Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Προτού εφαρμοστεί διόρθωση,έγινε οριστική τοποθέτηση sub και main με μικρές βελτιώσεις στη θέση τους...Σκοπός ήταν να επιτευχθεί η βέλτιστη προσέγγιση της αδιόρθωτης απόκρισης προς καμπύλη στόχο...Τα ενσωματωμένα στα sub φίλτρα EQ απενεργοποιήθηκαν.Ας δούμε λοιπόν πόσο καλά τα καταφέραμε με τα δύο κανάλια εκπέμποντα μαζί καθώς και ξεχωριστά με τα συνήθη χρώματα υπό εξομάλυνση 1/6 οκτάβας :
1612385257729.png


Έγινε και διπλό διορθωτικό προφίλ : το πρώτο είχε πιο επιθετική φασική διόρθωση με πλήρη αποκατάσταση στην αντίστροφη πολικότητα που προκαλούσε το πέρασμα του σήματος από το sub ανά κανάλι...Το δεύτερο είχε την πλέον διακριτική,υπό μειωμένη τιμή FDW και διατηρώντας την αντεστραμμένη πολικότητα του σήματος,δηλαδή τα φίλτρα κατά τη φασική διόρθωση σε αυτήν την περίπτωση δεν είχαν στόχο εξομάλυνσης τον οριζόντιο άξονα των 0 μοιρών,αλλά εκείνον που αντιστοιχούσε στις -180 μοίρες από το σχετικό παράθυρο του rePhase,δηλαδή μικρότερο πλήθος και κατώτερες τιμές στις παραμέτρους των...

Παρατίθενται κατόπιν αποτελέσματα με πρώτη παράσταση την επιθετική και δεύτερη τη διακριτική διόρθωση...

Κρουστικές
1612386818624.png

1612386963629.png


Βηματικές:
1612387026986.png

1612387126501.png

Group Delay:
1612387272154.png

1612387405580.png


ETC:
1612387872773.png

1612388028686.png
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μολονότι οι παραστάσεις ETC μακροσκοπικά μοιάζουν ισοδύναμες ,η μεγάλη διαφορά μεταξύ επιθετικής και διακριτικής διόρθωσης φανερώνεται κατά τη μεγέθυνση στο πεδίο του χρόνου,όπου η ενέργεια από πρόωρο κωδωνισμό είναι πρακτικά ανύπαρκτη στη δεύτερη περίπτωση:
1612388305495.png

1612388353731.png


Πόσο ακουστή θα ήταν αυτή η διαφορά;Στην πλειοψηφία των κομματιών σχεδόν καθόλου.Σε κομμάτια όπως το "The Sky is Broken" του Moby η τελειότητα στη δεύτερη περίπτωση δεν αφαιρεί ρεαλισμό από τις ακαριαίες κρούσεις που συνοδεύουν τη φωνή του.
 


Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.559
Reaction score
37.837
.. καλα εμεις δε τους ξεχναμε και το before hollywood (go-betweens) ..ειναι οτι καλητερο εβγαλε η Λεβεντογεννα και λεβεντοπνυχτρα αυστραλια..(για πολλους) .. λατρευουμε απιθανο Μεσιε Γκουρου.. 😇😎
οποτε, και ας αφιερωσω το dead radio απο r.howard που παιζει τωρα, σε σας τους δυο :)
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ας δούμε και τα εφηρμοσμένα φίλτρα EQ από το ΄΄χαμηλό΄΄ διορθωτικό προφίλ...Οι παράμετροι διαμόρφωσης στην καμπύλη-στόχο ορίστηκαν ως παραλλαγή της κλασσικής Bruel & Kjaer με μικρό τονισμό στις χαμηλές οκτάβες

8.25 7
16.5 6
31 5
61.5 4
125 3
250 0
1000 -3
4500 -5
12500 0
18000 -3.5
32000 -9

