Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Καλά το είπες.
Απλώς μια "εμμονή" είναι, οπότε ξεχνάς και την εξέλιξη και τα πάντα όλα.
Η δε ΄΄εμμονή΄΄ βελτιώνει ακόμα περισσότερο τα πράγματα,όπως φανερώνεται στις διορθωμένες βηματικές για δεξί και αριστερό κανάλι :
1625936647702.png


Έχουν προκύψει από εφαρμογή rePhase-REW κατά τα γνωστά με τις τελευταίες εξελίξεις στη διενέργεια της μεθόδου...Μερικές φορές κατά τη διάρκεια των ακροάσεων αναλογίζομαι πόσο ασύλληπτο όνειρο ήταν κάποτε ένα τετράδρομο ηχειακό σύστημα και ιδίως χοανικής αρχιτεκτονικής με διαχείριση παραμένουσα σε αναλογικό πεδίο και παθητικά κρος να συμπεριφέρεται έτσι μόνο με απλές εφαρμογές λογισμικού στο ψηφιακό μέσο αναπαραγωγής...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Την τελευταία σου πρόταση, μη τη δείχνεις σε πιουρίστες.
Δεν θα χρειαζόταν ούτως ή άλλως,γι αυτή τη λίαν συμπαθή κατηγορία,αφού...έχω άλλα να τους δείξω. ;)

Το παράλληλο Σύμπαν δεν θα ήταν τέτοιο χωρίς να περιείχε και στοιχεία εκκεντρικότητας...Ως επόμενο κεφάλαιο θα μπορούσα να επιδείξω σενάριο διαχείρισης του setup με τα Triton 7 σκέτα απουσία sub...Σημείο εκκίνησης θα είναι οι αδιόρθωτες αποκρίσεις steady state ληφθείσες με περιστρεφόμενο μικρόφωνο και παραστάσεις υπό τα συνήθη χρώματα :
1626621126359.png


Όπως έχει ήδη σημειωθεί σε προηγούμενα μηνύματα,τα Triton Seven μόνα τους απουσία sub έτσι όπως είναι διευθετημένα με επίπονο ψάξιμο κατά τη χωροταξία τους παρουσιάζουν στη θέση ακρόασης εξαιρετική αυθεντική απόκριση από 60 Hz και άνω.Τα δε sub είναι ενσωματωμένα κατά τρόπον ώστε να γεμίζουν με ενέργεια την απόκριση υπό την ενδεδειγμένη κλίση από τα 60 Hz και κάτω...

Έστω όμως ότι δεν θα υπήρχαν sub...Αν θέλαμε τότε να προκύψει απόκριση υπό ενδεδειγμένη κλίση,μόνος τρόπος δράσης θα ήταν να εκτελεστεί διόρθωση και ηλεκτρονική ισοστάθμιση κουρεύοντας ενέργεια από το σημείο 60 Hz και άνω και διατηρώντας παράλληλα σταθερή την ενέργεια κάτω από αυτό το όριο.Σε αυτό το σενάριο μας βοηθά το γεγονός ότι η διευθέτηση των main έχει ήδη προβλέψει την αποφυγή τοπικών εξάρσεων από συνιστώσες ιδιορρυθμών στις δύο πρώτες οκτάβες...

Ιδού τα προφίλ ισοστάθμισης στα επιμέρους κανάλια υπό ανάλυση Var :
Αριστερό:
1626622315870.png

Δεξί :
1626622380569.png


Οι μικρές τιμές Q στα εφηρμοσμένα φίλτρα τα καθιστoύν ισοδύναμα shelf filtering...Με παρεμφερείς μεθόδους κάποιοι κατασκευαστές ηχείων με DSP διαχείριση σήματος μπορούν να ισοσταθμίσουν την ανηχοϊκή απόκριση στα δημιουργήματά τους ώστε να τα προδιαγράφουν με κάτω όριο απόκρισης εκτεινόμενο σε ολόκληρη την πρώτη οκτάβα.
Επειδή όμως τίποτα δεν προκύπτει χωρίς αντίτιμο,η μεγάλη απώλεια σε τέτοιες περιπτώσεις αφορά σε ανάλογο κούρεμα του ωφέλιμου δυναμικού εύρους για να βγει η full range απόκριση...

