Most visitors online was 2872 , on 2 Jun 2025
Ορθώς!O καθένας έχει το δικαίωμα να ακούει όπως του αρέσει και ό,τι του αρέσει. Κανένας δε θα πει το αντίθετο.
Από την άλλη όμως κανένας δεν έχει το δικαίωμα να πει ότι ακούει σωστότερα από τον γείτονα που έχει τα 500άρια της Κ+Η όταν απλά έχει φτιάξει ένα σύστημα του "γούστου του"...
Kύριου,κύριου να πω?Ορθώς!
Και έρχομαι να ρωτήσω κάτι.
Άντε και έρχεται ο χα(λ)ιεντάς και "ακούει" τα Κ+Η σπίτι μου, όπου και έχω γεμίσει με διαχυτές και συνηχητές και μπασοπαγίδες, αλλά και απορροφητικές επιφάνειες, και είναι όλα ως προβλέπονται...
Εντάξει, συχνοτικά δε θα έχει παράπονο. Τι μπάσα θες, τι πρίμα θες, τι μεσαία, όλα εκεί θα είναι, δε θα λείπει τίποτα. Ούτε πολύ, ούτε λίγο, όσο πρέπει.
Εντάξει, φασικά προβλήματα δε θα υπάρχουν, άρα εστίαση, τοποθέτηση οργάνων, βάθος, εικόνα, όλα σε επίπεδα λίαν ικανοποιητικά.
Από φυσικότητα μη χε@ω, όλα θα του ακούγονται πιο φυσικά από ποτέ, ο ορισμός της ισορροπίας και της αληθοφάνειας.
Από ανάλυση? Ε, εδώ γελάμε... Θα αναλύει το πάχος της σόλας του περαστικού στο βάθος της ηχογράφησης...
Από δυναμικά? Θα αναρωτιέται γιατί... Το ηχείο είναι εργαλείο σε τέτοια θέματα....
Τελικά λοιπόν...:
Τι μπορεί να μη του αρέσει?
Τι μπορεί να βρει ως "ψεγάδι" στον ήχο τους?
(διότι δε θα φταίει το ιντερκονέκτ...)
Σκοταδι ρε παιδι μου :138::138::138:νεξτ...
(αυτό το "σκοτάδι" μάνα μου τι είναι?)
Τη δεκαετία του 70 και του 80 (και σίγουρα παλαιότερα, αλλά δεν έχω άποψη) τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά από ότι είναι τώρα και τότε σαφώς ο όρος είχε νόημα.Από την άλλη όμως κανένας δεν έχει το δικαίωμα να πει ότι ακούει σωστότερα από τον γείτονα που έχει τα 500άρια της Κ+Η όταν απλά έχει φτιάξει ένα σύστημα του "γούστου του"...
Ένα σύστημα που απλά μου αρέσει, σε κάποιον άλλο μπορεί να ακούγεται ανυπόφορο.
Ένα σύστημα που μας δίνει ένα 80% της αποθηκευμένης πληροφορίας στο μέσο είναι σωστότερο από ένα άλλο που σου δίνει μόνο το 50% γιατί το υπόλοιπο το έκανε φρου-φρού και αρώματα (εκούσια ή ακούσια). Το ποιό από τα δύο αρέσει περισσότερο σε εμένα ή εσένα δεν έχει την παραμικρή σημασία.
Δηλαδή η πιθανότητα να έχουμε δύο συστήματα που να αποδίδουν αυτό το 80% και το ένα να αρέσει σε εσένα και το άλλο σε εμένα δεν υπάρχει?
Μπορεί το δικό σου αγαπημένο σύστημα να το προτιμάς 1000 φορές από τα Κ+Η του γείτονα, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι το σύστημά σου εισάγει τόσες περισσότερες παραμορφώσεις στον ήχο που, για τα δεδομένα της υψηλής πιστότητας, φαντάζει σαν τρανζιστοράκι μπροστά στα μεγάλα K+H.
Δηλαδή αν έχω τα ADAM δεν ξέρει τι μου γίνετε ή B&W ή ΚΕF ή JMLab ή Martin Logan ή Meridian?
Αυτά δεν μπορούν να του δώσουν αυτό το 80% που σε τελική το μετράς με τι?
Και γιατί έβαλες Bilstein; Και γιατί να βάλεις KW;
Αφού το απόλυτο στήσιμο δεν θα το πετύχεις ποτέ - ούτε υπάρχει τέλειο αυτοκίνητο...