Αριστερό κανάλι :
1612470037808.png

1612470099731.png


Δεξί κανάλι :
1612470208421.png

1612470256913.png


Παρατηρούμε ότι τα φίλτρα κάτω από τη ζώνη Schroeder εμφανίζουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα μηδενικά και πόλους τους να συμπίπτουν πάνω στην περίμετρο του κύκλου.Μοναδική εξαίρεση η γενναία διόρθωση της έξαρσης κείμενης μεταξύ 150 και 200 Hz στο δεξί κανάλι...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μια πρόσθετη ωφέλεια από το crossfire ειδικά στη συγκεκριμένη χωροταξία,είναι ότι καθένας δορυφόρος έρχεται τώρα εκ της γεωμετρίας με την πρόσοψή του παράλληλη προς το οπίσθιο γι αυτόν τοίχωμα.Ευοδώνονται έτσι τελείως οι παράμετροι που είχαν τεθεί για το αντίστροφο καρδιοειδές μοτίβο εκπομπής στην τρίτη οκτάβα με το αντίστοιχο sub εφαπτόμενο πάντα στο τοίχωμα.
1612551925178.png


Έρχεται κατόπιν η ώρα των spectrogram,τα οποία θεωρώ υπέρβαση για έναν οικιακό χώρο χωρίς καμία τοιχωματική επιφάνεια καλυμμένη με ακουστικά πάνελ και με σαφώς ΄΄ζωντανή΄΄ συμπεριφορά...

Αδιόρθωτη κατάσταση πρώτα...Άνω παράσταση για τον ορθόδοξο προσανατολισμό και κάτω για το crossfire :
1612552718382.png

1612553941655.png

Διαπιστώνουμε ότι είναι σχεδόν ισοδύναμες,με ελάχιστα κατώτερη ενέργεια από τρίτη οκτάβα και άνω για τη δεύτερη περίπτωση...Κύριος λόγος για τη μικρή διαφοροποίηση είναι ότι το στήσιμο του setup έγινε όπως έχει εξηγηθεί εξαρχής με γνώμονα κατάλληλες αποστάσεις των main από τα τοιχωματικά όρια,ώστε η ενέργεια στις πρώιμες ανακλάσεις να υποβαθμιζόταν σε σχέση με τον άμεσο ήχοΑυτό εξάλλου φανερώνεται και στις παραστάσεις ETC...

Σειρά τώρα για τo spectrogram από τη διακριτική διόρθωση με crossfire :
1612553198762.png


Τέλος η δραστική διόρθωση όπως είχε ληφθεί υπό ορθόδοξη τοποθέτηση:
1612554413082.png


Υπ'όψιν ότι στην τελευταία περίπτωση καμπύλη-στόχος δεν είναι η Bruel & Kjaer,αλλά η κλασσική Harman με το γενναιόδωρο τονισμό στις πρώτες οκτάβες...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.376
Reaction score
125.461
Διαπιστώνουμε ότι είναι σχεδόν ισοδύναμες,με ελάχιστα κατώτερη ενέργεια από τρίτη οκτάβα και άνω για τη δεύτερη περίπτωση..
Μόνο που αυτή η μικρή διαφορά, δεν είναι διόλου ασήμαντη, δείχνει πολύ πιο ισορροπημένη.

Ιδίως μεταξύ 30-40 κύκλων, έχει "γεμίσει" πολύ καλά.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μόνο που αυτή η μικρή διαφορά, δεν είναι διόλου ασήμαντη, δείχνει πολύ πιο ισορροπημένη.

Ιδίως μεταξύ 30-40 κύκλων, έχει "γεμίσει" πολύ καλά.
Οπωσδήποτε,επειδή με την ευκαιρία του crossfire,μετακίνησα λίγο και τη μονάδα sub όπισθεν του καναπέ στο πλέον δυσπρόσιτο αλλά και ικανοποιητικό σημείο.Το κουμπί της έναυσης θέλει...yoga τώρα για να πατηθεί,ενώ για τις υπόλοιπες ρυθμίσεις απαιτείται...πρώτα εξαγωγή κι έπειτα επιστροφή....Γι αυτό και αναφέρθηκα αποκλειστικά στη ζώνη όπου εκπέμπουν οι δορυφόροι τόσο μαζί (τρίτη οκτάβα αφού τα sub εκπέμπουν full range) όσο και χωρίς τα δεύτερα.

