Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Αυτές οι ηχογραφήσεις σε ένα σουπερ-ντούπερ σύστημα θα ακουστούν το λιγότερο κουραστικές...
Εκεί λοιπόν, ένα ηχείο το οποίο δεν είναι τόσο αναλυτικό, αλλά πιο στρογγυλεμένο, ίσως και κάπου χρωματισμένο, σαφώς και θα δώσει ένα πιο ευχάριστο άκουσμα.
E, να αγοράσουμε τρανζιστοράκι ή να τις ακούμε μόνο στο αμάξι.

Το Hi-Fi σύστημα τι φταίει να το κάνουμε να παίζει όπως μας κατέβει για να ακούμε 10 μπούρδες παραγωγές;

Όταν ασχολείσαι με τα σβέλτα αυτοκίνητα και τη γρήγορη οδήγηση δεν θα ψάξεις για άνετες αναρτήσεις και μαλακά λάστιχα επειδή στη γειτονιά σου έτυχε να έχει λακούβες..
Αν δεν μπορείς να ανεχτείς την οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους με αυτοκίνητο που έχει σπορ στήσιμο απλά αλλάζεις χόμπι και αγοράζεις ένα οικογενειακό να κάνεις τη δουλειά σου (ή αφήνεις το γρήγορο για δεύτερο και γρήγορες βόλτες μια στις τόσες)..

Κουβέντα να γίνεται δηλαδή γιατί αν σου αρέσει πραγματικά το κομμάτι και ακούς μουσική και όχι σύστημα και συχνότητες (με κλειστά μάτια και ψωνισμένο ύφος) θα γουστάρεις ανεξάρτητα από την ποιότητα της ηχογράφησης...

Το τέλειο δεν είναι του κόσμου τούτου και όποιος νομίζει ότι το τέλειο υπάρχει, απλά είναι το τέλειο για τον εαυτό του.
Για τον δίπλα του η τελειότητα μπορεί να έχει εντελώς διαφορετικό "ήχο"
Το τέλειο δεν είναι του κόσμου τούτου αλλά όταν έχεις εξόφθαλμα παραδείγματα όπου στο ένα έχει γίνει μία "Α" προσπάθεια προσέγγισής του και στο άλλο πέρα βρέχει ο σχεδιαστής, δεν θα πας στο Β.

Στο πανεπιστήμιο είχαμε καθηγητές που δεν έβαζαν ποτέ 10άρια, όσο καλά κι αν είχες γράψει και στο ξεκαθάριζαν από την αρχή..
Με τη δική σου λογική δεν έπρεπε να γράφουμε όσο καλύτερα μπορούμε, δηλαδή με στόχο το 10, αλλά ό,τι μας κατέβει στο κεφάλι αφού έτσι κι αλλιώς το 10 ήταν άπιαστο...
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

....
.....
Και τελικά πιστεύω ότι όλη η ουσία είναι ακριβώς εδώ: δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.
.....
Κανόνας πρώτος ! :624:


Ισχύει στο Hi Fi, στο studio, και τη ζωή...:137:


.....
Να υπενθυμίσω ότι πέρυσι τέτοια εποχή νομίζω είχε πέσει η ιδέα της κατασκευής από αυτό εδώ το forum της κατασκευής ενός ηχείου που θα παρουσιαζόταν στην έκθεση hi-end?
Θυμάστε τότε πόσες απόψεις υπήρχαν, πόσες μονάδες έπεσαν στο τραπέζι πόσοι συμφώνησαν και πόσοι διαφώνησαν?
.......
Θυμάσαι ότι είχε πέσει η ιδέα να κάνουμε αυτό που προτείνει ο BRo ?

Εγώ μαζί σου είμαι σε ότι έγραψες.
Τι επιδόσεις λοιπόν δίνεις σε ένα τέτοιο ηχείο ως "main" στο σπίτι σου ;
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Θυμάσαι ότι είχε πέσει η ιδέα να κάνουμε αυτό που προτείνει ο BRo ?

Εγώ μαζί σου είμαι σε ότι έγραψες.
Τι επιδόσεις λοιπόν δίνεις σε ένα τέτοιο ηχείο ως "main" στο σπίτι σου ;
Ένα τέτοιο ηχείο μπορεί να είναι, όπως και κάθε άλλο ηχείο, από μέτριο έως εξαιρετικό ανάλογα με το πως θα υλοποιηθεί.
Και έχει και αυτό τους δικούς του συμβιβασμούς.
Θα έχει ενσωματωμένο DAC, τι ποιότητας θα είναι αυτό?
Ο διαχωρισμός των συχνοτήτων θα γίνετε ψηφιακά ή με ενεργό κρος?
Η ρύθμιση της έντασης πως θα γίνετε?
Οι ενισχυτές τι ποιότητας θα είναι?
Τι μονάδες θα έχει και τι συμβιβασμούς θα έχουν οι μονάδες αυτές?
Σαφώς και η ενσωμάτωση του DAC και η πολυενίσχυση με ενεργό κρος ή ακόμα καλύτερα με κάποιο DSP που θα κάνει σε ψηφιακό επίπεδο τον διαχωρισμό συχνοτήτων λύνουν πολλά προβλήματα στη σχεδίαση ενός ηχείου αλλά δεν είναι τα μόνα και δεν κάνουν από μόνα τους ένα καλό ηχείο.
Να το πω απλά:
Αν εφαρμόσουμε την "ίδια" πολυενίσχυση με το "ίδιο" ενεργό ψηφιακό κρος και dac στα κορυφαία μοντέλα της magnepan, της B&W και της Martin Logan για παράδειγμα τον ίδιο ήχο θα πάρουμε?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.790
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Ας περάσουμε τώρα σε λίγο πιο σύνθετη ανάλυση του φαινομένου της ανάκλασης. Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε από τον τύπο που ακολουθεί, η σχέση μεταξύ της απευθείας και της ανακλώμενης ενέργειας είναι πολύ μικρή:

G = 13.8 x V / 4 x π x c x d2 x T,
όπου V είναι ο όγκος του δωματίου σε m3, T ο χρόνος αντήχησης σε sec, d η απόσταση του ακροατή από την ορχήστρα σε m, π=3.14159... και c η ταχύτητα του ήχου.