Βάλε τις πιο άνετες στο δρόμο. Μαγικό χαλί και χ3σε την ακρίβεια και τα μπασίματα στις στροφές.
Γιατί δεν είμαι ισοπεδωτικός.
Δεν ξέρω πως σου έδωσα αυτή την άποψη αλλά λυπάμαι.
Ανάμεσα στο άσπρο και το μαύρο ξέρεις υπάρχουν και αποχρώσεις του γκρίζου.
Και η Bilstein και η KW έχουν τον ίδιο στόχο και δουλεύουν με τους κανόνες της φυσικής και με μετρήσεις για να βγάλουν τα ελατήριά τους και τις αναρτήσεις τους..
Δεν στρουφίζουν τυχαία μερικά σίδερα, τα φοράνε στο αμάξι και το πάνε βόλτα να δούνε πως νοιώθουν τις λακούβες στον πισινό τους.
Κακές μπορεί να μην είναι, αλλά χειρότερες από τις KW είναι με αυστηρά κριτήρια και με μοναδικό κριτήριο τη γρήγορη οδήγηση.
Το πως δουλεύει η μία ανάρτηση και το πως ή άλλη ξέρω πολύ καλύτερα από ότι φαντάζεσαι.
Και πάλι ξαναλέω ότι υπάρχουν και αποχρώσεις του γκρίζου για να επιλέξεις όταν δεν μπορείς να τα έχεις όλα.
Επίσης μπορεί δύο ερασιτέχνες να μη συμφωνούν για τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης αλλά ένας επαγγελματίας θα σου πει ακριβώς ποια από τις δύο είναι σωστότερη.
Το λάθος σου είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ.
Αν νομίζεις ότι όλοι οδηγούν με τον ίδιο τρόπο, ακόμα και οι επαγγελματίες.
Ακόμα και στην F1 οι ρυθμίσεις που κάνουν στα 2 ίδια αυτοκίνητα που τρέχουν είναι διαφορετικές προκειμένου να ταιριάζουν στο οδηγικό προφίλ του οδηγού.
Άλλοι οδηγούν πιο επιθετικά και άλλοι με γραμμές, άλλοι δεν φοβούνται να πατήσουν το φρένο με το αριστερό πάνω στη στροφή φορτίζοντας διαφορετικά την ανάρτησή τους και άλλοι πιο στρωτά και ήρεμα.
Αλλά βέβαια με τη δική σου λογική, κι αφού η τέλεια ανάρτηση και το τέλειο στήσιμο δεν υπάρχουν, κάποιος τύπος που έχει το ίδιο αυτοκίνητο με εσένα και φοράει ακόμα τις "μαμά" αναρτήσεις μπορεί να σου πει ότι το δικό σου δεν είναι πιο καλοστημένο από το δικό του, απλά αυτός έχει κάνει περισσότερους συμβιβασμούς και προτείνει μία "διαφορετική άποψη" για το σπορ στήσιμο του αυτοκινήτου σας...
Ειλικρινά θα προσπεράσω τον ειρωνικό σου τόνο και θα αναρωτηθώ πως βγάζεις τόσο εύκολα συμπεράσματα για κάποιο που δεν ξέρεις για να του απευθύνεσαι με αυτό το τρόπο?
Mία είναι η σωστή αναπαραγωγή.
Το αν είναι τεχνικά εφικτή είναι άλλο θέμα (όπως άλλο θέμα είναι αν είναι του γούστου μας ή όχι).
Ανεξάρτητα από αυτό, βάζοντας τη σωστή αναπαραγωγή ως στόχο και ως μέτρο, αξιολογείς τις επιμέρους συσκευές και συνολικά τα συστήματα.
Τώρα βέβαια αν η πλειοψηφία των κατασκευαστών δεν είναι σε θέση να φτιάξει σωστά μηχανάκια και αν η πλειοψηφία του κόσμου νομίζει ότι "δεν του αρέσει" το σωστό, είναι λογικό να έχουμε πολλές "πέρα βρέχει" σχεδιάσεις.
Τονίζω το "νομίζει" διότι οι περισσότεροι δεν έχουν ακούσει καν ένα τέτοιο σύστημα/χώρο.
Αλήθεια πόσοι από αυτούς που διάβασαν το παρόν thread και σκέφτηκαν από μέσα τους (ή απ'έξω τους) "τι μλκίες λέει ο CostasEAR" έχουν ακούσει το 400ρι ή το 500ρι της K+H;
Να απαντήσω εγώ... Κανένας.