Σημειωτέον ότι δεν έκρινα σκόπιμο ν'αλλάξω παραμέτρους στη διόρθωση,αφού είχε προβλεφθεί ο ευέλικτος χαρακτήρας της.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Οι μετρημένες αποκρίσεις συχνότητας με τα γνωστά χρώματα υπό εξομάλυνση 1/12 οκτάβας για τα πιο επιθετικό προφίλ ισοστάθμισης,όπως είχαν ληφθεί χωρίς cross-fire.Οι δε κλίσεις καμπύλης άνω από τη ζώνη Schroeder έρχονται σε συνάρτηση με τη κατανομή των τιμών RT ανά οκτάβα :
1612717602491.png


Στην παρακάτω παράσταση εμφανίζονται δια λόγους απλοποίησης δύο μονάχα καμπύλες...Καθεμία από αυτές έχει προκύψει με τα κανάλια εκπέμποντα μαζί υπό το ήπιο προφίλ ισοστάθμισης και αντιπροσωπεύει το μέσο όρο μετρήσεων από μικρόφωνο περιστρεφόμενο σε οριζόντιο και κατακόρυφο επίπεδο.Η πράσινη ανήκει στην ορθόδοξη κλίση και η πορτοκαλί στη διάταξη cross-fired :
1612718090498.png
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Είναι δυνατόν, η οφ αξις να είναι υψηλότερης στάθμης σε όλο το φάσμα των μεσαιοπριμων από την ον αξις;

Απορεί και η μαϊμού:

View attachment 199349
Καλέ μου Ear,αφού έχω εξηγήσει ότι η ισοστάθμιση δεν πραγματοποιήθηκε με αποκλειστικό γνώμονα την on-axis εκπομπή...Οι δε περιβόητη διαφορά είναι τάξης 0,2 - 0,3 dB.Θέλω επίσης να προσέξεις την ομοιογένεια της απόκλισης καθώς ανέρχονται οι οκτάβες από το ύψος που ανέφερε ο ΄΄γορίλας΄΄...Κανονικά όμως δεν θα έπρεπε ν'απορείς,αλλά να θαυμάσεις πόσο εμπεριστατωμένο απεδείχθη τουλάχιστον το ήπιο προφίλ ισοστάθμισης που ακολούθησα..Διότι έτσι εισέπραξα με δράση ΄΄ενός λεπτού΄΄ διάφορα πλεονεκτήματα του cross-firing που θ'αναφερθούν παρακάτω ,χωρίς ν'ανατρέπεται η ολική τονικότητα ...
1612719663216.png
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.376
Reaction score
125.461
αφού έχω εξηγήσει ότι η ισοστάθμιση δεν πραγματοποιήθηκε με αποκλειστικό γνώμονα την on-axis εκπομπή
Άλλο αυτό, και δεν εξηγείται από οποιαδήποτε ισοσταθμιση το γιατί η οφ αξις έχει υψηλότερη στάθμη από την ον αξις, έστω και 0.0001 ντεσιμπελ. ;)

Υποθέτω πως το μιντ και τουιτερ, έχουν ιδιόμορφο κυματοδηγο, ώστε στην crossfire (of axis) μέτρηση να δίνει έστω 0.2 ντεσιμπελ υψηλότερη στάθμη από την "ορθόδοξη" κλίση των ηχείων (30° για ον αξις στην MLP). :cool:

Υπ'οψιν πως στους 1800 κύκλους η διαφορά είναι ~1,5 ντεσιμπέλ, και κοντά στο 1 ντεσιμπελ στους 3,5 χιλιοκυκλους. :o

Σε άλλα σημεία οι καμπύλες σχεδόν συμπίπτουν, αλλά γενικά από 1κ και πάνω, είναι ένα κλικ υψηλότερη η ενέργεια στην οφ αξις!

Κάποια κατασκευαστική μαμουνιά κρύβεται σ'αυτην την μέτρηση, θεωρώντας βέβαια πως η δική σου μέτρηση (ανθρώπινος παράγοντας) ήταν απολύτως όμοια. ;)

Υπάρχουν πουθενά σχεδιαγράμματα λοβών τούτου του ηχείου;

Ωραίο ηλιοβασίλεμα! :)
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.376
Reaction score
125.461
αμ πως
Screenshot_20210207_214530_com.roon.mobile.jpg


Ρε συ; Ωραία ηχογράφηση!