Έτσι, ένας ακροατής που κάθεται 12m μακριά από τους μουσικούς στην Grosser Musikverein της Βιέννης (Τ=2.2sec και V=14.600 m3 ), δέχεται περίπου πέντε φορές μεγαλύτερη ανακλώμενη ενέργεια σε σχέση πάντα με την απευθείας (G=0.15). Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και σε άλλες, εξίσου περίφημες, αίθουσες συναυλιών.

Αντήχηση ή Χρόνος Αντήχησης ονομάζεται ο χρόνος που χρειάζεται ο ήχος σε ένα δωμάτιο, από την στιγμή που θα πάψει απότομα η πηγή να εκπέμπει, μέχρι να μειωθεί η έντασή του κατά 60dB.
Γι' αυτό και συνήθως αναφέρεται σαν Τ(60) ("reverberation time") και μετράται σε δευτερόλεπτα. Ο Τ(60) εξαρτάται από τις διαστάσεις του δωματίου, τα υλικά κατασκευής του, την επίπλωση και τέλος την συχνότητα του ήχου:

Τ(60) = 0.161 x V / A,
όπου A=ηχοαπορροφητικότητα (για συγκεκριμένη συχνότητα) του δωματίου σε Sabins, V=όγκος δωματίου σε m3. Το Α υπολογίζεται σαν το άθροισμα των γινομένων των επιμέρους εκτεθειμένων επιφανειών των υλικών στο δωμάτιο (a) επί τον εκάστοτε συντελεστή ηχοαπορροφητικότητας (s) του υλικού. [Α = (a1 x s1) + (a2 x s2) +...]. Για τα s των διαφόρων υλικών υπάρχουν έτοιμοι πίνακες, που θα ανεβάσω με την πρώτη ευκαιρία.

Αν δεν ορίσουμε συγκεκριμένη συχνότητα που θέλουμε να βρούμε τον Τ(60) σε κάποιο χώρο (συγκεκριμένη τοποθέτηση της πηγής), δεχόμαστε ότι η τιμή του Τ(60) αναφέρεται στην συχνότητα των 1000Hz. Αλλιώς, θα πρέπει να τον υπολογίσουμε σε πολλές συχνότητες και το σύνηθες φάσμα είναι από 125Hz - 4000Hz (ή και 8000Hz).

Για ακριβέστερες μετρήσεις απαιτούνται ειδικά όργανα (συνήθως όμως οι αποκλίσεις από το υπολογιστικό είναι μικρές - πλην ειδικών περιπτώσεων), ωστόσο ένας καλός πρόχειρος κανόνας είναι ότι:

Ο Τ(60) είναι πάντα μεγαλύτερος γιά τις χαμηλές συχνότητες και μικρότερος γιά τις υψηλές συχνότητες.

Ευνόητο είναι ότι ο Τ(60) σε πολύ μεγάλους χώρους είναι τεράστιος, γι' αυτό και οι αίθουσες συναυλιών απαιτούν μελετημένη ηχητική παρέμβαση. Στους συνήθεις οικιακούς χώρους, βεβαίως, είναι μικρότερος και με τα έπιπλα που πάντα υπάρχουν (και πρέπει να υπάρχουν), η ηχητική παρέμβαση πρέπει να είναι μικρή έως καθόλου, εκτός ειδικών «ανώμαλων» καταστάσεων...

Παρά τις διχογνωμίες που υπάρχουν μεταξύ των μηχανικών ήχου γιά το ποιός είναι ο καλύτερος Τ(60), είναι κοινώς αποδεκτό ότι διάφορα είδη μουσικής «ωφελούνται» διαφορετικά από μικρούς ή μεγάλους Τ(60).
Η αναπαραγωγή μεγάλων (η και μικρών) συμφωνικών έργων ευνοείται περισσότερο από μεγάλους χώρους ακροάσεων (ήχος πλούσιος σε ηχοχρώματα και ζεστασιά), ενώ η αναπαραγωγή γρήγορης Jazz, Rock, ανθρώπινης ομιλίας, ρεμπέτικων κλπ. ευνοούνται περισσότερο από μικρότερους χώρους (ήχος γρήγορος, στακάτος).


«Ιδανικός» Τ(60) γιά έναν οικιακό Χώρο 150 κ.μ. θεωρείται ότι είναι περίπου 0,5sec., που όπως είπαμε αναφέρεται στα 1000Hz, με μικρότερο γιά τις υψηλές και μεγαλύτερο γιά τις χαμηλές. Το σημαντικότερο εδώ είναι να συνειδητοποιήσουμε το εξής: αν εφαρμόσουμε την εξίσωση G=13.8xV/4xπxcxd2xT, ή απλούστερα G=0,0032xV/(d2xT), και για απόσταση θέσης ακρόασης ας υποθέσουμε 3μ., ο λόγος ανακλώμενης προς απευθείας ηχητικής ενέργειας είναι πάνω από 9 φορές!

Δηλαδή, φίλτατοι, εκεί που νομίζουμε ότι ακούμε τα ηχεία μας, ουσιαστικά ακούμε το δωμάτιο - και δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα γι' αυτό.



---------------------------------------------------

Με πολύ σεβασμό, αντιγράφω τα λόγια του παλιού μου φίλου Σπύρου Κωστόπουλου.

Δείτε όλο το κείμενο εδώ.

Αυτό ως απάντησή μου για τα παιδιά που δε ξέρουν πόσο συμμετέχει ο ανακλώμενος ήχος σε σχέση με τον απευθείας (από το ηχείο) και νομίζουν πως είμαι υπερβολικός...

Φυσικά δεν είμαι υπερβολικός σε αυτά που λέω, ίσα ίσα πολύ πολύ συγκρατημένος είμαι.

Λίγο περισσότερο διάβασμα, δε βλάφτει...
Το να βασίζεσαι μόνο στην (όποια) εμπειρία σου για να βγάλεις συμπεράσματα, δεν είναι και τόσο αξιόπιστο (τελικά).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.790
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Σε τυπικό ελληνικό χώρο ακρόασης, ο λόγος ανακλώμενης προς απευθείας ηχητικής ενέργειας είναι > 10:1, είτε θέλετε να το καταλάβετε, είτε όχι.

