Είναι οι νέοι ενισχυτές καλύτεροι ?


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.430
Reaction score
125.739
Άρα για να μπορέσετε να ακούσετε το σιναντ των hypex ncore ή ενός εξαίσιου dac, που αμφότερα έχουν επιδόσεις άνω των 100 ντεσιμπέλ, χρειάζεστε αγαπητοί μου φίλοι ένα ηχείο που να έχει παραμορφώσεις κάτω από τα -100 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης, δηλαδή κάτι που πρακτικά δεν υπάρχει, ενώ οτιδήποτε το πλησιάζει είναι εξαιρετικά ογκώδες και πανάκριβο, πχ τα τέρατα της ATC (300-αρια) με τα δικά τους τερατώδη σαμπ, και ανάλογες υλοποιήσεις άλλων εταιριών.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, ακούτε εξαίσια τις παραμορφώσεις του ηχείου σας, πασπαλισμενες με τονικές αλλοιώσεις από το χώρο σας, στις μικρές στάθμες που μπορούν αυτά να παίζουν, με το όποιο υπόβαθρο θορύβου διαθέτει το δωμάτιο ακρόασης.

Τώρα πως γίνεται να αξιολογείτε ως αναγκαία την ηχητική διαφοροποίηση ενός καλωδίου μέσα σε όλο αυτό το ρημαδγιό παραμόρφωσης, και να το αγοράζετε για αυτόν τον λόγο, είναι κάτι που θα πρέπει να σας προβληματίσει.

Η εμπεριστατωμένη μεθοδολογία για υψηλής πιστότητας αναπαραγωγή, άρα με χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις και υψηλά SPL ώστε να έχετε πραγματικά μεγάλο διαθέσιμο δυναμικό εύρος και κατ'επέκτασιν να μπορείτε να χαίρεστε μηχανές σχετικά υψηλού σιναντ, σημαίνει (χωρίς εξαιρέσεις) τα εξής:

1. Πολλαπλά σαμπ τραγικά υψηλών δυνατοτήτων SPL και όσο το δυνατόν χαμηλών παραμορφώσεων

2. Δορυφόρους υψηλών δυνατοτήτων SPL, και τραγικά χαμηλών παραμορφώσεων, άριστης τονικης ισορροπίας και ομοιογενούς on axis & off axis απόκρισης. Κατά προτίμηση δηλαδή, mini main monitors, μικρού όγκου και υψηλών δυνατοτήτων στάθμης ισορροπημένα ηχεία.
Σημ. Οι μικρές αποστάσεις ακρόασης, εδώ, σώζουν την τσέπη. ;)

3. Εξαίσιο ηχητικά χώρο. Άριστη αντιμετώπιση πρώτων ανακλάσεων, και χρόνους RT 60 πέριξ του 0.3".


Στο ανωτέρω πλήρως αιτιολογημένο και αποδεδειγμένο (με μετρήσεις και αδιαμφισβήτητα δεδομένα) σκεπτικό, δεν μπορούν να συμπεριληφθούν προτάσεις για καλώδια και λοιπά μαντζούνια, διότι απλώς δεν μπορούν να αιτιολογηθούν και να αποδειχθούν με μετρητικά δεδομένα.

Δυστυχώς όμως, η τήρηση των ανωτέρω αποδεδειγμένων και πλήρως αιτιολογημένων στοιχείων σε ένα σεταπ, είναι πολύ ακριβή υπόθεση, διότι τα μεγάλου δυναμικού εύρους και υψηλής τονικης ισορροπίας ηχεία, είναι πανάκριβα (βλέπε main monitors), και συνήθως εξαιρετικά ογκώδη, οπότε δύσκολα να μπουν σε σπίτι.

Δυστυχώς όμως, αυτά είναι τα δεδομένα.
Αυτά, δεν λυγίζουν από προσωπικές απόψεις.
Δε-δο-μέ-να.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.430
Reaction score
125.739
Κοίτα, χαίρομαι να ασχολούνται με το σιναντ.
Κι όχι με αηδιες.
Αυτά είναι τα ωραία, σιναντ και δυναμικό εύρος.
Πακέτο με τονική ισορροπία, είναι όλα τα λεφτά.

