Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.259
Reaction score
1.168
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Αγαπητοί το συγκριτικό τέλειο, οι ευχαριστίες μας πολλές! Όμως έχω μια απορία σχετικά, όταν είχα δει τον 750 με το panasonic 55 δεν είχα προσέξει χάλια κίνηση, ήθελα λοιπόν να ρωτήσω εάν ο προβολέας έπαιξε με BR Player και πώς ήταν η κίνηση εκεί! καθ'ότι εγώ προσωπικά, και νομίζω αρκετοί, θα παίζουν με player.

ΥΓ. Παναγιώτη έφτιαξες το καλώδιο, για να δούμε και εμείς τον 750?
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Ναι..ναι,το καλωδιο παιδες..!!!!!
Το αλλο Σαββατο και κατα 99%θα περασω να δω και εγω τον 750....
....και φυσικα εαν υπαρχει και καποιο πτωμα εκει....!!!!

Θα ειμαι εκει κατα τις 10 και θα βγω κατα της 2.....!!!!:116:
Και φυσικα κανω πλακα.....5 λεπτακια ειναι αρκετα...!!!!
Θα φερω και μασαμπουκα....!!!!!

Αληθεια .....υπαρχει περιπτωση Αντριους να τον δω και με player...?
.....η τελος το player και παιζουν ολοι με pc..?
 

Μηνύματα
22.273
Reaction score
15.548
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Σκαφάτε, χρησιμοποιείς κάτι εμπνευσμένες εκφράσεις ώρες ώρες. Σιγά μην πω κιόλας: "Με λένε Βογιατζάκη και... μόλις τελείωσα"... :137: :204:
Καλα ρε...σε περασανε για την Πετρουλα....:142:

Και τελειωνε..:116:..πεστα ολα....!!!!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.630
Reaction score
142.538
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Δε θέλει να τελειώσει βρε ο άνθρωπος, μη τον ζορίζετε...
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.594
Reaction score
11.573
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Αγαπητοί το συγκριτικό τέλειο, οι ευχαριστίες μας πολλές! Όμως έχω μια απορία σχετικά, όταν είχα δει τον 750 με το panasonic 55 δεν είχα προσέξει χάλια κίνηση, ήθελα λοιπόν να ρωτήσω εάν ο προβολέας έπαιξε με BR Player και πώς ήταν η κίνηση εκεί! καθ'ότι εγώ προσωπικά, και νομίζω αρκετοί, θα παίζουν με player.
Ηλία, ο HD750 δεν είχε καθόλου χάλια κίνηση, εάν τον εξετάζαμε με τα συμβατικά κριτήρια και ανεξαρτήτως player.
Όμως τα συστήματα εξομάλυνσης κίνησης που έχουν τα άλλα δύο μοντέλα, βελτιώνουν τη σταθερότητα, την ομαλότητα και την καθαρότητα της κινούμενης εικόνας τόσο πολύ, που η σύγκριση μ'ένα προβολέα που δε διαθέτει τέτοιο, είναι συντριπτική.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Αληθεια .....υπαρχει περιπτωση Αντριους να τον δω και με player...?
.....η τελος το player και παιζουν ολοι με pc..?
Κοιτα, ξερεις την εκτιμηση που εχω για τα pc μην με κολαζεις
κι εσυ τωρα...:142:
 

Μηνύματα
44
Reaction score
0
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Aναφέρθηκε πρόβλημα στην σύγκλιση του 750 όταν τοποθετηθεί ανάποδα...

Δηλαδή, έχουμε ένα 750 στο ένα μέτρο από το πάτωμα και έχει καλή συγλιση.. όταν τον γυρίσουμε ανάποδα (πάλι στο ένα μέτρο) η σύγκλιση θα χαλάσει ?


Το ρωτάω γιατί έχω την δυνατότητα να τον τοποθετήσω στο ύψος του κέντρου της οθόνης μου και ανάποδα και κανονικά.....
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Aναφέρθηκε πρόβλημα στην σύγκλιση του 750 όταν τοποθετηθεί ανάποδα...

Δηλαδή, έχουμε ένα 750 στο ένα μέτρο από το πάτωμα και έχει καλή συγλιση.. όταν τον γυρίσουμε ανάποδα (πάλι στο ένα μέτρο) η σύγκλιση θα χαλάσει ?


Το ρωτάω γιατί έχω την δυνατότητα να τον τοποθετήσω στο ύψος του κέντρου της οθόνης μου και ανάποδα και κανονικά.....
Stratis, η μονη σιγουρη απαντηση σε αυτες τις περιπτωσεις ειναι
"βλεποντας και κανοντας".
Με αυτο εννοω πως απο την στιγμη που εχεις την δυνατοτητα
να το δοκιμασεις και προς τα επανω και προς τα κατω, γιατι να μην δεις
μονος σου που αποδιδει καλυτερα?
Μπορει σε εμας να ηταν το συγκεκριμενο κομματι ετσι...(λιγο
απιθανο βεβαια, αλλα...:203:)
 

Μηνύματα
567
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Ηλία, ο HD750 δεν είχε καθόλου χάλια κίνηση, εάν τον εξετάζαμε με τα συμβατικά κριτήρια και ανεξαρτήτως player.
Όμως τα συστήματα εξομάλυνσης κίνησης που έχουν τα άλλα δύο μοντέλα, βελτιώνουν τη σταθερότητα, την ομαλότητα και την καθαρότητα της κινούμενης εικόνας τόσο πολύ, που η σύγκριση μ'ένα προβολέα που δε διαθέτει τέτοιο, είναι συντριπτική.
Δημήτρη, είναι δυνατόν να κάνετε ένα τεστάκι ακόμα? Θα σας ''φάει'' το πολύ 5 λεπτά.

