Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

Μηνύματα
7.969
Reaction score
3.784
Μα σε όλα τα λογιασμικά όταν εφαρμόζουμε θετικό gain, πάντα βάζουμε μια προενίσχυση αρνητική, όσο η μεγαλύτερη τιμή θετικού gain , για να αποφύγουμε τους ψαλιδισμούς. Βέβαια με μόνο +2 στα κάτω από 80Hz μάλλον δε θα προκαλέσει ψαλιδισμό, υποθέτω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.463
Reaction score
46.195
Αντιγράφω κι εδώ τα σχόλια περί ταργκετ κερβ:

Το ταργκετ κερβ κατά το Τουλ ευαγγέλιο, είναι το φλατ άκουσμα.

Το εντελώς φλατ.

Σκεφτείτε το. Δίνει σταδιακά 2 ντεσιμπέλ από τους 80 κύκλους μέχρι τους 20. 2! Εκεί που οι περισσότεροι έχουμε +-15 ντεσιμπέλ λόγω boundaries και λόγω αδυναμίας των σαμπ να βγάλουν σωστά όλο το φάσμα και λόγω ακυρώσεων μεταξύ των σαμπ και λόγω άλλων 50 λόγων...

Δηλαδή εντάξει, δεν υπάρχει αυτό.

Μια απόκριση +2 στα 20 χερτζ και παύλα ευθεία ντεντ λάιν μέχρι τα 80 χερτζ σημαίνει απόκριση σαμπ στις 2 οκτάβες που έχουν αναλάβει +-1 ντεσιμπέλ. Ε, εντάξει, πιο φλατ πεθαίνεις. :lol::lol: :lol:

Μετά δίνει μια πτώση 1 ντεσιμπέλ ανά οκταβα. 1 ρε παιδιά, μιλάμε για 1 ρημαδι ντεσιμπέλ...

Από τα 80 έως τα 160, 1.
Από τα 160 μέχρι τα 320, 1.
Από 320 μέχρι 640, 1.
Από 640 μέχρι 1280, 1.
Κλπ...

Εντάξει, είναι αστείο.

Και η συνολική πτώση από 80 έως 20 χιλιοκυκλους, είναι ...8 ρημάδια ντεσιμπέλ! Εκεί που οποιοδήποτε μη ισοσταθμισμενο σύστημα, έχει σίγουρα μεγαλύτερες διακυμάνσεις!

Θέλω να σας περάσω στο μυαλό ότι αυτό το ταργκετ κερβ ισούται με την φλατ απόκριση, αυτό είναι το φλατ. Τουλάχιστον, κατά τον Τουλ, αυτό είναι.

Με αυτό, όλα μου ακούγονται ισορροπημένα, δεν υφίσταται τίποτα που να ακούγεται τονισμένο ή μειωμένο. Είναι το απολύτως φλατ άκουσμα, είναι η πιο ισορροπημένη τονικότητα για να ακούγονται όλα σωστά.
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
26.319
Reaction score
14.434
Πήγα στον Κώστα απόγευμα Κυριακής, όταν ακόμη τα πουλάκια κελαηδούσαν.
Αφού είδαμε κάποια πράγματα του σπιτιού, καθίσαμε για λίγη κουβέντα, αγναντεύοντας τα αεροπλάνα που πηγαινοέρχονταν στο αεροδρόμιο απέναντι, ήπιαμε λίγο παλαιωμένο κρασί με ένα τσιγάρο και τέλος κατεβήκαμε στο δωμάτιο ηχητικού πανικού για μερικές δοκιμές.