Ωστόσο, χρειάζεται να δουν ολόκληρη την εικόνα, γιατί η χρήση ξεκάρφωτης μιας τεχνικής προδιαγραφής, δεν έχει κανένα νόημα.

Αν ξεκαθαρίσουν όλη την εικόνα του σιναντ, θα καταλάβουν όλοι το "γιατί" τους (μας) αρέσουν τα ηχεία του Τζιοβάνι, ηχεία που στην φτηνότερη περίπτωση κοστίζουν 100.000€ (ενεργά).

Αρέσουν γιατί βγάζουν τεράστιες στάθμες, με χαμηλές παραμορφώσεις, δηλαδή έχουν μεγάλο δυναμικό εύρος (ναι, χρήσιμο σιναντ).

Και δε χρειάζεται ακρόαση για επιβεβαίωση.
Αρέσει. Στάνταρ.
 

Μηνύματα
263
Reaction score
71
Εγώ μολονότι χθες χαιρέτισα, θα ήθελα να ρωτήσω ξανά μιας και ο Κώστας ασχολήθηκε και ειδε τις μετρήσεις, παρά την απαξίωση των ενισχυτών αυτών , ότι είναι τέλος πάντων, με βάση τις μετρήσεις του STEREOPHILE λοιπόν και αφήνοντας έξω τον HEGEL 120 που μετρήθηκε διαφορετικά, αν λέω κάποιος μπορεί να προβλέψει ποιο από τα δύο μηχανήματα θα μάτσαρε καλύτερα με τα συγκεκριμένα ηχεία, Harbeth monitor 30.1, με δεδομένες τις δικές τους μετρήσεις. Αντιλαμβάνομαι ότι και οι δύο ειναι ατελείς άρα και μόνο για αυτό θα έχουν υποθέτω με όσα διάβασα εδώ πριν διαφορετική ηχητική ταυτότητα. Είναι όμως απρόβλεπτη? Αν δεν είναι απρόβλεπτη καλό είναι να το γνωρίζει κάποιος και πριν πάει να ακούσει να πεί τι να πάω να ακούσω ένα ενισχυτή υποδεέστερο ? Ειδικά εμείς που δε μένουμε Αθήνα το έχουμε αυτό ως θέμα. Είναι κάτι που ενδιαφέρει πολλούς νομίζω χωρίς να αμφισβητώ όσα λέγονται από τους ειδήμονες εδώ μέσα για το τέλειο σετ- απ που μάλλον είναι ουτοπικό από ότι καταλαβαίνω ως μέγεθος αξίας και χώρου . Το κάνω ερώτηση όμως γιατί και με απασχόλησε και επειδή και πολλοί άλλοι είναι στην θέση μου. Είναι ένα καθημερινό σενάριο νομίζω.
 

gid

Μηνύματα
7.439
Reaction score
8.671
Μπράβο ρε παιδιά....

Κάνετε μάθημα στο λαουτζίκο...

Του δείχνετε βέβαια τη δέουσα περιφρόνηση...

Τον κοιτάτε με το απαραίτητο υφάκι....

Αλλά λεφτά δε ζητάτε....

Τι να πω δηλαδή.... Χίλια μπράβο.... :hi:
 

Μηνύματα
7.275
Reaction score
11.825
Μπράβο ρε παιδιά....

Κάνετε μάθημα στο λαουτζίκο...

Του δείχνετε βέβαια τη δέουσα περιφρόνηση...

Τον κοιτάτε με το απαραίτητο υφάκι....

Αλλά λεφτά δε ζητάτε....

