ΗΧΕΙΑ: Τα όρια του hi fidelity, γούστα φρουφρού κι αρώματα

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Και η λατρεία για τα 18ς...?
Καμία λατρεία...Έχω πάψει να λατρεύω ηχομηχανές...Η εμπλοκή με DSP & firmware στα συγκεκριμένα είναι μονόδρομος απουσία εφάμιλλης στην ευελιξία εναλλακτικής.Άλλο όμως να σε απασχολούσε η λειτουργικότητα του firmware μεταξύ 2-3 sub μονάχα και άλλο ανάμεσα σε διόλου ευκαταφρόνητο πλήθος δορυφόρων μαζί κιόλας με τα sub....:wink:
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
.. σπικερζ φορ νταμι-τ-ζ... 🐒
αισθάνομαι οτι μπαίνουν σε μια σειρα οι σκεψεις μου μετα απο ολο αυτο .. :)
 

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.849
Reaction score
4.594
Αν δεν είναι τρελό vfm ενα ζευγαράκι lyd-48 και ενα ζευγαράκι 18s δεν ξέρω τι είναι !

Αν κιόλας το lyd-48 ήταν ολο λευκό και όχι μόνο η φάτσα, μέχρι για σαλόνι θα έκανε. Μικρό το πρόβλημα βεβαια μιας και μπορείς με λίγα χρήματα να το καλύψεις με λευκό φίλμ.

Προσωπικά πάντως αν είχα την οικονομική δυνατόττητα θα πήγαινα σε κάτι τέτοιο:


με κάτι τέτοιο για να ακουμπάει!


και οχι κανα 2 ... Τσιγγουνιες θα κανουμε !

Για subwoofers θα σας πω αλλη φορά :)
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.665
Καμία λατρεία...Έχω πάψει να λατρεύω ηχομηχανές...Η εμπλοκή με DSP & firmware στα συγκεκριμένα είναι μονόδρομος απουσία εφάμιλλης στην ευελιξία εναλλακτικής.Άλλο όμως να σε απασχολούσε η λειτουργικότητα του firmware μεταξύ 2-3 sub μονάχα και άλλο ανάμεσα σε διόλου ευκαταφρόνητο πλήθος δορυφόρων μαζί κιόλας με τα sub....:wink:
Αυτό που για σένα είναι "βάσανο", για άλλον που παίζει από ένα av processor χαμηλής κατηγορίας και περιορισμένων δυνατοτήτων, κάθε διαθέσιμη "βοήθεια", είναι επιθυμητή. ;)
 


Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.011
Xoxoxoxo!
Tι σε κάνει να νομιζεις ότι θέλουμε?
Τίποτα βέβαια , αφού δεν μπορείτε ...
Την τεραστιότητα των CORAL μπορεί να την αντιληφθεί μόνο όποιος έχει ακούσει CORAL.
Δυστυχώς είστε , είμαστε , πολύ λίγοι . Αυτοί οι λίγοι γνωρίζουν.




Αρβανίκο , φέρε μου εδώ ότι μεγάφωνο θέλεις , να στο συγκρίνω με coral .
Τα άλλα θα τα πούμε μετά.
 

Rosinante

Dark Nιάου
Μηνύματα
1.506
Reaction score
5.606
Αφου το 80% του ηχου προερχεται απο αμεση ακτινοβολια, δηλαδη απ' το χωρο, εμεις θα κατσουμε να ασχοληθουμε με το ταπεινο 20,εε;
Φτιαχνουμε χωρο και παιρνουμε όποιο λουστρινάκι μας καθεται στο ματι........









Με πολλα σαμπ φυσικα....:p


Μη με ρωτησετε που χαθηκα ειμαι... άρρωστη:redface:
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
2.958
Reaction score
6.684
Αφου το 80% του ηχου προερχεται απο αμεση ακτινοβολια, δηλαδη απ' το χωρο, εμεις θα κατσουμε να ασχοληθουμε με το ταπεινο 20,εε;
Φτιαχνουμε χωρο και παιρνουμε όποιο λουστρινάκι μας καθεται στο ματι........
Σαν να λέμε αν ο καθρέφτης δεν σε δείχνει όμορφη, τότε φτιάξε... τον καθρέφτη!
 

P

PMC

Guest
Πειτε μας τελικά τι ισχυει.....
ακουγονται ίδια η όχι δυο διαφορετικά σετ απ με ιδιες ρυθμίσεις και μετρήσεις ?