Από την άλλη βέβαια άμα τους ρωτήσεις τι βίδες να βάλεις στα μηχανάκια σου, θα σου προτείνουν να πας για ακρόαση πριν αποφασίσεις. Ψυχοπάθεια κανονικά.
Τώρα που είδες εγώ να διαφωνώ με την άποψη ότι αυτά τα ηχεία είναι άσχημα μόνο εσύ το ξέρεις?
Μήπως και αναφέρεσαι σε κανέναν άλλο?
Η μάθηση για κάποιους είναι ευχαρίστηση.
Δες την ουσία του παραδείγματος...
Για να σε βοηθήσω, κι επειδή όπως είπες το τέλειο δεν υπάρχει μπορώ να σου βρω χιλιάδες παραδείγματα...
Δε θα γνωρίσουμε ποτέ γυναίκα που να είναι τέλεια σε όλα, άρα ας παντρευτούμε την πρώτη που θα βρούμε και θα μας αρέσει εμφανισιακά και μην το ψάξουμε παραπάνω.
Δεν θα γίνουμε ποτέ "Άγιοι άνθρωποι" άρα ο Gandhi και ο Hitler δε διαφέρουν και πολύ.
Το ίδιο περίπου συμβαίνει και με το γιαγιά μου που έχει βγάλει το Δημοτικό και τον Einstein.. Αφού δε θα χωρέσουμε ποτέ όλη την ανθρώπινη γνώση στο μυαλουδάκι μας, what's the big deal?
Δεν θα αποκτήσουμε ποτέ το τέλειο αυτοκίνητο, άρα είτε πάρεις Clio είτε πάρεις Ferrari είναι το ίδιο.
Δεν υπάρχει ο απόλυτος χρόνος σε μία πίστα άρα εσύ που την κάνεις σε 2 λεπτά οδηγώντας ένα καλοστημένο αυτοκίνητο στα όριά του (και τα όρια σου) κι εγώ που την κάνω σε 15 με το γαλλικό μου αμαξάκι και με την άνεση μου (για να μην πονέσει και η μέση και να μην ιδρώσω) κάνουμε το ίδιο πράγμα απλά με "διαφορετική άποψη"...
κ.ο.κ....
Και πάλι συνεχίζεις να βάζεις διαφορετικά πράγματα στο ίδιο τσουκάλι και να ελπίζεις ότι θα σου βγει η συνταγή.
Νομίζω ότι μιλάμε για την αναπαραγωγή της μουσικής και την απόλαυσή της.
Αν θέλεις να κάνουμε συζήτηση για ότι άλλο δεν έχω πρόβλημα αλλά ο χώρος μάλλον δεν είναι ο σωστός και η διάθεσή σου είναι μάλλον αρνητική.
Πάντως από τα γραφόμενά σου πρέπει να έχεις την οικονομική δυνατότητα να αγοράσεις ferrari, τέλειο ηχοσύστημα να σπουδάζεις για πολλά χρόνια κ.ο.κ. :107:
Ενδιαφέρουσα η άποψή σου αλλά διαφωνώ.
Ο όρος "Υψηλή Πιστότητα" έχει τη σημασία που είχε πάντα:
Να μας δείχνει ποιός είναι ο στόχος και ο σκοπός του χόμπυ.
Μπορεί να μην την προσεγγίσεις ποτέ αλλά πρέπει να το προσπαθήσεις στο μέτρο του δυνατού (χώρος, budget, γνώσεις κ.ο.κ.).
Αν αρχίζεις να βάζεις "γούστα" και "αρώματα" στο παιχνίδι και χάνεις το στόχο σου, απλά καταλήγεις να ασχολείσαι με διαφορετικό χόμπι. Δεν είναι κακό. Κακό είναι να μην το παραδέχεσαι και να προσπαθείς να "βιάσεις" τον ορισμό της Υψηλής Πιστότητας για να τον φέρεις ντε και καλά στα μέτρα σου ή/και να βρίσκεις ένα σωρό δικαιολογίες για τις επιλογές σου.
Αρκεί να πεις ότι ακούς ό,τι σου γουστάρει, όπως σου γουστάρει, και να πάει να κουρεύεται το HiFi. :126:
Αν δεν ξέρει τι ηχείο ακούει (το σεντόνι που λέγαμε) δεν θα βρει κανένα ψεγάδι και μάλλον θα πάθει την πλάκα του.Τι μπορεί να μη του αρέσει?