Θα εξεταστούν κατόπιν τα μετρητικά δεδομένα από τη διορθωμένη απόκριση στη δική μας ιδιαίτερη περίπτωση...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Προτού περάσουμε στις αποκρίσεις συχνότητας,ας δούμε μέσα από τις Κρουστικές πόσο έστρωσε η διόρθωση τη συμπεριφορά στο πεδίο του χρόνου.Εννοείται ότι οι σκουρότερες καμπύλες είναι οι διορθωμένες...
Αριστερό :
1626623976421.png

Δεξί:
1626624058232.png


Οι αντίστοιχες Βηματικές:
1626624791949.png

1626624849392.png


Βλέπουμε ότι οι φασικές διορθώσεις ήταν ήπιες,έχοντας όμως καθοριστική βελτίωση στη χρονική συμπεριφορά των Triton.
Περνάμε τέλος στις διορθωμένες αποκρίσεις συχνότητας ληφθείσες με περιστρεφόμενο μικρόφωνο :
1626625176287.png


Μπορεί να είναι εντυπωσιακό το πόσο εύκολα μπορούν να κανονιστούν να παίζουν full range από μόνα τους τα Triton Seven χωρίς καν τις ενσωματωμένες υποβαθύφωνες μονάδες των μεγαλύτερων μοντέλων,αλλά αυτές οι παραστάσεις δεν μαρτυρούν καθαρά το αντίτιμο σε αυτήν τη δράση...Αυτό έγκειται στο ότι από τη μια πλευρά θα έχουν φαγωθεί 12 περίπου dB από το ωφέλιμο δυναμικό περιθώριο στο setup,ανώ από την άλλη η απόκριση κάτω από το όριο των 60 Hz θα οφείλεται ουσιαστικά στους παθητικούς ακτινοβολητές των main.

Ο πρώτος παράγοντας σημαίνει ότι αυτή η διαχείριση αποβαίνει χρήσιμη αποκλειστικά σε ακροάσεις υπό χαμηλές προς μέτριες στάθμες...Κάθε απόπειρα περαιτέρω ανόδου προς τις λεγόμενες ρεαλιστικές στάθμες θα οδηγεί το setup σε αυξημένες παραμορφώσεις αλλά και τους τελικούς σε άχρηστες καταπονήσεις,αφού δεν θα έχει κουρευτεί ενέργεια μέχρι τα 60 Hz...

O δε δεύτερος παράγοντας σημαίνει ότι η μεταβατική απόκριση στο setup θα είναι έντονα βασισμένη στην αναπόφευκτα καθυστερούμενη ανταπόκριση και ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά από τους παθητικούς ακτινοβολητές,αφού εκείνοι πλέον θα υποκαθιστούν την ωφέλιμη ενέργεια που θα προερχόταν κανονικά από αυτόνομα και κροσαρισμένα sub...

Και τα δύο στοιχεία επιβεβαιώνονται πέραν πάσης αμφιβολίας κατά την ακρόαση απαιτητικών σε ενέργεια κομματιών...
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Oi βηματικές συμπληρωματικά υπό μεγέθυνση στο πεδίο του χρόνου,ώστε να φανεί καλύτερα το αποτέλεσμα από τη φασική διόρθωση,με την ενοποίηση των ξεχωριστών βηματικών παλμών από μονάδα ΑΜΤ & mid-woofer σε ενιαίο παλμό:
1626678138983.png
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δείγμα του πόσο αρέσει το πικάπ και σε κάποιον παράλληλο εαυτό,ήταν η προσπάθεια να επιτευχθεί ικανοποιητική απόκριση με όλες τις διατυπώσεις στο setup των Triton χωρίς την παραμικρή διορθωτική επέμβαση μέσω λογισμικού,ούτως ώστε να είναι δυνατή η απόλαυση του βινυλιακού σήματος στην αυθεντική του μορφή δίχως περαιτέρω επεξεργασία...

