Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για να μετριαστεί το γνωστό πρόβλημα υποχωρήσεων στην τρίτη οκτάβα εξαιτίας της απόστασης του midwoofer από το δάπεδο έχουν επιλεγεί βάσεις ύψους μεγαλύτερου από το τυπικό των 60cm και παράλληλα στα ηχεία έχει δοθεί ελάχιστη και υπολογισμένη κλίση προς τα κάτω ώστε να παραμένει η κεφαλή ακροατή στο προβλεπόμενο πεδίο σύγκλισης των λοβών από τα επιμέρους μεγάφωνα στο κατακόρυφο επίπεδο...

Επειδή το miniDSP 2X4 HD διαθέτει αποκλειστικά εξόδους RCA , δεν χρησιμοποιήθηκαν στις συνδέσεις με τα ενεργά monitor αντάπτορες , αλλά καλώδια της Oyaide με ακροδέκτες RCA to XLR ειδικά για τέτοιες εφαρμογές...

Ιδού λοιπόν off-axis λήψεις με μικρόφωνο περιστρεφόμενο σε οριζόντιο επίπεδο και τα επιμέρους κανάλια να παίζουν όλα μαζί...Μιλάμε για αποστάσεις τάξης 4 μέτρων μακριά ενώ το στερεοφωνικό τρίγωνο έχει διάσταση 210 εκατοστόμετρα. Το αρχικό στήσιμο πριν την εφαρμογή οποιασδήποτε διόρθωσης έχει γίνει με γνώμονα τη διατήρηση της αντιλαμβανόμενης ηχητικής σκηνής μεταξύ των δορυφόρων ακόμα και κατά την περιφορά εντός του χώρου πέρα από το προβλεπόμενο MLP.

Πρώτα απομακρυσμένες θέσεις κοντά στα τοιχωματικά όρια με επίπεδο περιστροφής λίγο ανώτερο από εκείνο της κεφαλής καθισμένου ακροατή σε δεξιά και αριστερή πλευρά αντίστοιχα :
far sides.jpg


Στη συνέχεια επίπεδο περιστροφής που αντιστοιχεί σε θέση κεφαλής για όρθιο και περιφερόμενο στο χώρο ακροατή (κόκκινη και πορτοκαλί καμπύλη). Η αποθέωση όμως έρχεται με τη μαύρη καμπύλη που αντιστοιχεί σε θέση όρθιου ακροατή πίσω από τους δορυφόρους περίπου και μπροστά ακριβώς από τον τόπο του rack :
standing far + behind speakers.jpg


Παρατηρούμε στη δεύτερη δέσμη πιο έντονη τη χαρακτηριστική υποχώρηση γύρω από την κεντρική συχνότητα κρος μεταξύ midwoofer & tweeter στα 2000 Hz...Χάρη όμως στον υποτυπώδη κυματοδηγό για την ακτινοβολία του tweeter που έχει κιόλας μεγαλύτερη διάσταση στο HS8 σε σχέση με τα μικρότερα αδέλφια του , η κατάσταση δεν είναι απογοητευτική...

Εννοείται ότι στη μαύρη καμπύλη μετράμε ουσιαστικά από μεσαίες και άνω οκτάβες την ενεργειακή σύσταση με την τονική ισορροπία από το σχηματιζόμενο πεδίο αντήχησης στο συγκεκριμένο χώρο και διαρρύθμιση setup...

Όλες μαζί για να φανεί ο βαθμός ομοιογένειας :
all together.jpg


DSC02843.JPG
 
Last edited:





Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
Είδες τα γιαμαχάκια; Άδικα τα κατηγορούν.
Ποιός είν' αυτός που λέει αυτές τσι κακίες να του δαγκάσω το λαρύγγ.. :hunter:

Τα μαύρα δεν παίζουν έτσι καλά, να το ξέρετε.
Το ξέρουμε.. :fuckyou:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ακόμα και το καλώδιο της ΔΕΗ στην τελευταία φωτό έχει καλή target curve, τι γίνεται σε αυτό το νήμα;
Έπιασες τη μυστική συνταγή...Αφού οι παραδοσιακοί ακροαματικόφιλοι επιμένουν πως όλα ξεκινούν από το ρεύμα, έχει ληφθεί μέριμνα ώστε τα ηλεκτρόνια στην παροχή ρεύματος να καθοδηγούνται σε ενδεδειγμένη πορεία... καμπύλης στόχου.:roflmao:
Είδες τα γιαμαχάκια; Άδικα τα κατηγορούν.

