Ό,τι θέλει ο ΄΄λαός΄΄...

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Το πράσινο και το κόκκινο καρφί στα 300 Hz πώς εξηγούνται;
Εξηγούνται από το παρακάτω γράφημα που δείχνει τις αποκρίσεις από τα επιμέρους στοιχεία στο ηχειακό σύστημα :
1647615170821.png

Η τριγωνικού σχήματος καμπύλη προεκτείνεται με έκτοπους συντονισμούς σε ανώτερες οκτάβες από το σωλήνα bass reflex στην οπίσθια πλευρά της καμπίνας...Αυτός που μας ενδιαφέρει κείται στα 300 Hz περίπου και παρατηρούμε ότι όπου θα έχει φορά προς τα κάτω πρέπει να είναι εκτός φάσης ως προς την εμπρόσθια εκπομπή των woofer.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Canton Reference 7K...Επιδαπέδιο μοντέλο με προσιτή τιμή (2700 eyr;a) για τα κυβικά και τη σήμανσή του ως Reference:
1647676343473.png

1647676427486.png

1647676449737.png

1647676468747.png


Υπό μη ανηχοϊκές συνθήκες κι εξομάλυνση 1/6 οκτάβας στο δωμάτιο του John Atkinson:
1647676549691.png


Είναι κατά τα άλλα πολύ ΄΄φθηνά΄΄ για να θεωρούνταν hi-end.Είναι απορίας άξιον,μήπως οι απαιτήσεις για ισορροπία σε μεσαίες και ανώτερες υψηλές on-axis & off-axis εκλαμβάνονται ως ισοπεδωτικές μπροστά σε εμπνευσμένες σχεδιαστικές συλλήψεις που διεγείρουν διάφορα...τριχοθυλάκια
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.400
Reaction score
1.856
Εν τω μεταξύ οι αρμόδιοι στη Monoprice φαίνεται πως είχαν ΄΄ακούσει΄΄ την προτροπή του daharis να κυκλοφορήσουν ηχεία με διάγραμμα κατευθυντικότητας σα να ήταν βγαλμένο από την ανάποδη.

Monolith THX-365IW
View attachment 244954

. . . .

Τα διαγράμματα κατευθυντικότητας φανερώνουν την υπεροπλία που προσφέρεται σε αυτόν τον τομέα από εντοιχιζόμενο - και φροντισμένο εννοείται ως προς την αρχιτεκτονική και το κροσάρισμα στις επιμέρους μονάδες του - μοντέλο ηχείου...
View attachment 244956
View attachment 244957
???? Δεν βγάζω νόημα , που βρήκες αυτά τα δύο διαγράμματα ????

Επί πλέον, έχω έντονες επιφυλάξεις για την κατασκευή που χρησιμοποίησε, ώστε να προσομοιώσει "διάταξη εντοιχισμένη", προκειμένου να πάρει τα παρακάτω διαγράμματα (όπου βγάζω κάποιο νόημα) :

. . . αλλά δεν έχω διαβάσει τη συζήτηση που ακολούθησε επ' αυτού, τώρα το κάνω
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
???? Δεν βγάζω νόημα , που βρήκες αυτά τα δύο διαγράμματα ????

Επί πλέον, έχω έντονες επιφυλάξεις για την κατασκευή που χρησιμοποίησε, ώστε να προσομοιώσει "διάταξη εντοιχισμένη", προκειμένου να πάρει τα παρακάτω διαγράμματα (όπου βγάζω κάποιο νόημα) :

. . . αλλά δεν έχω διαβάσει τη συζήτηση που ακολούθησε επ' αυτού, τώρα το κάνω
Version 2
Version 1

Τα παρακάτω διαγράμματα κατευθυντικότητας από άλλη πηγή αφορούν στην έκδοση κεντρικού ΤΗΧ-365C :
1647687103325.png

1647687125128.png
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.400
Reaction score
1.856
Λοιπόν, για πες (διάγραμμα οριζόντιας κατευθυντικότητας):

