Ιδιοκατασκευή Turntable & Tonearm.

jpaudio

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.007
Reaction score
1.466
Υπέροχη κατασκευή, μπράβο και ξανά μπράβο! Θαυμάζω την μίξη ηλεκτρονικής και μηχανικής. Οι περισσότερες κατασκευές DIY αλλά και οι εργοστασιακές δίνουν βάρος μόνο στην μια πλευρά. Θα μου πείτε το πικάπ είναι κυρίως μηχανολογική κατασκευή. Συμφωνώ αλλά θα πρέπει να υποστιρίζεται και με τα ηλεκτρονικά (έλεγχος μοτέρ, στροφών, σταθερότητας κλπ).
Μια ερώτηση, η αντλία λόγω τύπου, διαφραγματική, δεν ακούγεται; Έστω και λίγο ανάλογα τα τέρματα του εμβόλου; Επίσης συμφωνώ με την ιδέα ότι δεν χρειάζεται να λειτουργεί συνέχεια. Φτάνει ένα φίλμ λιπαντικού να βρίσκεται μεταξύ των μεταλλικών μερών που έρχονται σε επαφή - τριβή. Οι στροφές είναι πολύ λίγες για να υπάρχει ανάγκη συνεχούς ροής. Επίπροσθέτως, η κίνηση του εμβόλου θα προσθέσει θόρυβο και μηχανικό και ηλεκτρικό, πηνίο είναι αυτό (δεν μπορώ να προβλέψω πόσο και σε πια συχνότητα, αυτό μπορεί να μετρηθεί μετά) με άσχημα αποτελέσματα στην τελική ακουστική. Μην ξεχνάμε ότι ο στόχος είναι το ακουστικό αποτέλεσμα που θα έχει μια τέτοια κατασκευή μετά την ολοκλήρωσή της και όχι η άσκηση μηχανικής για μια έκθεση ιδεών και κατασκευών.
Η ταπεινή μου άποψη πάντα...
Γιάννης
 

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Δεν είπα - ούτε υπονόησα - ότι προσπαθείς να αντιγράψεις οποιοδήποτε μηχάνημα του εμπορίου. Απλώς, για παράδειγμα, σε άξονα και πηγάδι σε πικ απ Thorens, βάζεις 1-2 σταγόνες λάδι μια φορά κάθε χ χρόνια και τέλος. Δεν χρειάζεται συνεχής λίπανση ενώ εσύ έφτιαξες αντλία για να κάνει συνεχή λίπανση. Αυτό μου έκανε εντύπωση, μεταξύ άλλων, στην κατασκευή σου κι ήθελα να μάθω το λόγο.

Και πάλι, συγχαρητήρια.
Δεν γνωρίζω κατασκευαστικά πως είναι τα Thorens . Αν το πηγάδι βρίσκετε στο σώμα του πικάπ και ο άξονας περιστρέφετε μέσα σε αυτό μαζί με το πλατό τότε δύο σταγόνες λάδι είναι αρκετές μιας και το πηγάδι συγκρατεί
το λάδι και δεν χάνατε. Στην δική μου περίπτωση ο άξονας βρίσκετε στο σώμα και το πηγάδι περιστρέφετε με το πλατό. Όσο λάδι και να ρίξω στο πάνω μέρος φυσικό είναι να φύγει αφήνοντας ένα φιλμ, αλλά για πόσο;
 

leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.100
συγχαρητήρια κι από μένα για την εξαιρετική κατασκευή σου, την εφευρετικότητα σου αλλά και την υπομονή σου.
Για το αντεστραμμένο πηγάδι τώρα, θα μπορούσες να το λιπάνεις χωρίς καν τη χρήση αντλίας μειώνοντας και τον όποιο θόρυβο αυτή μπορεί να παράγει.
Ένα τέτοιο πηγάδι χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια η michell στα πικάπ της gyrodec & orbe, τα οποία έχοντας εσωτερικά μια ελίκωση στο κουζινέτο του πηγαδιού ανεβάζει μόνο του το λάδι στη μπίλια και στον άξονα του πλατό, και επιστρέφει το πλεονάζον λάδι μέσω μια τρύπας που έχει ο άξονας έκκεντρα στο άνω μέρος του στη λεκάνη του λαδιού που υπάρχει στο κάτω μέρος της βάσης του πηγαδιού.
Τα συγκεκριμένα πηγάδια της michell είναι αυτό που λέμε..αλεξίσφαιρα, πρακτικά αθάνατα!!
Δες το παρακάτω σύνδεσμο να πάρεις μια ιδέα.
 