Χρήστο μου, τινταλ και σποτιφαϊ, τα έχω πακέτο και τα δύο. Πρακτικά υπάρχουν όλα, και εννοείται, άπειρη μουσική, εντελώς ατελείωτες επιλογές.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Άλλο αυτό, και δεν εξηγείται από οποιαδήποτε ισοσταθμιση το γιατί η οφ αξις έχει υψηλότερη στάθμη από την ον αξις, έστω και 0.0001 ντεσιμπελ. ;)

Υποθέτω πως το μιντ και τουιτερ, έχουν ιδιόμορφο κυματοδηγο, ώστε στην crossfire (of axis) μέτρηση να δίνει έστω 0.2 ντεσιμπελ υψηλότερη στάθμη από την "ορθόδοξη" κλίση των ηχείων (30° για ον αξις στην MLP). :cool:

Υπ'οψιν πως στους 1800 κύκλους η διαφορά είναι ~1,5 ντεσιμπέλ, και κοντά στο 1 ντεσιμπελ στους 3,5 χιλιοκυκλους. :o

Σε άλλα σημεία οι καμπύλες σχεδόν συμπίπτουν, αλλά γενικά από 1κ και πάνω, είναι ένα κλικ υψηλότερη η ενέργεια στην οφ αξις!

Κάποια κατασκευαστική μαμουνιά κρύβεται σ'αυτην την μέτρηση, θεωρώντας βέβαια πως η δική σου μέτρηση (ανθρώπινος παράγοντας) ήταν απολύτως όμοια. ;)

Υπάρχουν πουθενά σχεδιαγράμματα λοβών τούτου του ηχείου;

Ωραίο ηλιοβασίλεμα! :)
Αυτό που βλέπεις παραπάνω δεν είναι διαφορές μεταξύ on & off-axis για το ίδιο το ηχείο,αλλά διαφοροποιημένα off-axis για δεδομένο προφίλ διόρθωσης..Επισημαίνεται κιόλας ότι η διαβάθμιση στον κατακόρυφο άξονα (στάθμη) του εικονιζόμενου παραθύρου ALL SPL είναι ανά 2dB και όχι 5dB...Εδώ και αρκετές σελίδες είχε γνωστοποιηθεί με κάθε επισημότητα ότι το συγκεκριμένο setup είναι στημένο και διορθωμένο κατά τρόπον ώστε ν'ακουγόταν ωραία σε διάφορες θέσεις του χώρου πέρα από το sweet spot,..

Πάρε φρέσκια την ολότελα αδιόρθωτη απόκριση υπό χαλαρές συνθήκες με περιστροφή μικροφώνου επί κατακόρυφου επιπέδου σε ακτίνα 30 περίπου cm γύρω από το sweet spot.To τελευταίο ανταποκρίνεται δε σε ύψος αυτιών ίσο περίπου μ'εκείνο της μονάδας AMT από το δάπεδο...Η κόκκινη καμπύλη για λόγους σύγκρισης αντιστοιχεί σε παλαιότερη αδιόρθωτη υπό ορθόδοξο προσανατολισμό - ο οποίος για το συγκεκριμένο ηχείο προέβλεπε γωνία κατώτερη των 30 μοιρών - και πράσινη η τρέχουσα cross-fired.

1612728893621.png

να το ακουσεις απο βινυλιο χερ ντοκτορ που το εχω εγω αμ πως :party:
1612729798347.png
 
Last edited:


Μηνύματα
766
Reaction score
1.594
ισως η καλυτερη ζωντανη ηχογραφηση΄΄ λαιβ το λετε εσεις'' οι αγγλομαθεις :drinks:ακουσε το ολο :party: καλα ακουγεται και στο σποτιφαι :smile:
Λάιβ δίσκος αναφοράς, τα έχει πει και ο Μιχαλάκης:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Είμαστε έτοιμοι γι ακροαματικές εντυπώσεις;
Όχι ακόμα... :sneaky:

Το ΄΄Φαινόμενο Domino΄΄ προβλέπει καταρράκτη εναλλακτικών δράσεων που μπορεί να προκύψει ενεργοποιώντας έναν κρίκο σε αλληλουχία παραγόντων.Με το cross-firing σε ρόλο τέτοιου κρίκου,ζητούμενο που προέκυπτε ήταν πώς να επεκτείνονταν οι διαστάσεις στην ηχητική σκηνή υπό τη νέα τάξη πραγμάτων...Η απάντηση γινόταν προφανής σ'έναν μεγάλο χώρο...Εφόσον η διαρρύθμιση του setup είχε γίνει εξαρχής βάσει της off-axis απόκρισης,δεν υπήρχε θέμα αλλαγμένης τονικότητας.Μοναδικός περιοριστικός παράγων για τις διαστάσεις στο στερεοφωνικό τρίγωνο ήταν η ανάγκη να καταπνίγονται έκτοπες ανακλαστικές συνιστώσες,είτε από τοιχωματικά όρια είτε από μεγάλες επιφάνειες που δεν γινόταν να μετακινηθούν,όπως τηλεοπτικές οθόνες ή στοιχεία της επίπλωσης.Αυτό αποτυπωνόταν και στις παραστάσεις ETC όπου η μόνη ανεκτή ανακλαστική κορυφή με στάθμη ανώτερη των -20dB θα ήταν η αναπόφευκτη από το δάπεδο...

Η περιστροφή όμως των main προς το εσωτερικό του τριγώνου παρείχε την ιδέα να μειωθεί περαιτέρω η ελάχιστη απόσταση του αριστερού από μια προβληματική γειτονική επιφάνεια αφανή στις φωτογραφίες.Μπορούσε έτσι να γίνει νέα μικρή επέκταση στις πλευρές του στερεοφωνικού τριγώνου που έμενε ισόπλευρο με μήκος πλευράς τώρα τα 234 cm.Μεγαλεία όπως θα λέγαμε...

Στις παρακάτω εικόνες φαίνεται ξεκάθαρα η προέκταση στην πλευρά του τριγώνου προς τα αριστερά,αφού η θέση του ικριώματος έχει παραμείνει σταθερή:
1613293879417.png

1613294430457.png

Εννοείται ότι οι διαφοροποιήσεις στη θέση των δορυφόρων επέφεραν και μικρές διορθώσεις στη θέση των sub πάνω στα δικά τους τοιχώματα αλλά και στις ρυθμίσεις του επεξεργαστή τους ώστε να συντηρηθούν οι παράμετροι ενσωμάτωσης με τους πρώτους.

Πρωτεύων παράγοντας στις ανανεωμένες αποκρίσεις ήταν το καθαρότερο δυνατό spectrogram,όπως φαίνεται παρακάτω για την αδιόρθωτη κατάσταση :
1613295414607.png


Και η απόκριση συχνότητας με τα δύο κανάλια να εκπέμπουν μαζί (μπλε καμπύλη) και ξεχωριστά (αριστερό πράσινη δεξί κόκκινη) :
1613295752650.png


Σημειωτέον ότι η μπλε καμπύλη εμφανίζεται υπό εξομάλυνση 1/6 οκτάβας,οι δε ανήκουσες στα επιμέρους κανάλια έχουν εξαχθεί ως μέσοι όροι κάθετης και οριζόντιας περιστροφής μικροφώνου εμφανιζόμενες υπό εξομάλυνση Var που συνεπάγεται πολύ αυστηρότερη ανάλυση (έως 1/48) στις πρώτες οκτάβες...Παρατηρούμε λοιπόν ότι το cross-firing συνδυασμένο με λίγο ανανεωμένη χωροταξία προβιβάζει την αδιόρθωτη απόκριση κατά τρόπον ώστε πάνω από τη ζώνη Schroeder να ταυτίζεται σχεδόν χωρίς καμία πρόσθετη επέμβαση στο σήμα με τη μορφή από ενδεδειγμένη καμπύλη-στόχο.Αυτό σημαίνει κιόλας ότι κατά τις ακροάσεις με βινύλιο θ'αρκούσε να ενεργοποιηθούν και τα ενσωματωμένα φίλτρα στα sub για να συμπληρωθεί η διόρθωση στις πρώτες οκτάβες.

Παράσταση Group Delay στην αδιόρθωτη πάντα κατάσταση δείχνει άνοδο κάτω από το ύψος του cross με τους δορυφόρους :
1613296683938.png

Το δε αδιόρθωτο ETC φανερώνει ότι η προέκταση προς τα αριστερά δεν οδήγησε σε σοβαρές έκτοπες κορυφές:
1613296859650.png
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.593
Μηνύματα
2.867.053
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top