P . είναι το διάγραμμα του pierreaubert που πόσταρες, που λέει οτι είναι οι μετρήσεις του ASR, με επιπρόσθετο από εμέ μαύρο πλαίσιο που αντιστοιχεί στην "valid range" του ASR

A . είναι οι αυθεντκές μετρήσεις από την σελίδα του ASR.
Διάγραμμα "ξεχειλωμένο-μετατοπισμένο by toulou", ώστε να έρθουν οι κλίμακες ακριβώς πάνω στις κλίμακες του pierreaubert

PP και ΑΑ είναι αποκομμένες οι ενδιαφέρουσες περιοχές, όπου αρχίζει μεγάλη κατευθυντικότητα

Monoprice Monolith THX-365IW _S.jpg


Πρώτη παρατήρηση, οτι τα διαγράμματα δεν είναι ίδια. Πιθανότερη (ίσως - κατ'εμέ, χωρίς να το έχω τσεκάρει) εξήγηση, οτι το Ρ είναι κανονικοποιημένο πάνω στην on-axis του ΑSR - δείχνει την διαφορά από την on-axis, όχι τις πραγματικές στάθμες

Δεύτερη παρατήρηση , οτι η "σινδόνη" όπως γράφηκε, έτσι όπως έχει αποκοπεί, ξεγελά ως προς την συνολική εικόνα. Από αυτή την άποψη, παραστατικότερο είναι το διάγραμμα του ASR - που σινδόνη όμως δεν είναι.

Tρίτη, οτι το ΡΡ φαίνεται μεν λογικό (αν όντως πρόκειται για "normalised to on-axis" ) - η απόκριση από τα ~4,5Κ παίρνει σταδιακά την κατηφόρα όσο πάμε προς το πλάι του ηχείου.
Παρ' ολα αυτά η αυθεντική ΑΑ από την οποία προκύπτει η ΡΡ, μου φαίνεται πολύ περίεργο να κάνει τέτοια απότομη βουτιά στους 9Κ. Δηλαδή στις 10° οριζόντια δεν ακούς τίποτα πάνω από 9ΚHz ;;

Τέταρτη παρατήρηση, αυτό που έγραψα : έντονες επιφυλάξεις για την κατασκευή "προσομοίωσης εντοιχισμού" απο τον Αμιρ.
Αυτό που βλέπω εδώ . . .

. . . είναι (για εύρος +-40°) ένα πλεονέκτημα από την μεγάλη μπάφλα ως τους 300, μετά 5dB βύθιση (και βάλε) εκτός από μία αναλαμπή στους ~550, μετά έντονη τρύπα διασποράς στους 750~800 για γωνίες μεγαλύτερες των 40° (κροςς εκεί ?? , η κατασκευή του Αμίρ ?? ), και μετά πολύ καλή διασπορά, ΑΛΛΑ τρελλοό σκαλοπάτι στους 9Κ.

Καλή συμπεριφορά δε λέω (ακόμα και με τις αμφιβολίες μου), αλλά μη συγκρίσιμη με αυτήν μιας υλοποίησης με καλό waveguide.

εκτός αν... δεν ερμηνεύω σωστά τα διαγράμματα και την αιτία της ανομοιότητάς τους

Σχολιάστε pls
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Λοιπόν, για πες (διάγραμμα οριζόντιας κατευθυντικότητας):

P . είναι το διάγραμμα του pierreaubert που πόσταρες, που λέει οτι είναι οι μετρήσεις του ASR, με επιπρόσθετο από εμέ μαύρο πλαίσιο που αντιστοιχεί στην "valid range" του ASR

A . είναι οι αυθεντκές μετρήσεις από την σελίδα του ASR.
Διάγραμμα "ξεχειλωμένο-μετατοπισμένο by toulou", ώστε να έρθουν οι κλίμακες ακριβώς πάνω στις κλίμακες του pierreaubert

PP και ΑΑ είναι αποκομμένες οι ενδιαφέρουσες περιοχές, όπου αρχίζει μεγάλη κατευθυντικότητα