Δοκιμάστε ένα DVD PAL με SD ανάλυση στα 50Hz ή στα 75Hz και τους 3 προβολείς, με απενεργοποιημένα τα συστήματα εξομάλυνσης και κατόπιν ενεργοποιείστε τα ξανά. Πολύ θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη σας για τα αποτελέσματα στον τομέα της κίνησης. Αν θέλετε μην επικεντρωθείτε στην καλύτερη επεξεργασία ή το καλύτερο upscale του τάδε ή του δείνα προβολικού, παρά μόνο στην κίνηση.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.594
Reaction score
11.573
Απάντηση: Re: Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Son

Δημήτρη, είναι δυνατόν να κάνετε ένα τεστάκι ακόμα? Θα σας ''φάει'' το πολύ 5 λεπτά.
Μεταφέρω το αίτημα στο Βαγγέλη και στον Ανδρέα. :126:
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Απάντηση: Re: Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Son

Μεταφέρω το αίτημα στο Βαγγέλη και στον Ανδρέα. :126:
Στις διαταγες σας!
Μολις το δοκιμασα με τους δυο προβολεις-ο Optoma εχει παρει τον δρομο
για τα περιοδικα.
Το δυσκολο ηταν να βρω DVD:111:
Τελος παντων καπου ανακαλυψα το "Πεμπτο στοιχειο" και ετσι εκανα
την συγκριση αναμεσα στον JVC και τον Sony.
Πρωτα απενεργοποιησα το Motion flow του Sony και επικεντρωθηκα
στο κεφαλαιο 8, στην σκηνη που η Λιλου ειναι ετοιμη να πηδηξει και
παρακολουθει την κινηση των ιπταμενων αυτοκινητων απο
κατω της.
Για να βγαλω ετυμηγορια...εβγαλα τα ματια μου καθως ειδα
την ιδια σκηνη ξανα και ξανα και ξανα.
Οι διαφορες σχεδον ασημαντες αλλα εαν επρεπε "σωνει και καλα"
να βγαλω νικητη αυτος θα ηταν μαλλον ο JVC.
Μιλαω για συνολικη κινηση και οχι μονο judder.
Με την ενεργοποιηση του motion flow συμβαινει αυτο που ολοι
περιμενετε.
Αν και οχι στον βαθμο της βελτιωσης των 24 fps,η κινηση των
αυτοκινητων
θα μπορουσε να παρομοιαστει με " αυτοδυναμο γλιστρημα σε νερο"

Τωρα, οπως εχουμε πει πολλες φορες σε καποιους αυτο μπορει
να φαινεται ψευτικο η δεν ξερω και εγω τι αλλο.
Προσωπικα πιστευω πως σε 1-2 χρονια ολοι οι προβολεις θα το διαθετουν.
Και οποιος θελει το ενεργοποιει, και οποιος δεν....οχι.
Αρκει να εχεις την επιλογη!:126:
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Εχμ, δεν είναι και η καταλληλότερη σκηνή για motion judder. Άλλο πράγμα η κίνηση της κάμερας και άλλο το animation.
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Απάντηση: Re: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Εχμ, δεν είναι και η καταλληλότερη σκηνή για motion judder. Άλλο πράγμα η κίνηση της κάμερας και άλλο το animation.
Νικο, ειδα πολλες σκηνες κυριως απο τα κεφαλαια προς το τελος
της ταινιας.
Αναφερω αυτη ως παραδειγμα διοτι ειναι πολυ γνωστη.
Και κυριως διοτι κατεληξα σε αυτη:126:
Οι αλλες ηταν απο το τελος της ταινιας κυριως και μεσα στο ιπταμενο
ξενοδοχειο...
 

Μηνύματα
567
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs

Για να βγαλω ετυμηγορια...εβγαλα τα ματια μου καθως ειδα
την ιδια σκηνη ξανα και ξανα και ξανα.
Οι διαφορες σχεδον ασημαντες αλλα εαν επρεπε "σωνει και καλα"
να βγαλω νικητη αυτος θα ηταν μαλλον ο JVC.
Μιλαω για συνολικη κινηση και οχι μονο judder.
Με την ενεργοποιηση του motion flow συμβαινει αυτο που ολοι
περιμενετε.
Αν και οχι στον βαθμο της βελτιωσης των 24 fps,η κινηση των
αυτοκινητων
θα μπορουσε να παρομοιαστει με " αυτοδυναμο γλιστρημα σε νερο"
Καταρχάς, ευχαριστώ τον Ανδρέα για τον κόπο του!!!

Το ερώτημα το έθεσα, κυρίως, για το ζήτημα της κίνησης με τα 25fps (DVD PL)να ''παίζουν'' στα 50Hz και τα 24fps (BD)να ''παίζουν'' στα 48Hz. Φυσιολογικά, αφού έχουμε pulldown 2:2 και στις δύο περιπτώσεις, η κίνηση πρέπει να είναι ίδια. Ας ξεχάσουμε για λίγο το θέμα interpolation.

Είναι όντως η ίδια?
Ή το DVD έχει καλύτερη κίνηση?
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Πως να είναι ίδια, αγαπητέ? Το ένα είναι interlaced και το άλλο progressive. Πιο ουδεμία σχέση δεν γίνεται...
 