η παρακάτω ερωτήση αφορά και τον ίδιο χώρο ......

Αφου ακουμε τον χωρο,δυο διαφορετικα ηχεια θα ακουγογονται το ιδιο εκει σωστα?

Πραγματικά απορώ, με ποια λογική σκέψη προκύπτει αυτό...
όλα τα ηχεία έχουν την ίδια απόκριση ;
Προσπαθείς να εξηγήσεις ανώτερα μαθηματικά σε αυτούς που προσποιούνται (ή και όχι) ότι δεν ξέρουν απλή γραμμική άλγεβρα;
το παρακάτω είναι απάντηση του Κώστα όταν εγώ είπα πως δυο συστηματα που είναι ίδια μετρημένα ΔΕΝ ακούγονται και ίδια ..........( συστήματά ....με άλλους ενισχυτες ,πηγές και Ηχεια )

Για παρακαλώ πολύ τα κεφάλια του Avsite να μας διαφωτίσουν σχετικά .....
ευχαριστω.


Δυστυχώς, και πάλι κάνεις λάθος.

Ναι μεν κάθε σεταπ θα διακρίνεται από το δυναμικό εύρος που μπορούν τα ηχεία να αποδώσουν, αλλά εφόσον πολλά διαφορετικά σεταπ ακολουθούν όμοιες ταργκετ κερβ και σωστά υλοποιημένες, η ομοιότητα στο άκουσμα είναι τρομακτική, πάντα μέσα στα κοινά όρια δυναμικού εύρους που αμφότερα μπορούν να αναπαράξουν, διότι πέραν αυτών, πάντα θα κερδαει κατά κράτος το ηχειακο σεταπ με το μεγαλύτερο δυναμικό εύρος, και φυσικά με τις χαμηλότερες ολικές αρμονικές παραμορφώσεις.

Δατς Χάι φιντελιτι.
Θέλω λίγο να σταθώ στο πόσο διαφορετικά παίζουν τα διάφορα σεταπ.

Είναι πραγματικά πολύ περίεργο να θεωρείται δεδομένο πως ένα γνωστό τραγούδι, ας πούμε των dire straits μια επιτυχία που όλοι την γνωρίζουν, θα ακούγεται εντελώς διαφορετικά ανάμεσα σε διαφορετικά ηχειακα σεταπ!

Μα, ένα τραγούδι είναι, με 5 ρημαδια όργανα. Πόσο πια διαφορετικά μπορεί να ακουστεί;

Βεβαίως, αν βάλεις ένα κινητό να το παίζει, από το ενσωματωμένο ηχείο του κινητού, και το συγκρίνεις με ένα αξιοπρεπές σεταπ ηχείων, εντάξει, θα ακούγεται πολύ διαφορετικά.

Η δραματική διαφορά του δυναμικού εύρους, θα επικρατήσει (όπως έχω ξαναπεί) χωρίς καμία άλλη παράμετρο να μπορεί να απασχολήσει το ανθρώπινο αυτί.

Όλα είναι δυναμικό εύρος..

Επίσης, ακόμα και μικροδιαφορές στάθμης, θα οδηγήσουν στο συμπέρασμα πως παίζει καλύτερα αυτό που παίζει πιο δυνατά, τυπικό εύρημα του σφάλματος σε συσχετίσεις πηγών.

Αν όμως το ακούσεις υπό ελεγχόμενες συνθήκες, σε ίδια μέση στάθμη, από ηχειακα σεταπ που έχουν επαρκές δυναμικό εύρος για τις απαιτούμενες αυτές στάθμες, χωρίς εμφανείς χρωματισμούς, σε χώρους που έχουν φροντίσει την ηχητική τους οι κάτοχοι, με ορθά ενσωματωμένα σαμπ που αποδεδειγμένα και μετρήσιμα καλύπτουν με όμοιο τρόπο τις πρώτες οκτάβες, και με ισοστάθμιση για κοινό ταργκετ κερβ και για σωστή απόκριση στο πεδίο του χρόνου, και πάντα με χαμηλές ολικές αρμονικές παραμορφώσεις, πόση διαφορά νομίζετε ότι μένει για να την ακούσετε;

Δηλαδή, θα ήθελα να επικεντρωθούμε στην νοοτροπία της παραπάνω τακτικής, η οποία εν ολίγοις προσπαθεί να καταρρίψει κάθε μετρήσιμη παράμετρο στο οντιο, και γενικεύοντας, κάθε επιστημονικά αποδεδειγμένη γνώση, οδηγώντας το σκεπτικό σε τυπικές τακτικές του παρελθόντος, περί μαύρης μαγείας και δεξερωγωτι άλλης χαιεντιάς, πείτε Πρατ πείτε κόκκο το μικροσκοπικό, πείτε το χρυσό αυτί του μουσικόφιλου, όλα στο ίδιο καζάνι βράζουν, αυτό της ανοησίας.