View attachment 245232

Πρώτη παρατήρηση, οτι τα διαγράμματα δεν είναι ίδια. Πιθανότερη (ίσως - κατ'εμέ, χωρίς να το έχω τσεκάρει) εξήγηση, οτι το Ρ είναι κανονικοποιημένο πάνω στην on-axis του ΑSR - δείχνει την διαφορά από την on-axis, όχι τις πραγματικές στάθμες

Δεύτερη παρατήρηση , οτι η "σινδόνη" όπως γράφηκε, έτσι όπως έχει αποκοπεί, ξεγελά ως προς την συνολική εικόνα. Από αυτή την άποψη, παραστατικότερο είναι το διάγραμμα του ASR - που σινδόνη όμως δεν είναι.

Tρίτη, οτι το ΡΡ φαίνεται μεν λογικό (αν όντως πρόκειται για "normalised to on-axis" ) - η απόκριση από τα ~4,5Κ παίρνει σταδιακά την κατηφόρα όσο πάμε προς το πλάι του ηχείου.
Παρ' ολα αυτά η αυθεντική ΑΑ από την οποία προκύπτει η ΡΡ, μου φαίνεται πολύ περίεργο να κάνει τέτοια απότομη βουτιά στους 9Κ. Δηλαδή στις 10° οριζόντια δεν ακούς τίποτα πάνω από 9ΚHz ;;

Τέταρτη παρατήρηση, αυτό που έγραψα : έντονες επιφυλάξεις για την κατασκευή "προσομοίωσης εντοιχισμού" απο τον Αμιρ.
Αυτό που βλέπω εδώ . . .

. . . είναι (για εύρος +-40°) ένα πλεονέκτημα από την μεγάλη μπάφλα ως τους 300, μετά 5dB βύθιση (και βάλε) εκτός από μία αναλαμπή στους ~550, μετά έντονη τρύπα διασποράς στους 750~800 για γωνίες μεγαλύτερες των 40° (κροςς εκεί ?? , η κατασκευή του Αμίρ ?? ), και μετά πολύ καλή διασπορά, ΑΛΛΑ τρελλοό σκαλοπάτι στους 9Κ.

Καλή συμπεριφορά δε λέω (ακόμα και με τις αμφιβολίες μου), αλλά μη συγκρίσιμη με αυτήν μιας υλοποίησης με καλό waveguide.

εκτός αν... δεν ερμηνεύω σωστά τα διαγράμματα και την αιτία της ανομοιότητάς τους

Σχολιάστε pls
Αξιέπαινη η ανάλυση και δεν σκοπεύω να επεκταθώ ειδικά πάνω σε αυτή,αφού η τοποθέτηση του νήματος με το σύντομο σχολιασμό αφορά στη χαλάρωση των αναγνωστών....Για λόγους ισότιμης μεταχείρισης,όπως και στο ΄΄αδελφό΄΄ νήμα με τα άσωτα ηχεία,κάθε επιφύλαξη θα καταλογίζεται υπέρ των μοντέλων και όχι εναντίον στην αναφορά τους...

Αν σκόπευα σε παντελή απουσία επιείκειας,τότε πρέπει να λογαριαστούν εξαρχής οι κύριοι παράγοντες ποιότητας σε μια ηχειακή υλοποίηση :

- Ομαλότητα στην on-axis απόκριση
- Ομοιογενής διασπορά καθώς ανέρχονται οι οκτάβες
- Ικανότητα για διαχείριση ισχύος που θα συντηρούσε επ'αόριστον τη γραμμική λειτουργία σε απαιτητικά προγράμματα υπό μέση συνεχόμενη στάθμη πάνω στη θέση ακρόασης τουλάχιστον έως το άνω όριο που δεν θα έβλαπτε την ακοή (δηλαδή στη ζώνη 85-90 dB)
- Χαμηλές παραμορφώσεις κατά την ηλεκτρομηχανική μετατροπή

Συνήθως δεν διατίθενται επαρκή μετρητικά δεδομένα πάνω στην ικανότητα διαχείρισης ισχύος και το ακριβές προφίλ παραμορφώσεων.Επίσης η εισαγωγή αισθητών παραμορφώσεων στην οντότητα δεδομένου setup θα εξαρτάται τόσο από τη χωροταξία όσο και από τη μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης για δεδομένο ακροατή.Τέτοια γεγονότα θα δημιουργούσαν αυτομάτως επιφυλάξεις γι αρκετά μοντέλα απ'όσα δημοσιεύονται στο παρόν νήμα,ιδιαίτερα τα μικρότερα σε μέγεθος...