Έκατσα στην κεντρική πολυθρόνα στο πρώτο θεωρείο, άναψαν ένα ένα όλα τα μηχανήματα, ήρθε και κρύα μπύρα καπνιστή και αρχίσαμε.
Ακούσαμε αρχικά ανθρώπινες φωνές, με "σοπράνες" και "υποβαθύφωνους".
Πεντακάθαρες και τέλεια εστιασμένες σταθερά στο ίδιο σημείο με τον βαθύφωνο να βγάζει τις χαμηλές νότες χωρίς βουητό στον χώρο και χωρίς υπερβολή στο μπάσο της φωνής, απόλυτα φυσική.
Αυτά σε ένταση αναφοράς.
Μετά ακούσαμε μόμπυ, πολυκάναλες ηχογραφήσεις πινκ φλόϋντ, κράφτγουερκ (εκπληκτικό) αλλά και σκηνές από ταινίες.
Εκεί τον παρότρυνα να δώσει κι άλλη ένταση.
Και έδωσε!!!!!
Τα ηχεία έβγαλαν πολύ υψηλές εντάσεις χωρίς να δείχνουν καμία κόπωση, λες και πήγαιναν στο ρελαντί.
Ήθελα κι άλλη ένταση, αχόρταγος γαρ, αλλά δεν ανεβήκαμε κι άλλο.
Μου έλεγε ότι τα 130 db είναι καλά!!
Τα σαμπ τέλεια συντονισμένα και ρυθμισμένα, έβγαζαν μπάσο χωρίς να κουνιούνται πολύ οι κώνοι τους, έπαιζαν στο ρελαντί, άνετα.
Το θηριώδες σαμπ που μπήκε πίσω στο κέντρο είναι εντυπωσιακό από κάθε άποψη οπτικά και ηχητικά.
Κάποιες στιγμές έρχονταν από μπροστά κάτι δυνατές ριπές αέρα στα μούτρα μας, χωρίς όμως να ακούγεται κανένας δυνατός ήχος χαμηλού, υπήρχαν κάτι συχνότητες των 10 Hz που τις αισθανθήκαμε καλά.
Στις μεγάλες εντάσεις, το σύστημα σου δίνει την εντύπωση ότι λειτουργεί σε χαμηλές στροφές και όχι στα "κόκκινα".
Σαν ένα καλό και μεγάλο αυτοκίνητο που πας με 180 και θέλεις να πας πιο γρήγορα διότι σου δίνει την εντύπωση ότι πας με 100.
Ο ήχος γενικά είναι αυτός που πρέπει να είναι με ένα σωστά στημένο σύστημα και σε πολύ καλά φροντισμένο χώρο.
Ο ηχητικός θόλος που δημιουργείται από το atmos είναι το κάτι άλλο.
Επιτέλους άκουσα ωραίο και εντυπωσιακό atmos και κατάλαβα ότι αν η εγγραφή είναι η κατάλληλη και προσεγμένη, και το σύστημα σωστά στημένο, είναι πολύ ωραία η αίσθηση και αξίζει τον κόπο.
Ως τώρα δεν το είχα και σε μεγάλη υπόληψη, έλεγα "σιγά το πράμα".
Ίσως τελικά να βάλω κι εγώ άλλα δύο ηχεία στο atmos και να το κάνω 5.2.4
Που έμπλεξα ο κακόμοιρος.

Ο προβολέας δίνει μια πολύ φωτεινή και με δυνατό κοντραστ εικόνα, άψογη κίνηση, λεπτομέρεια, διαύγεια και σκέφτομαι πόσο τυχεροί είναι αυτοί που τώρα αγοράζουν προβολέα με λίγα λεφτά και υπέροχη εικόνα, σε αντίθεση με εμάς τους παλιότερους που ξοδέψαμε μικρές περιουσίες για αγορά προβολέων με πολύ χαμηλότερες επιδόσεις.
Αν ήταν και λίγο μεγαλύτερη η οθόνη!! ;)
Τώρα που μπήκαν όλα σε μια σειρά και τελείωσαν όλες οι βασικές τοποθετήσεις ηχητικών μηχανημάτων, σέρβερ, ηχείων και ηχοαπορροφητικών και ρυθμίστηκαν, μπορώ να πω ένα μεγάλο μπράβο στον Κώστα για την δουλειά που έκανε.
Και έκανε πολλή και τρομερή δουλειά.
Ένας σούπερ χώρος, ένα μικρό στούντιο οπτικής και ηχητικής απόλαυσης.
Υποκλίνομαι.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
2.912
Reaction score
5.506
Από μένα τέλος για τώρα, δεν ακουμπάω τίποτα, το μικρόφωνο μπήκε στη θήκη του. Έχω βέβαια να στήσω τις πηγές.