Τι να πω δηλαδή.... Χίλια μπράβο.... :hi:
Δεν νομίζω ότι περιφρονούν π.χ. ο Κώστας ή ο Δημήτρης. Έχω την εντύπωση ότι αυτό που μας λέει είναι ότι έχουμε χάσει τη μπάλα και ασχολούμαστε με ανούσιες παραμέτρους, ενώ αφήνουμε στην άκρη ουσιώδεις που είναι σε θέση να βελτιώσουν αισθητά τη λειτουργία των συστημάτων μας, άρα και το τελικό αποτέλεσμα που έρχεται στα αυτιά μας.
 

gid

Μηνύματα
7.439
Reaction score
8.671
Δεν νομίζψ ότι περιφρονεί ο Κώστας. Έχω την εντύπωση ότι αυτό που μας λέει είναι ότι έχουμε χάσει τη μπάλα και ασχολούμαστε με ανούσιες παραμέτρους, ενώ αφήνουμε στην άκρη ουσιώδεις που είναι σε θέση να βελτιώσουν αισθητά τη λειτουργία των συστημάτων μας, άρα και το τελικό αποτέλεσμα που έρχεται στα αυτιά μας.
Προτείνω να ξαναδιαβάσεις 123 και 124 (ως το τελευταίο δείγμα, βέβαια, όχι το μοναδικό).
 

Μηνύματα
7.275
Reaction score
11.825
Προτείνω να ξαναδιαβάσεις 123 και 124 (ως το τελευταίο δείγμα, βέβαια, όχι το μοναδικό).
Προσωπικά, φιλτράρω αυτά που λένε οι δόκτωρες. Ξέρω πολύ καλά ότι δεν μπορώ να αγοράσω ηχεία σαν του Τζιοβάνι. Χρησιμοποιώ όμως τις γνώσεις και τις προτροπές τους για να βελτιώσω αυτό που έχω στο σαλόνι μου ή να κάνω πιο σωστές αγορές στο μέλλον ( σε μηχανήματα ή παρελκόμενα όπως για παράδειγμα φροντίδα χώρου ).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.430
Reaction score
125.739
αν λέω κάποιος μπορεί να προβλέψει ποιο από τα δύο μηχανήματα θα μάτσαρε καλύτερα με τα συγκεκριμένα ηχεία, Harbeth monitor 30.1
Αντικειμενικά, "ματσάρει" καλύτερα αυτός ο ενισχυτής που θα έχει υψηλότερη ισχύ, διότι κατ'αυτον τον τρόπο θα οδηγήσει σε υψηλότερα στιγμιαία spl το ηχείο, και με χαμηλότερες παραμορφώσεις, δηλαδή θα δώσει υψηλότερο δυναμικό εύρος και κατ'επέκτασιν υψηλότερο σιναντ στο ηχειακο σεταπ.

Βεβαίως, στο συνδυασμό οποιουδήποτε ενισχυτή εξ' αυτών με τα εν λόγω Χάρμπεθ, για να έχουμε πραγματικά αυξημένο χρήσιμο δυναμικό εύρος και τονική ισορροπία (οι αρχές είναι αυτές) θα χρειαστεί σωστή ενσωμάτωση σαμπ, και βεβαίως ισοστάθμιση.
Και να μη ξεχάσουμε το χώρο.

Στην περίπτωση που δεν έχουμε τη δυνατότητα να ασχοληθούμε με το χώρο, πες λόγω παντόφλας, και στην περίπτωση που δεν μπορούμε να ενσωματώσουμε σωστά τα σαμπ που απαιτούνται στο χώρο ακρόασης, πες λόγω μπάτζετ, τότε τα πράγματα είναι απλά:

Σε κάθε περίπτωση οι τονικές αλλοιώσεις θα είναι δεδομένες, το χρήσιμο δυναμικό εύρος μικρό, το τελικό σιναντ του σετάπ πραγματικά πολύ χαμηλό, και οι όποιες τυχαίες μικροδιαφορές θα προκύψουν μεταξύ των δύο αυτών ενισχυτικων, είναι πρακτικά ανάξιες λόγου.

Προβλεπόμενη είναι η υποοδήγηση, αναλόγως ισχύος, και προβλεπόμενες είναι οι κακές συμπεριφορές στα μεταβατικά περάσματα, λόγω χαμηλού συντελεστή απόσβεσης.

