Ενεργά Ηχεία

daharis666

Crystalator
Μηνύματα
16.700
Reaction score
33.488
Σωστά!!
...κι αντί ν ακούς τις αντανακλάσεις των 2 ηχείων στο χώρο, ακούς τις αντανακλάσεις από 5 ως 11 ηχείων και 1 ως 4 subs στο χώρο και καταλαβαίνεις αμέσως τη φιλοσοφία του πολυκαναλου!!
τι λες ωρε Μάικ Φασολάκη πάλι?

από όλο το θέμα ο Θάνατος του 2καναλου σεταπ που το διάβασες αυτό?

η αναλογία άμεσου ήχου στο πολυκάναλο είναι ίδια με το 2κάναλο?:headbang:
 

leandros

Πάρτε παθητικά!!!
Μηνύματα
2.048
Reaction score
3.688
Ναι αλλά έχεις την άμεση ακτινοβολία όλων αυτών... Η οποία επιδρά σε σημαντικότερο βαθμό απο τις ανακλάσεις του χώρου. Επίσης, τη λειτουργία τους ρυθμίζει ο επεξεργαστής. Τσέκαρε λίγο το τελευταίο νήμα του Μπούτια, δες τα αποτελέσματα των μετρήσεων και θα καταλάβεις. ;)
Νίκο, όποιο ηχείο σε κλειστό χώρο παράγει άμεσο ήχο παράγει και έμμεσο μέσω των ανακλασεων. Αν στο δικαναλο η φροντίδα του χώρου παίζει ένα σημαντικό παράγοντα με μόνο 2 ηχεία στα 11+4 είναι απλά τεράστια!!
Για να παίξει λοιπόν έστω απλά αποδεκτά το πολυκάναλο χωρίς φροντίδα δε γίνεται, στο δικαναλο έχεις 9+4 λιγότερες ανακλάσεις να τιθασευεις!!
... αλλά εγώ δε ξέρω είπαμε... μόνο λαδερα ξέρω καλά!
 

Μηνύματα
2.840
Reaction score
5.138
Νίκο, όποιο ηχείο σε κλειστό χώρο παράγει άμεσο ήχο παράγει και έμμεσο μέσω των ανακλασεων. Αν στο δικαναλο η φροντίδα του χώρου παίζει ένα σημαντικό παράγοντα με μόνο 2 ηχεία στα 11+4 είναι απλά τεράστια!!
Για να παίξει λοιπόν έστω απλά αποδεκτά το πολυκάναλο χωρίς φροντίδα δε γίνεται, στο δικαναλο έχεις 9+4 λιγότερες ανακλάσεις να τιθασευεις!!
... αλλά εγώ δε ξέρω είπαμε... μόνο λαδερα ξέρω καλά!
Υποθέτω ότι μπορεί κάποιος να έχει φροντίδα χώρου, αλλά σίγουρα έχει dsp.
Για να ακριβολογώ, πρέπει κι εγώ να ακούσω ένα καλοστημένο πολυκάναλο σύστημα ( ακόμα και αν δεν προτίθεμαι να περάσω σε ένα τέτοιο σετάπ, με τα σημερινά δεδομένα τουλάχιστον ), αλλά σε θεωρητικό επίπεδο καταλαβαίνω τί ακούνε οι πολυκάναλοι.
 
Last edited:

leandros

Πάρτε παθητικά!!!
Μηνύματα
2.048
Reaction score
3.688
τι λες ωρε Μάικ Φασολάκη πάλι?

από όλο το θέμα ο Θάνατος του 2καναλου σεταπ που το διάβασες αυτό?