Μηνύματα
567
Reaction score
0
Πως να είναι ίδια, αγαπητέ? Το ένα είναι interlaced και το άλλο progressive. Πιο ουδεμία σχέση δεν γίνεται...
Μάλλον, κάτι χάνω εδώ. Τί σχέση έχει το πεπλεγμένο - προοδευτικό σήμα στο 3:2, 2:2 pulldown?

Εγώ ρώτησα αν στην πρώτη περίπτωση (25 καρέ=50 πεδία) που παίζονται στα 50Hz, η κίνηση είναι ίδια με τη δεύτερη περίπτωση (24 καρέ) που παίζονται στα 48Hz. Και στις 2 αυτές περιπτώσεις δεν έχουμε 2:2 pulldown? Τι κάνω λάθος, αν θέλεις εξήγησέ μου.
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Σε αυτό ακριβώς που είπες: Στη μια περίπτωση έχεις πεδία και στην άλλη καρέ.
 

Μηνύματα
3.344
Reaction score
1
Απάντηση: Optoma HD82 – πρώτες εντυπώσεις…

Η αλήθεια είναι πολλά «φανατικά» μέλη της τεχνολογίας προβολής DLP είχαν πολλές και μεγάλες προσδοκίες από τον νέο Optoma. Βαρυφορτωμένος με ένα κάρο νέες και πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες, όπως το Pure Engine καθώς και όλες οι υποκατηγορίες που η Optoma εντάσσει σε αυτό όπως: Pure Optics, Pure Motion, Pure Detail, Pure Shift, Pure Color κτλ., ο νέος Optoma είχε στοιχειώσει κυριολεκτικά τα βράδια σε πολλά μέλη αυτού του φόρουμ, που περίμεναν πως και πως την άφιξή του. Το αν δικαιώνει τις προσδοκίες τους και σε ποιο βαθμό, θα προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε στις παρακάτω γραμμές…


Φιλοσοφία κατασκευής – Μία διακριτή αλλαγή πορείας…
Αν προσέξει κάποιος όλα τα τελευταία μοντέλα στους home theater προβολείς της Optoma την τελευταία διετία ή τριετία, θα παρατηρήσει ένα κοινό χαρακτηριστικό: την λάμπα των 300 Watt που φορούσαν κατά σειρά οι HD81, HD81LV, HD80, HD800 κτλ. Ένας προβολέας που φοράει λάμπα 300 Watt κατά κοινή ομολογία, αναλόγως βεβαίως και του σχεδιασμού του οπτικού του μονοπατιού, είναι ικανός για να φωτίσει επαρκώς πολύ μεγάλα κάδρα, που σε ακραίες περιπτώσεις μπορούν να φτάσουν και τις 140-150 ίντσες.

Αυτή είναι βεβαίως η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη είναι ότι δυστυχώς, είναι αδύνατον με τα σημερινά κατασκευαστικά δεδομένα στο χώρο της βιντεοπροβολής, να παρουσιάσει ο οποιοσδήποτε κατασκευαστής έναν προβολέα που να φοράει λάμπα 300 Watt και ταυτόχρονα να μπορεί να αποδώσει κορυφαίο και πραγματικά βαθύ μαύρο. Όλοι μας θα θέλαμε την εκτυφλωτική φωτεινότητα που μπορεί να αποδώσει μία λάμπα ισχύος 300 Watt και ταυτόχρονα να έχουμε το βαθύ αβυσσαλέο μαύρο του JVC HD750 ή του Sony VPL80 με την δυναμική ίριδα ενεργοποιημένη.
Δυστυχώς όμως, έχει φανεί ξεκάθαρα ότι οι κατασκευαστές αδυνατούν σήμερα να μας προσφέρουν έναν τέτοιο προβολέα.

Μοιραία λοιπόν, ο κάθε κατασκευαστής έχει να κάνει μία κρίσιμη επιλογή όταν σχεδιάζει το οπτικό μονοπάτι του νέου προβολέα που σκοπεύει να παρουσιάσει. Η επιλογή αυτή έχει να κάνει καθαρά με την ισχύ της λάμπας (αναφέρομαι σε λάμπες UHP, SHP και όχι φυσικά στις XENON της Sony) που θα χρησιμοποιήσει. Από την εποχή του θρυλικού Optoma 79 και μετά, που ήταν και ο τελευταίος Optoma που θυμάμαι ότι είχε παρουσιάσει καλό μαύρο για τα δεδομένα της εποχής του, η Optoma είχε κάνει τη δική της επιλογή, δείχνοντας σαφώς την προτίμησή της στις λάμπες με ισχύ 300 Watt.

Αυτή η επιλογή της Optoma ήταν κρίσιμη κατά την ταπεινή μου άποψη, μια και οριοθετούσε σε μεγάλο βαθμό το target group, δηλαδή το αγοραστικό κοινό το οποίο στόχευε η Optoma. Και αυτό το κοινό σίγουρα δεν ήταν οι φανατικοί της ποιότητας εικόνας ή οι πιουρίστες που κυνηγάνε μανιωδώς την εικόνα αναφοράς. Σε αυτές τις δύο τελευταίες κατηγορίες ανήκουν κατά συντριπτική πλειοψηφία, κατά την ταπεινή μου άποψη, αγοραστές που επιζητούν μανιωδώς βαθύ αβυσσαλέο μαύρο και πενταψήφια τώρα πια on/off contrast. Καλώς ή κακώς, με την σαφή επιλογή της στις λάμπες 300 Watt, η Optoma σχεδόν αυτομάτως εξαιρούσε από το πελατολόγιό της αυτές τις δύο κατηγορίες υποψήφιων αγοραστών.

