Βοήθεια για αγορά Subwoofer

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Ισχύει στο ακέραιο
Δεν αμφισβήτησα. Έγραψα πως
το εχει εξελίξει ο ιδιος στο πρόσφατο βιβλίο του
Η φυσική δεν εχει αλλάξει πράγματι. Αλλά οι υπολογιστές μας δίνουν δυνατότητες που δεν είχαμε παλαιότερα,
οπως το SFM στον Toole.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Κατ' ευθείαν στα βαθιά τους βάζεις . . .

Για το κομμάτι "βασικές γνώσεις" προτείνω ανεπιφύλαχτα για νυχτερινό διάβασμα αυτό:

Είναι παλιό, ~ στο τέλος της "προ-DSP εποχής" που λέει και ο Dimi, αλλά είναι πολύ πυκνό, καταληπτό με τρομερή ροή και σχήματα, και αγγίζει σχεδόν όλα τα θέματα που θίγονται στο avsite, όχι μόνο όσα λέγονται εδώ.
Μαστ Ρήντ, πριν αρχίσετε να πατάτε στα τυφλά κουμπάκια της μετα-DSP εποχής.
Είναι και αβουσάιτ σερτιφάιντ - του Τουλ βρε και όχι του βρωμο-Γκέντες . . .
Στη θάλασσα των χαμηλών οκτάβων είτε μαθαίνεις να κολυμπάς είτε πνίγεσαι...Δεν υπάρχει άλλη λειτουργική εναλλακτική...
"... The long ringing of the original room is transformed into a well damped, tight, transient response. It works. The woofers were ‘fast’ all along. We just couldn’t hear it. ...
If you understand basic room acoustics, have some decent analytical tools at your disposal, including measurements, most rooms can be under control. .."


Στη σελίδα 30 εξηγεί επίσης την αναγκαιότητα για υψηλή ανάλυση στα μετρητικά δεδομένα πάνω στις πρώτες οκτάβες για την εφαρμογή ισοστάθμισης με παραμετρικά φίλτρα.

Like βεβαίως για τη δημοσίευση,με την επισήμανση ότι σε νήματα όπως εκείνα της διόρθωσης δικαναλικού και του παράλληλου Σύμπαντος έχουν παρουσιαστεί ακόμα πιο προχωρημένα θέματα πάνω στη διαχείριση χαμηλών πριν την ανάμιξη DSP,όπως η ιδιορρυθμική ισοστάθμιση σε συνάρτηση προς τις ιδιότητες δεδομένου χώρου με πηγές τους δορυφόρους full range και το sub μακριά από γωνίες,επίσης με χαμηλοπερατό φίλτρο πάνω στην τρίτη οκτάβα, καρδιοειδή arrays και διατάξεις C.A.B.S. ,μαζί με παραλλαγές πάνω στη μέθοδο Geddes...Η ενσωμάτωση όμως πολλαπλών - και συνήθως διαφορετικών μοντέλων - sub απουσία κεντρικού επεξεργαστή και διαχείρισης μέσω DSP υπό τυπικές οικιακές συνθήκες είναι πιθανότερο ν'αποτύχει απογοητεύοντας τον μέσο χρήστη,παρά το αντίθετο.

Ισχύει οπωσδήποτε και το αντίστροφο ενδεχόμενο,η ενσωμάτωση βασισμένη αποκλειστικά σε DSP δίχως βασικούς γεωμετρικούς κανόνες για εκ προοιμίου εξομάλυνση απόκρισης που θα διευκόλυνε το έργο του να μην οδηγεί σε ικανοποιητικά ακροαματικά αποτελέσματα.