Ακόμα και στην κατευθυντικότητα προτεραιότητα θα ήταν μια συνεχόμενη ομοιογένεια καθώς ανερχόμαστε στο φάσμα έναντι της διασποράς σε μεγάλο εύρος στερεών γωνιών.Άμα ο χώρος μας διακρίνεται από υψηλούς χρόνους RT (άνω του 0,6 sec) σε μεσαίες και μεσοϋψηλές οκτάβες με εκτεταμένες λείες επιφάνειες χωρίς να σκοπεύαμε κάλυψη αυτών με εφαρμογή ακουστικής φροντίδας,τότε μια υλοποίηση με περιορισμένη διασπορά θα μπορούσε να ευνοήσει την ακρόαση,αρκεί εννοείται να ήταν αυτή συνεχόμενη καθώς ανέρχονται οι οκτάβες...Εδώ έρχονται αυτομάτως στο νου φημισμένες υλοποιήσεις Magnepan,κλασσικές κόρνες καθώς και διάφορες συστοιχίες PA ηχείων...

Επειδή λοιπόν από τη δική μας πλευρά έχουμε απλώς να κάνουμε με χομπίστικη ενασχόληση στην οποία τελικός κριτής περί απόλαυσης θα ήταν η δική μας ακουστική αντίληψη,η δαιμονοποίηση ηχείων χωρίς κυματοδηγούς ή ομοαξονική αρχιτεκτονική μονάδων λογαριάζεται τόσο άσκοπη όσο και η μη αποδοχή...

Αλλιώτικα,αν αρχίσουμε να βάζουμε στάμπα άρνησης επιστημονικών δεδομένων προς κάθε κατεύθυνση,θα ήταν οξύμωρο να μη διαπιστώναμε πως καθένας μας μπορεί να θεωρηθεί αρνητής της επιστήμης σε οποιαδήποτε πτυχή της καθημερινής του ζωής,όπως λ.χ. σε κατανάλωση φαγητών,ποτών,καπνού,καθιστική ζωή,τρόπο οδήγησης,κατάχρηση smartphone,υπολογιστών,έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία,κ.ο.κ.

Δεδομένων όλων αυτών,ας δούμε τιμής ένεκεν τις υλοποιήσεις GedLee...

Μοντέλο Abbey ...
1647764554334.png

1647764584060.png


Μοντέλο ΝΑ 12
1647764908593.png

1647764952997.png


Μοντέλο NS15:
1647764996347.png

1647765023676.png
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.400
Reaction score
1.856
. . . η δαιμονοποίηση ηχείων χωρίς κυματοδηγούς ή ομοαξονική αρχιτεκτονική μονάδων λογαριάζεται τόσο άσκοπη όσο και η μη αποδοχή...

Αλλιώτικα,αν αρχίσουμε να βάζουμε στάμπα άρνησης επιστημονικών δεδομένων προς κάθε κατεύθυνση,θα ήταν οξύμωρο . . .
Με παρεξήγησες, απλώς επεσήμανα οτι το Monoprice πρέπει να κριθεί σύμφωνα με το πιο εκτεταμένο διάγραμμα του Αμίρ.
Οταν κοιτάμε το "κατά ASR" διάγραμμα του pierreaubert, να το αντιμετωπίζουμε (ΑΝ είναι σωστή η ερμηνεία μου...) σαν διάγραμμα διαφορών σε σχέση με την απόκριση επί του άξονος. Αλλιώς θα ήταν όντως "σινδόνη" ενιαίου κόκκινου χρώματος, και θα επρόκειτο για ηχείο εξωκοσμικό .