η αναλογία άμεσου ήχου στο πολυκάναλο είναι ίδια με το 2κάναλο?:headbang:
Η αναλογία άμεσου με έμμεσο ήχο δεν έχει να κάνει με το αν ακούει κάποιος δικαναλα ή πολυκάναλα!
Η συγκεκριμένη αναλογία άμεσου προς έμμεσο εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από το ίδιο το ηχείο και το χώρο που είναι τοποθετημένο και μόνο και στο συγκεκριμένο συνδυασμό παραμένει αμετάβλητη, εκτός αν αλλάξουμε τη θέση του ηχείου μέσα στο χώρο!!
Period!!
Κάθε μεγάφωνο που βρίσκεται τοποθετημένο πάνω στη μπαφλα ενός ηχείου εκπέμπει ηχητικά κύματα συγκεκριμένου μήκους.
Κάθε ηχείο τώρα έχει συνήθως τουλάχιστον 2 μεγάφωνα που το κάθε μεγάφωνο(πχ woofer - tweeter) εκπέμπει σε διαφορετικό μήκος ηχητικού σήματος σε σχέση με το άλλο και όλα εκπέμπουν μέσα σε ένα συγκεκριμένο χώρο.
Κάνοντας λοιπόν την απλή παραδοχή ότι και στα δύο σεταπ τα ηχεία είναι διδρομα, στο μεν δικαναλο θα έχουμε από 4 σημεία του χώρου ηχητικά κύματα που θα ανακλούν στο χώρο.
Στο πολυκάναλο θα έχουμε 22+4 διαφορετικά σημεία στο χώρο που θα ανακλούν ηχητικά κύματα στο χώρο.
Απλή φυσική...
Τα συμπεράσματα δικά σας!!
Αλλά εγώ πάλι ξέρω μόνο από λαδερα..
 
Last edited:

Μηνύματα
2.840
Reaction score
5.138
Στο πολυκάναλο θα έχουμε 22+4 διαφορετικά σημεία στο χώρο που θα ανακλούν ηχητικά κύματα στο χώρο.
Τα συμπεράσματα δικά σας!!
Αν τα άφηνες να έπαιζαν χύμα όλα μαζί, πιστεύω ότι θα είχες δίκιο. Αλλά αυτά παίζουν με dsp. Γι'αυτό σου λέω, τσέκαρε το νέο νήμα του Μπούτχια, μη διαβάσεις τις οδηγίες, απλά δες τις μετρήσεις πριν και μετά.
 

daharis666

Crystalator
Μηνύματα
16.700
Reaction score
33.488
Η αναλογία άμεσου με έμμεσο ήχο δεν έχει να κάνει με το αν ακούει κάποιος δικαναλα ή πολυκάναλα!
Κάθε μεγάφωνο που βρίσκεται τοποθετημένο πάνω στη μπαφλα ενός ηχείου εκπέμπει ηχητικά κύματα συγκεκριμένου μήκους.
Κάθε ηχείο τώρα έχει συνήθως τουλάχιστον 2 μεγάφωνα που το κάθε μεγάφωνο(πχ woofer - tweeter) εκπέμπει σε διαφορετικό μήκος ηχητικού σήματος σε σχέση με το άλλο και όλα εκπέμπουν μέσα σε ένα συγκεκριμένο χώρο.
Κάνοντας λοιπόν την απλή παραδοχή ότι και στα δύο σεταπ τα ηχεία είναι διδρομα, στο μεν δικαναλο θα έχουμε από 4 σημεία του χώρου ηχητικά κύματα που θα ανακλούν στο χώρο.
Στο πολυκάναλο θα έχουμε 22+4 διαφορετικά σημεία στο χώρο που θα ανακλούν ηχητικά κύματα στο χώρο.
Απλή φυσική...
Τα συμπεράσματα δικά σας!!
Αλλά εγώ πάλι ξέρω μόνο από λαδερα..
τρικυμία
ανέβασε συνταγή για γιουβαρλάκια....το warning δικό μου
 

Μηνύματα
4.000
Reaction score
2.297
Εχω παμπολες ηχογραφήσεις σε 2.0 και 5.1 (sacd) Το ιδιο αλμπουμ. Όταν λοιπον βαζεις το 2.0 λες α τι ωραιο. Βαζεις μετα το 5.1 και απλα κανεις delete το προηγουμενο. Και σημειωτεον από συστημα που είναι 3.1. Η διαφορα φαινεται αμεσως και ειναι ξεκαθαρη.
Κι ενα αυτι να εχεις παλι ακους την διαφορά .:rofl: :gotcha:

Δεν ειναι τυχαιο πλεον που ολη η συλλογη γυρω στα 6 τερα εφαγε delete. Κατι ελαχιστες εξαιρεσεις εμειναν από αγαπημενους καλλιτεχνες που δεν μπορεσα να βρω σε 5.1. Η συλλογη η πολυκαναλη εχει εμπλουτιστει πλεον παρα πολυ και σε ολα τα ειδη. Τωρα πλεον αποκτηθηκαν και μπολικα blue ray, Επιστροφη δεν υπαρχει.
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
3.188
Reaction score
7.031
Ένα κακό έχει το multichannel.
Πολλά τα GB ρε φίλε.
Απλή μουσική πάνω από 1GB το κάθε track. :biggrin:
Για συναυλίες άσε καλύτερα.
30GB, 40GB.
Φαντάσου στο μέλλον που θα είναι 4Κ.
80GB με 100GB η καθεμία.
Ε ρε δίσκοι, πάρε παρε δίσκοι λέμε. :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
31.180
Reaction score
54.068
Εχθές είδα Hans Zimmer στην Πράγα.
Άντε γειά. Ούτε δίπλα δεν μπορούν να περάσουν 2 ηχεία. Κρυμμένα πίσω από μια γωνία από ντροπή.
Όντως, το προσυπογράφω.

Η συναυλία αυτή, είναι σε ατμος.
Η ποσότητα της πληροφορίας είναι συνταρακτική, συγκλονιστική.

Απλώς δεν "χωράει" σε δικάναλο, είναι .. άδικο να το προσπαθήσεις...

Σωστά!!
...κι αντί ν ακούς τις αντανακλάσεις των 2 ηχείων στο χώρο, ακούς τις αντανακλάσεις από 5 ως 11 ηχείων και 1 ως 4 subs στο χώρο και καταλαβαίνεις αμέσως τη φιλοσοφία του πολυκαναλου!!
Δεν έχεις κατανοήσει κάτι πραγματικά πολύ απλό:

Όταν έχεις πολλαπλά ηχεία γύρω σου, που παίζουν όλα με όμοιες δυνατότητες (δηλαδή δεν έχεις υποδεέστερο κεντρικό ή πίσω ή πάνω ηχείο) τότε το άθροισμα από τις κύριες ακτινοβολίες των ηχείων, είναι λογαριθμικό, και πρακτικά μηδενίζει την αξία ή ποσότητα των ανακλάσεων χώρου του τυπικού δικαναλου, διότι στο δικάναλο, σε κάθε διαφορετική κατεύθυνση από αυτήν των 2 κύριων ηχείων, δεν υπάρχουν άλλες κύριες πηγές ήχου, με αποτέλεσμα σε αυτές τις κατευθύνσεις να κυριαρχούν (ως μοναδικές πηγές ήχου) οι αντανακλάσεις του χώρου, ενώ στο πολυκάναλο και δη στο ιμερσιβ σεταπ, έχεις σχεδόν από κάθε κατεύθυνση μια κύρια πηγή ήχου, η οποία υποσκελίζει τις μειωμένης ενέργειας αντανακλάσεις χώρου και επιβάλλεται σε αυτές, οπότε τελικά από κάθε κατεύθυνση κυριαρχεί η άμεση ακτινοβολία των ηχείων και όχι οι αντανακλάσεις του χώρου.

Για να το κατανοήσεις, στην τυπική στερεοφωνια, ακόμα και ένα ντεσιμπέλ να είναι ισχυρότερο το ένα ηχείο από το άλλο, γέρνει προς την κατεύθυνση αυτού του ηχείου η αντίληψη της πηγής του ήχου.
Ε, το όμοιο ισχύει και στις πολλαπλές πηγές, η ενέργεια η άμεση της πηγής, επιβάλλεται των ανακλάσεων, ως ισχυρότερη, καλύπτοντας την ενέργεια της αντανάκλασης.

Οκ?

Όσο για τα σαμπ τα 4, άστο.
Τα 4 σαμπ, αλληλοδιορθώνονται μεταξύ τους, και ενω μπορεί το καθένα μόνο του να παίζει χάλια, όλα μαζί παίζουν σωστά. Αυτό έχει αποδειχθεί, είναι η μελέτη της χαρμαν. Τρόπον τινά το όμοιο γίνεται και στους δορυφόρους.