Η ενδελεχής διερεύνηση εναλλακτικών για τα sub από τα προηγούμενα στάδια είχε ήδη βρει κατάλληλη θέση και για χρήση ενός μονάχα sub για βέλτιστη απόκριση...Από την παρακάτω εικόνα παρατηρούμε ότι ο προσανατολισμός του μονού τεμαχίου 18S είναι παράλληλος προς το αριστερό οπίσθιο τοιχωματικό όριο,με το κέντρο της καμπίνας του να ισαπέχει από τους δορυφόρους και τον τόπο ευρισκόμενο ακριβώς στο άνοιγμα του τζακιού που είχε σχεδιαστεί να παίζει και ρόλο μπασοπαγίδας :
1628440318620.png

Οι κομψές διαστάσεις στην καμπίνα του sub συντελούσαν ώστε να χωράει ακριβώς πάνω στο μαρμάρινο κράσπεδο .Εφαρμόστηκε υψιπερατό φίλτρο για τα main στην τυπική συχνότητα 80 Hz ,ενώ το βαθυπερατό στην απόκριση του sub ορίστηκε στα 120 Hz και κλίσεις 24 dB ανά οκτάβα...To φούξια interconnect Van Damme έχει πλέον αντικατασταθεί με δίμετρο Supra Sword...

Με απλή ρύθμιση στο volume από το sub φτιάχθηκαν δύο εναλλακτικά προφίλ,το πρώτο γι ακροάσεις σε χαμηλές μέσες συνεχόμενες στάθμες και το δεύτερο για τις υψηλότερες.Οι καμπύλες αντιπροσωπεύουν με τα συνήθη χρώματα τα επιμέρους κανάλια και το σύνολο ...

Χαμηλότερες στάθμες:
1628441844221.png


Υψηλότερες στάθμες:
1628441784221.png


Η Κρουστική για το sub μόνο του :
1628442275260.png
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ουδέ πικάπ γλέπω’ μηδέ σαμπ,,!!!
Πες τώρα τι μας κρύβεις!
Αποδεικνύεται με αυτή σου την παρέμβαση πόσο διακριτική είναι οπτικά η ενσωμάτωση του sub....Στο προσαρτημένο αρχείο κατατίθεται ξανά υπό μεγέθυνση το τμήμα της εικόνας με το sub...Στο κατώτερο ράφι δίπλα στον προ φαίνεται το φωνογραφικό στάδιο...Η μεγάλη πλάκα είναι ότι η φωτογραφία πάρθηκε έχοντας παραμερίσει από την κορυφή του ικριώματος το πικάπ - απεικονισμένο σε προηγούμενες καταχωρήσεις - ούτως ώστε να διακρινόταν η τοποθεσία του sub... ;)
 

Attachments


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Εσύ αγαπητέ μας μπούτια, στήνεις σωστά (by the book) ένα σεταπ, για να παίζει είτε ψηφιακα αρχεία, είτε μαύρους δίσκους. Το ίδιο σωστά το στήνεις, με την σωστή ενσωμάτωση σαμπ, με μετρήσεις, με όλα. Και για να το συνεχίσω, και πολυκαναλο να ήταν, πάλι με τον ίδιο τρόπο θα το έστηνες. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

Εδώ έρχεσαι σε αντίφαση με την συντριπτική πλειοψηφία των εραστών του μαύρου δίσκου, οι οποίοι επιλέγουν αυτό ως πηγή, ώστε να μη χρειάζεται να στήνουν by the book το σεταπ.
Ώστε να μην ασχολούνται με την ισοστάθμιση, να μη κάνουν καν μετρήσεις. Γιατί αυτά είναι για τα ψυχρά ψηφιακά. Και χωρίς σαμπ φυσικά.