Βασικά δηλαδή, ακούμε τις αντανακλάσεις του χώρου κυρίως, και πολύ πολύ λιγότερο το ίδιο το ηχείο.

Καλό διάβασμα.
Κάντε το σα χάρη προς τον εαυτό σας, να το διαβάσετε πολύ πολύ προσεκτικά και όσες φορές χρειαστεί μέχρι να το κατανοήσετε. Σε απλή Ελληνική γλώσσα, από έναν άνθρωπο που είχε μεγάλο χάρισμα στη χρήση της....
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

E, να αγοράσουμε τρανζιστοράκι ή να τις ακούμε μόνο στο αμάξι.

Το Hi-Fi σύστημα τι φταίει να το κάνουμε να παίζει όπως μας κατέβει για να ακούμε 10 μπούρδες παραγωγές;

Για εσένα και για εμένα μπορεί να είναι 10, για κάποιον άλλο μπορεί να είναι περισσότερες.
Έχει κάθε δικαίωμα να ψάχνει να βρει μια μέση λύση στο πρόβλημά του.
Να ακούει δηλαδή όσο καλύτερα μπορεί αυτό που του αρέσει.


Όταν ασχολείσαι με τα σβέλτα αυτοκίνητα και τη γρήγορη οδήγηση δεν θα ψάξεις για άνετες αναρτήσεις και μαλακά λάστιχα επειδή στη γειτονιά σου έτυχε να έχει λακούβες..
Αν δεν μπορείς να ανεχτείς την οδήγηση στους ελληνικούς δρόμους με αυτοκίνητο που έχει σπορ στήσιμο απλά αλλάζεις χόμπι και αγοράζεις ένα οικογενειακό να κάνεις τη δουλειά σου (ή αφήνεις το γρήγορο για δεύτερο και γρήγορες βόλτες μια στις τόσες)..

Εγώ πάλι στο αμάξι έβαλα Bilstein και κατέβασα το αμάξι 3 πόντους και όχι KW με κατέβασμα 5 πόντους.
Μ' αρέσει η γρήγορη οδήγηση αλλά δεν μπορώ να έχω 2 αυτοκίνητα (ένα για το κέφι μου και ένα για να μην σπάω τη μέση μου.
Έκανα το συμβιβασμό μου.
Αν κάποιος δεν θέλει να συμβιβάζετε είναι σαφώς και δικαίωμά του αλλά δεν μπορεί να πει τις Bilstein κακές αναρτήσεις γιατί μόνο οι KW τον ικανοποιούν, και ας γυρνάει σπίτι του σαν 8άρι μετά από μια βόλτα ανάγκης στο κέντρο ή με τον προφυλακτήρα κρεμασμένο γιατί κάπου βρήκε!!!
Άσε που σε τελική ακόμα και 2 άτομα που φοράν την ίδια KW να βρεις πάλι μεταξύ τους δεν θα τα βρίσκουν για το πια είναι η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης τους :126:


Κουβέντα να γίνεται δηλαδή γιατί αν σου αρέσει πραγματικά το κομμάτι και ακούς μουσική και όχι σύστημα και συχνότητες (με κλειστά μάτια και ψωνισμένο ύφος) θα γουστάρεις ανεξάρτητα από την ποιότητα της ηχογράφησης...

Δεν διαφωνώ μαζί σου σε αυτό. Αλλά δεν μπορώ και να μη συμφωνήσω και με την άλλη πλευρά. Ανάγκες είναι αυτές!!!

Το τέλειο δεν είναι του κόσμου τούτου αλλά όταν έχεις εξώφθαλμα παραδείγματα όπου στο ένα έχει γίνει μία Α προσπάθεια προσέγγισής του και στο άλλο πέρα βρέχει ο σχεδιαστής, δεν θα πας στο Β.

Μα που είδες να αναφέρομαι σε πέρα βρέχει σχεδιάσεις?
Απλά δεν μπορώ να δεχτώ και να ισοπεδώσω ότι η σωστή αναπαραγωγή είναι μόνο μία και δεν διακατέχεται από τους όποιους συμβιβασμούς που προσδίδουν κάποια διαφορετικότητα.


Στο πανεπιστήμιο είχαμε καθηγητές που δεν έβαζαν ποτέ 10άρια, όσο καλά κι αν είχες γράψει και στο ξεκαθάριζαν από την αρχή..
Με τη δική σου λογική δεν έπρεπε να γράφουμε όσο καλύτερα μπορούμε, δηλαδή με στόχο το 10, σλλά ό,τι μας κατέβει στο κεφάλι αφού έτσι κι αλλιώς το 10 ήταν άπιαστο...

Η λογική μου έχει να κάνει με την ευχαρίστηση που μας παρέχει η ακρόαση μουσικής και όχι με την μάθηση στο πανεπιστήμιο ή σε όποια σχολή ή φάση της ζωής μας.
Γιατί μπερδεύεις και ισοπεδώνεις 2 τόσο διαφορετικά πράγματα?
Το ένα το κάνεις για να περνάς καλά και να το ευχαριστιέσαι και το άλλο για να αποκτήσεις εφόδια και γνώσεις!!!
Τι σχετικό έχουν αυτά τα δύο??
Η άποψή μου είναι ότι ο όρος Υψηλή Πιστότητα δεν έχει και τόσο πολύ έννοια πια.
Προέρχεται από άλλες εποχές, όχι τόσο μακρινές, που η τεχνολογία δεν επαρκούσε για να μας προσφέρει τέτοιες συσκευές σε κόστος τέτοιο που να είναι εφικτό στους πολλούς να τις αποκτήσουν.
Υπήρχαν καλές και κακές συσκευές.
Τότε ναι υπήρχε η ανάγκη να ξεχωρίσουμε τις Hi-Fi συσκευές.
Από τότε έχουν γίνει άλματα και πιστεύω ότι πλέον δεν υπάρχουν κακές συσκευές.
Υπάρχουν συσκευές που αξίζουν τα λεφτά τους και συσκευές που δεν τα αξίζουν.
Οι κακές είναι λίγες και εύκολα ανιχνεύσιμες αρκεί να έχεις λίγη γνώση και κοινή λογική.
Φυσικά υπάρχουν και οι διαφορετικές τοποθετήσεις που θέλουν ένα ηχείο με ένα μεγάφωνο πχ να κοστίζει όσο ένα σπίτι αλλά δεν αναφέρομαι σε καμία περίπτωση σε αυτές.
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Σε τυπικό ελληνικό χώρο ακρόασης, ο λόγος ανακλώμενης προς απευθείας ηχητικής ενέργειας είναι > 10:1, είτε θέλετε να το καταλάβετε, είτε όχι.