Last edited:

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
Υπέροχη κατασκευή, μπράβο και ξανά μπράβο! Θαυμάζω την μίξη ηλεκτρονικής και μηχανικής. Οι περισσότερες κατασκευές DIY αλλά και οι εργοστασιακές δίνουν βάρος μόνο στην μια πλευρά. Θα μου πείτε το πικάπ είναι κυρίως μηχανολογική κατασκευή. Συμφωνώ αλλά θα πρέπει να υποστιρίζεται και με τα ηλεκτρονικά (έλεγχος μοτέρ, στροφών, σταθερότητας κλπ).
Μια ερώτηση, η αντλία λόγω τύπου, διαφραγματική, δεν ακούγεται; Έστω και λίγο ανάλογα τα τέρματα του εμβόλου; Επίσης συμφωνώ με την ιδέα ότι δεν χρειάζεται να λειτουργεί συνέχεια. Φτάνει ένα φίλμ λιπαντικού να βρίσκεται μεταξύ των μεταλλικών μερών που έρχονται σε επαφή - τριβή. Οι στροφές είναι πολύ λίγες για να υπάρχει ανάγκη συνεχούς ροής. Επίπροσθέτως, η κίνηση του εμβόλου θα προσθέσει θόρυβο και μηχανικό και ηλεκτρικό, πηνίο είναι αυτό (δεν μπορώ να προβλέψω πόσο και σε πια συχνότητα, αυτό μπορεί να μετρηθεί μετά) με άσχημα αποτελέσματα στην τελική ακουστική. Μην ξεχνάμε ότι ο στόχος είναι το ακουστικό αποτέλεσμα που θα έχει μια τέτοια κατασκευή μετά την ολοκλήρωσή της και όχι η άσκηση μηχανικής για μια έκθεση ιδεών και κατασκευών.
Η ταπεινή μου άποψη πάντα...
Γιάννης
Η αντλία ,με το αφτί πάντα , δεν ακούγετε. Έχω φροντίσει, κατασκευαστικά , η μεμβράνη στα δύο άκρα της διαδρομής να τερματίζει πάνω σε λάστιχα. Δεν έχει καμία επαφή με τα μεταλλικά μέρη της αντλίας. Άλλο ένα σημείο που θέλει προσοχή είναι και στην τροφοδοσία. Ναι μεν δουλεύει με 12V αλλά δεν τα δεν τα δίνω ακαριαία, π.χ. με διακόπτη on/off. Η τάση στο πηνίο δίνετε σταδιακά 0,1,2,3....11,12V και μειώνετε επίσης σταδιακά 12,11,10....1,0V. Με τον τρόπο αυτό εξαφανίζονται οι κραδασμοί. Η μεμβράνη μπορεί να είναι από λάστιχο 1mm αλλά κινήται με μαγνήτη νεοδυμίου, συν τον άξονα οδήγησης , το βάρος είναι αρκετό για να δημιουργήσει κραδασμούς σε απότομες μετακινήσεις. Το κύκλωμα ακόμα δεν το έχω ολοκληρώσει για να σας το παρουσιάσω.
Τώρα σχετικά με την ροή λαδιού .
Όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενο post το πλατό είναι μαγνητικό. Πιέζοντας με το χέρι κάθετα στον άξονα και με την βοήθεια ρολογιού γράφτη μετράω 0,10-0,15 mm παίξιμο.
Στην παρακάτω εικόνα φαίνεται ο άξονας το πηγάδι και η αντλία :
ΠΗΓΑΔΙ.jpeg

Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο δεν είναι η συνεχείς ροή λαδιού στα έδρανα περιστροφής όσο το διάκενο ανάμεσα στους μαγνήτες.
Το λάδι για να επιστρέψει στην δεξαμενή, που βρίσκετε πάνω από την αντλία, αναγκαστικά πρέπει να περάσει ανάμεσα από τους μαγνήτες καλύπτοντας το κενό (σημείο Α). Θέλω να πιστεύω ότι το παίξιμο θα εξαλειφθεί.
Στο σημείο που δείχνω το λάδι στο σχέδιο , ανάμεσα στα μπρούτζινα δακτυλίδια ,έχω σκάψει κενό πιστεύοντας πως θα συγκρατεί λάδι και να μην χρειάζεται η αντλία να δουλεύει συνέχεια .Σίγουρα πάντως το μία στο τόσο δεν θα είναι αρκετό.
Βλέποντας και κάνοντας.
 

tht

Μηνύματα
65
Reaction score
424
συγχαρητήρια κι από μένα για την εξαιρετική κατασκευή σου, την εφευρετικότητα σου αλλά και την υπομονή σου.
Για το αντεστραμμένο πηγάδι τώρα, θα μπορούσες να το λιπάνεις χωρίς καν τη χρήση αντλίας μειώνοντας και τον όποιο θόρυβο αυτή μπορεί να παράγει.
Ένα τέτοιο πηγάδι χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια η michell στα πικάπ της gyrodec & orbe, τα οποία έχοντας εσωτερικά μια ελίκωση στο κουζινέτο του πηγαδιού ανεβάζει μόνο του το λάδι στη μπίλια και στον άξονα του πλατό, και επιστρέφει το πλεονάζον λάδι μέσω μια τρύπας που έχει ο άξονας έκκεντρα στο άνω μέρος του στη λεκάνη του λαδιού που υπάρχει στο κάτω μέρος της βάσης του πηγαδιού.
Τα συγκεκριμένα πηγάδια της michell είναι αυτό που λέμε..αλεξίσφαιρα, πρακτικά αθάνατα!!
Δες το παρακάτω σύνδεσμο να πάρεις μια ιδέα.
Η αλήθεια είναι πως δεν το γνώριζα . Και πάλι όμως κατασκευαστικά δεν είναι απλό. Το να κάνεις αυλάκωση σε τρύπα 8-10mm με μήκος 40-50mm ,όπως το βλέπω με το μάτι, δεν είναι εύκολο. Οι κατασκευαστικές δυνατότητες του καθενός εξαρτούνται και από τα μηχανήματα που διαθέτει. Η αντλία μπορεί να σου φαίνεται τρελή κατασκευή αλλά το μόνο που χρειάζεται είναι ένα επιτραπέζιο τορνάκι μια φρέζα CNC ιδιοκατασκευής ,υπομονή και επιμονή. Η ιδέα του να το πάρω κάτι έτοιμο ή να μου το φτιάξει κάποιος άλλος με χαλάει αφάνταστα. Δεν θέλω να μπαίνει "ξένο χέρι" στις κατασκευές μου, με σπάνιες εξαιρέσεις (βλέπε κατασκευή στο πρώτο post)
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.952
Reaction score
20.464
Αν το πηγάδι βρίσκετε στο σώμα του πικάπ και ο άξονας περιστρέφετε μέσα σε αυτό μαζί με το πλατό τότε δύο σταγόνες λάδι είναι αρκετές μιας και το πηγάδι συγκρατεί
το λάδι και δεν χάνατε. Στην δική μου περίπτωση ο άξονας βρίσκετε στο σώμα και το πηγάδι περιστρέφετε με το πλατό. Όσο λάδι και να ρίξω στο πάνω μέρος φυσικό είναι να φύγει αφήνοντας ένα φιλμ, αλλά για πόσο;
Αυτή είναι η εξήγηση που ζητούσα!:thumbsup:
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.588
Μηνύματα
2.866.591
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top