Τι μπορεί να βρει ως "ψεγάδι" στον ήχο τους?
Δυστυχώς δεν θα συμφωνήσω μαζί σου. Οσο περνάνε τα χρόνια οι εγγραφές γίνονται όλο και χειρότερες και ο λεγόμενος loudness war που έχει καταστρέψει τα πάντα επεκτείνεται και σε άλλα είδη μουσικής πέραν αυτών που απευθύνονται στην πιτσιρικαρία.να πω, πως οσο ακουω (εστω και με ενα entry level συστημα) τοσο θελω ολο και περισσοτερη ακριβεια, αναλυση και σωστη σκηνη. Και ας ειναι με μετριες ή συμπιεσμενες ηχογραφησεις.. σιγουρα ενοχλουν σε σχεση με τις καλες, αλλα δεν πειραζει, η μουσικη μετραει
α και μιας και το βλεπω συχνα να αναφερεται, μπορει να υπαρχει συμπιεση σε μεταλ δισκους, αλλα στο συνολο αυτοι που "δεν ακουγονται" σε καλα συστηματα ειναι χρονο με το χρονο ολο και λιγοτεροι, πιθανα κατω του 30% - 40% του συνολου. Πιστευω να χειροτερα εγιναν τη δεκαετια '95-'05, τα τελευταια χρονια σε πολλες ροκ και μεταλ εγγραφες γινεται προσπαθεια για ικανοποιητικο ηχο. Σιγουρα οχι ηχο αναφορας (ισως σε ενα 5-10% των κυκλοφοριων να ελεγα για υποδειγματικο ηχο) αλλα παραπανω απο ανεκτο ακομη και σε hi-fi συστηματα.
ναι, θέλει να στρώσεις ένα κόκκινο χαλί...(να ταιριάζει με το λογότυπο, είναι θέμα "ματσαρίσματος"):138:Δηλαδή αυτά θέλουν και στρώσιμο; :146:
![]()
Φυσικά και υπάρχει.Δηλαδή η πιθανότητα να έχουμε δύο συστήματα που να αποδίδουν αυτό το 80% και το ένα να αρέσει σε εσένα και το άλλο σε εμένα δεν υπάρχει?
Πολύ γενική η ερώτησή σου..Δηλαδή αν έχω τα ADAM δεν ξέρει τι μου γίνετε ή B&W ή ΚΕF ή JMLab ή Martin Logan ή Meridian?
Αυτά δεν μπορούν να του δώσουν αυτό το 80% που σε τελική το μετράς με τι?
Ναι αλλά δεν έδωσες σημασία στο παρακάτω:Το πως δουλεύει η μία ανάρτηση και το πως ή άλλη ξέρω πολύ καλύτερα από ότι φαντάζεσαι.
Εννοείται πως μιλάμε για ένα συγκεκριμένο οδηγό και μία συγκεκριμένη διαδρομή.. Για κάθε περίπτωση υπάρχει ιδανική ρύθμιση την οποία οι μηχανικοί ελπίζουν να προσεγγίσουν με βάση κάποιες αρχές και κανόνες. Δε τα ρυθμίζουν χύμα, με το μάτι και αγνοώντας τους νόμους της Φυσικής και σίγουρα όχι με βάση το τι βολεύει τους θεατές που θα παρακολουθήσουν τον αγώνα..Το λάθος σου είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ.
Αν νομίζεις ότι όλοι οδηγούν με τον ίδιο τρόπο, ακόμα και οι επαγγελματίες.
Ακόμα και στην F1 οι ρυθμίσεις που κάνουν στα 2 ίδια αυτοκίνητα που τρέχουν είναι διαφορετικές προκειμένου να ταιριάζουν στο οδηγικό προφίλ του οδηγού.
Άλλοι οδηγούν πιο επιθετικά και άλλοι με γραμμές, άλλοι δεν φοβούνται να πατήσουν το φρένο με το αριστερό πάνω στη στροφή φορτίζοντας διαφορετικά την ανάρτησή τους και άλλοι πιο στρωτά και ήρεμα.
Δεν υπάρχει ειρωνία. Άλλο ένα παράδειγμα σου δίνω αλλά πάλι χάνεις την ουσία..Ειλικρινά θα προσπεράσω τον ειρωνικό σου τόνο και θα αναρωτηθώ πως βγάζεις τόσο εύκολα συμπεράσματα για κάποιο που δεν ξέρεις για να του απευθύνεσαι με αυτό το τρόπο?