Δεν το δαιμονοποιώ για την έλλειψη κυματοδηγού, ίσα-ίσα έγραψα οτι είναι καλή η συμπεριφορά του (να αναφερθεί επίσης οτι τις πιο πολλές φορες εντοιχισμός γίνεται σε μεγαλύτερους του συνήθους και φροντισμένους χώρους με θέση ακρόασης σε σημείο ελάχιστων κατά το δυνατόν ανακλάσεων, που δείχνουν μεγάλη ανοχή σε μικροατοπήματα διασποράς).
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Elac Adante AF-61
1647770531692.png

H ιδιαίτερη αρχιτεκτονική στην καμπίνα του είχε περιγραφεί στο "Μόναχο κατόπιν εορτής"...
1647770654421.png

1647770719827.png

1647770745854.png

1647770761426.png


Elac Uni-Fi Reference UBR-62...Λίγο πάνω από χιλιάρικο ευρώ...
1647772470176.png

1647772500508.png

1647772521661.png

1647772542937.png

1647772565305.png
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.400
Reaction score
1.856
. . .
Δεδομένων όλων αυτών,ας δούμε τιμής ένεκεν τις υλοποιήσεις GedLee...

Μοντέλο Abbey ...
View attachment 245325
View attachment 245326

Μοντέλο ΝΑ 12
View attachment 245327
View attachment 245328

Μοντέλο NS15:
View attachment 245329
View attachment 245330
Μερικές επισημάνσεις για την «ανάγνωση» των ηχείων του Geddes, με τους γιγαντιαίους κυματοδηγούς:

Πρώτα απ’ όλα βασικό, ο Geddes είναι της σχολής «δεν θέλω πρώτες ανακλάσεις».

Γιατί; Επειδή οι οικιακοί χώροι υστερούν σε ηχητική φροντίδα, αλλά ΚΑΙ σε διαστάσεις συνήθως: οι τοίχοι βρίσκονται πολύ κοντά, και ο,τι και να κάνεις οι πρώτες ανακλάσεις καταφθάνουν νωρίτερα του αποδεκτού (εκτός διευθετήσεων εγγύς-πεδίου), και με κουκουρούκου απόκριση.

Ετσι, τα ηχεία του είναι σχεδιασμένα εξ αρχής για στενή διασπορά και τοποθέτηση με έντονο toe-in 20°, που εξασφαλίζει και ευρύτερο sweet-spot. Γι’αυτό και η κόκκινη γραμμή εδώ . . .
Capture.JPG

. . . (και η μαύρη γραμμή στις 20° οριζόντιας σύγκλισης, στο αριστερό διάγραμμα κατευθυντικότητας στο ποστ του Bhutia) . . .
. . . που πρέπει να θεωρείται άξονας αναφοράς - όπου η απόκριση είναι σχεδόν φλατ.

Η απόκριση στις αληθινές 0° του άξονα συμμετρίας και για +-10° οριζόντια, δεν είναι επίπεδη (άσπρες περιοχές +2~+4dB μετά τους ~1400Hz στο διάγραμμα κατευθυντικότητας).
Αυτό είναι ένα έμφυτο χαρακτηριστικό του δικού του κυκλικού “Oblate Spheroid” προφίλ, με τις κορυφαίες επιδόσεις, που ο Geddes χρησιμοποιεί στους κυματοδηγούς του. Δεν μπήκε στον κόπο να το διορθώσει, διότι θα απαιτείτο ελλειπτικού σχήματος κυματοδηγός, με υπέρμετρη δυσκολία κατασκευής και αύξηση κόστους. Τα ηχεία ούτως ή άλλως πρέπει να βλέπουν στις 20° προς τα μέσα, ενώ αυτά τα παραπάνω 2~4 dB κατευθύνονται μακρυά από τον κοντινό τοίχο.
.