Συνοπτικά, παίζει έτσι:

View attachment 135675
Μήπως έχουν καεί τίποτα tweeter από τον πολύ μόμπυ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.463
Reaction score
46.195
Μήπως έχουν καεί τίποτα tweeter από τον πολύ μόμπυ;
Μπα, δε καίγονται αυτά..
Τα αυτιά μας θα καούν πρώτα... :o


Στάθμη αναφοράς, μετρημένα είναι στο -23 του βολιουμ, εκεί βγαίνουν 85 ντεσιμπέλ.

Οι φωνές που λες Μιχάλη μου, δεν ήταν σε στάθμη αναφοράς, ήταν 15 ντεσιμπέλ πάνω, μέση στάθμη 100 ντεσιμπέλ ήταν...
Ξέρω, σου φάνηκε 85. Έτσι την πατάω και γω και έχω εμβοες την επόμενη...

Το κραφτγουερκ το πολυκάναλο σε ατμος, το ακούσαμε το περισσότερο στα 20 ντεσιμπέλ πάνω από τη στάθμη αναφοράς, και στο τσακιρ κέφι στα 25 πάνω. Στα 110 ντεσιμπέλ μέση στάθμη ήταν το ποίημα.

Στα ατμος με μουσική, εκείνα τα κλιπσακια με τη γυναικεία φωνή και τα παιδάκια που χόρευαν και τα τύμπανα που σε κούνησαν οι 10 κυκλοι, το βολιουμ έφτασε το +8, ήταν 31 ντεσιμπέλ πάνω από τη στάθμη αναφοράς...:headbang:
85+31 μέση στάθμη φίλε μου, σε ηχογράφηση σύγχρονη, τεράστιου δυναμικού εύρους..

Είναι μεγάλο πρόβλημα να μη σε ενοχλεί καθόλου η στάθμη, λόγω εξαιρετικά χαμηλών παραμορφώσεων...

Να που βρήκαμε κι ένα καλό στις παραμορφώσεις, σε ενοχλούν και κατεβάζεις το βολιουμ, κάτι ξέρουν τελικά οι χαϊενδικές προτιμήσεις σε παραμορφωσιομηχανήματα.. :roflmao:
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
2.912
Reaction score
5.506
Ενδιαφέρουσα η ανάλυση...
Έστω και αν δεν θα γινόταν αντιληπτή η φασική απόκλιση στο ύψος του σημείου κρος σε χαμηλές συχνότητες όπου θα ήταν μεγάλα τα εμπλεκόμενα μήκη κύματος,αυτό που τείνει να γίνεται έντονα αντιληπτό είναι τα φαινόμενα group delay που αφορούν σε ολόκληρες συχνοτικές ζώνες.

Οραματίζομαι πάντως μιαν εναλλακτική λύση : Χτίσιμο πάνω στις δίεδρες γωνίες από συμβολή τοιχωμάτων διάταξης Array φέρουσας κατά μήκος της πολλαπλά παθητικά μεγάφωνα με τιμή Q συναρτώμενη προς την εκάστοτε επιθυμητή ζώνη που θα προέκυπτε η περιττή ενέργεια και με παραμέτρους T/S για την ισοδύναμη καμπίνα τέτοιες που να εξασφάλιζαν υπερκρίσιμη απόσβεση κατά τη μηχανική τους διέγερση από την εκπεμπόμενη ενέργεια των κανονικών ηχείων...
Και εγώ το οραματίζομαι και είναι η ιδανική λύση για αυτό που φτιάχνω... Υπάρχει έτοιμη λύση, δε χρειάζεται να αυτοσχεδιάζουμε εμείς που δεν πιάνουν τα χέρια μας. Ήταν να πάρουμε 2 τέτοια με τον Άκη αλλά κ0λ0σε... :fuckyou:
Post automatically merged:

Μπα, δε καίγονται αυτά..
Τα αυτιά μας θα καούν πρώτα... :o
Τότε γιατί βουτάνε κάποιες αποκρίσεις στις υψηλές;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.463
Reaction score
46.195
Τότε γιατί βουτάνε κάποιες αποκρίσεις στις υψηλές;
Αυτά που βουτάνε, είναι τα σαμπ βρε!
5 βουτιές βλέπεις.