Τα μαύρα δεν παίζουν έτσι καλά, να το ξέρετε.
Εννοείται ότι στην επιθυμητή κλίση της καμπύλης συμβάλλει και το ρυθμιστικό πρίμων από τα Yamaha μονίμως σε θέση - 2 dB.

Στον παρακάτω σύνδεσμο ανατρέχοντας στην ενότητα Specs παρατηρούμε ότι όλα τα μοντέλα στη σειρά monitor HS έχουν κρος μεταξύ midwoofer & tweeter σε κοινή κεντρική συχνότητα 2000 Hz... To μεγαλύτερο όμως (HS8) διαθέτει επίσης μεγαλύτερο σε ακτίνα κυματοδηγό για το tweeter. Αυτός ο παράγοντας είναι πρωτεύων για την αναμενόμενα καλύτερη απόδοση του μεγαλύτερου έναντι των μικρότερων , ενώ από την άλλη πλευρά οι συντονισμοί των στοιχείων (μεγάφωνο - bass reflex port) σε χαμηλότερες συχνότητες στο 8ιντσο με τη μεγαλύτερη καμπίνα συντελούν επίσης σε ακόμα μικρότερη συμμετοχή τους κατά το υψιπερατό κροσάρισμα με sub.

Με ψηφιακό υλικό αναπαραγωγής το παρόν setup μου αρέσει ένα κλικ περισσότερο - ιδίως σε στοιχεία όπως η στερεοφωνική απεικόνιση και οι δυναμικές αντιθέσεις - από το setup με τα Triton Seven που είχαν παρεμφερή χωροταξία.Κατά την αναπαραγωγή βινυλίου άρεσε περισσότερο το πρότερο setup όπως έχει περιγραφεί σε παλαιότερες δημοσιεύσεις.

Το χαρακτηριστικό με το τρέχον setup είναι ότι ξέροντας εκ των προτέρων βέλτιστες τοποθεσίες για sub , δορυφόρους και θέση ακρόασης με τη σύσταση στερεοφωνικού τριγώνου η διαδικασία των ρυθμίσεων χάρη στην ευελιξία διαχείρισης από το miniDSP ολοκληρώθηκε σε μια μόνο ημέρα αντί για ολόκληρες εβδομάδες που περνούσαν για την εύρεση λειτουργικών ρυθμίσεων μεταξύ των ηχειακών μονάδων με τον συμβατικό προενισχυτή .
Η δε ρύθμιση στάθμης κρίθηκε προτιμότερη από το volume του εκάστοτε ψηφιακού αναπαραγωγού αντί του master από το 2Χ4HD.

Είμαι βέβαιος ότι αντικαθιστώντας τα Yamaha με κάποιο ακριβότερο nearfield-midfield monitor όπως Focal Solo 6 Be, Neumann 310 , ATC SCM-20A , Genelec 8341 και τα συναφή θα εισπράττεται ακόμα ευκρινέστερη ανάλυση κι ενδεχομένως ιχνογραφία στη σύνθεση της στερεοφωνικής σκηνής.Αναρωτιέμαι όμως σταθερά άμα θ'άξιζε τον κόπο, αφενός μεν επειδή η τονική ισορροπία είναι ήδη υποδειγματική με τα υπόλοιπα στοιχεία σε υψηλό επίπεδο , αφετέρου δε επειδή ο συγκεκριμένος χώρος δεν έχει στις μεσαίες RT τάξης 0,4 sec αλλά περίπου 550 msec θεωρούμενος κιόλας μεγάλος αφού διαθέτει μια από τις ασύμμετρες διαστάσεις του ανώτερη από το όριο των 8,5 μέτρων ...
DSC02953.JPG
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
..έχει ληφθεί μέριμνα ώστε τα ηλεκτρόνια στο ρεύμα τροφοδοσίας να προσαρμόζονται σε ενδεδειγμένη πορεία.. καμπύλης στόχου.
:tongue: :rolleyes:

Είμαι βέβαιος ότι αντικαθιστώντας τα Yamaha με κάποιο ακριβότερο monitor όπως Focal Solo 6 Be, Neumann 310 , ATC SCM-20A θα εισπράττεται ακόμα μεγαλύτερη διαφάνεια κι ενδεχομένως ακόμα καλύτερη ιχνογραφία στη σύνθεση της στερεοφωνικής σκηνής
Με φούντωσες.. :O_o:

Αναραωτιέμαι όμως σταθερά άμα θ'άξιζε τον κόπο αφενός μεν επειδή η τονική ισορροπία είναι ήδη υποδειγματική με τα υπόλοιπα στοιχεία σε υψηλό επίπεδο
..και το 'σωσες.. 8-)

:lolsign:
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.113
Reaction score
124.682
Κάνα αντρίκιο πάρε, 8-αρι μίνιμουμ.

Το 310 δε ξέρω άμα σ'αρεσει να το βλέπεις εκεί μέσα, είσαι και τέτοιος, αλλά θα γουστάρεις.

Τα δι ουάνς βγαίνουν σε λευκό που σ'αρεσει απ'οτι βλέπω, αλλά το 8-αρι είναι ακριβό.

Πολύ υψηλού Vfm συνεχίζω να θεωρώ το 310, για πολλαπλούς λόγους, και χωρίς αντίπαλο. Χτύπα ένα ζευγάρι, θα είναι μια καλή αρχή για πολυκάναλο.
 


Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.514
Έπιασες τη μυστική συνταγή...Αφού οι παραδοσιακοί ακροαματικόφιλοι επιμένουν πως όλα ξεκινούν από το ρεύμα, έχει ληφθεί μέριμνα ώστε τα ηλεκτρόνια στην παροχή ρεύματος να καθοδηγούνται σε ενδεδειγμένη πορεία... καμπύλης στόχου.:roflmao:

Εννοείται ότι στην επιθυμητή κλίση της καμπύλης συμβάλλει και το ρυθμιστικό πρίμων από τα Yamaha μονίμως σε θέση - 2 dB.

Στον παρακάτω σύνδεσμο ανατρέχοντας στην ενότητα Specs παρατηρούμε ότι όλα τα μοντέλα στη σειρά monitor HS έχουν κρος μεταξύ midwoofer & tweeter σε κοινή κεντρική συχνότητα 2000 Hz... To μεγαλύτερο όμως (HS8) διαθέτει επίσης μεγαλύτερο σε ακτίνα κυματοδηγό για το tweeter. Αυτός ο παράγοντας είναι πρωτεύων για την αναμενόμενα καλύτερη απόδοση του μεγαλύτερου έναντι των μικρότερων , ενώ από την άλλη πλευρά οι συντονισμοί των στοιχείων (μεγάφωνο - bass reflex port) σε χαμηλότερες συχνότητες στο 8ιντσο με τη μεγαλύτερη καμπίνα συντελούν επίσης σε ακόμα μικρότερη συμμετοχή τους κατά το υψιπερατό κροσάρισμα με sub.

Με ψηφιακό υλικό αναπαραγωγής το παρόν setup μου αρέσει ένα κλικ περισσότερο - ιδίως σε στοιχεία όπως η στερεοφωνική απεικόνιση και οι δυναμικές αντιθέσεις - από το setup με τα Triton Seven που είχαν παρεμφερή χωροταξία.Κατά την αναπαραγωγή βινυλίου άρεσε περισσότερο το πρότερο setup όπως έχει περιγραφεί σε παλαιότερες δημοσιεύσεις.