Κάποιος από τους δύο σας κάνει λάθος, δε μπορεί αμφότεροι να έχετε δίκιο.


ΥΓ χιντ: ο Μπούτιας δε γίνεται να κάνει λάθος.

ΥΓ. 2. Χιντ Νο. 2. Είτε κινηματογραφικος πολυκαναλος ήχος, είτε μουσική πολυκάναλη, είτε κινηματογράφος δικάναλος, είτε μουσική δικάναλη, είτε μουσική από ψηφιακά αρχεία, είτε μουσική από αναλογικές πηγές, είτε μουσική μομπι, είτε κλασσική μουσική, είτε κινηματογράφος κωμωδία είτε κινηματογράφος κοινωνική ταινία, το στήσιμο του σεταπ είναι 1. Μπάι δι Φακιν μπουκ.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Εσύ αγαπητέ μας μπούτια, στήνεις σωστά (by the book) ένα σεταπ, για να παίζει είτε ψηφιακα αρχεία, είτε μαύρους δίσκους. Το ίδιο σωστά το στήνεις, με την σωστή ενσωμάτωση σαμπ, με μετρήσεις, με όλα. Και για να το συνεχίσω, και πολυκαναλο να ήταν, πάλι με τον ίδιο τρόπο θα το έστηνες. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο.

Εδώ έρχεσαι σε αντίφαση με την συντριπτική πλειοψηφία των εραστών του μαύρου δίσκου, οι οποίοι επιλέγουν αυτό ως πηγή, ώστε να μη χρειάζεται να στήνουν by the book το σεταπ.
Ώστε να μην ασχολούνται με την ισοστάθμιση, να μη κάνουν καν μετρήσεις. Γιατί αυτά είναι για τα ψυχρά ψηφιακά. Και χωρίς σαμπ φυσικά.

Κάποιος από τους δύο σας κάνει λάθος, δε μπορεί αμφότεροι να έχετε δίκιο.


ΥΓ χιντ: ο Μπούτιας δε γίνεται να κάνει λάθος.

ΥΓ. 2. Χιντ Νο. 2. Είτε κινηματογραφικος πολυκαναλος ήχος, είτε μουσική πολυκάναλη, είτε κινηματογράφος δικάναλος, είτε μουσική δικάναλη, είτε μουσική από ψηφιακά αρχεία, είτε μουσική από αναλογικές πηγές, είτε μουσική μομπι, είτε κλασσική μουσική, είτε κινηματογράφος κωμωδία είτε κινηματογράφος κοινωνική ταινία, το στήσιμο του σεταπ είναι 1. Μπάι δι Φακιν μπουκ.
Αυτό περίπου ήθελα να γράψω σαν απάντηση για τον φίλο που ρώτησε που είναι το πικάπ αλλά δεν ήθελα να χαλάσω τη ωραία ροη του νήματος του Μπούτια με τα αυτονόητα, εκτός του γεγονότος οτι νομίζω οτι αστειευόταν.

Πάντως (έστω και χωρίς μετρήσεις), νομίζω ότι και οι ακροατές πικάπ , δε στήνουν , τουλαχιστον για τα βασικά (κέντρικο είδωλο, ανισορροπιες κλπ) με πικάπ. Στήνουν και πρέπει να στήνουν με cd. Εγω έτσι κάνω.

