθει με καποιο αντιστοιχο σημερινο γεγονος?
Το πώς αντιμετώπιζαν την πρεμιέρα ή το σύνολο των παραστάσεων π.χ. μιας όπερας, διαφέρει κατά εποχή ή γεωγραφικό χώρο.

Στην Ιταλία, την εποχή του Ροσίνι ή του Βέρντι, η όπερα ήταν ένα μεγάλο κοινωνικό γεγονός, όχι μόνο για τους ευγενείς, αλλά και τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα. Το Κουρέα της Σεβίλης τον τραγουδούσαν στα καφενεία, τις ταβέρνες και τα καπηλειά την επόμενη μέρα.
Τις πιο γνωστές άριες τις τραγουδούσαν και οι ψαράδες στην ψαραγορά της Βενετίας ή όπου αλλού. Ήταν ένα "λαϊκό" είδος για την εποχή, για όλο τον κόσμο.

Κάτι παρόμοιο γινόταν και στην Πράγα, όπου τις άριες από τις όπερες του Μότσαρτ τις τραγουδιούσαν όλο το βράδυ στους δρόμους της πόλης. Σημειώνω ότι οι όπερες του Μότσαρτ ήταν πιο δημοφιλείς και αγαπητές στην Πράγα, απ΄ότι στη Βιέννη.

Τα βαλς του Γιόχαν Στράους και των αδελφών του στη Βιέννη τα αντιμετώπιζαν διαφορετικά. Άλλοτε ήταν παραγγελίες για τον ετήσιο χορό διαφόρων σωματείων και συλλόγων (γιατρών, δημοσιογράφων, σιδηροδρομικών), όπου συμμετείχαν τα μέλη των σωματείων (σαν κλαμπ).

Άλλοτε πάλι ήταν το μεγάλο κοινωνικό (κοσμικό) γεγονός την περίοδο του Καρναβαλιού στη Βιέννη, όπου δίνονταν μεγάλοι χοροί στους οποίους συμμετείχε η "ανώτερη τάξη" της πόλης, με ακριβό εισιτήριο.

Ακόμη, υπήρχαν και μικρά κοντσέρτα σε υπαίθρια καφέ (άνοιξη και καλοκαίρι) όπου μπορούσε να πάει ο καθένας. Τέλος, η μουσική των Στράους ταξίδευε σε διάφορες πόλεις, όπου καλούσαν τον Γιόχαν Στράους με την ορχήστρα του για μια σειρά συναυλιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Παβλόβσκ της Ρωσίας, όπου πήγαιναν σχεδόν κάθε καλοκαίρι. Αλλά και στο Λονδίνο, το Βερολίνο, το Παρίσι.

Στο Λονδίνο, οι ακριβές συναυλίες για τους πλούσιους δίνονταν στο Royal Albert Hall, εξαιρετικό χώρο, αλλά υπήρχαν και τα Promenade Concerts, που συνεχίζονται ως σήμερα, για τον πολύ κόσμο. Και εκεί υπήρχαν φτηνές υπαίθριες συναυλίες, όταν το επέτρεπε ο καιρός.
 

Μηνύματα
49
Reaction score
2
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Ερώτηση
Από πότε είναι "θεσμός" η αποδοκιμασία ενός τραγουδιστή-τραγουδίστριας της όπερας από τους θεατές;
Συναντάται μόνο στην όπερα ή έχει συμβεί και σε συναυλία κλασσικής μουσικής;
 

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Ερώτηση
Από πότε είναι "θεσμός" η αποδοκιμασία ενός τραγουδιστή-τραγουδίστριας της όπερας από τους θεατές;
Συναντάται μόνο στην όπερα ή έχει συμβεί και σε συναυλία κλασσικής μουσικής;
Αυτό το θέμα είναι πολύ σημαντικό και όχι μόνο όσον αφορά την αποδοκιμασία.
Γενικώς το χειροκρότημα στην ιστορία της μουσικής είναι μεγάλο ζήτημα, που απαιτεί homework. Πριν από χρόνια είχα αφιερώσει αρκετές εκπομπές για να ενημερώσω τον κόσμο πού και πότε πρέπει ή δεν πρέπει να χειροκροτεί.