Βασικά δηλαδή, ακούμε τις αντανακλάσεις του χώρου κυρίως, και πολύ πολύ λιγότερο το ίδιο το ηχείο.

Καλό διάβασμα.
Κάντε το σα χάρη προς τον εαυτό σας, να το διαβάσετε πολύ πολύ προσεκτικά και όσες φορές χρειαστεί μέχρι να το κατανοήσετε. Σε απλή Ελληνική γλώσσα, από έναν άνθρωπο που είχε μεγάλο χάρισμα στη χρήση της....
Και ο ήχος που προέρχεται από τις ανακλάσεις από που παράγετε?
Δεν παράγετε από το ηχείο?
Άρα οι ανακλάσεις αυτές δεν είναι άμεσα επηρεασμένες από τον ήχο του ηχείου και από το πως αυτό αναπαράγει?
Ο κάθε χώρος σαφώς και προσδίδει διαφορετικότητα στον ήχο.
Μήπως όμως ο εγκέφαλός μας καθορίζει ποιους ήχους θα ακούσει περισσότερο και δίνει εκεί βαρύτητα, στη περίπτωσή μας στους άμεσους?

Δεν το παίζω ειδικός αλλά ούτε και παντογνώστης.
Ξέρω ποια είναι η χρησιμότητα του Τ(60) και πως αυτό υπολογίζετε.
Γνωρίζω επίσης και τι είναι ανάκλαση, ακύρωση και δε πάνε 3-4 μήνες που είχα τη τύχη να παίξω και να δω την πραγματική τους εφαρμογή μέσα σε ένα dedicated χώρο. Αλλά....
Θεωρώ ότι μέσα σε όλη αυτή τη τοποθέτηση κάτι λείπει που θα εξηγήσει γιατί 2 διαφορετικά ηχεία ακούγονται διαφορετικά μέσα στον ίδιο χώρο.
Αν τα ηχεία επηρέαζαν τον ήχο κατά 10-20% απλά οι όποιες διαφορές τους θα χάνονταν από το χαρακτήρα του εκάστοτε χώρου.

Edit από το διάβασμα η ολοκληρωμένη πρόταση:
Δηλαδή, φίλτατοι, εκεί που νομίζουμε ότι ακούμε τα ηχεία μας, ουσιαστικά ακούμε το δωμάτιο - και δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα γι' αυτό. Μην στενοχωριέστε, όμως: το αυτί μας δεν είναι μικρόφωνο, ενώ ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελεί θαύμα της φύσης και αναλαμβάνει να κάνει όλη την επεξεργασία για λογαριασμό μας, εξομοιώνοντας τις συνθήκες κατά το δοκούν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.790
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Το "σύνηθες" που βλέπω, είναι να υπάρχουν τέτχια ηχεία, με "σκόπιμες" κούρμπες δηλαδή, ώστε να "ματσάρουν" με τον τυπικό χώρο ακρόασης.

Βέβαια, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται ο χώρος τη "φροντίδα" του.

Το επίσης "σύνηθες" που βλέπω, είναι οι όποιες επεμβάσεις στο χώρο να γίνονται με βάση το υπάρχον ηχείο, (και συνήθως χωρίς μετρήσεις, απλά .."εμπειρικά" - ή με ακροάσεις) ώστε να διορθωθούν τα συγκεκριμένα προβλήματα που παρουσιάζει το συγκεκριμένο ηχείο (με τις κούρμπες του) στο συγκεκριμένο χώρο.

Θεωρώ "στενόμυαλη" αυτή την πρακτική, διότι σε κάποια φάση τα ηχεία αλλάζουν και βρίσκεται ο ιδιοκτήτης με τα προβλήματα πάλι από την αρχή.

ΙΜΗΟ ο χώρος πρέπει να φροντιστεί έτσι, ώστε οι χρόνοι αντήχησής του να είναι οι σωστοί σε όλο το φάσμα και ανεξαρτήτως αναπαραγωγέα. Αυτό γίνεται μόνο με μετρήσεις, χωρίς να συμμετέχει το ηχοσύστημα. Αυτή η "τακτική" δίνει το πλεονέκτημα ο χώρος να είναι άριστος, ανεξαρτήτως ηχείου. Βέβαια, ηχεία με "κούρμπες" δε θα είναι ο καλύτερος συνδυασμός... (βέβαια, υπάρχει λύση, ας είν'καλά η ενεργή ισοστάθμιση χώρου...)
Να συμπληρώσω, πως οι "σωστοί" χρόνοι αντήχησης για κάποιον χαλιεντά που δε ξέρει τι είναι "αφνό", είναι εύκολα επιλύσιμο πρόβλημα, αφού θα το αναλάβει έτσι κι αλλιώς κάποιος μηχανικός ήχου για να το στήσει, και τελικά θα είναι θέμα "άποψης" του εκάστοτε μηχανικού ήχου που θα "στήσει" το χώρο, βασιζόμενος φυσικά σε πληροφορίες που θα πάρει από τον χαλιεντά (περι είδους μουσικής, προτιμήσεων κλπ κλπ κλπ). Φυσικά, αυτή η "άποψη", μετράει. Αυτός, ξέρει.