Μπορώ να επιδείξω ανά πάσα στιγμή τρόπους διαχείρισης χωρίς εμπλοκή κεντρικού επεξεργαστή,βασισμένες σε λογισμικό ενσωματωμένο σε sub και γεωμετρικούς κανόνες.Όσο ικανοποιητικά και να προκύπτουν,δεν παύουν όμως ν'αποτελούν εξαιρέσεις στον κανόνα,οφειλόμενες σε επίπονο ψάξιμο από πλευράς χρήστη.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Δεν πρότεινα επαναλαμβάνω, το paper για αυτά που επισημαίνεις, αλλά σαν μπούσουλα ώστε οι πρωτοεμφανιζόμενοι "κατι" να καταλαβαίνουν από τις οδηγίες και συμβουλές του αβουσάιτ. Περισσότερο για τις πρώτες σελίδες του δηλαδή.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Κατά τα άλλα, αυτά που γράφεις, ιδίως αυτά που έχεις σε bold, πεστα στον Ντιμιφ που βάφτισε Τουλ, Γκέντες και κάθε τι μη ψηφιακό "θρύλους του παρελθόντος".
Κανείς δεν χαρακτήρισε μαλ@κες τους επιστήμονες στην Dirac και στην Trinnov. Αλλά στην γνώση της ακουστικής ΔΕΝ προσφέρουν κάτι παραπάνω από τους τελευταίους, εκτός κι' αν έχουν κάνει δημοσιεύσεις με νέες αντιλήψεις που αγνοούμε.
Το διόλου ευκαταφρόνητο που προσφέρουν και ξέρουν είναι το λογισμικό (και ιδίως το νόου-χάου στη χρήση ψηφιακών φίλτρων), που σπρώχνει την εφαρμογή της γνώσης της ακουστικής, την γνώση των Τουλ και σια, στο όριο.
Και βέβαια το οτι "με το πάτημα ενός κουμπιού" (λέμε τώρα) συν όχι τρομερό διάβασμα, κάποιος μη ειδήμων καταφέρνει θεαματικά αποτελέσματα, ακόμα και σε όχι ιδιαίτερα φροντισμένο χώρο.
Γιατί αν πχ προσπαθήσεις να εφαρμόσεις "χειροκίνητη" μέθοδο Γκέντες για καλή ακουστική σε πολλαπλές θέσεις... αρχίζεις σήμερα και τελειώνεις του χρόνου.
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.389
Reaction score
1.843
Ολο με κάνετε και επανέρχομαι, ενώ είχα πει "από 'βδομάδα" 🏄‍♂️🏊‍♂️🤽‍♂️

ΑΛΛΟ:
Δεν ψάχνετε εν τω μεταξύ καμιά ιδέα, να μεταφέρονται τα ενδιαφέροντα οφ-τόπικ κάπου που να μη εκτροχιάζουν τα νήματα αλλά, το κυριότερο, να μην χάνονται;
 



Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Κατά τα άλλα, αυτά που γράφεις, ιδίως αυτά που έχεις σε bold, πεστα στον Ντιμιφ που βάφτισε Τουλ, Γκέντες και κάθε τι μη ψηφιακό "θρύλους του παρελθόντος".
Κανείς δεν χαρακτήρισε μαλ@κες τους επιστήμονες στην Dirac και στην Trinnov. Αλλά στην γνώση της ακουστικής ΔΕΝ προσφέρουν κάτι παραπάνω από τους τελευταίους, εκτός κι' αν έχουν κάνει δημοσιεύσεις με νέες αντιλήψεις που αγνοούμε.
Το διόλου ευκαταφρόνητο που προσφέρουν και ξέρουν είναι το λογισμικό (και ιδίως το νόου-χάου στη χρήση ψηφιακών φίλτρων), που σπρώχνει την εφαρμογή της γνώσης της ακουστικής, την γνώση των Τουλ και σια, στο όριο.
Και βέβαια το οτι "με το πάτημα ενός κουμπιού" (λέμε τώρα) συν όχι τρομερό διάβασμα, κάποιος μη ειδήμων καταφέρνει θεαματικά αποτελέσματα, ακόμα και σε όχι ιδιαίτερα φροντισμένο χώρο.
Γιατί αν πχ προσπαθήσεις να εφαρμόσεις "χειροκίνητη" μέθοδο Γκέντες για καλή ακουστική σε πολλαπλές θέσεις... αρχίζεις σήμερα και τελειώνεις του χρόνου.
Για να μή μιλήσουμε και για προσβολή του ίδιου του Paul Dirac δηλαδή χά χά (to get the debate going, όχι τίποτε άλλο).