Ο καιρός όμως έχει γυρίσματα, έτσι λοιπόν η νέα ναυαρχίδα της Optoma o HD82, φοράει λάμπα 220 Watt. Από μόνο του αυτό το γεγονός καταδεικνύει κατά την άποψή μου μια διακριτή αλλαγή πορείας της εταιρείας, τουλάχιστον όσον αφορά τον HD82. Είναι σαν να παραδέχεται ουσιαστικά η εταιρεία, ότι τα 2-3 τελευταία χρόνια κατασκεύαζε αποκλειστικά προβολείς-φάρους που απευθύνονταν σε συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό, το κοινό που εντυπωσιάζεται αποκλειστικά από την αποδιδόμενη φωτεινότητα, αδιαφορώντας παντελώς για το επίπεδο του μαύρου, άρα και για την απόδοση των σκοτεινών πλάνων γενικότερα. Κατά τη γνώμη μου ο HD82 είναι ο πρώτος ουσιαστικά προβολέας της εταιρείας τα τρία τελευταία χρόνια, που κλείνει πονηρά το μάτι στο λεγόμενο απαιτητικό κομμάτι της αγοράς.

Επίσης, τα ονομαστικά χαρακτηριστικά που συνοδεύουν τον προβολέα, δηλαδή το 20.000:1 on/off contrast και το 680:1 ANSI contrast, φαίνεται να είναι τα δύο κερασάκια σε μια πολύ ελκυστική και εύγευστη τούρτα. Να σημειώσουμε εδώ, ότι ο HD82 είναι ο πρώτος ψηφιακός προβολέας που έρχεται με ονομαστικό ANSI contrast, μέχρι σήμερα κανένας άλλος κατασκευαστής δεν είχε καν αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά στο ANSI contrast…


Dynamic Black…
Όπως αναλύσαμε παραπάνω, η Optoma ακολούθησε συγκεκριμένη σχεδιαστική επιλογή με την τοποθέτηση λάμπας 220 Watt στον HD82, αλλά και με την εν γένει σχεδίαση του οπτικού μονοπατιού. Έτσι λοιπόν, με την αποδιδόμενη φωτεινότητα στο mode Cinema 2 να κυμαίνεται στα 17,4 ftL σε κάδρο 92 ιντσών Stewart Studiotek και τον προβολέα ρυθμισμένο κατά D65 από τον αισθητήρα του Βάγγου, ο HD82 «φωνάζει» από μακριά ότι στοχεύει σε επίπεδο μαύρου πρωτόγνωρο για τα μέχρι τώρα δεδομένα της Optoma. Αλλά τι στο διάβολο είναι το Cinema Black;

Σύμφωνα με την Optoma είναι ένα σύστημα που επεμβαίνει στην ένταση της λάμπας στην προσπάθεια να αποδώσει μεγαλύτερο κοντράστ και καλύτερο επίπεδο του μαύρου, ενώ ταυτόχρονα να διατηρήσει μεγάλη ένταση στο λευκό. Αυτό σύμφωνα με την Optoma, μπορεί να επιτευχθεί με την αύξηση της έντασης της λάμπας, σε συνδυασμό με το κλείσιμο της ίριδας. Σύμφωνα επίσης με τους ισχυρισμούς της Optoma, το Dynamic Black δεν επεμβαίνει στο gamma, έτσι λοιπόν το gamma δεν καταλήγει σε καμπύλες διόρθωσης που να θυμίζουν διαδρομές στον Αμαζόνιο! Είναι όμως πράγματι έτσι;


Dynamic Black και on/off contrast – μία σχέση αγάπης και μίσους
Στις μετρήσεις μου του on/off contrast έγινε απόλυτα ξεκάθαρο, και θα έλεγα αναμενόμενο, ότι ο HD82 αποζητά το Dynamic Black, είτε στο mode Cinema 1 είτε στο mode Cinema 2, για να αποδώσει πολύ καλό επίπεδο του μαύρου.


Dynamic Black στη θέση off | 1.517:1
Dynamic Black στο mode Cinema 1 | 5.506:1
Dynamic Black στο mode Cinema 2 | 5.513:1

Μόλις όμως ολοκλήρωσα τις μετρήσεις, και κοιτώντας προσεκτικά τον αισθητήρα του φωτόμετρου από ψηλά και επάνω, πρόσεξα ότι το σώμα του αισθητήρα δεν ήταν απόλυτα παράλληλο με τον φακό του HD82. Επανατοποθετώντας το σώμα αισθητήρα σε καλύτερο παραλληλισμό με τον φακό του προβολέα, μέτρησα ξανά το on/off contrast στο Cinema 1 και πήρα την υψηλότερη μέτρηση που μπορούσε να μου αποδώσει ο HD82: 5.907:1.

Από τις μετρήσεις αυτές, πιστεύω ότι γίνεται απόλυτα ξεκάθαρο ότι ο Optoma HD82 αποζητά απεγνωσμένα τα δύο mode του Dynamic Black, για να αποδώσει καλό μαύρο, άρα και τρισδιάστατα σκοτεινά πλάνα. Με το Dynamic Black απενεργοποιημένο, είναι ηλίου φαεινότερο ότι ο HD82 δεν έχει καμία τύχη στα σκοτεινά πλάνα απέναντι σε ιερά τέρατα του μαύρου, όπως ο HD750 ή ο VPL80.