¨Οσον αφορά ότι υπάρχουν (λένε μερικοί που διαβάζω) ηχητικά "διαφορετικό" σύστημα στησίματος εάν ακούς με cd ή πικάπ, δε το γνωρίζω γιατί το λένε. Δε θα έχουν καλό πικάπ ή καλό cd :). Εμένα πάντως παίζουν παρόμοια. Μάλιστα μια φορά είχα μια πολύ ελάχιστη διαφορά πολύ λίγων μοιρών σε κεφαλή που την κατάλαβα λόγω φυσικά στησίματος με cd. Τη γύρισα πίσω , ενω κανένας δεν το άκουγε και με λέγανε τρελλό και μου γράψανε απο την εταιρία ότι την μέτρησαν και όντως είχε μια μικρή διαφορά και τους κάνει εντύπωση που το παρατήρησα. Μου την αντικατέστησαν και μου ζήτησαν και συγγνώμη. Μη φανταστείτε πολύ ακριβή κεφαλή. Εάν έστηνα με πικάπ, θα αναγκαζόμουνα ασυναίσθητα να πήγαινα λίγο πιο πίσω το ένα ηχείο και θα "φαινόντουσαν" δήθεν όλα εντάξει.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Η παλιακή νοοτροπία του "στήνω ήχο με το αφτί" ήταν η μόνη δυνατή επιλογή, μιαν εποχή που είχα μαλλιά στο κεφάλι μου, μιαν εποχή που το ΠΑΣΟΚ ήταν δυνατό, η Μιμή είχε γκομενο πρωθυπουργό και κοτσανάτο, ή δεν τον είχε γνωρίσει ακόμα.

Τώρα υπάρχουν σοφτγουερ που το κάνουν καλύτερα από σένα, όσο καλά αφτιά κι αν έχεις.

Υπαρχουν υποδεέστερα σοφτγουερ, που το κάνουν σχεδόν σαν και σένα, αναλόγως του πόσο πραγματικά καλά αφτχια έχεις.

Κι υπάρχουν και σοφτγουερ που τα κάνουν σκατα, όσο μάπα αυτιά κι αν έχεις.

Ε, διάλεξε σοφά σοφτγουερ.

Τα ρέστα πακοτινια.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Το παράλληλο Σύμπαν συνιστά ιδιαίτερο ταξίδι για τον υποφαινόμενο,αφού σε αυτήν την περιήγηση μπορεί να διαχειρίζεται την παραδοσιακή έννοια της ακροαματικής εμπειρίας με αποκτηθείσα θεωρητική γνώση.

Η επόμενη πρόκληση είναι ν'αποπειραθούμε κάτι που κανονικά ΄΄δεν γίνεται΄΄ : Ικανοποιητική διαχείριση πολλαπλών sub σ'ένα setup υπό άκρως παραδοσιακές συνθήκες,δηλαδή με κλασσικά δικαναλικά DAC και ολοκληρωμένο ενισχυτή και χωρίς κεντρικό DSP επεξεργαστή...Το σήμα στα επιμέρους sub τεμάχια θα πηγαίνει με διακλαδωτές τύπου Υ από κοινή προενισχυτική έξοδο με στάθμη ελεγχόμενη από το volume του ολοκληρωμένου,αφού δεν είναι σκόπιμη η εμπλοκή ψηφιακού εξασθενητή από DAC ή αναπαραγωγό.

Αυτές οι συνθήκες συνεπάγονται ότι η χρονική ευθυγράμμιση των επιμέρους sub πρέπει να γίνει με γεωμετρικούς όρους.Για να είναι εφικτό κάτι τέτοιο χρειάζεται setup με χωροταξία προβλέπουσα σχετικά μεγάλη απόσταση ακρόασης από τα main ηχεία,κατά τρόπον ώστε να είναι δυνατή τοποθέτηση των επιμέρους sub σε αποστάσεις κοντινότερες προς την κεντρική θέση ακρόασης,ώστε να υποκαθίστανται έτσι τ'απαιτούμενα delays προς τα main,τα οποία θα έπρεπε κανονικά να παρέχονται από τον απόντα επεξεργαστή...