Άλλο σημαντικό σημείο προσοχής: Οι κυματοδηγοί και οι μονάδες

Κυματοδηγοί γιαντιαίοι, compression driver υψηλών και PA μήντς!
Γιατί; Για να κατεβάσει όσο το δυνατόν χαμηλότερα την συχνότητα κροςς μηντγούφερ-τουίτερ.

Αρχίζοντας από κάτω προς τα πάνω:

PA μήντ-γουφερς πολλών ιντσών και ισχυρών μοτέρ, σε κλειστή καμπίνα.

Κάτω από τους 50 δεν πολυπαίζουν παρά τις διαστάσεις τους, αλλά τα ηχεία προορίζονται να συνδυασθούν με (2 και 3 κατά προτίμηση) σαμπ. Όμως σαν PA έχουν τεράστια ικανότητα πρόσληψης ισχύος χωρίς να μένουν από διαδρομή. Ετσι τα αφήνει ακροσάριστα προς τα κάτω (άρα στην ουσία έχει άλλα δύο επι πλέον σαμπ), ενώ διαθέτει και μεγάλα περιθώρια για ισοστάθμιση κατά την ενσωμάτωση στο δωμάτιο και τα σαμπ.

Προς τα πάνω, προκειμένου να περιορίσει όσο γίνεται την ολοένα αυξανόμενη κατευθυντικότητά τους, τα κροσσάρει όσο πιο χαμηλά επιτρέπουν τα . . .

PA Compression Drivers υψηλών,
κροσαρισμένα εκτός προδιαγραφών χαμηλά !!


Αλλά επειδή είναι PA προορισμένα για συναυλίες ενώ τα ηχεία για σπίτι (συν την επιπλέον μείωση στάθμης από το κροςς για να ισοσταθμιστεί το περισσεύον μπουστ από τον κυματοδηγό χαμηλά), τα CD δεν μασάνε στις στάθμες σαλονιού, κι’ ας παίζουν χαμηλότερα από τις προδιαγραφές.

Όμως το χαμηλό κροσσάρισμα των υψηλών, απαιτεί . . .

Γιγαντιαίους κυματοδηγούς ,

Αναγκαστικά ώστε τα oblate spheroids (που και εκ φύσεως είναι μεγάλα) να λειτουργήσουν στην χαμηλή συχνότητα αποκοπής. Η τελευταία έχει επιλεγεί έτσι ώστε η διασπορά των υψηλών να συμπίπτει με την διασπορά των μεσαίων.
Τα ηχεία αυτά όμως, δεν τα ακούς near-field, τα κέντρα των μονάδων απέχουν περισσότερο του συνήθους


Ένα τελευταίο, για τα διαγράμματα

Προσέξτε τα χρώματα, έχουν πολύ λεπτή διαβάθμιση: κίτρινο στα ±2dB από τον άξονα αναφοράς των 20° toe-in , λαχανί από -2 ως -13dB, κλπ.
( Το smoothing είναι κατά ERB - γκουγκλάρετε “Equivalent Rectangular Bandwidth” – πολύ λεπτό ψηλά, αραιότερο χαμηλά, για λόγους ψυχοακουστικής)

Που σημαίνει ότι από τα 100 ως τα 10.000Hz, το ηχείο αποκλίνει (εντελώς στρωτά μάλιστα) από την απόκριση στον άξονα αναφοράς των 20° κατά μόλις 11dB στις +25° προς τον τοίχο και -65° (!) προς το κέντρο του δωματίου.

Επιδόσεις απολύτως κορυφαίες ως προς την διασπορά, μέχρι που βγήκε το D&D και τα ενεργά καρδιο και ημι-κάρδιο μέσω πρόσθετων μεγαφώνων, ενισχυτών, DACs, και DSP.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Ας φανταστουμε τον ακροατη σε μια μικρη ζωντανη σκηνη.
Γι' αυτον εχουν σημασια οι πρωιμες ανακλασεις, η αποσταση ακροασης,
αν καθεται στην γωνια η στο κεντρο, η σταθμη αναφορας;
Αυτα ειναι δευτερευοντα οσον αφορα
στην αναγνωριση του αυθεντικου γεγονοτος.
Ο ρεαλισμος υπαρχει και δεν μπορει να αμφισβητηθει.