Το χαρακτηριστικό με το τρέχον setup είναι ότι ξέροντας εκ των προτέρων βέλτιστες τοποθεσίες για sub , δορυφόρους και θέση ακρόασης με τη σύσταση στερεοφωνικού τριγώνου η διαδικασία των ρυθμίσεων χάρη στην ευελιξία διαχείρισης από το miniDSP ολοκληρώθηκε σε μια μόνο ημέρα αντί για ολόκληρες εβδομάδες που περνούσαν για την εύρεση λειτουργικών ρυθμίσεων μεταξύ των ηχειακών μονάδων με τον συμβατικό προενισχυτή .
Η δε ρύθμιση στάθμης κρίθηκε προτιμότερη από το volume του εκάστοτε ψηφιακού αναπαραγωγού αντί του master από το 2Χ4HD.

Είμαι βέβαιος ότι αντικαθιστώντας τα Yamaha με κάποιο ακριβότερο nearfield-midfield monitor όπως Focal Solo 6 Be, Neumann 310 , ATC SCM-20A , Genelec 8341 και τα συναφή θα εισπράττεται ακόμα ευκρινέστερη ανάλυση κι ενδεχομένως ιχνογραφία στη σύνθεση της στερεοφωνικής σκηνής.Αναρωτιέμαι όμως σταθερά άμα θ'άξιζε τον κόπο, αφενός μεν επειδή η τονική ισορροπία είναι ήδη υποδειγματική με τα υπόλοιπα στοιχεία σε υψηλό επίπεδο , αφετέρου δε επειδή ο συγκεκριμένος χώρος δεν έχει στις μεσαίες RT τάξης 0,4 sec αλλά περίπου 550 msec θεωρούμενος κιόλας μεγάλος αφού διαθέτει μια από τις ασύμμετρες διαστάσεις του ανώτερη από το όριο των 8,5 μέτρων ... View attachment 274788
(Νομίζω)
Η στερεοφωνική εικόνα, σε γενικό κανόνα, πάντα είναι καλύτερη στα μικρά ηχεία απο τα μεγάλα floorstanding.
Γιατί μεγάλο το 0.55 sec ; ... λογικό, καλό για τόσο μεγάλο δωμάτιο.
 


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.075
Reaction score
18.684
(Νομίζω)
Η στερεοφωνική εικόνα, σε γενικό κανόνα, πάντα είναι καλύτερη στα μικρά ηχεία απο τα μεγάλα floorstanding.
Αυτό πιθανόν κάνει κι εμένα να έχω μια ''αδυναμία'' στα τσίλικα μόνιτορ ηχεία αλλά ισχύει?
Μήπως οφείλεται περισσότερο στον χώρο (ή στην έλλειψη αυτού) επειδή τα δαπέδου είναι συνήθως λίγο πιο στριμωγμένα - δυσκολότερα στην τοποθέτηση σε τυπικά δωμάτια-καθιστικά?
Αν τοποθετηθούν σωστά τα δαπέδου με ''άνεση'' μήπως μπορούν να έχουν ίδια ή ακόμα καλύτερη εικόνα ή και να ''εξαφανίζονται'' εύκολα?
Στους δικούς μου χώρους - δωμάτια δεν εξαφανίζονται εύκολα ότι μεγάλα κι αν έχω βάλει είναι δύσκολο ή άβολο να βρεθεί η ιδανική θέση.


Migliori auguri από Misco, κρόνια πολλά.. :biggrin:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.113
Reaction score
124.682
FB_IMG_1654343843084.jpg


🤣🤪😁😜😂😛😀

Δεν έχουν νόημα αυτά.

Μέγεθος δορυφόρου (που εξαρτάται από τη διάμετρο μιντγουφερ) διαλέγουμε αναλόγως απόστασης ακρόασης, ώστε να βγάζει την 3η οκτάβα στις αναγκαίες στάθμες.

Δεν υπάρχει κάτι άλλο.