Το setup των Ta'us επιλέγεται ως εκείνο που παρέχει με τη χωροταξία του την καλύτερη προοπτική για τέτοια δράση σε περισσότερα του ενός τεμάχια sub...Αυστηρός όρος για την εκτέλεση αυτής της μελέτης θα είναι η εγκατάσταση των sub σε θέσεις λειτουργικές για ένα τυπικό δωμάτιο,δηλαδή αποκλείεται το ενδεχόμενο τοποθέτησης...πάνω ή κάτω από κρεβάτι,σε ταβάνι και λοιπούς δυσπρόσιτους τόπους.Εννοείται ότι ο βαθμός δυσκολίας του εγχειρήματος θ'αυξάνεται καθώς και η πιθανότητα για κάποιους συμβιβασμούς,οι οποίοι όμως δεν θα γίνονταν ενοχλητικοί κατά την ακρόαση.

Αυτή είναι η άποψη από το MLP:
1636893713142.png


Καλό είναι ότι στο συγκεκριμένο setup δεν χρειάζεται να ξεκινήσει η διαδικασία από το μηδέν,αφού έχει ήδη γίνει επιτυχής ενσωμάτωση του πρώτου sub τεμαχίου,όπως έχει ήδη παρουσιαστεί στα μηνύματα # 512 & 514.
Χάρη στο προηγηθέν στάδιο,έχει ήδη υπολογιστεί μια νοητή ακτίνα κύκλου με επίκεντρο το MLP.Όποιο πρόσθετο sub τοποθετηθεί εντός αυτής αναμένεται να έχει ικανοποιητική κατά την ακρόαση ευθυγράμμιση προς τα main ηχεία.Επίπονη όμως παραμένει η ανάγκη να συνδυάζεται με ικαοποιητική απόκριση steady state,δηλαδή χωρίς προβληματικά χάσματα στην ενέργεια από ιδιορρυθμούς ή φαινόμενα boundaries...Κάποια ασυμμετρία στο οπίσθιο σχήμα του δωμάτιου καθώς και η ανέφικτη εγκατάσταση σε προβλεπόμενες από γνωστές μελέτες θέσεις υπαγορεύουν χρήση διαφορετικών μοντελων sub ώστε ν'αυξηθεί ο βαθμός διαφοροποίησης στον τρόπο διέγερσης του χώρου.

Με το Yamaha σταθερά τοποθετημένο περίπου στο μέσον της διάστασης από το δεξί πλευρικό τοίχωμα ως αφετηρία...
1636895403366.png


Πάμε κατόπιν να ενσωματώσουμε ως δεύτερο τεμάχιο το SVS SB-2000...Ύστερα από διερευνητικές λήψεις διαπιστώθηκε ως βέλτιστη τοποθεσία εκείνη που κατείχε πρώτα ένα κομοδινάκι δίπλα στο δεξί προσκέφαλο του κρεβατιού και στο εν τέταρτον περίπου της διάστασης από το αριστερό ως προς το MLP πλευρικό τοίχωμα:
1636896061979.png


Casual entertainment....
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.135
Reaction score
26.694
Ποια απόσταση ακρόασης θεωρείται σχετικά μεγάλη?
Ποιες είναι οι θεωρητικά προβλεπόμενες θέσεις και γιατί είναι ανέφικτες?
Για σαλόνι χωρίς κρεβάτι, πόσο θα ισχύουν τα συμπεράσματα της έρευνας ετούτης?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ανακεφαλαιώνεται ότι τα main δέχονται κι εκπέμπουν full range σήμα.Το SVS όπως και το Yamaha έχει το βαθυπερατό του φίλτρο ρυθμισμένο στην κατώτατη κεντρική συχνότητα 50 Hz.Καθένα εξ αυτών δέχεται σήμα και από τα δύο επιμέρους κανάλια.Η εκπομπή όμως του SVS είναι ρυθμισμένη με πολικότητα αντίστροφη (-180 deg) ως προς τα main & Yamaha.Η σκοπιμότητα αυτής της ρύθμισης θα φανεί αργότερα...