Αν πάλι ο χαλιεντάς μας ξέρει τι είναι χρόνος αντήχησης, τότε ξέρει και τι προτιμάει και δίνει οδηγίες στον μηχανικό ήχου για να επιτευχθεί το συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Το οποίο και μετριέται. Δεν είναι θέμα "εμπειρίας" ή "μαγείας" ή "χροιών" και "λαμπίλας". Με-τρι-έ-ται. Η βιβλιογραφία επί του θέματος είναι τεράστια και πλήρως αναλυτική.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.790
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Και ο ήχος που προέρχεται από τις ανακλάσεις από που παράγετε?
Δεν παράγετε από το ηχείο?
Άρα οι ανακλάσεις αυτές δεν είναι άμεσα επηρεασμένες από τον ήχο του ηχείου και από το πως αυτό αναπαράγει?
Ο κάθε χώρος σαφώς και προσδίδει διαφορετικότητα στον ήχο.
Μήπως όμως ο εγκέφαλός μας καθορίζει ποιους ήχους θα ακούσει περισσότερο και δίνει εκεί βαρύτητα, στη περίπτωσή μας στους άμεσους?

Δεν το παίζω ειδικός αλλά ούτε και παντογνώστης.
Ξέρω ποια είναι η χρησιμότητα του Τ(60) και πως αυτό υπολογίζετε.
Γνωρίζω επίσης και τι είναι ανάκλαση, ακύρωση και δε πάνε 3-4 μήνες που είχα τη τύχη να παίξω και να δω την πραγματική τους εφαρμογή μέσα σε ένα dedicated χώρο. Αλλά....
Θεωρώ ότι μέσα σε όλη αυτή τη τοποθέτηση κάτι λείπει που θα εξηγήσει γιατί 2 διαφορετικά ηχεία ακούγονται διαφορετικά μέσα στον ίδιο χώρο.
Αν τα ηχεία επηρέαζαν τον ήχο κατά 10-20% απλά οι όποιες διαφορές τους θα χάνονταν από το χαρακτήρα του εκάστοτε χώρου.

ΙΜΗΟ χάνεις το δάσος και θαυμάζεις το δέντρο.

Περισσότερο διαφορετικά ακούγεται το ίδιο ηχείο σε δυό διαφορετικούς χώρους, παρά 2 ηχεία στον ίδιο χώρο.

Αυτό είναι το δάσος.

Κι επειδή οι ανακλάσεις προέρχονται από το ηχείο, δε σημαίνει πως έχουν και τις "χροιές" (μπας και γίνω κατανοητός) του ηχείου. Έχουν τις "χροιές" του δωματίου. Για να έχεις σωστό αποτέλεσμα, δηλαδή ο ανακλώμενος ήχος με τον άμεσο να έχουν ΙΔΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, χρειάζεται η ανάκλαση να προέρχεται από ισοφασικό διαχυτή πλήρους φάσματος. Τα υπόλοιπα είναι κολοκύθια.

Επίσης, έχω πει κατ'επανάληψη πως 2 διαφορετικά ηχεία μπορώ να τα κάνω να παίζουν ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο. (εκτός κι αν κάποιο είναι ανεπαρκές σχεδιαστικά ή συχνοτικά ή σε στάθμη. πχ τα στάνταρ σφάλματα ενός παθητικού κρος δε διορθώνονται με καμιά εξωτερική παρέμβαση... Επίσης, ένα ηχείο που δε μπορεί να βγάλει πχ 95db στους 35 κύκλους, λόγω μεγαφώνου-καμπίνας, ότι και να κάνεις δε θα τα βγάλει... επίσης αν το τουίτερ δε παίζει πάνω από τους 15 χιλιόκυκλους, το πολύ πολύ να το κάψεις αλλά να παίξει τα άπαιχτα δε θα καταφέρεις.)
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.918
Reaction score
22.954
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Απλά, δυστυχώς, υπάρχουν πολλές ηχογραφήσεις με προσανατολισμό εμπορικό που έχουν γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να ακούγονται καλά μέσα στο αυτοκίνητο, στα ηχεία του PC ή σε ipod. Ηχογραφήσεις που σκόπιμα έχουν τονισμένα τα πρίμα και τα μπάσα με σκοπό να ακουστούν σε μια πρώτη ακρόαση, που πιθανών θα γίνει στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου ή σε κάποιο videoclip στην τηλεόραση και θα σου τραβήξουν τη προσοχή για να πας και να αγοράσεις το cd.
Το έχω πει και σε άλλο thread: Εβαλα εγγραφές αναφοράς της Telarc, της Lynn, TAS κλπ. στο μαμίσιο CD player που έχει το Daihatsu Sirion της γυναίκας μου με τα μαμίσια ηχεία πάνω στο ταμπλό και ΕΠΑΘΑ ΠΛΑΚΑ! Δεν πίστευα στα αυτιά μου ότι ένα τόσο φθηνό (και απείραχτο) ηχοσύστημα αυτοκινήτου είναι δυνατόν να παίζει έτσι!!! Αρα ακόμα και εκεί οι χάλια εγγραφές ακούγονται χάλια και οι καλές ακούγονται καλά.
...
Άρα, μήπως για το μεγαλύτερο μέρος της "κούρασης" ευθύνεται η ίδια η ηχογράφηση, και όχι το σύστημα;
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.918
Reaction score
22.954
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Ή μήπως ευθύνεται και αυτή ταύτη η φύση των οργάνων, καθώς κάποια από αυτά δεν τα ακούμε παρά μόνο σποραδικά; Πόσο ξεκούραστο είναι το άκουσμα μιας στραριωτικής μπάντας, η οποία βρίθει οργάνων που παίζουν εκεί που τα αυτιά μας παρουσιάζουν μέγιστη ευαισθησία;
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.732
Reaction score
4.424
Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Άρα, μήπως για το μεγαλύτερο μέρος της "κούρασης" ευθύνεται η ίδια η ηχογράφηση, και όχι το σύστημα;

Όλε,ανακαλύψαμε την Αμερική!!!:138:

Χαίρω πολύ ότι μιά προσεγμένη ηχογράφηση θα είναι πιό ξεκούραστη.Αλλά έτσι αποκαλύπτωνται ελλατώματα του ηχοσυστήματος ή του χώρου μας.Αν πχ ένα ηχείο έχει εκ κατασκευής +12db στα 8khz είναι δυνατόν το hi hat να μην σου τρυπάει τ΄αυτί?Ή αν έχει -12db στο 1khz να μην ακούγεται ''άφωνο''?