Σχολιάζω τη γενικότερη στάση απέναντι σε αυτή και τις αντίστοιχες "εναλλακτικές" προτάσεις - δε μιλάω για εσένα προσωπικά.Τώρα που είδες εγώ να διαφωνώ με την άποψη ότι αυτά τα ηχεία είναι άσχημα μόνο εσύ το ξέρεις?
Μήπως και αναφέρεσαι σε κανέναν άλλο?
Δεν είναι και τόσο διαφορετικά - λυπάμαι που δε μπορείς να το διακρίνεις.Και πάλι συνεχίζεις να βάζεις διαφορετικά πράγματα στο ίδιο τσουκάλι και να ελπίζεις ότι θα σου βγει η συνταγή.
Νομίζω ότι μιλάμε για την αναπαραγωγή της μουσικής και την απόλαυσή της.
Αν θέλεις να κάνουμε συζήτηση για ότι άλλο δεν έχω πρόβλημα αλλά ο χώρος μάλλον δεν είναι ο σωστός και η διάθεσή σου είναι μάλλον αρνητική.
Κοντά έπεσες. :116:Πάντως από τα γραφόμενά σου πρέπει να έχεις την οικονομική δυνατότητα να αγοράσεις ferrari, τέλειο ηχοσύστημα να σπουδάζεις για πολλά χρόνια κ.ο.κ
H Behringer λοιπόν στο manual των Truth (από τα οποία ακούω τώρα) γράφει για την σωστή τοποθέτηση των monitor μακρυά από όλους τους τοίχους όσο γίνεται γύρω γύρω και κλίση προς τα μέσα έτσι ώστε να "κοιτάνε" τον ακροατή. Ετσι ο ακροατής ακούει μόνο τον απευθείας ήχο και όχι ανακλώμενο από τους τοίχους και τον χώρο.Σε τυπικό ελληνικό χώρο ακρόασης, ο λόγος ανακλώμενης προς απευθείας ηχητικής ενέργειας είναι > 10:1, είτε θέλετε να το καταλάβετε, είτε όχι.
Βασικά δηλαδή, ακούμε τις αντανακλάσεις του χώρου κυρίως, και πολύ πολύ λιγότερο το ίδιο το ηχείο.
Θα με συγχωρεσεις αλλα μπερδεύομαι.Πώς απο το g=0.15 φτάσαμε στο οτι η ανακλώμενη ενέργεια είναι 5 φορές της απευθείας?????3 ), δέχεται περίπου πέντε φορές μεγαλύτερη ανακλώμενη ενέργεια σε σχέση πάντα με την απευθείας (G=0.15).
ο λόγος της απευθείας προς την ανακλώμενη είναι 0,15 (αυτό ισχύει στο πχ ...μέγαρο) δηλαδή στα 100 τα 85 είναι από ανακλάσεις και τα 15 απευθείας από τους μουσικούς, οπότε η ακριβής τιμή είναι 85/15=5,6- δηλαδή 5,6 φορές μεγαλύτερη είναι η ανακλώμενη (ο συγγραφέας έγραψε περίπου 5 φορές.Θα με συγχωρεσεις αλλα μπερδεύομαι.Πώς απο το g=0.15 φτάσαμε στο οτι η ανακλώμενη ενέργεια είναι 5 φορές της απευθείας?????
Τα γνήσια studio monitors (λέγονται και near field monitors) είναι φτιαγμένα για κοντινές ακροάσεις, ώστε να υπερισχύει ξεκάθαρα ο απευθείας ήχος από τον ανακλώμενο στους γύρω τοίχους. Γι' αυτό, αφ΄ενός έχουν υψηλότερη κατευθυντικότητα, αφ' ετέρου τα control rooms στην πλευρά που βρίσκονται τα ηχεία αυτά είναι ντυμένα με ηχοαπορροφητικά υλικά.H Behringer λοιπόν στο manual των Truth (από τα οποία ακούω τώρα) γράφει για την σωστή τοποθέτηση των monitor μακρυά από όλους τους τοίχους όσο γίνεται γύρω γύρω και κλίση προς τα μέσα έτσι ώστε να "κοιτάνε" τον ακροατή. Ετσι ο ακροατής ακούει μόνο τον απευθείας ήχο και όχι ανακλώμενο από τους τοίχους και τον χώρο.