Αυτό που βουτάει πρώτο στα πιο χαμηλά, είναι το genelec, που έχει στάνταρ ενσωματωμένο φίλτρο 24-αρι ή μεγαλύτερο (32; ) αν θυμάμαι καλά.
Τα Κλάιν Μάιν και τα χρεπικ παίζουν χωρίς χαμηλοπερατό φίλτρο, κι αυτή είναι η απόκριση συχνότητας που έχουν..

Το κρος και η ισοστάθμιση του τρινοβ, είναι ανεξάρτητα πράγματα.

Εφόσον έχω κάνει μετρήσεις, τώρα εκ των υστέρων μπορώ να αλλάζω τα σημεία κρος, οτιδήποτε, και να ξανακάνει ισοστάθμιση το γομαρι, χωρίς να χρειάζεται να ξαναγίνουν μετρήσεις.

Τα μετράει όλα σε φουλ απόκριση και η ισοστάθμιση γίνεται μετά όσες φορές θες, αλλάζοντας ταργκετ κερβ ή σημεία κρος ή οτιδήποτε.

Τα μέτρησε, ξέρει πως παίζουν όλα, τέλος μετρήσεων.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.463
Reaction score
46.195
Τα Κλάιν Μάιν 870 παίζουν ψιλοφλατ μέχρι τα 300 χερτζ από προδιαγραφές μαμά.

Τα επικ έχουν στην πλάτη ένα φιούζιον μεγάλο (αυτό με ψηφιακή είσοδο που βγάζει 1 κιλοβάτ) χωρίς να έχω εφαρμόσει κανένα απολύτως φίλτρο, οπότε αυτά τα 2 τεμάχια 15" σε μια κλειστή καμπίνα παίζουν έτσι.

Όλα αυτά τα 4 σαμπ που ανεβάζουν ψηλά απόκριση, βρίσκονται στον εμπρός τοίχο. Το σενάριο ήταν να μπορώ να ανεβάσω σημείο κρος όπου θέλω, και υπάρχει αυτή η δυνατότητα, αλλά δεν την χρησιμοποίησα.

Τα έχω όλα στους 80 κροσαρισμενα. Μαμά ρυθμίσεις τρινοβ, τίποτα έξαλλο.

Για κάποιο λόγο που δεν γνωρίζω, η αποκοπή του τρινοβ στο σημείο κρος είναι πιο "απότομη" από ότι η μαμά αποκοπή του κρος του Κλάιν Μάιν σαμπ..

Αυτό το έχω αντιληφθεί διότι πλησιάζοντας τα σαμπ δεν ακούω τίποτα που να θυμίζει μεσοχαμηλό, παρά μόνο πολύ βαθύ μπάσο.

Ταυτόχρονα, τα λαμπάκια των δορυφόρων μπορούσα παλιά να τα κάνω κόκκινα (ένδειξη ότι ανάβει προστασία) ενώ τώρα δεν τα καταφέρνω, άρα προφανώς παίρνουν λιγότερο από τις πρώτες οκτάβες.
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
2.221
Reaction score
4.422
Αμφιβάλλω σοβαρά αν στο 90% των συστημάτων η διαφορά θα είναι τόσο ακουστή.
Ότι έχω κάνει Α/Β, η διαφορά δεν θέλει καν να σε βάλει σε διαδικασία blind test. Είναι το ίδιο για μένα με 2ch vs multichannel.
 



Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
26.319
Reaction score
14.434
Εγώ πάντως θα ήθελα κι άλλη ένταση μέχρι εκεί που θα αρχίσει να πονάει το αυτί.
Να δω τους κώνους να κοντεύουν να ξεκολλήσουν.
Να βλέπω τα σαμπ να περπατάνε.
Να αρχίσουν να πέφτουν τα περιποιητικά του τοίχου υλικά.
Γίνεται;
 

wizzy

Music is our friend!
Μηνύματα
7.489
Reaction score
8.044
Εγώ πάντως θα ήθελα κι άλλη ένταση μέχρι εκεί που θα αρχίσει να πονάει το αυτί.
Να δω τους κώνους να κοντεύουν να ξεκολλήσουν.
Να βλέπω τα σαμπ να περπατάνε.
Να αρχίσουν να πέφτουν τα περιποιητικά του τοίχου υλικά.
Γίνεται;
Να βάλεις ωτοασπίδες σαν αυτές που φοράνε οι τύποι που δίνουν το "ΟΚ" για να πετάξουν τα αεροπλάνα από τα αεροπλανοφόρα και μετά!:biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
29.463
Reaction score
46.195
Εγώ πάντως θα ήθελα κι άλλη ένταση μέχρι εκεί που θα αρχίσει να πονάει το αυτί.
Να δω τους κώνους να κοντεύουν να ξεκολλήσουν.
Να βλέπω τα σαμπ να περπατάνε.
Να αρχίσουν να πέφτουν τα περιποιητικά του τοίχου υλικά.
Γίνεται;
Γίνεται. Αλλά πρέπει να καταλάβεις ότι αν μετρούσαμε στάθμες, θα έβλεπες νούμερα που δεν έχεις ξαναδεί. Ασχέτως αν πιθανώς νομίζεις ότι κάπου κάποτε άκουσες ίσως πιο δυνατά, τόσο "δυνατά μέχρι ενόχλησης". Η παραμόρφωση ενοχλεί...

Εννοείται ότι είχε σημαντικά περιθώρια στάθμης ακόμα, εμείς μαζί το πήγαμε λόγου χάριν το Μόμπι μέχρι -3 (20 ντεσιμπέλ πάνω από στάθμη αναφοράς, δηλαδή μέση στάθμη 105), με τον ντιμιφουτ το πήγα μέχρι +5 (έκλεισε με τα δάχτυλα τα αυτιά του ο άνθρωπος) και προσωπικά το έχω φτάσει μέχρι +15 στο ίδιο κομμάτι, δηλαδή σε μέση στάθμη 123..

Το πρόβλημα είναι η έλλειψη ενόχλησης στη στάθμη, λόγω χαμηλών παραμορφώσεων, που σε σπρώχνει συνεχώς να ανεβάζεις στάθμη, κι άλλο, κι άλλο, να δεις τι θα γίνει. Αφού δεν ενοχλεί, θες κι άλλο. Βασικά θα σταματήσεις μόνο όταν κάτι σε ενοχλήσει, έτσι πάει το ποίημα.

Το γράφω εδώ και καιρό αυτό το πρόβλημα, συνεχώς ανεβάζω στάθμη και καταλήγω την επόμενη μέρα με εμβοες...

Κι είναι κι ένα ακόμα πρόβλημα, αν ακούσεις μόνο μέχρι στάθμη αναφοράς, σου φαίνεται μια χαρά στάθμη, πλήρης ευχαρίστησης. Αν όμως ακούσεις έστω και για ένα λεπτό καμιά 20-αρια ντεσιμπέλ πάνω, μετά η στάθμη αναφοράς σου φαίνεται νιαούρισμα...
Κατεβαίνει η ουδος στο αυτί, και μετά θες συνέχεια γκάζια. Δεν είναι σωστό...

Κάνω φιλότιμες προσπάθειες να περιορίσω τις μέγιστες στάθμες. Ειλικρινά. Θα δω πως μπορώ να κλειδώσει ο τρινοβ μέχρι μια Μαξ στάθμη.
 





Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
151.284
Μηνύματα
2.263.593
Members
34.405
Νεότερο μέλος
mazeltov
Top