Η μελέτη του Τουλ αποδεικνύει πως τα πολλαπλά ηχεία γύρω σου για να βγάλουν ίδια ποιότητα ήχου με τα δύο μπροστά σου, δε χρειάζεται να είναι ίδιας ποιότητας με τα δυο σου, μπορούν να είναι υποδεέστερης. Δηλαδή, έχει αποδειχθεί πως τα πολλαπλά υποδεέστερα ηχεία παίζουν καλύτερα από τα δύο καλύτερα.

Οκ?

Τα ανωτέρω, είναι αποδεδειγμένες αλήθειες, είναι γεγονότα. Δεν έχει σημασία η άποψη κανενός.
Εγώ απλά σας μεταφέρω αυτά που έχουν αποδειχθεί, αυτά που ισχύουν.
Δεν έχει σημασία αν συμφωνείτε ή αν διαφωνείτε, λυπάμαι.
Έτσι έχουν τα πράγματα.
Συμβιβαστείτε με την πραγματικότητα.
 
Last edited:

leandros

Πάρτε παθητικά!!!
Μηνύματα
2.048
Reaction score
3.688
Όντως, το προσυπογράφω.

Η συναυλία αυτή, είναι σε ατμος.
Η ποσότητα της πληροφορίας είναι συνταρακτική, συγκλονιστική.

Απλώς δεν "χωράει" σε δικάναλο, είναι .. άδικο να το προσπαθήσεις...


Δεν έχεις κατανοήσει κάτι πραγματικά πολύ απλό:

Όταν έχεις πολλαπλά ηχεία γύρω σου, που παίζουν όλα με όμοιες δυνατότητες (δηλαδή δεν έχεις υποδεέστερο κεντρικό ή πίσω ή πάνω ηχείο) τότε το άθροισμα από τις κύριες ακτινοβολίες των ηχείων, είναι λογαριθμικό, και πρακτικά μηδενίζει την αξία ή ποσότητα των ανακλάσεων χώρου του τυπικού δικαναλου, διότι στο δικάναλο, σε κάθε διαφορετική κατεύθυνση από αυτήν των 2 κύριων ηχείων, δεν υπάρχουν άλλες κύριες πηγές ήχου, με αποτέλεσμα σε αυτές τις κατευθύνσεις να κυριαρχούν (ως μοναδικές πηγές ήχου) οι αντανακλάσεις του χώρου, ενώ στο πολυκάναλο και δη στο ιμερσιβ σεταπ, έχεις σχεδόν από κάθε κατεύθυνση μια κύρια πηγή ήχου, η οποία υποσκελίζει τις μειωμένης ενέργειας αντανακλάσεις χώρου και επιβάλλεται σε αυτές, οπότε τελικά από κάθε κατεύθυνση κυριαρχεί η άμεση ακτινοβολία των ηχείων και όχι οι αντανακλάσεις του χώρου.

Για να το κατανοήσεις, στην τυπική στερεοφωνια, ακόμα και ένα ντεσιμπέλ να είναι ισχυρότερο το ένα ηχείο από το άλλο, γέρνει προς την κατεύθυνση αυτού του ηχείου η αντίληψη της πηγής του ήχου.
Ε, το όμοιο ισχύει και στις πολλαπλές πηγές, η ενέργεια η άμεση της πηγής, επιβάλλεται των ανακλάσεων, ως ισχυρότερη, καλύπτοντας την ενέργεια της αντανάκλασης.

Οκ?
Not ok doc!
Όπου υπάρχει δράση υπάρχει και αντίδραση, όπου υπάρχει άμεση ακτινοβολία υπάρχει και η αντίστοιχη έμμεση, όσο μεγαλύτερη η άμεση, αντιστοίχως αυξάνεται και η έμμεση.
Οκ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
31.180
Reaction score
54.068
Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω.

Κάνεις λάθος.

Ξαναδιάβασε τι έγραψα.