Προβλεπόμενες είναι και οι επιπρόσθετες τονικές αλλοιώσεις λόγω της σχετικά υψηλής αντίστασης εξόδου του ροτελ, αλλά τι αξία να έχουν 2-3 ντεσιμπέλ εδώ κι άλλα τόσα εκεί, όταν οι τονικές αλλοιώσεις στο φάσμα θα είναι της τάξεως των δεκάδων ντεσιμπέλ;

Θα μου πείτε πως η μόνη λύση είναι ακροάσεις. Οκ, σε αυτή την περίπτωση, ναι, κάντε ακροάσεις κι όποιο νομίζετε πως σας άρεσε στην τάδε ηχογράφηση περισσότερο, πάρτε το. Ωστόσο, δε βλέπω καν το λόγο για ακροάσεις σε τέτοιο μπαχαλο, και δεν υπάρχει καμία περίπτωση να είναι πάντα προτιμότερος ο ένας ενισχυτής εκ των δύο, σε διαφορετικές ηχογραφήσεις και διαφορετικά μάστερ, σε διαφορετικά μουσικά είδη. Είναι τυχαίο, και σε blind tests με άγνωστα σε σας μουσικά κομμάτια, είναι βέβαιο πως μια θα προτιμάτε τον ένα ενισχυτή και μια τον άλλο.

Σίγουρα συμφωνώ με όσους λένε πως δεν υπάρχει λόγος αλλαγής ενισχυτή, και πως δε θα ακούσετε διαφορά με κανένα σύγχρονο υψηλής πιστότητας ενισχυτή υψηλού σιναντ, διότι δεν γίνεται αυτό να αναπαραχθεί.
 

Μηνύματα
2.459
Reaction score
1.724
Εγώ θέλω να ρωτήσω ένα πράγμα.
Πόσο εφικτό είναι το να έχεις μια συστοιχία σαμπ(ζ), μηχανήματα για ηλεκτρονικές ισοσταθμίσεις και φροντίδα χώρου στο μέσο ελληνικό διαμέρισμα?
Οι περισσότεροι δεν έχουν διαθέσιμο έξτρα χώρο-playroom για να τα κάνουν όλα σωστά και όπως πρέπει.
Και φυσικά πόσοι μπορούν να τα πληρώσουν όλα αυτά?
Αν συζητάμε για κάποιους οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα για όλα αυτά αλλά αντί πχ να φροντίσουν το χώρο αλλάζουν....στηριχτίρια καλωδίων ηχείων...εντάξει. Κατανοώ το θέμα.
Στο πλείστο των περιπτώσεων το σύστημα παίζει σε ένα σαλόνι μαζί με άλλα μη audiophile πράγματα, βάζα κρυσταλιέρες καναπέδες κλπ κλπ τι να κάνουμε δηλαδή.
Το ζήτημα είναι ότι ο μέσος χρήστης που θα μπει και θα διαβάσει εδώ, έχει ένα ζευγάρι ηχεία βάσης με οκτάιντσο έναν ενισχυτή 2Χ45 και παίζει από το λάπτοπ του θα πάει και θα τα βάλει φωτιά γιατί θα σκεφτεί "4 σαμπΧ500 ευρώ δυο χιλιάρικα για σαμπ", άρα αυτό που ακούω μια μαλακία είναι (κάτι που σαφώς και δεν είναι αλήθεια).
Εν ολίγοις η θεωρία και οι τεχνικές προδιαγραφές είναι καλό να ακολουθούνται και όσο γίνεται να είναι η βάση των επιλογών μας αλλά θεωρώ ότι σκοπός ενός πληροφοριακού σάητ είναι να προάγει την ενασχόληση, τη θέληση για καλυτέρευση των συνθηκών και των επιλογών που θα βοηθήσουν τον χρήστη να απολαύσει όσο γίνεται καλύτερα τις μουσικές του.
Η απολυτότητα της έκφρασης του "σωστού" λοιπόν δε προάγει την επιθυμία ενασχόλησης φίλε μου Κώστα EAR.
Αν πάλι όλη αυτή η μετριότητα των ά-σαμπων συστημάτων με μη επαρκείς ενισχυτές-ηχεία χώρους κλπ δεν είναι HIFI....ας το πούμε κάπως αλλιώς να μη μπερδευόμαστε και να μην ενοχλούμε, ας το πούμε LI-FI (Liking Fidelity).
(κάθισα κι έγραψα όλο αυτό? χαρά στο κουράγιο μου ρεεεε)

Καλή χρονιά παίδες!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.430
Reaction score
125.739
διαφορετική ηχητική ταυτότητα
Η "ηχητική ταυτότητα", όπως πολύ ωραία λες, είναι ας πούμε το κύριο χαρακτηριστικό των ηχείων, και σίγουρα κάθε ηχείο φέρει την δική του ταυτότητα στο άκουσμα.