Εάν και εγώ δεν εχω dog in this fight καθώς δεν είμαι κάν υπέρμαχος της κβαντικής βηματοποίησης των πιθανοτήτων αλλά λάτρης αυτού του τύπου (μιας και μου αρέσουν και οι τρίοδοι λαμπάτοι χά χα) : https://en.wikipedia.org/wiki/Bayesian_probability

:offtopic: όπως πάντα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.662
Προφανώς οι ογκόλιθοι τύπου Toole, Geddes, Sean, κλπ, έχουν χτίσει λιθαράκι λιθαράκι την συμπαγή βάση πάνω στην οποία (υποχρεωτικώς) πατάνε όλοι οι υπόλοιποι για να μάθουν, να εφαρμόσουν και να εξελίξουν.

Κάποτε ναι, ήταν μονόδρομος η χρήση των ταπεινών δυνατοτήτων dsp του μπεριγκερ, και βεβαίως κανένας εκ των ογκόλιθων δεν θα έφερνε αντίρρηση, ενώ ήταν και πολλοί οι κλασσικοί χαϊ ενδ κατασκευαστές που στηριχτηκαν σε τέτοια ταπεινά dsp για να "κάνουν δουλειά", όπως και πολλοί τελικοί χρήστες, πχ εμουά. :gotcha:

Πέραν τούτων, και πέραν της απόδοσης δόξας και τιμής στους γνωστούς ογκόλιθους, είναι πλέον γεγονός πως όλα αυτά με το πέρασμα των χρόνων έχουν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον κι έχουν περάσει μαζικά και βιομηχανικά στον τελικό χρήστη, ο οποίος απολαμβάνει από Bluetooth ηχεία με auto calibration και ηχοσυνολα αυτοκινήτων, μέχρι πολύπλοκες μηχανές στυλ μπανκενολουφσεν, όλα βασιζόμενα στις βασικές αρχές λειτουργίας που κατέγραψαν οι ογκόλιθοι.

Άρα, ο τελικός χρήστης στην σημερινή πραγματικότητα, δεν έχει τίποτε άλλο να πράξει και τίποτα να εξερευνήσει, παρά μόνο να επωφεληθεί των ετοίμων αυτών λύσεων, που δεν είχαμε μεις διαθέσιμες προ 25-ετιας ούτε στα βαθύτερα όνειρά μας.

Μία μηχανή με ντιρακ, συμπεριλαμβάνει όλες αυτές τις γνώσεις και τις εφαρμόζει άριστα, εύκολα και απλά.

Πόσο τυχεροί είμαστε..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δεν πρότεινα επαναλαμβάνω, το paper για αυτά που επισημαίνεις, αλλά σαν μπούσουλα ώστε οι πρωτοεμφανιζόμενοι "κατι" να καταλαβαίνουν από τις οδηγίες και συμβουλές του αβουσάιτ. Περισσότερο για τις πρώτες σελίδες του δηλαδή.
Αν χρειάζονται μπούσουλα για εκκίνηση,μπορούν ν'ανατρέξουν στη σελίδα νο.10 όπου εξηγεί με στοιχειώδη επιχειρήματα ότι είναι απολύτως ουτοπικό να ελπίζει ο χρήστης ότι θα υπήρχε ικανοποιητική κάλυψη της απόκρισης στις πρώτες οκτάβες εντός οικιακού χώρου απουσία sub,όσο μεγάλα main ηχεία και να διέθετε.Προσοχή όμως,καθότι μετά την παροχή μπούσουλα,έχει...βούρδουλα σε όσους επιμένουν να μην παραδέχονται τα δεδομένα. :sneaky:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.662
ν'ανατρέξουν στη σελίδα νο.10 όπου εξηγεί με στοιχειώδη επιχειρήματα ότι είναι απολύτως ουτοπικό να ελπίζει ο χρήστης ότι θα υπήρχε ικανοποιητική κάλυψη της απόκρισης στις πρώτες οκτάβες εντός οικιακού χώρου απουσία sub,όσο μεγάλα main ηχεία και να διέθετε.
Για όσους δεν το'πιασαν, διαβάστε το υστερόγραφο εδώ:

 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Υπάρχουν κάποιες παράμετροι (αρνητικοί και που εδράζεται γενικά η λογική τους) που πρέπει κάποιος να συνυπολογίσει όσον αφορά την αγορά σάμπ(ς) και τη διάμετρο μεγαφώνου αυτού(ών), σε σχέση με τη διάμετρο των γούφερ των main του ?
Ας το περιορίσουμε σε ένα δικάναλο π.χ. σύστημα για λόγους απλούστευσης των απαντήσεων.
π.χ. εαν κάποιος έχει 5 αρι , 8 αρι , 12 αρι κλπ γούφερ πρέπει να πάρει αντίστοιχα τι διαμέτρου σάμπ και γιατί ?
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.433
Reaction score
15.081
Υπάρχουν κάποιες παράμετροι (αρνητικοί και που εδράζεται γενικά η λογική τους) που πρέπει κάποιος να συνυπολογίσει όσον αφορά την αγορά σάμπ(ς) και τη διάμετρο μεγαφώνου αυτού(ών), σε σχέση με τη διάμετρο των γούφερ των main του ?
Ας το περιορίσουμε σε ένα δικάναλο π.χ. σύστημα για λόγους απλούστευσης των απαντήσεων.
π.χ. εαν κάποιος έχει 5 αρι , 8 αρι , 12 αρι κλπ γούφερ πρέπει να πάρει αντίστοιχα τι διαμέτρου σάμπ και γιατί ?
Χωρίς πολύ επιστήμη, έτσι με απλή λογική.... προφανώς θα ήταν παράλογο να έχεις 12άρι γούφερ στο δορυφόρο και ...5άρι σαμπ...
Οπότε χοντρά χοντρά θα μπορούσες να έχεις τον εξής κανόνα "sub>δορυφόρο" ή στη χειρότερη "sub>=δορυφόρο"
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Χωρίς πολύ επιστήμη, έτσι με απλή λογική.... προφανώς θα ήταν παράλογο να έχεις 12άρι γούφερ στο δορυφόρο και ...5άρι σαμπ...
Οπότε χοντρά χοντρά θα μπορούσες να έχεις τον εξής κανόνα "sub>δορυφόρο" ή στη χειρότερη "sub>=δορυφόρο"
Φυσικά μιλάω για μεγαλύτερο το σ'αμπ, αλλά πόσο μεγαλύτερο και εάν υπάρχει ανώτερο όριο , όχι κατώτερο.

π.χ. με 8 άρι γούφερ , να πάρεις 10 αρι σάμπ και όχι 12. 14 ή και μεγαλύτερο.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Η διαμετρος δε λεει τιποτε απο μονη της.
Tα σαμπ αγοραζονται με βαση τα χαραχτηριστικα τους και πως μετρανε , τον χωρο καλυψης, λαμβανοντας υποψην και την αποκριση των δορυφορων.
Ο ασφαλεστερος δρομος ειναι ο προτεινομενος των εταιριων studio monitor και των pa sets.
 

Μηνύματα
12.213
Reaction score
14.513
Η διαμετρος δε λεει τιποτε απο μονη της.
Tα σαμπ αγοραζονται με βαση τα χαραχτηριστικα τους και πως μετρανε , τον χωρο καλυψης, λαμβανοντας υποψην και την αποκριση των δορυφορων.
Ο ασφαλεστερος δρομος ειναι ο προτεινομενος των εταιριων studio monitor και των pa sets.
++ Ο ασφαλεστερος δρομος ειναι ο προτεινομενος των εταιριων studio monitor και των pa sets. `==

Και τι προτείνουν αυτοί συνήθως για το θέμα της διαμέτρου (έτσι γενικά -χονδρικά βρε παιδί μου, σύμφωνα με τα "δικά τους στάνταρντ επιτεύξης καλού αποτελέσματος ) ?
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.849
Reaction score
4.594
Πολλα μικρά θα είναι πάντα καλύτερα από λιγότερα μεγάλα. Όπως πολύ σωστά σου γράφει και ο soco η διάμετρος του woofer είναι μια μόνη μετρική.
 



Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.160
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top