Δεδομένου ότι τα ενσωματωμένα στα δύο sub βαθυπερατά έχουν κλίση 12dB ανά οκτάβα,αναμένεται αξιόλογη συνεισφορά ενέργειας από εκείνα και στη δεύτερη οκτάβα,ενώ από την τρίτη και άνω τα main θα εκπέμπουν ουσιαστικά μόνα τους.Αυτή η απόφαση έχει οριστικοποιηθεί ύστερα από διερευνητικές λήψεις που φανέρωναν ότι η επέκταση εκπομπής των sub σε ανώτερες ζώνες χαλούσε κάποια πράγματα στην τρίτη οκτάβα για το συγκεκριμένο σύνολο ηχείων-χώρου.Εφόσον τα main είναι εγκατεστημένα σα να ήταν sub και τα ίδια,στο δωμάτιο σε αυτό το στάδιο έχουμε ουσιαστικά τέσσαρες πηγές ενέργειας για τις δύο πρώτες οκτάβες.

Η χρονική τοποθέτηση για το SVS μονάχο του:
1636902743236.png

Όπως παρατηρούμε προηγείται ελάχιστα,αφού είχε διαπιστωθεί ότι η κορύφωση στο δικό του παλμό ερχόταν έτσι σε καλύτερη συνέργεια με την αντίστοιχη κορύφωση από τα main.Αντιπαραβάλλοντας την προηγηθείσα χρονική διευθέτηση από το Yamaha μόνο του :
1636903016603.png


Διαπιστώνεται ότι μεταξύ των απέχουν περίπου μισό χιλιοστό δευτερολέπτου...Διόλου άσχημα απουσία DSP...

Εξετάζουμε παρακάτω το βαθμό χρονικής συνάφειας ανάμεσα στους σχετικούς βηματικούς παλμούς...Κόκκινη καμπύλη τα main μόνα τους σε σήμα sweep 10-200 Hz...Καφέ το SVS μόνο του και πράσινο το ζεύγος SVS+Yamaha χωρίς τα main για το ίδιο sweep.Μπλε καμπύλη η βηματική απόκριση για το σύνολο όλων με full range sweep 10-20000 Hz...
1636904574169.png

a)Ποια απόσταση ακρόασης θεωρείται σχετικά μεγάλη?
β)Ποιες είναι οι θεωρητικά προβλεπόμενες θέσεις και γιατί είναι ανέφικτες?
γ) Για σαλόνι χωρίς κρεβάτι, πόσο θα ισχύουν τα συμπεράσματα της έρευνας ετούτης?
α)Ακρόαση στο άπω πεδίο,απόσταση από τα main ανώτερη των 2,5 μέτρων.

β) Οι προβλεπόμενες από μελέτες όπως του Welti δια λογαριασμό της Harman...Ως γνωστόν θα ήταν τόποι πάνω σε τρίεδρες γωνίες ή κεντρικά σημεία διαστάσεων (μήκος πλάτος ύψος).Εδώ βεβαίως ακολουθείται πρωτόκολλο Geddes.

γ) Η μελέτη έχει αξία για τη συγκεκριμένη και μόνο ενιαία οντότητα όπως διαμορφώνεται από τις ηχειακές πηγές και τη χωροταξία.Αυτό που κάνω εδώ είναι ο σχεδιασμός ενός ιδιαίτερου ηχειακού συστήματος προσαρμοσμένου σε αυτό το δωμάτιο και αυτήν τη χωροταξία.Προσπαθούμε να επεκτείνουμε την ενέργεια των main στις πρώτες οκτάβες,ελέγχοντας παράλληλα την ανταπόκριση του χώρου σε αυτές.Σκοπός να επιδειχθεί πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με παραδοσιακές συσκευές και τρόπους διασύνδεσης.