Πόσο αποδοτικό όμως είναι στη πράξη το Dynamic Black; Ο HD82 συνδέθηκε στη PSA τόσο με το Blu-ray player της Pioneer, όσο και με το HTPC. Και με τις δύο αυτές πηγές, δυστυχώς υπήρξαν αρκετές στιγμές κατά τις οποίες η ύπαρξη και λειτουργία της δυναμικής ίριδας γινόταν αντιληπτή, με μία στιγμιαία αλλαγή της φωτεινότητας. Με player το Pioneer, είχαμε αρχικά επιλέξει με τον Σκαφάτο το mode Cinema 2, στο οποίο έγιναν και οι περισσότερες θεάσεις. Με αυτό το setup, πρόσεξα τουλάχιστον 4-5 φορές την αλλαγή της φωτεινότητας λόγω της ίριδας, τόσο στα πατερνάκια όσο και στις ταινίες.

Μετά ήρθε και το HTPC, με το οποίο ο HD82 φαινόταν ότι τα βρίσκει πιο σκούρα στο mode Cinema 2. Φαίνεται ότι υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες σκηνές από ταινίες οι οποίες μπορούσαν να κάνουν τον συνδυασμό ίριδας/λάμπας να αποσυντονιστεί πλήρως! Ένα τέτοιο παράδειγμα, αλλά και το μοναδικό στο οποίο το mode Cinema 2 αποκάλυψε όλες τις αδυναμίες του, είναι η σκηνή από το Kill Bill Vol.2, στην οποία η Ούμα Θέρμαν κάνει την επίθεσή της στο τροχόσπιτο του πρώην συνεργάτη της. Στη συγκεκριμένη σκηνή έχουμε συνεχόμενες μεταβάσεις από μεσαία σκοτεινά σε πολύ σκοτεινά πλάνα και τούμπλαλιν. Ξαφνικά λοιπόν στη συγκεκριμένη σκηνή, ο HD82 στο Cinema 2 άρχισε να χάνει τον έλεγχο της αποδιδόμενης φωτεινότητας στο κάδρο σταδιακά, μέχρι που φτάσαμε στο σημείο το κάδρο να αρχίσει να αναβοσβήνει σαν φωτορυθμικό! :141:


Επιτόπου, γυρίσαμε τον Optoma στο mode Cinema 1 και επαναλάβαμε τη συγκεκριμένη σκηνή, και αυτή τη φορά ο προβολέας την πέρασε χωρίς κανένα πρόβλημα. Σε γενικό βαθμό, θα έλεγα ότι οι οπτικές μου παρατηρήσεις από το Dynamic Black, συμπίπτουν απόλυτα με αυτές του Mark Petersen στο εξαιρετικό review του για τον Optoma στο AVSforum. Γράφει λοιπόν ο Mark Petersen ότι το mode Cinema 2 είναι πολύ πιο «επιθετικό» στον συνδυασμό της ίριδας/λάμπας που χρησιμοποιεί από το Cinema 1, με αποτέλεσμα να κάνει πολύ συχνότερα και πολύ εντονότερα αισθητή την παρουσία του με αλλαγές της φωτεινότητας επί της οθόνης. Συστήνει λοιπόν να αποφεύγεται εντελώς το Cinema 2 και να χρησιμοποιείται αποκλειστικά το Cinema 1. Συμφωνώ απολύτως μαζί του, οι δικές οπτικές εντυπώσεις από τη θέαση του Dynamic Black καταλήγουν στο ίδιο ακριβώς συμπέρασμα.


ANSI contrast
Όπως είπαμε προηγουμένως, ο Optoma HD82 είναι ο πρώτος προβολέας παγκοσμίως, που έρχεται συνοδευμένος από επίσημη αναφορά στο ANSI contrast και μάλιστα με πολύ υψηλή τιμή στο 680:1. Στα review που έχουν γίνει στο εξωτερικό μέχρι στιγμής, η πραγματική μετρήσιμη τιμή του ANSI contrast, προσγειώνεται ελαφρά χαμηλότερα, κάπου ανάμεσα στο 520 και 570:1, και αναφέρομαι πάντα στο πατερνάκι-σκακιέρα.

Κατά τις τυπικές δικές μου μετρήσεις στο πατερνάκι μισό μαύρο και μισό λευκό, ο Optoma HD82 απέδωσε εξαιρετικά, δίνοντάς μου την τρίτη καλύτερη μέτρηση που έχω κάνει ποτέ: 1.046:1! Αυτή η τιμή αντιστοιχεί σε μάξιμουμ απόδοση στο πατερνάκι-σκακιέρα της τάξης του 580:1, που είναι κορυφαία τιμή, από όποια μεριά και αν τη κρίνει κανείς. Ο HD82 χάνει σε ANSI contrast μόνο σε σύγκριση με τους Marantz VP11S2 που στοιχίζει όμως τα τριπλάσια χρήματα, και από τον Sharp 21000 που κόστιζε τα διπλάσια χρήματα από τον Optoma. Ξεπερνάει όμως σε αποδιδόμενο ANSI contrast τον Planar 8150 που επίσης κοστίζει σχεδόν τα διπλάσια χρήματα!