Καλώς ή κακώς, το τι ακούμε είναι μετρήσιμο.
Και το γκρουπ ντιλεϊ, και το στεπ ρισπονς, και η απόκριση πλάτους, και οι χρόνοι αντήχησης, και το δυναμικό εύρος και οι ολικές αρμονικές παραμορφώσεις και το οτιδήποτε, όλα είναι μετρήσιμα.

Όσο πλησιάζουν τα μετρήσιμα χαρακτηριστικά ενός σεταπ σε αυτά ενός άλλου, τόσο πιο όμοια θα παίζουν αυτά τα διαφορετικά σεταπ το γνωστό μας τραγούδι των dire straits, και από ένα σημείο και μετά θα είναι ανούσια και δύσκολα αντιληπτή η όποια διαφορά μεταξύ τους.

Το πόσο πιο όμοια θα παίζουν τα εκάστοτε ηχεία το τραγούδι σε σχέση με καλά ακουστικά, είναι μια ασφαλής οδός σύγκρισης, διότι τα ακουστικά μπορούν να αποτελέσουν μια αξιόπιστη βάση σύγκρισης, καθώς η ακουστική μας μνήμη είναι χρυσόψαρου.

Ένα ρημαδι τραγούδι είναι, σούλτανς οφ σουίνγκ, μάνεϊ φορ ναθινγκ εντ δε τσικς φορ φρι, σιγά τα ωα, τι πια να χάσεις; Πόσο δύσκολο είναι μωρέ να ακούσεις τι έχει αυτή η ηχογράφηση; Μη πνιγεστε σε μια κουταλιά νερό αδίκως, δεν είναι τίποτα τρομερό...
Μεθοδολογία θέλει, γνώση, υπομονή, και εφαρμογή των κανόνων της φυσικής.

Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες συνωμοσίας, αντάξιες της επίπεδης γης, μας πάνε πίσω στις τακτικές του '70, κάνουν κακό στο χόμπι μας.
Να τα φτύνετε.

Πραγματικά απορώ, με ποια λογική σκέψη προκύπτει αυτό...
 





P

PMC

Guest
προς τι η ειρωνεία?
ποια ειρωνία ?
σοβαρο ερώτημα είναι !
εντελως σοβαρά ρωτάω τους έξυπνους και Ευφυεις συνφορουμιτες μας.....


....το ότι έβαλα και εσένα μέσα στις επισυναπτόμενες αναφορές είναι γιατί εκφρασες μια απορία στο ίδιο θέμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.665
Μια ακόμα πικρή αλήθεια, είναι πως τα μεγάλα ηχεία είναι κατά τεκμήριο προτιμότερα από τα μικρά.

Το μέγεθος, μετράει, κακά τα ψέματα.
Χρειάζεται να ψάξετε και να ζοριστειτε για να βρείτε εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα, και πιθανό να βρείτε την εξαίρεση, αλλά το μόνο που καταφέρνετε είναι να επιβεβαιώσετε τον κανόνα.

Το μεγάλο, τυπικά παίζει πιο δυνατά.
Και το πιο δυνατά αρέσει πιο πολύ.

Ωστόσο, υπάρχει μια παγίδα εδώ.
Η παγίδα αφορά ακρόαση σε χαμηλές στάθμες.
Κατά τεκμήριο, τα πολύ μεγάλα ηχεία, με μεγάλα μεγάφωνα σημαντικής μάζας, έχουν ας πούμε μια αδράνεια, που ορίζει μια ουδό στάθμης, πάνω από την οποία είναι εντυπωσιακά, ενώ κάτω από αυτήν, υπολειτουργούν, σα να μην ξεκινάνε χαμηλά, θέλουν μια α στάθμη για να αρχίσουν να δείχνουν τις χάρες τους.