Ποια είναι αυτή; Μα είναι πολύ απλό. Είναι η αποτύπωση της παραμόρφωσης του ηχείου στο φάσμα, όπως φαίνεται στα σχεδιαγράμματα παραμόρφωσης των Neumann 310 που ανέβασα.

Κάθε ηχείο, έχει το δικό του "χαρακτήρα", που προκύπτει κυρίως από τις παραμορφώσεις του, οι οποίες είναι εξόχως ακουστές, διότι βρίσκονται σε πολύ υψηλή στάθμη!

Τώρα η επιπρόσθετη παραμόρφωση 0.1% ή λιγότερη από κάποια πηγή ή ενισχυτή, σίγουρα θα διαφοροποιήσει την αντιληπτή παραμόρφωση (χαρακτήρα) του ηχείου, έστω ελάχιστα, αλλά σε κάθε περίπτωση θα συνεχίσει να επιβάλλεται η παραμόρφωση του ίδιου του ηχείου, και δε θα έχεις σημαντική ηχητική διαφορά, καθώς σημαντική διαφορά θα έχεις μόνο με αλλαγή ηχείων, εκεί κάνει μπαμ η διαφορά.

Σημαντική διαφορά προς το καλύτερο, έχεις με αύξηση του τελικού αντιληπτού σιναντ από το ηχειακο σεταπ, και έδωσα το στίγμα του πως αυτό επιτυγχάνεται.

Σαμπ, δορυφόροι υψηλού spl, χώρος, κλπ.
 


Μηνύματα
7.275
Reaction score
11.825
Εγώ θέλω να ρωτήσω ένα πράγμα.
Πόσο εφικτό είναι το να έχεις μια συστοιχία σαμπ(ζ), μηχανήματα για ηλεκτρονικές ισοσταθμίσεις και φροντίδα χώρου στο μέσο ελληνικό διαμέρισμα?
Οι περισσότεροι δεν έχουν διαθέσιμο έξτρα χώρο-playroom για να τα κάνουν όλα σωστά και όπως πρέπει.
Και φυσικά πόσοι μπορούν να τα πληρώσουν όλα αυτά?
Αν συζητάμε για κάποιους οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα για όλα αυτά αλλά αντί πχ να φροντίσουν το χώρο αλλάζουν....στηριχτίρια καλωδίων ηχείων...εντάξει. Κατανοώ το θέμα.
Στο πλείστο των περιπτώσεων το σύστημα παίζει σε ένα σαλόνι μαζί με άλλα μη audiophile πράγματα, βάζα κρυσταλιέρες καναπέδες κλπ κλπ τι να κάνουμε δηλαδή.
Το ζήτημα είναι ότι ο μέσος χρήστης που θα μπει και θα διαβάσει εδώ, έχει ένα ζευγάρι ηχεία βάσης με οκτάιντσο έναν ενισχυτή 2Χ45 και παίζει από το λάπτοπ του θα πάει και θα τα βάλει φωτιά γιατί θα σκεφτεί "4 σαμπΧ500 ευρώ δυο χιλιάρικα για σαμπ", άρα αυτό που ακούω μια μαλακία είναι (κάτι που σαφώς και δεν είναι αλήθεια).
Εν ολίγοις η θεωρία και οι τεχνικές προδιαγραφές είναι καλό να ακολουθούνται και όσο γίνεται να είναι η βάση των επιλογών μας αλλά θεωρώ ότι σκοπός ενός πληροφοριακού σάητ είναι να προάγει την ενασχόληση, τη θέληση για καλυτέρευση των συνθηκών και των επιλογών που θα βοηθήσουν τον χρήστη να απολαύσει όσο γίνεται καλύτερα τις μουσικές του.
Η απολυτότητα της έκφρασης του "σωστού" λοιπόν δε προάγει την επιθυμία ενασχόλησης φίλε μου Κώστα EAR.
Αν πάλι όλη αυτή η μετριότητα των ά-σαμπων συστημάτων με μη επαρκείς ενισχυτές-ηχεία χώρους κλπ δεν είναι HIFI....ας το πούμε κάπως αλλιώς να μη μπερδευόμαστε και να μην ενοχλούμε, ας το πούμε LI-FI (Liking Fidelity).
(κάθισα κι έγραψα όλο αυτό? χαρά στο κουράγιο μου ρεεεε)