Οπότε .....φαύλος κύκλος.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.732
Reaction score
4.424
Και για να το κάνουμε εικόνα.

Αν ένας προβολέας ή τηλεόραση μας δείχνει τους ανθρώπους λες και έχουν ίκτερο ή με μπλέ μούρη τότε δεν έχουμε χαι-φαι προιόν αλλά ΑΠΟΨΗ.Ε πολλά απ αυτά που μας πουλάνε κάνουν κάτι τέτοιο.Βέβαια το βαπτίζουν εσωτερικότητα,χροιές και λοιπές παπαριές Μαρίτσα μου.Άμα το έκανε κανείς στην εικόνα θα επιζούσε?Π@π@ρ1α μέντολες θα πούλαγε.Έλα όμως που στον ήχο ζουν και βασιλεύουν.Πωσ γίνεται?Ε αφού οι πλειοψηφία δεν ξέρει τι ακούει και πως να ακούει βρίσκουν και τα κάνουν.Καλά να πάθουμε τότε.
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Περισσότερο διαφορετικά ακούγεται το ίδιο ηχείο σε δυό διαφορετικούς χώρους, παρά 2 ηχεία στον ίδιο χώρο.
Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.
Σαφώς και σε δύο κακούς χώρους αυτό μπορεί να συμβεί.
Αυτό όμως από την εμπειρία μου είναι η εξαίρεση.
Ο χώρος θα πρέπει να είναι κάκιστος.
Δόξα το Θεό έχω κάνει πολλές μετακομίσεις και έχω ακούσει τα ηχεία μου αλλά και άλλα ηχεία σε αρκετούς χώρους.
Ο συντάκτης πάντως του άρθρου που αναφέρθηκες την εξήγησή του τη δίνει και μας λέει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο τα παρουσιάζεις:
Δηλαδή, φίλτατοι, εκεί που νομίζουμε ότι ακούμε τα ηχεία μας, ουσιαστικά ακούμε το δωμάτιο - και δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα γι' αυτό. Μην στενοχωριέστε, όμως: το αυτί μας δεν είναι μικρόφωνο, ενώ ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελεί θαύμα της φύσης και αναλαμβάνει να κάνει όλη την επεξεργασία για λογαριασμό μας, εξομοιώνοντας τις συνθήκες κατά το δοκούν.
 

Μηνύματα
268
Reaction score
0
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Άρα, μήπως για το μεγαλύτερο μέρος της "κούρασης" ευθύνεται η ίδια η ηχογράφηση, και όχι το σύστημα;
Συμφωνώ 1000%
Αλλά τι κάνεις όταν θέλεις να ακούσεις ΚΑΙ μουσική που η παραγωγή της δεν είναι α' ποιότητας ή αν ακούς μόνο τέτοια μουσική?
Δεν ψάχνεις το συμβιβασμό?
Το έχω γράψει και άλλες φορές ότι το κυνήγι του τέλειου ήχου ξεκινά από την ηχογράφηση και ότι αν δεν ξέρουμε πως αυτή έχει γίνει είναι λάθος να μιλάμε για καλό ή κακό ήχο και να κρίνουμε ένα σύστημα.
Μη ξαναγράφω για τα δύο ίδια Cd που ακούγονταν διαφορετικά...
 

Μηνύματα
5.776
Reaction score
1.187
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Άρα, μήπως για το μεγαλύτερο μέρος της "κούρασης" ευθύνεται η ίδια η ηχογράφηση, και όχι το σύστημα;
Σίγουρα!
Το τελευταίο CD του Bruce Springsteen είχε τόσο χάλια εγγραφή που δεν μπόρεσα να ακούσω παρά μόνο 1,5 τραγούδι και τέρμα. Σε κανένα σύστημα δεν έπαιζε ούτε καν ανεκτά. Πήγε στα αζήτητα....
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Για εσένα και για εμένα μπορεί να είναι 10, για κάποιον άλλο μπορεί να είναι περισσότερες.
Έχει κάθε δικαίωμα να ψάχνει να βρει μια μέση λύση στο πρόβλημά του.
Να ακούει δηλαδή όσο καλύτερα μπορεί αυτό που του αρέσει.
O καθένας έχει το δικαίωμα να ακούει όπως του αρέσει και ό,τι του αρέσει. Κανένας δε θα πει το αντίθετο.

Από την άλλη όμως κανένας δεν έχει το δικαίωμα να πει ότι ακούει σωστότερα από τον γείτονα που έχει τα 500άρια της Κ+Η όταν απλά έχει φτιάξει ένα σύστημα του "γούστου του"...

Ένα σύστημα που απλά μου αρέσει, σε κάποιον άλλο μπορεί να ακούγεται ανυπόφορο.
Ένα σύστημα που μας δίνει ένα 80% της αποθηκευμένης πληροφορίας στο μέσο είναι σωστότερο από ένα άλλο που σου δίνει μόνο το 50% γιατί το υπόλοιπο το έκανε φρου-φρού και αρώματα (εκούσια ή ακούσια). Το ποιό από τα δύο αρέσει περισσότερο σε εμένα ή εσένα δεν έχει την παραμικρή σημασία.

Μπορεί το δικό σου αγαπημένο σύστημα να το προτιμάς 1000 φορές από τα Κ+Η του γείτονα, αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι το σύστημά σου εισάγει τόσες περισσότερες παραμορφώσεις στον ήχο που, για τα δεδομένα της υψηλής πιστότητας, φαντάζει σαν τρανζιστοράκι μπροστά στα μεγάλα K+H.

Εγώ πάλι στο αμάξι έβαλα Bilstein και κατέβασα το αμάξι 3 πόντους και όχι KW με κατέβασμα 5 πόντους.
Μ' αρέσει η γρήγορη οδήγηση αλλά δεν μπορώ να έχω 2 αυτοκίνητα (ένα για το κέφι μου και ένα για να μην σπάω τη μέση μου.
Έκανα το συμβιβασμό μου.
Και γιατί έβαλες Bilstein; Και γιατί να βάλεις KW;
Αφού το απόλυτο στήσιμο δεν θα το πετύχεις ποτέ - ούτε υπάρχει τέλειο αυτοκίνητο...
Βάλε τις πιο άνετες στο δρόμο. Μαγικό χαλί και χ3σε την ακρίβεια και τα μπασίματα στις στροφές.