Το δε διπλό κρεβάτι με την εκτεταμένη απορροφητική επιφάνεια από το - ανατομικό - στρώμα εξυπηρετεί στο ν'αφήνεται η οροφή...απείραχτη από ακουστική φροντίδα.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Η δουλειά που έχει γίνει μπορεί να φανεί αντιπαραβάλλοντας τα αδιόρθωτα spectrogram για τις πρώτες οκτάβες με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί και τον χώρο εννοείται καλά κλεισμένο χωρίς διαρροές ενέργειας...

Καταρχάς τα δύο main εκπέμποντα μόνα τους:
1636906387070.png

Η πολύ προσεκτική διευθέτηση των main στο χώρο σα να ήταν sub και η ύπαρξη των αυτόνομων sub απενεργοποιημένων να τραβάνε με τυχαίο μοτίβο - ανάλογα με συντονισμό μεγαφώνων τους - κάποιο μέρος ενέργειας στις χαμηλές συντελεί στο να μην εμφανίζονταν χαρακτηριστικές ενεργειακές ουρές...

Περνάμε τώρα στο αδιόρθωτο spectro με την προσθήκη Yamaha & SVS :
1636907223690.png

Εδώ έχουμε και τις τέσσαρες πηγές χαμηλού να λειτουργούν παρέχοντας ενέργεια στις δύο πρώτες οκτάβες..Ας προσέξουμε όμως ότι οι κατακόρυφες προεκτάσεις που εμφανίζονται στον άξονα του χρόνου συμπίπτουν με κόκκινες ζώνες στο spectro...Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι είναι εφικτό να ελεγχθούν σε ικανοποιητικό βαθμό με παραμετρική ισοστάθμιση...

Οι αδιόρθωτες αποκρίσεις στην ίδια ζώνη:
1636907898888.png


Αναγόμενες στη λιγότερο αυστηρή και πιο συνηθισμένη διαβάθμιση :
1636908183054.png

Το spectrogram ύστερα από την ισοστάθμιση:
1636908519720.png


Η πρόσθετη μωβ καμπύλη αναπαριστά τη διορθωμένη απόκριση με φίλτρα έχοντα τις ηπιότερες δυνατές παραμέτρους :
1636908828612.png
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ενδεικτικές αδιόρθωτες αποκρίσεις 20-20000 Hz για τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί ληφθείσες χαλαρά με μετακινούμενο μικρόφωνο.Κόκκινη καμπύλη τα main μόνα τους και μπλε το σύνολο με τα δύο sub...
1636910207761.png


Αμφότερες οι περιπτώσεις μπορούν να προσαρμοστούν σε καμπύλη-στόχο υπό κατάλληλη κλίση και με ήπιες παραμέτρους φίλτρων κατά την ισοστάθμιση...Παρατηρούμε επίσης ότι δεν διαφέρουν δραματικά ως προς το κάτω όριο απόκρισης...Η παρουσία των δύο sub παρέχει πολύ ανώτερη άνεση κατά τον έλεγχο της ενέργειας στις χαμηλές οκτάβες...Ακόμα περισσότερο όμως η καλή ενσωμάτωσή τους επεκτείνει κατά τις ακροάσεις τη χωρική αίσθηση στη σχηματιζόμενη ηχητική σκηνή.

Στο επόμενο επεισόδιο θα ενσωματωθεί και τρίτο sub...Ως τότε μπορούμε να δούμε μέχρι πού θα μπορούσαν να τρυπώσουν τα Dynaudio...
1636910771420.png


Όπως θα έλεγε και ο...JFK,εκεί που περπατούσα αμέριμνος στο δωμάτιο,ξαφνικά τί βλέπω;Dynaudio χωμένα κάτω από τη θέση ακρόασης...:wink:
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.135
Reaction score
26.694
Το δε διπλό κρεβάτι με την εκτεταμένη απορροφητική επιφάνεια από το - ανατομικό - στρώμα εξυπηρετεί στο ν'αφήνεται η οροφή...απείραχτη από ακουστική φροντίδα.
Συνεπώς. Καρφώνουμε διπλό στρώμα στο ταβάνι. 8-)
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.170
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top