Καλή χρονιά παίδες!
Κι όμως, είναι αρκετοί αυτοί που επενδύουν σε εξοπλισμό, ακόμα και καλώδια, ενώ δεν έχουν ασχοληθεί καν με τη φροντίδα χώρου. Βλέπεις πανάκριβα καλώδια και δεν βλέπεις ούτε ένα απορροφητικό που λέει ο λόγος. Επίσης, βλέπεις απόψεις του στυλ ότι έχουν θεσπέσιο μπάσο και αν κάτσουν και πάρουν μια μέτρηση απο το σημείο ακρόασης, θα κλάψουν μανούλες ( στη δική μου περίπτωση, έκλαψαν και γιαγιάδες, τόσο χάλια ).
Απο αυτή την απολυτότητα του ¨σωστού", κατάλαβα πολλά λάθη που έκανα στο σύστημά μου και ενώ μπορεί να μην έχω τη δυνατότητα φροντίδας του χώρου για παράδειγμα, έκανα στην άκρη πολλές απο τις εσφαλμένες αντιλήψεις που είχα στο παρελθόν και υιοθέτησα κάποια μέρη απο το "σωστό". Επειδή λοιπόν είμαστε εδώ επειδή τη βρίσκουμε να ακούμε όσο το δυνατόν πιο σωστά ( ή νομίζουμε ότι κυνηγάμε το σωστό, anyway ), μιαααα χαρά βρίσκω τη προσπάθεια των δοκτώρων και λοιιπών υποστηρικτών του "σωστού". Θα σώσουν και κανένα νεοεισερχόμενο στο χώρο που θα καταλάβει επιτέλους που και με ποιο τρόπο θα πρέπει να επενδύσει ώστε να πιάσουν τόπο τα χρήματα που θα σκάσει.
 