Και η Bilstein και η KW έχουν τον ίδιο στόχο και δουλεύουν με τους κανόνες της φυσικής και με μετρήσεις για να βγάλουν τα ελατήριά τους και τις αναρτήσεις τους..
Δεν στρουφίζουν τυχαία μερικά σίδερα, τα φοράνε στο αμάξι και το πάνε βόλτα να δούνε πως νοιώθουν τις λακούβες στον πισινό τους.

Αν κάποιος δεν θέλει να συμβιβάζετε είναι σαφώς και δικαίωμά του αλλά δεν μπορεί να πει τις Bilstein κακές αναρτήσεις γιατί μόνο οι KW τον ικανοποιούν, και ας γυρνάει σπίτι του σαν 8άρι μετά από μια βόλτα ανάγκης στο κέντρο ή με τον προφυλακτήρα κρεμασμένο γιατί κάπου βρήκε!!!
Άσε που σε τελική ακόμα και 2 άτομα που φοράν την ίδια KW να βρεις πάλι μεταξύ τους δεν θα τα βρίσκουν για το πια είναι η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης τους
Κακές μπορεί να μην είναι, αλλά χειρότερες από τις KW είναι με αυστηρά κριτήρια και με μοναδικό κριτήριο τη γρήγορη οδήγηση.

Επίσης μπορεί δύο ερασιτέχνες να μη συμφωνούν για τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης αλλά ένας επαγγελματίας θα σου πει ακριβώς ποια από τις δύο είναι σωστότερη.

Αλλά βέβαια με τη δική σου λογική, κι αφού η τέλεια ανάρτηση και το τέλειο στήσιμο δεν υπάρχουν, κάποιος τύπος που έχει το ίδιο αυτοκίνητο με εσένα και φοράει ακόμα τις "μαμά" αναρτήσεις μπορεί να σου πει ότι το δικό σου δεν είναι πιο καλοστημένο από το δικό του, απλά αυτός έχει κάνει περισσότερους συμβιβασμούς και προτείνει μία "διαφορετική άποψη" για το σπορ στήσιμο του αυτοκινήτου σας...

Μα που είδες να αναφέρομαι σε πέρα βρέχει σχεδιάσεις?
Απλά δεν μπορώ να δεχτώ και να ισοπεδώσω ότι η σωστή αναπαραγωγή είναι μόνο μία και δεν διακατέχεται από τους όποιους συμβιβασμούς που προσδίδουν κάποια διαφορετικότητα.
Mία είναι η σωστή αναπαραγωγή.
Το αν είναι τεχνικά εφικτή είναι άλλο θέμα (όπως άλλο θέμα είναι αν είναι του γούστου μας ή όχι).
Ανεξάρτητα από αυτό, βάζοντας τη σωστή αναπαραγωγή ως στόχο και ως μέτρο, αξιολογείς τις επιμέρους συσκευές και συνολικά τα συστήματα.

Τώρα βέβαια αν η πλειοψηφία των κατασκευαστών δεν είναι σε θέση να φτιάξει σωστά μηχανάκια και αν η πλειοψηφία του κόσμου νομίζει ότι "δεν του αρέσει" το σωστό, είναι λογικό να έχουμε πολλές "πέρα βρέχει" σχεδιάσεις.
Τονίζω το "νομίζει" διότι οι περισσότεροι δεν έχουν ακούσει καν ένα τέτοιο σύστημα/χώρο.

Αλήθεια πόσοι από αυτούς που διάβασαν το παρόν thread και σκέφτηκαν από μέσα τους (ή απ'έξω τους) "τι μλκίες λέει ο CostasEAR" έχουν ακούσει το 400ρι ή το 500ρι της K+H;
Να απαντήσω εγώ... Κανένας.
Από την άλλη βέβαια άμα τους ρωτήσεις τι βίδες να βάλεις στα μηχανάκια σου, θα σου προτείνουν να πας για ακρόαση πριν αποφασίσεις. Ψυχοπάθεια κανονικά.

Η λογική μου έχει να κάνει με την ευχαρίστηση που μας παρέχει η ακρόαση μουσικής και όχι με την μάθηση στο πανεπιστήμιο ή σε όποια σχολή ή φάση της ζωής μας.
Γιατί μπερδεύεις και ισοπεδώνεις 2 τόσο διαφορετικά πράγματα?
Το ένα το κάνεις για να περνάς καλά και να το ευχαριστιέσαι και το άλλο για να αποκτήσεις εφόδια και γνώσεις!!!
Τι σχετικό έχουν αυτά τα δύο??
Η μάθηση για κάποιους είναι ευχαρίστηση.

Δες την ουσία του παραδείγματος...
Για να σε βοηθήσω, κι επειδή όπως είπες το τέλειο δεν υπάρχει μπορώ να σου βρω χιλιάδες παραδείγματα...

Δε θα γνωρίσουμε ποτέ γυναίκα που να είναι τέλεια σε όλα, άρα ας παντρευτούμε την πρώτη που θα βρούμε και θα μας αρέσει εμφανισιακά και μην το ψάξουμε παραπάνω.

Δεν θα γίνουμε ποτέ "Άγιοι άνθρωποι" άρα ο Gandhi και ο Hitler δε διαφέρουν και πολύ.

Το ίδιο περίπου συμβαίνει και με το γιαγιά μου που έχει βγάλει το Δημοτικό και τον Einstein.. Αφού δε θα χωρέσουμε ποτέ όλη την ανθρώπινη γνώση στο μυαλουδάκι μας, what's the big deal?

Δεν θα αποκτήσουμε ποτέ το τέλειο αυτοκίνητο, άρα είτε πάρεις Clio είτε πάρεις Ferrari είναι το ίδιο.