Το αντίστροφο ισχύει για τα μικρά ηχεία σε μεγάλες στάθμες. Έχουν μια ουδό, πάνω από την οποία γίνονται δυσάρεστα, σου δείχνουν πως πλέον είναι εκτός του άριστου φάσματος λειτουργίας, κι ας έχουν ακόμα σημαντικά περιθώρια στάθμης, δε μιλάμε δηλαδή για την περίπτωση που τα φέρνεις στα όριά τους, και παύουν να είναι στο γραμμικό φάσμα λειτουργίας.

Δηλαδή, κάθε ηχείο, αναλόγως πόσο μικρό ή πόσο μεγάλο είναι, και ανεξάρτητα από τα όρια στάθμης του, έχει ένα περιορισμένο εύρος στάθμης άριστης λειτουργίας, πάνω ή κάτω από το οποίο, εμφανίζεται σαφώς υποδεέστερο.

Βεβαίως ο χώρος είναι συνήθως η θηλιά στα ανωτέρω, καθώς σε κάθε χώρο υπάρχει η ουδός θορύβου περιβάλλοντος και ο Ρυθμός μείωσης της ενέργειας των ανακλάσεων (rt) που εν πολλοίς καθορίζουν τις βέλτιστες στάθμες ακρόασης, συχνά σε αρκετά στενά όρια, πέραν των όποιων υπάρχει σημαντικός υποβιβασμός της αντιληπτής ποιότητας αναπαραγωγής.

Άρα, αναλόγως του πόσο καγκουρας θες να είσαι, και αναλόγως του πόσο χαμηλά θες να ακούς μεταμεσονύχτια τη μουσική σου, οφείλεις να γνωρίζεις (ή να τροποποιήσεις) τις δυνατότητες που σου δίνει ο χώρος σου, αλλά επίσης οφείλεις να μάθεις (ή να επιλέξεις συνειδητά) και το βέλτιστο εύρος λειτουργίας του ηχειακου σεταπ, ώστε το εντυπωσιακό δυναμικό εύρος να μη σε παρασύρει σε μονοπάτια που απαγορεύεται η κυκλοφορία. ;)

Γιατί όπως είπαμε, ωραίος ο εντυπωσιασμός, και ναι αυτή είναι η κατάσταση στο χιουμαν σπίσις, αλλά η μακροχρόνια συμβίωση με ένα σεταπ, κυρίως οφείλει να καλύψει την συντριπτική πλειοψηφία των συνθηκών ακρόασης, κι όχι τις επιδείξεις σε περιστασιακούς θαμώνες διαφορετικών από σένα απαιτήσεων στάθμης και αμφιβόλου ποιότητας ακοής. ;)

Άρα τελικά, ναι μεν μετράει το μέγεθος, αλλά ίσως είναι καλύτερο να μένει διψασμένο το μάτι μερικές φορές, παρά το αυτί. :)
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.638
Reaction score
77.059
ποια ειρωνία ?
σοβαρο ερώτημα είναι !
εντελως σοβαρά ρωτάω τους έξυπνους και Ευφυεις συνφορουμιτες μας.....


....το ότι έβαλα και εσένα μέσα στις επισυναπτόμενες αναφορές είναι γιατί εκφρασες μια απορία στο ίδιο θέμα.
καμιά απορία δεν έκφρασα

ρητορικό ερώτημα ήταν

ότι ανέβασες με την προσδοκία να την ''πεις'' σε κάποιον....περιλαμβάνει έναν μαγικό όρο που προσπερνάς

δυναμικό εύρος
 

P

PMC

Guest
καμιά απορία δεν έκφρασα

ρητορικό ερώτημα ήταν

ότι ανέβασες με την προσδοκία να την ''πεις'' σε κάποιον....περιλαμβάνει έναν μαγικό όρο που προσπερνάς

δυναμικό εύρος
δηλαδη , όταν παίζουν σε στάθμες που τις έχουν άνετα και τα δυο ( ότι και αν συγκρίνουμε ,Ηχεια η ολόκληρα συστηματα ) ......παίζουν ίδια ?
τα βαζεις δίπλα δίπλα και δεν τα ξεχωρίζεις ?
Ο έαρ μιλάει για τρομακτική ακρίβεια.....
Για πες....
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.314
Μηνύματα
2.858.221
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top