Μηνύματα
2.459
Reaction score
1.724
Κι όμως, είναι αρκετοί αυτοί που επενδύουν σε εξοπλισμό, ακόμα και καλώδια, ενώ δεν έχουν ασχοληθεί καν με τη φροντίδα χώρου. Βλέπεις πανάκριβα καλώδια και δεν βλέπεις ούτε ένα απορροφητικό που λέει ο λόγος. Επίσης, βλέπεις απόψεις του στυλ ότι έχουν θεσπέσιο μπάσο και αν κάτσουν και πάρουν μια μέτρηση απο το σημείο ακρόασης, θα κλάψουν μανούλες ( στη δική μου περίπτωση, έκλαψαν και γιαγιάδες, τόσο χάλια ).
Απο αυτή την απολυτότητα του ¨σωστού", κατάλαβα πολλά λάθη που έκανα στο σύστημά μου και ενώ μπορεί να μην έχω τη δυνατότητα φροντίδας του χώρου για παράδειγμα, έκανα στην άκρη πολλές απο τις εσφαλμένες αντιλήψεις που είχα στο παρελθόν και υιοθέτησα κάποια μέρη απο το "σωστό". Επειδή λοιπόν είμαστε εδώ επειδή τη βρίσκουμε να ακούμε όσο το δυνατόν πιο σωστά ( ή νομίζουμε ότι κυνηγάμε το σωστό, anyway ), μιαααα χαρά βρίσκω τη προσπάθεια των δοκτώρων και λοιιπών υποστηρικτών του "σωστού". Θα σώσουν και κανένα νεοεισερχόμενο στο χώρο που θα καταλάβει επιτέλους που και με ποιο τρόπο θα πρέπει να επενδύσει ώστε να πιάσουν τόπο τα χρήματα που θα σκάσει.
Το πρόβλημα που αναφέρεις είναι γνωστό, έχει να κάνει με την έλλειψη ακουσμάτων.
Οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι ακριβώς ζητάνε, απλά διάβασαν ένα ρηβιού κάπου με το οποίο κάτι "έφτιαξαν" στο μυαλό τους για το πως πρέπει να είναι αυτό που ακούνε.
Το ζήτημα είναι ότι πρέπει να αποκτήσουν προσωπική στάση στο τι ακριβώς είναι αυτό που τους αρέσει. Αλλά αυτό γίνεται μόνο μέσω ακροάσεων, πολλών ακροάσεων σε πολλά διαφορετικά συστήματα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.430
Reaction score
125.739
Εγώ θέλω να ρωτήσω ένα πράγμα.
Πόσο εφικτό είναι το να έχεις μια συστοιχία σαμπ(ζ), μηχανήματα για ηλεκτρονικές ισοσταθμίσεις και φροντίδα χώρου στο μέσο ελληνικό διαμέρισμα?
Οι περισσότεροι δεν έχουν διαθέσιμο έξτρα χώρο-playroom για να τα κάνουν όλα σωστά και όπως πρέπει.
Και φυσικά πόσοι μπορούν να τα πληρώσουν όλα αυτά?
Αν συζητάμε για κάποιους οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα για όλα αυτά αλλά αντί πχ να φροντίσουν το χώρο αλλάζουν....στηριχτίρια καλωδίων ηχείων...εντάξει. Κατανοώ το θέμα.
Στο πλείστο των περιπτώσεων το σύστημα παίζει σε ένα σαλόνι μαζί με άλλα μη audiophile πράγματα, βάζα κρυσταλιέρες καναπέδες κλπ κλπ τι να κάνουμε δηλαδή.
Το ζήτημα είναι ότι ο μέσος χρήστης που θα μπει και θα διαβάσει εδώ, έχει ένα ζευγάρι ηχεία βάσης με οκτάιντσο έναν ενισχυτή 2Χ45 και παίζει από το λάπτοπ του θα πάει και θα τα βάλει φωτιά γιατί θα σκεφτεί "4 σαμπΧ500 ευρώ δυο χιλιάρικα για σαμπ", άρα αυτό που ακούω μια μαλακία είναι (κάτι που σαφώς και δεν είναι αλήθεια).
Εν ολίγοις η θεωρία και οι τεχνικές προδιαγραφές είναι καλό να ακολουθούνται και όσο γίνεται να είναι η βάση των επιλογών μας αλλά θεωρώ ότι σκοπός ενός πληροφοριακού σάητ είναι να προάγει την ενασχόληση, τη θέληση για καλυτέρευση των συνθηκών και των επιλογών που θα βοηθήσουν τον χρήστη να απολαύσει όσο γίνεται καλύτερα τις μουσικές του.
Η απολυτότητα της έκφρασης του "σωστού" λοιπόν δε προάγει την επιθυμία ενασχόλησης φίλε μου Κώστα EAR.
Αν πάλι όλη αυτή η μετριότητα των ά-σαμπων συστημάτων με μη επαρκείς ενισχυτές-ηχεία χώρους κλπ δεν είναι HIFI....ας το πούμε κάπως αλλιώς να μη μπερδευόμαστε και να μην ενοχλούμε, ας το πούμε LI-FI (Liking Fidelity).
(κάθισα κι έγραψα όλο αυτό? χαρά στο κουράγιο μου ρεεεε)

Καλή χρονιά παίδες!
Καλή χρονιά Στέργιο μου, ότι επιθυμείς!

Όσον αφορά το σκεπτικό σου, προφανώς αυτά τα γνωρίζω, και είναι δεδομένο πως ο περισσότερος κόσμος ούτε ένα σκασμό λεφτά δεν έχει για πέταμα σε στέρεα, ούτε dedicated χώρο.

Προ τι λοιπόν όλες αυτές οι αηδιες;

Είναι απλό.

Γνωρίζοντας τα αντικειμενικά προβλήματα στην οικιακή αναπαραγωγή, πέφτουν οι δήθεν αξίες των τρομερών πηγών, του Ντακ με 200 σιναντ, πέφτουν οι αξίες των τρομερών ενισχυτικων με τις μηδενικές παραμορφώσεις και τα τρομακτικά χαρακτηριστικά, γίνεται σαφές πως όλα αυτά είναι ανούσια, και σταματάς να πετάς τζάμπα λεφτά σε δήθεν αναβαθμίσεις.