Δεν υπάρχει ο απόλυτος χρόνος σε μία πίστα άρα εσύ που την κάνεις σε 2 λεπτά οδηγώντας ένα καλοστημένο αυτοκίνητο στα όριά του (και τα όρια σου) κι εγώ που την κάνω σε 15 με το γαλλικό μου αμαξάκι και με την άνεση μου (για να μην πονέσει και η μέση και να μην ιδρώσω) κάνουμε το ίδιο πράγμα απλά με "διαφορετική άποψη"...

κ.ο.κ....

Η άποψή μου είναι ότι ο όρος Υψηλή Πιστότητα δεν έχει και τόσο πολύ έννοια πια.
Ενδιαφέρουσα η άποψή σου αλλά διαφωνώ.

Ο όρος "Υψηλή Πιστότητα" έχει τη σημασία που είχε πάντα:
Να μας δείχνει ποιός είναι ο στόχος και ο σκοπός του χόμπυ.
Μπορεί να μην την προσεγγίσεις ποτέ αλλά πρέπει να το προσπαθήσεις στο μέτρο του δυνατού (χώρος, budget, γνώσεις κ.ο.κ.).
Αν αρχίζεις να βάζεις "γούστα" και "αρώματα" στο παιχνίδι και χάνεις το στόχο σου, απλά καταλήγεις να ασχολείσαι με διαφορετικό χόμπι. Δεν είναι κακό. Κακό είναι να μην το παραδέχεσαι και να προσπαθείς να "βιάσεις" τον ορισμό της Υψηλής Πιστότητας για να τον φέρεις ντε και καλά στα μέτρα σου ή/και να βρίσκεις ένα σωρό δικαιολογίες για τις επιλογές σου.

Αρκεί να πεις ότι ακούς ό,τι σου γουστάρει, όπως σου γουστάρει, και να πάει να κουρεύεται το HiFi. :126:
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.918
Reaction score
22.954
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Σίγουρα!
Το τελευταίο CD του Bruce Springsteen είχε τόσο χάλια εγγραφή που δεν μπόρεσα να ακούσω παρά μόνο 1,5 τραγούδι και τέρμα. Σε κανένα σύστημα δεν έπαιζε ούτε καν ανεκτά. Πήγε στα αζήτητα....
...ενώ όπου και να βάλω τον Harry James, παίζει με εκείνη τη φυσικότητα, εκείνη την ανοιχτοσύνη...
 

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Απάντηση: Re: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Έλα όμως που στον ήχο ζουν και βασιλεύουν.Πωσ γίνεται?Ε αφού οι πλειοψηφία δεν ξέρει τι ακούει και πως να ακούει βρίσκουν και τα κάνουν.Καλά να πάθουμε τότε.
Και τι θες να κανουμε ? Αφου στην εικονα εχουμε αναφορα , τα ιδια μας τα ματια και τον κοσμο γυρω μας.Στη μουσικη τι θες να παρουμε σαν αναφορα ? Τα πουλακια που τιτιβιζουν ? :143::143::138:
 

Μηνύματα
5.009
Reaction score
4.250
Απάντηση: Ηχείο - πλήρες ηχοσύστημα - η δύναμη της λογικής

Μετα απ ολη αυτη την πολυ ενδιαφερουσα συζητηση μπορουμε να πουμε τα εξης.
Ο χωρος εχει πολυ μεγαλη σημασια (η περιποιηση του). Το ποσοστο συμμετοχης του χωρου ενδεχομενως ειναι πολυ μεγαλο και ειναι γεγονος οτι ο πολυς κοσμος δεν δινει την πρεπουσα σημασια. Ισως δεν εχει και τις απαραιτητες γνωσεις, ενω το να φωναξεις καποιον γνωστην των πραγματων υπαρχουν δυο κινδυνοι α) να αλλαξει την αισθητικη του χωρου προς το χειροτερο και β) να σου ζητησει ενα τετοιο κουστουμι που να ζορισει αφανταστα. Ωστοσο σιγουρα καποιος που κανει προσπαθειες σοβαρες στο θεμα της πιστοτητας πρεπει αυτο το κεφαλαιο να το προσεξει ιδιαιτερα.
Τα ηχεια τωρα, περα απο καποια γνωστα τεχνικα σημεια που κοιτουσαμε πρεπει να ανοιξουμε κι αλλλο τους οριζοντες μας (δεν αναφερομαι στους πολυ ψαγμενους) και να κοιταξουμε και παραπερα τεχνικα στοιχεια. Μπορει καποιοι να πιστευουν και σε υποκειμενικους παραγοντες αλλα εν πασει περιπτωσει τους υποκειμενικους παραγοντες ο καθενας μπορει να τους δει απο διαφορετικη οπτικη γωνια και να βγαλει διαφορετικα συμπερασματα. Ετσι λοιπον πιστευω οτι θα πρεπει να γινει μια καταγραφη των τεχνικων στοιχειων (ποια ειναι αυτα) που παιζουν σε καποιο βαθμο καθοριστικο ρολο στην ποιοτητα του ηχειου. Ενδεχομενως με λιγα σχολια το τι κανει το καθενα. Μετα ποιο ισως ειναι το ιδανικο νουμερο, ουτωσωστε οταν διαβαζουμε καπου αυτα τα στοιχεια να λεμε για παραδειγμα εχει μεγαλη παραμορφωση η δεν εχει μπασο κ.λ.π. Ετσι λοιπον αν κανουμε μια δουλεια αντιστοιχη μ αυτην που κανει ο Θανασης στα πικαπ και τα φονο (αλλα εδω με ηχεια) να εχουμε και τα τεχνικα χαρακτηριστικα που θα τα καταλαβαινουμε. Ετσι αν αυριο ρωτησει καποιος τι σημαινει νταμπιγκ φακτορ? να τον παραπεμπεις στο κειμενο που δινεται η επεξηγηση.
Θα πeσει λιγο περισσοτερο δουλεια στους θεωρητικους αλλα εν πασει περιπτωσει να δικαιολογησουν και τους πολυ υψηλους μισθους που τους δινει το AVSITE :142::143:
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    TrumpoMusk

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.846
Μηνύματα
3.030.395
Members
38.506
Νεότερο μέλος
costasgera
Top