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε με σαφήνεια τη θέση του HD82 σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Να διευκρινίσω όμως, ότι δυστυχώς δεν έχω μετρήσει ποτέ το ANSI contrast στους Infocus 82 και 83, που οπτικά τουλάχιστον, μου έδιναν την εντύπωση ότι αποδίδουν εξαιρετικό ANSI contrast, πιθανότατα σε κορυφαίο επίπεδο…


Marantz VP-11S2: 1.681:1
Sharp 21000: 1.470:1
Optoma HD82: 1.046:1
Planar 8150: 960:1
Optoma HD80: 920:1
Sony VPL80: 592:1
Pioneer Kuro: 432:1


Below black και above white πληροφορία
Κανένα πρόβλημα εδώ, ο HD82 παίζει το πλήρες φάσμα των digital από 0 έως 255, τόσο με το player της Pioneer όσο και με το HTPC. Παρόλα αυτά, έχουμε ένα μικρό «θεματάκι» που αφορά την ακριβή ρύθμιση των levels στο επιθυμητό επίπεδο του 16-235. Τα ρυθμιστικά τόσο της φωτεινότητας όσο και (κυρίως) της αντίθεσης, έχουν πολύ μεγάλα βήματα, με αποτέλεσμα να είναι σχεδόν αδύνατη η ακριβής ρύθμισή τους στο επίπεδο αναφοράς. Έτσι λοιπόν, αναγκαστήκαμε να παίζουμε με το λευκό του Optoma στο digital 239, μια και το επόμενο κλικ στο κοντράστ έφερνε το λευκό στο digital 230-231.

Ευτυχώς δεν είχαμε θέμα στην ρύθμιση της φωτεινότητας με το HTPC, μια και το μαύρο καθόταν ακριβώς στο digital 16, αλλά αυτό ήταν περισσότερο θέμα τύχης, π.χ., ο Mark Petersen στο δικό του review του HD82, αναφέρει ότι ούτε το μαύρο κατάφερε να βάλει ακριβώς στο digital 16.


Χρώμα
Εδώ η Optoma αναφέρεται κάπως γενικόλογα για το Pure Color που διαθέτει ο HD82 χωρίς να υπεισέρχεται σε συγκεκριμένες πληροφορίες. Το γεγονός πάντως είναι ότι απουσιάζουν τα συγκεκριμένα εκείνα ρυθμιστικά που θα σας δώσουν τη δυνατότητα να φέρετε το χρωματικό τρίγωνο εκεί που πρέπει να είναι. Έχετε στη διάθεσή σας ένα γενικό ρυθμιστικό του χρώματος καθώς και ένα του tint και τίποτε άλλο.

Όπως μπορείτε να δείτε από το σχεδιάγραμμα του Colorfacts από τον αισθητήρα του Βάγγου, το χρωματικό τρίγωνο μοιάζει να είναι ολόκληρο ελαφρά γυρισμένο, σχετικά με το τρίγωνο αναφοράς 709. Στα χρωματικά φιλτράκια από τα δισκάκια αναφοράς, επίσης υπήρχαν κάμποσα μικροπροβληματάκια στις φωτεινότητες τόσο στα πρωτεύοντα όσο και στα δευτερεύοντα χρώματα. Παρόλα αυτά, ο HD82 είναι αρκετά πειστικός στη χρωματική του παλέτα, δεν σε ξενίζει δηλαδή, το αντίθετο μάλιστα, το υπερκορεσμένο κόκκινο χρώμα του θα αρέσει σε πολλούς μια και δίνει μια βαθιά σκουρόχρωμη απόχρωση στο κόκκινο χρώμα.






Όσον αφορά το κίτρινο χρώμα που φαίνεται για μια ακόμη φορά εκτός του χρωματικού τριγώνου στο σχεδιάγραμμα, μην δώσετε ιδιαίτερη σημασία, συμβαίνει επειδή απλά δεν κάναμε επανεκκίνηση στο Colorfacts και τον αισθητήρα, κατά τη διάρκεια των μετρήσεων.


Pure Detail
Ένα από τα χαρακτηριστικά καινούρια όπλα του HD82 σύμφωνα πάντα με την Optoma. Επεμβαίνει στο Edge Enhancement και ρυθμίζεται στις θέσεις off, 1, 2, 3 και 4 αν θυμάμαι καλά. Στο συγκριτικό μας τεστ, ο HD82 έπαιζε με το Pure Detail ενεργοποιημένο στη θέση 1. Όπως είδατε στο πατερνάκι της αναλυτικότητας, αυτό είχε σχεδόν καταστροφικά αποτελέσματα στην αποδιδόμενη οξύτητα του προβολέα επί της οθόνης. Αναφέρομαι πάντα στο αντικειμενικά σωστό σύμφωνα με τα πατερνάκια αναφοράς, και όχι φυσικά στο προσωπικό γούστο του καθενός από εμάς περί της οξύτητας που θα ήθελε στην εικόνα του.

Με το Pure Detail ενεργοποιημένο λοιπόν στη θέση 1, στους περισσότερους από τους παρευρισκόμενους άρεσε το αποτέλεσμα στην εικόνα, μια και ο HD82 έδινε την ψευδαίσθηση ότι διέθετε περισσότερη ευκρίνεια π.χ., από τον JVC HD750. Στα δικά μου μάτια πάντως, το τελικό αποτέλεσμα ήταν απλά απαράδεκτο και δεν θα το συζητούσα καν, αν ήμουν ο ιδιοκτήτης του HD82 θα έπαιζα με το Pure Detail πάντοτε απενεργοποιημένο και την οξύτητα ρυθμισμένη στο κατώτατο σημείο της.