Με την ευκαιρία, θα ήθελα να γνωρίζω εάν οι απαντήσεις που σας δίνω είναι ικανοποιητικές ή όχι. Προσπαθώ από τη μια να δίνω κάποια απαραίτητα στοιχεία, με απλά λόγια, αλλά δεν ξέρω αν σας φαίνονται οι απαντήσεις φλύαρες.

Ποια είναι τα σχόλιά σας;
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Re: Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Με την ευκαιρία, θα ήθελα να γνωρίζω εάν οι απαντήσεις που σας δίνω είναι ικανοποιητικές ή όχι. Προσπαθώ από τη μια να δίνω κάποια απαραίτητα στοιχεία, με απλά λόγια, αλλά δεν ξέρω αν σας φαίνονται οι απαντήσεις φλύαρες.

Ποια είναι τα σχόλιά σας;
Μπορουν ποτε οι μαθητες να κρινουν τον δασκαλο?:cool_4:
Ασε μας απλα να απολαυσουμε αυτο που εχεις δημιουργησει εδω μεσα...:bravo:
 

Μηνύματα
49
Reaction score
2
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Εμένα προσωπικά με καλύπτουν πλήρως και μάλιστα μερικές φορές νοιώθω και άσχημα γιατί βλέπω ότι μπαίνεις σε κόπο για να καλύψεις πλήρως όλο το εύρος της ερώτησης ή και καμία φορά επεκτείνεις μόνος σου την ερώτηση εκεί που έπρεπε να πάει.Όλα αυτά φυσικά δεν είναι φλυαρίες.Κάθε άλλο μάλιστα.

Πάντως να ξέρεις ότι μερικές φορές και ο ερωτών νοιώθει άβολα γιατί μπορεί να κάνει ερώτηση ή να διατυπώσει ερώτηση έτσι που να φαίνεται μπαρούφα.(άλλη λέξη δεν βρήκα).
Οπότε ελπίζω και η δικές ερωτήσεις να στέκουν.
 

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

Αγαπητέ Αντρέα,

Σ΄ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά εδώ στο AVSITE δεν υπάρχουν μαθητές και δάσκαλοι ούτε ανόητες ιεραρχίες, αλλά συνομιλητές.
 

Μηνύματα
1.047
Reaction score
77
Απάντηση: Απορίες σχετικά με την κλασική μουσική!

...μερικές φορές και ο ερωτών νοιώθει άβολα γιατί μπορεί να κάνει ερώτηση ή να διατυπώσει ερώτηση έτσι που να φαίνεται μπαρούφα.(άλλη λέξη δεν βρήκα).
Οπότε ελπίζω και οι δικές μου ερωτήσεις να στέκουν.
Το είπα ήδη από το ξεκίνημα αυτού του θέματος και το πω ακόμη μια φορά:
Δεν υπάρχουν κουτές ερωτήσεις σ΄αυτό το θέμα, απλώς υπάρχουν απορίες που ζητούν τη λύση τους.
 

Μηνύματα
5.771
Reaction score
0
Με την ευκαιρία, θα ήθελα να γνωρίζω εάν οι απαντήσεις που σας δίνω είναι ικανοποιητικές ή όχι. Προσπαθώ από τη μια να δίνω κάποια απαραίτητα στοιχεία, με απλά λόγια, αλλά δεν ξέρω αν σας φαίνονται οι απαντήσεις φλύαρες.

Ποια είναι τα σχόλιά σας;
Τι να πουμε ρε συ Νικο?
Εγω προσωπικα χαιρομαι να διαβαζω τις απαντησεις σου.
Και αυτο δεν εχει να κανει με τις γνωσεις σου η με αυτο που ανεφερε ο Aνδρεας περι μαθητων και δασκαλων αλλα με τον ΤΡΟΠΟ που απαντας .
Τουλαχιστον το "Δασκαλος" για μενα το εχεις ΚΕΡΔΙΣΕΙ οχι με τις γνωσεις σου αλλα με τον ΤΡΟΠΟ που τις μοιραζεις .
Τα rei στον sensei . :rei:
:respect:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.003
Μηνύματα
3.037.673
Members
38.525
Νεότερο μέλος
seos
Top