Ολοι οι σχεδιαστες ηχειων πασχιζουν να αποφυγουν να χασουν ετι περαιτερω,
η να αναπληρωσουν ως αισθηση, αυτο που στις περισσοτερες περιπτωσεις εχει ηδη χαθει
στην αλυσιδα αναπαραγωγης μεχρι το ηχειο.
Ειναι οι απωλειες εξ αιτιας αντιληψεων τυπου " bits are bits ".

Ιδανικα βεβαια θα ηταν καλο να συμβαλλουν ολα. Και η ακουστικη.
Αλλα ειναι γνωστο οτι υπαρχουν αποτελεσματικα shortcuts.
 
  • Like
Reactions: PMC



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
...
Ολοι οι σχεδιαστες ηχειων πασχιζουν να αποφυγουν να χασουν ετι περαιτερω,
η να αναπληρωσουν ως αισθηση, αυτο που στις περισσοτερες περιπτωσεις εχει ηδη χαθει
στην αλυσιδα αναπαραγωγης μεχρι το ηχειο.
Ειναι οι απωλειες εξ αιτιας αντιληψεων τυπου " bits are bits ".
Ιδανικα βεβαια θα ηταν καλο να συμβαλλουν ολα. Και η ακουστικη.
Αλλα ειναι γνωστο οτι υπαρχουν αποτελεσματικα shortcuts.
Άμα τα shortcuts περιλαμβάνουν εκκεντρικές αποκρίσεις,τότε μπορεί κάλλιστα ν'αναχθούν σε...short circuits. :sneaky:
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.400
Reaction score
1.856
Ας φανταστουμε τον ακροατη σε μια μικρη ζωντανη σκηνη.
Γι' αυτον εχουν σημασια οι πρωιμες ανακλασεις, η αποσταση ακροασης,
αν καθεται στην γωνια η στο κεντρο, η σταθμη αναφορας;
Αυτα ειναι δευτερευοντα οσον αφορα
στην αναγνωριση του αυθεντικου γεγονοτος.
Ο ρεαλισμος υπαρχει και δεν μπορει να αμφισβητηθει.
. . .
Στην "ζωντανή σκηνή", ιδίως όταν είναι μικρή με λίγα συνεπώς μικρόφωνα, "αυτά" είναι όντως σχετικά δευτερεύοντα (μέχρις ενός σημείου - έχεις πάει πχ σε συναυλία σε γυμνό μαγαζί; ), και "ο ρεαλισμος υπαρχει και δεν μπορει να αμφισβητηθει", επειδή ο τραγουδιστής είναι αληθινός και "σημειακός" και στέκεται σε συγκεκριμένο σημείο, το ίδιο και ο μπασίστας σε άλλο σημείο, το ίδιο και κάθε όργανο και φωνή ξεχωριστά.

Στο σαλόνι σου, όλα τα παραπάνω είναι βίρτσιουαλ, σε μία προσπάθεια πειστικής όσο γίνεται αναπαραγωγής τους, από δύο κουτιά με μεγάφωνα.
Αν δεν προσέξεις κυρίως το αν καθεσαι στην γωνία η στο κέντρο και τις πρώιμες ανακλάσεις, αλλά και την απόσταση και την διαφοροποίηση της στάθμης, ΔΕΝ θα ακούς, βίρτσιουαλ έστω, τραγουδιστή, μπασίστα, φωνές και όργανα, αλλά δύο ΠΟΛΥ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ και αναμφισβήτητα, ΚΟΥΤΙΑ ΜΕ ΜΕΓΑΦΩΝΑ.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Στην "ζωντανή σκηνή", ιδίως όταν είναι μικρή με λίγα συνεπώς μικρόφωνα, "αυτά" είναι όντως σχετικά δευτερεύοντα (μέχρις ενός σημείου - έχεις πάει πχ σε συναυλία σε γυμνό μαγαζί; ), και "ο ρεαλισμος υπαρχει και δεν μπορει να αμφισβητηθει", επειδή ο τραγουδιστής είναι αληθινός και "σημειακός" και στέκεται σε συγκεκριμένο σημείο, το ίδιο και ο μπασίστας σε άλλο σημείο, το ίδιο και κάθε όργανο και φωνή ξεχωριστά.