Μόνο κακό στην τσέπη σου κάνεις, δεν έχει νόημα.

Ταυτόχρονα όμως, γνωρίζοντας τα δεδομένα, μπορείς να εκμεταλλευτείς τη γνώση και αντί να στήσεις κάτι εντελώς λάθος σε ακόμα πιο λάθος απόσταση ακρόασης, να πάρεις ένα ζευγάρι 8-ιντσους δορυφόρους, να τους στήσεις σε όσο πιο μικρή απόσταση ακρόασης μπορείς ώστε να βγάλεις εκτός το χώρο, να πάρεις ένα av processor στα λεφτά που μπορείς ρε άνθρωπε, να κάνεις μια βασική ισοστάθμιση κι ένα ταργκετ κερβ στα γούστα σου, και να βολεψεις σε 2 γωνιές δύο μικρά σαμπάκια να έχεις και όσο μπορείς παραπάνω από τις πρώτες οκτάβες.
Και να ακούς και τις ταινίες σου, ένα βασικό πολυκάναλο σεταπ έχουν οι περισσότεροι εδώ μέσα.

Είναι εφικτό σε κάθε σαλόνι να βάλεις έστω 2 όμορφα πάνελ απορρόφησης στις πρώτες ανακλάσεις, που να φαίνονται έως και σα πίνακες ζωγραφικής.

Με λίγη προσπάθεια, μπορείς να επιτύχεις το καλύτερο δυνατό σε κάθε χώρο, με τις κάθε συνθήκες και τους όποιους περιορισμούς, και φυσικά στο διαθέσιμο μπατζετ.

Δεν είναι ή μόνο το τέλειο ή τίποτα. Δες τα παραδείγματα στησίματος και ισοστάθμισης σεταπ που μας έχει δώσει ο μπουτχιας. Κανένας δεν είπε πως όλοι μας πρέπει να πάρουμε ηχεία σα του Τζιοβάνι.. χαλάρωσε λίγο.

Ειδάλλως αγαπητέ μου φίλε, συνεχίζεις να παίζεις με αλλαγές ενισχυτών και Ντακ στο διηνεκές, ξοδεύοντας τζάμπα λεφτά και κάνοντας μια τρύπα στο νερό.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.430
Reaction score
125.739
θεωρώ ότι σκοπός ενός πληροφοριακού σάητ είναι να προάγει την ενασχόληση, τη θέληση για καλυτέρευση των συνθηκών και των επιλογών που θα βοηθήσουν τον χρήστη να απολαύσει όσο γίνεται καλύτερα τις μουσικές του.
Προφανώς.
Ποιος είναι ο τρόπος για να γίνει αυτό;
Μόνος σου το είπες:
Εν ολίγοις η θεωρία και οι τεχνικές προδιαγραφές είναι καλό να ακολουθούνται και όσο γίνεται να είναι η βάση των επιλογών μας
Ακριβώς.
Η βάση των επιλογών μας να είναι η θεωρία και οι τεχνικές προδιαγραφές.

Εξηγώ λοιπόν ποιες είναι οι τεχνικές προδιαγραφές, τι αξία έχουν, και ποια είναι η θεωρία.

Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο να γίνει στα πλαίσια ενός φόρουμ.

Ωστόσο, για πολλούς βλέπεις πως η βάση των επιλογών τους δεν είναι ούτε η θεωρία, ούτε οι τεχνικές προδιαγραφές. Είναι ένα τυχαίο άκουσμα, και λάθος συμπεράσματα.

Αυτά εξηγούμε όσο μπορούμε.
 

Μηνύματα
7.275
Reaction score
11.825
Ωστόσο, για πολλούς βλέπεις πως η βάση των επιλογών τους δεν είναι ούτε η θεωρία, ούτε οι τεχνικές προδιαγραφές. Είναι ένα τυχαίο άκουσμα, και λάθος συμπεράσματα.
Είναι ο εγωισμός τους. :p
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.673
Μηνύματα
2.869.726
Members
37.945
Νεότερο μέλος
MORPH
Top