Η στερεοφωνία στην αυθεντική συνοχή και πλάτος της μουσικής σκηνής (εικόνα) καθορίζεται από το τρίγωνο ακρόασης (όχι αυτό του Πανοράματος, αλλά το γνήσιο το αυθεντικό, το ισόπλευρο), και η ψευδής διεύρυνση του πλάτους της εικόνας (εις βάρος της συνοχής) από την συνολική ισχύ της έμμεσης από τις ανακλάσεις των πλαϊνών τοιχωματικων ορίων και γενικά ανακλαστικών επιφανειών.

Τα μικρά ηχεία μικρών μεγαφώνων και μικρής απόστασης ακρόασης, συνήθως έχουν πιο ευρεία διασπορά από τα μεγάλα ηχεία μεγάλων μεγαφώνων και μεγάλης απόστασης ακρόασης, άρα η λάθος τοποθέτηση μικρού ηχείου σε μεγάλη απόσταση ακρόασης θα συνοδεύεται από αυξημένη ενέργεια έμμεσης από τις πλαϊνές ανακλαστικές επιφάνειες και εντύπωση ευρύτερης μουσικής σκηνής, εις βάρος της ακρίβειας.

Το ψευδώς δημιουργούμενο immersiveness στην στερεοφωνία ευνοείται από ανακλάσεις στον οπίσθιο της θέσης ακρόασης τοίχο (ή λοιπές ανακλαστικές επιφάνειες) και μειώνεται σε lede με dead end πίσω από τη θέση ακρόασης.

Ο λάτρης του Immersion στη μουσική σκηνή, οφείλει να στήσει immersive setup. Τα υπόλοιπα είναι μπαρούφες ολκής, φτηνά κολπάκια της δεκαετίας του '70, αναχρονιστικές τακτικές και συμπεράσματα γτπκ.
 


christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.253
Reaction score
13.132
Δεν έχουν νόημα αυτά.

Μέγεθος δορυφόρου (που εξαρτάται από τη διάμετρο μιντγουφερ) διαλέγουμε αναλόγως απόστασης ακρόασης, ώστε να βγάζει την 3η οκτάβα στις αναγκαίες στάθμες.

Δεν υπάρχει κάτι άλλο.
:hi:
Ο λάτρης του Immersion στη μουσική σκηνή, οφείλει να στήσει immersive setup.
😊
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δεν καταλαβαίνω τη συσχέτιση με τα υπόλοιπα.
Είναι φυσιολογικό μεγαλύτεροι σε διαστάσεις χώροι απουσία εξειδικευμένης ακουστικής φροντίδας να εμφανίζουν κάποια αύξηση στο RT σε σύγκριση με μικρούς.Πειραματιζόμενος στον συγκεκριμένο για μείωση του RT το αποτέλεσμα άλλοτε χαλούσε την αισθητική και άλλοτε άφηνε ασυνήθιστη εντύπωση σε άλλες καθημερινές δραστηριότητες.
(Νομίζω)
Η στερεοφωνική εικόνα, σε γενικό κανόνα, πάντα είναι καλύτερη στα μικρά ηχεία απο τα μεγάλα floorstanding.
Γιατί μεγάλο το 0.55 sec ; ... λογικό, καλό για τόσο μεγάλο δωμάτιο.
Μακάρι να ήταν τόσο απλά τα πράγματα ως προς τη στερεοφωνική απεικόνιση.
RT 0,55 - 0,60 ειδικά σε μεσαίες οκτάβες υποβαθμίζει σε αποστάσεις αρκετά μεγαλύτερες της Κρίσιμης την ανάλυση που θ'αναμενόταν από monitor όπως τα Genelec ως προς τη χωρική πληροφορία.Γι αυτό και αναρωτιέμαι προς τι ο κόπος και τα έξοδα για ακριβά monitor σε αυτόν το χώρο έστω και να ήταν λευκά...
Κάνα αντρίκιο πάρε...
Ε, τότε θα έπρεπε να πάω για... Sonos. :roflmao:
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.318
Μηνύματα
2.858.378
Members
37.894
Νεότερο μέλος
tassos249
Top