Στο σαλόνι σου, όλα τα παραπάνω είναι βίρτσιουαλ, σε μία προσπάθεια πειστικής όσο γίνεται αναπαραγωγής τους, από δύο κουτιά με μεγάφωνα.
Αν δεν προσέξεις κυρίως το αν καθεσαι στην γωνία η στο κέντρο και τις πρώιμες ανακλάσεις, αλλά και την απόσταση και την διαφοροποίηση της στάθμης, ΔΕΝ θα ακούς, βίρτσιουαλ έστω, τραγουδιστή, μπασίστα, φωνές και όργανα, αλλά δύο ΠΟΛΥ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ και αναμφισβήτητα, ΚΟΥΤΙΑ ΜΕ ΜΕΓΑΦΩΝΑ.
Toulou, αυτο που γραφεις ισχυει στο ακεραιο.
Ηθελα απλως να υπογραμμισω οτι αποτελει την αναγκαια αλλα οχι και ικανη συνθηκη για τον ρεαλισμο.
 

billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.521
Reaction score
5.706
Να βγάλουμε CD με multiple tracks λοιπόν... "CD 1: Sitting in front row, middle"... "CD 2: Sitting in the leftmost corner", "CD 3: somewhere in the middle" κλπ :D

Το τι σχέση έχει αυτό που θες να πεις με το πως πρέπει να αποδίδει ένα σωστό ηχείο... nobody knows...

Αλλά επειδή προτεραιότητα έχει η γραμματική μου, πάω να διαβάσω, και αφήνω θέση να κάνεις την διάλεξη σου :)
 

Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
Toulou, αυτο που γραφεις ισχυει στο ακεραιο.
Ηθελα απλως να υπογραμμισω οτι αποτελει την αναγκαια αλλα οχι και ικανη συνθηκη για τον ρεαλισμο.
Εγω μαζι σου ειμαι εαν σε αποκωδοικοποιω σωστα, προσωπικα ξεκινησα με τα τεχνικα προσπαθωντας να ερμηνευσω το γιατι του ακουστικου .
Σαν απαντηση στο διλλημα του να αποφασισω με το πανω κεφαλι ή με το κατω :p με την καρδια ή με το μυαλο, αποφασισα να κανω το εξης λαμβανοντας υποψην ολα τα τεχνικα που καταννοω και με ενδιαφερουν αυτα που περιεχουν και καποια Β,Γ,Δ και οχι χαραχτηριστικα Α class γιατι αυτα μου ακουγονται ποιο φυσικα ....
(....νατες και οι χροιες μανα μου😘 σχετικο αρθρο εχει και ο bhutias)
 

TGD

Μηνύματα
7.205
Reaction score
7.233
Να και το Vandersteen 1B που με συντρόφευσε ουκ ολίγα χρόνια:

Απόκριση συχνότητας:

Το περίεργο reflex δεν είναι ούτε bass reflex ούτε transmittion line. Ένας γνώστης μου είπε ότι είναι venturi λ/4, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Το μόνο που ξέρω σε λ/4 συντονισμό είναι οι κεραίες των FM.

Κρουστική απόκριση:

Στον άξονα του tweeter; Χμμμ, σύμφωνα με το manual το ακουστικό κέντρο δεν είναι ακριβώς εκεί, αλλά κι έτσι καλό είναι.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.568
Reaction score
37.872

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Δεν μετραει ασχημα, οχι? ειναι κατι που δεν βλεπω?!
Υπολείπεται εκ του ιδεώδους σε ένα στοιχείο,ότι για να προαχθεί η vintage αισθητική δεν εξέλιξαν έναν κυματοδηγό για το tweeter.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.617
Μηνύματα
2.868.195
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top