Pure Optics
Η Optoma ισχυρίζεται ότι ο φακός του HD82 είναι δικής της κατασκευής και ότι υπερτερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε καθαρότητα και φόκους. Στην πράξη ο φακός του Optoma αποδείχτηκε όντως αρκετά καλός, με ελαφρό μόνο θόλωμα στα άκρα του πάνελ. Συγκρινόμενος π.χ., με τον JVC HD750 όσο αυτός έπαιζε στη κάτω βάση της PSA, ο HD82 ήταν ίσως ένα μικρό κλικ χειρότερος σε φόκους από τον JVC. Όταν όμως ο HD750 ταβανώθηκε στην επάνω βάση της PSA, η απόδοσή του ως προς το φόκους χειροτέρεψε ελαφρά, και θα έλεγα πλέον ότι η απόδοση των δύο προβολέων ως προς το φόκους χαρακτηρίζεται από την ισοπαλία. Δεν είδαμε όμως καθόλου τον HD82 τοποθετημένο σε επάνω βάση και αναποδογυρισμένο, για να διαπιστώσουμε κατά πόσον θα επηρεαζόταν αρνητικά ή θετικά η απόδοσή του.


Στα πολύ θετικά σημεία του HD82 ως προς την ευκολία εγκατάστασης, να αναφέρουμε φυσικά την ύπαρξη τόσο του κάθετου όσο και του οριζόντιου lens shift. Η Optoma κάνει ξεκάθαρο ότι δεν είναι δυνατή η ταυτόχρονη χρήση του κάθετου και οριζόντιου lens shift στα μέγιστα ποσοστά τους. Αυτό είναι κάτι το απόλυτα αναμενόμενο, θυμάμαι ότι και σε άλλους προβολείς με δυνατότητα κάθετου και οριζόντιου lens shift, πάλι δεν υπήρχε η δυνατότητα ταυτόχρονης χρήσης και των δύο στα μέγιστα ποσοστά τους.



Pure Motion
Εδώ τα πράγματα σοβαρεύουν, μια και ο Βάγγος που είχε ήδη δει τον HD82 σε έκθεση στο εξωτερικό, μας είχε αναφέρει ότι του άρεσε πολύ το σύστημα με το interpolation που φοράει ο προβολέας, καθώς απέδιδε πολύ καλή κίνηση. Το Pure Motion ρυθμίζεται στις θέσεις off, low, medium και high.

Κατά τις θεάσεις μας στον HD82 και με πηγές τόσο το Pioneer όσο και το HTPC, στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, το Pure Motion μπορεί να ενεργοποιηθεί μονάχα στη θέση low. Όταν το βάλαμε για λίγο στη θέση medium, μπορούσα να εντοπίσω με σχετική ευκολία κάποια τεχνουργήματα που εισήγαγε στην εικόνα το Pure Motion στα παναρίσματα της κάμερας. Η ρύθμιση του Pure Motion στο low, medium ή high, είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα προσωπικού γούστου του καθενός. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα υπάρξουν αγοραστές του HD82 που θα ενεργοποιήσουν το Pure Motion στη θέση high και θα είναι τρισευτυχισμένοι με την εικόνα τους. :126:


Το γεγονός πάντως είναι ότι κατά την ταπεινή μου άποψη, το Pure Motion δούλευε αρκετά καλά στη θέση low, εξαφανίζοντας σχεδόν με μαγικό τρόπο το τρισκατάρατο motion judder στα οριζόντια αλλά και διαγώνια παναρίσματα της κάμερας. :114:

Όμως δεν μπορώ να πω το ίδιο και για την ομαλότητα της ροής των καρέ, μια και σχετικά συχνά μπορούσα να παρατηρήσω μια μικρή διακοπή της κίνησης, σαν να χάνονταν κάποια καρέ. Τις ίδιες ακριβώς παρατηρήσεις σχετικά με το Pure Motion είχε κάνει και ο Mark Petersen στο δικό του review. Θεωρώ πάντως, ότι οι συνθήκες ενός συγκριτικού τεστ, με τα ατέλειωτα pause στην εικόνα για να τραβηχτούν screenshots, καθώς τα ατέλειωτα εμπρός πίσω και επόμενο ή προηγούμενο κεφάλαιο, δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τις νορμάλ συνθήκες θέασης που απαιτεί ο καθένας από εμάς στο δικό του home theater. Εκεί, το συνηθέστερο είναι ότι απλά θα βάλεις μια ταινία να παίξει από την αρχή ως το τέλος, άιντε το πολύ να κάνεις και ένα ή δύο pause και αυτό είναι όλο. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι πιστεύω ότι σε νορμάλ συνθήκες θέασης, ο HD82 δεν θα ενοχλήσει αν ξεσυγχρονιστεί μια δυο φορές στη ροή των καρέ στη διάρκεια μιας ταινίας.

Το αντίπαλο δέος βεβαίως στο Pure Motion του HD82 είναι το περίφημο Motion Flow του Sony VPL80. Στα δικά μου μάτια τουλάχιστον, το Motion Flow στη θέση low είναι ελαφρά ανώτερο, στη διάρκεια του συγκριτικού τεστ ο Sony VPL80 έπαιξε πολλές ώρες ζευγαρωμένος με το HTPC της PSA χωρίς να ξεσυγχρονιστεί ούτε μία φορά, δεν υπήρχε κανένας δισταγμός, κανένα καρέ χαμένο, απλά ο VPL80 απέδιδε συνεχόμενη φοβερή κίνηση, θυμίζοντας καλοκουρδισμένο ελβετικό χρονογράφο!