Hint:

Για να υπολογίσεις την ενέργεια της έμμεσης, πρέπει να θυμάσαι τα βασικά: κάθε διπλασιασμός απόστασης, ισούται με μείωση 6 ντεσιμπέλ. Δες τις διαδρομές τις έμμεσης, υπολόγισε την πτώση ισχύος. Είναι απλό.
Η κύρια ακτινοβολία είναι η απόσταση ακρόασης και βάσει ευαισθησίας το υπολογίζεις στο 1 βατ. Δες διαδρομή της έμμεσης και κάνε υπολογισμούς.

Ταυτόχρονα, το άθροισμα 2 πηγών, είναι +6 ντεσιμπέλ.
Όταν έχεις 11 ηχεία, δες τι άθροισμα βγάζεις.

Έχουν υπολογισθεί όλα αυτά.

Στα πολλαπλά ηχεία, η άμεση κυριαρχεί και η έμμεση παίρνει τον πούλο. Φακτς οφ λάιφ.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.738
Reaction score
4.121
ρε λεανδρε παναθεμα σε , αφου εχεις μαυρα μεσανυχτα απο μαθηματικα/φυσικη γιατι επιμενεις;
αντε τελευταια προσπαθεια
ενα array με 6 μεγαφωνα χαμηλων τοποθετημενα καθ υψος
καθενα εκ των 6 ακτινοβολει 360
τα χαμηλωνεις και τα 6 ετσι ωστε η σταθμη τους αθροιστικα να δωσει στην αμεση ακτινοβολια την σταθμη του ενος.
μπορεις να αντιληφθεις ποσο χαμηλοτερη ειναι η σταθμη που ακτινοβολειται στα κατακορυφα ορια (ταβανι πατωμα) σε σχεση με το μονο μεγαφωνο;
εστω οτι δεν κατανοεις - κομματια να γινει.

πηγαινε σε εναν καυκα και αγορασε 6 ντουι και 6 λαμπες αλογονου των 40 βατ και μια των 240
βαλε την μια και παρατηρησε ποσο εντονο φως εχουν οι τοιχοι γυρω της.
βαλε τις 6 λαμπες σε μια γραμμη και παρατηρησε τις ξανα.

αν αποτυχει και αυτο αλλαξε τα καλωδια στα ντουι
 

Μηνύματα
312
Reaction score
480
Θυμαμαι γυρω στο 1998 συν πλην 1 χρονο,ημουν συνδρομητής σε ένα περιοδικό τεχνολογίας,το chip αν θυμαμαι καλά. Μου είχαν κάνει δώρο ένα απλό σύστημα 5.1. Με αυτό είχα χαρεί τις περισσοτερες ταινίες. Δεν μπορούσα να συγκρίνω τον ήχο που έβγαζε σε σχέση με κάτι άλλα δικάναλα ηχεία που είχα πολλαπλάσιας τιμής.
Τα πολλά ηχεία σε ένα πολυκάναλο έχουν πολύ καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με ένα δυνατό δικάναλο. Στις ταινίες δεν υπάρχει σύγκριση, στη μουσική πιστεύω θα ισχύει το ίδιο αν έχεις ηχητικά αρχεία καθαρά πολυκάναλα. Σε πάει σε άλλη διάσταση.
Το μόνο πρόβλημα που βλέπω είναι ότι τα πολυκάναλα αρχεία είναι λιγότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα δικάναλα αλλά πιθανόν με την πάροδο του χρόνου να έρθει μια ισορροπία και σε αυτό. Τότε θα πουλούνται περισσότερα πολυκάναλα συστήματα.
Η εξέλιξη δεν σταματάει όσο και να μην το θέλουν κάποιοι,είναι φυσικός κανόνας.
 

daharis666

Crystalator
Μηνύματα
16.700
Reaction score
33.488
Δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω.

Κάνεις λάθος.

Ξαναδιάβασε τι έγραψα.

Hint:

Για να υπολογίσεις την ενέργεια της έμμεσης, πρέπει να θυμάσαι τα βασικά: κάθε διπλασιασμός απόστασης, ισούται με μείωση 6 ντεσιμπέλ. Δες τις διαδρομές τις έμμεσης, υπολόγισε την πτώση ισχύος. Είναι απλό.
Η κύρια ακτινοβολία είναι η απόσταση ακρόασης και βάσει ευαισθησίας το υπολογίζεις στο 1 βατ. Δες διαδρομή της έμμεσης και κάνε υπολογισμούς.