RGB
Όπως μπορείτε να δείτε από τη θερμοκρασία λευκού, ο HD82 έρχεται με «πουσαρισμένο» πολύ το μπλε χρώμα στο RGB του. Με την θερμοκρασία χρώματος στη θέση medium (βρε Βάγγο, δεν είμαι απολύτως σίγουρος, διόρθωσέ με αν κάνω λάθος), ο HD82 είναι πολύ ψυχρός στους 8127 Κέλβιν.







Μετά τη ρύθμιση βεβαίως, προσγειώθηκε στα άριστα επίπεδα των 6526 Κέλβιν.






Παρακάτω, βλέπετε το RGB προ ρύθμισης…








Και πόσο όμορφα συμμαζεύτηκε μετά από την ρύθμισή του…






Αλλά και οπτικά το greyscale του HD82 έδειχνε πολύ ισορροπημένο και μάλιστα ήρθε σχετικά εύκολα και γρήγορα με τα αντίστοιχα ρυθμιστικά. Σε πλήρη αντίθεση με προηγούμενους Optoma που φημίζονται ότι «έβγαζαν το λάδι κυριολεκτικά» στους calibrators για να φέρουν το RGB τους, ο HD82 δείχνει εμφανώς βελτιωμένος στον συγκεκριμένο τομέα.


Gamma
Το gamma προ της ρύθμισης του HD82 μετρήθηκε πολύ φωτεινό, όπως μπορείτε να δείτε στο σχεδιάγραμμα, μόλις στο 2,04








Μετά τη ρύθμιση βεβαίως, ήρθε και έκατσε ακριβώς επάνω στο 2,3.







Μοναδική παρασπονδία, όπως φαίνεται και στο σχεδιάγραμμα, είναι τα 20 IRE, στα οποία μετά την ρύθμιση ο HD82 φαίνεται να κάνει ένα boost προς το φωτεινότερο. Δυστυχώς, δεν μπορώ να θυμηθώ τι ακριβώς συνέβη, αλλά θυμάμαι ότι κάποιος πέρασε μπροστά από την οθόνη, κάποιο άλλο λάθος έγινε στα 20 IRE, τα βουντού που μας κάνουν σε όλα τα συγκριτικά, :137: πάντως πιστεύω ότι τα 20 IRE δεν έχουν το «θεματάκι» που παρουσιάζεται στο σχεδιάγραμμα…



Γενικές εντυπώσεις θέασης
Ο Optoma HD82 απέδωσε πολύ καλά σε overall απόδοση εικόνας στην κατηγορία τιμής που κινείται. Στα σκοτεινά πλάνα βεβαίως, έχανε καθαρά τόσο από τον JVC HD750 όσο και από τον Sony VPL80. Στα μεσαία φωτεινά και φωτεινά πλάνα όμως, ο ΗD82 έπαιρνε τον έλεγχο στα χέρια του και παρουσιαζόταν πιο τρισδιάστατος από τον HD750, λόγω φυσικά του εξαιρετικού του ANSI contrast.

Το Pure Motion στη θέση low θα το λατρέψετε κυριολεκτικά οι περισσότεροι, αφού θα στείλει το πυρ το εξώτερον, το τρισκατάρατο motion judder στα παναρίσματα της κάμερας. Κάποιοι στιγμιαίοι αποσυντονισμοί που παρατηρούνται στην ροή των καρέ, νομίζω ότι όλοι μας μπορούμε να τους «συγχωρήσουμε» στον HD82, σε αντιστάθμισμα της πολύ όμορφης κίνησης που μας χαρίζει.

Το Pure Detail κατά την ταπεινή μου άποψη καλύτερα να το ξεχάσετε εφόσον επιδιώκετε την εικόνα αναφοράς, αλλά αν δεν σας ενοχλεί η υπερβολική οξύτητα στην εικόνα και τα κουκουρούκου πατερνάκια αναφοράς, μπορείτε να το βάλετε ακόμα και στο 4!!!


Γενική εκτίμηση
Ο Optoma HD82 είναι ένας προβολέας ιστορικός κατά την ταπεινή μου άποψη, στην πορεία της εταιρείας στην βιντεοπροβολή. Πάνοπλος σαν αστακός και με τεχνολογικές καινοτομίες όπως το Dynamic Black και το Pure Motion, δύσκολα θα βρει αντίπαλο αυτή τη χρονική στιγμή στην κατηγορία τιμής των 3.000 ευρώ.

Όπως κάθε ψηφιακός προβολέας, ο HD82 δεν αποφεύγει κάποιους απαραίτητους συμβιβασμούς, το έχουμε πει πολλές φορές ότι δεν υπάρχουν τέλειοι προβολείς. Αλλά το τελικό χαρμάνι του Optoma HD82 είναι εξαιρετικά εύγευστο και το κυριώτερο… εξαιρετικά ευκολοχώνευτο!
 

Μηνύματα
2.575
Reaction score
13
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Παναγιώτη χαρά στο κουράγιο σου!

Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!

Ήσουν απλά κατατοπιστικότατος. Ούτε review σε επαγγελματικό περιοδικό δεν θα ήταν έτσι γραμμένο. Έχω αποκτήσει εικόνα για τον προβολέα σχεδόν .....χωρίς να τον δω!
 

ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Απάντηση: Εντυπώσεις από συγκριτικό JVC DLA-HD750 vs Optoma HD82 vs Sony VPL-VW80

Εισαι μεγαλος!:607:
(βρε συ, ποσες μερες "εγραφες"?)
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.336
Μηνύματα
3.009.372
Members
38.446
Νεότερο μέλος
Gian
Top