Ταυτόχρονα, το άθροισμα 2 πηγών, είναι +6 ντεσιμπέλ.
Όταν έχεις 11 ηχεία, δες τι άθροισμα βγάζεις.

Έχουν υπολογισθεί όλα αυτά.

Στα πολλαπλά ηχεία, η άμεση κυριαρχεί και η έμμεση παίρνει τον πούλο. Φακτς οφ λάιφ.
έτσι...θάρρος
πάλεψε με την βαλεντίνα σου :laugh:
πηγαινε σε εναν καυκα και αγορασε 6 ντουι και 6 λαμπες αλογονου των 40 βατ και μια των 240
βαλε την μια και παρατηρησε ποσο εντονο φως εχουν οι τοιχοι γυρω της.
βαλε τις 6 λαμπες σε μια γραμμη και παρατηρησε τις ξανα.

αν αποτυχει και αυτο αλλαξε τα καλωδια στα ντουι
η 240 έχει πιο γλυκό φωτιζμό και καλύτερη εστίαση :fuckyou::lol:
 


leandros

Πάρτε παθητικά!!!
Μηνύματα
2.048
Reaction score
3.688
ρε λεανδρε παναθεμα σε , αφου εχεις μαυρα μεσανυχτα απο μαθηματικα/φυσικη γιατι επιμενεις;
αντε τελευταια προσπαθεια
ενα array με 6 μεγαφωνα χαμηλων τοποθετημενα καθ υψος
καθενα εκ των 6 ακτινοβολει 360
τα χαμηλωνεις και τα 6 ετσι ωστε η σταθμη τους αθροιστικα να δωσει στην αμεση ακτινοβολια την σταθμη του ενος.
μπορεις να αντιληφθεις ποσο χαμηλοτερη ειναι η σταθμη που ακτινοβολειται στα κατακορυφα ορια (ταβανι πατωμα) σε σχεση με το μονο μεγαφωνο;
εστω οτι δεν κατανοεις - κομματια να γινει.

πηγαινε σε εναν καυκα και αγορασε 6 ντουι και 6 λαμπες αλογονου των 40 βατ και μια των 240
βαλε την μια και παρατηρησε ποσο εντονο φως εχουν οι τοιχοι γυρω της.
βαλε τις 6 λαμπες σε μια γραμμη και παρατηρησε τις ξανα.

αν αποτυχει και αυτο αλλαξε τα καλωδια στα ντουι
Αν χαμηλώσεις τη στάθμη στα 6 για να είναι ίδια με τη στάθμη των δύο στην άμεση ακτινοβολία, θα έχεις καταφέρει να μειώσεις και την έμμεση αντιστοίχως.
Το αρθροισμα της έμμεσης ακτινοβολίας των 6 θα ισούται με την έμμεση ακτινοβολία των 2.
Η διαφορά θα είναι ότι αντί αυτή η έμμεση πληροφορία να έρχεται από 2 σημεία θα έρχεται από 6.
Με άλλα λόγια το σύνολο της έμμεσης πληροφορίας σε στάθμη και στις 2 περιπτώσεις είναι ίδιο αλλά αλλάζουν τα σημεία εκπομπής τους στο χώρο.
 

Μηνύματα
4.000
Reaction score
2.297
Ένα κακό έχει το multichannel.
Πολλά τα GB ρε φίλε.
Απλή μουσική πάνω από 1GB το κάθε track. :biggrin:
Για συναυλίες άσε καλύτερα.
30GB, 40GB.
Φαντάσου στο μέλλον που θα είναι 4Κ.
80GB με 100GB η καθεμία.
Ε ρε δίσκοι, πάρε παρε δίσκοι λέμε. :biggrin:
Πολύ σωστα. Ομως σκεψου τι πληροφορια θα υπαρχει στα 4Κ των 80-100 γιγα.
Ευτυχως πεφτουν οι τιμες στους σκληρους. Ηδη στα usb οι τιμες ειναι απιστευτα χαμηλες
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
153.283
Μηνύματα
2.317.344
Members
34.823
Νεότερο μέλος
Ευαγγελος Χ.
Top